eitaa logo
این عماریون
380 دنبال‌کننده
234.9هزار عکس
63.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
اظهار نظر یک تحلیلگر دلسوز  در کشورمان : « گوش کنید غرب نمیخواهد افکار ایران لیدر معترضین ضد اسراییلی باشد احتمال بسیار زیاد یک کشور دیگر مثل ترکیه را بزودی لیدر میکند مسولین رسانه ای ما هم احمق هایی بیش نیستند من فقط مسولین تصمیم گیر منطقه ای و عالی ایران را قبول دارم مسولین اقتصادی ، فرهنگی ، رسانه ای و … همگی احمق هستند همونطور که سوریه را ما نجات دادیم ، ترکیه اقتصادش را گرفت همونطور که روسیه را ما نجات دادیم و ترکیه قراردادش را نوشت منتظر باشید این جنبش راه افتاده پیرو کمک های ایران به فلسطین نیز به نام ترکیه مصادره شود »
برای امام جعفرصادق علیه السلام، فرصت قیام نرم فرهنگی پیش آمده با برگزاری کرسی تدریس، نهضت علمی و معرفتی برقرار کردند! در روایت ها هم نقل است با وجود ۴۰۰۰شاگردی که سالهای سال پای کرسی تدریس امام جعفرصادق علیه السلام بودند، از دولب انسان کامل که مخزن و معدنِ مطلقِ علم الله، حکمت الله،معرفت الله اند، بهره بردند، اما چه میشود که حضرت میفرماید: اي سدير! به خدا سوگند اگر (تعداد ۲۰ نفر شیعه خالص داشتم) ،نشستن بر من روا نبود! در زمان امام جعفرصادق علیه السلام یکی از یاران خراسانی به نام سهل خراسانی خدمت ایشان می رسند و حین گفتگو مکرر از ایشان سوال می کنند که:آقا چرا قیام نمی فرمایید؟! چرا تشکیل حکومت اسلامی نمی دهید؟! حضرت سعی می کنند که با سکوت و لبخند از کنار این موضوع بگذرند، تا اینکه شیعه خراسانی اصرار می ورزد که : آقا چرا ما که هستیم! و کم کم اعتراضش تندتر می شود که: با این که حق خلافت و رهبری از آن شماست و با این که ـ فقط در خراسان صد هزار شیعه ی طرفدار و شمشیر زن دارید، چرا نشسته اید و قیام نمی کنید؟ امام علیه السلام به کنیزدستور داد تنور با آتش گرم کنند سپس به آن خراسانی گفتند: برو داخل تنور! اما آن خراسانی با تعجب از این خواسته حضرت، عذرخواهی کردند و از رفتن داخل تنور خودداری کردند! در این حین، ناگهان هارون مکی که مومنی وارسته و از یاران امام بود وارد شد. امام به او فرمود: کفش هایت را کناری بگذار و وارد تنور آتش شو و در آن بنشین! او بی درنگ داخل تنور داغ شد و در آن نشست. امام پس از مدتی که با آن خراسانی صحبت می فرمود و از اوضاع و احوال خراسان جوری سخن می گفت که گویا از خود سهل هم بیشتر و بهتر بر مسایل خراسان واقف است، به وی فرمود: برخیز و داخل تنور را نگاه کن!سهل برخاست، به تنور نگاه کرد و دید که هارون مکی با آرامش تمام در میان آتش نشسته است، آن گاه امام فرمود:در خراسان چند نفرمثل این مرد دارید؟ سهل عرض کرد: سوگند به خدا، حتی یک نفر هم این طور نداریم. فرمود: ما تا وقتی پنج نفر شیعه واقعی نداشته باشیم قیام  نمی کنیم[۲] آنچه که مبرهن است امام معصوم، مطلقان در سنجش التزام عملی و میزان تبعیت شیعیان از امر امام بدنبال راههایی نبودند که موجب وهن، تشکیک و تخریب چهره اسلام، قرآن، دین و مکتب تشیع بشود! زیرا توقف صرف در ظاهر شیعه تنوری! میتواند بعنوان یک امر غیر متعارف و غیرمعموم تلقی شود و اساسا امام علیه السلام به دنبال تربيت شيعه تنوري با اين تفسيري كه تا به حال براي ما كرده اند نبودند! مقصود شیعه تنوری، در لایه های باطنی روایت نهفته است، چه اینکه امام علیه السلام، قرآن ناطق است و قرآن ناطق نیز دارای بطون مختلف است! پس شیعه واقعی یعنی شیعه تنوری! اما شیعه تنوری، ثمره شیعه شعوری و شهودی است! شیعه تنوری، میوه شیعه معرفتی و معیتی است! شیعه تنوری، ظهور مقام منّا اهل البیت است! شیعه تنوری، جلوه گری اتّحاد و اتّصال با حقیقت محمدیه است! شیعه تنوری، تجلّی ولایت تصرّفی انسان کامل است! شیعه تنوری، نمودِ دنیایی کرسی خلیفه الله مطلق است! حالا از ۴۰۰۰ نفر شاگرد مکتب امام جعفرصادق علیه السلام، چند نفر شیعه تنوری بودن! اکثریت در امامِ مقید به جسم مادّی، متوقف بودند و آن را میشناختند!
🔻وزیر ورزش خطاب به تاج ▪️کرامت بانوان زیر سؤال رفته، رسیدگی کنید ❗️پ.ن: آسیب‌شناسی اصلی این است که بانوان را وارد محیطی پر تشنج کردید که اکثرا جوانان مجرد و بعضا فحاش وجود دارند! گمان می‌کنید علما و دلسوزان دشمن شما و بانوان هستند!
🏴شهادت صادق آل محمد(ص) که از مشکات قلبش، علومِ ماکان و ما یکون، هویدا و از منشور وجودش، سرائر توحیدی از آفاق هستی متجلی است بر ولایتمداران مذهب جعفری(ع) تسلیت و تعزیت باد. 🌷امام صادق عليه السلام میفرمایند: مَن دَخَلَ في هذا الدِّينِ بالرِّجالِ أخرَجَهُ مِنهُ الرِّجالُ كما أدخَلُوهُ فيهِ و مَن دَخَلَ فيهِ بِالكِتابِ والسُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن يَزولَ(مستدرك الوسائل، ج۱۷، ص۲۴۱) هر كه از طريق اشخاص به اين دين در آيد همان اشخاص همچنان كه او را به آن در آورده اند از آن خارجش كنند و كسى كه از طريق كتاب و سنّت (سیره معصومین) به اين دين وارد شود، كوهها منهدم میشود قبل از آنکه او نابود شود. 👌در عقيده و دينش چنین فردی، متزلزل و نابود نمیشود چرا که دینش را از مبانی اصیل اخذ کرده و حق و باطل را از قرآن و احادیث معصومین(ع)شناخته نه اینکه حق و باطل را از اشخاص بشناسد و آنها را معیار حق و باطل بداند 💔صلی الله علیک یاجعفر بن محمد الصادق
🚩🌅🌴✍ امام صادق علیه السلام: 🚩🌴🏴 اي مفضل ! بينديش ... اگر کسي گفت: چرا اين زمين ميلرزد؟ ( در پاسخ ) به او گفته شود : زلزله و مانند آن ، پند و هشدارهايي است که مردم را تهديد ميکند تا رعايت کنند و از گناهان دست بردارند. 📕🌴✍میزان الحکمه، ج1، ص 59
⬅️ کتاب «زندگی‌نامه‌ی نهج‌البلاغه» کوشش ارزشمندی است از طرف «غلامرضا حیدری ابهری» تا از طریق آن کودکان و نوجوانان با این کتاب نفیس آشنا شوند. نویسنده و گردآورندۀ نهج‌البلاغه شخصی به نام «سیدرضی» است. ⬅️ ابهری در فصل‌های ابتدایی  کتاب خود سیدرضی را به خواننده معرفی می‌کند تا مخاطب بداند فردی که تلاش کرده تا بخشی از کلام امیر را جمع‌آوری کند چه کسی است و چه چیزی باعث شد او این کار ارزشمند را انجام دهد. ⬅️ در فصل‌های بعد مخاطب با چیستی محتوای نهج البلاغه آشنا می‌شود. کودک و نوجوان پی می‌برد که این کتاب دارای 241 خطبه؛ 79 نامه‌ و 480 کلمات قصار یا همان حکمت‌ است. ⬅️ ابهری در بخش‌ خطبه‌ها و نامه‌ها به بعضی از سخنرانی‌ها و نامه‌هایی که از همه بیشتر شهرت پیدا کرده‌اند اشاره کرده است. او برای آشنایی مخاطب خود با گفتار امام علی علیه‎السلام 40 تا از کلمات قصار او را هم در کتاب خود آورده است؛ از جمله حکمت 222 با عنوان غفلت حکیمانه: «از بهترین کارهای انسان بزرگوار آن است که از اعمال زشت دیگران که از آن آگاهی دارد، چشم بپوشد.» ⬅️ کتاب «زندگی‌نامه‌ی نهج‌البلاغه» می‌تواند باب آشنایی و را با باز کند تا از سنین پایین‌تر اهمیت این کتاب را بدانند تا وقتی بزرگتر شدند این کتاب برایشان ناآشنا نباشد. ⬅️ یقینا کتاب نهج‌البلاغه می‌تواند یار مهربان و مفیدی برای دنیا و آخرت آنها باشد...
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹چه کسی مؤمن( باایمان)است؟ 🌸 امام صادق علیه السلام: ◇مؤمن، علوى است؛ چون در معرفت و شناخت به مقام عالى و بلندى رسيده است. ◇مؤمن، هاشمى (در هم شكننده) است؛ چون گمراهى را درهم شكسته است. ◇مؤمن، قرشى است؛ چون به چيزى كه از ما گرفته شده است اقرار دارد. ◇مؤمن، عجم است؛ چون درهاى شرّ و بدى به روى او بسته نشده است. ◇مؤمن، عرب است؛ چون پيامبر او عرب است و كتاب او به زبان عربى روشن نازل شده است. ◇مؤمن، نبطى است؛ چون علم و دانش را استنباط كرده است. ◇مؤمن، مهاجر است؛ چون از گناهان و بدى ها هجرت و دورى كرده است. ◇مؤمن، انصارى است؛ چون خدا و رسول او و اهل بيت پيامبرش را نصرت داده است. ◇و مؤمن، مجاهد است؛ چون با دشمنان خداوند عزّ و جلّ در دولت باطل از طريق تقيّه جهاد مى كند و در دولت حق با شمشير. 📚 علل‌الشرائع ج۲ ص۱۵۲ شهادت جانسوز ششمین امام معصوم، حضرت جعفر صادق علیه‌السلام را به حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و همه ی شما بزرگواران تسلیت عرض می کنم . 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فاطمی ثارالله 14 امام خامنه ای14...: فصل : ثمراتی که بر صبر مترتب می شود چنان که مذکور شد مرتبه صبر بر بلایا و محن از مراتب رفیعه و درجات منیعه است . و صبر ، منزلی است از منازل دین ، و مقامی است از مقامات موحدین . و به واسطه آن ، بنده در سلک مقربان بارگاه احدیت داخل ، و به جوار حضرت احدیت واصل می گردد . و تا کسی صبر را شعار خود نسازد به مراتب ارجمند فایز نگردد . و تا آدمی جرعه بلا رالا ابالی وار سر نکشد قطره ای از جام محبت نچشد . ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد صبر ، بنده را به درجات بلند و مقامات ارجمند می رساند . و او را بر مسند عزت ، وتخت سعادت می نشاند . صبر تلخ آمد و لیکن عاقبت میوه شیرین دهد پر منفعت و خداوند عالم - جل شانه - بیشتر خیرات را نسبت به صبر داده است . و اکثردرجات بهشت را به آن متعلق فرموده . و آن را در هفتاد و چند موضع از کتاب خودذکر فرموده . و اوصاف بسیار از برای صابرین ثابت کرده . و از برای ایشان صلوات و رحمت و هدایت را قرار داده . و مژده بودن خود را با ایشان به ایشان رسانید . چنان که فرموده : «و اصبروا ان الله مع الصابرین» . یعنی : «صبر کنید که خدا با صبر کنندگان است» . [26] و اجر ایشان را بی حساب قرارداده چنانکه مذکور شد . و حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - فرمود : «صبر ، نصف ایمان است» . [27] و فرمود : «هر که برسد به حظی از یقین و صبر ، باک نداشته باشد از آنچه فوت شوداز بیداری شبها و روزه روزها . و اکثر شما صبر کنید بر آنچه بر آن هستید از فقر وبی چیزی ، دوست تر دارم از اینکه هر مردی از شما ، مقابل جمیع عمل شما را بیاورد . و لیکن می ترسم که بعد از من دنیا بر شما گشوده شود تا اینکه شما انکار بعضی دیگر راکنید ، و در آن وقت ، اهل آسمانها انکار بر شما نمایند . پس هر که در راه خدا صبر کند به تمام ثواب خود ظفر یافته است» . [28] و نیز از آن حضرت مروی است که : «خدای - تعالی - فرمود : هرگاه یکی از بندگان خود را به مرضی مبتلا سازم پس او صبر کند و شکایت خود را به عیادت کنندگان نکندبدل می سازم گوشت او را به گوشتی بهتر از آنکه داشت . و خون او را به خونی بهتر ازآنکه از برای او بود . پس اگر او را شفا دادم شفا می دهم در حالی که هیچ گناهی از برای او نباشد . و اگر او را میرانیدم به سوی رحمت خود می برم» . [29] و فرمود که : «از جمله بزرگ داشتن خدا و شناختن حق او آن است که : درد خود راشکایت نکنی . و مصیبت خود را ذکر ننمایی» . [30] دل را اگر زدرد به جان آورد کسی بهتر که درد دل به زبان آورد کسی حضرت داود - علیه السلام - مناجات کرد که : «پروردگارا ! چیست جزای آنکه صبربر مصائب نماید به جهت خشنودی تو ؟ خطاب رسید که : او را جامه امان در پوشانم وهرگز آن جامه را از او نستانم» . [31] و نیز آن حضرت فرمود که : «صبر ، گنجی است از گنجهای بهشت» . [32] و فرمود : «بالاترین اعمال ، چیزی است که : بر نفسها دشوار باشد» . [33] و فرمود : «نسبت صبر به ایمان ، مثل نسبت سر است به بدن . و کسی را که سر نباشدبدن نیست ، و همچنین کسی را که صبر نیست ایمان نیست» . [34] مروی است که : «روزی آن حضرت بر طایفه انصار وارد شد پس فرمود : «آیا شمامؤمنانید ؟ همه ساکت شدند . مردی گفت : بلی یا رسول الله . حضرت فرمود که : چیست علامت ایمان شما ؟ گفتند که : در حالت نعمت ، شکر خدا را به جا می آوریم و در هنگام بلا و مصیبت صبر پیشه می سازیم . و آنچه قضای پروردگار است به آن راضی هستیم . حضرت فرمود : به خدای کعبه قسم که مؤمنان هستید» . [35] و نیز از آن سرور مروی است که : «هیچ بنده ای هرگز جرعه ای ننوشید که دوست ترباشد نزد خدا از جرعه غیط و غضبی که آن را فرو برد و به حلم بدل نماید . و جرعه مصیبتی که به او برسد در آن صبر کند . و هیچ قطره خونی بر زمین نریخت که در نزدخدا دوست تر باشد از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود . و قطره اشکی که درسیاهی شب از چشم بنده بریزد . و در هنگامی که در سجده باشد و به غیر از خدادیگری او را نبیند . و هیچ بنده گامی برنداشت که دوست تر باشد نزد خدا از گامی که کسی برای نماز فریضه بردارد . و گامی که به آن صله رحم به جا آورد» . [36] و حضرت عیسی به حواریین فرمود : «به درستی که شما نمی رسید به آنچه دوست دارید مگر به اینکه صبر کنید بر آنچه آن را کراهت دارید» . [37] و حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - فرمود که : «هیچ بنده مؤمنی نیست که : مصیبتی به او برسد پس بگوید همچنان که خدا آن را فرموده است که :
«الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون . [38] اللهم اجرنی فی مصیبتی واعقبنی خیرا منها» مگر اینکه : خدا اجر مصیبت به او می دهد . و بهتر از آنچه از او فوت شده عوض به او کرامت می فرماید» . [39] و نیز از آن حضرت مروی است که : «خدای - عز و جل - فرمود که : هرگاه متوجه سازم به بنده خود مصیبتی و بلایی در بدن او یا مال او یا فرزند او پس او صبر جمیل نماید ، من از او شرم می کنم که در روز قیامت ترازویی به جهت او نصب بکنم ، یا نامه عمل او رابگشایم» . [40] و همچنین آن حضرت فرمود که : «صبر به سه قسم است : صبر در وقت مصیبت . و صبر بر مشقت عبادت . و صبر کردن از معصیت . پس هر که بر مصیبتی صبر کند خداوند - احد - سیصد درجه از برای او می نویسد ، که از هر درجه تا درجه دیگر مثل آسمان باشد . و هر که صبر کند بر طاعت ، خدای - تعالی - ششصد درجه از برای او می نویسد که : ما بین هر درجه تا درجه دیگری به قدری باشد که از شکمهای زمین تا عرش الهی است . و هر که صبر کند و خود را نگاهدارد از معصیتی ، خدای - تعالی - از برای اونهصد درجه می نویسد که فاصله میان هر درجه به قدر فاصله میان شکم زمین تا منتهای عرش الهی بوده باشد» . [41] و نیز آن حضرت فرمود که : «زود باشد بر مردمان ، زمانی بیاید که کسی به پادشاهی نرسد مگر به کشتن و ستم کردن . و به غنا و ثروت نرسد مگر به بخل و غصب مال . ودوستی مردم حاصل نشود مگر به بیرون آمدن از دین و متابعت هوا و هوس . پس هرکه آن زمان را دریابد پس صبر کند بر فقر ، با وجود آنکه قادر باشد بر تحՙʙĠمال . وصبر کند بر دشمنی مردم ، با وجود آنکه تواند بر وجه غیر صحیح تحصیل محبت ایشان کند . و صبر کند بر ذلت ، با وجود اینکه به هر نوع باشد تواند عزت را کسب کند . خدای - تعالی - به او کرامت می فرماید ثواب پنجاه صدیق از کسانی که تصدیق مرا نموده اند» . [42] و از حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - مروی است که : «چون بنده مؤمن داخل قبر شود نمازهای او بر طرف راست اوست . و زکوة بر طرف چپ . و عمل نیک اوسایه بر او می افکند . و صبر ، در کناری قرار می گیرد . و چون دو ملکی که موکل سؤال اندبر او داخل می شوند ، صبر ، به نماز و زکوة و عمل بد او می گوید : متوجه صاحب خودباشید و او را دریابید . پس اگر شما عاجز شوید من او را دریابم» . [43] و فرمود که : «چون روز قیامت شود طایفه ای از مردم برخیزند و حلقه بر دربهشت زنند . به ایشان گفته شود که : شما کیستید ؟ گویند : ما اهل صبریم . خطاب رسد که : بر چه صبر کردید ؟ گویند : صبر می کردیم بر طاعت خدا . و کناره می کردیم از معصیت خدا . پس حق - سبحانه و تعالی - فرماید : راست گفتند ، ایشان را داخل بهشت کنید» . [44] و نیز آن حضرت فرمود که : «هر یک از مؤمنین که به بلایی مبتلا می شوند بر آن صبر کند ، از برای او مثل اجر هزار شهید خواهد بود» . [45] و فرمود که : «حق - تعالی - جمعی را نعمت عطا فرمود پس شکر آن را نکردند آن نعمت بر ایشان و بال شد . و جمعی را مبتلا به مصائب و بلاها ساخت پس صبر کردند وآن مصیبت از برای ایشان نعمت گردید» . [46] و فرمود که : «هر که مهیا نساخت صبر را از برای حوادث روزگار ، عاجز و پریشان می گردد» . [47] و همچنین آن حضرت فرمود که : «هر که صبر کرد ، صبر او در زمانی اندک است . وهر که جزع نمود جزع او نیز در زمانی کم است . - یعنی : هر دو به زودی سر می آیند - پس بر تو باد صبر در جمیع امور ، به درستی که : خدای - تعالی - محمد - صلی الله علیه و آله - را مبعوث کرد ، پس امر فرمود او را به صبر و مدارا و به او فرمود : «فاصبر علی ما یقولون و اهجرهم هجرا جمیلا» . [48] و حضرت امام موسی کاظم - علیه السلام - به بعضی از اصحاب خود فرمود که : «اگرصبر کنی صرفه می بری . و اگر صبر نکنی خدا مقدرات خود خواهد کرد خواه تو راضی باشی یا نه» . [49] و اخبار و احادیث در فضیلت صبر ، بی حد و نهایت است . و به این جهت بود که زمره انبیاء مرسلین و اولیاء مقربین و مشایخ و اکابر دین پیوسته جرعه مصیبت و بلا رامی کشیدند و بر آنها صبر می نمودند . و طالب بلا بودند که بر آن صبر نمایند . حتی اینکه : «یکی از بزرگان را پسری مریض شد ، به نزد وی آمد و گفت : ای فرزند ! اگر بمیری و در ترازوی اعمال من باشی دوست تر دارم که من در ترازوی اعمال توباشم . - یعنی : من بر مصیبت تو صبر کنم دوست تر دارم که تو بر مصیبت من صبر کنی - . گفت : ای پدر ! آنچنان که تو می خواهی باشم در نزد من محبوب تر است از اینکه خودمی خواهم باشم» .
14.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شخصیت امام صادق علیه السلام در کلام مقام معظم 🏴 ▪️سالروز شهادت آقا و مولایمان، حضرت امام صادق علیه السلام را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء و شما خوبان تسلیت عرض می‌کنیم.
. 🔸در ادامه بررسی آیاتی که به حجاب و منظومه منسجم آن، امر و دعوت می‌کند، پس از آیه ٣١ سوره نور و آیه ٣٣ سوره احزاب به آیه ۵٩ سوره احزاب می‌رسیم. _در این آیه چنین می خوانیم: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْن‏...»؛ (اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [روسرى‏ هاى بلند] خود را بر خويش فرو افكنند. اين كار براى اينكه [از كنيزان و آلودگانی که از مواجهه با جوانان هرزه ابایی ندارند] شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است‏). 🔹 شان نزول آیه و حکمت آن ذکر شد، اما مراد از واژگان این آیه چیست❓ ✅ معنای «جلباب» بررسی شد. 🔰منظور از «يدنين»؛ (نزديك كنند) اين است كه زنان «جلباب» را به بدن خويش نزديك سازند تا درست آنها را محفوظ دارد، نه اينكه آن را آزاد بگذارند به طورى كه گاه و بيگاه كنار رود و بدن آشكار گردد، و به تعبير ساده خودمان لباس خود را جمع و جور كنند.
‏دایره نارنجی: فلسطین اشغالی. خط سبز: مسیر سابق دریانوردی اسرائیل با شرق. خط قرمز: مسیر جدید پس از بسته شدن مسیر سابق توسط یمن. مستطیل زرد: محدوده تقابل پهپادهای یمنی با کشتی هایی از / به اسرائیل. مستطیل آبی: منطقه درگیری یمنی ها با شناورهای آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در دریای سرخ که دریانوردی اسرائیل از این مسیر را بطور صد در صد تعطیل کرده است. و اما مستطیل قرمز: دریای مدیترانه، جایی که یمنی ها گفته اند اگر اسرائیل به رفح حمله کند با این همه فاصله و موشک های هایپر سونیک آن را نیز خواهند بست!! و محاصره دریایی رژیم را تکمیل میکنند! در اینکه یمن این کار را خواهد کرد شکی نیست؛ ولی آیا اسرائیل به رفح حمله میکند؟ باید منتظر ماند و دید!
. قطب‌نما دیدی⁉️ وقتی قطب‌نما روی زمین باشه، میتونه به خوبی جهت رو نشون بده 🧭 💢 اما وقتی کنار قطب‌نما یه آهن وجود داشته باشه، دیگه قطب‌نما نمیتونه جهت درست رو نشون بده و منحرف میشه❗️ انسان هم برای تصمیمات، موضع‌گیری‌ها و قضاوت‌هایش باید حواسش باشه یه آهن مزاحم کنار قطب‌نما روحش نباشه، این آهن مزاحم هوای نفس ما و دلبخواهی‌های بی‌دلیل و غلط هست که باعث انحراف میشه... ❌ اگه بخوایم میل و نفع خودمون رو وارد ماجرا کنیم، احتمال اینکه حق رو پیدا کنیم کم و کمتر میشه... برای بحث حجاب و قانونش، این مثال خوب تطبیق میخوره
🇮🇷 ⭕️ ⭕️مشاهده شده در تورنتو 🕊داغهای سینه من کمتر از یعقوب نیست 🕊او پسر گم کرده بود و من وطن گم کرده ام 🕊اللهم عجل لولیک الفرج🕊
🥀سلام من 🖤به بقیع و به تربت صادق 🥀سلام من 🖤به مدینه به غربت صادق 🥀سلام من 🖤به بقیع و كبوتران بقیع 🥀سلام من 🖤به مزار معطّر صادق 🥀كه مثل ماه 🖤درخشد به آسمان بقیع🙏 🥀شهادت جانسوز رئیس مذهب 🥀شیعه امام جعفر صادق 🥀 عَلَیه‌ِالسَّلاٰم تسلیت باد🏴 عَلَیه‌ِالسَّلاٰم
. 🧕| فاطمه آناستازیا یِژووا، از روسیه : روزگاری من هم بدون هیچ دلیل و شناختی «بی‌حجاب» بودم. مشکل امروز بخشی از جوانان ایرانی هم دقیقاً همین است. مشکل نسل جدید آن‌ها ناآشنایی با اسلام است. هنوز قشنگی‌های اسلام و شیعه را نمی‌دانند وگرنه برهنگی را جذاب و نماد روشنفکری نمی‌خوانند. این محدودیت نیست. ❌ بلکه احترام به شخصیت خویش است. 🌿 این اتفاقاً عین آزادی است.🕊️ خود را از نگاه باقی افراد مصون می‌دارید. 🛡
✍ ششمین امام، کشاف بحر حقایق 🔸 مرحوم علامه رحمة الله: 🔹 ششمين امام، كشاف اسرار علوم و بحر حقايق، ابو عبدالله، جعفر بن محمد صادق عليه السلام كه در برابرش، عقول به حيرت افتاده و زبانها به گنگى گراييده است. چرا چنين نباشد و حال آن كه او، خورشيد آسمان علم و معرفت و توحيد است و همه، از نور وجودش بهره جسته و در بحر معارفش فرو رفته و از مشكات حقايقش پرتوى گرفته اند. 🔹اشعه نورانى علومش، عالم انسانى را فراگرفته، به طورى كه تعداد شاگردان محضر درسش بالغ بر چهار هزار نفر، بوده است. در مجلس درس شريفش، چهار صد كتاب در علوم نگاشته شد . آن امام بزرگ عليه السلام، قواعد توحيد را بنيان نهاد و اركانش را بنا نمود، اسرار و بطون آيات قرآن را ظاهر ساخت. بطورى كه زبانها در بيانشان گنگ، و عقول در پيششان حيرانند. پس، او حيات علم و مرگ جهل بود و ستون اسلام. 📚رساله امامت _ص۱۸۵ ِ
🔷🔹🔹از دو کلمه ی استعماری «خاورمیانه» و «درحال توسعه» استفاده نکنیم بلکه بجای این دو از «غرب آسیا» و «پیشرفت» استفاده کنیم 👌رهبر فرمود دو کلمه ی «در حال توسعه» و «خاورمیانه» را بکار نبرید چون ساخته پرداخته ی غرب است و بار سیاسی منفی دارد 👈 درحال توسعه یعنی همیشه این مارک روی پیشانی برخی کشورها خورده و هیچ وقت از آن گذر نخواهند کرد ، بلکه همیشه درحال توسعه اند چنانچه برخی دیگر توسعه یافته اند. 👈 باید بدانیم که بخش زیادی از مسیر پیشرفت با تبلیغات رسانه ای طی می شود 👈تعبیر «خاورمیانه» هم که بعد از جنگ جهانی دوم توسط انگلیس تولید شد با این هدف بود که دنیا بداند، غرب مرکز دنیاست و موقعیت جغرافیایی بقیه ی نقاط عالم بر اساس آن محاسبه می شود مثل خاوردور ( از غرب) ، خاورمیانه ( نسبت به غرب) و خاورنزدیک( به غرب) 👈 غرب وحشی فهمیده که با ادبیات استعماری می تواند سلطه خود را حفظ کند اما گاهی ما...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به ما میگن از امام خامنه‌ای روحی فدا بت نسازید هرچه‌قدر هم خوب باشه آنقدر که شما میگید نیست... این چند دقیقه رو با دقت ببینید خودتان قضاوت کنید...! بقول سردار شهید سلیمانی، هرکس با این پیر فرزانه که سکان انقلاب را در دست دارد مخالفت و دشمنی کند ، عاقبت بخیر نخواهد شد، و نمیشود هم سر سفره معاویه نشست و هم پشت سر علی علیه السلام و روحی فدا، نماز خوند.
🍃🔹... بچه ها حال می کردند. دست پخت حاج جواد قجه ای حرف نداشت. حسین هم از این که توانسته بود چنین مشکل بزرگی را حل کند، به خود می بالید. 🔹حمید داودآبادی، نویسنده و رزمنده دفاع مقدس در مطلبی برای شهید قجه ای نوشت:  سالهای ۵۸ و ۵۹ ، درست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضدانقلابیون که به دنبال تجزیه طلبی و جداسازی برخی شهرها و استانها از ایران بودند، در کردستان دست به شورش و جنایت زدند و شهرهای مختلفی را اشغال کردند.  🔹حاج "احمد متوسلیان" گروهی از دلاورمردان را از شهرهای مختلف گرد هم آورد و برای مقابله با دشمنانی که از طرف رژیم صدام پشتیبانی می شدند، به کردستان برد و مرکز فرماندهی اش در شهر مریوان قرار گرفت.  🔹از لحاظ امکانات و مواد غذایی، وضع رزمندگان زیاد خوب نبود. مخصوصا آشپزی که وظیفه تامین غذا برای آنها را داشت، زیاد وارد نبود و صدای همه را درآورده بود.  🔹"حسین قجه ای" فکری به ذهنش رسید. سریع رفت زرین شهر اصفهان و به پدر کشاورزش که دست بر قضا آشپز توانایی هم بود، گفت:  "بابا جان، شما فقط یک هفته بیا کردستان، به این آشپز ما پخت و پز رو یاد  بده، سر یک هفته خودم برت می گردونم خونه."  🔹بچه ها حال می کردند. دست پخت حاج جواد قجه ای حرف نداشت. حسین هم از این که توانسته بود چنین مشکل بزرگی را حل کند، به خود می بالید.  🔹یک هفته شد چند ماه و حاج جواد همچنان در آشپزخانه سپاه مریوان مشغول پخت غذا برای رزمندگان اسلام بود. هر چه می رفت سراغ حسین و می گفت:  "حسین جون، تو به من قول دادی فقط یک هفته این جا بمونم، الان چند ماه شده."  🔹جواب حسین این بود: پدر جان، این آشپزه هنوز کار یاد نگرفته و داره مواد غذایی رو خراب می کنه. شما چند روز دیگه اینجا بمون، خودم برت می گردونم اصفهان.  🔹دست آخر حاج جواد شکایتش را برد پیش حاج احمد متوسلیان و به او گفت:  "حاج آقا، شما یه کاری بکنید. حسین به من قول داده که بعد یک هفته منو ببره خونه، ولی الان چند ماه گذشته و خبری نشده. هرچی هم بهش میگم حداقل بذار برم مرخصی، اجازه نمیده. تو رو خدا حاجی جون، شما بهش بگین بذاره برم ... بهش بگو، بابا می خوام برم به ننه ات سر بزنم!  🔻حسین قجه ای، ۱۵ اردیبهشت ۶۱ در عملیات بیت المقدس، نیروهای گردان سلمان را که فرماندهی اش بود با او بود و در محاصره دشمن قرار گرفته بودند، تنها نگذاشت و آن قدر مقاومت کرد که همه شهید شدند ولی نگذاشتند وجبی از خاک جاده خرمشهر به دست بعثیان بیفتد.  روح شهید حسین و پدر بزرگوارش کشاورز باصفای اصفهانی، حاج جواد قجه ای شاد باد 🍃🌷
♦️پانزدهم اردیبهشت ماه را با مروری دیگر برتاریخ خونرنگ شهیدانی که برتارک استان مازندران می درخشند 🌹شهادت سردار شهید حسین قجه‌ای فرمانده گردان سلمان فارسی تیپ ۲۷ 🌹شهید شلمچه حسن پورعبدالله شوب از سنگ بست آمل 🌹شهید فتح خرمشهر یوسف عباس زاده ازپاشاکلادشت سرآمل 🌹شهید حمید جعفری گله کلایی ازساری 🌹شهید سیدقاسم احمدی آزاد از ساری 🌹شهید قاسم علیزاده از سیدآباد ساری 🌹شهید فتح خرمشهر سبزعلی زکی پور ملک آبادی از ساری 🌹شهید فکه شعبان علی بهرامیان رستمی از بهشهر 🌹شهید ابراهیم رمدانی از سفیدچاه بهشهر 🌹شهید علی اکبر غلامی از اندرات بهشهر 🌹شهید وثوق جهاندارلاشکی از نوشهر 🌹شهید مریوان سیدرضا رضازاده سوته از فریدونکنار 🌹شهید فتح خرمشهر محمدرضا شکری از بیشه کلا محمودآباد 🌹شهید صالح قربان زاده وان سفلی از بابلسر 🌹شهید فتح خرمشهر مطلب مهدی زاده از روستای سراسب نور 🌹 شادی روحشان صلوات
کتاب تلمود یهودیان مبنای نژاد پرستی، درنده‌خویی و وحشی‌گری صهیونیست‌ها: با مطالعه این یادداشت به فلسفه وحشی‌گری این روزهای صهیونیست‌ها بیشتر پی می‌برید. یادداشت روز خاخامهاي يهودي طي سالهاي متمادي شرحها و تفسيرهاي خود سرانه و گوناگوني برتورات نوشته‌اند كه همه آنها را خاخام «يوخاس» درسال 1500م. جمع‌آوري نموده و به اضافه چند كتاب ديگر كه در سالهاي 230 و 500 م نوشته شده بود, به نام «تلمود» يعني تعليم ديانت و آداب يهود, جمع‌آوري كرد. تلمود از بسيارى جهات، مهم‏ترين كتاب در فرهنگ يهودى و ستون فقرات خلاقيت و حيات جمعی آن است. هيچ كتابى نمى‏توان يافت كه به‏اندازه تلمود، بر نظريه و عمل زندگى يهودى، شكل‏دهى به محتوا و مضامين معنوى آن و ايفاى نقش راهنماى رفتار، تأثير داشته باشد. اين كتاب در نزد يهوديان بسيار بسيار مقدس و در رديف تورات قرار دارد. به برخی از افكار يهود در تلمود توجه نماييد: ١) خداوند از آنکه يهود را به چنين حالي گذاشته است، سخت پشيمان است، به طوري که هر روز به صورت خود لطمه مي‌زند و زار زار گريه ميکند. گاهي از چشمانش دو قطره اشک به دريا مي‌چکد، و آنچنان صدا مي‌کند که تمام اهل جهان آن را مي‌شنوند و آبهاي دريا به تلاطم مي‌افتد و زمين به لرزه در مي‌آيد. ٢) ما ملت برگزيده خداوند هستيم؛ بر همين اساس خداوند براي ما حيوانات انساني خلق کرده، زيرا مي‌دانست که ما احتياج به دو قسم حيوان داريم: يکي حيوانات غير ناطقه و بي‌شعور مانند چهارپايان و ديگري حيوانات ناطقه و با شعور مانند مسيحيان و مسلمانان و بودائيان. و براي آنکه بتوانيم از همه آنها سواري بگيريم، خداوند ما را در جهان متفرق ساخته است. ۳) چون یهود مساوی با عزّت الهیه هستند، تمامی دنیا و مافیها ملک آنان بوده و حق تسلط کامل بر آن را دارند. ۴) ارواح يهود از ارواح ديگران افضل است، زيرا ارواح يهود جزء خداوند است، همچنان که فرزند جزء پدرش مي‌باشد. و روح‌هاي يهود نزد خداوند عزيزتر است، زيرا ارواح ديگران شيطاني و مانند ارواح حيوانات است. ۵) نطفه غير يهود مثل نطفه بقيّه حيوانات است. ۶) بهشت مخصوص يهود است، و هيچ کس به جز آنها داخل آن نميشود. ولي جهنم جايگاه مسيحيان و مسلمانان است و در آنجا فايده‌اي جز گريه و زاري عايد آنها نمي‌گردد، زيرا زمينش از گل و بسيار تاريک و بدبو است. ٧) بر يهوديان لازم است که املاک ديگران را خريداري کنند تا آنها صاحب مِلک نباشند و هميشه سلطه اقتصادي براي يهود باشد. ٨) پيش از آنکه يهود نفوذ و سلطه کامل خود را به دست آورد، لازم است جنگ جهاني بر پا شود، دو ثلث بشر نابود شوند. در اين وقت، مدت هفت سال يهود اسلحه‌هاي جنگ را خواهند سوزانيد و در اين وقت است که دندانهاي دشمنان بني‌اسرائيل ٢٢ ذرع خارج از دهانشان بيرون خواهد آمد. ٩) هنگامي که مسيح حقيقي پا به عرصه وجود گذارد، يهود آنقدر ثروت و مال خواهد داشت که کليد صندوق‌هايشان را سيصد الاغ نميتواند حمل کند. ١٠) کشتن مسيحي از واجبات مذهبي ماست و پيمان بستن با او، يهودي را ملتزم به اداء نمي‌کند. ١١) رؤساي مذهب مسيحيان و هر که دشمن يهود است بايد در هر روزي سه مرتبه لعن کرد. ١٢) کليساهاي مسيحيان که در آن آدمهای سگ نما به صدا در مي‌آيند به منزله زباله‌خانه است. ١٣) اسرائيلي درنزد خداوند از فرشتگان محبوبيت بيشتري دارند و از اعتبار زيادتري برخوردار مي‌باشند. ١۴) اگر يک نفر غيريهودي، يک يهودي را بزند، مثل آن است که به عزت الهيه جسارت کرده است، و جزاي چنين شخصي جز مرگ چيز ديگري نيست و بايد او را کشت. ١۵) اگر يهوديان نبودند، برکت از روي زمين برداشته مي‌شد و آفتاب ظاهر نمي‌شد و باران نمي‌باريد. ١۶) سگ افضل از غيريهودي است؛ زيرا در اعياد بايد به سگ نان و گوشت داد، ولي نان دادن به اجنبي و غير يهودي حرام است. ١٧) ربودن اموال ديگران به وسيله ربا مانعي ندارد، زيرا خداوند شما را به ربا گرفتن از غيريهودي امر مي‌فرمايد. ١٨- غيريهودي هر چند نيکوکار و صالح باشد، بايد او را به قتل رساند و حرام است غيريهودي را نجات بدهيد. ١٩- تعدي و تجاوز به ناموس غير يهودي مانعي ندارد، زيرا کفار مثل حيوانات هستند و حيوانات را زناشويي نيست. ٢٠) يهودي حق دارد زن‌هاي غيرمؤمنه را به زور بربايد و زنا و لواط به غير يهودي عقاب و کيفري ندارد. برگرفته از دسته‌بندی كتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان،‌ اسدالله محمدی‌نيا