فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت این انقلاب.......
این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺روایت قاضی جوان با وجدان از حکمی که علیه خودش صادر کرد.
#ویژه_عید_غدیر
چرا عید غدیر، بزرگترین عید ماست؟!
🔻شیعه و سنّی، روایت کردهاند که پس از نصبِ علیّ بن ابیطالب به امامت، در غدیرِخم، این آیه نازل شد:
🔅الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُم،ْ فَلاٰ تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ، الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ، وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی، وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلاٰمَ دِیناً.
ترجمه :
امروز، کافران از نابودی و زوالِ دین شما مأیوس شدند پس، از آنان نترسید و از من بترسید.
امروز دینتان را برای شما کامل کردم، و نعمتِ خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان «دین» برایتان برگزیدم.
(سوره مائده، آیه ۳)
👌نکات مورد اشاره در آیه:
◽️در این آیه، برای این روزِ مهم (یعنی روز غدیر)، چهار ویژگیِ مهم بیان شده:
1⃣ روز یأسِ کافران.
2⃣ روز اکمالِ دین.
3⃣ روز اتمامِ نعمتِ الهی بر مردم.
4⃣ روزی که اسلام به عنوان «دین» و یک مذهبِ کامل، مورد پسند و رضایتِ خدا قرار گرفته.
🔻اگر وقایع و روزهایِ مهمّ تاریخ اسلام رو بررسی کنیم، هیچ روز مهمّی، حتّی روز بعثت، روز هجرت، روز فتح مکّه، حجّةالوداع و... این چهار تا ویژگی رو با هم ندارند.
روز بعثت : اوّلین روز شروع رسالت پیامبر اکرم است، پس دین کامل نیست.
روز هجرت : روز حملهی کفّار به خانه پیامبر است، پس روز یأس کفّار نیست.
حجّةالوداع : تنها حجّ مردم کامل شد، نه همهی دینِ مردم.
و امّا در غدیر خم :
1⃣ یأسِ کفّار : بعد از آن همه تهمت، جنگ و سوءِ قصد بر ضدّ پیامبر، تنها امیدِ کفّار به مرگ پیامبر (ص) بود، و فکر میکردند با رحلت پیامبر، کار اسلام تمام است.
امّا با نصب علیّ بن ابیطالب به جانشینی، همهی کفّار مأیوس و ناامید شدند.
2⃣ کمالِ دین : اگر مقرّرات و قوانین کاملی وضع بشود ، امّا برای امّت و جامعه، رهبری معصوم و کامل تعیین نشود ، مقرّرات ناقص میماند . پس با نصبِ امام بعنوان مجریِ دین، دین کامل شد.
3⃣ اتمامِ نعمت : قرآن بزرگ ترین نعمت را، نعمتِ هدایت و رهبری معرّفی میکند. پس با نصبِ علیّ بن ابیطالب به جانشینی، این نعمت تمام میشود و جامعه بدون رهبر نمیماند.
☝️ اگر پیامبر اکرم (ص) از دنیا میرفت، و مردم را بدون سرپرست رها میکرد، کاری کرده بود که حتی یک چوپان نسبت به گلهی خودش نمی کرد.
4⃣ رضایتِ خداوند : وقتی قانونِ کامل، و مجریِ عادل، به هم گره بخورند، معلوم است که رضایت خدا هم حاصل میشود.
🔅فقط در روز غدیر، همهی این چهار ویژگیِ مهمّ با هم اتّفاق افتاد، و به همین دلیل در روایات اهلبیت (علیهم السلام) گفتند که بزرگترین عید، عید غدیر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵صدای زنگ خطر کاهش جمعیت را نمیشنوید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵نماهنگ بسیار زیبای غدیر قاعده اسلام
🔷بیاناتی از امام خامنه ای در خصوص عید غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محسن جان برای همه دعا کن😭
به فرمانده ات🌷 بگو پیش ارباب سفارش ما رو یادش نره
ما خیلی به دعای شما محتاجیم😭
#شهید_محسن_حججی
#سالروز_اسارت
اگه ماکرون میتونست کسی را نجات بده ؛ جلیقه زردهای فرانسوی صبح و شب خیابون را آتیش نمیزدند 😉😊
#ارباب_سفیدپوست_اروپایی
🌺در شب و روز عیدغدیر چه اعمالی انجام دهیم🌺
🔶 غسل كردن
غسل کردن در روز عيد غدير مستحب مؤكّد است. و بهتر است در اول روز انجام گيرد.
«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیهما السلام):... فَإِذَا كَانَ صَبِيحَةُ ذَلِكَ الْيَوْمِ وَجَبَ الْغُسْلُ فِي صَدْرِ نَهَارِهِ» (۱)، (۲)
🔶پوشيدن لباس پاكيزه و نو
«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیهما السلام ):... وَ أَنْ يَلْبَسَ الْمُؤْمِنُ أَنْظَفَ ثِيَابِهِ» (۳)
امام صادق علیه السلام فرمود: مستحب است در این روز، مؤمن لباس نظیف بپوشد.
🔶تبريك و تهنيت گفتن به يكديگر (۴)
«وَهُوَ يَوْمُ التَّهْنِيَةِ يُهَنِّي بَعْضُكُمْ بَعْضاً»
امام رضا علیه السلام فرمود: روز غدیر، روز تبریک و تهنیت گفتن به یکدیگر است.
🔶تبسم كردن.
عَنِ الرِّضَا (علیه السلام) قَالَ وَ هُوَ يَوْمُ التَّبَسُّمِ فِي وُجُوهِ النَّاسِ مِنْ أَهْلِ الْإِيمَانِ فَمَنْ تَبَسَّمَ فِي وَجْهِ أَخِيهِ يَوْمَ الْغَدِيرِ نَظَرَ اللَّهُ إِلَيْهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِالرَّحْمَةِ وَ قَضَى لَهُ أَلْفَ حَاجَةٍ وَ بَنَى لَهُ قَصْراً فِي الْجَنَّةِ مِنْ دُرَّةٍ بَيْضَاءَ وَ نَضَّرَ وَجْهَهُ. (۵)
امام رضا عليه السلام فرمود، روز غدير روز تبسم به روى مؤمنين است كسى كه در اين روز به روى برادر مؤمن تبسم كند خداوند در روز قيامت نظر رحمت به او مى افكند. هزار حاجتش را برآورده ساخته و قصری از دُرّ سفید برایش بنا می کند و صورتش را زیبا می سازد.
🔶 صلوات فرستادن
امام رضا علیه السلام فرمود«وَ يَوْمُ إِكْثَارِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ»(۶)
صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد مستحب است.
🔶 رفتارهاى سخاوتمندانه
در روز عيد غدير بايد چهره زندگى عوض شود همه بايد بكوشند برنامه عادى زندگیرابارفتارهاى سخاوتمندانه بيارايند. تا همگان طعم شيرين عيد را بچشند. (۷)
🔶عقد برادرى
عقد برادری يكى از آداب غدير است. (۸)
🔶ديد و بازديد
امام صادق علیه السلام فرمود«... وَ صِلَةِ الْإِخْوَانِ» (۹)
روز عید غدیر روز دیدار برادران دینی است.
🔶 زيارت حضرت على عليه السلام
🔶 روزه گرفتن
روزه گرفتن در روز غدير بسيار مستحب است. (۱۰)
امام صادق علیه السلام فرمود«... وَ إِنَّهُ لَيَوْمُ صِيَامٍ»
🔶 شادى كردن
امام صادق عليه السلام فرمودند: روز غدير روزخوشحالى و شادى است (۱۱)
🔶 عطر زدن. (۱۲)
🔶 طعام دادن
«وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِينَ».
امام رضا علیه السلام فرمود،کسی که مؤمنی را اطعام کند مثل این است که جمیع انبیاء و صدیقین را اطعام کرده است. (۱۳)
🔶صدقه دادن
صدقه دادن در روز غدير يكى از مستحبات مؤكد است. على عليه السلام فرمود، فضيلت يك درهم كه در روز غدير داده شود برتر است از دويست هزار درهم در زمان ديگر. (۱۴)
🔶 زينت كردن
«وَ هُوَ يَوْمُ الزِّينَةِ فَمَنْ تَزَيَّنَ لِيَوْمِ الْغَدِيرِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ كُلَّ خَطِيئَةٍ عَمِلَهَا صَغِيرَةً أَوْ كَبِيرَةً»
امام رضا عليه السلام فرمود، روز غدير روز زينت است كسى كه براى روز غدير زينت كند خداوند هم گناهان كوچك و بزرگش را مى آمرزد. (۱۵)
🔶 چشم پوشى از گناه برادران
چشم پوشى از گناه برادران و برقرارى ارتباط دوستانه از ديگر مستحبات روز غدير شمرده شده است. (۱۶)
🔶 برآوردن حوائج مؤمنان
امام صادق عليه السلام فرمود در عيد غدير حاجت هاى برادرانت را برآور. (۱۷)
🔶مهربانى و عطوفت كردن
امام على عليه السلام فرمود: عطوفت و مهربانى كردن در روز غدير موجب رحمت و عطوفت خداى متعال خواهد شد. (۱۸)
این عماریون
🔶ملاقات، مصافحه و سلام کردن
على عليه السلام می فرماید در روز غدير يكديگر را ملاقات كنيد به هم دست بدهيد و سلام كنيد. (۱۹)
پاورقی:
(۱). إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج۱، ص: ۴۷۴
(۲). تحرير الوسيله، ج ۱، ص ۹۸.
(۳). همان، ص۲۶۰.
(۴). إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج۱، ص: ۴۶۴.
(۵). همان.
(۶). همان.
(۷). المراقبات، ص ۲۵۴.
(۸). مفاتيح الجنان در آداب روز غدير؛ مستدرك، ج ۱، ص ۴۵۶.
(۹). إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج۱، ص: ۴۶۶.
(۱۰). همان.
(۱۱). الغدير، ج ۱، ص ۲۸۴
(۱۲). مراقبات، ص ۲۵۸.
(۱۳). إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج۱، ص: ۴۶۵.
(۱۴). المراقبات، ص ۲۵۵.
(۱۵). إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج۱، ص: ۴۶۴.
(۱۶). المراقبات، ص ۲۵۶.
(۱۷)همان.
(۱۸). الغدير، ج ۱، ص ۲۸۷.
(۱۹). المراقبات، ص ۲۵۶؛
ماهنامه كوثر ويژه نامه غدير، ص ۱۴
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
☄شعار به معنای علامت است و مهمترین نقش شعار در اسلام معرفی مکتب و اعلان توحید و ارعاب دشمن است.
🌀اولین و مهمترین نقش شعائر معرفی مکتب است. شعار جملاتی است که ایده ما و هدف ما در این شعار خلاصه میشود. مکتب خود و ترسیم خط خودمان را معرفی میکنیم. ما در شعار، خطی را که باید در آن برویم را اعلام میکنیم. هدف را میگوییم. خط رسیدن به آن هدف را هم میگوییم.
─═༅💬1⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌸🍃༅═┅─
🌀ما در دین اسلام یک شعار مستقل بنام اذان داریم. اذان شعار ماست. اذان شعاری است که اولش از الله شروع میشود و آخرش هم «لا اله الا الله» میگوییم. شعاری داریم که از خدا شروع میشود و به الله هم ختم میشود. میان این دو .الله. مکتب را معرفی میکنیم. او بزرگ است. .الله اکبر. او بزرگتر از گفتنیها، شنیدنیها، نوشتنیها، فکرکردنی ها است. «اشهد ان لا اله الا الله» هیچ معبودی را نمیپذیریم. خودمان را تسلیم هیچ قدرتی نمیکنیم. «ملک الناس»فقط اوست «اله الناس» فقط اوست. معنای توحید این است. «اشهد ان لا اله الا الله» خدایی جز او نیست. قدرتی جز او نیست. معبودی جز او نیست. «اشهد ان محمدا رسول الله» مکتب من مکتب وحی است.
─═༅💬2⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
☄مسئله دیگر تاریخ شعار است. شعار، یک تاریخ بسیار طولانی دارد. تقریبا میتوانیم بگوییم تاریخ شعار، در میان همه قبیلهها بوده است. با فرقهایی که دارد. خود پیغمبر اسلام وقتی آمد فرمود: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» و این «لا اله الا الله» شعار توحید است. در کربلا اصحاب امام حسین علیهالسّلام و همچنین طرفداران حزب باطل هر کدام وارد میدان میشدند و رجز میخواندند. این رجز ها شعارشان بود و با شعار همان معرفی مکتب و ترسیم است خط و تقویت روح باهمین شعار ها تامین میشد.
─═༅💬3⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌸🍃༅═┅─
🌀باید در شعار دقت کرد. مسلمان ها ۱۵ سال شعار نداشتند. پیغمبر که در سن چهل سالگی به پیغمبری رسید تا ۱۵ سال پیغمبر بود و مردم میآمدند مسلمان میشدند. اما شعار رسمی نداشتند. آمدند گفتند: یا رسول الله! آخر ما باید یک شعاری، یک آرمی داشته باشیم. پس اجازه بدهید یک طبلی بزنیم. فرمود: طبل شباهت به ناقوس دارد. میخواهم مستقل باشیم. اجازه بدهید آتشی روی بام دود کنیم تا آرم ما و شعار ما را بفهمند. از روی این آتشی که دود شده، مسلمان ها جمع شوند و آمار مسلمان ها زیاد شود. جمع کردن ایشان مشکل شده است. اجازه بده سوت بکشیم و طبل بزنیم. آتش دود کنیم. فرمود این ها همه ریشههای تاریخی دارد و ما دوست نداریم تقلید کنیم. در ثانی طبل مفهوم ندارد. آتش کردن، دود کردن مفهوم ندارد. صبر کنیم منتظر یک شعار مغزدار، مفهومدار باشیم. تا اینکه اذان آمد از طریق وحی و پیغمبر اذان را به بلال حبشی یاد داد و بلال مؤذن رسمی پیغمبر شد.
─═༅💬4⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
☄گاهی شعارهای مقدس، بدنبال هدفهای نامقدس است. اگر یادتان باشد بختیار لعنتی و چند نفر از این ساواکی ها و غیر ساواکی ها را جمع کرده و میگفتند: این است شعار ملت، خدا، قرآن، محمد .صلیاللهعلیهوآلهوسلّم. . میدانی چرا؟ این شعار در مقابل شعار خدا، قرآن، خمینی بود که انقلابیها سر میدادند.
─═༅💬5⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌸🍃༅═┅─
🌀در مقابل علی بن ابیطالب علیهالسّلام صف بندی میکردند و شعار میدادند «لا حکم الا لله». «لا حکم الا لله» یعنی چه؟ یعنی حق حکم کردن مگر خدا ندارد. «لا حکم الا لله» مدام میگفتند. خوب حرف، حرف خوبی است. شعار، شعار مقدسی است. اما هدفش این بود که حکم مال خداست. یا علی! تو کنار برو.
─═༅💬6⃣💬༅═─