فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فریادهای بیامان تحلیلگر سیاسی ترک_آمریکایی بر سر مقامات این کشور؛ من نمیخواهم دلارهایم برای کشتن فلسطینیها هزینه شود!
🔶 «جنک یوگور» فعال و صاحبنظر سیاسی خطاب به مقامات آمریکا:
🔺ما باید 14 میلیارد دلار برای کشتن فرزندان و زنان آنها هزینه کنیم؛ میخواهید این پولها را به اسرائیل بفرستید تا کودکان فلسطینی بیشتری را بکشد؟ شما دیوانهاید!
🔴تحریم آمریکا علیه ایران و چین به بهانه حقوقبشر
🔺دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا اعلام کرد که این کشور ۲۰ نفر در ۹ کشور از جمله دو ایرانی، اعضای طالبان افغانستان و مقامات امنیتی چین را به این بهانه که آنها در نقض حقوقبشر مشارکت داشتهاند، هدف تحریمهای خود قرار داده است.
🔹همچنین در این بیانیه آمده است که دو مقام اطلاعاتی ایران - مجید دستجانی فراهانی و محمدمهدی خانپور اردستانی - را که به ادعای واشنگتن افرادی را برای انجام عملیات در ایالات متحده استخدام کردهاند، از جمله برای هدف قرار دادن مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا تحریم کرد.
🔴 اتصال دریایی شبکه برق ایران و قطر
🔺اتصال شبکه برق ۲ کشور ایران و قطر که پیش از این برای تبادل ۱۰۰۰ مگاواتی برق، مورد توافق قرار گرفته بود، در دستور کار نهمین کمیسیون همکاریهای مشترک دو کشور است.
🔺قطر نخستین کشوری است که از طریق دریا شاهد اتصال شبکه برق ایران با این کشور خواهیم بود و هماکنون انجام پروژه مطالعاتی ارتباط برقی با قطر در حال پیگیری است.
🔴 روایت رییسجمهور از تحسین اقدام شرکت ملی نفت ایران توسط روسها
رئیس جمهور در نشست با فعالان اقتصادی در سفر به استان البرز:
🔺 آغاز تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی از دستاوردهای مهم وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در این دولت است.
🔺فردی در سفر روسیه به من گفت، کاری که در فاز ۱۱ انجام شد اقدام بزرگ و ریسک بزرگی بود که به سرانجام رسید.
🔺این یک اقدام و ریسک بزرگی بود. جابهجایی سکو زمان را کوتاه کرد و باعث شد به تولید برسیم،زیرا شرکت های خارجی سال ها آمدند و رفتند و کار به دست متخصصان ایرانی سپرده شد.
🔺جابه جا کردن این سکو کار آسانی نبود، ریسک کردند و پای آن ایستادند و امروز شاهد تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی هستیم.
🔺یکی از مولفه های قدرت این است که مدیر ما و جوان ما نترسد و خطرپذیر باشد، برای کارهای بزرگ باید خطرپذیری کرد، مدیر ما برای کارهای بزرگ باید ریسک پذیر باشد و وارد میدان شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 إنَّ زَمَنَ إِضرِبْ وأهرُب قَدْ وَلَّىٰ ..
#لبیک_یا_خامنه_ای
🔴مجازاتهای سنگین برای کسانی که به اتباع غیرمجاز سیمکارت، خانه و یا کارت بانکی بدهند
🔹️رئیس سازمان ملی مهاجرت: قریب به ۶۷۰ هزار نفر از مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی مجاز، دانش آموز، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از اینها دانشجو و طلاب علوم دینی و حدود ۳۵ درصد یعنی تقریباً یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، زن هستند. بیش از ۳۰۰ هزار تن از اتباع مجاز ثبت شده، کودکانی هستند که واجب التعلیم نیستند یعنی زیر سن تحصیل میباشند.
🔹️اکثریت اینها اتباع افغانستانی هستند اما اتباع کشورهای دیگر هم در این آمار هستند مانند اتباع عراقی، پاکستانی، بحرینی و در مجموع از حدود ۸۰ کشور، تبعه خارجی در ایران داریم که غیر افغانستانیها نزدیک به ۱۰ درصد کل اتباع خارجی در ایران را تشکیل میدهند.
🔹️۵۰۰ تا نهایتاً یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز در کشور وجود دارد.
🔹️اینکه برخی بزرگنمایی میکنند و آمار اتباع را تا ۱۵ یا ۱۸ میلیون بالا میبرند، مبنای برآوردی ندارد.
🔹️کسانیکه سیم کارت یا کارت عابربانک یا خانه استیجاری به اتباع غیرمجاز میدهند، افرادی که در طول مسیر در مرز و عمق کشور خوابگاه در اختیار اتباع غیرمجاز میگذارند، دارندگان خودروهای شوتی که اتباع را به صورت قاچاق جابجا میکنند، صرافانی که نقل و انتقال پول اینها را انجام میدهند، همه اینها در حال شناسایی و رصد هستند و قوانین بسیار سخت از جمله مرگ مدنی(محرومیت از خدمات اجتماعی) دراینباره پیشبینی شده است و مجازات خواهند شد
🔻۶۸ درصد مردم ایران «فقیر» یا «در خطر فقر» هستند/ شاغلان دولتی در رده دوم ثروتمندترین گروه جامعه
🔸بانک جهانی در گزارش «فقر و توزیع رفاه» نوشت:نرخ فقر ایرانیان از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۸.۱ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. ۴۰ درصد از ایرانیان در معرض فقیر شدن قرار دارند.
🔸در این سالها به طور متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی ۰.۶ درصد کاهش یافته است. با اینکه دولت ایران تلاش کرده تا منابع درآمدی مالیاتی خود را تقویت کند اما به عقیده بانک جهانی همچنان وابسته به نفت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠قابل توجه خانم هایی که ب بهانه های واهی چادر نمی پوشند حتما ببینید
🗓سالروز تشکیل نهاد بسیارمهم شورای عالی انقلاب فرهنگی بدستور چندباره امام خمینی(ره)
🔴امام خامنه ای :
♦️با اینکه نظام جمهوری اسلامی، از آغاز بر یک مبنای فرهنگی بنیان شد و رهبر و پدیدآورندهی این نظام، یک عنصرِ بیش از همه چیز فرهنگی بود و مسؤولان این نظام هم در طول این مدت، تقریباً همیشه همینطور بودهاند، درعینحال باید اعتراف کنیم که در زمینههای فرهنگی، آن کار مطلوب و مورد انتظار را خیلی انجام ندادهایم، ما کم کاری داریم؛ حقاً این را باید قبول کنیم! ۶۹/۹/۱۹
♦️ایجاد فرهنگ و اندیشهی صحیح در جامعه جهاد است! ۸۱/۱۲/۶
♦️جهاد فرهنگی فقط نشستن و از احکام اسلام چیزهایی را بیان کردن بدون یک جهتگیری انقلابی و مبارزی نیست، این مبارزه نیست؛ بلکه جهاد فرهنگی اینستکه افکار حاکم بر ذهن و قلب مردم را عوض شود تا راه برای حکومت الهی هموار و راه بر حکومت طاغوتی بسته شود! ۶۶/۵/۹
♦️فرهنگ ستون فقرات حیات یک ملت است و اگر فرهنگ ملتی به انحطاط برود مردمش به انحطاط خواهد رفت! ۸۳/۲/۲۸
♦️فرهنگ از اقتصاد و سیاست هم مهمتراست، اگر فرهنگ پشتوانه اقتصاد و سیاست نباشد پیشرفت حاصل نمیشود! ۸۰/۲/۱۲
♦️اگر ملّتی از نظر سیاسی و اقتصادی پیشرفت کند اما از نظر فرهنگی دچار نابسامانی باشد، ورشکسته خواهد شد! ۹۰/۳/۲۳
♦️ما به کسانی که اهل کار فرهنگیاند، دائم میگوییم، به بعضی هم التماس میکنیم، که آقا کار فرهنگی بکنید! ۷۶/۶/۲۱
♦️مسئله فرهنگ را جدی بگیرید، فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم در راهش کشته شوم! ۷۸/۹/۲۳
♦️در عرصه فرهنگ، بنده به معنی واقعی کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پرودگار تضرّع کند. من چنین دغدغه ای دارم! ۷۳/۴/۲۲
♦️پرداختن به کارهای فرهنگی لیاقت میخواهد! ۷۵/۶/۲۸
♦️محافظهکاری و نداشتن همت در زمینه فرهنگ، قتلگاه انقلاب است! ۷۹/۱۲/۹
♦️متاسفانه خیلی از کسانی که میتوانند کار فرهنگی بکنند، به کارهای اجرایی و سیاسی مشغولند، یا حتی اگر با نام کار فرهنگی هم حضور دارند، باطن کار، کار سیاسی است! ۶۸/۱۰/۱۲
♦️هر مسؤول و مدیری که وظیفه فرهنگی دارد، اگر کار فرهنگىِ خودش را در خدمت سیاستهای خطّی و جناحی قرار دهد، خیانت کرده است! ۸۰/۲/۱۲
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
دشمنان انقلاب چون شیطان، بدنبال گمراه کردن مردم هستند
☀️سلام برشما که صبورو مقاومید،صبحتانبخیر🌷
دلوجانمعطرکنیدبذکرصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
ذکر روز یکشنبه :یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام
#سوره_مبارکه أعراف آیه ۲۰۱
🎇إنَّ الَّذینَ اتَّقَوا إِذا مَسَّهُم طائِفٌ مِنَ الشَّیطانِ تَذَکَّروا فَإِذا هُم مُبصِرونَ
پرهیزگاران هنگامی که گرفتار وسوسههای شیطان شوند، به یاد (خدا و پاداش و کیفر او) میافتند؛ و (در پرتو یاد او، راه حق را میبینند و) ناگهان بینا میگردند.
#امامخامنهای:
شیطان نمیگوید که چون این شخص، مؤمن و صالح و عبد مخلص خداست، دیگر نمیتوان او را گمراه کرد و نباید سراغ او رفت؛ خیر، شیطان حتّی سراغ مخلصین هم میرود؛ منتها مخلصین به شیطان تودهنی میزنند؛ «انّ الّذین اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشّیطان تذکّروا فاذا هم مبصرون».
#اَللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِيِّکَالْفَرَجَ
#اللَّهُمَّاشْفِکُلَّمَرِیضٍ
یک بام و دو هوا❄️🌬🏜! (گفت🗣 و شنود👤)
گفت🗣: بر باد دادن ۱۸ میلیارد دلار💵 و۶۰ تن طلا🏅 گناه بزرگتری است یا سوءاستفاده و فساد ۳ میلیارد دلاری💵؟!
گفتم👤: این چه سؤالی است؟! هر دو مورد خطا و گناه نابخشودنی است ولی البته ۱۸ میلیارد دلار💵 و ۶۰ تن طلا🏅 خیلی بیشتر از ۳ میلیارد دلار💵 است.
گفت🗣: حالا اگر وقتی پای برخورد با مفسدان در میان باشد برخی از مسئولانی که باعث فساد ۱۸ میلیارد دلاری💵 و ۶۰ تن طلا🏅 شدهاند از عاملان فساد حمایت کنند و زیر بار این جرم بزرگ نروند گناهکار هستند یا کسانی که بلافاصله بعد از پی بردن به فساد ۳ میلیارد دلاری💵 قاطعانه با عوامل فساد برخورد کردهاند؟!
گفتم: این هم سؤال بیجایی است. خُب معلوم است که مسئولان گروه اول خودشان هم گناهکارند و مسئولان گروه دوم، قابل تقدیر و تحسین هستند. حالا این سؤالها برای چیست؟!
گفت🗣: مدعیان اصلاحات🥰🥳🤑👹🤡👨🎤🕺 که در دوران آنها ۱۸ میلیارد دلار💵 و ۶۰ تن طلا🏅 بر باد رفته و حاضر به پذیرش مسئولیت خود نبودهاند و حتی مقابله با برخی از مفسدان را خط قرمز🚫 خود اعلام میکردند، حالا به جای تشکر از دولت و دستگاه قضائی برای برخورد قاطع با فساد ۳ میلیارد دلاری💵، به آنها ایراد میگیرند!
گفتم👤: برای این که برخورد قاطع دولت و قوه قضائیه با این فساد کلان در افکار عمومی این پرسش را پیش میآورد که چرا مدعیان اصلاحات🥰🥳🤑👹🤡👨🎤🕺 با مفاسد چند برابر آن در دوران خود برخورد نکردهاند!
گفت🗣: به روی خودشان هم نمیآورند که باید در مقابل این دوگانگی برخورد خود پاسخگو باشند!
گفتم👤: این ضربالمثل بیخودی در فرهنگ ما نیامده است که «قربون برم خدا را، یک بام و دو هوا را؟! اینور بوم گرما🏜 را، اونور بوم سرما را❄️🌬»!
🔰مبارزه واقعی با فساد در برخورد با ارزدهندگان/ بخش اول
🔸چند نکته درباره فساد ارزی چای و تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مقابله با فسادهای ارزی
🔹بعد از طرح موضوع فساد ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلاری در پرونده واردات چای و ماشینآلات آن، شاهد تبادل اخبار بین دو قوه مجریه و قضائیه و گاهی هم انحراف از برخی واقعیتها هستیم. به نظر می رسد برای فهم و درک بهتر و دقیق تر موضوع باید به چند نکته توجه کرد:
🔻یکم
این حجم از رپرتاژ رسانهای و برجسته شدن ناگهانی خبر، خاص و قابل تأمل بود. شاید علت این انتشار ناگهانی به این مساله برگردد که چند روز قبل برخی افراد رسانهای همسو با دولت از عدم حضور رییس قوه قضاییه در دانشگاهها گلایه کردند و حضور رییس قوه مجریه را بزرگ کردند.
🔹این اتفاق واکنشهایی را از طرف رسانهها و افراد مرتبط با قوه قضاییه به دنبال داشت. پس از این اتفاقات بلافاصله رئیس سازمان بازرسی بحث فساد در پرونده واردات چای را مطرح کرد که خبرگزاری قوه قضاییه هم روی آن مانور داد. در واقع یک "زدی ضربتی، ضربتی نوش کن" بود.
🔻دوم
ارز تخصیصی به چای دبش با نرخ نیمایی بوده که در زمان تخصیص، فاصله چندانی از نرخ بازار سیاه نداشته است. لکن برخی افراد (عمدتا ذینفعان افزایش نرخ ارز) با ربط بیجای این موضوع به ارز کالاهای اساسی (۲۸۵۰۰ تومانی)، سعی کردهاند تا از این آب گلآلود ماهی بگیرند.
بدان معنا که دولت را مجددا در اشتباه سیاستی سال ۱۴۰۱ (حذف ارز کالاهای اساسی) که با توصیه این قبیل افراد انجام شد، قرار دهند؛ سیاستی که هنوز آثار تورمی آن پابرجاست.
🔹به علاوه این موضوع دستاویزی برای حامیان گرانسازی دلار قرار گرفته، تا به سیاست دولت در تثبیت نرخ ارز که جریان سودهای بادآورده و نامشروع آنان را مختل کرده، هجمه وارد کنند و بازار سیاه و نامشروع ارز را (نرخ ۵۰ هزارتومان) که تامین کننده قاچاق و فرار سرمایه است، رونق بخشند. درحالیکه اولویت با حذف و کوچکسازی این بازار است.
🔻سوم
در پرونده چای دبش، تخصیص این حجم از منابع ارزی به یک پروژه بدون لحاظ نیازهای اولویتدار وارداتی و فقدان حکمرانی پولی برای رصد تراکنشها، مهمتر از دعواها بر سر "قیمت" است. یعنی اگر ارز تخصیصی با نرخ بازار سیاه نیز باشد، ما را از کنترل و رصد فرآیندها بینیاز نمیکند.
🔹بدان معنی که اگر سامانه جامع تجارت به طور کامل تکمیل شده بود و گمرکات به سامانه مذکور متصل شده بودند و کل سیستم تجارت خارجی کشور الکترونیکی بود، حجم اینگونه اتفاقات بطور چشمگیری کاهش مییافت.
گلوگاه اصلی فساد، نپیوستن گمرکات به سامانه جامع تجارت به بهانههای واهی و شفاف نبودن سیستم است.
🔹مسأله کلیدی همین است که ما فارغ از نرخها، ابزار حکمرانی پولی نداریم یا نمیخواهند داشته باشیم. ابزار حکمرانی پولی یعنی رفتار مالی افراد و بویژه صاحبان تراکنش بالا را در لحظه رصد کنیم و کارهای اخلالزا را سریعا شناسایی و با آن برخورد کنیم. اگر این اقدام صورت نگیرد، سیستم به راحتی در معرض خرابکاریهای امنیت اقتصادی خواهد بود.
🔻چهارم
در این میان قطعا نقش دو وزارتخانه جهاد و صمت، جدی بوده که چه طور مسیر دریافت ارز در این مقیاس را هموار کردند. به همین دلیل با مسئولین مربوطه این بخش باید برخورد شود.
البته بانک مرکزی هم رفتار بازار ارز را تا حدودی رصد میکند و به این راحتی نیست که یک نفر بتواند رقم سنگینی ارز در بازار بفروشد و بانک مرکزی نفهمد.
🔹وقتی صرافیها نمیتوانند بدون سقف سکه بخرند و فورا رصد میشوند؛ چطور ممکن است رقم سنگینی ارز در بازار توسط صرافی و.. خریده شود و بانک مرکزی از آن بی خبر باشد؟!
🔰مبارزه واقعی با فساد در برخورد با ارزدهندگان/ بخش دوم و پایانی
🔸چند نکته درباره فساد ارزی چای و تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مقابله با فسادهای ارزی
🔻پنجم
باید گلایه کرد از مسئولان قضایی سابق و اسبق و همچنین رییس فعلی که اگر در دولت قبل، به مطالبه رهبر انقلاب عمل کرده بودند و عاملان اصلی از بین رفتن ۶۰ تُن ذخیره طلا و ۱۸ میلیارد دلار ارز محاکمه شده بودند، فساد ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلاری برای واردات چای و ماشینآلات آن رخ نمیداد. هم دیروز هم امروز مهمتر از گیرنده این ارز، کسانی هستند که پرداخت کردهاند! دولت و قوه قضا از برخورد با اعطا کننده گزارش دهند.
🔹در همین رابطه رهبر انقلاب سال ۹۷ در سخنانی فرمودند: «در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ ۱۸میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بیتدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریمها ندارد. وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم میشود، مشکلات فعلی بهوجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه میکند.
همه بیشتر بهدنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بیتدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضائیه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینهساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شدند.»
🔻ششم
قربانی اصلی این اتفاقات، اعتماد و امید مردم به نظام است. وارد کردن برخی رقابتهای سیاسی و دعواهای جناحی در این ماجراها نه تنها دردی از حل مشکل دوا نمی کند بلکه تنها به برخوردها و مواجهههای جزئی، کم اثر و سطحی می انجامد. شبیه اتفاقی که در مورد سکه و ارز در دولت قبل اتفاق افتاد و هیچ برخوردی با دستوردعندگان و عاملان اعطای ارز و سکه صورت نگرفت.
🔹رهبر انقلاب در ادامه همان صحبتهای سال ۹۷ که به آن اشاره شد، به همین مساله مهم اعتماد و امید مردم اشاره می کنند و می فرمایند: «ما به دلایل گوناگون، دشمنان خبیث و رذل کم نداریم، آنها کمین گرفته اند تا همچون مگس برروی زخم بنشینند و با سوءاستفاده از مشکلات ناشی از خطای برخی افراد، ناکارآمدی نظام و بن بست در کشور را القاء کنند تا مردم ناامید شوند.
در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد زیرا مشکلات کشور شناخته شده است و برای همه آنها نیز راه حلهای شناخته شده ای وجود دارد و فقط باید مسئولان کمر همت ببندند.»
🔹مردم انتظار برخورد قاطع و همه جانبه با فساد دارند. هم از دولت مردمی و ضد فساد آیت الله رئیسی که برخلاف دولت قبل، به کشف و افشای فساد چای اقدام کرد و هم از قوه قضائیه که طبق گفته رئیس آن حجت الاسلام اژه ای در برخورد با فساد هیچگونه تبعیضی را روا نمی دارد.
برخوردی که هم عاملان اصلی اعطای رانت، هم سوء استفاده کنندگان از فرصتهای ایجادشده و هم اختلاسگران و دزدان بیت المال را سر جای خود بنشاند و در نهایت زمینه های قانونی رانت خواری و دور زدن قانون را مسدود کند
✍عوامل موثر در مبارزه بافساد:
تحقیقات وبررسی های بعمل آمده نشان میدهد تا وقتی که ریشه های فساد،ساختارفسادزا ، قوانین فسادزا، منافذفسادزا درسه قوه از بین نروند،هرازگاهی شاهدامثال خاوری، جزایری، حسین فریدون، رفیقدوست، مهدی هاشمی،فاضل لاریجانی،مهدی جهانگیری، اکبرطبری ، اکبررحیمی و.... خواهیم بودلذا لازم است که این موارد بطورجدی وقاطع کاربردی وعملیاتی شوند:
1. نظام قضایی کارآمد:
یکی از مهمترین عوامل مبارزه با فساد، وجود یک دستگاه قضایی کارآمد و قضات دلسوز و پاکدست است که بدون اغماش ومماشات عدالت را اجرا نماید و جلوی نفوذ،رابطه ها وکارچاق کن ها را بگیرد.
2. نهادهای نظارتی :
نهادهای نظارتی که به موجب قانون، وظیفهی نظارت بر دستگاههای دولتی را دارند، متأسفانه در وظایف خود، کوتاهی کرده و فساد را در نطفه خفه نمیکنند. مسامحه و یا حتی همکاری با عوامل فساد از دیگر نقاط ضعف این دستگاههاست،
3. برخورد شدید با مدیران فاسد و اعمال مجازاتهای بازدارنده:
مجازاتهای سنگین و بازدارنده و برخورد با مفسدان کوچک، راه را برای فسادهای بزرگ و مفسدان دانهدرشت سخت خواهد ساخت.که بقول معروف تخم مرغ دزد شتر دزد میشود،
4. رواج اخلاقیات نادرست در جامعه:
متأسفانه کمرنگ شدن فضایل اخلاقی و دینی در جامعه، موجب شده است که دینداری در حد برگزاری برخی از شعائر دینی خلاصه شود و به سایر دستورات کارگشای دینی و اخلاقی عمل نشود. کمرنگ شدن اخلاقیات و فضایل دینی و اسلامی موجب شده است که پولداری و تجملگرایی، ولو با سوءاستفاده از بیتالمال و راههای غیرقانونی، موجهتر از زندگی ساده، ولی پاکدستانه به نظر آید.
5. جلوگیری از رواج تجملگرایی:
متأسفانه تجملگرایی و فخرفروشی حاکم بر فضای جامعه، افراد را وادار میسازد تا برای داشتن چهرهی موجه در نظر دیگران، به راههای غیرشرعی برای کسب مال و روزی دست بزنند و این موضوع در سطح کلان فاجعهبار است.
6.رفع موانع کسب وکار وتسهیل در دادن مجوزها به جوانان جویای کار؛در جامعهای که کسب وکار وتولید در آن جایگاهی ندارد و از حمایتهای لازم برخوردار نیست و برعکس فضا برای مشاغل کاذب، دلالی و اقتصاد زیرزمینی فراهم است، شیوع فساد هم تعجبآور نخواهد بود. وابستگی شدیدانحصاری ونورچشمی و رانتی بودن مسائل اقتصادی سر باز کردن زخمهای چرکی ناشی از فسادهای کلان، دور از انتظار نیست.
7. ازمدیران شایسته،پاکدست توانمندومتخصص استفاده شود
8.شفافیت یکی از ابزارهای مبارزه با فساد است،
9.طرح ها و لوایحی مبارزه با فساد نیازمند پختگی، کارشناسی شده و جامعیت لازم را میباشد،
10.راهبرد کلان جلوگیری از مفاسد اقتصادی با هماهنگی سیستم های اطلاعاتی،
یک راهبرد کلان که بسیار می تواند در قالب پیشگیری از این گونه منافع اقتصادی که در واقع از راه فساد اقتصادی حاصل می شود را گرفت هماهنگی سیستم های اطلاعاتی با یکدیگر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسنادی از مزرعۀ غیرقانونیِ ماینرهای مسجد مکیِ زاهدان
ایسنا/با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، نشست هماندیشی توسعه ورزش دریامحور در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این نشست دریادار تنگسیری با اشاره به ظرفیتهای کشور برای توسعه رشتههای ورزشی دریامحور از طرحها در گسترش رشتههای ورزشی با محوریت دریا استقبال کرد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر توسعه رشتههای دریامحور تاکید دارند که جوانان را باید با ورزشهای دریایی آشنا کنیم.
وی ادامه داد : ظرفیتها و امکانات خوبی در جنوب و شمال کشور در اختیار داریم که قطعا با کمک وزارت ورزش و جوانان میتوانیم آنها را برای توسعه رشتههای دریامحور در اختیار بگذاریم. صنعت شناورهای بادبانی را که در اختیار نیروی دریایی سپاه است، میتواند در اختیار رشتههای دریامحور قرار دهیم.
دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد: با توسعه ورزشهای دریایی میتوان سنگ بنای خوب در ورزش به جای گذاشت. ما هم در جنوب و هم در شمال کشور زیرساختهای به روزی در اختیار داریم و میتوان از این امکانات در توسعه رشتههای دریامحور و آشنایی جوانان با این امکانات استفاده کرد.
وزیر ورزش و جوانان نیز با قدردانی از اعلام آمادگی فرمانده نیرو دریایی سپاه در توسعه ورزش دریامحور گفت: دین مبین اسلام روی سه رشته تیراندازی، سوارکاری و شنا همواره تاکید داشته که ما نیز پیرو این دستورات، موظفیم زمینه توسعه رشتهها را فراهم و به استعدادها شنا و ورزشهای دریایی جزو رشتههایی است که باید به صورت گسترده به آن بپردازیم و باید به این رشته فراتر از ورزش در جامعه نگاه کنیم.
هاشمی افزود: زمانی میتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم که همافزایی با ارگانهای دیگر داشته باشیم و از زیرساخت آنها استفاده کنیم. نیروی دریایی سپاه از سازمان هایی است که میتوانیم به بهترین شکل از زیرساخت و امکاناتی که در اختیار دارد بهره گیریم. رشتههای پرهیجانی مثل رشتههای دریایی میتواند زمینه جذب جوانان ما را ایجاد کند.
این عماریون
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
https://eitaa.com/amariyon12