فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلًا وَ لْيَبْكُوا كَثِيراً جَزاءً بِما كانُوا يَكْسِبُونَ «82». پس به سزاى آنچه (با دست خود) كسب مىكردند، كم بخندند و بسيار بگريند.
﷽
|ازاله الاسرائیل من الوجود!
میگویند انتخاب یک اسم شایسته، حقی است که هر فرزندی بر گردن پدرش دارد؛
و حاج عماد مغنیه به خوبی این حق را برای پسرش جهاد ادا کرد!
میگفتند عماد کوچک است.
اولین بار او را هنگام تشییع پدرش دیده بودند. همه مردم به چشم دیده بودند چگونه خون پدر، در رگهای پسر نوجوانش دویده است.
دیده بودند که جسم پاره پارهی پدر روی دستهای مردم تشییع میشود و صدای پدر از حنجره جهاد هفده ساله فریاد میزد:
«ما امروز اینجا آمدهایم تا به دشمن صهیونیستی بگوییم که اگر خونی را ریختی این خونها جویهایی میشود در مسیر قدس و فلسطین»
میگویند اطاعت از پدر در راه خدا، حقی است که هر پدری بر فرزند خودش دارد.
و جهاد مغنیه به خوبی این حق را برای پدرش ادا کرد!
پدر گفته بود هدف نابودی اسرائیل از صحنه وجود است، و پسر تفنگ پدر را روی شانهاش محکم میکرد.
روز شهادتش بیست و سه سال بیشتر نداشت. آن بالا بالاها بود. بلندیهای جولان. لبهی مرز فلسطین.
چند قدم تا تحقق هدف پدر بیشتر نمانده بود...
موشک های مستقیم اسرائیل اجازه نداد قدمهایش تا آخر مسیر را طی کند،
اما جهان امروز به چشم خود میبیند که خون جهاد مغنیه جوان، حالا دویده است میان رگهای جوانهای تمام جهان.
از لبنان و یمن و عراق گرفته تا فرانسه و آمریکا.
پیکر جهاد مثل پدرش پاره پاره بود.
و حالا هر تکهای از وجودش گوشهای از جهان، میان قلب جوانی میتپد.
میتپد به عشق آرمان جهاد و پدرش؛
ازاله الاسرائیل من الوجود!
#آرمان_ما
#شهید_جهاد_مغنیه
🪴روز معلم مبارک🪴
📩نامه ای از «ویکتور فرانکل» به معلمان جهان
✍ چیزی که از شما می خواهم این است که:
👈 برای انسان شدن دانش آموزان تلاش کنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود.!!!
خواندن، نوشتن، ریاضیات و ... زمانی اهمیت پیدا می کند که به انسان شدن کودکان کمک کنید و این كلید انسان بودن این كودكان در آینده می باشد.
پزشك شدن، مهندس شدن، متخصص شدن، كار سختی نیست و می شود با چند سال درس خواندن به آن ها رسید و چه بسا امروز ما در جامعه، هم پزشكان زیادی داریم و هم مهندسین زیادی داریم.
اما بزرگترین ثروت ما انسانیت و اخلاق هست كه با هـیچ مدركی قابل قیاس نیست ...!
🌷🌷🌷🌷
با سلام به شما بزرگواران🔰
🌷12 اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم گرامی باد🌷
خدمتی که استاد مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است؛ انسان ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمت های بزرگ کرده است این مرد عالی قدر.
از سخنان امام خمینی (ره) درباره شهید مطهری
🌺 امروز
چهار شنبه(۱۲اردیبهشت) را به یاد شهدای بزرگوار👇👇👇
( معلم واستاد مرتضی مطهری )
خواندن ۱۰۰ صلوات یاهر کار مستحبی و خیری که انجام میدهیم رو به نیت فرج و هدیه به تمامی اموات خصوصا این شهدای بزرگوار
معلمی شغل انبیاء است، همانطور که انبیاء انسان را از جهل و نادانی رهانیده و به سوی نور و به راه درست هدایت می کنند، معلمان نیز راه را به دانش آموزان نشان می دهند تا بتوانند افراد موثری برای جامعه خودباشند
هدیه به ارواح مطهر و ملکوتی
تمام شهدای معلم
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و َعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَ"
🌹🌹لبیک یا خامنه ای🌹🌹
🇮🇷 #پیام_تبریک
🔰 بمناسبت هفته #معلم
➖➖➖➖➖➖
📜 پیامبر اکرم (ص):
بخشنده ترین شما پس از من، کسى است که دانشى بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند.
➖➖➖➖➖➖
✍ #روز_معلم نیز یادآور تلاش های سازنده معلمان متعهدی است که با انتقال ارزشهای علمی و فرهنگی به آینده سازان این مرز و بوم، زمینه های افتخارآفرینی و سربلندی کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... کشور را فراهم نموده اند
آرزو میکنیم که همیشه سلامت و سربلند و موفق و پیروز و عاقبت بخیر باشید.🌸🌸
🔴امام خامنه ای:
♦️در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
♦️این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم مىدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس مىکنند
♦️تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى مىگذارد.
:
⭕️ این وصیتنامه را بیستبار بخوانید!
▶️ رهبر معظم انقلاب:
یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.
📝 گزیدهای از وصیتنامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی
🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بندهی حقیر در درگاه خداوندم. چند جملهای را به رسم وصیت مینگارم:
🔸سخنم را دربارهی عشق آغاز میکنم.
ما را به جرم عشق موأخذه میکنند. گویا نمیدانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟
🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه!
🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همهی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری.
🔸فهمیدم در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکردهام، این تو بودی که عاشق من بودهای و من را میکشاندهای!
🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو میآمدم. ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتادهام ولی باز مستقیم آمدهام؛ حال میفهمم که این تو بودهای که به دنبال بندهات بودهای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کردهای و هر شب به انتظار او نشستهای تا بلکه یک شب او را ببینی.
🔸حالا میفهمم که تو عاشق صادق بندهات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق مینشستی. اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنهی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم.
🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من لئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم...
🔻امّا شهادت چیست؟
🔸آن هنگام که رزمندهای مجاهد، بسوی دشمن حق میرود و ملائک به تماشای رزم او مینشینند و شیطان ناله بر میآورد و پای به فرار میگذارد و ناگهان غنچهای میشکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام میتوانیم داد؟
🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید میتواند شهادت را درک کند.
🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمیتوانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصلشان نیز نمیتوانید درکشان کنید. شهید را شهید درک میکند. اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه میخورند، و از این در عجبند و حیرت میکنند که چرا به فکر خود نیستید!
🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شدهاید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید...
✍️وصیت نامه شهید ناصرالدین باغانی 🌹🌹🌹🌹🌹
🌷شهدا شرمنده ایم🌷
🌷شادی روح همه شهدا مخصوصا این شهید عزیزصلواتی تقدیم کنیم
🌺《اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدً وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم》🌺
💢نقطه عطف تاریخ منطقه غرب آسیا
🔹«تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.» رهبر معظم انقلاب به تازگی در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «از جهتهای مختلفی میتوان به این برهه تاریخی پرداخت. یک وجهه، تحولات جهانی به خصوص جامعه آمریکایی در همگرایی علیه رژیم صهیونیستی است. هرچند جنبش دانشجویی در آمریکا سابقه دارد، اما شاید بتوان اقدام اخیر دانشجویان آمریکایی را اقدامی بینظیر توصیف کرد که اولاً علیه آپارتاید، نسلکشی و اشغال نظامی فلسطین توسط اسرائیل برگزار شده و در ثانی جنبشهای دانشجویی سایر کشورهای غربی را نیز با خود همراه کرده است.»
🔸نگارنده از آنان که آمریکا را مهد آزادی میدانند، پرسشی را مطرح میکند: «آیا جنبشهای دانشجویی در آمریکا، به لطف نظام لیبرالی ایجاد شده یا طی یک تلاش مدنی و هزینهزا، دانشجویان حقطلب تلاش میکنند سخن خود را مطرح کنند؟»
🔹در سال ۱۹۵۸، دانشجوهای دانشگاه برکلی در کالیفرنیا تصمیم میگیرند احزاب سیاسی را در دانشگاه فعال کنند تا از این طریق حقوق دانشجوها در احزاب سیاسی آمریکا ترویج داده شود. این روند در سپتامبر سال ۱۹۶۴ سبب میشود با دستور رئیس دانشگاه هر نوع دفاع از موضوعات سیاسی در دانشگاهها ممنوع شده و اجازه حضور و سخنرانی افراد سیاسی از بیرون دانشگاه در محیط داخلی دانشگاه داده نشود.
🔸پس از این دستور، اعتراضات دانشجویی در این دانشگاه آغاز میشود. دنبالهدار شدن این اعتراضات سبب شد که در ۴ دسامبر ۱۹۶۴ حدود ۸۰۰ نفر از دانشجوها بازداشت شوند. یک ماه پس از آن، دانشگاه برکلی علیه دانشجوهایی که تحصنها را سازماندهی کردند، اعلام جرم کرده و اتهاماتی را به آنها وارد میکند؛ روندی که منجر به اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا شده و دانشگاهها تعطیل میشوند. این روند ادامه پیدا میکند تا اینکه رئیس جدید دانشگاه مجبور میشود اجازه فعالیت سیاسی در دانشگاه را در مناطقی خاص بدهد. با وجود سختیها و هزینهها این روند در مناسبتهای گوناگون پیگیری شد که نتیجه این جنبشهای حقطلبانه را در اقدام اخیر دانشجویان آمریکایی میتوان مشاهده کرد.
🔹دانشجو در هر جامعهای از دو جهت میتواند مؤذن جامعه باشد.
🔸اول، چنانکه بانگ مؤذن مردم خفته را برای انجام فریضه بیدار میکند، فریاد دانشجو، مردم خفته را هوشیار میکند، همانطور که جنبش دانشجویی آمریکا به سایر جوامع غربی سرایت کرده است.
🔹دیگر آنکه تا در جامعهای باور به ماهیت توحیدی نباشد، بانگ اللهاکبر بلند نمیشود. تا جامعه آمریکایی باور به ظلمستیزی نداشته باشد، بانگ فریاد دانشجویان نیز بلند نمیشود. در واقع این فریادهای دانشجویی برخاسته از فضای ضد صهیونیستی جامعه آمریکایی است. بنابراین، مقبولیت رژیم صهیونیستی در جوامع غربی هم از دست رفته و این پردهای دیگر از سناریوی محو رژیم صهیونیستی است.