eitaa logo
این عماریون
351 دنبال‌کننده
220.6هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
. کجای نقد طیب نیا قابل تقطیع است ؟! 🔹آقای ظریف در واکنش به انتشار سخنان انتقادی آقای طیب نیا، ماجرا را به "ضبط دزدانه" و "تقطیع سخنان" ربط داده است. اما کجای این سخنان طیب نیا سر کلاس درس، محرمانه یا قابل تقطیع است: 🔻"ایشان (پزشکیان) فردا رییس جمهور بشود، ظریف را می خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند؛ حتما مجلس رای نخواهد داد. بگذریم از اینکه من، ظریف رو ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می دانم. 🔻قوی ترین کارشناس، هر چیزی جای خودش را دارد. قوی ترین کارشناس، ضعیف ترین وزیر خارجه! دوره آقای ظریف روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه ای! 🔻ایشان اصلا آدم اجرایی نیست. قائم مقامش هم یک آدم خیلی ضعیفی را گذاشته بود". 🔹ضمنا آقای ظریف درباره انتشار فایل های صوتی خودش نیز همین ادعاها را مطرح کرده بود اما در یک مورد سعید لیلاز فاش کرد که درز دادن آن فایل، اقدامی عمدی برای پالس دادن به دولت آمریکا و جلب حمایت انتخاباتی در سال ۱۴۰۰ بود! ♦️آیا انتشار فایل صوتی آقای طیب نیا نمی تواند از همین جنس درز دادن ها و ناشی از اختلافات شدید در درون ستاد ائتلافی مدعیان اعتدال و اصلاحات باشد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اشاره به موضوع کناره‌گیری از انتخابات {استعفا} و صدور حکم اعدام مشروط برای طرف مقابل، آن‌هم بعد از یک بحث ساده و نه‌چندان مهم روی نرخ رشد اقتصادی، دورنمای ذهنی و اتمسفر روانی مسعود پزشکیان را عیان کرد؛ فضای مهندسی شده در ذهن مسعود پزشکیان، بر اساس اطلاعات، آمار، تحلیل، القاء یا هر ورودی دیگری که از سوی مشاوران خود داشته، اکنون شامل انبوهی از مجهولات، مشکلات غیرقابل حل یا مشروط به امور واهی یا غیرواقعی، و از همه بدتر، ناامیدی از تحقق وعده‌ها و یک انتهای تلخ است. حضور این تفکر در راس مدیریت اجرایی کشور، خروجی و نتیجه‌ای جز همان دو گانه نابودی مسائل یا کناره‌گیری با تم طلبکاری، در بر نخواهد داشت؛ و از آنجاکه مخالفان تفکر و منتقدان جریان وی، نابود شدنی نیستند، و از آن بدتر، راه‌حل‌های مد نظر دکتر پزشکیان، بر خلاف تصور وی، نسبت چندانی با حیطه اختیارات رئیس دولت ندارد، و از آن بالاتر، مشکلات و مسائل جاری و آتی، همچون سعید جلیلی، متوقف در اخلاق و آداب دیپلماتیک نیستند، باید منتظر بروز طوفانی از نابسامانی‌های بزرگ در عرصه سیاست داخلی، اقتصاد و معیشت، و موضوعات بین‌المللی بود.
🔹 "سعید جلیلی" مناظره اول با "سعید جلیلی" مناظره دوم تفاوتِ جدی دارد! اگر همین روحیه را حفظ کند کار تمام است ان شاالله ببینید... 🔻درباره‌ی مناظره‌ی دوم ۱. سعید جلیلی، از همان آغاز با حمله آغاز کرد؛ صریح و بی‌تعارف. پزشکیان، انتظار تقابل در لحظه‌ی نخست را نداشت. گیج شد و کوشید با قطع سخنان، ابهام ایجاد کند اما نتوانست. چقدر دلرباست این چهره‌‌ی تقابلی و مواجهه‌ای از جلیلی. ضربه‌‌ی اول را جلیلی نواخت. جلیلی، اجداد سیاسی پزشکیان را به رخش کشید و از هاشمی و خاتمی و روحانی سخن گفت. شارلاتانیسم پزشکیان در حال خنثی‌شدن است. او انتظار نداشت که جلیلی، این‌چنین در برابرش ظاهر شود. ۲. پزشکیان، ناچار است وارد گفتار پوپولیستی شود تا امکان تهاجم بیابد. لحن پزشکیان، اهانت‌آمیز است؛ او خطاب به جلیلی، تعبیر «این» را به کار می‌برد. لات‌مآب و قلدرصفت است و نان حرافی‌اش را می‌خورد. پزشکیان، اندکی منطق ندارد و ادب نیز. دهان‌دریده و لمپن است. روش او، جدلی و طرح اشکال برای پریشان‌کردن طرف مقابل است. او چنانچه رئیس‌جمهور شود، با صدای مخالف چه خواهد کرد؟!
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 حامی طالبان حامی پزشکیان چه اتفاقی افتاده که طرفداران طالبان با تمام قدرت از آقای پزشکیان حمایت میکنند؟ 🍃🌹🍃 |
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 جلیلی و پزشکیان چه می‌گویند؟ بررسی مواضع دو کاندیدای ریاست‌جمهوری 🍃🌹🍃 |
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 برخی از دستاوردهای دولت شهید رئیسی 🍃🌹🍃 |
تفاوت ♻️ به معنای گشایش ، ایجاد بستر و زمینه برای آمدن امام است ، یعنی آماده شدن باطن جامعه [ یاران ] ♻️ اما ، به معنای ظاهر و نمایان شدن امام در رأس جامعه برای برپائی حکومت الهی می‌باشد . ✍ بنابراین می‌توان گفت ؛ حرکتی جمعی برای رسیدن به ظهور امام زمان عجل الله است . 🔹🔹 ، فرهنگی است که با آماده شدن باطن ، پیش از ظهور ، جامعه را آمادهٔ پذیرش امام عصر عجل الله می‌کند . ✅ یعنی همان خود سازیِ درونیِ منتظران واقعی [ یاران حضرت ] ، که در جهت یاریِ حضرت با : 🔰🔰🔰 🔸 : تبعیت تام از امام زمان 🔸 🔸و [ یعنی سنخیت پیدا کردن با اخلاق و صفات امام ] مستعدِّ همراهی با امام خود می‌شوند . 👈 : 👇👇 👈 فرهنگ فاطمی 👈 یعنی افرادی با روحیهٔ جهادی همچون حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها ، در جهت برپایی حکومت ولیّ زمانشان با تمام توان شبانه روز ، تلاش کرده و اقدام به زمینه سازی برای آمدن حضرت کنند . 🔹 یعنی : فرهنگ واقعی امام خواهی و مکتبی که ما را به معرفتِ شناخت امام نائل می‌کند و از ما شیعهٔ ناب می‌سازد ، یعنی فهم اینکه ما درک کنیم نبود امام یعنی بیچارگی و بدبختی روزافزون و هیچکس همچون امام معصوم ، قدرت اصلاح جوامع بشری را ندارد . فرج ، یعنی درک غربت و مظلومیت امام ، درک ضرورتِ یاری و زمینه سازی ظهور امام زمان عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف .
🔺وحیدی: سلامت انتخابات مورد تاکید است وزیر کشور: 🔹توانستیم انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۴۰ روز در کمال امنیت و سلامت با رقابت فشرده نامزدها برگزار کنیم. 🔹سلامت انتخابات مورد تاکید بوده و به‌عنوان یک حق‌الناس و امانت است. 🔹ضوابط را هر دو نامزد به خوبی رعایت کرده‌اند. 🔹از تمام ستادها نیز می‌خواهیم که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به هیچ عنوان دست به تخریب نزنند تا انتخابات در فضای سالم برگزار شود.
🔸شهردار تهران همچنان در مرخصی است 🔹رییس شورای اسلامی شهر تهران: با اتمام مهلت مرخصی علیرضا زاکانی در مرحله اول انتخابات، وی مجددا از شورا مرخصی گرفته است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقش فرح پهلوی در سقوط شاه اسناد تاریخی و خاطرات رجال سیاسی دربار پهلوی نشان می دهد که یکی از دلایل سقوط محمدرضا پهلوی کارهای سیاسی و اجتماعی فرح دیبا بود. ____________
❤️سردار سلیمانی خوار چشم دشمنان داخلی و خارجی بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ | انتخابات؛ ضمانت امنیت ما مقام معظم رهبری: هرکس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند.
⭕️ دکتر جلیلی: نمی‌شود وقتی موضوعی را نمی‌دانید، برای آن راه‌حل پیدا کنید 🔹حتی نمی‌دانید در چه زمانی پروندهٔ ایران به شورای امنیت ارجاع شد. نمی‌شود مطلبی را دیگران بنویسند و بخوانید و ادعایی بکنید و نگویید کجا این حرف زده شده. 🔹وقتی با مردم صحبت از صداقت می‌کنید، آن را در عمل به مردم نشان بدهید؛ باید این ادعاها را در محضر خدا جواب بدهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلیلی: تفکر سیاسی شما ۳۲ سال کشور در اختیارش بوده است 🗣سعید جلیلی: 🔹این بحث‌ها که فرمودند همینجا مشخص است و خوشبختانه در محضر ۸۰ میلیون نفر هستیم. اینها به صراحت به جوانانی که ۱۰ سال درباره موضوعی کار می‌کنند چون فقط با این‌ها نیستند تهمت می‌زنند. 🔸تفکر سیاسی شما ۳۲ سال کشور در اختیارش بوده است.
💢جلیلی: آقای پزشکیان! با مردم صحبت از صداقت می‌کنید ولی با مردم صداقتتان را نشان دهید! ▪️نه اینکه یک چیزی نوشته شده باشد و بگویید همین‌ها را می‌خوانم! 🗣سعید جلیلی: 🔹خداوند ناظر و شاهد است که چقدر مطالب شما مطابق واقع است و صدق است! 🔸درباره حرف‌های خودتان تامل کنید! 🔹شما بلد نیستید آقای پزشکیان که پرونده ایران چه زمانی به شورای امنیت ارجاع شد! چه زمانی ارجاع شد؟ نه مسئله را می‌شناسید و نه تاریخ ارجاع پرونده به شورای امنیت را می‌دانید! 🔸آقای پزشکیان! با مردم صحبت از صداقت می‌کنید ولی با مردم صداقتتان را نشان دهید! نه اینکه یک چیزی نوشته شده باشد و بگویید همین‌ها را می‌خوانم! 🔹باید فردا در محضر خداوند جواب بدهید.
❌ تمام تهران را صدا کنید ...🗣🗣🗣 بر طبل شادانه بکوب ❌ 📍بسم الله الرحمن الرحیم 🔺برنامه فوق‌العاده استقبال از دکتر سعید جلیلی حین خروج از ساختمان صداوسیما ▪️قدردانی از حماسه آفرینی در مناظره پایانی انتخابات👏👏👏 ساعت ۲۳:۳۰ ✅ خیابان ولیعصر | درب بلال صداوسیما ⭕️ همگان را مطلع کنید ⭕️
*🔘رویکرد اقتصادی شما فارغ از عملکرد گذشته طیب نیا و روحانی است؟* 🔹آقای جلیلی می‌گوید اله خواهیم کرد و بعد گفت روحانی اینکار را کرد. روحانی به من چه ربطی دارد؟ 🔹اینها اگر این طرح (وان) را داشتند چرا در دوره شهید رئیسی این را اجرا نکردند؟ 🔹موضع من درباره بورس، آقای دکتر عبده هم مصاحبه و هم اعلام کرده. نگاه من درباره بورس همان است که دکتر عبده گفته است. 🔹اقتصاد یک نفر نیست؛ اینطور نیست که یک نفر برای اقتصاد نقشه بکشد؛ مجموعه ای از اقتصاددانان هستند. بسته به تخصص، نسخه می نویسند. 🔹اگر بخواهیم کاری کنیم کارشناسان مربوط به آن رشته را در این رابطه به کار میگیریم که چگونه بورس را کنترل کنیم. 🔹اصولاً دولت نباید در قیمتها دخالت کند و به تولید دستور بدهد که چه کند. 🔹مداخله دولت همین بلا را سر بورس و بازار و تولیدکننده می آورد. 🔹آنچه ما انجام میدهیم درباره بورس، برگرداندن ثبات و امنیت به بورس است. کسری پول دولت را از بورس جبران نخواهیم کرد. 🔸جلیلی: چگونه ثبات را به بورس برمیگردانید؟ 🔹پزشکیان: دولت نباید دخالت کند. اگر مداخله نکند، خودبخود این بی ثباتی حذف می شود. 🔹از نظر تخصصی و علمی آنچه دیروز خدمتتان گفتم، اقتصاد بهداشت و درمان و صنعت و پول و مالی و بورس زمین تا آسمان فرق دارند؛ از کارشناسان مربوطه جهت حل این ناترازیها قطعا استفاده میکنیم. 🔹حل مشکل بورس یک نسخه ساده نیست.تحریمها هم مهم است که اگر حل نکنیم موج تحریم در خود بورس تاثیرگذار خواهد بود.
*🔘نظر شما درباره مدیریت مصرف و ناترازی مصرف انرژی چیست؟* 🔹رئیس جمهور سابق و اسبق و همه کسانی که ۳۲ سال کار دستشان بوده الان در چه ستادی هستند؟ 🔹آقای پزشکیان! شما الان به قول خودتان دیگر در دانشگاه صحبت نمیکنید! شما الان می خواهید برای ریاست جمهوری صحبت کنید. اینکه میگویید راه حل باید پیدا کنیم! پس کی؟!! 🔹مردم! امروز باید تصیمم بگیریم و مطالعات باید قبلاً صورت گرفته باشد. ریاست جمهوری دوره آزمون و خطا و مطالعه نیست! هر روز که می گذرد به مردم فشار می آید. 🔹تا نقطه اجرایی شدن طرحم درباره انرژی (طرح وان)‌ را پیش رفته ایم و کامل مطالعه کرده ایم. 🔹در همین دولت آقای روحانی که آقای پزشکیان می خواهد بشود دولت سوم روحانی، نگاه این بود که چه کسی گفته باید به همه یارانه انرژی بدهیم؟ می گفتند هر کس ماشین دارد می دهیم هر کس ندارد نمی دهیم. این غلط است. 🔹بهترین برنامه این است که خود مردم را در این طرح بزرگ ملی شریک کنیم. مردم را اگر مشارکت دهید در مدیریت مصرف انرژی، آنموقع مردم چون احساس نفع می کنند وارد می شوند. 🔹باید به مردم اعتماد کرد؛ خود دولت است که بستر را فراهم می کنند و به مردم اجازه می دهد مصرف را خودش مدیریت کند. 🔹طرح ما اصلاً به معنای افزایش قیمت نیست. همین قیمتی که الان وجود دارد هست.
انتخابات روز جمعه از چشم انداز امنیت ملی ♦️روحانی و خاتمی و تیم (ضد) امنیتی اطراف شان، از شبکه رسانی ای زیر دست خواسته اند این انگاره را جا بیندازند که انتخاب نامزد مورد حمایت آنها، یعنی صلح در منطقه، و پیروزی نامزد رقیب، یعنی جنگ! 🔹این گزاره که تنه به تبلیغات گوبلزی می زند، ۱۸۰ درجه خلاف واقع است و هر گاه ائتلاف اشرافییت غربگرا در کشور صاحب موقعیت شده، تهدید های نظامی و امنیتی (علاوه بر تهدید های اقتصادی) رو به افزایش گذاشته است. ♦️در سال های أغازین دولت خاتمی که شعار گفت و گوی تمدن ها می داد، دولت آمریکا جرئت کرد در مرزهای شرقی و غربی ما جنگ راه بیندازد، ایران را محور شرارت بخواند و تهدید به حمله اتمی کند. و اگر درایت شهید سلیمانی در ناکام گذاشتن آمریکا در میدان نبود، حتما ایران، هدف بعدی حمله بود. 🔹دولت آمریکا، همچنین مقارن با دولت روحانی، در حالی که برای مذاکره در باغ سبز نشان می داد و جان کری، ظریف و حسین فریدون را د ر آغوش می کشید و وعده لغو تحریم ها را می داد، جنگ نیابتی گسترده را به مثابه سرطان، در سوریه و عراق گسترش داده و تا پشت مرزهای ایران تاخته بود. ♦️اینجا هم اگر درایت شهید سلیمانی و همرزمانش (در اوج مغازله روحانی و ظریف با طرف آمریکایی) برای تاراندن داعش و النصره نبود، آمریکا و اسرائیل و ناتو به عملیات گازانبری در منطقه دست می زدند. اما سردار سلیمانی، هر دو جنگ را که به جنگ جهانی چهارم و سوم معروف شد، مغلوبه کرد. 🔹به همین علت هم بود که آمریکا -پس از شکست در لشکر کشی ۷ هزار میلیارد دلاری- فرمانده جبهه مبارزه با تروریسم و اشغالگری را در فرودگاه بغداد ترور کرد، اما این تهدید خطرناک، پاسخ در خوری از دولت روحانی نگرفت. ♦️نکته آخر و مهم تر، به امروز بر می گردد. به احتمال قریب به یقین، یکی از دلایل تردید جدی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان (غیر از هراس از توان رزمی بالای حزب الله)، سرنوشت انتخابات مهم ایران است. 🔹هر تحرک جنگی علیه لبنان، قبل از نهایی شدن نتیجه انتخابات ایران می تواند به ضرر غربگرایانی تمام شود که محل امید غرب هستند. چه این که مردم ایران، تهدید دشمنان را جدی تر می گیرند و بیشتر به گزینه مقاومت، گرایش پیدا می کنند. ♦️از سوی دیگر، حتما برای صهیونیست ها فرق می کند که کدام جریان در ایران، سکان دولت را به دست می گیرد: جریان منفعل و مروّج غرب هراسی، یا جریان نترس و شجاعی که بودنش در دولت، همین چند ماه قبل موجب شد نیروهای نظامی مقتدر ایران بتوانند به پشتوانه دولت و دیپلماسی، اسرائیل متجاوز را به تحقیر آمیز ترین و بازدارنده ترین شکل ممکن، مجازات کنند. 🔹بنابراین، از این زاویه هم مهم است که روز جمعه چه کسی انتخاب می شود؟ کسی که با آمدن او و عقبه منفعلش، جرئت گسترش جنگ در منطقه به اسرائیل و آمریکا داده می شود و تهدید ها علیه ایران را فرونی می بخشد؟ یا نامزد و جریان انقلابی که جرئت گسترش جنگ را از اسرائیل و آمریکا گرفته و امنیت کشور را پاس داشته اند؟