eitaa logo
این عماریون
357 دنبال‌کننده
220.9هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍آبشار تـل سـرکـوب (سور) این آبشار یک (جاذبه طبیعی) در استان بوشهر، شهرستان دشتستان، بخش سعدآباد و جاده شول دشتستان واقع شده است…
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پل خواجو پل خواجو بر روی زاینده رود جاری، یادگار باشکوه عصر صفوی در اصفهان پل خواجو از جمله زیباترین بناهای تاریخی ایران در دوره صفویان بر روی رودخانه زاینده رود اصفهان به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است. علت نامگذاری: دلیل نامگذاری این پل واقع شدن در محله خواجو اصفهان می باشد. همچنین ناگفته نماند که خواجو تحریفی از لغت خواجه می باشد که به دلیل احترام به خواجه های دوران صفوی است. نام های دیگر پل خواجو عبارتند از: پل شاه، بابارکن الدین، حسن آباد، شاهی و شیراز هدف ساخت: طبق تحقیقات به عمل آمده توسط تاریخ شناسان، هدف شاه عباس از ساخت این پل ایجاد اتصال میان محله خواجو با قبرستان تاریخی تخت_فولاد و راه شیراز بوده است. پل خواجو در زمان شاه_عباس اول دچار آسیب هایی شد و مخروبه گردید که البته در آن زمان با نام پل حسن بیگ شناخته می شد. شاهنشین پل: در بخش شرقی و غربی میان پل، بنایی زیبا با تزئینات نقاشی می بینیم و این مکانی برای دیدن مسابقات شنا و قایقرانی بوده است که پادشاهان و درباریان در آن به نظاره می پرداختند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماد یک قرن پایداری نمایی از پل صالح حمید(تنگ۷) راه آهن جنوب به شمال زاگرس زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سمنان، معدن نمک گرمسار در سمنان حوالی گرمسار حدود ۲۷ معدن نمک وجود دارد، اما این جاذبه‌ها به‌طور خاص در حدود ۱۵ کیلومتری غرب گرمسار و ۹۰ کیلومتری تهران در جاده ایوانکی و گرمسار قرار دارند. با عبور از ایوانکی تعدادی از این تپه‌ها و مناظرشان رویت خواهند شد. ۵۰۰ متر قبل از خروجی آزادراه قم و گرمسار یک خروجی در سمت راست قرار دارد که برای رفتن به معدن بی‌نظیر می‌بایست از کوهدشت کهن وارد ان شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطقه رویایی بارز و شوارز لردگان بارز و شوارز منطقه ای ست در جنوب غربی استان چهارمحال و بختیاری و حد واسط سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد. با رودخانه خرسان از استان چهار محال و بختیاری جدا می‌شود اما جزء روستاهای شهرستان لردگان محسوب می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قشم، جنگل حرا جنگل حرا در قشم، یکی از جاذبه‌های خاص ایران و از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت است که برای دیدن آن باید با قایق به دل آب‌های شور خلیج فارس بزنید. این جاذبه که شهرتی جهانی دارد، جزو میراث طبیعی کشور به شمار می‌رود. جذابیت‌ جنگل حرا زمانی است که این درختان در‌ آب فرو رفته‌اند و با پایین آمدن سطح آب، جنگل شگفت‌انگیزی مشابه فیلم‌های علمی-تخیلی از آب بیرون می‌زند و هر بیننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند. جنگل حرا که در شمال غرب جزیره قشم خودنمایی می‌کند، از جنگل‌های پنجگانه استان هرمزگان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره ایران به شمار می‌رود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غار علی صدر همدان غار علی‌صدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. علی‌صدر همچنین دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان است.این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده‌است.
نهر داریون در شوشتر از رود شطیط جدا می‌شود و دوباره به آن ملحق می‌گردد. این نهر، داریوش یا دارا نیز نام دارد و در زمان داریوش هخامنشی حفر شده‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چشمه مختومی شیروان شیروان از شهرهای مرتفع استان خراسان شمالی در شمال شرق ایران است که در دره رود مرزی اترک، مابین کوه‌های کپه داغ و آلاداغ قرار گرفته‌ است. شهرستان شیروان دارای آب و هوایی کوهستانی است؛ به‌طوری که در زمستان آب‌وهوایی نسبتاً سرد و در تابستان آب‌و‌هوایی گرم و معتدل دارد. به طور کلی برای افرادی که به شرایط نسبتاً سرد و معتدل کوهستانی علاقه دارند، شیروان می‌تواند محل مناسبی باشد. چشمه آب درمانی مختومی شیروان كه در ۳۵ كیلومتری جنوب غرب این شهر و در منطقه ییلاقی و سرسبز رشته كوه آلاداغ واقع شده جاذبه ای زیبا ولی ناشناخته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلوچستان این سرزمین، گرم و خشک و کوهستانی است. بلوچ‌ها، بیشتر مسلمان سنی و پیرو مذهب حنفی هستند. بلوچستان در طول تاریخ بین حوزه‌های نفوذ تمدن ایران و هند تقسیم شده‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روستای کندوان در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو و ۶۲ کیلومتری شهر تبریز واقع در آذربایجان شرقی است. کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که در آن سکونت می‌شود. در کل دنیا علاوه بر روستای کندوان، دو روستای صخره ای دیگر هم وجود دارند که یکی از آنها در شهر کاپادوکیای ترکیه و دیگری در روستای داکوتای آمریکا است اما با این تفاوت که این روستاهای صخره‌ای خالی از سکنه هستند. خانه‌های کندویی و کله قندی این روستا در دل کوه قرار گرفته اند که کاملا حاصل فرآیند طبیعی هستند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی تشکیل یافته‌اند. یکی از نکته های جالب درباره روستای کندوان این است که خانه هایش شبیه کندو هستند و سوغاتی روستا نیز عسل طبیعی است! خانه‌های کاملا سنتی، نشاط و صفای روستا، مردمان محلی خون گرم و مهربان، سوغاتی‌های خوشمزه و متنوع، آب زلال و معدنی کندوان از دلایلی هستند که گردشگران از سراسر دنیا به این روستا سفر می‌کنند. روستای کندوان در ۱۵ م اردیبهشت سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۵۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اینجا آمریکا، نماینده حامی گروهک تروریستی اسرائیل آمده بازدید، راهش ندادند.... 🟪ممانعت از بازدید و حضور سناتور حامی رژیم‌صهیونیستی "شلدون وایت‌هاوس " توسط دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک 🟩در جغرافیای غرب، جز مقامات، همه با فلسطین اند. 🟦بحثِ فلسطین هم نیست. انسان ها اینکه از یک پیکر هستند را نیک میفهمند.... پرچم بالاست🇮🇷✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نشست رئیس جمهور با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی
🌺🌺 امام خامنه ای : 🌹🌹آن کسانی که از راه انقلاب برگردند، مثل کسانی هستند که در تابستان روزه گرفته اند و اما یک ساعت به غروب، طاقتشان تمام میشود؛ افطار میکنند. این مثل همان کسی است که از اولِ روز، روزه نگرفته است. باطل کردن روزه در هر زمانی از ساعات روز باشد، ابطال روزه است. در راه انقلاب اگر ثبات_قدم وجود نداشت، اگر پیوستگی حرکت وجود نداشت، انسان رابطه اش با انقلاب قطع میشود. این بی وفائی به انقلاب است.🌹🌹🌹🌹
کربلای امام زمان انقلاب اسلامی سطح دین‌داری را آنقدر بالا برده که حتی آدم گنده‌های مدعی هم ممکن است در ادامۀ مسیر کم بیاورند. انقلاب به معنای واقعی دارد آدم‌ها را برای ظهور گلچین می‌کند. اینجا در انقلاب اسلامی، دارد خالص‌سازی الهی اتفاق می‌افتد. همه مجبورند «رو» بازی کنند، بالاخره باید خودشان باشند. کسی نمی‌تواند برای همیشه در زیر پوستِ «من خوبم»های دروغین قایم شود. انگار انقلاب ما، «کربلای» امام زمان است. عیار همه اینجا باید محک زده شود. اینجا همه چیز روشن می‌شود. زیر و روی انسان‌ها اینجا دیده می‌شود! شریف‌ها و بی‌شرف‌ها را انقلاب به همه نشان می‌دهد. راستگوها و بی‌عُرضه‌های دروغگو یکی یکی نشان داده می‌شوند. روزهایی بود که ملاک خوب و بد بودن، چقدر خوب و یا چقدر بد بودن، با علمای دین شناخته میشد و بس! اما امروز حتی خود علما هم خوب و بد بودنشان با انقلاب است! انقلاب حتی به انقلابی‌های قلابی هم رحم نمی‌کند، آنها را هم از پستوی عناوین و سِمَت‌های بعضاً گول‌زننده بیرون می‌کشد و به‌حساب‌شان می‌رسد. گویا انقلاب اسلامی ایران، آن بزرگ‌ترین غربال‌گاه خداست که بر پهنۀ زمین گسترانده شد تا زمین آماده شود برای: «ان الارض یرثها عبادی الصالحون». وقتی به این ۴۵ سال عمر انقلاب نگاه می‌کنم، می‌بینم آنانکه قلباً و عملاً با انقلاب نبودند، زندگی‌شان خراب شد. در این ماه پربرکت از خدا بخواهیم: «زندگی‌مان خراب نشود»، آمین.
🔻ابلاغ بخشنامه مقابله با فساد در بستر سامانه مدیریت ریسك فساد 🔹وزیر اقتصاد بر اساس قانون ارتقای سلامت اداری به منظور تقویت نظارت، بازرسی و افزایش دقت و سرعت در کشف سوء جریانات اداری و پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی بخشنامه ای را برای کلیه بخش های این وزارتخانه صادر و ابلاغ کرد. 🔹بر اساس قانون ارتقای سلامت اداری به منظور تقویت نظارت و بازرسی و افزایش دقت و سرعت در کشف سوء جریانات اداری و پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی این بخشنامه جهت اجرا در کلیه حوزه های ستادی وزارت متبوع سازمانها مؤسسات و دستگاههای تابعه و وابسته و یا تحت مدیریت این وزارتخانه و واحدهای استانی مربوطه ابلاغ می‌شود.
🔻بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ 🔹کمیته ویژه منتخب رئیس جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای به شرح زیر نتایج بررسی‌های خود را اعلام کرد: 🔹۱. وقوع ناآرامی‌های اجتماعی امروزه به بخشی از واقعیت زندگی روزمره جوامع در کل جهان تبدیل شده است. بر اساس گزارش برخی از موسسات پژوهشی بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ اعتراض مردمی گسترده در بیش از ۱۳۲ کشور روی داده است که ۲۳ درصد این اعتراضات بیش از ۳ ماه تداوم داشته اند. در این فرایند، اعتراضات مسالمت آمیز باید مورد حمایت قرار گیرند. طبعیتا چنانچه اعتراضات از وضعیت مسالمت آمیز خارج شده و مغایر با نظم، سلامت و امنیت عمومی باشند، کشورها تدابیری را برای کنترل اوضاع اتخاذ می نمایند. 🔹۲. جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با چنین وضعیتی روبه رو شد. به دنبال فوت خانم مهسا امینی در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۱، تجمع‌ اعتراضی در اطراف بیمارستان کسری شهر تهران (محل فوت خانم امینی) شکل گرفت و در روزهای بعد به صورت پراکنده به برخی نقاط شهر تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور سرایت نمود و متعاقبا با ورود برخی عوامل، اعتراضات از حالت مسالمت آمیز به خشونت کشیده شد. 🔹۳. اگر چه در همان روزهای اولیه اغتشاشات، کمیته ویژه‌ای توسط وزارت کشور در ۹ آبان ۱۴۰۱ تشکیل و این کمیته، نتایج تحقیقات خود را به صورت تفصیلی ارائه کرد، اما رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل مسئولیت‌پذیری اقدام مضاعفی را تدبیر نمودند و در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با صدور حکمی، کمیته ویژه‌ای را در سطح ملی و فرادستگاهی ایجاد کردند و مأموریت های مهمی را برای بررسی شفاف و بی طرفانه و جبران تضییع حقوق شهروندان و مأموران مجری قانون تعیین و همه دستگاه های مرتبط را نیز موظف به همکاری با آن نمودند.