eitaa logo
این عماریون
352 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷خاطره از شهید عبدالمحمد اکبری باصری: شهید دوران ابتدایی را در روستای شهیدآباد با موفقیت به پایان رسانده و سپس دوره راهنمایی را در شیراز و دهبید به اتمام رسانده و جهت ادامه تحصیل در دوره عمومی متوسطه وارد هنرستان شبانه روزی شهید مطهری شیراز شدند و در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل گردید . در حین تحصیل ، عشق به جنگ و جهاد و عشق به خدا ، او را فانی فی الله کرد و در اواسط سال دوم به خاطر عشق به سالار شهیدان و عشق به شهادت مدرسه را ترک نمود و مدرسه اصلی را انتخاب نمود و قبل از رفتن به جبهه آموزش مقدماتی را به مدت چهل روز در پادگان امام علی شیراز گذراند و پس از گذراندن دوره آموزشی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و اولین اعزام او به جبهه های جنوب و منطقه عملیاتی فاو بود که در این منطقه مجروح شیمیایی شده بودند و مدت بیست روز از ایشان اطلاعی نداشته ، که بعد از بیست روز خودشان از بیمارستان تبریز تماس گرفتند و بعداً به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شدند که یک هفته درتهران بستری بودند و بعد از اینکه حالشان رو به بهبودی یافت به شهیدآباد برگشتند و بعد از هفت الی هشت روز استراحت دوباره راهی جبهه های جنوب شدند و به عنوان پاسدار با تکمیل نمودن فرمهای لازم در همان دیار مشغول به خدمت گردید زمانی که به مرخصی آمده بود کتابهایش را برداشت و گفت زندگی باید در جبهه رقم بخورد ، در صورت امکان و در اوقات فراغت همانجا درس هم می خوانم.
♦️خاطرات شهید عبدالمحمد اکبری باصری؛ 💐اواخر فروردین۱۳۶۶ جهت اعزام به آموزش و گذراندن دوره فرماندهی دسته،همراه بادیگربرادران شهیدآبادی محمدعلی و احمدعلی اکبری،یعقوب یوسفی،حسن یوسفی واحمدعلی اکبری(فتحعلی) ازپایگاه دهبیدراهی اهواز شدندوپس از طی آموزش درپادگان شهیدحبیب اللهی اهواز درگردان رزم امام حسین(ع)لشکر ۱۹ فجر مشغول خدمت درجبهه شدند، اوایل آذرماه درخط مقدم(خط پدافندی) مستقرگردیدند. 🌷فرمانده گروهان ،فردی ازدیار سرچهان شهید بزرگوار اکبرمیرزایی بودند.این دو(شهید اکبر میرزایی وشهیدعبدالمحمد) علاقه شدیدی به یکدیگر داشتند.به قول برادرانی که همراه این شهیدان عزیز بودند میگفتند چندشبی که خط راتحویل گرفته بودند شبها وحتی روزها نمی خوابیدند قسمتی ازخط پدافندی گروهان شهید اکبرمیرزایی به صورت هفتی شکل به سمت خط عراقی ها به داخل خاکریز زده بودند و محل شهادت دوست شهید عبدالمحمد، همین حدود خاکریزهفتی شکل بود قابل ذکر این است که حدود خط پدافندی گروهان شهید طوری قرار گرفته شده بودکه صبحها و بعدازظهرها با خمپاره شصت عراقيها موردهدف قرار میگرفت و معروف به منطقه شصت شده بود وبا توجه به علاقه این دو شهید به یکدیگر ، شهید عبدالمحمد تقریباً یک روز بعداز شهادت دوستش ندای حق را لبیک گفته و به وصال معشوق خویش رسید وشربت گوارای شهادت را نوشید و به شهداء پیوست . طریقه شهادت به قول دوستان وی ، اصابت ترکش خمپاره شصت از پشت سر شهید بزرگوار بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ای شهیدان عشق مدیون شماست هر چه ما داریم از خون شماست... 🥀
صبح شد، باز دلم میل پریدن دارد و تماشاے تو هر صبح چہ دیدن دارد جملہ صبح بخیر از تـــــو شنیدن دارد. ⚘🍃 سلام، صبـحتون شهـدایـی🍃
🔴تشکر از دادستان محترم و یک پرسش! ✍حسین شریعتمداری محترم کل کشور در نشستی با حضور ...قضات و دادیاران دیوان عالی کشور...تاکید کردند که: «‌باید اولویت با جرایم سازمان‌یافته در فضای حقیقی و مجازی در حوزه عفاف و حجاب باشد‌». فراجا و تاکید بر اولویت برخورد با جرایم سازمان‌یافته، از محترم نسبت به پدیده پلشت کشف حجاب و با آن حکایت می‌کند که به حق قابل تشکر و تقدیر است. اما، با توجه به و مستندی که بر لایحه موسوم به حجاب و عفاف وارد است و به وضوح از آن در صورت تصویب حکایت می‌کند، پرسشی نیز از جناب ایشان در میان است که طرح آن را با عرض پوزش و فقط برای درک بهتر نظر دادستان محترم، خالی از فایده نمی‌دانیم. ⁉️.... و اما پرسش آمیخته به دغدغه‌ای‌ نیز در میان است و آن، این که مبادا منظور از اولویت برخورد با جرایم سازمان‌یافته، به معنا و مفهوم بی‌توجهی و رها کردن مقابله با کشف حجاب در انظار و اماکن عمومی باشد! .... 📣گفتنی است اشکالات جدی لایحه عفاف و حجاب تنها محدود به ماده یاد شده نیست و امید است این لایحه که نه فقط در پیشگیری از کشف حجاب ناکارآمد است، بلکه ترویج‌کننده این پدیده پلشت نیز هست، از اساس کنار گذارده شود
غیرت به ناموس ایرانی آیت الله خمینی با اتوبوس به اراک می رفت. در اتوبوس، افسری در کنار یک زن سرلخت نشسته بود و با او زیاد ور می رفت. وقتی به قهوه خانه رسیدند و اتوبوس نگه داشت، هنگام پیاده شدن، آیت الله خمینی کمربند افسر را گرفت و کشان کشان او را برد، در حالی که می گفت: «تو افسر خائنی هستی! باید به پاسگاه تحویلت دهم که این نشان افسری را از تو بگیرند. تو خائنی» این در حالی بود که آیت الله خمینی فقط هجده سال سن داشت.(۱) ۱. صحيفهٔ دل، مؤسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی ، ج ۲، ص ۴۹ 📚سایه روشن، سید محمد حسین راجی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرحیم هر صبح سه مرتبه : اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ حَمْداً كَثيراً طَيِّباً مُباركاً فيهِ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَ اَنَّهُ سَیِّدُ الاْوَّلینَ وَالاْ خِرینَ وَاَنَّهُ سَیِّدُ الاْنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَعَلی اَهْلِ بَیْتِهِ الاَئِمَّةِ الطَّیِّبینَ 🌹🌹🌹 : قالَ لا تَخافا إِنَّني مَعَكُما أَسمَعُ وَأَرىٰ فرمود: نترسید! من با شما هستم؛ میشنوم و میبینم 👈 و چه جای ترس و غم است وقتی که خدا در هر لحظه نجوایمان را هم میشنود و اعمالمان را میبیند و او همه بندگانش را کفایت میکند (سوره مبارکه طه آیه شریفه ۴۶ ) 🌹🌹🌹 پیامبر صلى الله عليه و آله می‌فرمایند: كانَ إبراهيمُ أبي غَيورا و أنا أغيَرُ مِنهُ و أرغَمَ اللّه ُ أنفَ مَن لا يَغارُ مِن المؤمنينَ (بحار الأنوار، ج ۱۰۰، ص ۲۴۸) پدرم ابراهيم بود و من با غيرت‌تر از اويم و خداوند بينى مؤمنى را كه غيرت ندارد، به خاک می‌مالد! 🌹🌹🌹  "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ" "اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا" 🌹🌹🌹 اللهم اشف کل مریض اللهم ادخل علی اهل القبور السرور اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹   معبودی جز خدا نیست سلطان حق و آشکار سلام خدمت هموطنان گرامی صبحتان بخیر و نیکی روز پنجشنبه خوبی توأم با سلامتی و موفقیت و آرامش وسربلندی و انرژی مثبت برایتان آرزومندم
در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر میدهیم 🔹کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی: 🔹عملیات وعده صادق تنها ۲۰ درصد توانی بود که بسیج کرده بودیم. 🔹بخشی از موشک های ما به کمک چند کشور رهگیری شد اما ما به هدف خود در اصابت موشک به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی دست پیدا کردیم. 🔹باز‌دارندگی رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر کاملا از بین رفت. 🔹قبلا هم‌ گفته‌ایم که ایران دارای توان بالقوه ساخت سلاح هسته‌ای است.
⭕️ اطلاعیه رسمی ائتلاف انتخاباتی اُمناء : خبرسازی‌ها درباره لیست صالحین کذب محض است 🔺ائتلاف انتخاباتی اُمناء با انتشار اطلاعیه‌ای، خبرسازی برخی کانال‌های تلگرامی و گروه‌های اجاره‌ای که برای گریز از شکست دست به رفتارهای غیراخلاقی زده‌اند، را تکذیب می‌کند. کانال‌های فوق به دروغ اعلام کرده‌اند اُمنا در کنار ائتلاف‌های انتخاباتی دیگر و به دستور یک مقام عالیرتبه به وحدت در دقیقه ۹۰ رسیده و لیست به اصطلاح صالحین را منتشر خواهند کرد! ائتلاف انتخاباتی اُمناء از مردم عزیز تهران درخواست می‌کند تا پایان فرایند اخذ آراء در صندوق‌ها، بی‌توجه به بی‌اخلاقی‌ها و کژتابی‌ها و دروغ‌سازی‌ها، مسیر تغییر و تحول را همراهی نمایند و کار را تمام کنند.
آمریکا: امکانات لازم برای مقابله با ایران را نداریم فرمانده دفاع هوافضای آمریکا در کنگره: 🔹در صورتی که ایران حمله مشابه ماه آوریل به اسرائیل را در منطقه انجام دهد، امکانات لازم برای مقابله با آن را در اختیار نداریم. 🔹امکانات ما در منطقه برای مقابله با حمله‌ای در آن حجم کافی نیست.
🔴انتقاد تند مفتی عمان به غرب: آزادی ادعایی آنها، تنها برهنگی، همجنس‌گرایی و قرآن‌سوزی را می‌شناسد! 🔻مفتی اعظم عمان درپی سرکوب اعتراضات دانشگاهی همبستگی با غزه در آمریکا، به شدت به آزادی مورد ادعای غرب تاخت. ♦️شیخ احمد الخلیلی در بیانیه‌ای گفت:چه بسیار افراد فریب خورده‌ای از این امت که، شیفته دموکراسی غربی شده؛ و خود را به آب و آتش زدند تا بهترین تعابیر را برای آن بیابند؛ و آن را الگوی برتر اجتماعی و سیاسی می‌دانستند. ♦️اما اکنون نهانِ آن [دموکراسی]، برای همگان هویدا و رسوا شد؛ آزادیِ ادعایی غرب، از برهنگی، همجنس‌گرایی و قرآن‌سوزی فراتر نمی‌رود؛ و با حق و یاری ستمدیدگان، بیگانه است. 🔻مفتی عمان همچنین با انتقاد از شیوه رفتار دولت‌های غربی با منتقدانشان گفت: آنها انتقادات را تنها با برچسب عقب‌ماندگی به مخالفان می‌شنوند. 🔻وی افزود: همین رویدادهای فزاینده در دانشگاه‌های غربی، بهترین گواه است؛ چرا که دانشگاهیانِ حقیقت‌جو را سرکوب کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 جهان آبستن حوادث عجیبی است! آیا برای احیای امپراتوری ایران اسلامی آماده اید؟ 🟢 پیش بینی بی نظیر رهبر معظم: قدرت از غرب به آسیا منتقل خواهد شد و فکر و جبهه مقاومت گسترش پیدا خواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایت اسرائیل در رفح با ۲۰ شهید و مجروح 🔹جنگنده‌های اسرائیلی منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. 🔹در این جنایت ۴ فلسطینی شهید و ۱۶ نفر هم مجروح شدند.
حملۀ یمن به ۳ کشتی در خلیج عدن و اقیانوس هند 🔹سخنگوی نیروهای مسلح یمن: در عملیات مشترک نیروهای دریایی، پهپادی و موشکی ۲ کشتی اسرائیلی «MSC DEGO» و «MSC GINA» در خلیج عدن هدف قرار داده شد. 🔹۲ عملیات ویژه نیز با هدف قرار دادن کشتی «MSC VITTORIA» انجام شد که اولی در اقیانوس هند و دیگری همان کشتی را در دریای عرب بود.
مشاور رهبر ایران، کمال خرازی، امروز گفت: تهران توانایی تولید سلاح هسته‌ای را دارد طبق گزارش‌های رسانه‌های ایران. مشاور (ایت الله) خامنه‌ای با تهدید اسقاطیل گفت: ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که بمب هسته‌ای بسازیم، اما اگر موجودیت ما از سوی اسقاطیل تهدید شود، باید دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم. در مورد تهدید تاسیسات هسته ای ما توسط رژیم صهیونیستی، بازدارندگی ما تغییر خواهد کرد. رهبر معظم ایران،(ایت الله) علی خامنه ای، در سال 2019 گفت که ساخت و ذخیره بمب هسته ای اشتباه است و استفاده از آنها شرعاً حرام است. اگرچه ما فناوری هسته ای داریم، اما از استفاده از آن اکیدا خودداری کرده ایم. در عین حال، جمهوری اسلامی قبلاً نشان داده است که پتانسیل ساخت تسلیحات هسته‌ای را دارد و وزیر اطلاعات ایران در آن زمان در سال 2021 گفت که فشار غرب ممکن است تهران را به سمت دستیابی به چنین سلاحی سوق دهد.
🔵 جنایات و مکافات ◽️چندین دور مذاکرات غیرمستقیم بین نمایندگان رژیم صهیونسیتی و حماس در دوحه و قاهره برگزار شد اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است. ⬅️چالشها و مشکلات پیش روی نتانیاهو: ۱) فشار‌ها از سوی مخالفانش از جمله بنی گانتز ، بن گویر و اسموتریچ بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. ۲) حامی بزرگ وی یعنی آمریکا نیز برای فرار از رسوایی شراکت در جرم او ترجیح می‌دهد از کابینه جنگی اش عبور کند. بایدن از بیم شکست در انتخابات پیش رو در آمریکا نمیخواهد این کشتار ادامه یابد. ۳) انزجار از رژیم صهیونیستی و نخست وزیرش روز به روز در جهان درحال افزایش است. اعتراضات دانشجویی که از دانشگاه‌های مطرح آمریکا شروع و اکنون به بسیاری از کشور‌های غربی سرایت کرده است نیز مزید بر علت گردیده است. ۴) جنبش حماس هم در مذاکرات برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد. ۵) ضربه عملیات وعده صادق هم او را گیج کرده و ابهت پوشالی و بازدارندگی اش را در منطقه بشدت پایین آورده است. ۶) بحران اقتصادی و کاهش صادرات و واردات بر این رژیم سایه افکنده است. 👈 اما چرا نتانیاهو اصرار بر ادامه جنگ و سنگین تر شدن کارنامه جنایات جنگی خود دارد؟ ◽️حقیقت آن است که نتانیاهو پیش از آنکه به فکر نجات اسرا باشد بیشتر بدنبال نجات خود می باشد. ◽️اگر پایان جنگ رقم بخورد به معنای سقوط کابینه دولت وی می‌باشد چرا که اکثریت کابینه‌اش را راستگرایان افراطی تشکیل داده اند و اگر نتانیاهو کوچک‌ترین امتیازی به حماس بدهد آنها استعفا خواهند داد و کابینه‌اش از اعتبار ساقط خواهد شد. ◽️پس از پایان جنگ نیز می‌داند که از سوی دادگاه بین المللی لاهه به خاطر ارتکاب جنایات جنگی محاکمه خواهد شد و همین روزها احضاریه اش صادر خواهد شد. البته دادگاه داخلی بابت فسادهای مالی اش را هم به آن اضافه کنید. 📌فی الحال نتانیاهو خود می داند به جنگ ادامه بدهد یا ندهد شکست خورده است اما امیدوار است که با ادامه جنگ به پیروزی هرچند ناچیز دست یابد تا بلکه راه نجاتی برای خود پیدا کند و از مشکلات موجود کمی رهایی یابد چون با جنگ نمی تواند اسرای صهیونسیتی را آزاد بکند. این تصمیم به منزله آن است که کسی در باتلاق گیر افتاده و دارد غرق می شود و هرچه دست و پا بزند بیشتر در آن فرو خواهد رفت لذا به هر چیزی متوسل می‌شود تا خود را از غرق شدن نجات دهد ولو چنگ زدن به علف‌های هرز ضعیف. روحیه سربازان ارتش اسرائیل پایین آمده و دچار بیماریهای روحی و روانی شده اند و از سوی دیگر جبهه مقاومت با روحیه شهادت طلبی خود همچنان مقتدرانه به دفاع مقدس ادامه می دهد و در نهایت خون غزه بر شمشیر صهیونیست پیروز خواهد شد چراکه إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. ‌🍃🇵🇸🇮🇷🍃
💢نگرانی دلالان از مالیات بر عایدی سرمایه 🔹اردیبهشت سال 1402 طرح مالیات بر عایدی سرمایه که مجلس شورای اسلامی آن را مالیات بر دلالی و سفته‌بازی می‌نامید، در مجلس به تصویب رسید و در خرداد همان سال شورای نگهبان ایراداتی به این طرح گرفت و به مجلس برگرداند؛ ضمن اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در تطابق قوانین با سیاست‌های کلی نظام ایراداتی به این طرح وارد کرد و به مجلس ارائه داد. حدود یک هفته قبل مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی ایرادات شورای نگهبان را با اصلاح موادی از این طرح پاسخ داد که البته همچنان این روند نهایی نشده است. در این اصلاحات مواردی شفاف شد و دوباره نقل محافل شد. اما چرا بر روی مالیات بر عایدی سرمایه اینقدر حساسیت وجود دارد؟ 🔸 از آنجا که بیشترین دلالی و سفته‌بازی در چهار بازار مسکن، خودرو، طلا و ارز صورت می‌گیرد، قانون مالیات بر عایدی سرمایه قرار است دلالی بر این بازارها را تحت تأثیر قرار دهد. بر این اساس، خریداران این کالاها اگر بخواهند کالای خود را بفروشند، بسته به زمان فروش و پس از تعدیل تورم مشمول مالیات می‌شوند. بنابراین، خرید هر میزان خودرو، طلا و مسکن و با هر کیفیتی مشمول مالیات نخواهد شد. 🔹 مالیات بر عایدی سرمایه مربوط به فعالان اقتصادی غیررسمی است که در بازار به دلالی و سفته‌بازی مشغولند. بنابراین فروشندگان خودرو و طلا که به صورت رسمی فعالیت می‌کنند، کما فی‌السابق مشمول مالیات بر عملکرد می‌شوند، نه مالیات بر عایدی سرمایه. بنابراین، اعتراض طلافروشان نشان می‌دهد، این قشر درآمدهای غیررسمی و فرار مالیاتی دارند که از تصویب این قانون اینقدر نگران می‌شوند. انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تحت تأثیر جنجال‌های آنها قرار نگیرند. 🔸 مالیات بر عایدی سرمایه به دنبال درآمد‌زایی برای خزانه و دولت نیست، بلکه هدف اصلی آن خارج کردن سرمایه از بازارهای غیرمولد و هدایت آن به سمت بازارهای مولد است. این طرح اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند نقش مهمی در جهش تولید و کنترل تورم ایفا کند. 🔹 پیشنهاددهندگان این طرح برای رفع نگرانی‌های مردم سه سال تنفس برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌اند. در این سه سال، مردم و دولت برای اجرای هرچه بهتر این طرح آمادگی‌های لازم را به دست می‌آورند. 🔸سخن پایانی اینکه این قانون در برخی از کشورها حدود 100 سال است که اجرا می‌شود و از این طریق نقدینگی در جامعه را مدیریت می‌کنند و ما اولین کشور در اجرای این قانون نیستیم، لذا تصویب و اجرای آن نباید موجب نگرانی مردم شود و در شرایطی که دلالان و سفته‌بازان سعی می‌کنند به اسم مردم و با عناوین گوناگون جامعه را نسبت به اجرای این طرح نگران کنند، نه تنها روشنگری لازم را انجام دهیم، بلکه مطالبه‌گری برای تسریع در نهایی‌سازی و اجرایی‌شدن آن هم داشته باشیم.
☑️ سفر بارزانی؛ نقطه‌عطف امنیت‌ساز روابط ایران و کردستان عراق 🔹۱۳ سال پس از سفر مسعود بارزانی، رئيس وقت اقلیم کردستان، به تهران، برادرزاده‌اش نچیروان بارزانی که حالا بر صندلی عمویش تکیه زده، به تهران سفر کرده و با مسئولان کشورمان دیدار و گفت‎وگو کرد. 🔹سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران در حالی انجام شد که طی ماه‌های گذشته روابط تهران و اربیل به خاطر مسائل امنیتی و فعالیت‌های برخی از گروهک‌های تروریستی از خاک این منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات نظامی تهران علیه این گروهک‌ها تروریستی در راستای تامین امنیت خود با چالش‌هایی روبرو شده بود. بر همین اساس انتظار می‌رفت محور اصلی دیدارهای این مقام اقلیم در ایران مباحث امنیتی باشد. 🔹«جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل منطقه در این باره به «نورنیوز» گفت: مواضع «نچیروان بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم شمال عراق در سفر به تهران مثبت بود و می‌توان به اجرای کامل مفاد توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق و تداوم روند خلع سلاحِ گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب کُردی امیدوار بود 🔹این کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: این سفر را می‌توان به نوعی اعلام مواضع جدید یا به عبور از شرایط گذشته و ورود به سرفصل جدیدی از روابط اقلیم شمال عراق با جمهوری اسلامی ایران بدانیم. 🔹قنادباشی با بیان اینکه «منفعت بهبود روابط میان تهران و اربیل شامل حال تمام کشورهای منطقه خواهد بود و موجبات ارتقای سطح امنیت منطقه را نیز فراهم می‌آورد»، عنوان کرد: افق ترسیم‌شده میان تهران و اربیل با چشم‌اندازهای گذشته متفاوت‌شده که این نیز به اصلاح صورت‌گرفته در رویکرد مسئولان منطقه اقلیم شمال عراق باز می‌گردد. 🔹این کارشناس مسائل منطقه در خصوص آینده روابط میان اقلیم شمال عراق با ایران، اظهارکرد: هنوز فضا و شرایط لازم جهت توافقات بزرگ اقتصادی میان دو طرف فراهم نیست؛ هرچند که به صورت محدود همکاری‌هایی وجود دارد.
📰 دکه روزنامه| پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳