ء ـ ـــ ــــ
.. یعنۍ به دست آوردن پول بیشتـر به معنی
ارزش بیشتره؟ و مقام انسان با پول سنجیده
میشه ؟ !
پرداخت دیه فقط بازدھ اقتصادۍ مقتول و
کمکخرجی جبران خسارتی هست که بعد از
فوت متوجه خانوادھ میشه . طبیعیه وقتۍ
اسلام مسئولیت مالی رو به آقایون داده پول
بیشتري رو در ازای نبود او ⦗نه ارزش بیشتر⦘
در نظر میگیره تا بہ خانوادهاش برسه .
ــــ ء ــ
ترویج بیحجابۍ در جامعهٔ ما روند خیانت
در خانواده را گسترش خواهد داد و وفاداری
بہخانواده و تشکیل آنرا کاهش میدهد، این
مسئلھ موجب افزایش طلاق و عدم تشکیـل
خانواده میشود.
دومین هدف از ترویج بۍحجابی، تضعیف و
تخریب اجزای حکومت دینی است. قربانیان
اساسی جریـان بیحجابۍ و بیحیایی، نسل
جوانیاند که باید پرقدرتـ بہدنبال تولید علم،
عمرانوآبادی، عدالتـخواهی و سازندگی باشند.
رواج برهنگی در جامعه، نقطہی مقابل روحیهٔ
شجاعتـ و جسارت است. گسترش بیحجابی،
غیرت و شجاعت جامعه را بہشھوت، تنبلی و
بیتفاوتی تبدیل خواهد کرد.
_ رهبر فرزانھی انقلاب ؛
سیدعلۍ خامنہای ˘˘ .
بہ زنانمسلماننما در غربـ ازجمله
ایرانیهای
فرارۍ گوش ندهید آنان مۍخواهند
حجاب
را از شما بگیرند تا شما را بھ کالاهای
جنسے
تبدیل کنند ☁️ !'
. اوون بنجامین، کمدین آمریکایۍ .
~ تغییرات پوشش از کۍ و چگونه آغاز شد ؟!
در دههی هشتاد زنان علاقہ زیادۍ بھ پوشیدن
لباسهای کوتاهتر و تنگتر پیدا کردند. انگار هر
چه لباس تنگتر بود، بهروزتر بود .. در این دهه
رنگهای جیغ برای مانتوها نیز رواج یافتند. در
دههٔنَود یقهی مانتو بازتر و دکمههایآن برداشتہ
شد. در سه سال اخیر استایلهای لش و غالباً با
رنگهای تیرهمثل کتهای جین و شلوارهایبگ،
مامفیت، ماماستایل معمولاً با رنگهای ذغالے و
مشکی رواج یافتہاند. همچنین کتهایۍ همراه
با نیمتنه، کامل کنندهٔ انواع پوشش در سالهای
اخیر میباشند.
•
.
برهنگی چند اثر مھم روی خود زنان دارد. یکی
اینکه آنھا وارد رقابـت خودنمایی مۍشوند کہ
ایـن رقابتـ پایانی ندارد و هر چه زمان میگذرد
بہ خاطرِ افزایش سن و از بین رفتن زیباییهای
ظاهری، احساس ضعف و کمبود اعتماد به نفس
میکنند، در اثرناتوانی در رقابتـ زیبایی احساس
افسردگۍ بھ آنان دست ميدهد و ایـن زنان در
جامعہ بیارزششده و با هویت جنسےشان و از
طریق خودنماییشان در جامعه معرفیمےشوند.
- تنھا چیزی که غربیها به دنبال آزادي
شما از آن هستند، ایمنی خانواده و عزّتـ
شماست. شریعت به شما ظلم نمیکند ؛
بلکہ از شما محافظت مۍکند.
. کلیك ؛
برداشتـ بسیاری از دختران از آزادی، نبودنِ هیچ
مرزی در روابـط، رفتارها و پوشش مۍباشد اما
اینآزادی آنها را دچار وسواسِ خودنمایی مےکند
و مقام زن را پایین مـۍآورد. امـا آزادی حقیقی
چیست؟ راهرفتن باآرامش و امنیتـ در کوچہهای
شهر بیترس از شلیک ناگھانی گلوله یعنی آزادی
و امنیت، انتخاب لباس، بدون ترس از پسندیدھ
نشدن یعنی آزادی افکار و آرامش، آزادی حقیقی
یعنی حضور ۶۰ درصد بانوان در ورودی دانشگاه
ها، وجود بیـش از ۱۰۰ هزار پزشک زن در کشور،
کسب ۷۳۵ مدال ورزشے برونمرزی طی یکسال
توسط زنان ازاین قبیلاستـ که مقام زن را بیش
از قبل محترم، قدرتمند و آزاد نشان میدهد.
ــــــــــــــ ــــــــ 🦋✨ . ــــــ
🇵🇸 . آماج .
بشارتي خواهد رسید ☁️ ـ ـــ هنگامی کہ در ابدیّت آسمان پرندھای را دنبال ميکنم ◡◡ ؛
.. اۍ که هرگز ندیدھای بہ جمال
. جز در آیینه مثلِ خویشتنی !
اسلام برای جلوگیرۍ از افراط و تفریطهایی
که درطول تاریخ درباره حجابـ به وجود آمده
آن را قانونمند کردھ و آن را متناسبـ با فطرت
انسانی عرضه کرده است.
..
درقدیم دخترها را بہ مدرسه نمیفرستادند
و درمورد آنھا کسب اندکی علم را خطرناك میشمردند.
زیرا احتمال میدادند باعثـ کمکاری زنها در
امور خانھ شود، این نگاه افراطی در جامعه
دین و فرهنگے زمان یھود، محدودیتـ زنان را
در عرصہهای مردسالاری آن دوران میرساند.
نمونهـ دیگری از افراط در حجاب این بود که
زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردۍ حتی
/ محارم / را ببینند، البته بہ احتمال زیاد این
مقدار تاکید صرفـاً از تمایزات فرهنگۍ پدید
آمده باشد.
بخشۍ از وضع حجاب الان جامعھ ما
بہ دلیل افراط است کھ افراد تندرو با
عملکرد اشتباھ بدترین تصویر را از یك
واجبـِ زیبایالھے در اذهان مردم ترسیم
کردند و آخر هم خودشان از حجابـزدھ
شدند ! 🌿 .
ـــ ـ ـ ـــ ـ
درصورتی کہ فلسفه پوشش این نیست که
زن از خانه بیرون نرود و محدود شود، اگر
در برخۍ از کشورهاۍ قدیم، چنین چیزها
وجود داشتہ است اما در اسلام چنین چیز
وجود ندارد، حجابِ زنان از دیدگاھ اسلـام
این است کھ زن هنگام حضور در خارج از
منزل و در معاشرت با مردها بدن خودشان
را بپوشانند و به جلوھگری و خودنمایۍها
نپردازد. فلسفۂ دیگر حجاب را میتوان بہ
حاشیہ رفتن ذهن انسانها دانست ..
در حقیقت حجاب فضـاها را براۍ فعالیت
مُثبت و سازندھ زن و مرد آماده مۍسازد.
در قضایای اخیر، علیه حجاب و اینھا
خیلي کار شد .. کی ایستادگۍ کرد در
مقابلاین تلاشها و فراخوانها؟ خود
زنها.
ـ زنها ایستادگے کردند آنھا امیدشان
بہ همین زنهایۍ بود کھ شما بھشان
میگویید بدحجابـ اینھا امیدشان این
بود کہ همینهایی کہ حالا حجابـ نیمہ
کارھ دارند بہ کلّی کشف حجاب کنند.
ولۍ نکردند. در واقع زدند تو دهن آن
تبلیغکنندھ و فراخوان فرستندھ !
~ تکہ گفتاري از سیدّ علي خامنہاۍ.