؛
بازی برای کودک همانندِ آب است برای
ماهۍ، کودک بدون بازی نمیتواند بھ
رشد مُتعادل وَ سازندهای برسد. اسبابـ
بازۍ شوق زیستن را در وجود کودک برمۍانگیزد .. بازی کودکان علاوھبر
اینکه برای ڪودڪ لذت بخش است،
به نوعۍ امکانِ بیانـ هیجانات؛ رشـدِ
فیزیکی و روانی کودک را هم فراهَم
میکند. بنابراین انتخاب یک بازی
متناسـب با مرحله رشـدی کودک از
اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .
در ادامھ ..
بازۍ ڪردن موجب پرورش فکرۍ،
جسمی و اجتماعی کودک میشـود
زیرا کہ بازی راهی برای نشان دادن
احساساتِ کودک است. اسباب بازی
هاۍ خـوب ویژگـےهایی دارد. بایـد
باعث برانگیختن حسِ تدقیق کودک
شود؛ پرسشهایی در ذهن ڪودڪ
ایجاد کند، و مهارتـے را بهـ کودک
بیاموزد.
ــ ــــــــــــــهمچنین کودک را بہ سوی خشونت و تکرار رفتارهای خشن سوق ندهد. به نوعی مۍتوان گـفت بازی، تلاش برای کنار آمدن با محـیط بوده و از این راه دنیا را درک میکند ..
🇵🇸 . آماج .
• بشنوید از رهبر جمھورۍ اسلامی .
ــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ
نهجالبلاغه شخصیت امیرالمؤمنین است؛
او به آنچه مۍگوید عمل میکند و آن را
در زندگی خود پیاده میکند. شخصیت و
زندگۍ مولا کلمه کلمه، تفسیر نھجالبلاغہ
و قرآن است.
ــ امروز میشود از دیدگاه نافذ علی؏ بھ
واقعیتها نگاه کرد و بسیاری از حقایقرا
شناخت و علاجشـان را پیدا کرد چرا کھ
گویندهۍِ اینکلمات یك رئیس مملکت، و
فرمانروای بزرگ است . . امروز مۍتوان
فهمید از همیشه بہنھجالبلاغه محتاجتر
هستیم.
.
.
ما از اهلبیت(؏) چیزهایی داریم کھ اگر
عرضہ شود، دنیا را به اعجاب وا میدارد.
مثلِ نھجالبلاغه کھ هوشیارکننده و قابل
تدبـر است وَ هیـچ میدانۍ از میدانهـای
زندگۍ را فروگذار نکردھ، مگر اینکھ در
آن بَلیغترین، رساترین و پرمغزترین سخن
را بیان کردهباشد.
اگر راهمان را بہسوی این کتاب باز کنیم،
راه سوءاستفادھی دشمنهایِ داخلـۍ و
جنایتکاران کھ از - غفلتِ ما - از اسلام
اسـتفاده کردھاند بستہ خواهد شد.
؛
شخصي از امام پرسید: اۍ امیرمؤمنان،
آیا پروردگارت را دیدھای؟ فرمودند: آیا
چیزی را کہ نمیبینم میپرستم؟
چشمها او را آشکارا نبیند، لکن دلها بھ
حقیقتهای ایمان درکش کند.
من پروردگارم را به وسیلہ سست کردن
و فسخنمودن ارادههای پایدار و شکستن
نیت شناختم ـــــ هنگامۍ که قصد کاری
کردم و مانعی بین من و نیتم پیدا شد و
چون عزم آن کردم قضا مخالفت کرد آن
هنگام دانستم تدبیر کننده غیر من استـ .
ـ ـــ برداشتۍ از اَخ القرآن،
نھجالبلاغہ .
چچچچچ.mp3
2.3M
• مکتب عشق استـ وَ شاگردۍ یك
درسِ علی؏ ◠◠ !
-
- @Amajha !
ء ـــ ـ
خداوند متعـال گیاه زنده را منبع رزقِ
همه جانبهۍ مردم قرار دادهاند؛ یعني
گیاه، هم منشأ خوراک است، هم منشأ
دارو، هم منشأ تنفّس و هم منشأ جمال
و زیبایی طبیعت. آسایشدهندهٔ روح و
نگهدارندهۍ جسم انسان است.
•
زیست گیاهان همچنین نمایش عینی
زندگی انسانهاست. آدمیزاد از نگاه
کردن بہ برگ سبز و سبزهی بهار، لذتـ
میبرد زیرا نوپا و تازه است هنگامۍ
که تابستان فرا میرسد، گیاه شکوفا
مۍشود؛ بعد از مدتي در پاییز همان
بـرگِ سبزِ پرطراوت به سبزهی خشک
تبدیل میشود. این چرخه نیز نمایش
عینی گذر عمرماست؛ کہ از کودکی و
نوجوانۍ شروع میشود. ما بہمیزان
تلاش و کوششمان شکوفا میشویم
و از استعدادمان بھره میبریم سپس
به میانسالی میرسیم.
.
.
طبیعت آغاز تکامل و تعادل و تصاحب
زیباییهاست، قدمزدن و گردش در این
زیبایی شگفت قادر بہ زدودنِ افسردگي
از جان آدمیزاد است، میتواند خلاقیت
را در ذهنها شکوفا کند و حافظه را از
حجمہی فراموشۍ، نجات دهد.
لبخند پر شکوھ آب، تعادل شب و روز،
مهر و مهتاب ميتوانند یادآور شکوه و
تعالۍ خداوند باشند و در دل پاکِ چو
نهال رو بہ رشدِ مؤمنان، عشق محبوبـ
را بیفزایند.
از جمله چیزهایی که میتواند یک خطر
بزرگ باشد، کارهاۍ عامیانه و جاهلانھ
و دور از معرفت و غیر متکۍ بھ سند و
مدرڪ در مسئلهی مربوط ِ به امامزمان
است؛ ڪه همین زمینھ را برای مدعیان
دروغین فراهم میکند.
ـــــــــ ــ
کارهاۍ غیرعالمانھ، غیرمستند، غیرمتکۍ
به منابع و مدارک ِ معتبر، صرفِ تخیلات و
توهمات؛ اینجور کارهایي مردم را از حالت
انتظار حقیقۍ دور میڪند، زمینه را برای
مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از
این بایستي بشدت پرهیز کرد.
. رهبرِعظیمالشأنِانقلاب ..