eitaa logo
این عماریون
385 دنبال‌کننده
230.6هزار عکس
62.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ۲۶دی ماه سالروز فرار دومین دیکتاتور پهلوی است؛ کسی که حتی همپیمانانش او را بعد از فرارش نپذیرفتند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای فرزند حسین (ع)، ما تو را تنها نمی‌گذاریم
🔴 سالگرد فرار شاه رو به همه ی فراری ها از جمله علی کریمی و سایر... تسلیت میگم 🤣
تا دیر نشده توبه کن...شاید دیگه هیجوقت فرصتش برات پیش نیاد.. حضرت محمد(ص) میفرمایند: بیشترین فریاد جهنمیان از به تاخیر انداختن توبه است. (جامع السعادات.ج 3)
⭕️در مکتب روح الله: 🔸کاری نکن که با رفتنت مردم شادی کنند 🔹وقتى كه نتيجه اين شد كه رضاخان رفت، شادى كردند مردم! من به اين پسر نادانش گفتم كه تو نكن كارى كه همان‌طورى كه پدرت رفت و شادى كردند، براى رفتن تو هم شادى بكنند و نشنيد. و ديديد كه براى اين بيشتر شادى كردند! و حق هم همين بود؛ چرا؟ براى اينكه بين مردم پايگاه نداشت. اساس اين بود كه يك دولتى كه خيانتكار است، اين نمى‏تواند با مردم بسازد. 📚صحیفه امام؛ ج8؛ ص348 | قم؛ 10 تیر 1358
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۶دی ماه سال۵۷ نقطه شروعی برمرگ ستمشاهی، با فرار خائن گر شاه به نصایح توجه کرده بوده و خدمت به این ملت کرده بود نمی کرد لکن نکرد و خیانت کرد و پشتوانه مردمی را از دست داد و وقتی که مردم شنیدند رفت شادی کردند، چنانچه در رفتن پدرش هم شادی کردند. 📚 ، جلد ۷ ، صفحه ۷۳ ▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مراحل پایانی ساخت ضریح حرم عبدالعظیم حسنی در اصفهان + فیلم 🔸ساخت ضریح حرم حضرت عبد العظیم حسنی مراحل پایانی خود را در اصفهان سپری می‌کند. 🔸به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ هنرمند قلم‌زن اصفهانی و سازنده این ضریح با اشاره به اینکه استاد فرشچیان طراح آن است گفت: کار قلمزنی این طرح که از جنس نقره است بیش از ۱۰ سال طول کشیده و کار در مرحله مونتاژ نهایی است.
روز محشر کار ما با فاطمه است امام باقر عليه‌السلام: به خدا سوگند، فاطمه سلام‌الله‌علیها شيعيان خويش را يكى پس از ديگرى انتخاب نموده و داخل بهشت می‌نمايد، همان طورى كه پرنده‌ها دانه‌ها را بر می‌گزينند. 📚 سفینه البحار، ج۲، ص ۳۷۵
به امام صادق عليه السلام گفتند: كار خود را به چه اساسى استوار ساخته اى؟ فرمود: بر چهار بنيان: [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم كه خداى بر من آگاه است پس حيا كردم. [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم بحارالانوار جلد78 صفحه228
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁نواب از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه حکومت پهلوی بود. با ظهور احمد کسروی نواب صفوی جهت مبارزه با تفکرات او از نجف به ایران آمد. قتل کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم‌‎آرا و حسین علاء از جمله فعالیت‎های سیاسی و مبتنی بر عقاید مذهبی نواب صفوی و فدائیان اسلام به شمار می‎رود. ★ برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‌های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند. 🕯 مخالفت با اقدامات دولت دکتر مصدق به دلیل عدم عمل به احکام اسلامی از دیگر فعالیت‌‎های وی بود که حبس را برای سید مجتبی در پی داشت. ✪ کتاب «جامعه و حکومت اسلامی» از آثار نواب صفوی است. وی در دوران فعالیت سیاسی خود سفرهایی به اردن و مصر داشت که طی آن در دانشگاه الازهر سخنرانی کرده و با ملک حسین پادشاه اردن ملاقات داشته است. 🕊رهبر فدائیان اسلام و برخی از یارانش در ۲۷ دی ۱۳۳۴ش توسط رژیم پهلوی اعدام شدند. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁مقام معظم رهبری می فرمایند .... و اما اینکه چه شخصیتهایی روی من اثر گذاشته‏اند، باید بگویم شخصیهای زیادی بودند. آن کسی که در دوره‏ی جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت، در درجه‏ی اوّل، مرحوم «نوّاب صفوی» بود. ✪ آن زمانی که ایشان به مشهد آمد، حدوداً پانزده سالم بود. من به شدّت تحت تأثیر شخصیت او قرار گرفتم و بعد هم که از مشهد رفت، به فاصله‏ی چند ماه بعد، با وضع خیلی بدی شهیدش کردند. این هم تأثیر او را در ما بیشتر عمیق کرد. 🕯سید مجتبی میرلوحی تهرانی ° ۱۳۰۳-۱۳۳۴ش° معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام. ★ نواب صفوی دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت. از علامه امینی و سید حسین طباطبایی قمی به عنوان اساتید وی در حوزه علمیه نجف یاد شده است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁سید مجتبی میرلوحی مشهور به نواب صفوی فرزند سید جواد و مادری علویه در سال‌ ۱۳۰۳ شمسی در‌ خانی‌آباد، محله‌ای جنوبی در تهران به دنیا آمد. ★ پدرش روحانی بود ولی در دوره رضا شاه پهلوی بنابر قوانین و برخی اجبارهای حکومت، لباس‌ روحانیت‌ را رها کرده به وکالت در عدلیه مشغول گردید و گفته شده که در همین کسوت، روزی با علی اکبر داور وزیر وقت عدلیه درگیر و در پی آن به سه سال زندان محکوم می‌شود. بعد از گذشت سه سال سید جواد فوت کرده و جنازه‌ او از زندان به خانواده‌اش تحویل داده می‌‎شود 🕯 سرپرستی سید مجتبی که در این زمان نه‌ سال‌ داشت بر عهده دایی‌ او سید محمود نواب صفوی که او‌ نیز‌ در‌ عدلیه کار می‌کرد قرار می‌‎گیرد. ✪ نواب صفوی تحصیلات ابتدایی را در‌ مدرسه‌ حکیم‌ نظامی و دوره متوسطه و علوم جدید را در مدرسه صنعتی آلمانی‌ها آموخت و در کنار دروس‌ جدید به تحصیل‌ علوم‌ حوزوی در مدرسه مروی و مسجد قندی خانی‌آباد پرداخت. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁برخی درباره تغییر نام خانوادگی نواب صفوی از میرلوحی به نام خانوادگی مادرش، نقل‌ کرده‌‎اند احتمالا این اقدام برای در امان ماندن سید مجتبی از‌ تبعات‌ فرزندی‌ یک محکوم انجام شده است؛ ✪ در عین حال یراوند‌ آبراهامیان در کتاب «ایران‌ بین دو انقلاب» این تغییر را از جانب نواب حرکتی نمادین‌ برای «اعلام وحدت با بنیانگذاران‌ نخستین دولت شیعی در ایران» دانسته است؛ 🕯 هر چند این نظر دور از ذهن به نظر می‌رسد، زیرا نه صفویه نخستین دولت شیعی در ایران بود و نه‌ این تغییر در زمان اعلام تشکیل گروه فدائیان اسلام صورت گرفته است ★ تمبر با تصویری از چهره نقاشی شده نواب صفوی و جمله‌ای از آیت الله خامنه‌ای درباره او: «اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد» این تمبر در ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ با تیراژ ۴۰۰۰۰۰ قطعه منتشر شد. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁نواب صفوی پس از ایجاد نا آرامی‌های سیاسی علیه حکومت در مدرسه صنعتی آلمانی‌هابه آبادان رفته و در شرکت‌ نفت‌ استخدام گردید. وی در آبادان نیز با اعتراض به‌ اهانت‌ یک‌ انگلیسی به کارگر ایرانی، شورشی برپا کرد و در پی آن از شرکت نفت به طور مخفیانه بیرون آمده و راهی حوزه علمیه‌ نجف‌ اشرف شد. ★ تاریخ این مهاجرت باید در فاصله سال‌های ۱۳۱۹-۱۳۲۱ش بوده باشد، تحصیل وی در این شهر، سه سال و نیم به طول انجامید و در حین درس خواندن برای تامین زندگی خود کار می‌کردو نقل شده است که در این دوران از وجوهات‌ شرعی‌ استفاده نمی‌نمود. 🕯در این تاریخ، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی محوریت حوزه نجف را داشت. نواب در مدرسه بزرگ آخوند خراسانی حجره‌ای گرفت و مطابق با برخی منابع نزد استادان مشهوری مانند علامه امینی ° صاحب‌ الغدیر° ، آیت‌الله سید حسین طباطبایی قمی و آیت‌الله شیخ محمد تهرانی به تحصیل فقه، اصول، تفسیر قرآن و مباحث اعتقادی پرداخت. ✪ یکی از همراهان سید مجتبی در این دوره،‌ سید اسدالله مدنی بود‌ و گفته شده بیشترین بهره علمی را در نجف از علامه امینی برده است. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
«عقلانیت» ⛔️⛔️⛔️ خط قرمز 🔰 تضعیف دولت آقای رئیسی خط قرمزی است که نیروهای انقلاب هرگز نباید از آن عبور کنند. چرا؟ 👈 بخوانید: 🔻 اولا، سیره امامین انقلاب در چهل و سه سال گذشته این بوده که دولت ها بدلیل اینکه بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را بعهده دارد نباید تضعیف شوند. 🔻 دوما، اکنون در میانهٔ حساسترین پیچ تاریخی کشور و در اوج نبرد ترکیبی و جنگ شناختی بی نظیر دشمن قرار داریم. جنگی که همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور را درگیر کرده است. در این شرایط نباید رزمندگان خط مقدم این میدان نبرد را که مسئولان کشور هستند تضعیف کرد. 🔻 سوما، اگر جنگی هم در کار نبود، وضعیتی که آقای رئیسی تحویل گرفت، آنچنان بهم ریخته، آشفته و در همهٔ امور زیرساختی دچار عقب ماندگیهای گسترده بود که اصلاح آن نیازمند شرایطی آرام، همراه با اعتماد و حمایت کامل مردم از دولت است. 🔻 رابعا، آقای رئیسی دولتی است که به فرموده رهبری؛ درحال باز کردن گره‌های کهنه گذشته است و حقیقتا با تلاشی شبانه روزی بدنبال رفع عقب‌ماندگی هاست. یکی از دلائل آشوبهای اخیر، وحشت و نگرانی جدی دشمنان خارجی و مفسدان سیاسی اقتصادی داخلی از اقدامات اساسی و زیربنایی دولت در رفع نارسائیها و مقابله با زمینه‌های فسادزا در ساختارهای اداری کشور است. این دولت هیچ سنخیتی با دولت گذشته ندارد که تمام امیدش به جای تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، به گدایی از آمریکا و اروپا بود! 🔻 خامسا، در هر دولتی احتمال خطا و اشتباه وجود دارد و دولت آقای رئیسی هم از این امر استثنا نیست، باید اشتباهات را تذکر داد، اما ادبیات و نحوه تذکر باید بگونه‌ای باشد که دولت انقلابی آقای رئیسی تضعیف نشود. 🚨 لذا، هر سایت، کانال، فرد یا جریانی که با عنوان انقلابی، بنحوی از دولت انتقاد کند که منجر به تضعیف جایگاه و کارآمدی آن در نزد مخاطب شود، خواسته یا خواسته پازل دشمنان ملت و نظام را تکمیل کرده است. .... ....
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁هم‌زمان با اقامت نواب صفوی در نجف، احمد کسروی با انتشار آثاری در عرصه‌های مختلف در تهران به اوج شهرت رسیده بود؛ پرداختن وی به مذهب و به ویژه نشر دو کتاب درباره اسلام و شیعه، موجب ناراحتی بسیاری در میان متدینین و روحانیان ایران گردید. ✪ نقد تند به مذهب و تشیع محتوای بیشتر آثار کسروی در این دوره بود که برخی از آن‌ها مانند کتاب شیعه‌‎گری به زبان عربی نیز ترجمه شد 🕯یکی از‌ این آثار که به احتمال همان کتاب شیعه‌گری است در نجف به نواب صفوی می‎رسد، وی با مطالعه آن و آگاهی از محتوای توهین‌آمیزش به تشیع با تعطیل نمودن‌ درس و بحث به ایجاد هیجان در بین علما و طلاب‌ مقیم‌ نجف می‌پردازد. ★ سرانجام بنابر تصمیم بعضی از علماء نجف نواب صفوی به نمایندگی از طرف حوزه علمیه به ایران آمده با اصلاح افکار منحرف شده جوانان، بساط کسروی را جمع کند. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁برخی نویسندگان فکر مبارزه با کسروی را در نواب، متاثر از علامه امینی و شیخ محمد آقا تهرانی می‌دانند. نواب با رسیدن به ایران، سخنرانی‌های عمومی بسیاری علیه کسروی در آبادان و تهران برپا کرد؛ ★ و در پی آن با حضور در تهران طی جلسات متعددی به مباحثه و مذاکره با کسروی پرداخت.در راستای همین اقدامات چند بار هم به منزل کسروی رفته و در جلسات علنی وی شرکت و در انظار عموم او را نقد می‎کند، که این رفتار با تهدیدی از جانب کسروی مواجه می‌شود. 🕯 شرح یکی از این مذاکرات و مباحثات در روزنامه «دنیای اسلام» با عنوان «کسروی مباحث منطقی را با تهدید جواب می‌دهد» چاپ شده است. ✪ پس از این سلسله رویارویی‌ها و علاوه بر آن سودمند نبودن اقدامات علمی فراوان دیگر علمای وقت نواب با اعتقاد به ارتداد کسروی، حذف فیزیکی وی را طراحی کرده و در پی اقدامی نافرجام با سلاحی که از پول اهدایی شیخ محمدحسن طالقانی از روحانیان وقت تهران، خریده بود، خود شخصاً به کشتن وی اقدام و در این برخورد حتی با کسروی گلاویز هم می‌‎شود. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
🔻دستور وزیر کشور برای بررسی فیش حقوقی مطرح شده از دفتر یک عضو شورای شهر تهران 🔹احمد وحیدی در دستوری از معاون عمرانی وزارت کشور خواست مسایل مطرح شده درباره فیش حقوقی یکی از اعضای دفتر عضو شورای شهر تهران را بررسی و نتیجه را گزارش کند.