eitaa logo
این عماریون
351 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸محمدعلی آهنگران: تا بن دندان به جمهوری اسلامی معتقدم/ خود را فرزند این انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه می‌دانم 🔹محمدعلی آهنگران که پس از انتقاد از اظهارات آیت‌الله امجد درباره رهبر انقلاب، مورد هجمه قرار گرفت از ارادت خود به مقام معظم رهبری نوشت.
🔴 پاکستان: نمی‌توانیم با رژیم صیهونیستی رابطه برقرار کنیم ♦️ وزارت خارجه پاکستان امروز، دوشنبه اعلام کرد، موضعش درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را برای امارات روشن کرده و گفته تا زمانی‌ که به راه حل دائمی و ملموس درباره پرونده فلسطین دست یافته نشود، امکان برقراری رابطه وجود ندارد.
🔴پکن: آمریکا باید بدون هیچ قید و شرطی به برجام بازگردد ♦️وزیر امورخارجه چین با تاکید بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام خاطر نشان کرد: خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و اعمال فشار حداکثری بر تهران ریشه اصلی مشکلات پیرامون موضوع هسته‌ای ایران است.
🌷: 🌹 علامه طباطبایی :«من حاضرم ثواب تمامی نماز شب هایم را با یک شب پرستاری از بیمار عوض کنم».
واکنش تند جامعه مدرسین به اظهارات «امجد» 🔹فساد روح و قلب مریض دشمنان ولایت در هرزگی زبان آنان آشکار است و شیطان بر عمق وجود آنان چنان تیری زده است که چشمانشان قادر بر دیدن راه و صلاح نیست. 🔹آنان که در فضای غبارآلود فتنه ۸۸ در کشتزار خود بذر انحراف از حقیقت پاشیدند و بر آن هرز آبهای متعفن را جاری ساختند امروز سقوط و بدبختی خود را درو می‌کنند. 🔹بدزبانی‌ها و سخنان موهن یکی از خودباختگان ساده لوح که چندی است در برخی رسانه‌های مجازی منتشرشده چیزی جز خاک‌پاشی بر آفتاب نیست. 🔹پیوند عمیق مردم و امت امام شناس محکم‌تر از آن است که این سبک‌مغزی‌ها ضربه به آن وارد کند.
🔴دکتر فریدون عباسی : دولت روحانی اعتقادی به ساخت نیروگاه هسته‌ای نداشت/دست و پای افراد متخصص انرژی اتمی کشور را بسته‌اند/نظارت در اجرای مصوبه را علی‌رغم نظر رئیس‌جمهور اعمال می‌کنیم ♦️ مذاکرات ساخت نیروگاه هسته‌ای از سال ۹۰ تا ۹۲ انجام شد و آقای پوتین در آخر دولت دهم دستور داد که انرژی اتمی روسیه در ساخت نیروگاه‌های اتمی با ما همکاری کند. روس‌ها فعالانه وارد شدند. اما دولت روحانی که سر کار آمد چهار سال اینها را متوقف کرد چون اعتقادی به نیروگاه هسته‌ای نداشتند. ♦️ وقتی دیدند برجام‌شان نتیجه نداشت و آبروی‌شان می‌رود به این کار مجبور شدند. به هر حال درخواست رهبری بیست هزار مگاوات برق هسته ای است. رهبری از نظرات کارشناسی و عقلا استفاده می‌کنند ولی دولت نه. دولت طایفه‌ای قبیله‌ای نگاه می‌کند. به هر حال این قبیله مجبور شدند که حدی از این بیست هزار مگاوات را راه بیاندازند. این هم در شرایطی است که اینها باید بعد از هفت سال الان دوهزارمگاوات برق هسته‌ای دیگر را وارد مدار می‌کردند. اینها باید به دلیل این سهل انگاری و کم‌کاری به دادگاه معرفی شوند.
🔴قالیباف: ریل اقتصاد را به نفع معیشت تغییر می‌دهیم ♦️رئیس مجلس:با اصلاحات بودجه سال آینده، ریل اقتصاد سیاسی کشور را به نفع معیشت و محرومیت زدایی تغییر می‌دهیم. ♦️امروز در کشور از طرف مردم زیر سوال هستیم، مردم از بُعد کارآمدی در کشور ناراضی هستند. ♦️ما وارث دیوان سالاری و نظام بروکراسی یکصد سال گذشته هستیم که هیچ نسبتی با فقه امام خمینی (ره) که به قلب مردم آوردند، ندارد. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹خبر شهادت حاج‌قاسم قلب آیت‌الله سیستانی را به درد آورد ♦️بخشی از سخنان مقامات حشد الشعبی در مراسم بزرگداشت مقام شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق: آیت‌الله سیستانی در پیام خود به آیت‌الله خامنه‌ای گفتند «خبر شهادت سرلشکر بزرگ حاج قاسم سلیمانی، قلب‌مان را به شدت به درد آورد». این چه مصیبتی است که قلب مرجعیت از شهادت این قهرمانان به درد آمد؟ ♦️شهید "حاج قاسم سلیمانی" انسانی انقلابی، بزرگ و ذخیره‌ای ارزشمند برای اسلام است که انسان از توصیف توانایی‌ها و قابلیت‌های او عاجز است.
🔴 امام خمینی(ره) ♦️خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از و رو آوردن به حمایت از گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام سازگار نیست. 📚 صحیفه امام، جلد 20، صفحه 341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 "دشمن هرگز حريف هيبت رهبر نميشود" ♦️ مدیحه‌سرایی حماسی یکی از شاگردان مرحوم موذن‌زاده اردبیلی در دیدار با رهبرمعظم انقلاب ➕مداحی آذری معظم رهبری فقیه
گرانی دوباره کره در کمتر از ۱ ماه 🔹با توجه به تصمیم جلسه یکم ماه جاری کارگروه تنظیم بازار قیمت کره را آزاد کرد و  تعیین قیمت این محصول را به خود صنایع لبنی سپرد. 🔹حالا صنایع لبنی نیز در کمتر از یک ماه، قیمت کره را  ۲۵ درصد افزایش دادند به طوری که  قیمت هر کیلوگرم کره پاستوریزه ۲۰ هزار تومان افزایش یافته، به طوری که کره ۵۰ گرمی از  حدود ۴۱۰۰ تومان به ۵۱۰۰ تومان تا ۵۴۰۰ تومان و کره ۱۰۰ گرمی از ۸۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰۰ تومان افزایش یافته است.
شهید سلیمانی مشکل‌سازترین فرد برای استکبار آمریکا بود 🔹معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: اگر شهید قاسم سلیمانی رضوان الله علیه دردآورترین فرد برای آمریکا و طرح‌های استکباری این کشور نبود، ترامپ تصمیم به ترور مستقیم و آشکار ایشان نمی‌گرفت
🔴 جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا رئیس جمهور: ♦️ درخصوص موارد تاکید مقام معظم رهبری در جهت حمایت از اقشار کم درآمد، نظیر رایگان شدن آب، برق و گاز برای اقشار ضعیف جامعه، دولت اقداماتی را انجام داده است. ♦️عمده‌ترین راه نجات اقتصاد کشور افزایش امید و تقویت اعتماد در میان فعالان اقتصادی است و با اصلاح رفتاری و ساختاری باید سرمایه گذاری را رونق ببخشیم. رئیس مجلس: ♦️ مقام معظم رهبری همواره تاکید بر هماهنگی سران قوا داشته‌اند و این بر دوش همه ماست و ما موظف هستیم با همکاری و همدلی کارها را پیش ببریم. ♦️در شرایط سخت امروز همه وظیفه داریم به دولت کمک کنیم و همه باید تلاش کنیم که امور کشور پیش برود رئیس قوه قضائیه: ♦️ با اصلاح ساختار واگذاری‌ها می‌توانیم امیدوار باشیم که با طی شدن روند قانونی این فرایندها، اعتماد سازی موثری درمیان صاحبان سرمایه و علاقمندان به تولید ایجاد کنند. ♦️در واگذاری‌هایی که ساز و کار دقیق واگذاری و نظارت بر آن‌ها رعایت شده و فرایند قانونی را طی کرده‌اند، نتایج مثبتی را در کیفیت تولید و رونق آن شاهدهستیم
دستور رئیسی برای پیگیری حقوق پرستاران 🔹رئیس دستگاه قضا: سازمان بازرسی باید با همکاری سازمان نظام پرستاری و بخش‌های مربوط در دولت خواسته‌های پرستاران را پیگیری کنند تا ازا ین طریق آن چه در منویات و فرمایش های مقام معظم رهبری بود، پیگیری و عملی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ثابتی: چرا برای شهیدعلیمحمدی که اولین شهید هسته ای کشور بود هیچ خیابانی نامگذاری نکردید؟ ♦️هاشمی: ترور ایشان برای زمان قبل بود، باید از شورای قبلی بپرسید 🔴ثابتی: چرا برای مصدق که برای ۵۰ سال قبل بود خیابان به اسمش کردید؟ ♦️هاشمی: وارد این بحث نشویم!
افزایش ۹۰ درصدی تذکرات نمایندگان مجلس عضو هیئت رئیسه مجلس: 🔹در مجلس یازدهم تعداد تحقیق و تفحص‌ها ۱۴۸ درصد و تعداد سوالات نمایندگان از مسئولان اجرایی نیز ۱۲۷ درصد نسبت به مجالس پیشین افزایش یافته است. 🔹تذکرات کتبی و شفاهی وکلای ملت نیز به مسئولان اجرایی در این مجلس ۹۰ درصد افزایش یافته است.
🔴آغاز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ♦️در بیش از ۵۰ جلسه‌ای که این شورا تاکنون تشکیل داده ۲۲۶ طرح در بخش‌های مختلف از جمله مسائل ناظر به اشتغال، اصلاح امور بانکی و بودجه، شفافیت، نظام پرداخت، سرمایه‌گذاری، فروش نفت و کنترل قیمت ارز و کالا‌های اساسی تصویب شده است. ♦️این شورا در اردیبهشت ۹۷ و در پی شرایط اقتصادی ناشی از تحریم با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنگوی دولت در نشست خبری: دولت سند ۲۰۳۰ را به رسمیت نمی‌شناسد و این سند هیچ جایگاهی در برنامه‌های اموزش‌و‌پروش ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وزیر بهداشت: رهبر انقلاب پیگیر ساخت واکسن کرونا هستند ♦️دلسوزی و پیگیری‌های مستمر رهبر انقلاب ، نشان از آن دارد که مردم این سرزمین در اوج تحریم‌های ظالمانه، نباید قدمی از مردم سرزمین‌های برخوردار و دارای منابع فراوان و سرشار، عقب‌تر باشند.
●■● پیام شهید سلیمانی به ظریف در جریان قدم زدن با جان کری امیرعبداللهیان: 🔹زمانی که آقای ظریف در سوئیس در حال مذاکره بود و فضا بسیار مثبت بود، سردار سلیمانی چون می خواستند این توجه را به ما بدهند که به دشمن اعتماد نکنید، با من تماس گرفتند. 🔹سردار گفتند چون دیدم که آقای ظریف با جان کری در حاشیه مذاکرات قدم می زند یک پیام دارم که می خواهم به آقای ظریف برسانید تا آن را به جان کری بدهد. 🔹گفتند آقای ظریف به جان کری بگوید ما اسنادی از همراهی ژنرال های آمریکایی با داعش داریم که اگر آمادگی داشته باشند حاضریم فایل صوتی مذاکرات میان آنها و اسناد سلاحهایی که داعش از آمریکاییها گرفته را برایشان ارسال کنیم. 🔹آقای ظریف این پیام را دریافت و به طرف آمریکایی ارائه کردند البته جان کری پاسخ بی سر و تهی به این موضوع داد.
■●■آیا چین ایران را دور زد ؟ 🔸️ روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر دور زدن ایران توسط چین . 🔸️بر اساس اعلام رسانه ها یک محموله از شهر "شی آن" کشور چین با گذشتن از قزاقستان ، آذربایجان و گرجستان به ترکیه رسیده است. 🔸️نکته جالب اینجاست که این محموله کالا در قزاقستان ( بندر آکتائو واقع در کرانه خزر ) پیاده شده و با کشتی به باکوی آذربایجان رسیده و مجددا توسط واگن های قطار بارگیری و به گرجستان و سپس به ترکیه ترانزیت گشته است. 🔸️لکن برخی رسانه ها که همواره نگاه سیاه و سفید و صفر و صدی به شرق یا غرب دارند ، سعی در بهره برداری تبلیغاتی از این موضوع نموده و جوری وانمود می کنند که گویی چین به ایران خیانت کرده است . 🔸️متاسفانه در کشور ایران خصوصا بخش رسانه ای ، درک صحیحی از معادلات بین المللی وجود ندارد و به همین علت مواضع سراپا اشتباه و خلاف منافع ملی ، مکررا از سوی اصحاب قلم ابراز می شود. 🔸️برای آن که بتوان رفتار بازیگران بین المللی را درست فهم کرد باید ابتدا دانست در روابط بین الملل دوستی و دشمنی به هیج عنوان معنا نداشته و ندارد و رفتار هر کشوری متاثر از اهداف و راهبردهایی ست که برای خود ترسیم کرده و منافعی که دنبال می کند پس بنابراین هیچ کشوری به ذاته دوست یا دشمن دیگری نیست و اگر چالشی بین بازیگران بین المللی رخ می دهد ناشی از تضاد منافع آن هاست و لاغیر. 🔸️نکته مهم دیگر که باید برآن واقف بود اینست که در سیاست بین الملل تصمیم و سپس کنش هر کشوری تابعی از برآورد هزینه - فایده (cost-benefit) توسط مسئولان آن است. 🔸️یعنی اگر محاسبه هزینه اقدامی بیش از فایده آن باشد ، بی شک به مرحله اجرا نخواهد رسید و در خصوص محموله ارسالی چین به ترکیه نیز فرمولی که ذکر شد، صائب است . 🔸️مطمئنا چینی ها عاشق چشم و ابروی ایرانیان نیستند که تجارتشان را معطل نگه دارند تا خطوط ریلی ایران تکمیل شود و پس از آن مبادرت به صادرات محصولات شان کنند. 🔸️وقتی خط آهن ایران به ترکمنستان عملا فعال نیست و مسیر رشت به آستارا نیز ساخته نشده است ، آیا ایراد از چشم بادامی هاست که کالاهایشان را از طریق قزاقستان صادر می کنند ؟ 🔸️ وقتی تمام خطوط ریلی کشورهای اطراف ایران ( ترکمنستان و آذربایجان ) به بهره برداری رسیده اند و تنها ایران هنوز کار را معطل نگه داشته و اهمال می کند ، آیا رواست که بگوییم چین مقصر بوده و ایران را دور زده است ؟ 🔸️ اگر خطوط ریلی در دست احداث ایران اکنون فعال بودند ، قطعا چینی ها هیچگاه تمایل نداشتند هزینه و زمان بیشتری را صرف کرده و محموله صادراتی را به بندر آکتائو قزاقستان فرستاده و آن را از طریق کشتی به باکو انتقال دهند و دومرتبه سوار قطار کنند. 🔸️پس ایراد از مسئولان داخلی ست که ظاهرا موقعیت بی نظیر ژئواکونومیکی ایران را به درستی درک نکرده و برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت فوق العاده سود آور که امنیت ملی ما را نیز تضمین می کند، ندارند. 🔸️اگر دولت محترم به جای پرداختن به موضوعات نه چندان مهم در طول ۷ سال گذشته ، خطوط آهن کشور از شرق به آستارا را تکمیل می کرد ، اکنون محموله ذکر شده از مسیر کوتاه تر و ارزان تر ترکمنستان وارد ایران شده و از طریق آستارا به آذربایجان میرسید و در نتیجه هم هزینه چینی ها کم تر می شد و هم منافع مادی آن به جای قزاقستان نصیب ایران می گشت.
خود کرده را "تدبیر" نیست نشست خبری اخیر حسن روحانی رئیس جمهور که با حضور ۱۲ رسانه داخلی و ۵ رسانه خارجی برگزار شد، از لحاظ محتوا و مواضع رئیس جمهور درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی قابل تحلیل و کنکاش است اما در این مقاله به ابعاد شکلی سوالات مطرح شده و برخی واکنش های حسن روحانی اشاره خواهیم کرد. در این نشست خبری، بر خلاف سایر نشست های پیش از آن، نمایندگان همه ۱۷ رسانه حاضر، موفق به طرح سوال خود شدند که درباره این سوالات گفتنی هایی هست: ۱- در حالی که شاید بتوان گفت مسائل معیشتی دغدغه اول اغلب مردم است، در این نشست، فقط سوال ۳ رسانه حاکمیتی شبکه خبر، خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری فارس به این دغدغه اختصاص یافت. که نشان از تمایل حاکمیت به رفع مشکل معیشتی دارد اما این سوالات فقط حدود ۱۷ درصد از کل سوالات مطرح شده در نشست را تشکیل داد! ۲- اگرچه مساله برجام و سیاست خارجی بی ارتباط با مسائل اقتصادی کشور نیست، اما بر خلاف مسائل معیشتی، ۹ سوال (بیش از نصف سوالات) درباره برجام از رئیس جمهور پرسیده شد که نشان می دهد رسانه ها نیز همانگونه که سیاست های کلان دولت به برجام وابسته شده، به سوالات برجامی متمایل هستند. علاوه بر آنکه به نظر می رسد نفس برگزاری این نشست خبری در این مقطع نیز در همین راستا بوده است. ۳- بررسی ۱۷ سوال رسانه ها در این نشست نشان می دهد حدود نیمی از سوالات با لحنی عتاب آلود یا تحریک آمیز از روحانی پرسیده شده است که نتیجه آن برخی مواضع نسبتا تند او نسبت به قوا یا نهادهای دیگر شده است. ۴- در این نشست خبری ۷ سوال رسانه ها (۴۰ درصد) در راستای ایجاد تقابل بین دولت و مجلس مطرح شد که تمایل رسانه ها به خلق ارزش خبری برخورد یا درگیری در کنار سایر ارزش ها مانند شهرت و دربرگیری را نشان می دهد. شاید توجه به مسئولیت اجتماعی رسانه برای ایجاد همبستگی در جهت رفع مشکلات در شرایط تحریمی و کرونایی در کنار پیگیری برای رفع اختلافات، میتوانست فواید بیشتری برای کشور داشته باشد. از رصد واکنش های رئیس جمهور از دقایق ابتدایی نشست تا پایان، اینگونه به نظر می آید که وی در دقایق ابتدایی از لحن و کلماتی آرام و غیرتنش زا استفاده کرد، به مخالفانش کنایه نزد، برخی اشتباهات را پذیرفت، اثباتی سخن گفت، انتقادات درست را تایید کرد، در موضع گیری ها واقعیات طرف مورد خطابش را در نظر گرفت و از موضع کلیت نظام کوشید که وارد منازعه و تنش نشود اما پس از سوالات تحریک آمیز روزنامه ایران و خبرگزاری فارس، به تدریج لحن و جنس مواضع او تغییر کرد تا جایی که علیه سایر قوا و نیروهای مسلح سخنانی هجومی بر زبان راند. در مجموع، علاوه بر تامل بیشتری که بر روی ترکیب سوالات و تاثیر رسانه ها بر مواضع مسئولان می توان داشت، این نشست خبری نمونه ای از بی ثباتی مواضع حسن روحانی در طول سالیان گذشته است. تحلیل محتوا و ابعاد شکلی این نشست، ماکتی از روحیات رئیس جمهور ایران در ۷ سال گذشته است که اصالتا متمایل به حرکت در جهت منافع کشور و هماهنگی با حاکمیت است اما به آسانی تحت تاثیر محیط پیرامون خود قرار می گیرد و علیرغم آنکه می گوید به دنبال حاشیه نیست، اما مواضعی اتخاذ می کند که همانها موجب ایجاد بیشترین حواشی برای دولتش شده است و طبیعتا برای دولت "تدبیر" هم خود کرده را تدبیر نیست.