eitaa logo
این عماریون
327 دنبال‌کننده
259هزار عکس
71.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴مقام معظم رهبری: همه باید تلاش کنند که این انتخابات پرشور برگزار شود...
4.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴معنای تخریب کردن شورای نگهبان از دیدگاه رهبر انقلاب...
🌹يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاءُ وَ مَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً وَ مَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ🌹 🌷(خداوند) را به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) مى دهد و به هركس حكمت داده شود، همانا خير فراوانی به او داده شده است و جز خردمندان (اين نكته را) متذكّر نمى گردند.🌷 (سوره بقره، آیه٢۶٩) ✍ «حكمت» در لغت، به معنای استواری و إتقان است و اصطلاحاً به علوم مُحكم و مُتقَن اطلاق می‌شود که هیج رِخنه و نفوذی در آن راه ندارد. 🌹 أهل بیت عصمت و طهارت عَلَیهِم السَّلام در روايات متعدّد، معنی حکمت در این آیه را بیان نموده‌اند؛ از جمله: 💎 حضرت امام جعفر صادق عَلیهِ السَّلام می فرمایند: 🌷مُراد از حکمت، اطاعت خداوند و شناخت است.🌷 (المحاسن، ج ١، ص١۴٨) 🍃 همچنین حضرت در روایت دیگری می فرمایند: 🌷مراد از حکمت، شناخت امام و دوری از گناهان بزرگ است.🌷 (تفسير عيّاشی، ج ١، ص١۵١) ✅ درباره تعبیر «مَنْ یشاءُ» به معنی «خدا به هر كس بخواهد، حکمت می‌دهد!» ؛ باید بدانیم مشیّت إلهی حکیمانه است و در اینجا خواست خداوند، بدین معناست که خداوند متعال حکمت را به کسی که و شایستگی لازم را در خود ایجاد کند، عطا می‌نماید؛ 👌 همانطور که هیچ انسان عاقلی، شیرِ گوارا و پُر مَنفعت را در ظرف کثیف و شکسته نمی‌ریزد! 👈 پس فیض إلهی برای همه انسان‌ها، جاری و ساری است. اما افراد باتوجه به میزان تلاش و ایجاد ظرفیت، از فیوضات إلهی بهره‌مند می‌شوند. لذا معرفت عَجَّلَ اللَّهُ تَعالی فَرَجَهُ الشَّریف که حکمت و عطيّه بزرگ إلهی است، شامل کسانی می‌شود که ظرفیت لازم برای دریافت آن را فراهم نمایند. ✅ نکته مهمّ در این آیه، عبارت «خَيْراً كَثِيراً» است که از «حکمت» به ‌عنوان تعبیر می فرماید؛ مقابلِ «کثیر» می شود «قَلیل» و لذا وقتی به آیه «قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ» (سوره نساء، آیه 77) میرسیم، نتیجه می گیریم: ✅ اگر همه امكانات مادّى، در مسیر دست يابى به «حكمت» که شناخت و معرفت عَلیهِ السَّلام است، صَرف گردد، ارزش دارد؛ چرا که حكمت، مادر و شاه کلید همه‌ى است.
چه وقت باید احساس بزرگی کرد؟ 1⃣- هر گاه از خوشبختی کسانی که دوستمان ندارند خوشحال شدیم. 2⃣- هر گاه برای تحقیر نشدن دیگران از حق خود گذشتیم. 3⃣- هرگاه شادی را به کسانی که آن را از ما گرفته اند هدیه دادیم. 4⃣- هرگاه خوبی ما به علت نشان دادن بدی دیگران نبود. 5⃣- هرگاه کمتر رنجیدیم و بیشتر بخشیدیم. 6⃣- هرگاه به بهانه ی عشق از دوست داشتن دیگران غافل نشدیم. 7⃣- هرگاه اولین اندیشه ما برای رویارویی با دشمن انتقام نبود. 8⃣- هرگاه دانستیم عزیز خدا نخواهیم شد. مگر زمانی که وجودمان آرام بخش دیگران باشد. 9⃣- هرگاه بالاترین لذت ما شاد کردن دیگران بود. 🔟- هرگاه همه چیز بودیم و گفتیم : هیچ نیستیم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇵🇸 📝 محبی، گل‌زن تیم ملی به ژاپن: امروز به حضرت عباس متوسل شدم 🔸من به حضرت عباس‌‎(ع) متوسل شدم. چه مسیحی باشید چه دینتان اسلام باشد، برای او فرقی نمی‌کند. 🔹او لوطی‌ترین فردی است که می‌توان به او متوسل شد. از این به بعد من نوکر او هستم و هرسال باید بروم. ممنون ایشان هستم.
🌸"نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، هم چون خانه ویران است. کشف الاسرار میبدی :ج7،ص405
🌴🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌴 ٧٣_چگونه می توان نائب امام زمان عج رادرزمان غیبت حضرت شناخت؟ برای شناخت نایب آن حضرت معیارهایی وجود دارد که با توجه به آنها می‌توان در هر زمان فرد یا افرادی را یافت که صلاحیت این مرتبه را داشته باشند، البته باید بدانیم که این نیابت خاص نیست، چون نیابت خاص برای آن حضرت در طول غیبت صغری بوده است, حدود ۷۰ سال بوده و بعد از آن حضرت نایب خاصّ برای خود انتخاب نفرمودند و مردم را ارجاع دادند به نوّاب عام.🌴 و نوّاب عام علما و مجتهدان شیعه هستند و شرایط آنها در قرآن کریم و سنّت ائمه (ع) بیان شده است که عبارت است از: ١_عالم بودن و دارای قوّه اجتهاد و استنباط احکام الهی از منابع آن[۱]. کمالدین ص۴٨۴ غیبة طوسی ص١٧٧ احتجاج طبرسی ج٢، ص٢٨۴🌴 ٢_دارای زهد و تقوای الهی و پرهیزگاری و عدم دنیاپرستی.🌴 ٣_داشتن بصیرت و عالم بودن به زمان، البته اگر چند نفر در یک زمان دارای چنین اوصافی بودند، باید از اعلم آنها تبعیت کرد و اگر مساوی بودند، انتخاب هر یک درست است.🌴 البته در مسائل حکومتی و سیاسی به جهت اینکه نظام جامعه مختل نشود، باید یک نفر به عنوان (ولی فقیه) در رأس امور قرار گیرد و اختیارات حکومتی در دست او متمرکز باشد، و الّا موجب بهم خوردن امور می‌گردد»🌴 🌴🇮🇷 🌴🇮🇷
🔴 قابل توجه کسانی که می‌گن: وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد! بفرمایید این هم حکم جهاد امام امّت! الله
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع ) السلام علیک یا امیر المؤمنین( ع ) ✨🥀✨ ✅ ماجرای اصلی جنگ خیبر چه بود و این اتفاق در چه سالی روی داده است؟ خیبر درواقع نام یک منطقه است که بسیار وسیع و حاصلخیز بوده و در حدود 160 کیلومتری شمال مدینه قرار دارد. این منطقه در دوران پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله در اختیار یهودیان بود. ✅ با این وجود چرا بین مسلمانان و یهودیان در آن دوران جنگ روی داد؟ آیا این جنگ، جنگ میان ادیان بوده؟ اسلام دین آزادی بیان است و پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با دوستی و محبت مردم را به اسلام دعوت می کردند، نه با جنگ و مبارزه مسلحانه. به این ترتیب اصل واقعه خیبر و جنگی که در آن منطقه روی داد دلایل دیگری داشته است. چه دلایلی؟ مردم یهودی مذهبی که در منطقه خیبر زندگی می کردند، یک گروه از یهودیان فتنه‌جوی مدینه را در منطقه خودشان پناه دادند و با دیگر دشمنان اسلام همکاری و همراهی کردند. به این ترتیب تبدیل شدند به یک خطر جدی در برابر مسلمانانی که می‌خواستند با صلح و دوستی در کنار ادیان دیگر زندگی کنند. به این صورت بود که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله متوجه فتنه آنها در منطقه خیبر شدند. اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) ✨🥀✨
👈میانه‌روی، 👌اعتدال نیست انحراف است 1⃣ یکی از ترفندهای گمراه‌کننده دشمن که برای پیشگیری از انتخاب نامزدهای شایسته به کار می‌برد، تحریف دو واژه «‌تند‌رو‌» و «‌میانه‌رو‌» است. دشمنان بیرونی و جریانات غربگرای داخلی اصرار دارند افرادی را که در اعتقادات و باورهای خود به اسلام و انقلاب ثابت قدم هستند «‌‌تندرو»! معرفی کنند و در مقابل، از کسانیکه در تندبادهای مخالف، از اصول و مبانی کوتاه می‌آیند و منافع ملی را نادیده می‌گیرند، «‌میانه‌رو‌»! می‌نامند. این عده که متأسفانه بعضاً بر اثر غفلت در میان نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب نیز دیده می‌شوند، به این نکته بدیهی از ترفند موذیانه دشمن توجه ندارند که «‌میانه‌روی‌»، نقطه مقابل «‌تند‌روی‌» نیست. اگر تندروی را به معنای تأکید و پایداری بر اصول و مبانی بدانیم -که چنین نیز هست- نقطه مقابل آن «‌انحراف» است، نه «میانه‌روی». چرا؟ بخوانید!  2⃣ دشمن در ادبیاتی که از طریق رسانه‌های خود و جریانات سیاسی همسو با خود به فرهنگ سیاسی ما تزریق کرده و می‌کند، اصرار دارد که میانه‌روی را «اعتدال‌» ترجمه کند! و متاسفانه برخی از غفلت‌زدگان و ساده‌اندیشان نیز این ترجمه غلط را می‌پذیرند و حتی برای اثبات آن از کلام خدا و احادیث معصومان علیهم‌السلام نیز سند می‌آورند. مثلاً ادعا می‌کنند در کلام خدا آمده است: «وَ کَذلِکَ جَعَلنکُم اُمَّةً وَسَطًا... ما شما را امت وسط قرار داده‌ایم‌». و یا به کلام حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) در نهج‌البلاغه اشاره می‌کنند که فرموده‌اند «‌‌اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی هِیَ الجادَّة ... راست و چپ گمراهی است و طریق وسط، جاده (راه اصلی‌) است». این کلام حضرت امیر علیه‌السلام به معنای آن است که انحراف به چپ یا راست (و هرچه بیرون از مبانی و صراط مستقیم الهی باشد‌) گمراهی است. دقیقاً شبیه این شعار حکیمانه و پذیرفته شده انقلاب که «‌نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی‌». مفسران بزرگ قرآن نیز «‌امت وسط‌» را به معنای امتی دانسته‌اند که در صراط الهی حرکت می‌کند و به چپ و راست جاده و این سوی و آن سوی منحرف نمی‌شود. 3⃣ حالا به شرح حکیمانه‌ای از رهبر معظم انقلاب که در اسفند ماه سال ۹۴ در جمع مردم نجف‌آباد مطرح فرموده‌اند، دقت کنید؛ «‌ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم، من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر‌دولتی و مانند اینها تأکید می‌کنم، از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود، امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمی‌زند، بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنکُم اُمَّةً وَسَطًا.امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی هِیَ الجادَّة‌». 4⃣ بازهم به قول حضرت آقا: «تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست، سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور می‌گویند تندرو، مقصودی دارند. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که می‌گویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند، حزب‌اللّهی‌ها را می‌گویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد‌».  5⃣ حالا نگاهی به تاریخ ۴۵ ساله انقلاب بیندازید! چه می‌بینید؟! فداکاری‌ها، ثبات قدم‌ها، مردم دوستی‌ها و پاکدستی‌ها را در میان چه کسانی می‌یابید؟ آنان که شعار میانه‌روی می‌دادند؟! و یا در قاموس و کارنامه کسانی که بر ایستادگی در برابر دشمنان و فداکاری و مردم دوستی تاکید داشته‌اند و از سوی دشمنان بیرونی و جریانات غربگرا و‌... «‌تندرو‌» نامیده می‌شدند؟! 6⃣ و بالاخره اشاره به این آیه از کلام الله نیز بی‌مناسبت نیست‌. آنجا که خدای مهربان خطاب به رسول خدا می‌فرماید؛ «‌وَإِنْ كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ وَإِذًا لَاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا‌... نزدیک بود، تو را از آنچه که به تو وحی کرده‌ایم غافل کنند تا چیز دیگری غیر از آن را به ما نسبت بدهی. [در آن صورت‌] به یقین تو را به دوستی برمی‌گزیدند» (اسرا/۷۳‌).
💢این قسمت: واقعه صحرای طبس 💢نقش اول: شن های بیابان! { `💡🌿} : مرور راه حل های انقلاب اسلامی در دل بحران ها❗️ بخش۱ | بخش۲