. کلیك ؛
برداشتـ بسیاری از دختران از آزادی، نبودنِ هیچ
مرزی در روابـط، رفتارها و پوشش مۍباشد اما
اینآزادی آنها را دچار وسواسِ خودنمایی مےکند
و مقام زن را پایین مـۍآورد. امـا آزادی حقیقی
چیست؟ راهرفتن باآرامش و امنیتـ در کوچہهای
شهر بیترس از شلیک ناگھانی گلوله یعنی آزادی
و امنیت، انتخاب لباس، بدون ترس از پسندیدھ
نشدن یعنی آزادی افکار و آرامش، آزادی حقیقی
یعنی حضور ۶۰ درصد بانوان در ورودی دانشگاه
ها، وجود بیـش از ۱۰۰ هزار پزشک زن در کشور،
کسب ۷۳۵ مدال ورزشے برونمرزی طی یکسال
توسط زنان ازاین قبیلاستـ که مقام زن را بیش
از قبل محترم، قدرتمند و آزاد نشان میدهد.
ــــــــــــــ ــــــــ 🦋✨ . ــــــ
🇵🇸 . آماج .
بشارتي خواهد رسید ☁️ ـ ـــ هنگامی کہ در ابدیّت آسمان پرندھای را دنبال ميکنم ◡◡ ؛
.. اۍ که هرگز ندیدھای بہ جمال
. جز در آیینه مثلِ خویشتنی !
اسلام برای جلوگیرۍ از افراط و تفریطهایی
که درطول تاریخ درباره حجابـ به وجود آمده
آن را قانونمند کردھ و آن را متناسبـ با فطرت
انسانی عرضه کرده است.
..
درقدیم دخترها را بہ مدرسه نمیفرستادند
و درمورد آنھا کسب اندکی علم را خطرناك میشمردند.
زیرا احتمال میدادند باعثـ کمکاری زنها در
امور خانھ شود، این نگاه افراطی در جامعه
دین و فرهنگے زمان یھود، محدودیتـ زنان را
در عرصہهای مردسالاری آن دوران میرساند.
نمونهـ دیگری از افراط در حجاب این بود که
زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردۍ حتی
/ محارم / را ببینند، البته بہ احتمال زیاد این
مقدار تاکید صرفـاً از تمایزات فرهنگۍ پدید
آمده باشد.
بخشۍ از وضع حجاب الان جامعھ ما
بہ دلیل افراط است کھ افراد تندرو با
عملکرد اشتباھ بدترین تصویر را از یك
واجبـِ زیبایالھے در اذهان مردم ترسیم
کردند و آخر هم خودشان از حجابـزدھ
شدند ! 🌿 .
ـــ ـ ـ ـــ ـ
درصورتی کہ فلسفه پوشش این نیست که
زن از خانه بیرون نرود و محدود شود، اگر
در برخۍ از کشورهاۍ قدیم، چنین چیزها
وجود داشتہ است اما در اسلام چنین چیز
وجود ندارد، حجابِ زنان از دیدگاھ اسلـام
این است کھ زن هنگام حضور در خارج از
منزل و در معاشرت با مردها بدن خودشان
را بپوشانند و به جلوھگری و خودنمایۍها
نپردازد. فلسفۂ دیگر حجاب را میتوان بہ
حاشیہ رفتن ذهن انسانها دانست ..
در حقیقت حجاب فضـاها را براۍ فعالیت
مُثبت و سازندھ زن و مرد آماده مۍسازد.