✨﷽✨
🔴چهار "نون" راهگشا
✍ گاهی آدم هنگام گرسنگی با یه "نون" مشکل رو حل میکنه؛ حالا با چهار تا "نون" میشه جلوی خیلی از مشکلات را گرفت و به آرامش رسید.
🔰 این هم "چهار نون" راهگشا:
نبین
نگو
نشنو
نپرس
1⃣ نَبین
۱- عیب مردم را نَبین.
۲- مسائل جزئی در زندگیِ خانوادگی را نَبین.
۳- کارهای خوب خودت را که برای دیگران انجام دادی، نَبین.
۴- گاهی باید وانمود کنی که ندیدی (اصل تغافل).
2⃣ نگو
1- هر چه شنیدی، نگو.
۲- به کسی که حرفت در او تأثیر ندارد، چیزی نگو.
۳- سخنی که دلی را بیازارد، نگو.
۴- هر سخن راست را هر جا، نگو.
۵- هر خیری که در حق دیگران کردی، نَگو.
۶- راز را حتی به نزدیکترین افراد نگو.
3⃣ نَشنو
۱- هر سخنی ارزش شنیدن ندارد، نَشنو.
۲- وقتی دو نفر آهسته سخن میگویند، سعی کن نَشنوی.
۳- غیبت را نَشنو.
۴- گاهی وانمود کن که نشنیدی (اصل تغافل).
(خود را به نشنیدن بزن)
4⃣ نَپرس
۱- آنچه را که به تو مربوط نیست، نپرس.
۲- آنچه که شخص از گفتنش شرم دارد، نپرس.
۳- آنچه باعث آزار شخص میشود، نپرس.
۴- آن پرسشی که در آن فایدهای نیست، نپرس.
۵- آنچه که موجب اختلاف و نزاع میشود، نپرس.
اگه دوست داشتی صلواتی بفرست
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*قسمت ششم: یکی از پرسشهای جوانان این است که چگونه باشیم تا بتوانیم از نظر خدا و خلق جزو بهترین باشیم و دنیا و آخرت خودمان را تضمین کنیم؟*
*کردارهای نیک*
اما در حوزه کردارهای نیک باید گفت که کردارهایی که از فلسفه زندگی قرآنی به دست میآید سبک زندگی قرآنی را موجب میشود که بر پایه معروفها و پسندیدههای عقلانی و وحیانی و عرفی است.
در اینجا تنها به برخی از کردارهای نیکاشاره میشود تا بتوانیم بهترینها را در عمل داشته باشیم وجزو بهترینها شده و سعادت دنیا و آخرت را به دست آوریم.
1- *تقوا و پارسایی در خلوت و جلوت*:
از مهمترین کردارهای نیک آن است که انسان خود را از هر چه زشت و بد و نادرست است دور نگه دارد و از آنها پرهیز کند. آیات بسیاری بر اصل تقوا به عنوان مهمترین رفتار و کردار تاکید کرده است؛ چرا که براساس آیه 13 سوره حجرات کرامت انسان به تقوا است و هر که متقیتر باشد کریم تر خواهد بود.
از نظر قرآن عبادت برای این تعریف شده تا انسان از طریق آن و اجرای احکام الهی به تقوا دست یابد.(سوره بقره آیه 63 و 179 و 183)
ایمان انسان با تقوا به دست میآید و انسانها در رفتار و کردار خویش نشان میدهند تا چه اندازه به فلسفه زندگی و معارفی که به دست آوردهاند ایمان دارند.
از همین روست که وقتی انسان سخنی میگوید و مدعی امری میشود بارها و بارها با آزمونها و ابتلائات آزموده میشود.(سوره حجرات آیه 14)
اوج تقوا را میتوان در ورع یافت؛ زیرا تقوا همانند ایمان دارای مراتب و درجاتی است؛ چنانکه برآیند ایمان یعنی یقین نیز دارای درجات سه گانهای چون علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین است.
حضرت امام سجاد (ع) فرمود: مومن دارای پنج علامت است:
1- ورع در خلوت؛
2- صدقه دادن با کمی درآمد؛
3- صبر در مصیبت؛
4- بردباری در هنگام غضب؛
5- راستگویی هنگام خوف.(خصال، ج 1، ص 269)
2- *احسان و اکرام:* از دیگر کردارهای نیک، احسان و اکرام به دیگران است. انسان میبایست در زندگی خویش همواره اهل خیر و نیکی به دیگران باشد و همان طوری که جز خیر ونیکی برای خود نمیخواهد برای دیگران نیز جز آن نخواهد.
البته خیر و نیکی درجات و مراتبی دارد که انسان میبایست در فرآیندی آن را به دست آورده و به تمام و کمال برسد. نهایت خیر و نیکی پس از احسان همان اکرام است که در آیات و روایات بر آن تاکید شده است.(سوره بقره آیه 83 و 178 و 229؛ و سوره نساء آیه 36؛ و سوره یس آیه 27؛ و سوره فرقان آیه 27) ( ادامه دارد...)
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*قسمت ششم: معارف قرآن کریم سه بخش دارد:*
در مجلس امام صادق علیه السلام نشسته بودم.، یک نفر آمد و از آیه ای سوال کرد، حضرت معنا کردند؛ نفر دوم آمد همین آیه را طرح کرد، حضرت یک معنای دیگری کردند. من خیلی در درون خودم مضطرب شدم که فلان کس که ما شاگرد او بودیم، واو و فا را اشتباه نمی کرد ولی این آقا در یک جلسه یک آیه را دو جور معنا می کند! نفر سوم آمد همان آیه را پرسید، حضرت جواب سوم دادند؛ من حدس زدم نکته ای است. وقتی جلسه خلوت شد، حضرت من را صدا زدند و فرمودند که خدای متعال به حضرت سلیمان مُلک داد، بعد هم فرمود :هذا عَطاؤُنا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَیرِ حِسابٍ(سوره ص آیه 39)؛ یعنی این را به تو عطاء کردیم، می خواهی به دیگران ببخش، می خواهی امساک کن؛ ما حساب و کتاب از تو نمی کشیم که چرا به یک کس ندادی به یک کس بیشتر دادی، کمتر دادی. ملک خودت است، و عطاء و هدیه ما به تو است. بعد حضرت فرمودند خیال می کنید خدای متعال به وجود مقدس نبی اکرم که سرآمد همه انبیاء است عطا نکرده؟!
به وجود مقدس نبی اکرم مُلک دیگری داده که قابل مقایسه با این مُلک سلیمان نیست. خدای متعال دین را در اختیار او قرار داده و فرموده : ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا( سوره حشر آیه 7)؛ یعنی هرچه به شما داد، بگیرید و از هرچه هم شما را نهی کرد، دنبالش نروید؛ یعنی اختیار، دست او است. ممکن است این آیه جور دیگر هم معنا بشود ولی حضرت این آیه را این طوری معنا کردند که خدای متعال زمام دینش را دست این پیغمبر داده و به ما هم گفته هرچه این پیغمبر از این دین بهت شما داد اخذ بکنید که همین بهره شما است و بیشتر از این نیست. او امینُ الله است و می داند به هر کسی چه چیز و چه بخشی از دین و چه بهره ای از دین بدهد. بعد امام صادق فرمودند که ما اهل بیت هم همین طور هستیم و حکم ما هم این است.
خیلی تفاوت است که یک مُلک طبیعی به آدم می دهند و می گویند: این ملک در اختیار شما است، خواستی ببخش و خواستی نبخش؛ با اینکه اختیار دین را در دست پیغمبر قرار می دهند. خدای متعال این پیغمبری را این قدر دوست می دارد که گاهی این طور بیان می فرماید: لَعَمْرُكَ(سوره حجر بخشی از آیه 72) قسم به جان تو. (ادامه دارد...)
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*قسمت سوم: من کی هستم؟*
باید ببینیم آیا در دلِ ما نسبت به دشمنی به نام نفس، کینه و نفرت وجود دارد یا نه؟ متاسفانه کینه و نفرتی که باید نسبت به نفس خود داشته باشیم، در اغلب ما نیست.
هر یک از ما باید هر روز در احوال خود نگاه کند و ببیند در طول روز چند بار نفس خود را زمین زده و چند بار از نفس خود شکست خورده. مثلاً امروز برای خواندن نماز اول وقت تنبلی میکردی ولی برخلاف هوای نفست، بلند شدی و نماز خواندی؛ این یعنی یکبار نفست را زمین زدی. اما بعد پای تلویزیون نشستی و فیلمی را که لازم نبوده ببینی و میتوانستی به جای آن کار مفیدتری انجام بدهی، دیدی. و وقتی تصمیم گرفتی بلند شوی، نتوانستی و تنبلی کردی، پس از نفست شکست خوردی.
هر روز بررسی کن ببین چندبار نفس را زمین زدی؟ و چندبار نفست تو را زمین زد؟ مسئلۀ اصلی این است. اینکه که من این چندتا خوبی را دارم، من آدم مهربانی هستم، اهل بخشش هستم، ...
اینها را بگذار کنار و خیلی به اینها غرّه نشو، اینها بدون مبارزه با نفس، دردی را از روح انسان دوا نمیکند و انسان را به سرانجام نمیرساند. زیرا اگر مبارزه با هوای نفس نکنیم، ممکن است تمام مهربانیها و خوبیهای ما در خدمت هوای نفس ما قرار گیرد؛ در واقع نفس امارۀ بالسوء سوار ماست و دارد از همۀ خوبیهای ما به نفع خودش استفاده میکند. مثلاً نفسمان به ما میگوید: تو آدم بخشندهای هستی، اینجا یک بخشش از خودت نشان بده تا لذتی ببرم و اعتباری پیدا بکنم! یعنی در جهت هوای نفس خودمان بخشش میکنیم نه در جهت مخالفت با نفس!
مسئله و دعوای اصلی بر سر نفس است. دشمن تو بدیهای تو نیست! دشمن تو رفتارهای بدِ تو هم نیست، دشمن تو نفس تو است! همان نفسی که برخی اوقات از تو کارهای خوب میخواهد، و با همان کارهای خوب تو را به جهنم میبرد! همانطور که 6000 سال عبادتِ ابلیس، او را از جهنم نجات نداد. لذا انسانی که وجوه مثبت و خوبیهایی دارد، اگر نفس خود را زیر پا نگذاشته باشد، خوبیها و زیباییهایش سرانجام تبدیل به بدی و زشتی خواهند شد.( ادامه دارد...)
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمیکند؟ -۱
1- راحتطلبی و تنآسانی، چیز عجیبی نیست. آنچه شگفت و تحسینبرانگیز مینماید، این است که انسان نه تنها از رنج نگُریزد، بلکه برای هدفی متعالی، خود را به رنج بیفکند. همین روزها، دهها میلیون دلباخته امام حسین(ع) خود را به رنج انداخته و راهی پیادهروی اربعین شدهاند. تفاوت انسانها در فهمی است که از گوهر خویش پیدا میکنند یا نمیکنند. اینکه قدر آدمی به چیست و چه چیز را باید ارزشمند بشمارد و در طلب همان، تکاپو کند.
اصلا مرز دانایی و نادانی، همین جاست. چنان که امیر مومنان (ع) فرمود: «العالِمُ مَن عَرَفَ قَدرَهُ، و كَفى بِالمَرءِ جَهلاً ألاّ يَعرِفَ قَدرَه. عالِم، كسى است كه قدر و منزلت خود را بشناسد و در نادانی آدمى، همين بس كه قدر و اندازه خود را نشناسد».
2- قیمت آدمی به چیست؟ این تعبیر والا از امیرمومنان علیهالسلام است که فرمود: «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ. قیمت و ارزش آدمی به قدر همت اوست». علامه محمدتقی جعفری(ره)نقل میکند:
«برخي از جامعهشناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادلنظر بپردازند؛ اینکه ارزش واقعي انسان به چيست؟ برای سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است. معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسانها در چيست.
هر کدام از جامعهشناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند. هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم اگر ميخواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و عشق میورزد. کسي که عشقش يک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسي که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسي که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست.
من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند. هنگامي که تشويق آنها تمام شد، دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصي به نام علی عليهالسلام است.
آن حضرت در نهجالبلاغه ميفرمايند: «قِيمَهًْ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ. ارزش هر انساني به اندازه چيزی است که دوست میدارد (آن را خوب میداند)». وقتي اين را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علي عليهالسلام از جا بلند شدند».
3- نوع میل و خواستهای که در دل انسان میجوشد و او را به جنبش درمیآورد، به او هویت و بها میبخشد یا بیقیمت میکند. انسان، همان است که در دلش میگذرد. در اینباره، رهبر معظم انقلاب مهرماه 1383، در دیدار کارمندان وزارت اطلاعات گفتند:
«... این دل چیز عجیبی است؛ گاهی اوقات به وسیلهای که انسان را به اوج آسمان و اوج معنویت میبرد، تبدیل میشود، گاهی هم به عکس، به سنگ سنگینی تبدیل میشود که بسته میشود به پای انسان، و انسان را تا اعماق دره فرو میبرد؛ غرق میکند؛ پدر انسان را درمیآورد.
اگر دل را به پول و به شهوت جنسی و به مقام و به این چیزها دادید، این همان سنگ سنگین است، دل دیگر نیست. در آن صورت؛ دِه بود آن، نه دل که اندر وی- گاو و خر بینی و ضیاع و عقار. آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلانجور دارد، آن دل نیست، گاراژ است، بنگاه معاملاتی است! آن دلی که همهاش در آن میل جنسی موج میزند، دیگر دل نیست، عشرتخانه است.
شاعر، آن زمان که ضیاع و عقار و زمین و ملک و گاو و خر در زندگی نقش داشته، از اینها نام برده و میگوید دلی که اینها در آن باشد، آنجا طویله است! ده است! دل نیست؛ دل جای خداست، جای نور است».
💢ادامه دارد
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمیکند؟ -۲
4- ارزش و قیمت آدمی، به اندازه همان چیزی است که دوست میدارد و نیک میشمارد. بلکه آدمی، همان است که میخواهد و میستاید. پيامبر اعظم(ص) فرمود: «مَنْ اَحَبّنا كانَ مَعَنا يَومَ القيامَهًْ وَ لَوْ اَنَّ رَجُلاً اَحَبَّ حَجَراَ لَحَشَرَهُ اللهُ مَعَه. هر كس ما را دوست بدارد، روز قيامت با ما خواهد بود. و اگر انسان، سنگي را دوست بدارد، همانا خداوند او را با همان سنگ محشور ميكند».
مولوی بر همین مبنا میگوید «تا در طلب گوهر کانی، کانی- تا در هوس لقمه نانی، نانی/ این نکته رمز اگر بدانی، دانی- هر چیز که در جستن آنی، آنی». البته مشابه این ابیات را به ابوسعید ابوالخیر نسبت دادهاند: «گر در طلب گوهر کانی، کانی- ور زنده به بوی وصل جانی، جانی/ القصه حدیث مطلق از من بشنو- هر چیز که در جستن آنی، آنی».
5- از عارف واصل، آیتالله بهجت(ره) نقل است که درباره فلسفه زندگی میفرمود: «ما آمدهایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم، نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم».
برای ارزشمند و تابناک شدن هر گوهری، باید ناخالصی آن گرفته شود. آینه زنگار گرفته، آینه نیست؛ و فلز زنگزده، بُرندگی و تابندگی ندارد. جان آدمی تا صیقل نخورد، جلا و بها پیدا نمیکند. این توهم است که انسان در جهان انباشته از رنج، میتواند بیرنج و زحمت سپری کند.
قاعده خلقت، آفرینش و پویش آدمی در متن رنج، تا زمان ملاقات آفریدگار است. همان خداوندی که فرمود: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ. همانا ما انسان را در رنج و آفریدیم»، همچنین فرمود «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ. هان ای انسان! همانا تو با کوشش و رنج و مشقت بسیار به حضور پروردگار خود میروی و او را ملاقات خواهی کرد».
محدوده اختیار انسان، انتخاب میان رنج یا عدم آن نیست. بلکه میتواند مقصد و منتهای این پویش توام با رنج را خود بسازد و با همان که ساخته و پرداخته، رو به رو شود. اقتضای فطرت، کمالطلبی است؛ فارغ از اینکه افق دید و داناییاش تا کجا باشد. به همین دلیل هم، هر کس در همین دنیا، چیزی را ارزشمند میپندارد و در طلب آن حرکت میکند، ناچار ریاضت میکشد و به زحمت میافتد. کسی که میخواهد در ورزش قهرمانی سرآمد شود، باید خود را به رنج و ریاضت بیفکند تا ورزیدگی و آمادگی مصافهای سخت را پیدا کند. و هر کس که بخواهد در آزمونی موفق شود، ناچار است لوازم معرفتی آن را تدارک کند.
6- قیمت پیدا کردن در محضر پروردگار، ادب و آداب خود را دارد. چنان که به پیامبر خویش امر فرمود: «قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ. بگو پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست، اگر دعاى شما نباشد». و نیز فرمود «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ». مشیت الهی بر این بود که پیامبران بزرگ، بر مصیبت امام حسین(ع) بگریند و در گرفتاریها به او متوسل شوند. اصلا محبت حسین(ع)، مرز ایمان با کفر و نفاق است. اگر به بیان شریف پیامبر اعظم(ص)؛ «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ. أَحَبَّ اللهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً. حسین از من است و من از حسین هستم. خدا دوست دارد كسی را كه حسین دوست بدارد» و «إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَهًْ في قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً. برای شهادت حسین، حرارتی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد نمیشود»، بنابراین، نقطه مقابل، غیظ و خشمی است که این محبت عوام و خواص، در طول تاریخ در دل طاغوت ها و مستکبران برانگیخته است.
💢ادامه دارد
چرا جبهه سکولار، راهپیمایی اربعین را تحمل نمیکند؟ -۳
7- هیچ جای تعجب نیست که عناصر وابسته به بهائیت، وهابیت، داعش، سازمان تروریستی منافقین، منافقین جدید، (بوقچیهای انگلیس، آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی) به شکل پرحجم علیه زیارت اربعین عقدهگشایی کنند.
این اعتراف از عبدالکریم سروش است که 4 اسفند 1388 در دانشگاه دلفت هلند گفت: «تز سکولارها درباره جدایی حکومت از دین، در جهان واژگونه شده؛ به این دلیل که وجود دین را در عمق زندگی ایرانیان و بازگشت دین را در مغرب زمین میتوانیم ببینیم. آنچه گمان میرفت رو به احتضار میرود یا مُرده، خوب یا بد، ظاهرا تجدید حیات کرده، برخاسته و دیگران را به نگرانی افکنده است. سکولاریسم که قرار بود نسبت به ادیان بیطرف باشد، اکنون ستیزهگر شده و با برخی ادیان رسماً درمیآویزد و میستیزد و وجود اجتماعی آنان را تحمل نمیکند».
او همچنین 11 مرداد 1386 در جمع عناصر ضدانقلاب در پاریس تصریح کرد: «رفته رفته سکولاریسم وارد دوره ستیزگر و میلیتانت میشود و مدارا و هاضمه قوی پیشین را از دست داده است. پیشبینی ضعیف شدن تدریجی ادیان باطل از آب درآمده. در این 20، 30 سال از جامعهشناسان بزرگ میشنوید که ادیان در حال قوت گرفتن هستند. سکولاریسم و لیبرالیسم هاضمهاش برای بلعیدن ادیان ضعیف، قوی بود اما دین قوی و فربه از گلویش پایین نمیرود و لذا ستیزهگر میشود».
8- پادوهای فکری، سیاسی و رسانهای جبهه استکبار، در طول سال هزینه انبوه میکنند تا وانمود کنند ملت ایران از دین و اعتقاداتش دور شده، اما محرم و صفر و عاشورا و اربعین هر سال که میرسد، همه آن رشتهها پنبه میشود. هیچ جای دنیا سابقه ندارد که 25 یا 30 میلیون ارادتمند از 80 ملیت و کشور، به چنین راهپیمایی خیرهکنندهای همت بگمارند. این راهپیمایی، پشت شیطان را میشکند.
بیهوده نیست که درباره زائر امام حسین(ع) فرمودهاند «هر یک قدم که با پاى پیاده بردارد، موجب هزار حسنه و آمرزش هزار گناه و بالا رفتن هزار درجه، براى زائر مىشود» و «هر قدم که پیاده بردارد، ثواب آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل را دارد».
قدم نهادن در مسیر زیارت اربعین و به خشم در آوردن دشمنان حق، مصداق وعده و بشارت الهی است که فرمود «... لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لَا نَصَبٌ وَ لَا مَخْمَصَهًْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ لَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ... هيچ تشنگى و گرسنگی و رنجى در راه خدا به آنان نمىرسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم آورد، قدم نمىگذارند، و از دشمن غنيمتى به دست نمىآورند، مگر اينكه به سبب آن، عمل صالحى براى آنان نوشته مىشود؛ زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمىكند».
9- محبت حضرت سیدالشهدا(ع) به آب و گل مومنان سرشته است. حکایت دلدادگان با مولایشان، دو حرف بیشتر نیست: «از واقعهای تو را خبر خواهم کرد- و آن را به دو حرف مختصر خواهم کرد/ با عشق تو در خاک نهان خواهم شد- با مِهر تو سر ز خاک بر خواهم کرد».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایران و ازبکستان ۱۷ سند همکاری امضا کردند
🔹این اسناد در حوزههای مختلفی از جمله کشاورزی، انرژی، گمرک و ورزش هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀السّلام علیک یااباعبدالله
✨اربعین...
کربلا...
خانوادگیقشنگتره ✨
کودکانی که درقیامت وارد بهشت نمیشوند تا...
✨پيامبر اكرم (ص) فرمودند:
❇️ «روز قيامت موقع حساب، خداوند به جبريل دستور مي دهد كه بچه هاي مؤمنين را به بهشت وارد كند؛
ولي آنان مقابل در بهشت مي ايستند و از پدران و مادران خود سؤال مي كنند،
فرشتگان پاسخ مي دهند كه آنها مانند شما نيستند، براي آنها ذنوب و بدي هايي است که براي آنها مورد مواخذه قرار مي گيرند.
آنگاه اطفال مؤمنان فرياد می كشند و گريه می كنند، خداوند از جبرئيل در مورد اين فريادها سؤال می كند، و جبرئيل عرض می كند:
✳️ خداوندا تو آگاهي، اين صداي فرزندان مؤمنان است كه بدون پدران و مادرشان وارد بهشت نميشوند،
در نتيجه خداوند به جبرئيل فرمان ميدهد كه به رحمت خداوند، از ميان مردم، دست والدين آنها را بگيرد و با آنها داخل بهشت كند»
📚 (بحار الأنوار، ج79، ص123).
#فرزند_آوری
#فواید_فرزند_آوری
یکی از رویکردهای ضدبشری بهائیت: آفریقاییها، گاوهایی در هیبت آدمند!
عبدالقادر همایون، استاد فرقهپژوهی و نقد بهائیت در مورد رویکردهای منفی و ضدانسانی بهائیت گفت:
🔺وقتی میگوییم بهائیت، یعنی ما با یک تشکیلات ضدبشری روبهرو هستیم.
🔺#بهائیت یک ساز و کار تشکیلاتی و حزبی در قالب و پوشش دین است که هدف آن دسترسی به قدرت و حکومت است و دشمن و مانع راهشان نه فقط شیعیان یا مردم ایران بلکه هرکسی است که بخواهد در مقابلشان بایستد.
🔺جالب است که این جریان ضدبشری برای تطهیر چهره خود از شعارهای بشردوستانه نهایت بهره را هم میبرد.
جمعیت یعنی ....mp3
3.18M
❇️ تحرکات جمعیتی در گذشته
#جمعیت
یعنی عزت
یعنی ثروت
یعنی امنیت
یعنی قدرت
👈🎙 پروفسور اکبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 دختران و زنان بی حجاب...
مو و رو و چشم و پیکر هست امانت بهر تو...
گر به آنها دل ز نامحرم ربودی خائنی!
میکنی با بی حجابی زندگی ها را خراب...
برده ای زین بی حیایی ها چه سودی؟ خائنی!
میشود پرونده ات در روز محشر بس سیاه
آتش آید بر سرت همچون عمودی ، خائنی!
مردها را سوی شهوت از حرام آکنده ای
دختران بر چهره ات کردند حسودی ، خائنی!
توبه کن گر اندکی داری شعور و عقل و دین...
ورنه غرقی در گناهانت چو رودی ، خائنی!
" #عاصی"
#حجاب
کارگردان سینمای کودک و نوجوان:
«بچه دار شوید»
مرضیه برومند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت:
یک فرزند کم است و باید سه فرزند داشت.
دنیا آینده روشنی دارد و شرایط خوب خواهد شد، من به مخاطبین خود میگویم که "بچهدار شوید".
گزارشگر درباره هزینهها و مشکلات اقتصادی از او سؤال کرد
خانم برومند گفت: نباید نگران بود، چون که خدا روزیدهنده است
و" هر که دندان دهد نان دهد".
#فرزند_آوری
#فرهنگ
درخواست کمک خانواده قربانیان آزارهای جنسی کلیسای نیوزیلند از پاپ
♦️یک گروه نیوزیلندی که نماینده بازماندگان سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای #کاتولیک است، از پاپ فرانسیس خواسته است تا در روند جبران خسارت مداخله کند. این گروه میگوید مقامات #کلیسا با آنها برخورد نادرست کرده اند و قربانیان به این خاطر دوباره آسیب دیدهاند.
♦️شعبه نیوزیلندی شبکه بازماندگان قربانیان آزار و اذیت کشیشان (SNAP) که یک سازمان جهانی برای قربانیان کودک آزاری است، مقامات کلیسا در نیوزیلند را به نقض رویه ها برای مدیریت پرونده های شکایات متهم کرده است.
♦️کریستوفر لانگهرست، رهبر این گروه در نامه خود به پاپ گفت: متأسفانه از همان #کلیسا که برای ارائه شفا ایجاد شده است، آسیب می بینیم.
♦️نامه به پاپ در بحبوحه تحقیقات عمومی مداوم در مورد سوء استفاده فیزیکی و جنسی در مؤسسات مذهبی و دولتی در نیوزیلند منتشر شده است. این تحقیقات در سال 2020 دریافته است که بیش از یک چهارم میلیون کودک، جوان و بزرگسال در نیوزیلند توسط کشیشها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. در طول چند دهه گذشته مائوریهای (بومیان) سهم بزرگی از قربانیان را تشکیل میدهند.
♦️مشخص نیست این نامه به دست #پاپ_فرانسیس رسیده یا او آن را خوانده یا نه.
🔹گفتنی است، دستگاه کلیسا با پروندههایی بعضاً قدیمی از #آزار_جنسی کودکان و راهبهها در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، شیلی، فرانسه، استرالیا، آرژانتین و آلمان روبرو است که گاهی هم شاکی و هم متهم در آنها فوت کردهاند.