5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تصاویری از شهر زیرزمینی پهپادی و موشکی سپاه پاسداران
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تربیت_فرزند
مطمئنم حتی یه ثانیه از این فیلم رو از دست نمیدی😍
صحبتهای دکتر عزیزی در برنامه محفل✨
نقش پدر و مادر در تربیت دینی فرزندان👧🏻👦🏻
┅┅═✾🍃 ⃟ ⃟🌸 ⃟ ⃟🍃✾═┅┅
♦️ دنیا متوجه نتیجه اصابت موشکهای ایران شد...
🔺 به پایگاه منافقین در اردوگاه اشرف عراق که صدها منافق به جهنم رفتند
🔺 به مقر تجمع نیروهای آمریکایی اسرائیلی تروریست های کومله و مزدوران مسعود بارزانی و... در کردستان عراق
که دهها نفر نابود شدند
🔺 به پایگاه عین الاسد آمریکایی ها در عراق که حداقل ۳۰۰ نفر آمریکایی به درک واصل شد
و هنوز گیجی و ضربه مغزی آنها ادامه دارد
🔺 به مقر تروریست ها در پاکستان
که ضربه سنگینی به آنها وارد شد
🔹 نتایج موشک های ایران به مراکز مهم اسرائیل کم کم اعلام خواهند شد
🔸بسیاری از نیروهای نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها به درک واصل شده اند
و رژیم صهیونیستی هنوز گیج است
🇮🇷 سید حسین کانال این روزها
یابقیةالله:
🌴ادامه داستان حزیره خضراء🌴
اشکالات متنی:
در داستان علی بن فاضل به مطالبی اشاره شده که با بسیاری از مسلّمات دینی سازگاری ندارد و روایات زیادی برخلاف آن مطالب وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میگردد.
۱. در متن روایت آمده است که فاضل مازندرانی از شخصی به نام سید شمسالدین میپرسد: چرا در میان برخی آیات قرآن کریم ارتباط منطقی وجود ندارد؟ سید شمسالدین پاسخ میدهد: این قرآنی است که خلیفهی اوّل (ابوبکر) جمعآوری کرده است و بعضی آیات آن را حذف نموده است و قرآن امام علی علیهالسلام را قبول نکرد. به همین خاطر بعضی از آیات با هم سازگاری ندارند.
همانگونه که مشاهده میشود، اگر کسی این فراز حکایت را قبول کند، قائل به تحریف قرآن شده است. این مطلب به اجماع شیعه و سنّی و به موجب صریح آیهی قرآن إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ[۶]؛ «البته ما قرآن را بر تو نازل کردیم و ما هم آن را محافظت خواهیم نمود»، باطل و مردود است. از اینها گذشته، اهتمام و توجّه زیاد مسلمانان به نوشتن و حفظ قرآن و تعدّد نسخهها و شیوع آن در بین مسلمین، از زمان پیامبر اکرم صلیالله علیه و اله و زیر نظر مستقیم آن حضرت تا حدّی بود که تبدیل و تحریف آن از امور محال و ممتنع به حساب میآید.[۷]
۲. متن حکایت، مکان و محل سکونت آن حضرت را جزیرهی خضرا معرفی میکند. این مطلب برخلاف بسیاری از روایات است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره میشود:
الف) امام صادق علیهالسلام میفرمایند: کسی از مکان سکونت آن حضرت اطلاع ندارد، مگر خدمتکار آن حضرت.[۸]
ب) در روایتی دیگر نیز امام صادق علیهالسلام میفرمایند: «امام زمان (عج) در بین مردم به طور ناشناس در همهجا حضور پیدا میکنند؛ ولی مردم حضرت را نمیشناسند؛ مگر آنکه حضرت، با اذن پروردگار، خود را به خواص معرفی فرمایند».[۹]
۳. در متن حکایت آمده است که جزیرهی خضرا دارای هفت حصار است و از برجهای محکم دفاعی برخوردار است تا دشمنان نتوانند وارد آن جزیره شوند. از طرفی قهرمان داستان جزیرهی خضراء قائل است که آن جزیره بهوسیلهی آبهای سفیدی که در اطراف آن وجود دارد، همراه با نیروی غیبی، محافظت میگردد.
همانگونه که مشاهده میشود، صدر و ذیل این گفتار با هم سازگاری ندارد؛ زیرا جزیرهای که با نیروی غیبی و آبهای سفید محافظت میگردد؛ دیگر چه نیازی به هفت حصار محکم و برجهای آنچنانی دارد؟!
۴. در متن حکایت از قول خادمان قبّه نقل شده است که رؤیت امام علیهالسلام غیرممکن است؛ ولی در گفتگو با سید شمسالدین، او میگوید: هر مؤمن با اخلاص میتواند امام را ببیند؛ ولی او را نمیشناسد.
چگونه میتوان بین غیرممکن بودن رؤیت و دیدن مشروط جمع کرد؟!
۵. در یک روز جمعه، راوی داستان سر و صدای زیادی از بیرون مسجد میشنود، از سید شمسالدین میپرسد که این سر و صدا چیست؟ او میگوید:
اینها سیصد نفر از یاران امام زمان (عج) هستند و منتظر سیزده نفر دیگرند.
اگر این مطلب را بپذیریم، باید قائل به طولانی بودن عمر آن سیصد نفر و حیات آنها تاکنون باشیم و بپذیریم که حیات آنها تا زمان ظهور حضرت ادامه دارد؛ که البته هیچ دلیلی بر آن نداریم و دلایل طول عمر فقط مربوط به حضرت و بعضی پیامبران میباشد.
۶. در متن داستان آمده: خمس بر تمام شیعیان حلال است و پرداخت آن واجب نیست. این نظریه نیز قابلقبول نیست؛ چون خلاف نظر مشهور فقهای شیعه است.
۷. متن داستان بر وجود همسر و اولاد برای حضرت دلالت میکند. این نظریه را بزرگانی چون مفید، بیاضی و طبرسی نپذیرفتهاند و روایاتی که اولاد را برای حضرت ثابت میکنند، از نظر سند رد کردهاند. همچنین روایاتی برخلاف آن داریم که به چند نمونه اشاره میشود:
الف) علی بن حمزه به حضرت امام رضا علیهالسلام عرض کرد: از پدران شما روایت است که هیچ امامی فوت نمیکند تا اینکه فرزند خود را ببیند.
حضرت امام رضا علیهالسلام فرمود: آیا قید کردهاید که «غیر از قائم».[۱۰]
ب) حضرت امام رضا علیهالسلام فرمودند: امام صادق علیهالسلام فرموده: هیچ امامی نیست مگر اینکه پس از او فرزندی (جانشین) است، غیر از امامی که حسین بن علی علیهالسلام بر او از قبر بیرون میآید. پس آن امام فرزند نخواهد داشت.[۱۱]
جهت مطالعه بیشتر در این موضوع میتوان به کتابهای مفصل رجوع کرد.[۱۲]
بررسی تاریخ روایت علی بن فاضل:
ناقل این حکایت مدّعی است که در سال ۶۹۹ هجری قمری خبر را از شخصی شنیده است و برای اطمینان خود به نزد علی بن فاضل رفته است تا بدون واسطه خبر را از او بشنود.