eitaa logo
این عماریون
351 دنبال‌کننده
220.6هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📸صفحه اول روزنامه های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فقر همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته یک کتاب فروشی می نشیند فقر شب را بی غذا سرکردن نیست فقر روز را بی اندیشه سپری کردن است... استادمرحوم دکتر علی شریعتی شریعتی ‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌
🔴حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ ۲۰ سال حبس ♦️سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد. ♦️درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضاییه مطرح شد و حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد. 🇮🇷
🔴آمریکا از اصلاح قانون ضد فحشا مصوب پارلمان عراق امتناع کرد: «این قانون حقوق بشر را تهدید می کند» ♦️ ۱۵ سال زندان به جای اعدام؛ پارلمان عراق قانون جدید مجازات همجنس‌کرایان را تصویب کرد ♦️پارلمان عراق قانون مجازات همجنسگرایان و ترویج فحشا را تصویب کرد. ♦️در پیش‌نویس این قانون، مجازات روابط جنسی میان مردان، اعدام بود. با این حال پارلمان به‌ویژه برای جلوگیری از محکومیت بین‌المللی، حداکثر مجازات را به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان کاهش داد. فراکسیون‌های شیعه مجلس ملی عراق، از این طرح پشتیبانی کردند. ♦️براساس همین قانون سازمان‌های غیر دولتی و نهادهای مدنی که فرهنگ جامعه دگرباشان را ترویج می‌کنند، ممنوع خواهند شد و عاملان آن تا هفت سال به زندان می‌افتند. ♦️همچنین پوشیدن لباس جنس مخالف در این قانون ممنوع شده و مردانی که لباس زنان را بر تن کنند از یک تا ۲ سال زندانی خواهند شد. ♦️بخش دیگر این قانون، ممنوعیت تغییر جنس زیستی افراد است. تمام پزشکان و اشخاص حقیقی که به تغییر جنسیت «غیرلازم» یاری برسانند براساس قانون جدید به یک تا سه سال زندان محکوم خواهند شد. ♦️قانون جدید، جایگزین قانون مبارزه با فحشا می‌شود که در سال ۱۹۸۸ میلادی و در زمان حکومت بعث تصویب شده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اگه حجاب، حکم اسلامه؛ پس چرا تو بقیه کشورهای اسلامی، اجباری نیست؟ برای چی فقط ایران؟ 🎙استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گزارش تاریخی از زمان پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) بیاورید که با بدحجابی برخورد کرده‌اند. 🎙 پاسخ دقیق و مستدل استاد علی غلامی
🔰چرا میگویند امنیت دختران فقط با حجاب فراهم میشود در حالی که بدون حجاب هم میتوان امنیت داشت؟ 🔸امنیت موضوع عمیق و چند لایه ای است مثلاً وقتی می خواهید از اموالتان محافظت کنید و امنیت آن را تامین کنید متناسب با سرمایه تان احتیاط بیشتری میکنید. اگر مقداری پول خرد داشته باشید ممکن است روی میز آنها را رها کنید. اگر پول نقد داشته باشید آن را در کشو یا کمد قرار میدهید. اگر از یک مقدار بیشتر شود، برای آن اندیشه بیشتری میکنید تا از امنیت آنها مطمئن شوید. هر چقدر اهمیت سرمایه تان بیشتر باشد سعی میکنید از آن محافظت بیشتری داشته باشید. بنابراین امنیت یک مفهوم عمیق و چند لایه است. خصوصاً برای خانمها. قاعدتا وقتی سرمایه ای کمتر در معرض دید افراد مختلف قرار بگیرد دستبرد خیلی کمتری می خورد. 🔻البته فراهم شدن امنیت فقط با حجاب ممکن نیست ولی بدون شک حجاب یکی از مهم ترین ابزارهای تامین امنیت برای خانمها در تمام دنیاست. خوشبختانه آمار خشونت و ایجاد مزاحمت برای خانمها در کشور ما نسبت به کشورهای غربی (یا شرقی) بسیار کمتر است. در کشورهایی که قوانین پوشش برای خانم ها بازتر است، هر مقدار که میزان پوشش خانمها کمتر میشود امنیت آنها نیز کاهش پیدا میکند. آمار وحشتناک تجربههای خشونت و مزاحمت برای خانم ها در کشورهای غربی و شرقی چیز پنهانی نیست و با یک جستجوی ساده قابل مشاهده است. به عنوان مثال پویش mee-too# را جستجو کنید و ببنید چه کسانی بیشتر با آن همراه شده‌اند و میزان حجاب آنها چقدر بوده است؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روایتی از زبان افراد معروفی که حجاب را برگزیدند.. 《مدتی ستاره ی اهل زمین بودم..》 ‌‌🌷🇮🇷🇵🇸🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پلیس ایالت آریزونا حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه ایالتی آریزونا را برداشت.
🔰 زنان در آخرالزمان 💐 امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام می فرماید: «یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمانِ وَ اقتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الاَزمِنَةِ نِسْوَةٌ کَاشِفاتٌ عَارِیاتٌ مُتَبَرِّجاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلاتٌ فِی الفِتَنِ مَائِلاتٌ اِلَی الشَّهَواتِ مُسرِعاتٌ اِلَی اللَّذَّاتِ مُستَحِلّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِداتٌ.» 📚(من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 390.) 🔹در آخِرُالزّمان و نزدیک شدن قیامت که بدترین زمان ها است، زنانی ظاهر می شوند که برهنه و عریان هستند! زینت های خود را آشکار می سازند، به فتنه ها داخل می شوند و به سوی شهوت ها می گرایند و به سوی لذت ها می شتابند! حرام های الهی را حلال می شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻سوءاستفاده از جایگاه مجلس به نفع یک جریان سیاسی/ آیا خانه ملت ابزار تبلیغاتی اصولگرایان است؟ 🔹چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، منتخبان دوازدهمین دوره خانه ملت به دعوت مجلس از سراسر کشور در تهران گرد هم خواهند آمد. در پیامی که برای منتخبان ارسال گردیده، هدف از این گردهمایی آشنایی با مجلس و وظایف نمایندگی عنوان شده است. 🔹اما در اقدامی عجیب، تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان با نام اختصاری شانا، همزمان با این رویداد، نشستی در مسجدی نزدیک به هتل محل استقرار منتخبان مجلس دوازدهم که تدارک دیده است. این نشست که طبعاً هدفی تبلیغاتی دارد، از آن جهت حائز اهمیت است که به فاصله کوتاهی قبل از دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 🔹واضح است چنین اقدامی نمی‌تواند بدون هماهنگی و اطلاع از برنامه مجلس برای دعوت از منتخبان دوره دوازدهم رخ داده باشد. بنابراین مجلس باید پاسخ دهد چگونه یک تشکل سیاسی انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات از حضور نمایندگان منتخب در تهران مطلع شده و به موازات آن برنامه تبلیغاتی برگزار می‌کند؟ 🔹از سوی دیگر این سوال جدی مطرح است که چرا فراخوان کردن نمایندگان منتخب از سراسر کشور، پیش از انتخابات دور دوم مجلس و مشخص شدن تمام نمایندگان صورت می‌گیرد؟ آیا جریانی که از مدت‌ها قبل در تلاش برای مهندسی صندلی‌های مهم مجلس دوازدهم است، بنا دارد از جیب بیت‌المال کار خود را پیش ببرد؟ شاید حضور و سخنرانی محمد باقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل در این برنامه، تا حدی گویای اهداف این نشست تبلیغاتی باشد؟!
استفاده از چراغ زنون مطلقا ممنوع است رئیس پلیس راهور: 🔹استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقا ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند. 🔹همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری زاکانی از پیشنهادهای عجیب مافیای خودرو 🔹🔹🔹🔹🔹 ♦️خدا قوت به آقای زاکانی مانند رئیسی خالصانه و انقلابی داره خدمت می کنه .. 🔹جلوی بسیاری از مفاسد را در شهرداری تهران گرفته 🔹خدمات بزرگی داره در تهران انجام میده ... 🔸ان شاء الله دست مفسدان اقتصادی در هرکجا که هستند قطع شود 🌺خدایا حافظ رئیسی و زاکانی و همراهان آنها باش 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟪حکومت قوی مسلمانان در آندلس چگونه شکست خورد؟ 🟢امروز مصادف با فتح آندلس به دست مسلمانان است... 🔹 بازخوانی تاریخی لازم است... 🟨مشروبات الکلی، ترویج فحشا و... 🟥تمدن هشتصد ساله اسلام در آندلس را نابود کرد.
بسم الله الرّحمن الرّحیم فمنیسم وکج فهمی های آن درایران: درغرب به طورعمده زنانی که واردامرحکومت داری شده اندطرفداران تفکرفمنیستی بوده وغالباً با ویژگیهای وخلق ورفتاری مردانه واردمیشوند. مثلاً در انگلیس مارگارت تاچروآنگلامرکل بالباس تقریباًمردانه درکالبدزنان ظاهرمیشدند.درجامعه ایرانی خودمانمونه هایی ازآنها مشاهده میشوند همین زنان اندک میکوشندباتوسل به برخی قوانین خودساخته وتقلیدی مردان خودراتحت سیطره در آورنددرعین حال همین زنان ازنظرآماری درمصرف لوازم آرایشی،جراحی زیبایی ورژیم های سخت دارای رتبه هستندودرعین الحال با توسل به روش های زنانه درصددجذب مرداننددرحالیکه زنان باید ازراه تحصیل وصفاتی که آفرینش برای آنهادرنطر گرفته فاصله خودرادرجامعه بادیگران پُرکنتداز جمله ضعفهای زنان ایرانی طبقه فمنیسیم در سیاست هنوزنخبه تاثیرگزاری را معرفی نکرده اند داعیه داران اندیشه فمنیستی نوعی کژتابی وبر داشتهای سطحی ازاین اندیشه ناصواب دارند. (امروزه شاهدیم که چگونه دست آویز توطئه های غرب قرارگرفته وکاری میکنندتا این گفته صحت پیداکندکه:هروقت شیطان کم آوردپای زنان رابه میان می آورد)چنین زنانی که از هویت اصلی خودتُهی شده اندباخطرخلاء هویتی دردناکی رو بروهستند...نویسنده:بانوسارازمانپور آسمان مرد و زمین زن در خِرد هرچه آن انداخت این می پَروَرَد(مولوی) [جمهوری اسلامی ایران آغازظهوراست] (زنان ودختران به اذن الهی تکامل بخش خلقتند)
پکن: تحریم‌های آمریکا مبادلات قانونی ایران و چین را تهدید می‌کند 🔹سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی اخیر آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان که شامل بندهای منفی علیه چین به دلیل روابط تجاری با ایران می‌شود، اعلام کرد که این مصوبه مبادلات قانونی تهران و پکن را تهدید به تحریم می‌کند.
🔷 انسان دو نوع معلم دارد: آموزگار و روزگار 🔸هرچه با شیرینی از اولی نیاموزی، دومی با تلخی به تو می آموزد. اولی به قیمت جانش، دومی به قیمت جانت. 🔸‌‏12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم بر تمام تلاشگران و فرهیختگان عرصهٔ تعلیمِ علم و عشق مبارک باد.