✨﴾﷽﴿✨
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
#سلام_امام_زمانم
♻️ پشت صحنه پروژه عنکبوت 🕷
🔰 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد و بهار 1400 ابر سایتهای فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم، دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیرابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر نشانه داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنههای فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
1.دو فیلم با یک نام مشترک
2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک (یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک (تقریبا دو هفته)
6. با حضور عوامل سفارتی (نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
7. حتی برخی دیالوگها و لوکیشنها خیلی شبیه به هم !
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجهای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
لذا اصلا این عنکبوتها را دو فیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدلهایی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحهگری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در رسانههای معاند به پا شد. به گونهای که دهها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانههای بیگانه منتشر گردید که دل هر بیخبری را به درد میآورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند، دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی بویژه در فیلمهای اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقشهای منفی فیلمهایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلمها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه آن زنان در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگردانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده.
2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی ومذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانیها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او درتمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص درجامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
🔴امام خمینی (ره)
♦️من اميدوارم كه همه ملتهاي اسلامي به سوي فرهنگ اسلام باز گردند و اين آيين رابه كار گيرند. زيرا كه اسلام فرهنگي است مترقي .
♦️ و اميدوارم كه همه در خط اسلام باشندتا از سلطه استعمار بيرون بيايند. اميدواريم اين نهضتي كه در ايران تحقق پيدا كرده درخدمت مردم با توجه به خدا، در ميان جوامع اسلامي تحقق پيدا كند.
♦️اين جوامع دست اجانب را از كشورهاي خود قطع كنند؛ و مسلمين كيان خودشان را به دست آورند.همان طور كه در صدر اسلام مسلمين با فرهنگ غني كه داشته اند بر ديگر كشورها غلبه كردند
📚صحیفه امام خمینی(ره) جلد 8 ص 358
🔴«مردم متروپل» را درست روایت کنیم!
🔺در مباحث سواد رسانه زیاد درباره دوقطبیهای رسانهای و جنگ روایتها تئوری شنیده و قلم فرسایی دیدهایم. تئوریهایی که خیلی وقتها در حد حرف باقی میماند و حتی از سوی توصیه کنندگانش در وقت لازم یعنی بحرانهای اجتماعی مورد توجه قرار نمیگیرد.
🔹شرایط رسانهای حاکم بر کشور ما اینگونه است که از یک سو فضای مجازی تحت کنترلی نداریم و از سوی دیگر توازنی بین کیفیت و کمیت محتوای رسانهای خودی با آماج رسانه دشمن وجود ندارد و همین موجب میشود معمولا در جنگ روایتها جا بمانیم. متاسفانه این ماجراییست که در رویدادها و بحرانهای متعدد کم و بیش تکرار میشود. آذرماه گذشته مقام معظم رهبری همین امر را به عنوان یک تکلیف مطرح کرده فرمودند: «شما روایت کنید حقایق جامعهی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند...هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.»
🔹ماجرای ریزش ساختمان متروپل در آبادان که تا کنون پیکر بیش از سی هموطن آبادانی از زیر آوار آن بیرون کشیده شده، نمونهای از کم آوردن رسانههای رسمی در جنگ روایتهاست. رسانههای مطرح کشور در روز اول فاجعه متروپل با بیدقتی در تغییر دادن یک واژه _ اعلام بازداشت مالک به جای صدور حکم بازداشت وی - به راحتی عرصه را به شایعه پردازان مجازی واگذار کردند تا توهم توطئه زنده بودن مالک متخلف و فراری دادن آن توسط مسئولین طوری وایرال شود که حتی انتشار تصاویر جنازه او نتواند شایعات را از اذهان بدبین شده مردم عصبانی آبادان پاک کند.
🔹پس از این بیدقتی اولیه، موضوع مهم دیگری در جنگ روایتهای متروپل مورد کم توجهی رسانههای ما قرار گرفت و آن «مردم متروپل» بودند. آنان نه توسط رسانههای بیگانه درست روایت شدند نه توسط رسانههای رسمی. از رسانه بیگانه توقع نیست. اما رسانه رسمی چرا تصویر بدون روتوش مردم متروپل را نمایش نداد؟
🔹این مردم کسانی هستند که هم داغدارند و هرروز دانه دانه عزیزان بیجانشان را از دریای آوار متروپل صید میکنند، هم اینکه هوای مهمانهای امدادگرشان را دارند و پذیرایی از آنان را لحظهای پشت گوش نمیاندازند؛ و همزمان پر از خشم و احساس ظلمند. آواری که روی سر همشهری و رفیق و فرزند و پدر و مادرشان خراب شده، آوار معمولی زلزله و سیل و آتشسوزی نیست. آوار ناکارآمدی برخی مدیران شهرشان است که جان و مال و ناموسشان را به آنان سپرده بودند؛ حالا همینها با امضاهای آلوده، آوار برجی را روی سرشان ریختند و به خاک سیاهشان نشاندند. این مردم خشمشان عادی نیست؛ چون از خودی خوردهاند. اعتمادشان بدجوری زخمی شده و حالشان توجهی بیش از معمول نیاز دارد.
🔹این خشم و اعتراض را رسانه بیگانه با اغراق و جهت دهی روایت میکند؛ ولی رسانه خودی یا نادیده میگیرد یا در گزارشی گذرا خلاصهاش میکند؛ مبادا ضریب گرفته و گسترده شود. درحالیکه این منطق درستی نیست.
🔹ما امروز در شرایطی هستیم که مسئولان نظام از روز اول، عمق بحران و خشم و مطالبه مردم را درک کردند و پیگیر پاسخدهی مناسب به آن هستند. مدیریت بحران در متروپل را خود دولت در دست گرفته و مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح پای کارند. همه اینها یعنی حق مردم آبادان در این ماجرا کاملا دیده شده و امید است ضایع نشود. اما چرا رسانه نتوانسته این احساس درک و همدلی مسئولان نظام را به مردم آبادان منتقل کند و این روزها شاهد صحنه گردانی شبکههای فارسی زبان معاند در شهر و افکارعمومی هستیم؟ چون رسانههای رسمی ما نتوانستند خود را آینه تمام نمای مردم متروپل معرفی کنند.
🔹نمایش فضای همدلی و همیاری حاکم در منطقه متروپل و شهر آبادان یک روی روایت متروپل است که اتفاقا توسط رسانههای معاند به شدت سانسور میشود. اما روی دیگر آن خشم و سلب اعتماد مردم است که فقط آن رسانهها با سوگیری و جهت دهی دنبال میکنند تا نظام را زیر سوال برده و محاسبات و قضاوت مردم آبادان را تحت تاثیر خود قرار دهند. به گونهای که این روزها زمینه ناامن کردن فضای شهر در اختیار سودجویان و اشرار فراهم شده تا به اسم مردم آبادان و به نام اعتراض، اموال عمومی را تخریب کنند و برای کار امدادگران مزاحمت ایجاد کنند. ادامه این شرایط اوضاع را در آبادان امنیتیتر میکند.
🔹مردم نیاز دارند گلایههایشان را از رسانه رسمی خودشان بشنوند. نگرانند رسانه رسمی با نمایش آبادانی که در سکوت و صبر جگرگوشههایش را دفن میکند، آبادان خشمگین و معترض را سانسور کرده باشند و ناخودآگاه چنین سانسوری را به حاکمیت نسبت میدهند. حال آنکه حاکمیت تمام قد پشتشان ایستاده.
🔻سکوت رسانه رسمی نسبت به این موضوع ظلم بزرگی در حق نظام جمهوری اسلامیست. رسانه باید تا دیرتر نشده این اهمال بزرگ را جبران کند.
کنکبوت مقدس؛ چند پرسش ایرانی -۱
🔹بیایید درباره فیلم "عنکبوت مقدس" و کارگردانش، یا دیگرانی مانند جعفر پناهی و اصغر فرهادی (داوره این دوره جشنواره کن )، ایدئولوژیک و دینی قضاوت نکنیم و چند سوالی صرفا ملی و ایرانی بپرسیم.
♦️غربی ها، همواره از گروه های تروریست و تجزیه طلب برای بی ثبات کردن ایران حمایت کرده اند. آنها صدام را برای اشغال و نابودی ایران مورد حمایت قرار دادند و هیچ خط قرمزی برای این جنایت جنگی (حتی تجهیز به بمب های شیمایی) قائل نشدند.
🔹اصلا تاریخ را رها کنید. آمریکا و برخی دولت های اروپایی، سالهاست ملت ایران را مورد آزار تحریم قرار داده و اینجا هم، خط قرمزی قائل نشده اند. اگر ذخائر سوخت 20 درصد کشور برای تولید رادیو دارو تمام شده، بلافاصله تحریم کرده و زندگی 850 هزار بیمار را به خطر انداخته اند؛
♦️اگر نیازمند واردات بنزین شده ایم، بی معطلی تحریم کرده اند. اگر با خوش خیالی، امتیازات هنگفت هسته ای را داده ایم تا برجام را به دست آوریم، در دولت اوباما، تحریم های ویزا و آیسا و سیسادا، و در دوره ترامپ تحریم "کاتسا" را با حمایت دموکرات های گنگره، به اجرا گذاشته اند.
🔹با وجود انجام همه تعهدات برجامی از سوی ایران تا اواخر سال 99، حتی عذا و دارو را هم تحریم کردند؛ فرانسه (میزبان جشنواره کن)، و انگلیس و آلمان وعده دروغ دادند، اما تماما با آمریکا حتی در تحریم دارو و واکسن کرونا همراهی کردند.
♦️هدف این جنگ ترکیبی (تحریم و تبلیغات)، همچنان که اکبر گنجی (اصلاح طلب فراری) نوشت، "وحشت افکنی، فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، کشاندن مردم به خشونت جمعی و نابودی ایران و ایرانی" بود.
🔹سوال مهم: شمر و یزید های روزگار که ملت ایران را در همه چیز تحریم کرده اند، چرا فلان فیلم یا کارگردان و بازیگر ایرانی را، نه تحریم، بلکه تکریم و تحسین می کنند؟ برای کدام ویژگی؟ آیا جز برای این که در روند تحریم و تحریف و ترور، به عنوان پیاده نظام ناتوی فرهنگی، شناسایی و تعریف شده اند؟
♦️هیچ فیلم و کارگردانی در جشنواره های غربی تحویل گرفته نمی شود، مگر این که فضایی سیاه و عقب مانده را از ایران به تصویر بکشد. چنین فیلمساز و بازیگری، حق ندارد موفقیت یا نقطه قوتی از ایران را تصویر کند. ایران باید دافعه محض نشان داده شود و نه جذاب و الهام بخش. این، رکن ایدئولوژی غرب درباره ایران است!
💢ادامه دارد💢
کنکبوت مقدس؛ چند پرسش ایرانی -۲
♦️جشنواره های غربی به ویژه درباره ایران، ارزیابی کننده حرفه ای فیلم پس از تولید نیستند، بلکه علنا یا عملا، تهیه کننده و سفارش دهنده هستند. تار تَن های واقعی، آنها هستند که افراد شهرت طلب و شهوت طلب را شکار، و سپس، همان ها را طعمه ای برای شکارهای بزرگ تر می کنند.
🔹عنکبوت های واقعی، "کن" و نظایر آن هستند نگاه کاملا ایدئولوژیک و مقدس به مواجهه غرب با حریفانش دارند. ما با "کنکبوت" ها مواجهیم. این روایت بهروز افخمی کارگردان کار کشته سینما را مرور کنید:
♦️"جشنواره کن، پروتکل های خودش را دارد که کارگردان حتما باید توافق کند. روی حمایت از انواع انحرافات جنسی حساسیت دارد و اگر فیلمی در این باره ساخته شود، امتیاز ویژه دارد و جلو می افتد . در مورد ایران، فیلمسازان باید خوب بدانند که چه تصویری باید عرضه کنند و نباید تصویر خوبی نشان بدهند. جعفر پناهی فیلمی ساخته بود، به او گفتند این صحنهها که خانه های شیک را از ایران نشان می دهد، باید از فیلم خارج کنی! فیلم درباره یک "پیتزا بر" بدبخت بود که قرار است بدبختی را نشان دهد، ولی گفتند این تصاویر را از فیلم حذف کن!".
🔹دو نفر از سه تهیهکننده "عنکبوت مقدس" (سول باندی و جیکوب جارک)، یهودی صهیونیست هستند. حامی مالی فیلم، ساموئل حدیدا مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن است.
♦️کارگردان همچنین، 240 هزار یورو از آژانس تأمین مالی فیلم آلمان، 250 هزار یورو از مدین بورد برلین، 410 هزار یورو از یورایمجرز، 90 هزار یورو از صندوق تأمین مالی فیلم هامبورگ و 174 هزار یورو از صندوق فیلم آلمان گرفته است.
🔹علی عباسی، به سفارش تهیه کنندگان، تاکید بسیاری روی تصاویر حرم و ضریح امام رضا (ع) می کند و اصرار دارد جنایت یک قاتل زنجیره ای را دستاویزی برای زدن کل جامعه و هویت ایرانی قرار دهد؛ چنان که اعتراف می کند "فیلم در مورد یک قاتل زنجیرهای نیست بلکه در مورد یک جامعه قاتل زنجیرهای است".
♦️آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان (و زائیده نا مشروع آنها، اسرائیل)، بانیان بزرگترین جنگ ها و نسل کشی ها و جنایات در طول تاریخ هستند، اما هیچ فیلمسازی که لیبرالیسم و کاپیتالیسم را بانی جنگ و تجاوز و بدبختی و کل جامعه غربی را قاتل نشان دهد، نمی تواند راهی به جشنواره ها پیدا کند.
🔹در مقابل، مافیای ناتوی فرهنگی از طریق همین جشنواره ها، به خود اجازه می دهد با دستاویز رفتار یک قاتل، به یک جامعه و باورهای پایدار کننده اش در برابر جنگ و تحریم و ترور، اهانت کند و برچسب جنایتکار بزند.
♦️عقده گشایی از این روشن تر؟! جنایتکاران تحریم کننده ملت ایران، چند فیلم و کارگردان و بازیگر را مستثنای تحریم، بلکه سزاوار حمایت و تحسین قلمداد می کنند، چون حمایت شوندگان، پای سند وطن فروشی و خیانت را امضا کرده اند.
🔹کلاه مان را بالاتر بگذاریم. غربی ها، پدر جد رویکرد ایدئولوژیک، و سیاسی دیدن همه چیز هستند. چنان که رفتار متناقض آنها با ایران و فلسطین، و سپس اوکراین و روسیه را در حوزه ورزش و سینما و هنر دیدیم.
♦️عنکبوت مقدس، یک فرافکنی تمام عیار از سوی صهیونیسم مسیحی است؛ مافیایی که نگرشی کاملا تحقیر آمیز و غارتگرانه به جهان پیرامون دارد و مقاومت ملت ایران را پاره کننده تور و تار خود می داند.
❗️خوردن سالاد باعث لاغری نمیشود!
▫️ مصرف سالاد ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما بعد از مدتی همین سالاد به دلیل بروز سردی و رطوبت در معده و کبد باعث افزایش وزن خواهد شد.
▫️ مصرف سالاد باید متناسب با مزاج توصیه شود. خوردن سالاد برای افراد بلغمی با مزاج سرد و تر می تواند بسیار مضر باشد.
▫️ مصرف مداوم سالاد باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن می شود.
#عوارض_جانبی_سیر
در حالی که سیر یک گیاه مفید به حساب میآید گاهی اوقات مصرف آن میتواند واکنشهای منفی به دنبال داشته باشد.
🔺خورن سیر تازه میتواند احتمال خونریزی را افزایش دهد بنابراین اگر هر نوع لکه بینی یا خونریزی واژینال داشتید باید با پزشک مشورت کنید.
🔺در برخی موارد سیر میتواند ناراحتی معده و مسائل گوارشی ایجاد کند. بنابراین اگر سابقه بیماریهای گوارشی داشتهاید قبل از مصرف حتما از پزشک سوال کنید.
🔺 سیر میتواند فشار خون را پایین بیاورد بنابراین اگر به طور کلی فشار خونتان پایین است بهتر است از خوردن آن خودداری کنید.
🔺سیر خواص رقیقکننده خون دارد و این به آن معناست که انعقاد خون را به خصوص در عمل جراحی دشوار میکند. بنابراین نزدیک زایمان و حتی بعد از زایمان که دچار قاعدگی میشوید بهتر است از این گیاه پرخاصیت چشم پوشی کنید.
🌺🌱
🌺🌱
🌱
#بیماری_صرع
🔴🍃صرع مادرزادی هست عوارض آن در حاملگی هست وقتی بچه به دنیا می آید و صرع دارد لب هایش در حال گریه سیاه میشود نفسش بالا نمی اید و چشمهایش میپیچد
سه نوع صرع داریم
✔️صرع گرم صرع سرد صرع عصبی
#درمان
🌺یک قاشق چایخوری عسل سیاهدانه در یک لیوان آب ولرم حل کرده و شبها بخورید
🌺دم کردنی اعصاب
🌺کبوتر را بپزید
🌺انبه اناناس و به پخته مصرف شود
🌺یک عدد پیاز پخته یک قاشق غذاخوری پودر گل ختمی و یک قاشق چایخوری حنا هفته ای یکبار به مدت یک ساعت به سر بمالید
🌺یک استکان عرق مخلصه بعد از هر غذا