🔴خطاب به کسانیکه دولت را در بخش فرهنگی ضعیف میدانند اینم سخنان رهبری در تمجید دولت در بخش فرهنگی👇
✅تا امروز در این دو سالی که این دولت بر سر کار بوده از عملکرد دولت مشاهده کردهایم، مستوجب این است که ما تقدیر کنیم و تمجید کنیم از دولت. در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده که این بخشها هم بخشهای مهمّی است؛ من حالا یک اجمالی عرض میکنم......
در بخش فرهنگی هم کارهای خوبی شده که البتّه باید در کم و کیف هم افزایش پیدا کند. و [همچنین] در بخشهای مختلف که دیگر جزئیّات را خود شماها میدانید.
۸شهریور سخنان رهبری .
🔷🔷🔷خبرها حاکی از آن است که مریم رجبی به درک واصل شد
این نگون ، میخواست به جمهوری اسلامی ضربه بزند...
اما جمهوری اسلامی اصلا نفهمید این یارو کی اومد و کی رفت
حکایت آن مورچه که به تنه ی درختی تنومند ، تکیه داده بود ، بعد که می خواست برود رو کرد به درخت و گفت من دارم میرم و رفت...
حقارت مورچه و داستانش سبب شد که بعدها گویندگان شخصیت اصلی داستان را به گنجشک تغییر دادند تا لااقل درخت صدایش را بشنود و به او بگوید : من اصلا نفهمیدم تو کی آمدی...
♥️ باباها همهشان عاشقند ♥️
,✨باید خیلی عاشق باشی که از خواب و تفریحت بزنی و سختیِ کار بیوقفه را به جان بخری تا خانوادهات در آرامش و رفاه باشند، که حاصل یک ماه تلاش شبانه روزیات را یک شبه با شور و اشتیاق، برای شادی خانوادهات خرج کنی و حتی یک لحظه هم احساس پشیمانی نکنی ، که کِیف کنی از این که تمام حاصل چندماه کار و تلاشت را گوشواره کردهای برای دخترت، دوچرخه کردهای برای پسرت و یا انگشتری برای قدردانی از همسرت.(البته با این تورم به سختی میشه)
باید عاشق باشی که هر سال عید برای همهی خانواده کفش و لباس بگیری و به خودت که رسید بگویی "من لباس نمیخوام، همینها که دارم کافیست." که اصرار کنند و انکار کنی. بعد هم با لبخند رضایتی به لب، ذوق بچههات را در لباسهای نو تماشا کنی و برای شادیهای بعدیشان برنامه بچینی.
باید خیلی عاشق باشی که چندماه با تمام توانت و بیشتر از همیشه تلاش کنی، با سختی و ناملایمتیهای زمانه بجنگی تا در نهایت، یکبار دست خانواده را بگیری و یک وری ببریشان و یک خاطرهی خوب به آلبوم خاطرههاشان اضافه کنی.
بابا که باشی خودت را در قبال حالِ خانواده مسئول میدانی، که دلخوشی به لبخندهاشان، به اینکه امنیتی در نهایت نا امنی و تکیهگاهترینی برای کسانی که روی آغوش پدرانهات حساب کردهاند. باید بابا باشی و عاشق؛ که تمام دغدغه و اولویتت خوشبختی و شادی خانوادهات باشد.
که تمام حواس مردانهات جمعِ دلخوشی بچهها و آرامش مامان بچهها باشد
🌷 خدایا خودت کمک کن، تورم بیشتر از این عاشق ها رو شرمنده نکنه 🌷
چرا متهمان پرونده منافقین کد ملی دارند؟
پاسخ به یک سوال:👇
🔹اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق برگزار شد. با انتشار تصاویر مشخصات متهمان این پرونده و وجود کد ملی برای متهمان، این سوال ایجاد شده چرا متهمان که سالها قبل از قانون الزام اختصاص شماره ملی به افراد ایرانی، از کشور خارج شدهاند، کد ملی دارند.
🔹با توجه به مادهٔ ۲۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری برای صدور کیفرخواست، در توضیح مشخصات متهم، درج شماره ملی الزامی است. به همین جهت سازمان ثبت احوال اقدام به صدور شمارهٔ ملی برای این افراد به جهت صحت شرایط شکلی رسیدگی به پرونده کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یدخلون فی دین الله افواجا
کار خدا عجیب است، اینجا در کشور ایران که کشوری با یک تاریخ بسیار معنوی است و مردم ما همیشه پیشتاز عرفان، ادب و حیا بودهاند دسته دسته بیحجاب میشوند، تا روشنفکر جلوه نمایند. در اروپا موج موج جوانان مسلمان میشوند تا از آسیبهای تمدن روشنفکران غربی نجات پیدا کنند و جالبتر آنست که در رشد اسلامگرایی اروپا آمار زنان بسیار بیشتر از مردانی است که اسلام آوردهاند و دلیل آن هم میتواند آسیب پذیری خیلی بیشتر زنان از تمدن بیبند وبار بوده باشد. حال جالب آنجاست که بعد از مقاومت مردم غزه، اسلامگرایی در غرب شتاب بسیار زیادی هم گرفته است.
🔻به نظر میرسد دختران ایرانی که حجاب از سر باز کردهاند باید تاملی در انتخاب خود بکنند که از این قافله بیداری فطرتها عقب نمانند.🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی حجاب استایل ها در 20ثانیه..!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️طرفدار آبی هستی یا قرمز؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح چهارچهل مولوی عبدالحمید، #علی برکت الله
بسم الله الرّحمن الرّحیم
آیاقوای ادراکی وعقلی زن ومردباهم تفاوت دارند؟آیت الله علامه طباطبائی دررداین سخن که عقل مردبیش ازعقل زن است،فرمودند:تجارب گذشته وحال موءیداین مطلب است که آن عقلی که در مردبیش اززن است فضیلتی زایداست نه معیار فضل،عده ای معتقدندکه عقل دراسلام معیارکمال انسانی است وانسان عاقل تربه کمال نزدیک ترو نزدخداوندمقرب ترست وهرکس ازعقل دورترباشد ازکمال انسانی کم بهره تروازمقام قرب الهی ترست،براین اساس چون عقل درمردبیش اززن است مردهابیش اززنهابه خدانزدیک ترند،این استدلال ناقص وناتمام است بلکه مغالطه ای بیش نیست که دراثر اشتراک لفظ بوجودمی آید،منشاء این مغلطه آنستکه حدوسط دراین قیاس تکرار نشده.عقلی که سبب تقرب است بفرموده رسول الله صل الله علیه وآله:(عقال زانوبند است که زانوی شترراباآن می بندندتا چموشی وفرارنکند) بنابراین سبب نزدیکی به خداعقلی است که باآن خداعبادت میشودوبهشت به دست می آید،آن عقلی که ممکن است درمردبیشتر باشدعقل علوم سیاست وعقل کارهای اجرایی است که نشانه نزدیکی به خداوند متعال نیست...سالهای محدود عمردرنشئه دنیاست که از مسائل اعتباری و هوشهای سیاسی واجرایی مددمیگیرداماوقتی که واردنشئه برزخ شددیگرازاین علوم خبری نیست و علوم حصولی که بدست آمده بعلوم شهودی بدل میگردد...
کتاب:زن درآینه جلال وجمال آیت الله جوادی آملی
{جمهوری اسلامی ایران آغازظهوراست}
🔴ادعای کیهان: بستن موی دماسبی دختران در مدارس ژاپن ممنوع شده؛ آنوقت عدهای مسخره میکنند مگر کسی با مو تحریک میشود!
🔹روزنامه کیهان مدعی شد: بستن موی دختران به صورت دم اسبی در مدارس ژاپن به دلیل تحریک جنسی پسران ممنوع اعلام شده است. در همین حال عدهای در داخل کشور شریعت اسلام را به تمسخر و سرزنش میگرفتند که مگر کسی در قرن ۲۱ با مو تحریک میشود؟
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آیا تربیت خانوادگی و وراثت در شکل گیری اخلاق انسان موثر است؟ (بخش دوم و پایانی)
🔸بى شك نخستين مدرسه هر انسانى دامان #مادر و آغوش #پدر اوست، و در همين جا است كه نخستين درسهاى #فضيلت يا #رذيلت را مى آموزد. و اگر مفهوم تربيت را اعم از «تكوينى» و «تشريعى» در نظر بگيريم #نخستين_مدرسه، رحم مادر و صلب پدر است كه آثار خود را بطور #غيرمستقيم در وجود #فرزند مى گذارد، و زمينه ها را براى فضيلت و رذيلت آماده مى سازد. در #احاديث_اسلامى تعبيرات بسيار لطيف و دقيقى در اين قسمت وارد شده كه به بخشى از آن ذيلاً اشاره مى شود:
7⃣در حديثی #پيامبر_اکرم (صلّی الله علیه و آله) می فرماید: «ما نَحَلَ والِدٌ وَلَدَهُ اَفْضَلَ مِنْ اَدَب حَسَن؛ [۱] بهترين بخششى يا ميراثى كه #پدر براى فرزندش مى گذارد، همان #ادب و #تربيت_نيك است».
8⃣#امام_سجّاد (عليه السلام) در همين زمينه تعبير رسایی فرموده است؛ حضرت ميفرمايد: «وَ اِنَّكَ مَسُؤُولٌ عَمّا وَلِّيْتَهُ بِهِ مِنْ حُسْنِ الاَْدَبِ وَ الدَّلالَةِ عَلى رَبّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ الْمَعُونَة لَهُ عَلى طاعَتِهِ؛ [۲] تو در برابر آنچه ولايتش برعهده تو گذارده شده است [از خانواده و فرزندان] #مسئول هستى نسبت به #تربيتنيكویآنها و هدايت به سوى پروردگار و اعانت او بر اطاعتش».
9⃣#اميرالمؤمنين (عليه السلام) در يكى از كلمات خود تعبيرى دارد كه نشان مى دهد خُلق و خوى #پدران ميراثى است كه به #فرزندان مى رسد؛ حضرت ميفرمايد: «خَيْرُ ما وَرَّثَ الاْباءُ اَلاَْبْناءَ اَلاَْدَبَ؛ [۳] بهترين چيزى كه #پدران براى فرزندان خود به ارث مى نهند #ادب و #تربيت_صحيح و #فضائل_اخلاقى است».
🔟#امام_على (عليه السلام) در نهج البلاغه، به هنگام شرح شخصيّت و بيان موقعيّت خود براى ناآگاهانى كه او را با ديگران مقايسه مى كردند مى فرمايد: «وَ قَدْ عَلِمْتُمْ مَوْضِعى مِنْ رَسُولِ اللهِ بِالْقِرابَةِ الْقَريبَةِ وَ الْمَنْزِلَةِ الْخَصيصَةِ وَضَعَنى فى حِجْرِهِ وَ اَنَا وَليدٌ يَضُمُّنى اِلَى صَدْرِهِ ... يَرْفَعُ لى كُلَّ يَوْم عَلَماً مِنْ اَخْلاقِهِ وَ يَأمُرُنى بِالاِْقتِداءِ؛ شما قرابت و نزديكى مرا با پيامبر (ص) و منزلت خاصّم را نزد آن حضرت به خوبى مى دانيد؛ كودك خردسالى بودم پيامبر (ص) مرا در دامان خود مى نشاند و به سينه اش مى چسباند... او هر روز براى من پرچمى از #فضائل_اخلاقى خود مى افراشت و مرا امر مى كرد كه به او اقتدا كنم و اين #خلقوخوى من زائيده آن تربيت است».
🔹جالب اينكه امام در لابهلاى همين سخن، هنگامى كه از #خلقوخوىپيغمبراكرم (ص) بحث مى كند، چنين مى فرمايد: «وَ لَقَدْ قَرَنَ اللّهُ بِهِ (ص) مِنْ لَدُنْ اَن كانَ فَطيماً اَعْظَمَ مَلَك مِن ملائِكَتِهِ يَسْلُكُ بِهِ طَرِيقَ الْمكارِمِ وَ مَحاسِنَ اَخْلاقِ الْعالَمِ لَيْلَهُ وَ نَهارَهُ؛ [۴] از همان زمان كه #رسول_خدا (ص) از شير بازگرفته شد، خداوند بزرگترين فرشته از فرشتگان خويش را مأمور ساخت تا شب و روز وى را به راههاى #مكارم_اخلاق و #صفات_نيك جهان سوق دهد».
🔹بنابراين #پيامبر (ص) خود نيز از تربيت يافتگان فرشتگان بود. درست است كه اخلاق و صفات روحى انسان اعم از خوب و بد، از درون او برمیخیزد و با اراده او شكل مى گيرد، ولى انكار نمى توان كرد كه زمينه هاى متعدّدى براى شكل گيرى اخلاق خوب و بد وجود دارد، كه يكى از آنها #وراثت از پدر و مادر و همچنين #تربيت_خانوادگى است؛
🔹و اين مسأله قطع نظر از تحليل هاى علمى و منطقى، #شواهد_عينى و تجربى فراوان دارد كه قابل انكار نيست. به همين دليل براى ساختن فرد يا جامعه آراسته به زيورهاى اخلاقى، بايد به مسأله #وراثت_خانوادگى و تربيت هايى كه از نونهالان در دامن مادر و آغوش مادر مى بينند توجّه داشت و اهمّيّت اين دوران در ساختار شخصيّت انسانها را هرگز فراموش نكرد.
پی نوشتها؛
[۱] كنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، علی بن حسام الدين المتقی الهندی، ج ۱۶، ص ۶۲۴
[۲] بحارالأنوار، مجلسى، ج ۷۱، ص ۶، باب ۱
[۳] غرر الحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، ص ۳۵۹، ح ۸۸
[۴] نهج البلاغة (صبحی صالح)، شريف الرضى، فيض الإسلام، ص ۳۰۰، خ ۱۹۲ (خطبه قاصعه).
📕اخلاق در قرآن، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، مدرسه الامام على بن ابيطالب(ع)، چ اول، ج ۱، ص ۱۷۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)