📚 نقدی علمی بر سند۲۰۳۰
♨️ کتابی که از چاپ دوم آن جلوگیری شده بود!
♨️ رهبر معظم انقلاب: دشمن قصد دارد کاری را که به وسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راه هایی مانند #سند2030 و ساختن انسان هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملت ها فراهم شود.
🔻الان هم شنیده ام سند 2030 در گوشه و کنار به وسیله آدم های ناباب یا غافل دارد اجرا می شود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید...
این عماریون
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁ایشان در محور اصلی سخنانشان، منطق و هدف آموزش و پرورش در همه دنیا را «تربیت انسان شایسته» خواندند و افزودند: البته با توجه به تعاریف گوناگون انسان شایسته در مکاتب مختلف، نوع آموزشها و پرورشها متفاوت میشود.در نظام اسلامی برون داد و حاصل ۱۲ سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان باید تربیت انسانهای مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسانهای مجاهد و اهل عمل باشد.
─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
👤◁حضرت آیت الله خامنهای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری پر شور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، معلمان را «افسران سپاه پیشرفت کشور» خواندند.
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁برای تحقق منطق و هدف انسانسازی، آموزش و پرورش به عنوان لشکر عظیم فرهنگی نیازمند زیر بنای مستحکم و تحول بنیادی است.
🌀نگاههای رایج و متأسفانه غلط باید به سمت نگاهی که دانشآموز را امانت الهی و مجموعهای از استعدادهای خدادادی میداند، تغییر کند.دانشآموز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تربیتپذیر فعال دیده میشود بنابراین در تمام سند به جای واژه تربیت کردن از واژه تربیت شدن استفاده شده است.
─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁دانش آموزدر تراز جمهوری اسلامی دانشآموزی است که با باور به اعتقادات دینی و وفاداری به ارزشهای اسلامی و ایرانی با ادبیات جهانی آشنایی داشته و مسئولیت خود را در صحنه ملی و جهانی انجام دهد و برای خود اصالت فردی و خانوادگی و رسالت ملی و جهانی قائل باشد.دانشآموزان همه شایستگیها و مهارتهای لازم را برای انجام این رسالتها باید در مدارس فرا بگیرند.
─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁کار معلم طراحی و خلق شرایط یادگیری همراه بافضیلتهای اخلاقی، انسانی و فرهنگی است، برای این منظور ضمن داشتن رویکردی مثبت و دغدغه و شوق تربیت برای توسعه همهجانبه آیندهسازان، لازم است بهطور بسنده از صلاحیتهای دانشی، نگرشی و مهارتی برخوردار باشند، این مهم را حل مسائل انگیزشی و بهداشتی معلمان تسهیل میکند.
─═༅1⃣5⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
🗞(2)#دانش °علم نافع°
☄ارتقای علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزههای شغلی
☄ رویکرد آموزش تخصصی و حرفهای
یادگیری مداوم
🗞(3)#توسعه حرفهای
☄پژوهش
☄توانمند ساز
🗞(4)#مهارتها
☄هدایتگری
☄ارتقای توانمندیهای معلمان، پژوهشگری
─═༅1⃣3⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
─═༅1⃣6⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، علیرغم توجه به ویژگیهای دانش آموزان، نقش معلم را مهمترین و معلم محوری را پررنگتر از سایر رویکردها در نظر گرفته است. این در حالی است که اغلب رویکردهای طراحی آموزشی در دنیا مبتنی بر نیاز دانش آموزان و جامعه و چالشهای جهانی مانند محیطزیست، حقوق بشر و ... ارائه میشود.
─═༅1⃣4⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁#شاخصهای #صلاحیتهای حرفهای #معلمان براساس #سند تحول بنیادین
🗞(1)#اخلاق حرفهای و ارزشها
☄ایمان به خدای یکتا
☄اعتقاد به دین مبین اسلام
☄صلاحیتهای دینی و اخلاقی- انقلابی
☄صلاحیتهای شخصیتی
☄تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی هدایتکننده
─═༅1⃣2⃣༅═─