eitaa logo
این عماریون
352 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
کاشی جُوَک (دوربند / جَوَک) جوک به نوعی خشت دو نبشی که با دیگری خود چفت می‌شود گفته می‌شود و در کاشی سازی از آن به عنوان قاب کار استفاده می‌شود و دور کتیبه ها وسردرها کار گذاشته می‌شود و به دلیل رنگ جوکی که دارد نام آن را جوک گذاشته اند. این‌ کاشی‌ به‌ اشکال‌ مختلف و از جمله یک نوع آن بـرای کـادر نبش دیوارها که‌ دو طرف آن لعاب داده شده، ساخته می‌شود که به آن جوک‌ دونبش‌ می‌گویند. نوع‌ دیگر‌ برای مـا بـین دو سـطح متفاوت کاشی ساخته می‌شود مانند‌ کاشی‌ دوال. سطح لعابدار کاشی جوک معمولا با طرح جوی رنگ‌آمیزی می‌شود کـه بـه آن جوک دونبش، جوک جنقی و جوک چفت‌ هم‌ می‌گویند. جوک‌ جنقی‌ بیشتر برای زاویه‌ها، رسم‌بندی سقف‌ها بـه کـار می‌رود. کاشی جـوک با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ساخته می‌شود ولی‌ شکل قالب و اندازه آنها تفاوت چندانی باهم ندارد. در این مـیان فـقط جوک‌پیچ از نـظر‌ نما‌ متفاوت تر‌ از سایر انواع جوک است. اسامی کاشی‌ها مانند برخی از اصطلاحات معماری، منطقه‌ به‌ منطقه‌ فـرق مـی‌کند، مثلا ممکن است مردم یک منطقه به کاشی جوک‌ چفت بگویند و در منطقه‌ای دیگر «جوک» بگویند.
عودلاجان یا اودلاجان در کنار محله‌های سنگلج، چال میدان، ارگ و بازار به عنوان قدیمی‌ترین محله‌های تهران شناخته می‌شود. محتمل است که گسترش تهران از همین محل شروع شده باشد که بافت‌های تاریخی به مراتب قدیمی‌تری در آن یافت می شود از جمله امام زاده یحیی که تاریخ این بنا به دورانی قبل از صفویه بازمی‌گردد. در دوره قاجار عودلاجان جزو مناطق اعیان نشین پایتخت به شمار می‌رفته است. قوام الدوله، نصرالدوله، مدرس، موتمن الاطباء، امین نظام، عزت الدوله، ملک الشعرا و نام‌های آشنای دیگری از عصر قاجار با این محله پیوند خورده­ اند.
کلیسای چوپان یا کلیسای آندره‌ورتی مقدس مربوط به دوره صفوی است و در جلفا، کنار رود ارس، بر سر راه کلیسای سنت استپانوس واقع شده و این اثر که از جمله کلیساهای ارامنهٔ ایران است در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۷۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است کلیسای چوپان متعلق به قرن ۱۶ میلادی است و به دلیل اینکه محل کلیسا در چراگاه منطقهٔ دره شام بنا شده بود، محل عبادت چوپان‌های ارمنی منطقهٔ دره شام بشمار می‌رفت. بنا به روایتی دو کلیسا به همت دو برادر چوپان بنا شده‌است، یکی در این سمت رودخانه ارس و دیگری دقیقاً در جناح روبه رو که متأسفانه در سالهای اخیر تخریب شده‌است.
💢تجربه‌ها و عبرت‌های نگرفته از برجام! 🔹اینکه رئیس‌جمهور سابق در دیدار با وزرای دولت قبل مدعی می‌شود برخی در اسفند 1399 یا فروردین 1400 نگذاشتند برجام احیا شود و سبب شدند که در دو سال و نیم گذشته بیش از 100 میلیارد دلار از کف ملت ایران برود، حرف تازه‌ای نیست؛ او در چند سال گذشته بارها چنین موضوعی را مطرح کرده‌ است؛ اما آنچه اهمیت دارد، تصوری است که در ذهن مردم نسبت به این ادعا شکل می‌گیرد. درباره این اظهارنظر آقای ‎روحانی، چند سؤال ساده و روشن وجود دارد. 🔸آیا صرف احیای برجام بدون اینکه انتفاع اقتصادی ملت‌ ایران در آن تضمین شده باشد، ارزشی دارد؟ آیا متن و توافقی که آقای روحانی مدعی آن است در اسفند 1399 یا فروردین 1400 دست‌یافتنی بود، اما برخی نگذاشتند، در آن انتفاع اقتصادی ایران ضمانت شده بود؟ پاسخ به این پرسش منفی است. ‏ 🔹آیا بعد از آنکه آمریکایی‌ها زیر میز برجام زدند و اروپایی‌ها نیز دچار بی‌عملی شدند و کمترین کاری نکردند، برای ما نباید مهم باشد تا به گونه‌ای متن توافق احیای برجام تهیه شود که لااقل ریسک خروج از ‎برجام افزایش پیدا کند و رئیس‌جمهور بعدی ‎آمریکا کاری نکند که ترامپ به آسانی کرد؟آیا در متن تهیه شده در اسفند 1399، افزایش ریسک خروج از توافق برای طرف‌های‌ دیگر و به ویژه آمریکا تضمین شده بود؟ اگر یک ایرانی به برجام به مثابه ابزاری برای گشودن گره‌های تحریم‌ می‌نگرد، اما از منظر یک سیاستمدار آمریکایی‌ برجام وضع شده تا علاوه بر کنترل ایران اتمی، راهی برای مهار ایران در سایر مؤلفه‌های قدرت ملی و خاصه قدرت موشکی و منطقه‌ای بیابد. آیا در متن ادعایی آقای روحانی راه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای مسدود شده بود؟ پاسخ به این پرسش‌ها نیز منفی است. 🔸اینکه نهاد عالی امنیت ملی تا پیش از شهریور 1401 به دولت آقای ‎رئیسی نیزـ بدون تحقق انتفاع اقتصادی‌ـ اجازه موافقت با متن توافق هسته‌ای را نداده است، معنایش آن است که منطق این مخالفت‌ها ماهیت ‎منافع ملی دارد و نه موضوعات جناحی و حزبی. ‏ 🔹در شهریور 1401، ‎ایران با در نظر گرفتن منافع اقتصادی کشور، چارچوب متن احیای برجام را قابل دفاع دیده و آمادگی خود را برای احیای ‎برجام اعلام کرد. اما طرف آمریکایی نخست به دلیل برگزاری انتخابات مجلس رژیم صهیونیستی و میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و سپس امید بستن به ‎اغتشاشات داخلی در ایران برای کسب امتيازات بیشتر، موافقت با متن احیای توافق هسته‌ای را به تأخیر انداخت و تا امروز نیز به دلایل گوناگون چنین رفتارهایی از سوی آنها ادامه دارد. به نظر می‌آید، اکنون پاسخ به این پرسش باید مدنظر قرارگیرد که چرا آقای روحانی با آن همه تجربه‌های تلخ و خسارت‌آمیز درباره بدعهدی غرب عبرت نمی‌گیرد و از چنین متنی با این همه نارسایی‌ها دفاع می‌کند؟!
💢رهبر انقلاب: مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است 🔸رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت فرمودند: همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است. مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است. ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید: https://basirat.ir/fa/news/350462/
💢تلاش برای مهار بانک‌های سرکش 🗣«فرزین» رئیس کل بانک مرکزی در سی‌وسومین همایش «بانکداری اسلامی» گفته است: 🔸امروز چرا اضافه برداشت بانک‌ها افزایش پیدا کرده است؟ یک دلیل آن است که در دوره‌ای مجلس تصمیم گرفت تمام پول دولت به بانک مرکزی برود، هم اکنون حدود 300 تا 400 همت پولی که نزد بانک‌ها بود، آمده است به بانک مرکزی که قاعدتاً بانک‌ها ناترازی‌شان افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق در یک دوره یک تا دو ساله ناترازی بانک‌ها را افزایش می‌دهد و این هزینه اجرای یک سیاست پولی است. 🔹در دهه نود تمام اضافه برداشت‌ها را به خط اعتباری تبدیل کردند؛ اما ما هیچ گاه چنین کاری را نکردیم، سخت‌گیری کردیم به دلیل اینکه می‌خواستیم یک سیاست انقباضی در کشور اجرایی کنیم. یک سیاستی که بتوانیم جلوی خلق پول مستمر را که در دهه 90 رخ داده، متوقف کنیم؛ به همین دلیل رشد نقدینگی از 40 درصد به 27 درصد رسید.
🔰سرّ دلبران در حدیث دیگران تلویزیون سعودی «اینترنشنال» میزگردی ترتیب داده بود تا پیرامون امامین انقلاب سخن بگوید؛ اما برنامه‌ای که قرار بود در آن تخریب گسترده صورت گیرد، با اظهاراتی همراه شد که سعودی اینترنشنال آن را نمی‌پسندد. کارشناس برنامه امام را باسوادترین حاکم ایران تا به امروز خواند و گفت «کاریزمای آقای خمینی کاری کرد که مردم می‌گفتند «ما همه سرباز توییم خمینی گوش به فرمان توییم خمینی»! بر خلاف دوران پهلوی، آقای خامنه‌ای ایمان مطلق به علم و تکنولوژی دارد، به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زمینه‌های نظامی و غیر آن انجام داده‌اند.» 🔰احتمالاً نشتی داریم رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره افشاگری تهران‌تایمز درباره رابرت مالی گفت: «این قضیه اخیر سؤالات جدی در مورد چگونگی دستیابی ایران به این سند بالقوه معتبر و اطلاعات حساس یا طبقه‌بندی شده دیگری که آنها ممکن است داشته باشند، مطرح می‌کند. نگران هستم که وزارت خارجه آمریکا نشتی اطلاعاتی داشته باشد.» 🔰پروژه‌های ایرانی و بانک بریکس معاون وزیر خارجه درباره تحولات پس از پیوستن به بریکس گفت: «برای پروژه‌ها می‌توانیم از این بانک امتیازات مالی زیادی بگیریم. همین موضوع برای بانک سازمان همکاری شانگهای وجود دارد. بعد از توافق با عربستان روابط‌مان با بانک کنفرانس اسلامی برقرار شده و از آن بانک هم می‌شود استفاده کرد.» 🔰تروریست‌ها می‌روند «خلیل نادری» سخنگوی گروهک تروریستی آزادی کردستان در گفت‌وگو با «الحدث سعودی» گفت: «ایران برای اخراج و خلع سلاح ما اربیل را تحت فشار شدیدی گذاشته است. حکومت مرکزی بغداد مخالف ماست و به دنبال اخراج احزاب کرد از اقلیم است. فعلاً تعهد داده‌ایم که کسی را برای مقابله با ایران مسلح نکنیم.» 🔰ایران رئیس آسیایی‌ها وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل مجمع گفت‌وگوی آسیا(ACD)، به دبیرکل اطمینان داد ایران در دوره آتی ریاست بر مجمع تمام تلاش خود را برای ارتقای همکاری‌ها و تحقق اهداف مجمع به کار خواهد بست. ریاست مجمع هم‌اکنون بر عهده «بحرین» است و از ماه آینده میلادی به ایران منتقل خواهد شد. 🔰تحریم‌ها کجاست؟ از نکات جالب نشست خبری رئیس جمهور پرسش خبرنگار المیادین بود. او از رئیس جمهور پرسید «من در افتتاح فاز 11 پارس جنوبی حضور داشتم؛ به عنوان یک خارجی مبهوت شدم؛ این تحریم‌های آمریکایی پس کجاست؟» 🔰بجنگ تا بجنگیم «سیدحسن نصرالله» در هشداری صریح به آمریکایی‌ها گفت: «اگر آمریکایی‌ها بخواهند خودشان بجنگند، خوش آمدید و این نبرد واقعی است که همه معادلات را تغییر می‌دهد.»
💢سرنخ‌هایی از امام موسی صدر 🔹نشریه سعودی «الشرق الاوسط» در گزارشی نسبت به پرونده پسر قذافی در لبنان و باز شدن گره سرنوشت امام موسی صدر نوشت: «هانیبال قذافی اعتراف کرده برخلاف روایت رسمی لیبی، صدر و همراهانش اصلاً لیبی را ترک نکردند و او در منطقه جنزور در اقامت اجباری قرار داشت. [برای تظاهر به خروج صدر از لیبی]، دو نفر لباس‌های امام موسی صدر و شیخ یعقوب را پوشیدند و با استفاده از گذرنامه آنها از طرابلس به رم رفتند و با گذرنامه خودشان به لیبی برگشتند.» 🔸روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی در این زمینه از نامه‌نگاری بین محافل قضائی دو کشور در این زمینه پرده برداشت و نوشت: «ساختار قضائی لبنان هفته گذشته نامه‌ای را از «حلیمه عبدالرحمن» 🔹وزیر دادگستری لیبی دریافت کرد که اعلام کرده است آمادگی دارد پرونده هانیبال قذافی (پسر معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی) را روی میز مذاکره قرار دهد
💢آقای خاتمی؛ مخاطب شمایید 🔹چند روز پیش سیدمحمد خاتمی در دیدار با «شورای مرکزی کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب» گفته است: «باید در کنار مردم ایستاد و دردهای آنها را شناخت و بیان کرد و به حاکمیت اعلام کنیم که به مردم بد می‌کند. مردم که برده نیستند! آدمی را سرکار بیاورید که بتواند کار کند و جواب مردم را بدهد. ... اگر خوداصلاحی نکنید نابودی‌تان حتمی است، انتخابات برای مردم است؛ باید واقعاً انتخابات صورت گیرد. نمی‌شود دست و پای کسی را ببندید و بگویید شنا کن!» 🔸مطالبه‌گری و انتقاد ذاتی جامعه است. اگر از محتوای رادیکال آقای خاتمی بگذریم، نکته‌ای که وجود دارد، این است که فردی که گارد انتقاد و مطالبه گرفته، اولین پرسشی را که باید پاسخ دهد، قدرالسهمش از وضعیت موجود است. آقای خاتمی از مریخ که نیامده است؛ بلکه خود بخشی از «مخاطب بایدهایی» است که می‌گوید. اگر تسامحاً از دولت هاشمی و میرحسین بگذریم، در 16 سال از 26 سال گذشته یا شخص خاتمی بر سر کار بوده یا کسی بر سر کار آمده که حاصل «تَکرار می‌کنم» خاتمی است. نمی‌شود «تَکرار کرد» ولی عواقب «تَکرار کردن» را نپذیرفت. 🔹اینکه آقای خاتمی می‌گوید «مردم که برده نیستند! آدمی را سرکار بیاورید که بتواند کار کند و جواب مردم را بدهد» حدیث نفس است. آیا زمانی که با بی‌عملی وزیر مسکن و شهرسازی، مطالبات مردم در این حوزه انباشته شد و وزیر با افتخار گفت یک مسکن هم نساخته است، آقای خاتمی دیدند و شنیدند؟ اگر دیدید و شنیدید، چرا واکنش نشان ندادید؟ مگر مردم آن زمان برده بودند؟ نمی‌شود چشم را بر روی تورم، افزایش نقدینگی، افزایش پایه پولی کشور، رشد چند صد درصدی قیمت ارز، پشت میز نشستن‌ها و زخم بستر گرفتن‌ها و... در دولت تحت‌الحمایه بست و به گوشه‌ای خزید و حال در تغییر دولت، گارد انتقاد گرفت. کار پسندیده آن بود که بابت آنچه در دولت قبل گذشت، اول کمی عذرخواهِ همین مردمی که سنگش را به سینه می‌زنید، می‌شدید و درثانی لب به اعتراض و مطالبه می‌گشودید. 🔸رقابت، راهبرد اصلی و همیشگی انقلاب و نظام بوده و هست. دهه‌های 70 و 80 که بخشی از نزدیکان امروز آقای خاتمی و مرحوم هاشمی تفکر «انتخابات محدود و مدیریت شده» را بر روی میز نظام گذاشتند، کسی که مخالف بود و همیشه از مشارکت حداکثری سخن گفته، رهبری نظام بوده و هست. بنابراین، نمی‌توان انگشت اتهام را به سوی نظام گرفت و باز هم مخاطب اول این کلام شخص آقای خاتمی است. نمی‌شود در سال 1388 زیر میز انتخابات 85 درصدی زد و امروز ادای دموکراسی و مردم‌سالاری را درآورد. مردم‌سالاری شیر بی‌یال و دم و اشکم نیست. 🔹16 آذر 1383 و در روز گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران، آقای خاتمی به صراحت اعلام کرد: «از اردوگاه اصلاحات صدای پای دشمن به گوش می‌رسد.» نهیبی که امروز برای شخص خاتمی بارها و بارها باید تکرار شود. اصلاحات یک جریان متکثر و به تعبیر برخی اصلاح‌طلبان بین‌العباسین، یعنی از عباس عبدی تا عباس دوزدوزانی است. اینکه طریق عقلای قوم کنار گذاشته شود و با طناب رادیکال‌هایی، همچون تاج‌زاده، حجاریان، عبدی و... به چاه بروی، خلاف عقل است؛ چون تجربه نشان داده هم این طناب پوسیده است و هم آن چاه ویل و بی‌انتها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجارتِ ١١٣ میلیارد دلاری رکورد ٤٠ ساله را شکست 🔻کاهش ۱۳ درصدی نقدینگی در دولت سیزدهم 🗣رئیس‌جمهور در دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب: 🔸بر اساس آمار تجارت کشور عدد ١١٣ میلیارد دلاری را نشان می‌دهد، این یعنی ٥٣ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که در این چهل سال یک رکورد محسوب می‌شود. 🔹دلیل این رکوردشکنی دولت سیزدهم، عمل به فرمایشات رهبر انقلاب در مسئله رونق تولید بود. 🔸میزان رشد نقدینگی در روزهای نخست دولت ٤٠ درصد بود اما اکنون این عدد ٢٧ درصد است. 🔹یکی از دلایل تورم، رشد نقدینگی و کسری بودجه است. دولت تلاش کرد تا کسری بودجه را از بین ببرد.
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ ↔️ ادامه بسته دویست و چهل و پنجم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره‌ مبارکه «یوسف» صفحه ۲۴۵ قرآن مجید [۱] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ نیکوکار قانون شکنی نمی‌کند. «مِنَ الْمُحْسِنِینَ. قٰالَ مَعٰاذَ اللّٰهِ... » 🌸✨ 2️⃣ قضاوت کار حساسی است؛ که باید در آن به خدا پناه برد. «مَعٰاذَ اللّٰهِ» ✨🌸 3️⃣ یوسف علیه السلام در دو مکان به خدا پناه برد: ⬅️ یکی در خلوت زلیخا و ⬅️ یکی به هنگام قضاوت و حکم. «قٰالَ مَعٰاذَ اللّٰهِ» 🌸✨ 4️⃣ التماس‌ها و خواهش‌ها، شما را از اجرای احکام الهی و اعمال قاطعیّت باز ندارد. «فَلَمَّا اسْتَیْأَسُوا مِنْهُ» ✨🌸 5️⃣ عهد و پیمان‌ها لازم الاجرا است. «أَخَذَ عَلَیْکُمْ مَوْثِقاً» 🌸✨ 6️⃣ خیانت و جنایت تا آخر عمر وجدان‌های سالم را آزار می‌دهد. «وَ مِنْ قَبْلُ مٰا فَرَّطْتُمْ فِی یُوسُفَ» ✨🌸 7️⃣ غربت، بهتر از شرمندگی است. «فَلَنْ أَبْرَحَ الْأَرْضَ» 🌸✨ 8️⃣ شهادت و گواهی، باید بر اساس علم باشد. «مٰا شَهِدْنٰا إِلاّٰ بِمٰا عَلِمْنٰا» ✨🌸 9️⃣ در پیمان‌ها و تعهدات، باید برای حوادث پیش بینی نشده تبصره‌ای باز کرد. «وَ مٰا کُنّٰا لِلْغَیْبِ...» 🌸✨ 🔟 نفس برای توجیه گناه، کارهای زشت را در نظر انسان زیبا جلوه می‌دهد. «سَوَّلَتْ لَکُمْ أَنْفُسُکُمْ» ✨🌸 1️⃣1️⃣ هرگز از قدرت خداوند مأیوس نشویم. «عَسَی اللّٰهُ أَنْ یَأْتِیَنِی بِهِمْ» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ برای قدرت الهی، حل مشکلات تازه و کهنه، یکسان است؛ خداوند می‌تواند یوسف دیروز و برادر امروز شما را یکجا دورهم گرد آورد. «جَمِیعاً» ✨🌸 1️⃣3️⃣ مؤمن، حوادث تلخ را نیز از حکمت خدا می‌داند. «الْحَکِیمُ» 🌸✨ 1️⃣4️⃣ فرو بردن خشم، از صفات مردان الهی و کاری شایسته است. «فَهُوَ کَظِیمٌ» ✨🌸 1️⃣5️⃣ یوسف‌ها همواره باید در یادها باشند. «تَفْتَؤُا تَذْکُرُ یُوسُفَ» (اولیای خدا در دعای ندبه، یوسف زمان را صدا می‌زنند و گریه می‌کنند. ) 🌸✨ 1️⃣6️⃣ مسایل روحی و روانی، در جسم اثر می‌گذارد. «حَرَضاً أَوْ تَکُونَ مِنَ الْهٰالِکِینَ» (فراق می‌تواند انسان را بشکند و یا بکشد؛ تا چه رسد به داغ و مصیبت. ) پاورقی _________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
📩نامه ای به زبانم1⃣ ⛔️ غیبت نکن ♨️⛔♨️⛔♨️⛔♨️ «يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا... وَ لَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ ...» (حجرات: ۱۲) ای اهل ایمان! ... و از یكدیگر غیبت ننمایید، آیا احدی از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ بی‌تردید [از این كار] نفرت دارید، 🎯🎯🎯 رسول خدا ص : غیبت کننده اگر توبه کند، آخرین کسی است که به بهشت می رود، و اگر بدون توبه بمیرد، اولین کسی است که به جهنم می رود. 🎯🎯🎯 سعدی: زبان آمد از بهر شکر و سپاس به غیبت نگرداندش حق شناس 🎯🎯🎯 عطار: مکن غیبت، مده بیهوده دشنام که در حسرت فرو مانی سرانجام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 🔘حتّی پیامبر، نیازمند توصیه به صبر و پایداری هستند. «فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِیلاً» 🔘کسی که قیامت را نزدیک ببیند، در برابر مشکلات صبر و پایداری می کند. فَاصْبِرْ ... نَراهُ قَرِیباً 🔘 نظام موجود در آسمان، پایانی دارد و روزی نابود می شود. «یَوْمَ تَکُونُ السَّماءُ کَالْمُهْلِ» 🔘به دوستی ها و روابط گرم دنیوی دل نبندید که در آخرت به کار نیاید. «لا یَسْئَلُ حَمِیمٌ حَمِیماً» 🔘 در قیامت، شکنجه روحی وجسمی با هم است. نشان دادن خویشان ودوستان صمیمی به انسان و بالعکس، بالاترین شکنجه روحی است. «یُبَصَّرُونَهُمْ» 🔘مجرم در آن روز، نجات خود را از عذاب، به قیمت نابودی همه می خواهد. یَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ یَفْتَدِی ... بِبَنِیهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ أَخِیهِ ... وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً ثُمَّ یُنْجِیهِ 🔘 مراقب باشیم که در دنیا به خاطر رفاه همسر و فرزندان و جلب رضایت دوستان و خویشان، خود را دوزخی نکنیم. زیرا در آن روز هیچ یک از آنها به داد ما نمی رسند و به درد ما نمی خورند. لَوْ یَفْتَدِی ... بِبَنِیهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ أَخِیهِ 🔘غریزه حبّ ذات، بالاترین غرایز است. لَوْ یَفْتَدِی ... مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً ثُمَّ یُنْجِیهِ 🔘آتش دوزخ شعور دارد و مجرم شناس است. «تَدْعُوا مَنْ أَدْبَرَ وَ تَوَلّی» منبع: تفسیر نور استادقرائتی
حماسه ایی بزرگ‌ وبرگ زرینی درخشان درکارنامه دوساله دولت مقتدرانقلابی جهادی عدالت خواه سیزدهم تمجید وابراز رضایت رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ایی ( حفظه الله ) ازعملکردوزحمات دوساله دولت سیزدهم جناب آقای دکتررئیسی درملاقات رئیس جمهورمحترم واعضای محترم هیئت دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بمناسبت هفته دولت ۱۴۰۲/۶/۸ 🌸🌹🌸🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌸🌹🌸 قوی سیزدهم‌ خداوند حافظ ونگهدارتان باشد موفق ، پیروزوسربلند باشید https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
༅࿐ྀུ༅࿇❥•🌸✨•❥࿇༅࿐ྀུ༅ غذا نیز می تواند بر روی بوی واژن تاثیر بگذارد❗️ ❌مصرف بیش از حد غذاهای شیرین باعث تولید قارچ و بوی بد واژن می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، مواد غذایی با بوهای تند مانند پیاز و قهوه هم می‌توانند باعث تغییر بوی عرق و ترشحات بدن شوند. ❌غذاهای بسیار تند باعث ایجاد گاز و نفخ معده خواهد شد. بنابراین قبل از رابطه جنسی از مصرف غذاهای تند پرهیز کنید. ☑️ نوشیدن زیاد آب، کرفس، هندوانه و سیب در کاهش بوی واژن اثرات مثبتی دارند.
‏۸ شهریور، ۴۲ سال پس از انفجار تروریستی دفتر نخست‌وزیری، اگر بپرسیم میراث تنها رئیس‌جمهور شهید و ساده‌زیست ایران چه بود؟ خواهیم گفت: کمال رجایی. فرزند شهیدی که از سهمیه استفاده نکرد. پُست دولتی نپذیرفت. در جنوب تهران مغازه دارد و نامش در هیچ اختلاسی نیست. آقازاده واقعی.../
اصفهان یک سال دیگر به دریای عمان وصل می‌شود 🔹وزیر صمت: پروژۀ انتقال آب از دریای عمان به اصفهان برای تامین نیاز صنایع با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولاد و ذوب‌آهن و... یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. 🔹۲۰۰ کیلومتر از مسیر ۵۰۰ کیلومتری این پروژه در فاز اول لوله‌گذاری شده و در مبدأ و مقصد نیز مخازن بزرگ در حال احداث است. 🔹قول می‌دهم با همۀ توان این پروژه را تا بهره‌برداری کامل پیگیری کنم.
🎥 رهبرمعظم انقلاب هم‌اکنون در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت: اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد ♦️رهبر انقلاب: این هفته مزیّن است به نام دو شهید بزرگوار، شهید رجایی و شهید باهنر. نکته‌ی مطرح شدن این دو نفر چیست؟ در جهتگیری آنهاست. جهتگیری این دو نفر شهید عزیز، جهتگیری انقلابی و الهی بود. زندگی آنها درست منطبق بود با سرنوشت آنها. یعنی دنبال رضای الهی بودند، رضای الهی و کار برای مردم که این هم مشمول رضای الهی است، این مهم است پس. یعنی اسم رمز دولتهای ما باید این باشد، کسب رضای الهی و کار برای مردم. اصلاً باید هدف را در این دو جمله خلاصه کنیم.۱۴۰۲/۶/۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت: اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد ✏️ رهبر انقلاب: این هفته مزیّن است به نام دو شهید بزرگوار، شهید رجایی و شهید باهنر. نکته‌ی مطرح شدن این دو نفر چیست؟ در جهتگیری آنهاست. جهتگیری این دو نفر شهید عزیز، جهتگیری انقلابی و الهی بود. ✏️ زندگی آنها درست منطبق بود با سرنوشت آنها. یعنی دنبال رضای الهی بودند، رضای الهی و کار برای مردم که این هم مشمول رضای الهی است، این مهم است پس. یعنی اسم رمز دولتهای ما باید این باشد، کسب رضای الهی و کار برای مردم. اصلاً باید هدف را در این دو جمله خلاصه کنیم.۱۴۰۲/۶/۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: مسئله معیشت مردم خیلی مهم است/ مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت: مسئله معیشت مردم خیلی مهم است. ✏️ همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است. ✏️ عمده تحریم‌ها،‌ با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است؛ باید در کنار مذاکرات،‌ تحریم‌ها را خنثی کرد. ✏️ مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است. ۱۴۰۲/۶/۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت: هر تصمیمی میخواهید در زمینه اقتصاد بگیرید ببینید تاثیرش بر نکات برجسته‌ای مانند فاصله طبقاتی، ثبات بازار، نرخ ارز، کاهش تورم، رشد تولید و ... چگونه است. ۱۴۰۲/۶/۸
📩 رهبر انقلاب: بنده در سی و چندسال اخیر از همه دولتها با گرایشهای مختلف حمایت کردم چرا که در جمهوری اسلامی قوه مجریه در وسط میدان است و همه باید به آن کمک کنند/ درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت: ✏️ بنده در این سی و چند سال از همه‌ی دولتها با گرایشها و توانهای مختلف حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چرا که شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضاء میکند که همه به قوه‌ی مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه‌ی دولتها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ی دولتها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه‌ی بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم میخواهم بکنم. ۱۴۰۲/۶/۸
📩 رهبر انقلاب، صبح امروز: بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربانی امروز میکنند؛ این دولت این کار را نکرد / متاسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست / دولت سیزدهم کارهای بزرگ و زیربنایی انجام داده که اثرش ممکن است به طور کامل امروز ظاهر نشود اما بالاخره ظاهر خواهد شد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: متأسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست؛ اتفاقاتی که افتاده اتفاقات خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش هست به آن اندازه در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده میخواهم یک مقداری بگویم شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیتهایی که در مورد دولت هست برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود. ✏️ آنچه که من میخواهم تکیه کنم این است که تعداد قابل توجهی از شاخصهای اقتصاد کلان رشد را نشان میدهد، پیشرفت را نشان میدهد. ✏️ بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد. ۱۴۰۲/۶/۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: بنده در سی و چندسال اخیر از همه دولتها با گرایشهای مختلف حمایت کردم چرا که در جمهوری اسلامی قوه مجریه در وسط میدان است و همه باید به آن کمک کنند/ درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، تمجید کنم / بعضی از دولتها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز میکنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد. ۱۴۰۲/۶/۸