eitaa logo
این عماریون
351 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جزئیات رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از زبان سخنگوی کمیسیون تلفیق این لایحه زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳: 🔹برخی نقاط ضعف بودجه همچون نرخ بالای مالیات، عدم تناسب بودجه با برنامه هفتم و بحث بازنشستگان که در برنامه هفتم مصوب شده بود و دولت منابعی برای آن ندیده بود از دغدغه همکاران ما بود. 🔹رد کلیات برنامه بودجه، همکاری جدیدی بین دولت و مجلس برای اصلاح این قانون ظرف مدت ۷ روز را ایجاد خواهد کرد. 🔹کسری در منابع هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی، گندم و نان مشخص نبود. همچنین بحث سرمایه‌گذاری دارای ابهاماتی بود که مورد قبول همکاران ما نبود. 🔹مواردی همچون جابجایی مجوزها که درخواست دولت بود و همکاران مجلس معتقدند که باید شفاف باشد. 🔹رشد محدود حقوق و دستمزد هم برای کارکنان و هم بازنشستگان از دیگر دغدغه‌های همکاران ما بود که امیدواریم با همکاری یک هفته‌ای بین دولت و مجلس این اصلاحات انجام شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر‌خوش نماینده مجلس برای بازنشستگان 🔸 امیرابادی فراهانی، نماینده قم در صحن علنی گفت: دیروز در انتهای جلسه، نماینده دولت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه رسما به نمایندگان مجلس اعلام کرد که ما برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ را بر اساس قانون برنامه هفتم اجرایی خواهیم کرد و عدد ۵۰ همت را برای این موضوع در نظر می‌گیریم!
امام صادق عليه السلام در تفسير سوره قدر می فرمايند: إنا أنزلناه في ليلة القدر الليلة فاطمة و القدر الله فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد أدرك ليلة القدر و إنما سميت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها. در آيه: «إنا أنزلناه في ليلة القدر» منظور از «الليلة» فاطمه عليها السلام، و منظور از «القدر» خداوند است، پس هر كه فاطمه را به واقع بشناسد ليلة القدر را درك كرده است، و همانا او را فاطمه ناميدند چون مردمان از كسب معرفت واقعى نسبت به وى عاجز هستند. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏43 ؛ ص65.
🗞 توافقنامه اقلیمی پاریس چیست؟ توافق پاریس یک معاهده جهانی 👈الزام آور قانونی در مورد تغییرات آب و هوایی است. در بیست و یکمین کنفرانس اعضا (COP 21) کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی، در 12 دسامبر 2015 توسط 196 طرف به تصویب رسید و در 4 نوامبر 2016 (UNFCCC، 2015)👈 لازم الاجرا شد. این توافق به عنوان یک گام مهم در واکنش بین المللی به تهدید تغییرات آب و هوایی اعلام شده است. این مکانیسم جهانی 👈 الزام آور قانونی را برای تسریع اقدامات کاهش در طول زمان تعیین می کند و هدف بلندمدت دمایی را برای حفظ میانگین دمای جهانی زیر 2 درجه سانتی گراد و اتخاذ تدابیری برای محدود کردن آن به 1.5 درجه سانتی گراد نسبت به سطوح ماقبل صنعتی ایجاد می کند . این هدف اقلیمی با یک معماری بازنگری الزام آور قانونی همراه است که در آن کشورها تعهداتی به نام مشارکت های تعیین شده ملی (NDCs) ارائه می کنند که تأثیر آنها به طور دوره ای در تمرین های ارزیابی بین المللی ارزیابی می شود (Stua et al., 2022). این به اصطلاح NDCها ویژگی‌های سازگاری و کاهش، همراه با چالش‌های مرتبط با ابزار کاربرد مقایسه و برابری را پوشش می‌دهند، یا گاهی اوقات با👈 توسعه پایدار مرتبط هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری از صدور فرمان آتش از سوی مریم رجوی علیه مردم ایران در عملیات مرصاد ➕🔷🔷🔷خبرها حاکی از آن است که مریم رجبی به درک واصل شد این نگون ، میخواست به جمهوری اسلامی ضربه بزند... اما جمهوری اسلامی اصلا نفهمید این یارو کی اومد و کی رفت حکایت آن مورچه که به تنه ی درختی تنومند ، تکیه داده بود ، بعد که می خواست برود رو کرد به درخت و گفت من دارم میرم و رفت... حقارت مورچه و داستانش سبب شد که بعدها گویندگان شخصیت اصلی داستان را به گنجشک تغییر دادند تا لااقل درخت صدایش را بشنود و به او بگوید : من اصلا نفهمیدم تو کی آمدی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نوحه عربی دلنشین 🎙 صلے‌الله‌علیڪ‌یا‌اباعبدللھ الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلفــَرَج بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍسلام‌الله‌علیها‌
چقدر فرق میکند که چه جریان تفکری رییس دولت باشد دردولتی که خودش اختلاسگرورانتخوار ودزدنجومی وکدخداپرست باشد وزرا ومدیرانش هم ازجنس خودش میشود ودردولتیکه انقلابی ولایی مردمی وپاکدست باشد وزراومدیرانش هم مجبورا ازرییس تبعیت نمایند وبه اختلاس وخلاف حساس باشد که نمونه اش را در اختلاس چندمیلیاردی چای مشاهده کردیم
🔶 با رونمایی از داروی ضد سرطان سیکلوفسفامید توسط گروه‌های دانش بنیان، ایران به جمع ۵ کشور دارنده فناوری تولید این دارو پیوست. 🇮🇷
حسن یزدانی در صدر محبوب‌ترین آزادکاران جهان 😍 اتحادیه جهانی کشتی لیست ۱۰ نفره پرفالوئرترین آزادکاران در جهان را منتشر کرد که حسن یزدانی، دیوید تیلور و امیرحسین زارع در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
فندک💥 دارم! (گفت🗣 و شنود👤) گفت🗣: چه خبر📣؟! گفتم👤: آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت آقای روحانی👳‍♂ گفته است؛ «من و دوستانم داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها🔏 لغو🔓 شود، همین مجلس کنونی نگذاشت‌»! گفت🗣: منظورش کدام اقدام مجلس است؟! گفتم👤: منظورش تصویب قانون «‌اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران‌» است که در آن آمده بود دولت در مقابل امتیازاتی که به ۱+۵🇺🇸🇨🇳🇫🇷🇩🇪🇷🇺🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 می‌دهد باید امتیاز بگیرد و بدون لغو تحریم‌ها نباید به آنها امتیازی بدهد. گفت🗣: این قانون که بر لغو تحریم‌ها تاکید دارد و از امتیاز دادن‌های پی‌در‌پی دولت آقای روحانی👳‍♂ به طرف مقابل بدون اینکه تحریمی لغو شود جلوگیری کرد. چرا ایشان ادعای وارونه می‌کند؟! گفتم👤: دولت آقای روحانی👳‍♂ نه فقط هیچ تحریمی🔏 را لغو🔓 نکرد بلکه تحریم‌ها را دو برابر🔏🔒 کرد. اگر قانون مجلس مانع نشده بود معلوم نیست علاوه‌بر فاجعه برجام چه فاجعه دیگری بر سر مردم آوار🏚 کرده بودند! گفت🗣: پس آقای نوبخت چه می‌گوید؟! و می‌خواستند چه بکنند؟! گفتم👤: طرف از میهمانی برگشته بود و می‌خواست وارد خانه🏡 بشود که همسایه‌ها گفتند از خانه شما بوی گاز می‌آید مواظب باشید کسی کبریت🔥 روشن نکند. طرف به برو بچه‌هاش گفت؛ شنیدید؟! کبریت روشن🔥 نکنید، من خودم فندک💥 دارم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹دروغ گویان را بشناسیم 🔻 این چهار دقیقه را هر از گاهی یکبار ببینید تا کلاهبرداران سیاسی، باز هم کلاهتان را برندارند. اگر عوامل آن محاکمه می‌شدند به این راحتی نمی‌توانستند واقعیت‌ها را در روز روشن انکار کنند.
🔻هزینه کلان پروپاگاندای تبلیغاتی جریان غربگرا از کجا تامین می‌گردد؟ محصولی، دبیرکل جبهه پایداری: 🔹بعد از برگزاری باشکوه مجمع اخیر جبهه پایداری، در طول یک هفته بیش از ۴۰ مقاله و مطلب در تخریب جبهه پایداری توسط جریان غربگرا تولید و توسط بیش از بیست روزنامه زنجیره ای و ده ها سایت و سامانه و وبگاه بازنشر و تکثیر شد. و این شکل از پروپاگاندای تبلیغاتی نشان دهنده به درد آمدن جریان غربگرا از حضور در صحنه نیروهای انقلابی است. اگر این جریان مایل به شفاف سازی هستند اعلام کنند هزینه های کلان این روزنامه ها و سایت ها را از کجا تامین می کنند. چرا جبهه پایداری مشابه این جریان ها، این همه روزنامه و هفته نامه و غیره که هیچ، حتی یک روزنامه هم ندارد. جواب روشن است. چون در این کثافت کاری بده بستان ها و معاملات سیاسی و رانتی وارد نمی‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 یک گروه در کشور اسپانیا از زیر خاک و برگ درختان صدای کودک پخش میکنند تا وقتی مردم از کنار آن عبور میکنند، توجه آنها جلب شده و با کنار زدن برگ و خاک، با تصویر یک کودک فلسطینی در کنار یک پرچم فلسطین مواجه شوند 👈 و برگی کاغذ که روی آن علاوه بر تصویر کودک، اینگونه نوشته است: شما دیر رسیدید! یک کودک فلسطینی دیگر به دلیل بمباران‌های اسرائیل، زیر آوار فوت کرد. صدایی که شنیدید، صدای گریه‌های کودک فلسطینی زیر آوار بمباران اسرائیل است. صدایی که شنیدید صدای کودکی فلسطینی است که بمباران اسرائیلی او را یتیم و زخمی کرده... 💡 در این نوع مواجهه و تولید محتوا، با استفاده از تکنیک‌های اقناعیِ "تحریک عواطف و احساسات" و "تداعی معانی"، سعی دارد مردم بتوانند خود را در موقعیتِ کودکان فلسطینی حاضر ببینند تا نسبت به کشتار کودکان فلسطینی بی‌تفاوت نباشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا