eitaa logo
این عماریون
357 دنبال‌کننده
220.9هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
رئیس سازمان بسیج: بسیج باید به روابط‌عمومی مردمی تبدیل شود تا بتواند صدای همگان را در رسانه‌ها منعکس کند 🔹بیداری جهانی که امروز رخ داده مقطعی نبوده و ادامه‌دار است لذا ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال فرهنگ مقاومت باید توسعه یابد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعطیلی رسمی با تعطیلی شنبه به کشور اضافه نمی‌شود «مصری» نایب رئیس مجلس: 🔹در اصل هفدهم قانون اساسی، تعطیل «رسمی» ایران در روز جمعه است. 🔹در لایحه دولت (درباره کاهش ساعت کاری کارمندان) و مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، تعطیل «رسمی» عنوان نشده است. 🔹مصوبه کاهش ساعت کاری کارمندان، برای کسانی است که ساعت کار موظف دارند و بقیه اقتصاد کشور در جای خودش فعال است.
✍مردم ستون دین هستند 🔹حضرت امیر عليه السلام در عهد نامه مالك به او فرمود: «ستون دین مردم هستند. مردم اگر رنجیدند و تو را رها کردند هیچ ممکن نیست تو بتوانی روی پای خود بایستی و دین را حفظ بکنی 🔹اگر امام ارضوان الله عليه) فرمود: معیار رأی ملت است؛ چون اگر مردم برنجند با هیچ عاملی نمی شود اینها را سر پا نگه داشت ستون دین احترام به افکار مردم حقوق مردم اموال مردم و اعراض مردم است حاکم شرع باید این ستون را نگه بدارد تا بتواند به این ستون تکیه کند. ▪️علامه جوادی آملی حفظه الله تعالی
آیت الله بهاءالدینی فرمودند: اگر زنان چادری می خواستند نشانشان می دادم عرقی که در فصل گرما به خاطر حفظ حجاب می ریزند, دانه دانه اش خورشید است. شما خورشید خدا هستید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 هشدار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به مجمع تشخیص : با دارایی و زندگی مردم شوخی نکنید! 🔻نصر‌اله پژمانفر با بیان اینکه مگر می‌شود با دارایی و زندگی مردم شوخی کرد؟ گفت: تصمیم گرفته‌ایم بعد از یک‌سال اسناد شما را باطل کنیم و هیچ پاسخگویی قضایی هم نخواهیم داشت؟ 🔻 متاسفانه عده‌ای در خصوص طرح الزام به ثبت معاملات قولنامه‌ای معتقدند که اعلام کنیم پس از یک‌سال، هیچ سند عادی اعتبار ندارد. من بعنوان یک هشدار عرض می‌کنم که این موضوع مشکلات بسیار زیادی برای مردم و دستگاه‌های کشور ایجاد می‌کند.
🔺️🔻جریمه نقدی استقلال و تراکتور با رأی کمیته انضباطی 🔹️ با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال؛ باشگاه تراکتور به دلیل توهین و استفاده از لیزر توسط تماشاگران منتسب ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین باشگاه استقلال به دلیل استفاده از لیزر توسط تماشاگران منتسب ۵۱ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️🔻توصیه دکتر الهی قمشه‌ای از کتابی استثنائی که همه باید بخوانیم
🔺️🔻تداوم بارش باران و وزش باد شدید در این نقاط تا پایان اردیبهشت صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی: 🔹️جمعه (۲۸ اردیبهشت) در مناطقی از شمال غرب به استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی در امتداد رشته کوه البرز و نقاطی از مرکز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این روز شدت بارش در شمال شرق و نوار شمالی کشور خواهد بود. 🔹️شنبه (۲۹ اردیبهشت) در نوار شمالی و برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود. یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) بارش در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید و در دامنه‌های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز رگبار و رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود
کشف ۳ کیلوگرم مخدر شیشه از هندوانه‌های اهدایی فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا: 🔹️یکی از زندانیان اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان اصفهان که در مرخصی بوده است، نسبت به اهدای حدود ۳ تـن هندوانه برای مصرف زندانیان اقدام و آن را وارد اردوگاه می‌کند. 🔹️در زمان تخلیه بار هندوانه اهدایی در انبار اردوگاه و حین بازرسی توسط کارکنان یگان حفاظت زندان به یکی از هندوانه‌ها مشـکوک می‌شوند. 🔹️پس از بررسی دقیق تر آن، همکاران متوجه برش انتهایی هندوانه به صورت دایره‌ای شده و اثرات چسب در آن قسمت موجب می‌شود تا نسبت به باز کردن هندوانه اقدام کنند. 🔹️بعد از شکافتن این هندوانه از داخل آن مقدار ۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد. 🔹️راننده کامیون به اتهام اقدام در ورود مواد مخدر به داخل زندان دستگیر شد، متهم اصلی نیز پس از کسب دستور قضایی در مخفیگاه خود شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
🔺️🔻تکلیف اوسمار و پرسپولیس به‌زودی مشخص می‌شود 🔹️مذاکره باشگاه پرسپولیس با اوسمار برای تمدید قرارداد، پس از چند جلسه ابتدایی، در هفته‌های گذشته به دلیل حساسیت مسابقات لیگ برتر متوقف شد و حالا شنیده می‌شود طی دو سه روز آینده قرار است دوباره این مذاکرات از سر گرفته شود و احتمالاً تکلیف نهایی این موضوع نیز مشخص خواهد شد. 🔹️شنیده می‌شود درخواست‌های اوسمار از پرسپولیس مربوط به رقم قرارداد و همچنین لیست بازیکنان فصل آینده خواهد بود که در جلسه با مدیران این خواسته‌ها را اعلام می‌کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معاون امور زنان رئیس‌جمهور رسیدن سن سیگار کشیدن در زنان به ۱۳ سال را تایید کرد خزعلی در پاسخ به آخرین خبر: 🔹️بنا داریم با افزایش مالیات در این موضوع را کنترل کنیم. 🔹️باید در فروش آزاد سیگار و اطراف مدارس نظارت بیشتری صورت گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می‌شود وزیر اقتصاد در پاسخ به آخرین خبر: 🔹️در پی دستور ویژه رییس‌جمهور مواردی از آین‌نامه‌های قاچاق کالا که برای صنف طلافروشان مشکلاتی را به وجود آورده بود با رعایت مفاد کلی قانون، حذف شدند.
📸جواد نکونام خادم امامزاده صالح تهران شد 🔹️جواد نکونام سرمربی استقلال به عنوان خادم امام‌زاده صالح بن موسی کاظم(ع) معرفی شد.
سئوال کنندگان ناپیدا و چند نکته خیلی مهم 🔹چند نکته پیرامون نظر منسوب به آیت الله جوادی آملی 🔻۱-پاسخ دفتر استفائات مراجع به سئوالات احکام، غالبا توسط فضلایی داده می شود که به مبانی فقهی مورد نظر آن مرجع تقلید اشراف علمی دارند؛ لذا در ابن مورد مناسب است نظر خاص حضرت ایشان بصورت دستخط یا صوت و تصویر منتشر شود. 🔻۲-پاسخ استفتاء یعنی پاسخ به سئوالی که از یک مرجع تقلید انجام شده است؛ بنابراین لازم است دفتر آیت‌الله متن سئوال و حتی سئوال کنندگان احتمالی را هم منتشر کند. 🔻۳-پاسخ به هر سئوال بر اساس فروضاتی است که در سئوال مطرح می‌شود؛ لذا با توجه به عدم انتشار اصل سئوال و نداشتن پایه علمی فروضی که در ابتدای پاسخ به نقل از سئوال کنندگان آمده، «این پاسخ» را مطلقا نمی توان موافقت آن مرجع عظیم الشأن با تعطیلی شنبه مورد بهره‌برداری رسانه‌ای و استناد قرار داد. 🔻۴- مهم‌ترین نکته آن است که مسائل سبک زندگی اسلام وسیع‌تر از دایره احکام فقهی حلال و حرام است. 🔻مثلاً اگر همان سئوال کنندگان از دفتر استفتائات سئوال می کردند که «آیا می شود در روز عاشورا عروسی گرفت یا در تاسوعا جت اسکی(...) سوار شد؟» منطقا پاسخی که بر اساس احکام اولیه دریافت شود از جنس همین پاسخ استفتاء خواهد بود؛ در حالیکه پاسخ واقعی سئوال اخیر ناظر به بوده و بر اساس سیره اهلبیت قابل دستیابی است و در کتابهای کوثر کربلا و شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی است که می توان نظر آیت الله جوادی آملی را در مورد آن یافت. 🔻۵- اما دست های ناپیدا طراح و مجری زورگویی های غیر علمی چند تاجر اتاق بازرگانی...
🚩🌅🇮🇷💐از امام رضا از رسول خدا (صلوات‌الله علیهما) نقل شده است: 🚩«به‌راستی که خداوند (تبارک‌وتعالی) نسبت به زنان از مردان دل‌سوزتر است. هیچ مردی نیست که شادی‌ای بر دلِ زنی که از محارم اوست ، وارد کند ، مگراین‌که خداوند (تعالی) در روز قیامت او را شاد گرداند.» 📚🌴✍الکافي، ج۶، ص ۶
‏✨️حذف ۴۲۰۰ چرا لازم شد؟ پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، در اولین جلسه‌ای که به‌‌عنوان عضو کمیته اقتصادی آقای رئیسی با مدیران وقت سازمان برنامه داشتم، اولین سخن آقای پورمحمدی این بود که باید ارز ۴۲۰۰ را حذف کنید. موضع حقیر این بود که تورم شدیدی ایجاد خواهد شد و نباید. تقریبا در تمامی جلساتی ‌که پیش از تشکیل دولت حضور داشتم، مخالفتم را اعلام کردم و بعد از آن، در جریان مباحث نبودم. درآمدهای نفتی دولت کفاف تامین ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی را نمی‌داد. لذا یا با نامه به رهبر انقلاب از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شد، یا ارز نیمایی از صادرکنندگان غیرنفتی خریداری شده (به قیمت ۲۳هزار تومان) و به واردکنندگان کالاهای اساسی به نرخ ۴۲۰۰ واگذار می‌شد. یعنی دولت گران میخرید و ارزان می‌فروخت! موضع حقیر این بود که این ۲۳هزار تومان از کجا آمده؟ چرا پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها ارز حاصل از صادراتشان را به همین قیمت ۴۲۰۰ عرضه نمیکنند؟ منتهی نظر دیگر که غالب شد، پذیرفتن نرخ دلار نیمایی به عنوان نرخ واقعی و تبعیت دولت از این نرخ بود. دولت از یک سو نظر ما را نمی‌پذیرفت، از دیگر سو مدام یا از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کرد یا ارز نیمایی خریداری کرده و به نرخ ۴۲۰۰ به واردکنندگان می‌داد (مانند همین قصه‌ای که شایعه شد درباره خرید ارز نیمایی و فروش به ۲۸۵۰۰ صورت می‌گیرد و بانک مرکزی تکذیب کرد). نتیجه این رویکرد، یا تخلیه منابع صندوق توسعه بود، یا ایجاد کسری برای دولت؛ در چنین شرایطی بود که با اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ رئیس جمهور بر تقویت ارزش پول ملی تصریح‏ کرده بودند، بعدها فرمودند کار لازمی بود. در سیاستهای کلی برنامه هفتم نیز که ابلاغ فرمودند، بر ثبات نرخ ارز تصریح شد. همان روزی که آقای رئیسی بنا بود شب به تلویزیون بیایند و حذف ۴۲۰۰ را اعلام کنند، خدمتشان رفتم و التماس کردم که این کار را نکنید. گفتم به پایتان می‌افتم نکنید! اما کارگر نیفتاد. پیش‌بینی‌هایی کردم از عواقب کار. هنگام خداحافظی، عرض کردم شما که حرف حقیر را نپذیرفتید، اما قول بدهید اگر آنچه گفتم رخ داد، عوامل این کار را عزل کنید... پس از حذف ۴۲۰۰، یک به یک آنچه انذار داده بودیم رخ داد. به فاصله چند ماه، مالکان ارز و طبعا ذینفعان گرانی آن شروع به بالا بردن نرخ بازار و به تبع آن، نرخ نیما کردند. به نحوی که ظرف مدت کوتاهی، نرخ ارز نیما از ۲۳ هزار تومان در مرداد ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار تومان رسید. حال دولت ماند و این تناقض که چه کند؟ آیا دولت نیز پول نفت را به نرخ جدید نیما به واردات کالاهای اساسی بدهد؟‏ واقعیت این است ‌که تجربه تورم شدید ناشی از حذف ۴۲۰۰ این اجازه را به دولت نداد. وگرنه بر اساس همان منطقی که ۴۲۰۰ حذف شد، ۲۸۵۰۰ نیز باید حذف می‌شد! چه آنکه تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به جد دنبال حذف ارز ۲۸۵۰۰ هستند. موضع جدید ما این است: در فاصله این دو سال، دقیقا چه اتفاقی‏ افتاده که نرخ ارز نیما از ۲۳هزار تومان به ۳۸هزار تومان رسید؟ چرا پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها باید ارز خود را بالاتر از ارز نفتی بفروشند؟ موضع جدید طرف مقابل نیز عرض شد که تبعیت دولت از نرخ نیمایی را تجویز میکنند و این داستان ادامه دارد. سخن بسیار است، اما هر راست نشاید...‏ اقتصاد کتاب نیست، ماشین حساب هم نیست. مراودات پیچیده انسانی و معادلات پیچیده‌تر سیاسی و مناسبات هولناک قدرت و ثروت را کنار گذاشتن و با استناد به چند قلم نمودار و آمار، تحلیل اقتصادی ارائه دادن، اشکالی ندارد. اما برای سرگرمی خوب است، نه سیاست‌ورزی و اداره کشور...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 تحلیلی بر سخنان آیت الله شب زنده‌دار عضو محترم فقهای شورای نگهبان درمورد لایحه حجاب وعفاف 👈همانگونه که آیت الله شب زنده‌دار فرمودند لایحه عفاف وحجاب ازجهت جرم انگاری تمام مصادیق عدم رعایت حجاب شرعی هیچ ایراد واشکالی ندارد و اهتمام لازم در این زمینه به عمل آمده است 👈پیشنهاد آیت الله شب زنده‌دار مبنی براضافه شدن یک ماده به لایحه عفاف و حجاب به منظور ادامه اجرای ، پیشنهاد بسیار ارزنده‌ای است که یکی از مشکلات اساسی لایحه را برطرف می‌کند و جای تقدیر وتشکر دارد 👈یکی از ایرادات اساسی لایحه عفاف و حجاب سلب اختیاراتی است که به موجب قوانین جاری برای پلیس و دستگاه قضایی به رسمیت شناخته شده و با توجه به اینکه اختیارات برای جلوگیری از استمرار ارتکاب جرم بدپوششی و کشف حجاب ضروری می‌باشند،لذا سلب این اختیارات مغایر بااصل سوم قانون اساسی است 👈لایحه عفاف و حجاب از این جهت که به پلیس اجازه نداده با عملیات اجرایی و دستگیری متهمان جرائم مشهود مانع از استمرار ارتکاب جرائم بد پوششی،کشف حجاب وبرخی دیگر از مصادیق عدم رعایت حجاب شرعی شود، مغایر با قانون اساسی است 👈لایحه عفاف و حجاب از این جهت که به دستگاه قضایی اجازه نداده در مرحله اول و دوم ارتکاب جرائم بدپوششی و کشف حجاب مرتکب را تعزیر کند و اختیار تشکیل مستقیم پرونده برای متهمان را از دستگاه قضایی سلب کرده و قاضی را از بازداشت موقت متهمان بدپوشش و مکشفه منع نموده و مانع از اعمال حبس برای مستنکفان از پرداخت جزای نقدی شده،برخلاف شرع و قانون اساسی است
🔸بارش بی‌سابقه مشهد در ۲۰ سال اخیر علی اصغر دهقان پور،مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی: 🔹 امروز چهارشنبه شاهد بارش بی‌سابقه ۳۲/۰۳ میلی متری باران طی مدت زمان ۴۰ دقیقه در شهر مشهد مقدس بودیم که در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بود. 🔹 از ظهر امروز سامانه بارشی به شکل سنگین آسمان کلانشهر مشهد را تحت تاثیر خود قرار داد به طوریکه در بسیاری از معابر سطح شهر شاهد آب‌گرفتگی بعضا شدید بودیم. 🔹 براساس گزارش‌های سامانه هواشناسی، شاهد بارش ۳۲/۰۳ میلی متر در مشهد بودیم که طی مدت زمان ۴۰ دقیقه یک بارش تاریخی و رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. باید گفت این بارش طی ۲۰ سال گذشته در مشهد سابقه نداشته است. 🔹 مجموع بارش‌های امروز مشهد ۳۷/۰۲ تا این لحظه بوده است، از هم‌استانی‌های گرامی تقاضا می‌شود طی این روزها که شاهد بارش بی‌سابقه باران در اقصی نقاط استان هستیم، مردم از رفتن به مناطق حاشیه‌ای رودخانه‌ها، نقاط پایین دست، مسیل‌ها، بوستان‌های شهرهای دارای بارش باران و آب‌گرفتگی در سطح شهر مشهد و شهرهای دارای بارندگی خودداری نمایند.
🔴مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است ♦️معاون وزیر صمت:براساس قانون، مالیات فقط به اجرت تعلق می‌گیرد و مصرف کننده نباید هیچ مالیاتی برای خود طلا پرداخت کند. ♦️تاکنون بیش از ۸۴۶ هزار سکه طلا در سامانه جامع تجارت معامله شده است. ♦️در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر در معاملات شمش طلا، سکه بهار آزادی و غیره بودیم.
🔴سید مجتبی خامنه ای در مدرسه نوه رهبرمعظم انقلاب ♦️بازنشر تصویری از حضور بدون تشریفات حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی خامنه ای فرزند حضرت آیت اللّه خامنه ای در جلسه اولیا مربیان فرزندش را مشاهده می کنید. ♦️به تازگی تصویری ازحجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای فرزند دوم حضرت آیت اللّه خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر شده که واکنش مثبت کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.
🔴رئیسی: دغدغۀ مردم در بورس رفع شود ♦️تامین مالی بخش تولید از برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال است، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی موظف هستند با توجه به مشخص بودن میزان منابع مالی، تدابیر لازم را برای رفع موانع تامین مالی مورد نیاز صنایع اتخاذ کنند. ♦️نگاه دولت به موضوع ساخت مسکن راهبردی است. وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها تسریع در ارائۀ مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. ♦️دغدغده‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس و بازار سرمایه رفع شود.
🔴سردار قاآنی: همۀ جنایتکاران بدانند که اقدامات و جنایاتشان به حسابشان نوشته شده است ♦️فرانسه، آلمان و انگلیس فکر نکنند آن شب آمدند و برای دفاع از صهیونیست‌ها هواپیماها را آوردند و قضیه تمام شد و رفت. بله آن شب تمام شد اما حساب آن‌ها سرجای خودش است. 🇮🇷
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: اى على! چهار چيز را پيش از چهار چيز درياب : جوانى ات را پيش از پيرى؛ و سلامتى ات را پيش از بيمارى؛ و ثروتت را پيش از فقر و زندگى ات را پيش از مرگ . ®🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوپو کابوس اوباش / دستگیر اراذل قداره‌کش در جنوب تهران اراذلی که میگن شد شد نشد میریم محلشون شما شب دیر میری خونه مامان بابات به ما زنگ میزنن ویژه