eitaa logo
جهادتبیین (واجب عینی)
450 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
26 فایل
سلام بر همه عزیزانی که در فضای رسانه و جهاد تبیین فعال هستند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقای مصطفی فقیهی! چرا ماجرای زندان رفتن تان را به مردم نمی‌گویید؟ برشی از جدال اپیزود 607 استراتژی امنیتی ایران چیست؟ دوشنبه ۲۶ آذرماه @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا با اصل مذاکره مخالفیم؟ مذاکره به کدامین شروط؟ برشی از جدال اپیزود 607 دوشنبه ۲۶ آذرماه @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙋‍♂هشدار امام خامنه ای به امت🙋‍♂ واجب ترین کار و حداقل کاری که از دست تک تک ما برمیاد، بیدار کردن مردم است رسانه دست دشمن و مخالفین است که این واقعیت را پخش نمیکند و نمیگذارد بدست تک تک مردم برسد... 🔴 دیدن این فیلم برای فعالان فرهنگی و باغیرت های کشور ضروری و نشر مجدد در فضای مجازی لازم ، واجب و فوری است. انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین، هشدار، ۲۲سال قبل (۱۳۸۱) دقت کردید حضرت آقا سال ۸۱ این تذکرات را دادند. @amani_jahad_tabein 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔴 به همت ، ساخت ورزشگاه جدید تهران از دستور کار خارج شد! 🔹مدیرکل ورزش تهران: با توجه به صحبتهایی که مدیران عالی وزارت ورزش انجام دادند، ساخت ورزشگاه جدید تهران فعلاً از دستور کار خارج شده است. 💥اگر شهید رئیسی زنده بود یا دکتر جلیلی رای می آورد چه خدماتی به مردم انجام می شد. دست آوردهای شهید رئیسی را اینها کمرنگ می کنند یا از ثمر می اندازند. @amani_jahad_tabein
⭕️انصارالله یمن ساعاتی پیش حملات بالستیکی را علیه مناطق مسکونی تل‌آویو آغاز کرد. این حملات اصابت‌هایی داشته که نسخه‌های کوچک وعدهٔ صادق ۲ را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. یمن یک‌تنه در حال کشیدن بار مقاومت بر دوش است. این حمله تنها چند ساعت پس از سخنرانی نتانیاهو که در آن به تداوم نبرد غزه اشاره کرده‌بود انجام شد ایکاش شهید رئیسی زنده بود یا دکتر جلیلی رای می آورد. در این موقعیت حساس آنهایی که به پزشکیان رای دادند قیامت چه جوابی دارند @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عضو هئیت امنیتی ریاست جمهور ترکیه : اسرائیل برای جنگ با ایران به ما نیاز دارد او بعد از حیرت مجری : فکر میکنید چرا این همه تسلیحات به باکو میفرستد؟ باکو دشمن ایران است. اسرائیل فهمیده باید به دشمن ایران کمک کند و با دشمن دشمن خود دوست باشد. ما با چنین بی شرف های منافقی در غرب آسیا همسایه شده ایم... 🔺 🔻 @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ سگ حیوان است، ولی مرغ نه؟! به بهانه «مهربانی با حیوانات»، چند کیلوگرم گوشت مرغ را به سگ‌ها می‌‌دهد. پرسش: آیا مرغ حیوان نیست؟ نقش رسانه‌ها را در شستشوی مغزی این فریب‌خوردگان دست کم نگیریم. 🔻 نکته مهم: با تقویت سگ‌های ولگرد (که حامل انواع بیماری‌ها هستند)، آنان بیشتر و بیشتر زاد و ولد می‌کنند. هم بیماری بیشتر می‌شود، هم ناامنی (همچون حمله به انسان‌ها و...). در ایالات متحده و کشورهای اروپایی، غذا دادن به سگ‌ها و گربه‌های ولگرد، جُرم است: American Legal Publishing: No person shall feed or allow the feeding of any stray cat or dog within the city. اما رسانه‌های فارسی‌زبان استعماری، مثل منوتو، ایران‌اینترنشنال و... ایرانیان را فریب می‌دهند تا سگ‌های ولگرد را تقویت کنند. تا بیماری و ناامنی در جامعه ایران بیشتر شود. همچنین افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در طبیعت، موجب می‌شود که آنان به دیگر حیوانات حمله کرده؛ برخی جانداران در معرض نابودی قرار بگیرند. 🔻 پس چه باید کرد؟ در ایران نهادهای قانونی، موظف‌اند به منظور حفظ سلامت جامعه، آنان را جمع‌آوری کرده و مثل قبل در طبیعت باشند زندگی عادی خودشان را داشته باشند. خود سگ ها در طبیعت خوراک ببر و گرگ و ... خواهند شد. این کلیپ تبلیغ اون کسی که حرف حق می زند نیست. چون حرف حق زد پخش کردم. @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰در عرض نیم دقیقه... ویدیویی بسیار مهم که راز عدم ترس انصارالله در یمن از آمریکا را که همه از آن واهمه دارند، فاش می‌کند. این سخنان از کلمات شهید قائد، سید حسین بدرالدین الحوثی (رضوان الله علیه) است. 🔺 🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ادعای پوچ غرب درباره حمایت از ارزش زنان سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی: 🔸موضوع زن نقطه ضعف تمدن غرب است و بابت آن بسیار نگران هستند. @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخاطر حجاب ایران رو دوست نداشت و رفت ایتالیا اما فهمید به خانم‌ها تو ایران بیشتر بها داده میشه 👌 و برگشت @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️فقط ببین و اگر مسئولی می شناسی براش بفرست . 💥البته می دانم بعضی از مسئولین بخاطر لقمه های حرامی که خوردند بی غیرت تر از این هستند که این صحنه ها در او تاثیر بگذارد @amani_jahad_tabein
مردم ایران ببینید چه میگوید! همتی به من گفت : شبکه‌ای از خانواده مدیران دولت آقای روحانی ذينفع گران‌سازی ارز هستند و برای گران‌سازی ارز اعمال فشار می‌کنند. مظلومیت نظام را ببینید! چطور معیشت مردم را دستخوش منفعت شخصی خود و خانواده و دوستان هم پیاله خود میکنند؟! مردم شریف ایران! دروغ میگویند که حمایت ما از مقاومت، دلیل مشکلات اقتصادی ماست. دروغ میگویند که ناترازی بانکها و رشد نقدینگی صرفا دلیل تورم است. دروغ میگویند که کسری بودجه داریم و باید ارز را گران کنیم. دلیلش زالوهایی اینچنینی هستند که مثل بختک به جان اقتصاد ما افتادند. از این حرف و ادعا نباید به راحتی گذشت. دادستانی به عنوان مدعی العموم موظف است ورود کند! یا گنجی دروغ میگوید که مستحق مجازات است یا گنجی درست گفته و همتی مستحق اشد مجازات هستند. عاملین گران سازی باید مجازات شوند لااقل مرهمی بر دل بینوای مردم مظلوم ایران باشد . (((((((آقای اژه‌ای بسم الله ))))))) @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥عباس آخوندی وزیر دولت روحانی : ایران باید اعلام بی طرفی کند! ببینید تجربه اعلام بی طرفی از زبان محمد رضا پهلوی و البته پاسخ درست ابراهیم متقی به او @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣وقتی بهت میگن زمان شاه حقوق کارمند و کارگر بالا بود اینو نشونش بده👆 🔺اعتراض شدید نمایندگان مجلس زمان شاه 🔺مصیبتی به نام سرلشکر مزین که مردم از دستش عاصی شدن! @amani_jahad_tabein
⭕️وزیر سابق فرهنگ: خط روشنی تلاش دارد همانند ماه های پایانی دفاع مقدس جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی گسترده در همه بخش ها کند. @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کرامتی عجیب از امام رضا علیه السلام 🎙حجت الاسلام 📡 حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. @amani_jahad_tabein
45.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷لطفا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج)3بار سوره توحید قرائت فرمایید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✅شفا گرفتن مرد فلجی که چند بارم سکته کرده بود سرطان خونم داشت در حرم امام رضا(علیه السلام) 🔴شفا گرفتن مردی از بندر عباس که سرطان خون داشت چند بار سکته کردبود پاشم فلج بود خواب میبینه امام رضا(ع)میگه شفات دادم میره حرم امام رضا(ع) اقا امام رضا(ع)عنایت میکنه شفاش میده حاج اقا یوسفی میگه من رفتم این مرد رو از نزدیک دیدم دعوتش کردم منزلم 🎙سخنران:حاج اقا یوسفی ⏳زمان6دقیقه @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گرگ ها یک گاو رو اعدام کردند 😳😳👆👆👆 داعشی های احمق ، حکم اعدام یک گاو را صادر واجرا کردند، چون این گاو در یک روستای شیعه بوده وبه کودکان شیعه آن روستا شیر‌میداد..🫣😲 وحکم دادگاه داعشی ها میگوید که داعش همانند صهیونیستها هر کسی به شیعیان غذا یا نان یا شیر یا هر نوع تولیدات دهد باید اعدام گردد.. 🥴 نگاه کنید این حیوانات وحشی را👆 جولانی هم از همین قماش است. @amani_jahad_tabein
⛔️براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی قسمت اول 1⃣ می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. 2⃣ شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. 3⃣در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. ✍مهدی جمشیدی 👇ادامه دارد ┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @amani_jahad_tabein
⛔️براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی قسمت دوم 4⃣در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر می‌کردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. به‌بیان‌دیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها نیز اثر جدّی می‌گذاشت. جریان فرهنگی و رسانه‌ای متجدّد، دست‌کم از سال‌های آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهوم‌سازی منفی و چهره‌سازی می‌کرد و می‌کوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که می‌خواهد دست یابد. در تمام سال‌هایی که آن «زمینه‌های فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذره‌ذره و قطعه‌قطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابل‌تقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنش‌ها و تلاطم‌ها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حال‌آن‌که طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان می‌دهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای، تنازل یابد، نه این‌که نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند. 5⃣اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در این‌باره، تلاش رسانه‌ای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک می‌کند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطه‌هایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد می‌کند؟ پاسخ‌دادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوه‌گر و مشاهده‌پذیر می‌سازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی می‌آفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب این‌که باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و به‌تدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهم‌شکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش می‌سازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو می‌کند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم می‌یابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل می‌گردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی می‌شود، اما در اثر روایت‌پردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده می‌شود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواه‌ناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نه‌فقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ای ارجاع داده می‌شد؛ چنان‌که از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان می‌آمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته می‌شد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهم‌ترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد. ✍مهدی جمشیدی 👇ادامه دارد ┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @amani_jahad_tabein
💠 میلاد مسیح علیه السلام 🔹 خدا اگر بخواهد كسی را ایجاد بكند، هر چه را بخواهد ایجاد بكند، ﴿إِذَا قَضَی أَمْراً فَإِنَّمَا یقُولُ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾. 🔹 مشابه این تعبیر درباره وجود مبارك در سوره مباركه «آل‌ عمران» گذشت؛ آیه سوره مباركه «آل‌ عمران» این است كه ﴿إِنَّ مَثَلَ عِیسَی عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾. 🔹 جریان حضرت عیسی مثل جریان حضرت آدم است؛ جریان حضرت آدم یك بخش مادّی دارد كه ﴿إِنِّی خَالِقٌ بَشَراً مِن طِینٍ﴾ و یک بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ دارد؛ آن بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ آدم، با بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ وجود مبارك عیسی یكی است. 🔹 شما اگر اشكال دارید می ‌گویید چگونه كسی به دنیا آمده است، خب درباره حضرت آدم (سلام الله علیه) كه شما قبول كردید او بدون پدر و مادر به دنیا آمده است؛ خدایی كه بتواند بدون پدر و مادر خلق كند، خب بدون پدر به طریق اُولیٰ می‌تواند خلق كند. ﴿إِنَّ مَثَلَ عِیسَی عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ﴾ كه ﴿خَلَقَهُ﴾ یعنی خَلَق آدم را ﴿مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾؛ آن بخش ﴿إِنِّی خَالِقٌ بَشَراً مِن طِینٍ﴾ جداست و آن بخش ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی﴾ با ﴿كُن فَیكُونُ﴾ است. وجود مبارك عیسی هم با ﴿كُن فَیكُونُ﴾ به دنیا آمده است. 📚 سوره مبارکه مریم @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبده تبریزی مشاور اقتصادی و دستیار مالی پزشکیان: «ممکنه به این برسیم که در هفته فقط سه روز برق داشته باشیم یا فقط دو روز بنزین داشته باشیم.» رهبر انقلاب: «خالی‌کردن دل مردم جرم است و باید دنبال شود.» آقای قوه قضاییه بیدارید؟! وتذکر کلی ... آقایان قالیباف و اژه‌ای در جلسه سران چه می گذرد؟ اگر شما دلسوز کشور و مردم هستید و اگر نصیحت در پزشکیان تاثیر ندارد اقدام عملی کنید. بسم الله، والّا دیر می شود. @amani_jahad_tabein
📣 افشاگری صمصامی از پشت پرده گرانی ارز 🔸چطور ۱۰۰ همت عاید دولت شد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: 🔸هدف دولت از گران کردن ارز رسمی این بود که پنج میلیارد دلاری که از صندوق توسعۀ ملی گرفته را به بالاترین قیمت بفروشد و از این محل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و از جیب مردم درآمد کسب کند. 🔸سیاست تک نرخی کردن ارز بدون اجرای الزامات آن مثل اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با پولشویی و فرار سرمایه موفق نخواهد بود. 🔸ادعای اصابت نکردن ارز اشتباه است. کالای وارداتی مثل روغن که کامل ارز ۲۸۵۰۰ می‌گیرد، قیمتش ثابت مانده ولی مرغ تولید داخل که یک سوم هزینه‌اش با ارز ۲۸۵۰۰ و دو سوم با ارز نیمایی و آزاد، در صورت گران شدن ارز نیما و آزاد (حتی به فرض ثابت بودن ارز ترجیحی) هزینۀ تولیدش افزایش خواهد یافت. 🔸ابتدای سال با حذف و گران کردن کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰، قیمتشان افزایش یافت. پس ادعای رانت در مورد آنها دروغ بود. هر هفته قیمت پایۀ محصولات بورس کالا با نرخ جدید نیما به روز می‌شوند. با جهش ارز رسمی توسط دولت، تا دو سه ماه آینده شاهد موج تورمی خواهیم بود. @amani_jahad_tabein
🔴 حتما تا آخر بخوانید: اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم: 💢جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود: 1️⃣ویژگی های جنگ نرم: ۱-پیچیده بودن ۲-آرام و بی صدا ۳-غافلگیر کننده ۴-پیشرفته ۵-هنرمندانه ۶-سازماندهی شده ۷-سریع و پرشتاب ۸-دقیق نبودن مرزهای خودی و غیر خودی. 2️⃣روش های اعمال جنگ: ۱-فریب مردم ۲-شایعه پراکنی ۳-شبهه افکنی در جامعه ۴-کارشکنی در برنامه ها ۵-نفوذ (نفوذ در اشخاص- نفوذ در ارکان- نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). ۶-برخی اغتشاشات صنفی 3️⃣ابزارهای جنگ نرم: ۱-رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل: ماهواره، اینترنت، فضای مجازی ۲-سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...) 4️⃣اهداف جنگ نرم: ۱-تغییر باورها و اعتقادات ۲-تغییر افکار و اندیشه ها ۳-تغییر رفتار ۴-تغییر ساختار (هدف غایی) 5️⃣پیامدهای جنگ نرم: ۱-سست کردن مقاومت ملی ۲-از بین بردن وحدت و انسجام ۳-به هم ریختن آرامش روانی جامعه ۴-ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود ۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها ۶-تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷-تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی (سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است!) ۸-ترویج بی‌تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. و... 6️⃣راههای مقابله با جنگ نرم: ۱-تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد ۲-بصیرت افزایی ۳-نیکوکاری ۴-تقویت همبستگی ۵-خدمت به مردم ۶-شایسته گزینی ۷-مبارزه با فساد ۸-صداقت با مردم ۹-حضور در مراسم ۱۰-تقویت روحیه ایثار ۱۱-تقویت امید در جامعه ۱۲-باور به نقش جوانان ۱۳-توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان ۱۴-تسهیل ازدواج ۱۵-توجه به معیشت مردم ۱۶-اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" ۱۷-ساده زیستی و پرهیز از اسراف ۱۸ -مصرف کالای داخلی ۱۹-تلاش در جهت رفع محرومیت ۲۰-کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین. |📡| جنگ امروز امتداد جنگ هشت ساله دیروز است، اما به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر... @amani_jahad_tabein
🌿🌸🌿 👤آیت‌الله جوادی آملی: امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشتر فرمود مردم ستون سیاست هستند، اگر این ستون آسیب ببیند، نگهداری از حکومت سخت خواهد بود. @amani_jahad_tabein 🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿