eitaa logo
این عماریون
327 دنبال‌کننده
259هزار عکس
71.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی 🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟ 🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانه‌ای آن‌ها نباشیم. 🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم. 🔹سوم هم زمین بازی "پروژه‌بگیران مجازی" و "دکان‌داران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم. 🔻 ازاین‌رو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است. ✅مقدمهٔ کلیدی: عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست. عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارج‌گونه و ظاهرگرایانه و قضاوت‌های یکجانبه باعث می‌شود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود. رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیال‌انگیز است. 🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم. 1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟ نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری می‌زنند و این‌ها چه سابقه‌ای داشته‌اند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه می‌شویم که واکنش‌مان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه می‌شویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیت‌ها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهایی‌شان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژه‌شان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبه‌گری کمک می‌کند در نهایت بازی او را کامل نکنیم 2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟ بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهم‌ترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود به‌هنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا می‌توان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازات‌هاست؛ آن‌هم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آن‌ها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاه‌های مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بی‌محابا آدم‌ها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند. 3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟ به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایک‌مان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهی‌ای که منجر به تخریب و بی‌آبرو کردن سرمایه‌های معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن. اگر مطالبه‌گری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بی‌عدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژه‌بگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمن‌های عروسکی و بتمن‌های دست‌ساز شود، دادگری توهمی و خیالی است. در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برای‌مان عوض نکنند. ✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبه‌مان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمره‌اش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ....
🔴🔵 سوت زنی و گزارش فساد از عمل تا واقعیت تحلیل بر عملکرد دو ساله مصوبه سوت زنی تخلفات در شورای اسلامی شهر اصفهان تا امروز حدودا دو سال از عمر تصویب این مصوبه خوب و کارگشا در امور شهری و رفع تخلفات اداری میگذرد. اما سوال این هست تا امروز در مورد ثمرات و اثرات آن چیزی گفته نشده، میزان و تعداد گزارشات نتیجه بررسی ها و عزل نصب ها ناشی از گزارش دهی و سوت زنی چه میزان بوده. در حال حاضر سه عضو شورای شهر ناظر بر فرآیند این مصوبه بوده و هستند، آقایان مهندس: احمدرضا مصور،مصطفی نباتی نژاد و علی صالحی خیلی لازم و بجا هست نمایندگان فوق در آخرین سال از دوره خود جزییات به همراه آمار در مورد نحوه و اثرات اجرای قانون سوت زنی اعلام نمایند. فقط صرفا جهت سوال و تنویر افکار عمومی از اعضای محترم مسول در کمیته سوت زنی شورای شهر اصفهان؟! چرا هر از چند گاهی خبر بازداشت کارکنانی در بخش های مدیریتی و میانی شهرداری اصفهان به گوش می‌رسد که شاکیان از طریق نهادهای نظارتی یا قضایی بیرون اقدام به شکایت کرده اند.. آیا نباید سامانه سوت زنی و بخش بازرسی و حراست شهرداری چابک عمل کند و خود ابتدا دست های تعدی کننده به حقوق عمومی را از جایگاه های موثر شهرداری کوتاه کند و سپس پرونده ها را به نهادها قضایی و بازرسی واگذار کند. امیدواریم گزارش دهی آماری و عینی توسط اعضای مربوطه شورای شهر اصفهان نسبت به این قانون مصوب خود از طریق اصحاب رسانه و مطالبه گران ارایه تا بتوان در پایان دوره چهارساله شورای شهر به عنوان کارنامه قابل قبول اتکا شود.
⭕️ماجرای چند تجمع غیرقانونی در کرمانشاه چه بود؟ معاون سیاسی استاندار کرمانشاه: 🔹عده‌ای از گروه‌های وابسته و خارج نشین اخیرا به دنبال ایجاد انحراف سیاسی در برنامه‌های شادی و نوروزی مردم استان برآمده و با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط، تلاش دارند که رویکرد سیاسی و امنیتی خود را در قالب چنین برنامه هایی دنبال کنند. 🔹در همین راستا همزمان با سایر استان‌های غربی، در چند نقطه استان کرمانشاه عده‌ای با تشویق محافل و گروهک‌های فرصت طلب خارجی، اقدام به برپایی تجمعات عمومی کرده و شهروندان شریف را دعوت به حضور در این برنامه‌ها کرده‌اند. 🔹افراد و جریان‌های فکری و تشکیلاتی پشت این تجمعات که عمدتا سابقه انواع اقدام ضدایرانی و ضدمردمی از جمله دست داشتن در ترور، تخریب، حمله و جاسوسی علیه مردم ایران را در کارنامه دارند. در این زمینه برخی از متخلفان بازداشت و احضار شده و با ورود دستگاه قضایی، برای برخی افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیری است.
🔻دیشب شبکه الجزیره به نقل از یک شاهد عینی در خصوص اقدامات تجاوزکارانه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی خبری را منتشر نمود؛ در کنار شبکه الجزیره بسیاری از چهره های اجتماعی و رسانه در غزه و سرزمین فلسطین این اتفاق را به نقل از منابع خود تایید کردند که از جمله آن ها شیخ حسنات از روحانیون نزدیک به مقاومت و «الغول» خبرنگار این شبکه در بیمارستان شفا می‌باشد؛ 🔹اما با گذشت بیش از ۱۴ ساعت از انتشار خبر سازمان خبری الجزیره تمامی اخبار مربوط به واقعه را از خروجی های خود پاک کرد؛ این اقدام غیر حرفه ای تا به حال سابقه نداشته است ؛ اولا شبکه الجزیره می‌‌توانست خبر خود را طی بیانیه ای تکذیب یا عذر خواهی کند که با توجه به سبک رفتاری این شبکه اتفاق بعیدی نیست اما به یک باره خبر را محو کرد کانه نبوده است 🔹اقدام شبکه الجزیره به عنوان یکی از مصادر اصلی خبر باعث تشکیک در اصل اتفاق شده است! 🔹اما آیا واقعا چنین اقداماتی از ارتش رژیم موقت بر نمی‌آید؟ بنا بر اقوال و شهود عیان که در شرایط امروز غزه که تمامی خبرنگاران یا شهید یا رانده شده اند این اتفاق قبلا توسط سربازان رژیم در محله شیخ رضوان و در ایست بازرسی نیتساریم تکرار شده و تفاووت این بار این است که یک سازمان خبری مانند الجزیره این اتفاق را نشر داده است. 🔹 این که شبکه الجزیره بدون هیچ توضیحی این خبر را پاک کرد احتمالا در اثر یک فشار بیرونی یا مشاهده خدشه دار شدن احساسات جامعه عربی می‌باشد که بر اساس قوانین این شبکه باید خبر حذف شود. 🔹در روز های کذشته آمریکایی ها مستقیما در خصوص تحلیل های آقای فایز الدویری دخالت نموده و طبق گفته خود ایشان باعث اخراج او از برنامه های این شبکه شدند ممکن است این‌بار هم به دلیل بر هم خوردن فضای مذاکرات آتش بس در قطر فشاری از طرف ایالات متحده به قطر وارد شده باشد. پی‌نوشت؛ مظلوم جبهه حامی فلسطین که حتی در زمانی که دشمن باید پاسخگو باشد و چنین فاجع هایی رخ می‌دهد هم باید پاسخگو باشد. 🔴نتانیاهو: ما کنترل رفح را به دست خواهیم گرفت حتی اگر به شکاف با آمریکا منجر بشود قدرت حماس در رفح است 🛑در این بین شیطنت‌ها و اقدامات مضر الجزیره واضح است. 🔹در حالی که این شبکه در روزهای ابتدایی جنگ با پوشش 7 24 تحولات با پخش زنده از جبهات، نقش ویژه‌ای ایفا می‌کرد، اما اطلاعات ما می‌گوید که شخص آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یکی از سفرهایش به دوحه، راسا وارد شده تا الجزیره خاموش شود. بنابراین با تعطیلی دفتر الجزیره در فلسطین، بزودی مشخص شد که بازگشت موقت وائل دحدوح به دوحه برای مداوا دروغ بوده و وی اجازه بازگشت به غزه ندارد. 🔹 سایر خبرنگاران فعال نیز یا توسط دشمن عمدا حذف می‌شوند و یا با فشار به مبدا برمی‌گردند که مجموع موارد فوق نشان دهنده برنامه‌ریزی سیستماتیک رژیم برای زدن خبرنگاران و خاموش کردن روایت غزه از رسانه با تغییر قطب‌نمای رسانه‌ای است. عبدالباری عطوان هم گفته است نگران نباشید احتیاجی نیست خبر را پاک کنید حتی اگه به زنان شیوخ عرب هم تجاوز کرده بود احتیاجی به این کار نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🕊🌺💐🌺🕊🕊 عراقی‌ها با اینکه مثلا مسلمان بودند و خبر داشتند که ماه رمضان آمده، اما هیچ تغییری در برنامه غذایی‌مان ندادند. از سحری و افطاری خبری نبود. همان شام و ناهار و صبحانه همیشگی‌مان را داشتیم. صبحانه همان شوربا بود و ناهار هم همان چند قاشق برنج و آب جوش رنگی‌ای که اسمش را خدایی نمی‌شد گذاشت خورش. شام را هم که عراقی‌ها هیچ‌وقت جدی نمی‌گرفتند. مجبور بودیم غذاهایمان را همان‌طوری در آسایشگاه نگه داریم برای سحر و افطار. آش صبح و شام برای افطار و ناهار را برای سحر نگه می‌داشتیم. در گرمای خرماپزان جنوب، ‌ ده دوزاده ساعت نگه داشتن آش در محیط آسایشگاه، مسخره بود. گرما پدر صاحب همه‌چیز را درمی‌آورد. عصر نشده، آش کف می‌کرد و ترش می‌شد. وقت افطار در ظرفش را که برمی‌داشتیم بوی ترشیدگی بدجوری می‌زد زیر بینی‌مان، اما وقتی بعد از پانزده شانزده ساعت گرسنگی چیز دیگری نداشتیم که بخوریم، مجبور بودیم به روی خودمان نیاوریم چه بلایی سر آش آمده! گرما بیداد می‌کرد. اردوگاه عنبر در استان الانبار قرار داشت؛ یکی از جنوبی‌ و کویری‌ترین استان‌های عراق که هم‌مرز با اردن و عربستان بود. آب و هوای گرم و خشکش چیز استثنائی‌ای بود. به هر مصیبتی که می‌شد گرسنگی روزهای بلند و کش‌دار تیرماه را تحمل می‌کردیم، اما تشنگی بیچاره‌مان کرده بود. صبح تا شب، چشم به میخ «حبّانه» آسایشگاه داشتیم. برای افطار و دو لیوان آب خنک از حبّانه که سهم هر کدام‌مان بود، له‌له می‌زدیم.
میلاد امام حسن ماه رمضان به نیمه ی راه رسید گلبانگ محمدی سوی ماه رسید شور حسنی به پا شد امروز اینجا میلاد حسن کریم آگاه رسید ××××× اخلاق محمدی مظفر شده است باغ گل احمدی معطر شده است سرور به جوانان بهشتی آمد عالم به چراغ او منور شده است ××××× ماه رمضان به نیمه آزین شده است تابان به مرامُ رسمُ آیین شده است خورشید حسن به نیمه ماه شکفت روشن ز رُخش آینه دین شده است ××××× در باغ پیمبر ، گل نسرین آمد دل گفت : مرا شکّرِ شیرین آمد از جمع ستارگان شهر ایمان مجموع ستاره های پروین آمد
💢۱۶ شهید در حملۀ صهیونیست‌ها به رفح 🔹جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در شهر رفح را بمباران کردند که تاکنون ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند. در میان شهدا، آوارگان نیز حضور دارند.
✍وصیت بسیار جالب شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده برای حاج قاسم... 🔸به باور و یقین رسیدم این آخرین سفر و پایان کار است به آرزویم خواهم رسید البته که شهادت آرزوست بلکه هدف دفاع از حریم و ندای لبیک یا زینب است و شرمنده و شرمسارم که فقط قطره خون ناچیزم را فدای آرمان های انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای و شهدای وطنم می‌نمایم. 💢وصیت به دوست و برادر عزیزم سردار امام و سردار حرمت دارم با هزینه شخصی‌ام سه عدد تابلوی بزرگ عین همان تابلویی که در گوشی موبایلم دارم تهیه و قبل از مراسم هفتم در ابتدای مازندران اول گدوک و اول ورودی جویبار و اول کوچه روستایم بزنید و بنویسید حاج قاسم افتخار انقلاب اسلامی و مبارزان جهان اسلام و خار چشم دشمنان است. 🔸وصیتی می‌کنم به سینای عزیزم و ندا و همسر عزیزم که سفارش کنید کسی حق گریه کردن بر من را ندارد و فقط به جان امام زمان خود و جان حاج قاسم و مبارزان حزب الله و شیعیان پاکستانی و سوری و عراقی و بچه‌های گمنام دعا کنید... 🔹سینای من روزی که از فرودگاه امام داشتم خارج می‌شدم اشک تو را دیدم اما خودت نمی‌دانی من برای رسیدن به این تصمیم آیینه خود را شکستم و دیگر هیچ چیزی را نمی‌دیدم سفارش می‌کنم هر روز از کانال المنار فصل الخطاب شیخ حسن را درباره شهدا و حوادث را ببین حال و روز من خیلی بهتر از آن است که شما فکرش را بکنید. 🔸مدافع حرمی که سیّد نبود اما سوری‌ها به او می‌گفتند سیّد سوری‌ها با اینکه عباسعلی علی‌زاده از سادات نبود اما عنوان سیدعباس را که حکایت از آقایی و بزرگیش داشت برای او انتخاب کردند.
📸 دعای مشترک شهید باکری و شهید سلیمانی؛ 🌿خدایا مرا پاکیزه بپذیر الهی الحقنا بالشهدا والصالحین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ التماس دعای شهادت ❤️
🌄 صله رحم ❞ گاهى ما رفت و آمدها و صلۀ رحم‌هايمان براى خوشى است، نه براى برّ و خوبى و اين دو فرقشان روشن است. بارها گفته‌ام كه خربزه براى مريض خوش است، ولى خوب نيست و دارو براى او خوب است، ولى خوش نيست. چيزهايى براى ما خوش هستند كه خوب نيستند و رشدى در ما نمى‌آورند. صلۀ رحم بايد مبنايى براى زيادتى و رشد ما باشد؛ در نتيجه بايد به نحو برّ (خوبى) باشد نه خوشى: «نَصِلَ أَرْحَامَنَا بِالْبِرِّ». مطلوب اين نيست كه طرف از من خوشش بيايد و تعريف كند و سورش را اين بار چرب‌تر كند، بلکه كسرى او بايد پر بشود؛ حتى شده مرا زير پايش بگذارد، ولى خودش حركتش را ادامه بدهد. نه اينكه مرا روى سرش بگذارد تا كمرش بشكند!