۱. محسن پاکنژاد؛ وزارت نفت ۲. احمد میدری؛ وزارت کار ۳. محمد اتابک؛ وزارت صمت ۴. محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت ۵. فرزانه صادق مالواجرد؛ وزارت راه ۶. محمدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث ۷. عباس علیآبادی؛ وزارت نیرو
خط قرمز طیف پایداری بر روی وزریر امور خارجه
چنانچه اشاره شد محور اصلی رای عدم اعتماد به وزرای پیشنهادی طیف فکری نزدیک به پایداری با لیست های متعدد و متنوع در مجلس کنونی است. در جریان تایید صلاحیت وزیر امور خارجه نیز نمایندگان این طیف (امیرحسین ثابتی نماینده تهران، ظهوریان ابوترابی نماینده مشهد و محمد رضا احمدی سنگر نماینده مردم رشت) سعی کردند با طرح موارد مختلفی از جمله عدم رعایت قانون قادام راهبردی در مذاکرات احیا برجام، خروج آمریکا از برجام به دلیل عدم رعایت خطوط قرمز نام و ضعف سند، عمل یک طرفه به تعهدات برجام بدون الزام کردن طرف مقابل در اجرای تعهدات، عدم رفع تحریم ها با اجرای برجام، عدم هماهنگی و دوگانه سازی میان میدان و دیپلماسی، پیش بینی غلط درباره عدم خروج ترامپ از برجام اشاره کردند.
اما تندترین و جنجالی ترین صحبت ها را امیرحسین ثابتی نماینده تهران در جریان جلسه بررسی صلاحیت عراقچی در مجلس کرد. شرط ضمنی تایید رهبری برای انتخاب برخی وزرا پیشنهادییکی از موارد مخالفتی که این نماینده پرحاشیه مجلس و مشاور جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت موضوع هماهنگی رئیس جمهور با رهبر انقلاب برای معرفی وزارت امور خارجه بود.
امیرحسین ثابتی در این رابطه گفت: برخی از نمایندگان بازی خطرناکی را برای رایآوری عباس عراقچی راه انداختند. رهبری انقلاب بارها گفتهاند که مجلس شورای انقلاب اسلامی قوهای مستقل است و باید مستقلانه تصمیم بگیرد. وی گفت: دیروز پیش یک عزیزی رفتیم و میگویند که به کل این وزرا رای دهید؛ این چه استدلالی است و از کجا میآید؟ اگر متوجه عوارض این موضوع هستید که مجلس را تعطیل کنید؛ خود رهبری مخالف این نگاه است، اما عدهای برای اینکه بخواهند به زور موافق بتراشند شروع میکنند به بیان اخبار در گوشی که ۱۰۰ بار نیز تکذیب شده است.
در میان کشمکش های سیاسی برای تایید صلاحیت وزرا شایعه دخالت یا مشورت رهبری در انتخاب اعضای کابینه بر التهاب این فضا افزوده است. اما موضوع چیست؟
هادی طحان نظیف سخنگوی فعلی شورای نگهیان قبل از تصدی سمت در این شورا، در مصاحبه ۱۷ مردادماه ۹۶ با سایت رجانیوز (وابسته به جبهه پایداری و جلیلی) بیان کرده بود که هماهنگی رئیس جمهور با رهبری در انتخاب برخی از وزرا به یک عرف حقوق اساسی تبدیل شده است.
این عرف یکی از منابع حقوق اساسی کشور است که نه تنها در حقوق اساسی کشور ما بلکه در حقوق اساسی کشورهای دیگر نیز به رسمیت شناخته شده است.
به هر حال این عرف، برای انتخاب وزیر دو سه تا از وزارتخانه هاست و صرف یک هماهنگی با رهبری است. آن هم وزارتخانه هایی که به تعبیر من نوع امور آنها فراقوه ای است و یا آثار و اقتضائات فراقوه ای دارد مثل وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات. اینها وزارتخانه هایی هستند که برحسب عرفی که شکل گرفته است برای انتخاب آنها با رهبری یک هماهنگی و مشورتی صورت می گیرد.
وی معقد است: اجرای سیاست های کلی نظام در این حوزه ها، منحصر در قوه ی مجریه نیست و به قوا و نهادهای دیگر نیز ازتباط وثیقی پیدا می کند به عنوان نمونه سیاست خارجی کشور به مسائل کلان نظام باز می گردد یا اینکه سیاست دفاعی و سیاست امنیتی، موضوعاتی هستند که به کلیت یک نظام سیاسی بر می گردند. شما نمی توانید بگویید وزارت اطلاعات، وزارت اطلاعات قوه مجریه است بلکه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است. سیاست خارجی نیز همین طور. اینها مسائلی است که برخی از قسمتهایش در دست قوه ی مجریه نیست.
این رویه و عرف حقوقی در انتخاب برخی وزرا نیز توسط نمایندگان و چهره های سیاسی نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است. به عنوان مثال علاءالدین بروجردی چند روز قبل میگوید رئیس جمهور در مشورت با رهبری متصدیان برخی وزارتخانهها از جمله وزارت کشور را تعیین و در نهایت به مجلس معرفی میکند.
دخالت رهبری در برکناری وزیر اطلاعات توسط احمدی نژاد
حدود دخالت رهبری در این چند وزارتخانه صرفا به مشورت و هماهنگی در انتخاب وزرا نیز محدود نشده است و در ماجرای یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد دخالت رهبری در خصوص وزیر اطلاعات حدود اختیارات بیشتری را نشان می دهد.
۲۸ فروردینماه سال ۹۰ رئیسجمهور وزیر اطلاعات را در پوشش استعفا برکنار کرد و وی را به سمت مشاور اطلاعاتی خود منصوب کرد. پارلماننیوز در همان زمان مدعی شد که اصرار مصلحی بر برکناری یکی از مدیران وزارت اطلاعات که موردحمایت اسفندیار رحیم مشایی بوده است دلیل برکنار شدن وی بوده است و برخی از وبسایتها نیز بهطور ضمنی گفتند که مشایی میخواهد بر وزارت اطلاعات مسلط شود و از اسناد طبقهبندیشده «بهرهبرداری سیاسی» کند.
دو روز بعد از انتشار خبر استعفای مصلحی، خبرگزاریها متن نامهٔ رهبر معظم انقلاب به حیدر مصلحی مبنی بر ابقای وی بهعنوان وزیر اطلاعات را منتشر کردند. رهبر انقلاب در این نامه که در تاریخ ۳۰ فروردین ارسال شده بود، از مصلحی خواسته بودند که «با حمایت دولت خدمتگزار» بدون سستی و با اهتمام بیشتر به کار خود ادامه دهد. این تصمیم رهبری موجب اختلافات وی با رهبری و در نهایت خانهنشینی احمدینژاد میشود.
پس ثابتی و طیف نزدیک به پایداری که تا دیروز در رسانه های خود می کوشیدند مشورت با رهبری برای انتخاب برخی وزرا را در نظام حقوقی کشور مورد تایید قرار دهند، امروز نمی توانند همین شاکله کلی حقوقی کشور را زیر سوال ببرند. این طیف با تجاهل نسبت به اموری که قبل تر خود مدافع آن بودند نمی توانند واقعیت امر سیاسی در کشور را انکار کنند. اگرچه این به معنای ورود رهبر انقلاب به جزئیات اجرایی در وزراتخانه های مربوطه نیست.
ثابتی مخالفت همه جانبه خود با عراقچی را ثابت کرد
ثابتی در جلسه دیروز موارد دیگری نیز بیان کرد. این نماینده مجلس مدعی شد که دیپلماتهایی چون عراقچی، صالحی، تخت روانچی و بعیدی نژاد بعد از توافق سکه گرفتند و بعد گفتند که نگرفتند.این صحبت ها یادآور توئیتی بود که قبل تر امیر حسین ثابتی درباره عراقچی زده بود:
مرگ بر آن مرز و معیاری که مرا به خاطر به دنیا آمدن در سرزمینی که در آن عراقچی و ظریف و روحانی و بنی صدر و… به دنیا آمدهاند آشنا با آنها میداند اما شیرمردان #فاطمیون را چون چند کیلومتر آنطرفتر به دنیا آمده اند غریبه" با من حساب میکند.
ثابتی در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزیر امور خارجه در مجلس گفت: خروجی برجام چه بود؟ حاج قاسم از برجام ۱ چه دید که از برجام ۲ و ۳ میترسید، شهید فخری زاده به عنوان یک نخبه صنعتی هستهای و موشکی از برجام چه دید که گفت اشک من از برجام درآمده است؟
او همچنین فیلمی را از عراقچی نمایش داد که با واکنش عراقچی روبه رو شد.او گفت: این فیلم سند افتخار من است، من در آن فیلم گفتم که ترامپ نمیتواند برجام را از بین ببرد که نتوانست. آمریکا دو بار برای نابودی برجام به شورای امنیت قطعنامه برد و شکست خورد.
عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه خطاب به امیرحسین ثابتی، گفت: من نمیگویم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچی است، من میگویم جانم فدای وطنی که به منتقد دولت اجازه میدهد صحبت کند و حتی ولایتپذیری مجلس را زیر سوال میبرد.
وی همچنین با اشاره به ادعای این نماینده مجلس درباره مخالفت شهید فخری زاده با برجام و ماجرای گرفتن سکه گفت: من تا مدتها بعد از شهادت فخری زاده عزادار بودم، در برجام با هم از نزدیک کار کردیم و هیچکس به اندازه من با ایشان محشور نبود ولی نمیتوام و نمیخواهم وارد جزئیات شوم. همان نشان و مدالی را که ما گرفتیم و آقای فخری زاده هم گرفت.
اگرچه امیر حسین ثابتی نماینده نزدیک به پایداری و مشاور جلیلی در انتخابات اخیر، نطق مخالفت خود را تاریخی خواند اما این اظهارات تند که با نمایش فیلم همراه بود یادآور صحنه ها و گفتارهای احمدی نژاد در مجلس بود و نمی تواند مورد موافقت مردم و نمایندگان قرار گیرد. در نتیجه، بنظر میرسد عکس العمل مثبتی از مجلس دریافت نخواهد کرد و تنهایی "نوانقلابی های تندرو" در مجلس دوازدهم پایدارتر خواهد بود.
اقلیتی که فکر می کرد "کار تمام است" و به زودی به قول خودش تفکر انسدادآمیز خود را به کل حاکمیت تسری خواهد داد، در انتخابات ریاست جمهوری طعم تلخ شکست را چشید و اینک با غیبت ناگهانی یکی از لیدرهایش، علی اکبر رائفی پور- به مدد تلاش های تقریبا انفرادی! امیرحسین ثابتی به حیات و فعالیت خود ادامه می دهد.
آرای عراقچی از مجلس در روز چهارشبه ثابت خواهد کرد جریان نوانقلابی-خالص ساز (ماورای سروصدا و جنجال های رسانه ای -توئیتری) چه وزنی در مجلس دارد،جریانی که در جریان رای اعتماد به عراقچی نشان داد حاضر است از خطوط قرمز و عرف های سیاست ورزی در داخل کشور هم "عبور" کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
👈 این قسمت: نفوذ ایران در قلب آمریکا 🇮🇷✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای عباس میلانی در مورد رضا شاه!!😏
#پاورقی
________________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ ما نمیگیم، خودشون میگن...
اعتراف کارشناسان bbc به پیشرفت حیرتآور زنان در ایران بعد از انقلاب
__________
⭕️ به مجلس، برای آینده
🔹سال ۹۲ مجلس نهم با اکثریت اصولگرا،به زنگنه و ظریف و آخوندی و..رای داد و یک سال بعد متوجه خطای خود شد اما دیگر کار از کار گذشته بود و آن اکثریت در مجلس دهم هم جایی نداشت و خانه نشین شد!( در واقع اصول گرایان مجلس نهم، با رای به امثال زنگنه ، ظریف و آخوندی هم به انقلاب و نظام خیانت کردند و هم به خودشان!)
🔹 این بار هم مجلس در برابر فهرستی قرار گرفته که برخی از آنها لیاقت و شرایط قانونی و شرعی اداره یک مرغداری را هم ندارند و برای پرداخت سهم طیفهای قدرت طلب جبهه اصلاحات وارد فهرست پیشنهادی وزرا شده اند! کسانی که سوابق و عملکردهای آنها نشان می دهد که چقدر از شروط مورد تاکید رهبر انقلاب یا نیازهای کشور فاصله دارند !
🔹نمایندگان مجلس متوجه باشند که موافقت آنها با وزرای پیشنهادی در کارنامه آنها ثبت می شود و بدیهی است که نمی توانند حساب خود را از عملکرد و تخلفات و خطاهای وزرایی که ممکن است با لابی گری یا منفعت طلبی برخی از نمایندگان رای آورند،جدا کنند!
🔹بر اساس مصالح و ضرورتهای حال و آینده جامعه و نظام و شرایط اعلام شده از جانب رهبر انقلاب،افراد زیر نباید مورد اعتماد مجلس قرار بگیرند و رای اعتماد به آنها به زیان کشور، مردم و انقلاب اسلامی خواهد بود :
▪️وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان (به دلیل همراهی با ضد انقلاب در آشوبهای سالهای ۸۸ و ۱۴۰۱ و...)
▪️وزیر پیشنهادی نفت(به دلیل تداوم مسیر فاجعه بار زنگنه در وزارت نفت و...)
▪️وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد (به دلیل عملکرد فاجعه بار در وزارت ارشاد دولت روحانی و..)
▪️وزیر پیشنهادی صمت(به دلیل عدم تطابق سوابق و توانایی ها با گستردگی ماموریتهای وزارت صمت)
▪️وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی (به دلیل تجربه صفر در حوزه حمل و نقل و نگرشهای غلط در حوزه مسکن)
▪️وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان
(به دلیل بی توجهی و عدم برنامه برای مقابله با مفاسد مالی و فرهنگی در عرصه ورزش)
▪️وزیر پیشنهادی کار و تعاون(به دلیل تعارض با ولایت فقیه و..)
▪️وزیر پیشنهادی امورخارجه(به دلیل تفکر و عملکردهای مغایر با خطوط قرمز حضرت امام و رهبری نظام در وزارت امور خارجه)
▪️وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ( به دلیل عدم تجربه و دانش حداقلی در ماموریتهای این وزارتخانه و...)
▪️وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات ( به دلیل نداشتن تفکر و برنامه برای بازسازی و تحول در دانشگاهها و...)
▪️وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی ( به دلیل سوابق فاجعه بار در مدیریت نظام بانکی و پولی کشور )
🔹ممکن است مجلس به برخی از این افراد رای اعتماد بدهد و حیثیت و عنوان انقلابی خود را برای آنها هزینه کند اما حتما و قطعا در آینده باید پاسخگوی اشتباهات ، ناتوانیها و تخلفات و ... این افراد در کسوت وزارت باشد.
❇️ در مورد سایر وزرای پیشنهادی دو نکته قابل توجه است :
▪️برخی مانند وزرای پیشنهادی دفاع، کشور، اطلاعات و..از سوابق ، تجربیات و عملکردهای قابل قبولی برخوردارند.
▪️برخی هم(مانند وزرای پیشنهادی ارتباطات و آموزش و پرورش و..) ناشناخته اند و مجلس برای رای به آنها باید حداکثر دقت را بکار بگیرد.
.
وفاق طبق قانون
یا برای دور زدن آن؟ -۱
۱) کلمات اگر درست تعریف نشوند، مخاطب را از واقعیت منحرف، و حقیقت را قربانی می کنند. منطقیون می گویند "تعریف باید جامع افراد و مانع اغیار باشد".
این روزها در حالی که نمایندگان مجلس، مطابق مسئولیت قانونی و مطالبه ۱۲ بندی رهبر انقلاب، مشغول بررسی کابینه پیشنهادی هستند، یک جریان سیاسی می کوشد از شعار وفاق و همدلی چماق بسازد یا چنان تحریف کند که به تعطیلی مسئولیت مهم مجلس منتهی شود.
۲) وفاق را در لغت نامه به "ارتباط، سازگاری، موافقت، هماهنگی، همراهی، یکدلی، یکسانی" معنا کرده اند. اما این معنا در میدان سیاست با طرح پرسش هایی شفاف می شود. وفاق بر اساس ملاک های روشن، یا بدون آن و حتی نقض معیار ها و اصول؟ وفاق چه کسانی و بر سر چه چیزی؟
اگر لازمه وفاق، کوتاه آمدن است، از چه چیزی باید کوتاه آمد و تا کجا؟ آیا برخی مدعیان وفاق که سابقه آنها ضد ادعای شان است، کوتاه آمده اند، یا سر موضع باطل خود هستند؟ وفاق، ذیل قانون تعریف می شود، یا دستاویزی برای دور زدن قانون، لوث کردن مسئولیت و خلع مسئولیت از نمایندگان مجلس است؟
۳) وفاق، وسیله و ابزار است، نه هدف. بنابراین باید مقصد آن روشن شود. با کسانی که در گفتار یا رفتار، با ارزش ها و هنجارهای اسلامی، منافع و امنیت ملی، و اصل قانون زاویه دارند، نمی توان همراهی و همدلی و سازگاری داشت. پیامبران و اولیای الهی، در زندگی شخصی، همراه ترین و همدل ترین مردمان بودند و از حقوق شخصی خود می گذاشتند، اما هنگامی که پای مسئولیت های سیاسی و اجتماعی در میان بود، حق نداشتند با معارضان حقوق عمومی و ارزش ها و احکام الهی وفاق و همدلی داشته باشند.
کدام پیامبر، خدمتگزار تر و رنج کشیده تر از نوح نبی (ع) که ۹۵۰ سال از عمر مبارک خود را صرف دعوت به توحید کرده و رنج فراوان دیده بود. اما هم او، هنگامی که طوفان فرو نشست و یادی از فرزند نافرمان و غرق شده خود کرد، با عتاب الهی مواجه شد: "ای نوح، پسر تو، از اهل تو نیست، همانا او عمل ناصالح است، پس، از من، چیزی را که نسبت به آن علم نداری نخواه. من تو را پند می دهم که از جاهلان نباش".
خداوند، پیامبرش را از شفاعت مجرمانِ سر موضع بر حذر می دارد، چه رسد به سپردن مسئولیت.
۴) نظام جمهوری اسلامی، ترازهای شرعی و قانونی روشنی دارد و نمی شود با متعرضان به آن اصول همدلی کرد. رهبر حکیم انقلاب، چند سال قبل فرمودند "فتنه، خط قرمز نظام است". فتنه، خط قرمز است، چون اسلامیت و جمهوریت و امنیت کشور، خط قرمز نظام است.
برخی از کسانی که در شورای موسوم به شورای راهبری دور هم جمع شدند تا فهرست وزیران را پیشنهاد کنند، مجرمان سابقه داری بودند که محکومیت های قضایی داشتند و بعضا هم افرادی را پیشنهاد کردند که در فتنه های تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه موسوم به جام زهر و یا فتنه های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، نقش آفرین بودند؛ کسانی که اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند، و یا به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس، در تدارک شورش علیه جمهوریت و اسلامیت بودند.
۵) بدتر از فتنه ۱۳۸۸، فتنه ۱۴۰۱ بود که طی آن، آشوب افکنی به ویرانی طلبی میل کرد، میدانداری گروهک های وابسته به موساد و سیا و MI6 آشکار تر بود، و جنایت و آتش افروزی و شرارت و حرمت شکنی، شدت بیشتری داشت.
در اینجا نیز، همان افراد متهم، به سمت ویرانی طلبان غلتیدند ودر موضع اتهام ایستادند. کسی آنها را از دایره بیرون نراند، بلکه اصرار داشتند کنار جریان براندازی بایستند. کدام نظام در دنیا با حامیان براندازی تغافل و وفاق و همدلی می کند که جمهوری اسلامی دومین آن باشد؟
💢ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلایه قدیمی
گلایه رهبر انقلاب از وزارت آموزش و پرورش به دلیل عدم انتشار مضامین اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی
مطالبه زمین مانده ی رهبر انقلاب از ۶ سال پیش
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مسلمانها بگویید: اَللهُ مَولانا....
خدا مولای ما است، پشتیبان ما است، قدرت ما متّکی به قدرت او است و شما ندارید این را؛ همینجور هم شد.
روایت شنیدنی رهبر انقلاب از پیروزی در جنگ نامتقارن
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام کدام نظام اقتصادی را قبول داشت ؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریل | رهبر انقلاب، : توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است.
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: شهید سلیمانی باید زنده بماند.
#لبیک_یا_خامنه_ای
.
[#بخش دهم ]
"نقــش دولــت و حـکـومت اســلامی
در نهادینه کردن ارزشهای اسلامی"
🏷 ۱۲
❇️ آزادی/۱
_مفهوم آزادی
⚪️ آزادی یکی از ارزش هاست.¹
آزادی نباید در تقابل با اخلاق و قانون و ارزشهای الهی و حقوق عمومی تعریف شود.² آزادی به معنای رها بودن از هر قیدوبند و ندیدن مانع بر سر راه خود و این که هر کسی هر کاری که مایل هست و دوست میدارد آن را بتواند انجام بدهد، این در هیچ یک از مکتبها ، فرهنگها ، نظرات فلسفی و نظرات اجتماعی به صورت یک ارزش ذکر نشده است.
❌ آزادی بی بندوبار و آزادی مطلق را هیچ کس در دنیا طرف داری نکرده و ممکن هم نیست طرف داری بشود.
⚠️در جامعه ی بشری اگر فرض شود که یک انسان در هر کاری که مایل است انجام بدهد آزاد باشد و هیچ مانعی بر سر راه او نباشد نفس این آزادی، به طور طبیعی آزادی بسیاری از مردم دیگر را محدود خواهد کرد و راحتی امنیت و آزادی آنها را سلب خواهد کرد.
⬅️ بنابراین، آزادی انسانیت و جامعه ی انسانی به صورت مطلق اصلاً ممکن نیست و کسی طرف دار آن نیست؛ حتی آنارشیستهایی که در قرن نوزدهم و بیستم در اروپا پیدا شدند و شعار آزادی از تمام قوانین و قیود اجتماعی را سر دادند باز به یک حدود و قیودی معتقد بودند و در عمل رعایت می کردند.
🔻بالاخره این آزادی مطلق باید یک جا محدود شود. بحثی که بین متفکرین و فلاسفه ی اجتماعی و نظری وجود دارد، در این حد» است. مرز آزادی کجاست؟
🔘 یعنی انسانها تا چه حد و محدوده و چهارچوبی آزادند؟
آزادی آنها کجا باید محدود شود و جلو آزادی آنها گرفته شود؟
بحثی که در باب آزادی و مفهوم آن وجود دارد در اینجاست.³
۱. ۸آبان۱۳۹۸، بیانات در مراسم دانش آموختگی دانشگاه افسری
۲. ۲۲بهمن۱۳۹۷، بیانیه گام دوم انقلاب
۳. کافی، جلد۸، ص۶۹
#ادامه_دارد
.
[ کوتاهنوشتهای سیاست اسلامی📋🌙 ]
#هفدهم
💠 انقلاب اسلامی، یک معجزه نبود که منحصر به خودش باشد و نتوان از روی آن الگوبرداری کرد. انقلاب اسلامی گفتمان دارد و کارآمدی این گفتمان را اثبات کرده است.
🔰 یکی از کارکردهای انقلاب اسلامی که در مسیر حرکت خود بدان دست یافت و به دنیا هدیه کرد، تغییر مفهوم قدرت و مولفههای حفظ آن بود. امری که بهترین توضیح آن را میتوان به روشنی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب مشاهده کرد:
«آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوبها را شکست؛ کهنگی کلیشهها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.»
🟢 دو مولفه مهم ذکر شد :
۱. بازتعریف قدرت و عدم انحصار آن در قدرت مادی.
۲. تغییر شاخص سنجش میزان موفقیت
انقلاب اسلامی، به عنوان یک نهضت
⬅️ با ما همراه باشید تا به این دو مولفه بپردازیم.
☑️ جزئیات جدید از طرح آمریکا برای غزه
🔹شبکۀ العربی قطر جزئیاتی دربارۀ طرح پیشنهادی آمریکا برای آتشبس در غزه ارائه کرد. در طرح جدید آمریکا، آتشبس دائم در غزه به عنوان بندی برای مذاکره در مرحلۀ دوم آمده است.
🔹طبق این پیشنهاد، آتشبس براساس یک سقف زمانی معین بررسی خواهد شد. کما اینکه عملیات امدادرسانی در غزه هم به موافقت همۀ طرفها با شروط توافق گره زده شده است.
🔹همچنین در خصوص محور فیلادلفیا نیز باید «مذاکرات فنی» آغاز شود. در خصوص بازگشت آوارگان به غزه نیز سازوکار نظارتی ایجاد خواهد شد؛ همان خواسته رژیم صهیونیستی که بارها نتانیاهو گفته بود اجازه نخواهند داد بدون نظارت، ساکنان شمال غزه به محل زندگی خود بازگردند.
🔹رژیم صهیونیستی همچنین شمار اسرایی که تأکید دارد باید به خارج از غزه تبعید شوند را به ۱۵۰ نفر افزایش داده است. این طرح آمریکا هیچ اشارهای به خروج اسرائیل از نوار غزه در مرحله دوم مذاکرات نمیکند.
🔹در خصوص بازسازی نیز آمریکاییها میگویند که این روند باید در مرحلۀ دوم مذاکرات بررسی شود.
حسین ایزدی عنوان کرد:
میزبانی کمنظیری از تیم ملی فوتبال ایران رقم خواهیم زد
▫️شهردار فولادشهر از آمادگی کامل این شهر برای میزبانی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان خبر داد. این رویداد بینالمللی در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی، با حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد.
.
از کجا خواهند خورد؟
هراس مرگبار در تل آویو
🔻۱۹ روز پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، اسرائیل و حامیانش همچنان منتظرند که ایران و متحدانش، از کدام سمت و چگونه انتقام خواهند گرفت.
🔹اعلام وضعیت قرمز و آماده باش نظامی و اختفا، معمولا چند ساعت یا حداکثر چند روز کاربرد دارد و نیروهایی که در حالت آماده باش قرار می گیرند، پس از مدتی، خسته و فرسوده می شوند و هوشیاری اولیه را از دست می دهند. اینجا، تازه عملیات انتقامی آغاز می شود.
🔻نفس آماده باش و ترس و انتظار، به خودی خود برای رژیم اسرائیل و اتباع آن آزار دهنده بود، چه رسد به این که رویدادی جدید، محاسبات نظامی و امنیتی را نیز به هم بریزد.
🔹اسرائیل و آمریکا و برخی حامیان اروپایی، در این دو هفته دائما احتمالات مختلف عملیات انتقامی ایران را بالا و پایین می کردند:
🔻این که فقط ایران حمله می کند یا به همراه متحدانش؟ حملات از شمال و شرق صورت می گیرد، یا سمتِ جنوب و غرب هم جزو جبهه های فعال در مدار حمله ۳۶۰ درجه ای خواهد بود؟ با انواع پهپاد ها، یا ترکیب حملات پهپادی با انواع موشک های کروز، بالستیک و فرا صوت؟
🔹در حالی که مالیخولیای حاصل از پس و پیش کردن این احتمالات، صهیونیست ها را یک ساعت هم به حال خود رها نمی کرد، اتفاقی تازه و مهم، خواب از چشم آنها ربود: انفجار مهیب در تل آویو، پایتخت جعلی اسرائیل. گردانهای قسام با همکاری سرایا القدس، مسئولیت این عملیات استشهادی را برعهده گرفت.
🔻شبکه تبلیغات نظامی اسرائیل، از دیشب دست و پا می زند تا بگوید عملیات مذکور صرفا توسط یک فرد انجام شده، ناموفق بوده و بمبِ همراه وی، زودتر از موعد منفجر شده است. مگر آنها موعدش کِی و کجا بوده است؟!
🔹اما، مسئله اول و مهم این نیست که قرار بوده بمب، کجا شود، در کنست، یا جایی حوالی تاسیسات مربوط به دولت و موساد و ارتش؟ مسئله مهمی که وحشت مقامات اسرائیل را دو چندان کرد، این است که فرد مهاجم، از نابلس حرکت کرده و بمبی قدرتمند را با عبور از تمام حلقه های امنیتی تو در تو، به عمق تل آویو رسانده است.
🔻معنای دیگر ماجرا این است که گزینه های انتقامی ایران و مقاومت، فقط به بیرون مرزهای فلسطین اشغالی و موشک و پهپاد های نقطه زن محدود نمی شود.
🔹این رویداد با تصویربرداری پهپادی حزب الله لبنان از اقامتگاه نتانیاهو در منطقه قصیریه و رونمایی از شهر موشکی زیر زمینی همراه شده و معنای آن این است که درِ جعبه های تهدید، یکی پس از دیگری در حال گشوده شدن است.
.
۳ دروغ برای دور زدن مجلس که لو رفت
🔹افراطیون مدعی اصلاحات، چند دروغ را با هم گفتند تا الزام قانونی درباره بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس را دور بزنند:
🔻 کابینه در هماهنگی کامل با رهبری بسته شده، بنابراین نیازی به ورود مجلس نیست(!)
🔻 درباره یکایک وزیران پیشنهادی از وزارت اطلاعات، استعلام گرفته شده و بنابراین نیازی به بررسی مجدد مجلس نیست(!)
🔻 اکثریت نمایندگان انقلابی، با تایید مطلق و دربستی کابینه مشکلی ندارند و فقط نمایندگان منسوب به جبهه پایداری مخالفت می کنند(!)
🔹ادعای اول دروغ بود، چرا که رهبر انقلاب چند هفته قبل، صراحتا و موکدا از نمایندگان مجلس خواستند با عمل به قانون، ۱۲ شرط را در وزیران پیشنهادی احراز کنند.
🔹همچنین امروز آقای قالیباف، تذکر آقای رسایی را دقیق دانست و تایید کرد. رسایی گفت: "این ادعا که وزرا با تایید رهبری معرفی میشوند، درست نیست و قبلا دفتر رهبر انقلاب چنین موضوعی را تکذیب کردهاند".
🔹دروغ بودن ادعای دوم هم امروز آشکار شد؛ آنجا که آقای کوثری، دیگر نماینده مردم تهران گفت: "آقای خطیب وزیر اطلاعات، در جلسه کمیسیون امنیتی اعلام کرد دست ما برای اعلام استعلام وزرا بسته است، و ما فقط تابعیت و محکومیت قضایی را اعلام میکنیم". ضمن این که استعلام، حتی اگر جامع و فراگیر بود و به دو مورد مذکور محدود نمی شد، ناظر به سوء سابقه و تخلفات افراد است و نه بررسی کفایت و کارآمدی آنها.
🔹ادعای سوم هم، به چند دلیل دروغ است: اول این که نه آقایان ثابتی و رسایی عضو جبهه پایداری نیستند. ثانیا در حالی که امثال رسایی و ثابتی در انتخابات، لیستی جدا از فهرست شانا (تحت عنوان ائتلاف امناء) ارائه کرده بودند، جبهه پایداری اتفاقا همراه با ائتلاف شانا بود و فهرست مشترک ارائه کرده بود. ثالثا و مهم تر از همه، این که "فتنه، خط قرمز است"، خط قرمز شرعی و عقلی نظام در دفاع از جمهوریت و اسلامیت است و نوع نمایندگان منسوب به جبهه انقلاب، آن را خط قرمز خود می دانند، نه این که خط قرمز یک حزب و گروه خاص باشد.
🔹این که نامزد پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت، در فتنه سال ۱۳۸۸ از شورش اشرافیت غربگرا علیه جمهوریت و اسلامیت حمایت نموده و در فتنه صهیونیستی سال ۱۴۰۱ نیز هیزم کشی می کرده، و امثال او در مظلومیت شهدایی مانند روح الله عجمیان و آرمان علی وردی و ده ها شهید دیگر شریک بوده اند، خیانتی نیست که بشود با راه انداختن دعواهای حیدری- نعمتی میان نمایندگان منسوب به جبهه انقلاب پوشانند. همین طور است سوء سابقه فرد پیشنهادی برای وزارت تعاون و کار و رفاه، به واسطه همراهی با تحصن مجلس ششم و امضای نامه تسلیم طلبانه در برابر فشارهای آمریکا.
🔹اینها که گفته شد، علاوه بر صلاحیت های فنی و تخصصی یکایک وزیران پیشنهادی است که باید از سوی نمایندگان مجلس احراز شود و قابل مسامحه و چشم پوشی و سهل انگاری نیست.
💢روزنامه کیهان
🌎🔰 وفاق طبق قانون یا برای دور زدن آن؟
👤 #محمد_ایمانی
🔸کلمات اگر درست تعریف نشوند، مخاطب را از واقعیت منحرف، و حقیقت را قربانی میکنند. منطقیون میگویند «تعریف باید جامع افراد و مانع اغیار باشد». یعنی باید تمامی مصادیق آن مفهوم را دربر بگیرد و ضمنا مانع دربرگیری غیر باشد و بر مصادیق مفاهیم دیگر صدق نکند. این روزها در حالی که نمایندگان مجلس، مطابق مسئولیت قانونی و مطالبه ۱۲بندی رهبر انقلاب، مشغول بررسی کابینه پیشنهادی هستند، یک جریان سیاسی و رسانهای میکوشد از شعار درست رئیسجمهور محترم درباره وفاق و همدلی چماق بسازد یا چنان تحریف کند که به تعطیلی مسئولیت مهم مجلس شورای اسلامی منتهی شود.
🔸وفاق را در لغتنامه به «ارتباط، تناسب، توافق، ربط، سازواری، سازگاری، موافقت، هماهنگی، همراهی، یکدلی، یکسانی» معنا کردهاند. اما این معنا در میدان سیاست، مبهم است و با طرح پرسشهایی شفاف میشود. وفاق بر اساس ملاکهای روشن، یا بدون آن و حتی نقض معیارها و اصول؟ وفاق چه کسانی و بر سر چه چیزی؟ اگر لازمه وفاق، کوتاه آمدن است، از چه چیزی باید کوتاه آمد و تا کجا؟ آیا برخی مدعیان وفاق که کارنامه و سابقه آنها ضد ادعایشان است، کوتاه آمدهاند، یا سر موضع باطل خود هستند؟ از سوی دیگر، نقش قانون در این میان چیست؟ وفاق، ذیل قانون تعریف میشود، یا دستاویزی برای دور زدن قانون، لوث کردن مسئولیت و خلع مسئولیت از نمایندگان مجلس است؟
🔸وفاق، وسیله و ابزار است، نه هدف. بنابراین باید مقصد و مقصود آن روشن شود. طبعا با کسانی که در گفتار یا رفتار، با ارزشها و هنجارهای اسلامی، منافع و امنیت ملی، و اصل قانون زاویه دارند، نمیتوان هماهنگی و همراهی و همدلی و سازگاری داشت.
🔸نظام جمهوری اسلامی، ترازهای شرعی و قانونی کاملا روشنی دارد و نمیشود با متعرضان به آن اصول همدلی کرد. رهبر حکیم انقلاب، چند سال قبل فرمودند؛ «فتنه، خط قرمز نظام است». فتنه، خط قرمز است، چون اسلامیت و جمهوریت و امنیت کشور، خط قرمز نظام است. برخی از کسانی که در شورای موسوم به شورای راهبری دور هم جمع شدند تا فهرست وزیران را به رئیسجمهور پیشنهاد کنند، مجرمان سابقهداری بودند که محکومیتهای قضائی در این باره داشتند و بعضا هم افرادی را پیشنهاد کردند که در فتنههای تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه موسوم به جام زهر و یا فتنههای ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، نقشآفرین بودند...
🔸اگر شباهت مواضع سیاسی با مقاصد و مطامع دشمنان ملت ایران، یکبار و دوبار اگر باشد، میتوان حمل بر بیخبری و غفلت و خطا یا تصادف کرد. اما اگر همیشه به آن طرف غش کردند، ماجرا فرق میکند.
🔸 اگر افرادی در میان گزینههای پیشنهادی، صلاحیت فنی یا سیاسی وزارت را نداشته باشند، طبعا اهلیت تصدی وزارت را ندارند. بحث روشن حقوقی و قانونی را نباید به بیغولههای سیاسی کشاند. اگر بنا باشد هر امر حقوقی تبدیل به بحثهای سیاسی با تشخیصهای مندرآوردی شود، سنگ روی سنگ بند نمیشود.
چرا این روزها کمتر زیارت عاشورا میخوانی؟
قبل اذان صبح بود.
با حالت عجیبی از خواب پرید و گفت:حاجی خواب دیدم. قاصد امام حسین عليه السلام بود.
بهم گفت: آقا سلام رساندند و فرمودند: به زودی به دیدارت خواهم آمد. یه نامه از طرف آقا به من داد که در آن نوشته بود: چرا این روزها کمتر زیارت عاشورا میخوانی؟
همینطور که داشت حرف میزد گریه میکرد. صورتش شده بود خیس اشک. دیگر در حال خودش نبود.
چند شب بعد شهید شد.
امام حسین عليه السلام به عهدش وفا کرد...
شهید محمدباقر مؤمنی راد
شادی روحش صلوات🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثبت پلنگ در تنگهی شیرینه، بوشهر
42.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وزیر ورزش: بازسازی خیلی سختتر از ساخت ورزشگاه است
کیومرث هاشمی:
🔸بازسازی خیلی سختتر از ساخت ورزشگاه است.
🔸نمیشود ما دقت را فدای سرعت کنیم
🔸روند آمادهسازی با حضور گروه ۵۰۰ نفره خوب است.
🔸هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای این کار اختصاص داده شده تا به بهترین شکل بازسازی شود.
🔸اعتقاد دارم که این ورزشگاه باید در اختیار تیمهای ملی باشد.
🔸دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم واجد شرایط هستند
🔺اپیدمی خشونت علیه زنان در انگلیس
🔻قتل ۵۰ زن از آغاز سال ۲۰۲۴
🔸رشد خشونت علیه زنان در انگلیس طی سالهای اخیر به مرز هشدار رسیده است؛ این خشونتها در مکانهای مختلفی رخ میدهند و طیف گستردهای از پیامدها از تجاوز تا مرگ را درپی دارند.
🔸براساس جدیدترین گزارشها، خشونت علیه زنان در قطارهای انگلیس طی ۲ سال ۵۰ درصد افزایش یافته است.
🔸آمارها نشان میدهند که تعداد جرایم جنسی در انگلیس طی ۲ سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و گزارشهای مربوط به آزار جنسی ۲ برابر شده است.
🔸آمارهای رسمی پلیس در ماه گذشته نشان داد که تعداد جرایم ثبتشده علیه زنان و دختران از جمله تعقیب، آزار و اذیت، تجاوز جنسی و خشونت خانگی، در پنج سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.
🔸روسای پلیس انگلیس از رشد خشونت علیه زنان و دختران در این کشور بهعنوان یک وضعیت اضطراری ملی یاد میکنند.