eitaa logo
این عماریون
377 دنبال‌کننده
236.6هزار عکس
64.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
✨اولین واکنش مادر سردار پر افتخار اسلام شهید حاج احمد متوسلیان به خبر رسمی شهادت پسرش: خدا قبولش کنه. ✍تفسیر زیبایی از صبر زینبی و عبارت «ما رأیت الا جمیلاً»🌺 🕊🕊
♦️ نکات کلیدی جزء یازدهم قرآن🌺🍃🌺 🔹 از حدس و گمان و خیال پیروی نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز اول وقت
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 👆 1- با راستگویان و کسانی که ظاهر و باطنشان یکی است رفاقت و همراهی کنید. (توبه: 119) 2- در انفاق، کمیّت و مقدار مهم نیست، چه کم باشد چه زیاد، در نزد خدا اَجر دارد. (توبه: 121) 3- عده ای از مسلمانان باید دنبال جهاد علمی و فرهنگی باشند و معارف دین را یاد بگیرند. (توبه: 122) 4- از حدس و گمان و خیال پیروی نکنید که خیالبافی اصلاً به درد شناخت حقیقت نمی خورد.(یونس: 36) 5- هیچ فردی در مقابل اعمال دیگری مسئولیتی ندارد و هر کس پاسخگوی اعمال خودش است. (یونس: 41) 6- خدا به هیچ کس ظلم نمی کند و این مردم اند که به خودشان ستم می کنند. (یونس: 44) 7- قرآن، درمانی برای دردهای روحی تان و کتاب راهنما و رحمت ویژه خداست. (یونس: 57) 8- خداوند در مورد مردم لطف و بخشش دارد، ولی بیشتر آنها سپاسگزار نیستند. (یونس: 60) 9- بر دوستان خدا «در مواجهه با حوادث سخت» نه ترسی غلبه می کند و نه غُصّه می خورند. (یونس: 62)
من به خاطر خدا در « روز طبیعت » روزه خواری نمیکنم⛔️
🍃🍃🍃🍃 دانی که چرا زمین به دور خود میچرخد؟ نه بهر من و نه بهر تو میگردد یک بار به عمر خود علی شاه جهان را دیده مجنون شده به دور خود میچرخد❤️
🌿 سنت به چه معنا است؟ 🕸بدعت یعنی چه؟ 🤝 وحدت چیست؟ 🔥 تفرقه کدام است؟ 🌺 از وجود مقدس آقا امیر المومنین ، امام على ، عليه السلام در مورد معنای " سنّت و بدعت " ، " جماعت و تفرقه " ، سوال شد ، آن حضرت در این باره فرمودند: 💐 اَلسُّنَّةُ ، و اللّه ، سُنَّةُ مُحمِّدٍ صلى الله عليه و آله ☄ وَ الْبِدْعَةُ ما فارَقَها . 🌾 وَ الْجَماعَةُ ، وَ اللّه ، مُجامَعَةُ اَهْلِ الْحَقِّ وَ اِنْ قَلّوا ☄ وَ الْفُرقَةُ مُجامَعَةُ اَهْلِ الْباطِلِ وَ اِنْ كَثُروا . 🕯به خدا سوگند، سنّت، همان روش و عملکرد حضرت محمّد ، صلى الله عليه و آله، است. 🔸️و بدعت یعنی آنچه که خلاف آن باشد . 🕯و به خدا قسم، جماعت و وحدت ، همراه شدن با اهل حق است، هر چند اندك باشند 🔸️و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند. 📚 کتاب سلیم بن قیس الهلالی،ج۲، ص۹۶۴ ✍ در حدیث زیبای فوق حکمت های فراوانی نهفته است که به دو نکته آن اشاره می شود 💠 ۱ . بدعت آن چیزی است که در نقطه مقابل ، عملکرد و روش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، قرار می گیرد، آیا در زندگی و مشی فردی ، اجتماعی و سیاسی ما ، موارد فراوانی از بدعت یافت نمی شود؟!؟، پس : "لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ " ‌ 💠 ۲. وحدت یعنی همراه شدن با حق ، و شاخص حق ، ولایت است ، در نتیجه، وحدت یعنی اجتماع حول محور ولایت و حرکت پشت سر رهبر دینی ؛ پس به هر اجتماعی وحدت گفته نمی شود ، " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" و در نقطه مقابل " تفرقه " یعنی گرایش به جریان های منحرف و باطل است هرچند یک جمعیت فراوان و منسجم باشد.
🌷 پاسدار شهيد مقداد مهقانى که در حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به حومه دمشق ، در سحرگاه جمعه ۱۱ فروردین ، مجروح شده بود ، سحرگاه امروز به شهادت رسید. 💐 هدیه به روح مطهرش ، فاتحة مع الصلوات. 🌿🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🌺🌿
🔴روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد و عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می شود، در بعد اجتماعی به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است. زیرا کسی که به صورت آشکار روزه می‌خورد، هنوز به حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران در سطح جامعه واقف نیست و این حقوق را زیر پا می‌گذارد. چنین فردی علاوه بر بی حرمتی به احکام و قوانین اسلامی، به صورت علنی و‌ آشکار بیان می‌کند که رعایت حقوق دیگران چندان برایش اهمیتی ندارد. ♦️روزه‌خواری عملی حرام است طبق نظر مراجع تقلید، مسلمانان مکلف باید در ماه رمضان روزه بگیرند اما برخی افراد به دلایل مختلفی مانند مسافرت و بیماری از این حکم مستثنی می‌شوند و در این صورت آنان عمل حرامی انجام نداده‌اند. پس چرا روزه‌خواری عملی حرام است؟ دلیل حرمت این عمل یک قاعده‌ فقهی است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «کسی که حسن و کار خیری انجام دهد و آن را از غیر خدا پنهان دارد، عملش70 برابر می‌شود نسبت به کسی که عمل حسنه‌ای را آشکار می‌سازد و کسی که مرتکب گناهی می‌شود، اگر آن را فاش و آشکار نماید، مورد غضب خدا واقع می‌شود اما اگر آن را پنهان داشت، آمرزیده خواهد شد.» بنابراین دلیل حرمت روزه‌خواری و تظاهر به آن، حرمت‌شکنی احکام الهی است. ♦️روزه خواری در قانون در قانون مجازات اسلامی به صراحت در رابطه با جرم روزه‌خواری صحبت نشده است، اما در ماده 638 این قانون آمده است که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است و دادگاه‌ها نیز براساس این ماده قانونی، حکم افراد مرتکب را صادر می‌کنند. بنا به نظر حقوقدانان عناصر مادی تشکیل دهنده این جرم عبارتند از: انجام عمل حرام، انجام علنی و در انظار عمومی و معابر، تظاهر به انجام عمل حرام و عمل حرام. ♦️تظاهر به روزه خواری به چه معناست؟ بین یک عمل حرام و تظاهر به عمل حرام تفاوت وجود دارد. زمانی که یک فردی بر اثر بیماری توان گرفتن روزه را نداشته باشد عمل حرامی انجام نداده است اما اگر همین فرد در معبر و در انظار عمومی اقدام به خوردن و آشامیدن کند، عمل او تظاهر به روزه‌خواری است و این تظاهر به معنای آن است که عملی با قصد آشکار کردن صورت بگیرد. ارتکاب عمل به صورت علنی و در انظار عمومی به معنای آن نیست که کسی شاهد عمل بوده باشد بلکه قابلیت عمل برای این که در معرض دید دیگران قرار بگیرد، کافی است. به همین خاطر تظاهر به روزه‌خواری در یک خیابان بدون رفت ‌و آمد هم جرم است. شاید بتوان شکسته نشدن قبح عمل را حکمت این حکم دانست. از نقطه نظر قوانین جزایی نیز(ماده 214 مکرر قانون مجازات عمومی سابق و قوانین جزایی دیگر) مقصود از ارتکاب عمل به طور علنی، ارتکاب آن در ملأ و منظر عموم است؛ اعم از این که محل ارتکاب از اماکن عمومی یا اماکنی باشد که معد برای پذیرفتن عموم و مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است ‏از قبیل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، سالن‌های نمایش، سینماها، بوستان‌ها، ‏کارخانه‌ها، موزه‌ها، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌ها، اماکن فرهنگی، ‏اماکن ورزشی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، ‏وسایل نقلیه عمومی( اتوبوس،تاکسی، مترو و...)، مؤسسات و سازمان‌های دولتی و عمومی و غیره. ♦️تظاهر به روزه خواری جرم مشهود است تظاهر به روزه خواری از جرایم مشهود بوده و برابر ماده 21 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری امکان دستگیری متهم و حفظ دلایل جرم برای ضابطین قضایی پیش بینی شده است. مشهود بودن جرم برای برخورد ضابطان قضایی کافی است و برای رسیدگی به این جرم، مستندات و گزارش ماموران ضابطان در کنار اظهارات متهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. براساس اصول حقوقی باید احراز این جرم با دلیل و مدرک اثبات شود. بر این اساس اگر فردی در حیاط خانه خود روزه‌خواری کند هرچند همسایه او را ببیند جرم نیست، اما اگر خارج از خانه به عمد و به قصد تظاهر مرتکب این عمل شود جرم است و به ضابطان این اجازه داده شده است که با توجه به ظاهر عمل ارتکابی قضاوت کند و در حالی که تشخیص عمدی بودن و عنصر روانی جرم نادیده گرفته شده است. ♦️لزوم اثبات عمدی بودن تظاهر به روزه خواری تظاهر به معنای نشان دادن به عمد و با قصد قبلی است. زمانی که از تظاهر به عملی حرام صحبت می‌شود مستلزم اثبات عمدی بودن عمل مرتکب است. شاید فرد بیماری در شرایط خاصی قرار دارد و باید راس ساعت دارو مصرف کند و برحسب عادت سهواً و ناخودآگاه در معابر عمومی قرص خود را بخورد، یا به اجبار و اکراه، به دلیل ضعف و بد حالی مجبور به خوردن نوشیدنی می شود، در این حالت دیگر مشمول مجازات‌های قانونی نیست.
🌺 🌺امام على عليه السّلام فرمودند: النَّظَرُ إلَى الخُضرَةِ نُشرَةٌ ؛ نگاه كردن به سبزه موجب شادابى است . 📚نهج البلاغه، حكمت 400 🌺پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: لا تُحرِقُوا النَّخلَ و لا تُغرِقوهُ بِالماءِ و لا تَقطَعُوا شَجَرَةً مُثمِرَةً و لا تُحرِقُوا زَرعاً لأِنَّكُم لا تَدرونَ لَعَلَّكُم تَحتاجُونَ إلَيهِ. نخل را نسوزانيد و آن را در آب غرق نكنيد. درخت بارور را قطع نكنيد و زراعت را به آتش نكشيد؛ زيرا شما نمي دانيد، شايد در آينده به آن نيازمند شويد. 📚الكافي، ج 5، ص 29 🌺امام صادق عليه السّلام فرمودند: عَلَي العَاقِلِ... أن يکونَ لَهُ ساعاتٌ: ساعَهٌ يُناجِي فيها رَبَّهُ عزّ و جلّ وَ ساعَهٌ يُحاسِبُ نَفسَهُ وَ ساعَهٌ يَتَفَکَّرُ فيما صَنَعَ الله عَزَّ وجلَّ اليه و ساعَهٌ يَخلُو فيها بِحَظِّ نَفسِهِ مِنَ الحَلال؛ بر خردمند لازم است (در زندگي) چند برنامه داشته باشد: 1- برنامه اي براي مناجات با خدا  2- برنامه اي براي محاسبه نفس  3- برنامه اي براي تفکر در آفريده هاي خدا 4- و برنامه اي براي تفريح و بهره مندي از امور حلال. 📚الخصال/ ج 2/ ص 525 🌹 امام صادق (علیه السلام)فرمودند: ♦️مردانگی و بزرگی در سفر، در این است که:توشه زیاد وخوب برداری و به همراهانت هم ببخشی و اسرارشان را که در سفر از آن مطلع شده ای، بعد از جدایی از آنان بپوشانی و با آنان با کارهای غیر گناه، زیاد شوخی کنی. 📚"بحار/73/266"