1.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعتراف صریح یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات سال ۸۸ در گفتوگو با اینترنشنال:
🔻ما حامی موسوی و کروبی نبودیم؛ آنها را صرفا ابزاری [برای براندازی] میدیدیم!
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تحلیل_تصویری
🔴 پرسش: چرا حقوق یک مسئول ۲۱ برابر کارگر است؟
💬 #تسنیم
✅ پاسخ: قانونی است!
🔺جهانگیری: بر اساس نظرسنجیها سرمایه اجتماعی، امید به #آینده و #مشارکت_عمومی طی سالهای اخیر دچار #ضعف شده که بخشی از این ضعف به القائات #دشمنان و بخشی دیگر به مشکلات #جامعه برمیگردد!
➕ ( بخشی مربوط به القائات خارجی است و برخی مربوط به مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد ) خدا رو شکر که هیچ قسمتی مربوط به شما نیست آقای جهانگیری؛ از توصیف پویاترین دوره اقتصادی کشور به "شرایط ته دره" گرفته تا بی تدبیری ها و کم کاری های هفت ساله تان!!
⛔️ مغالطه، تخریب و دیگر هیچ
💢 تحلیلی پیرامون مصاحبه اخیر مهدی نصیری با علی یونسی
🔻 #مهدی_نصیری در آخرین گفتگوی خود در برنامه «عصر حیرت» سراغ علی یونسی رفت.
♦️ #علی_یونسی گفت: ای کاش انقلاب دیرتر پیروز می شد!
🕎 همچنین او ابتدا با تعریف از مرحوم آیت الله #مصباح در انتهای سخنان خود متعرض ایشان شده و در نهایت ایشان را مخالف جمهوری معرفی کرده و می گوید که مرحوم آیت الله مصباح جمهوری را، التقاطی می دانست.
🔴 علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در ادامه گفت: من با حکومت نظامیان و با فکر نظامی #مخالف هستم، همین طور با حکومت روحانیون یا فکر حاکمیت محض روحانیت مخالفم. حتما باید حکومت با #انتخابات صورت بگیرد.
↙️ پ.ن: معلوم نیست منظور علی یونسی از حکومت روحانیون چیست؟ مگر در کشور ما دیکتاتوری حاکم است؟ مگر در این 42 سال، همه مسئولین با انتخاب مردم بر سر کار نیامده اند.
✡ مگر خود شما و دولت محبوبتان با رأی مردم به حاکمیت نرسیدید؟!
♨️ گویا یونسی از این حرف ها غرض دیگری دارد و هدف او تخریب چهره نظامیان در عرصه انتخابات است.
.
ویوی ابدیِ رئیس ناسا و شرکا!
♦️افق انتخابات 1400 برای اصلاح طلبان، از View رئیس 78 ساله"ناسا" (نهاد اجماع ساز ) و شرکا، دیدنی است!
🔹بهزاد نبوی برای فرار از پاسخگویی درباره سوء مدیریت دولت (از جمله تورم 600 تا 800 درصدی مسکن، خودرو، ارز، طلا و...)، ادعا می کرد رئیس جمهور 15 درصد اختیارات هم ندارد!
♦️اما حالا هم او بدون پاسخگویی درباره بلا محل درآمدن وعده های قبلی، رئیس ناسا شده برای دادن وعده های تازه و کشیدن چک های جدید در انتخابات!
🔹چرا برای درک و شعور مردم، کمترین حرمتی قائل نیستند این #برج_عاج_نشین_ها ؟! چرا مثل کلاهبرداران با سابقه، "View ابدی" نشان می دهند اما "باد هوا" را به خریداران می فروشند؟! و چگونه جرئت می کنند دوباره آفتابی و با مردم رو در رو شوند؟!
♦️ عباس عبدی خرداد ۹۵ در نشریه کارگزارانی صدا اذعان کرده بود "باید قبول کرد بخشی از اصلاحطلبان در عمل، توجه به طبقات ضعیف را فراموش کردند یا کنار گذاشتند. زندگی شخصی آنان به طور ملموسی با گذشته فاصله گرفته بود ... اگر آدرس محل سکونت کسانی که در جریان رویدادهای پس از خرداد ۸۸ به زندان رفتهاند را بنویسی، معلوم میشود بخش قابل توجهی از آنان در مناطق شمالی شهر هستند. زندگی آنان نیز چون گذشته نیست".
🖊تعبیر قرآنی "یا ایها الذین امنوا لا تتبعوا خطوات الشیطان" ناظر به مسئله نفوذ گام به گام شیطان است.
نفوذ در ادبیات پسابرجام یک واژه بدیع، متفاوت، پیچیده و از جهتی جدیدالصدور در فضای سیاسی فرهنگی کشور است.
🖊یکی از اهداف خطرناکی که همواره آمریکا از مذاکرات هسته ای با ایران دنبال می کرده ، ایجاد کانال هایی برای نفوذ در ایران بوده است. امام خامنه ی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ می فرمودند: نقشه ی دوّم دشمن نفوذ است؛ میخواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی بهوجود بیاورند که تا دهها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ میخواهند این را بازسازی کنند.
در کشور ما هم قصدشان همین است؛ در ایران هم نیّتشان این است.
آنها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هستهای … نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیلهای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکاییها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همهی توان ـ که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است ـ مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد.
۱
🖊معظم له در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۴ نیز فرمودند:
مذاکرهی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها میخواهند راه را برای تحمیل باز کنند … امروز غول عظیم تبلیغاتی دنیا در مشت آمریکا است؛ امروز جریان صهیونیستیِ بشدّت دشمن بشریّت و دشمن فضیلت، با آمریکا، هر دو در یک لباسند، دستشان از یک آستین بیرون می آید و با هم هستند.
مذاکرهی با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند هم در زمینهی اقتصادی، هم در زمینهی فرهنگی، هم در زمینههای سیاسی و امنیّتیِ کشور نفوذ کنند …
در همین مذاکرات مربوط به مسائل انرژی هستهای، هرجا فرصت پیدا کردند و میدان به آنها داده شد -که البتّه طرفهای ایرانی بحمدالله حواسشان جمع بود امّا یک جاهایی بالاخره آنها فرصتهایی پیدا کردند- یک نفوذی کردند، یک حرکت مضرِّ برای منافع ملّی انجام دادند؛ آنچه ممنوع است این است.
مذاکرهی با آمریکا ممنوع است بهخاطر ضررهای بیشماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد؛ این فرق میکند با مذاکره با فلان دولتی که نه چنین امکاناتی دارد، نه چنان انگیزهای دارد.
۲
🖊امروز دشمن در راستای نفوذ و برای پس از برجام ، برنامه دارد.
خطر نفوذ آمریکایی ها از طریق برجام بسیار جدی است.
طراحی دشمن از مذاکرات ، نفوذ به داخل کشور و در زمینه های مختلف است.
🖊این نفوذ شامل بر 2 قسم است:
قسم اول: نفوذ از طریق ، مسیر ، مجرا ، معبر برجام و متون سه گانه "توافق وین" "قطعنامه 2231" و "نقشه راه Road Map آژانس انرژِی اتمی و ایران".
مصادیق نفوذ از طریق متن برجام شامل بر موارد زیر می باشد:
- نفوذ استراتژیک (کشف نقشه آتی علمی کشور)
- نفوذ صنعتی (کشف ابعاد پیشرفت صنعتی کشور از طریق کنترل اقلام دوگانه که شامل 300 قلم از اصلی ترین نیازهای صنعت کشور است و طبعاً کنترل اقلام دوگانه مهندسی، کشور راقفل می کند)
-نفوذ اطلاعاتی (با تعبیه حفره های امنیتی متعدد در متن برجام)
- نفوذ نظامی (به بهانه راستی آزمائی آژانس در موضوع PMD و بازدید از مراکز حساس نظامی کشور)
-نفوذ دفاعی (با از بین بردن ساختارها و زیرساختهای بازدارندگی دفاعی کشور در قطعنامه 2231)
- نفوذ اقتصادی (با حفظ قوانین و زیرساختهای تحریمها در متن برجام)
- نفوذ امنیتی (از طریق کاهش حساسیتهای امنیتی و عادی سازی دسترسی به مراکز حساس نظام)
- نفوذ ژئوپلتیک (متن توافق هسته ای جزئی از چارچوب ژئوپلتیک آمریکا در منطقه و بخشی از طراحی منطقه ای غرب است)
- نفوذ محاسباتی (از طریق اختلال در دستگاه محاسباتی که مندرج در نظام بین الملل را برای حل مشکل آب پیشنهاد می دهد و به گران فروشی توافق بد منجر می شود)
۳
🖊نفوذ به عنوان تبعات و نتایج برجام که صرف نظر از خود برجام اهمیت و حتی اولویت ویژه دارد و به مصادیق آن در 5 عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اطلاعاتی اشاره میشود...
1- نفوذ اقتصادی
با ابزار ظاهری تجارت و بازرگانی و ورود کالاهای آمریکایی و باز شدن پای شرکتهای آمریکایی با هدف تشدید وابستگی اقتصادی کشور به شریان جهانی اقتصاد و هضم شدن در اقتصاد کاپیتالیستی طراحی شده است.
2- نفوذ سیاسی
از طریق عادی سازی و قبح شکنی از نشست و برخاست با آمریکایی ها و به قدرت رساندن جریان غربگرا و لیبرال از طریق انتخابات با هدف دموکراتیزه کردن لیبرالیسم در کشور ایران دنبال می شود. موج جدید حمله به شورای نگهبان، متفاوت از امواج قبلی و در واقع گام اول پروژه نفوذ سیاسی است.
۴
3- نفوذ فرهنگی
بروز شده پروژه ناتوی فرهنگی در شرایط پسابرجام است که خطرناک ترین بخش پروژه نفوذ می باشد.
تصویر صف بستن مردم در شوروی سابق در برابر فروشگاه های مک دونالد برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده آمریکایی! یکی از عوامل اصلی فروپاشی رژِیم کمونیستی بود. دشمن تمایل دارد تصاویری از این صف ها از میادین اصلی تهران به دنیا مخابره کند تا این صف ها را نماد پشیمانی از انقلاب اسلامی نشان دهد.
چون مانع بزرگ پروژه جهانی سازی آمریکایی، ایران جسور و پیشرفته است باید این جسارت و پیشرفت با هم شکسته شود و چه فرصتی بهتر از برجام و پسابرجام.
🖊نفوذ فرهنگی ازطریق جهانی سازی فرهنگ آمریکایی در زیست بوم ایران اسلامی و جهانی شدن فرهنگ لیبرالیستی و اومانیستی را می توان گسترش و حاکمیت فرهنگی خاص در سرایردنیا دانست که این فرهنگ در پروسه ای خاص و با استفاده از ابزارهای مناسب، اندیشه خود را به کل دنیا و از جمله ایران صادر میکند.
🖊پنج مولفه اصلی برای جهانی شدن فرهنگ که در ایران در پسابرجام دنبال میشود:
1) فراموشی خدا
2) مصرف گرایی افراطی
3) حاکمیت رسانه ها
4) فروپاشی خانواده
5) پوچی ناشی از بحران هویت
۵
4-نفوذ اجتماعی
دستاورد هیچ و خسارت محض و جنگ اقتصادی با دلار ۲۵ هزار تومانی و سکه ۱۰ میلیون تومانی به مدد برجام در سایه فریب افکارعمومی و عملیات روانی و دوقطبی سازی های کاذب، به خوبی نفوذ اجتماعی دشمن را در پسا برجام نشان میدهد.
🖊 در شرایط کنونی هم آمریکا تلاش دارد در سایه غفلت برخی مسئولان کشور با استفاده از نتایج نفوذ سیاسی و اقتصادی اش، در حوزه اجتماعی نفوذ کنند و بین ملت و نظام جدایی بیندازد و به اهداف خود برسد.
🖊اتفاقات ماه ها و سالیان اخیر و تلاش رسانه های بیگانه برای القاء فرصت طلبی کاسبان تحریم و برجام در کف بازار به عنوان اعتراضات مردمی همزمان با ادعای طرح تغییر نظام جمهوری اسلامی از سوی آمریکا با شروط دوازده گانه پمپئو در سال گذشته نمی تواند عادی و اتفاقی باشد، چنانکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر برنامه ریزی برای ادامه اغتشاشات در ایران تاکید کرده بود..
🖊هماهنگی سیاسی-رسانه ای و اطلاعاتی- امنیتی عوامل داخلی و خارجی فتنه با راهبرد جدید رئیس جمهور اسبق آمریکا علیه ملت و نظام است را آشکار می کند.
5- نفوذ اطلاعاتی و امنیتی
کاهش حساسیتهای امنیتی و عادی سازی دسترسی به مراکز حساس نظام و لوایح چهارگانه از جمله مصادیق نفوذ امنیتی دشمن در پسابرجام است و اظهار کرد: این قرارداد با توجه به دارا بودن اصول و محتوایی چون سرکشی به حساب های مالی همه ارگان های دولتی و حتی اشخاص حقیقی و حقوقی مصداق نفوذ امنیتی است که در شهادت سردار سلیمانی و دکتر فخری زاده و در نهایت با صحبت های عجیب وزیر اطلاعات مبنی بر حرکت سمت ساخت بمب اتمی و... به اوج خود رسیده است
۶
🖊شیوه نفوذ در طبقات مختلف
از حیث مخاطب شناسی،
نفوذ در طبقه نخبگانی و خواص سیاسی با نفوذ در طیف عامه مردم تفاوت های محتوایی و شکلی دارد
🖊در مخاطب متفاوت، لایه ها، سطوح، و فازهای نفوذ و نیز مبدأ و مقصد نفوذ تفاوت میکند. هر چند روش های مرتبط با این دو طیف مخاطب گاهی متداخل، گاهی متباین، گاهی عام و خاص من وجه و گاهی عام و خاص مطلق است.
1- نفوذ در لایه های نخبگانی
از جنس گزاره های هستی شناسانه و انگاره هایی است که نگرش به جهان و عوامل موثر بر پدیده ها و رخدادها را شکل می دهد. مثلاً پذیرش و یا رد مفهوم توکل به خدا و یا اعتقاد به آنکه رزق ما در دست خداست یا کفار یک نگرش هستی شناسانه است.
طبعا دستکاری در گزاره های هستی شناسانه، نتایج معرفت شناسانه در رفتار و واکنش های نخبگان بدنبال خواهد داشت.
معطل ماندن ظرفیتهای اقتصاد کشور و در انتظار گشایش خارجی بودن به جای جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی، از اصلی ترین خطرات و تهدیدات کشور است.
2-شیوه اساسی نفوذ در لایه های خواص انقلابی
ایجاد انگاره های آلترناتیو (جایگزین).
نخبه ای که تا دیروز به مفهوم مقاومت و ایستادگی مومن و باورمند بوده اکنون مبارزه با استکبار را غلط و مدل های مقاومت را بن بست می داند.
تعامل و مذاکره برای او نه یک وسیله بلکه هدف میانی و یا غایی میشود و اساساً برای استکبار و شیطان، مصداق امروزی و خارجی سراغ ندارد.
طراحان نفوذ به شیوه "مدلاسیون مذاکرات هسته ای" (مدلسازی از نتایج مذاکره) به نخبگان القا میکنند که همین مسیر، در سایر گره گاه ها و گلوگاه ها تنها مسیر موفق است.
۷