eitaa logo
این عماریون
356 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده آمریکا در شورای امنیت: از ایران و متحدانش می‌‌خواهیم حملات بیشتری انجام ندهند 🔹قویا حملات ایران به اسرائیل را محکوم می‌کنیم. این عملیات تهدیدی برای اسرائیل و کشورهایی مثل اردن و عراق بود. ایرانی‌ها با مسلح‌کردن حزب‌الله ناقض قطع‌نامه‌های شورای امنیت هستند. 🔹ایران به روسیه پهپاد داده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده. ایران برخی شناورها را در خلیج‌فارس توقیف کرده است. 🔹ایرانی‌ها حملۀ هفتم اکتبر را محکوم نکردند. حملۀ ایران برخلاف صلح بین‌المللی بود. در روزهای آتی اقدام‌هایی را برای پاسخگو‌کردن ایران انجام می‌دهد. 🔹شورای امنیت باید اقدامات ایران را محکوم کند. ما دنبال بالابردن تنش‌ها نیستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده فرانسه در شورای امنیت: حملات بی‌سابقۀ ایران را محکوم می‌کنیم 🔹از شورای امنیت می‌خواهیم‌ برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کند. بر دفاع از اسرائیل تاکید می‌کنیم. تلاش می‌کنیم از بالارفتن تنش جلوگیری کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده انگلیس در شورای امنیت: ایران نقش بی‌ثبات‌ساز در منطقه دارد 🔹حملۀ دیشب اولین حملۀ مستقیم ایران به خاک اسرائیل بود و انگلیس آن را محکوم می‌کند. نیت ایران ایجاد آشوب در منطقه است. 🔹انگلیس از امنیت اسرائیل دفاع می‌کند. ما طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده الجزایر در شورای امنیت: حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران یک اقدام خودسرانه بود و دیشب نتیجه‌اش هم را دیدیم 🔹نمی‌شود هنگام حمله به خاک یک طرف با مهاجم با ملایمت برخورد کرد و وقتی طرف دوم تلافی کرد با شدت او را محکوم کرد؛ این سیاست دوگانه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده روسیه در شورای امنیت: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد درست نیست 🔹ما در جلسۀ شورای امنیت هشدار دادیم که اقدام اسرائیل باید صراحتا محکوم شود اما به آن بی‌توجهی شد. 🔹ما پیشنهاد پیش‌نویس برای یک بیانیه دادیم اما آمریکا، انگلیس و فرانسه از پذیرش اصول قوانین بین‌المللی خودداری کردند و آن را نپذیرفتند. 🔹اگر کنسولگری یا سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله همین کشورها آن را محکوم می‌کردند و خواستار تنبیه متجاوز می‌شدند اما وقتی پای کشورهای دیگر وسط می‌آیند و آن‌ها می‌خواهند از حق دفاع از خود استفاده کنند غربی‌ها استانداردِ دوگانۀ خود را به نمایش می‌گذارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رژیم صهیونیستی: ما در محاصره نیروهای نیابتی ایران هستیم 🔻نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت مدعی شد: 🔹حمله دیشب ایران به اسرائیل اقدامی بود که می‌توانست کل منطقه را به جنگ بکشاند. حمله ایران به اسرائیل در زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت قابلیت هسته‌ای حرکت می‌کند. ایران به‌زودی به قابلیت هسته‌ای دست خواهد یافت. 🔹به امضاکنندگان برجام می‌گویم مکانیزم ماشه را همین امروز فعال کنید همه تحریم‌های ممکن را درباره ایران وضع کنید. 🔻ما در محاصره نیروهای نیابتی ایران هستیم. 🔹ما حق قانونی داریم که انتقام بگیریم؛ ما قورباغه در آب جوش نیستیم، ما خاموش نمی‌مانیم. 🔹از آمریکا و دیگر شرکای خود که کنار ما بودند تشکر می‌کنیم. شورای امنیت باید ایران را محکوم کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماینده ایران در شورای امنیت: حملۀ نظامی ایران پاسخی به اقدامات اسرائیل بود؛ این عملیات براساس حق دفاع از خود و ضروری و متناسب بود 🔹عملیات ایران کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی ما برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، انجام شد. پاسخ ما لازم و متناسب بود. 🔹سکوت جامعه جهانی در برابر اسرائیل فقط باعث جسور شدن اسرائیلی‌ها شد؛ اسرائیل هیچ احترامی برای قوانین جهانی قائل نیست. 🔹حداکثر خویشتنداری را انجام دادیم اما دیشب زمان آن رسید که اسرائیل بهای کارهایی که انجام داد را دریافت کند. 🔹این اقدام همچنین به صورت دقیق و تنها اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود. 🔹رژیم اسرائیل با حمله به کنسولگری ما در دمشق منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشت. 🔻آمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را در برابر واقعیت بستند. 🔹ریشه شرایط فعلی جنگی است که اسرائیل بر علیه فلسطینی‌ها انجام داده است.
🔻تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس 🔹این کشتی یک روز پیش از عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی در تنگۀ هرمز توقیف شده است.
🔻یهود و نصاری دوستان و سرپرستان یکدیگرند 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ٥١ 🔹ای اهل ایمان! یهود و نصاری را سرپرستان و دوستان خود مگیرید، آنان سرپرستان و دوستان یکدیگرند [و تنها به روابط میان خود وفا دارند]. و هر کس از شما، یهود و نصاری را سرپرست و دوست خود گیرد از زمره آنان است؛ بی تردید خدا گروه ستمکار را هدایت نمی کند.
🔻ایران و آمریکا به دنبال پایان تنش هستند 🔻------------------ 🔹کانال تلگرامی جهان دیپلماسی در مطلبی با عنوان ایران و آمریکا به دنبال پایان تنش هستند ، به مطلب منتشر شده از سوی فرزان ثابت، تحلیل گر ارشد مسائل بین الملل متمرکز بر حوزه های تحریم ها، عدم اشاعه هسته ای و امنیت خاورمیانه پرداخت که نوشته است: 🔹ارزیابی اولیه من این است که حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل پاسخی جدی و اساسی بود که به گفته منابع اسرائیلی شامل بیش از 170 پهپاد، 120 موشک بالستیک و 30 موشک کروز (نزدیک به تخمین آمریکا) بود. 🔹پدافند ضد هوایی و موشکی بالستیک اسرائیل، با حمایت ایالات متحده و شرکای منطقه ای آن، اکثر این پرتابه ها را قبل از رسیدن به اسرائیل یا اصابت به اهداف مورد نظر خود در داخل اسرائیل با موفقیت رهگیری کرده است. 🔹من معتقدم که تلافی ایران یک نمایش قدرت از سوی ایرانی ها اما با درنظر داشت قابلیت های دفاعی اسرائیل بود. به عبارت دیگر ایران با هدف قراردادن مستقیم و آشکار اسرائیل از خاک خود، به تشدید تنشی روی آورد که نتیجه آن می تواند کاهش تنش باشد. 🔹در غیر این صورت، اگر هدف نفوذ به پدافندهای اسرائیل و انهدام اهداف بود، چرا صدها موشک و پهپاد ارسال می‌شود، در حالی کهایران می‌توانست به راحتی هزاران فروند از آن‌ها را در امواج متوالی و مداوم پرتاب کند؟ 🔹پیام‌های دیپلماتیک بعدی ایران دال بر این است که آنها این موضوع را به پایان رسیده می دانند و به وضوح امیدوارند که بتوانند تا حد زیادی به چرخه خشونت فعلی با اسرائیل پایان دهند. 🔹پاسخ اولیه جو بایدن، اگرچه ایران را محکوم کرده است، اما این تصور را ایجاد می کند که ایالات متحده مایل است به این چرخه خشونت میان ایران و اسرائیل پایان دهد. 🔹اسرائیل می تواند، برای مثال، پاسخ جدی و اساسی اما عمدتاً نمادین و بدون تلفات را به حمله ایران بدهد. مثلا می تواند دیگر اعضای محور مقاومت را هدف قرار بدهد. 🔹با توجه به ماهیت و سطح انتقام‌جویی ایران و عملکرد نامتناسب اسرائیل، من مطمئن نیستم که اسرائیل با برنامه ایران و آمریکا برای کاهش تنش موافق باشد و شاید شاهد اقدام های تلافی جویانه بیشتری از سمت اسرائیل باشیم که به تشدید تنش هم منتهی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دومین هشدار قرمز هواشناسی در سال 1403 🔹سازمان هواشناسی سه‌شنبه 28 فروردین در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و بوشهر هشدار قرمز صادر کرد
💠تامین ارز دارو و کالای اساسی تا ۱.۹ میلیارد دلار 🔻مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران:از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع، ۳۶۷ میلیون دلار ارز کالاهای اساسی و کشاورزی و ۵۹ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی تامین شد.در هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا ۲۹۰ قطعه شمش عرضه شده توسط صادرکنندگان ،۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعه های یک کیلوگرمی و با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت. میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا، ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان ثبت شد.
💠راهنمای ثبت نام دانش آموزان در سامانه فروش کتب درسی ورود به سامانه سها کلیک روی گزینه ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت شماره موبایل دانش آموزان ثبت سفارش گروهی ورود شماره همراه مدیر مدرسه پرداخت هزینه
🔴 رئیس جمهور فرانسه: نگران احتمال تشدید درگیری در منطقه هستیم و باید اسرائیل را متقاعد کنیم که به حمله ايران پاسخ ندهد مکرون: 🔻 امروز با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد و با سایر کشورهای منطقه در تماس هستیم
💠حقوق بازنشستگان باید به اندازه تورم افزایش یابد محمد اسدی(رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی): 🔸حقوق امسال بازنشستگان از حقوق کارگران و کارمندان کمتر نخواهد بود. ما در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در حال پیگیری هستیم تا ماده ۹۶ تامین اجتماعی اجرایی شود که بر اساس آن، تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان را برابر تورم و معیشت افزایش دهد. 🔸تلاش ما بر این است تا حقوق بازنشستگان از حقوق کارگران پایین‌تر نباشد و ما همواره به دنبال اجرای دقیق قانون مربوطه هستیم. 🔸متناسب‌سازی مصوبه مجلس است و باید ابلاغ شود. تمام تلاش ما بر این است تا این مصوبه اجرایی شود و حقوق بازنشستگان به اندازه تورم افزایش یابد. 🔸تامین اجتماعی سرمایه کارگران است و نباید به این سرمایه دست زده شود. هر گونه دخالتی که به آن اتفاق بیفتد، باید مورد واکنش جامعه بازنشستگان قرار گیرد.
💢افزایش حقوق ایثارگران تا آخر فروردین اعلام می‌شود 🔶معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده، اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.
🌷« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »🌷 📜 پیروزی در جنگ تنها با داشتن ابزار گوناگون جنگی محقق نمی‌شود ، در حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی ( علیه السلام ) درباره رمز پیروزی جبهه حق بر دشمنان ، می‌فرماید : پس آنگاه که خدا ، راستی و اخلاص ما را دید ، خواری و ذلت را بر دشمنان ما نازل و پیروزی را به ما عنایت فرمود . ✨ وَ لَقَدْ کُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِه نَقْتُلُ آبَاءَنَا وَ اءَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ اءَعْمَامَنَا مَا یَزِیدُنَا ذَلِکَ إِلا إِیمَانا وَ تَسْلِیما وَ مُضِیّا عَلَی اللَّقَمِ وَ صَبْرا عَلَی مَضَضِ الْاءَلَمِ وَ جِدّا فِی جِهَادِ الْعَدُوِّ وَ لَقَدْ کَانَ الرَّجُلُ مِنَّا وَ الْآخَرُ مِنْ عَدُوِّنَا یَتَصَاوَلاَنِ تَصَاوُلَ الْفَحْلَیْنِ یَتَخَالَسَانِ اءَنْفُسَهُمَا اءَیُّهُمَا یَسْقِی صَاحِبَهُ کَأْسَ الْمَنُونِ فَمَرَّةً لَنَا مِنْ عَدُوِّنَا وَ مَرَّةً لِعَدُوِّنَا مِنَّا ، فَلَمَّا رَاءَی اللَّهُ صِدْقَنَا اءَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْکَبْتَ وَ اءَنْزَلَ عَلَیْنَا النَّصْرَ حَتَّی اسْتَقَرَّ الْإِسْلاَمُ مُلْقِیا جِرَانَهُ وَ مُتَبَوِّئا اءَوْطَانَهُ . 💫 در رکاب پیامبر خدا ( صلی الله علیه و آله ) بودیم و با پدران و فرزندان و برادران و عمو‌های خود جنگ می‌کردیم ، که این مبارزه بر ایمان و تسلیم ما می‌افزود ، و ما را در جاده وسیع حق و صبر و بردباری برابر ناگواری‌ها و جهاد و کوشش برابر دشمن ، ثابت قدم می‌ساخت ، گاهی یک نفر از ما و دیگری از دشمنان ما ، مانند دو پهلوان نبرد می‌کردند ، و هر کدام می‌خواست کار دیگری را بسازد و جام مرگ را به دیگری بنوشاند ، گاهی ما بر دشمن پیروز می‌شدیم و زمانی دشمن بر ما غلبه می‌کرد ، پس آنگاه که خدا ، راستی و اخلاص ما را دید ، خواری و ذلت را بر دشمنان ما نازل و پیروزی را به ما عنایت فرمود ، تا آنجا که اسلام استحکام یافته فراگیر شد و در سرزمین‌های پهناوری نفوذ کرد . 🕋📖 🌷اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد وَ عَجّل فَرَجَهُم🌷
♦️ ایران جوانمردانه به اسرائیل حمله کرد ‌.. 1⃣ در یک مرحله از جنگ صفین .. معاویه آب را به روی سپاه امیرالمومنین علیه السلام بست 2⃣ اما وقتی سپاه علی علیه السلام توانستند بر آن منطقه مسلط شوند حضرت فرمود ما آب را به روی دشمن نمی بندیم 3⃣ آری سپاه پاسداران پیرو مرام امیرالمومنین علیه السلام است جوانمردانه می جنگد 4⃣ اما اسرائیل نا جوانمردانه کودکان بیمارستان و ......را هدف قرارمیدهد 5⃣ در فتنه زن زندگی ازادی.... مزدوران اسرائیل شهید علیوردی و عجمیان و.....را صهیونیست صفتانه شهید کردند اما جمهوری اسلامی اکثر اغتشاشگران را به دستور ولی فقیه عفو کرد 6⃣ رمز پیروزی اسلام و نظام اسلامی در این است که معیار و شاخصه آن فقط خدا و رسول خدا و امامان معصوم علیهم السلام است 🇮🇷
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه : همزمان با عملیات موشکی، سپاه اقدام به قطع ارتباط پهپادهای آمریکایی با پایگاه و قطع امکان ارسال داده ها کرد. این امر سبب شد تا فرماندهان از دسترسی به تصاویر زنده از پایگاه و محیط اطراف آن و حتی امکان مخابره تصاویر به پایگاه های پشتیبان در خاک اصلی آمریکا از این پهپادها باز بمانند.تسنیم
🅾 در دولت رئیسی 🔸 مالیات واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۳ کاهش ۵ واحد درصدی داشته است 🔹 اقدامات اساسی دولت در 🔺 افزایش تولید 🔺 کاهش بیکاری 🔺 و تشویق کارفرمایان و سرمایه گذاران بخش تولید ... بسیار مهم و اثر گذار بوده است 1⃣5⃣2⃣
🅾 در دولت رئیسی 🔸با همت و تلاش و مدیریت انقلابی و جهادی ... در عمل نه در شعار ..دریاچه ارومیه بطور کامل آب انداخته شد و مورد استفاده مردم و گردشگران قرارگرفت 1⃣5⃣3⃣