مفهوم امنیت، مصونیت از تعرض و تصرف اجباری بدون رضایت است، و در مورد افراد به معنی آن است که نسبت به حقوق و آزادی های مشروع خود بیم و هراسی نداشته باشند و به هیچ وجه حقوق آنان به مخاطره نیفتد و هیچ عاملی حقوق مشروع آنان را تهدید ننماید. لزوم و ضرورت امنیت - به این مفهوم - در جامعه از طبیعت حقوق بشری ناشی می شود و لازمه حقوق و آزادی های مشروع، مصونیت آن ها از تعرض و دور ماندن از مخاطرات و تعدیات است.
اگر توجه کنیم در می یابیم که مخاطره انداختن و تهدید، با مفهوم وسیعی که دارد، شامل رفع هرنوع زمینه و عوامل احتمالی است که احیاناً منجر به نقض و تعرض بالفعل حقوق مشروع افراد می شود. ناگزیر باید امنیت را اعم از جلوگیری از نقض و تعرض بالفعل بدانیم و در تامین امنیت، ایجاد شرایط لازم برای صیانت حقوق و برطرف نمودن زمینه ها و عوامل تعرض احتمالی را نیز لازم وضروری بشماریم. گاه امنیت به مفهوم حالتی که افراد در شرایط خاص، نسبت به حفظ و صیانت حقوق مشروع خود احساس می کنند، نیز اطلاق می شود، که متلازم و مترادف با حالت آرامش و اطمینان در برابر اضطراب درونی است. در این صورت معنی مقابل امنیت همانا احساس وحشت و خوف و خطر است. بدیهی است امنیت شامل این معنی روانی نیز خواهد بود.
برای تحقق امنیت، وجود عوامل زیر لازم است:
1. اجرا و تعمیم عدالت و قانون به طور یکسان و نفی هرگونه تبعیض در جامعه.
2. مبارزه با عوامل تجاوز و زمینه های تعرض احتمالی و نیروهای فشار و وحشت و مهار کردن عواملی که زمینه تعرض دارند و پیشگیری های لازم برای خشکانیدن ریشه های تعدی و تعرض.
3. آشنایی عامه مردم با حقوق افراد و آگاهی لازم در جهت احترام به حقوق دیگران.
4. ضمانت اجرای نیرومند معنوی (ایمان و اخلاق)
5. ضمانت اجرای قانونی برای کیفر دادن متجاوزین به حقوق مردم.
قرآن امنیت را یکی از اهداف استقرار حاکمیت الله و استخلاف صالحان و طرح امامت می شمارد: »خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین جانشین قرار دهد، همانگونه که کسانی که پیش از آنان بودند جانشین قرار داد و آن دینی که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند و بیمشان را به ایمنی مبدل گرداند تا مرا عبادت کنند و چیزی را با من شریک نگردانند.«(نور (55)، آیه 24)
و نیز احساس امنیت را از خصایص مؤمن معرفی می کند و همچنین مداهنه با دشمن و روح سازش را منافی با امنیت می داند و تامین امنیت را از اهداف جهاد می شمارد.
امیرالمومنین علی(ع) تامین امنیت در جامعه را از انگیزه های قیام صالحین و اهداف عالیه امامت می داند و در عهدنامه مالک اشتر، ضمن تاکید بر انعقاد صلح برای تامین امنیت، پیشگیری از عوامل تهدید کننده امنیت را توجیه می کند و صلح، از آن جهت از سوی امام مقدس و مطلوب به حساب آمده که راهی برای برقراری امنیت است:
»آسایش رزمندگان و آرامش فکری تو و امنیت کشور در صلح تامین می گردد.«(دشتی، نهج البلاغه، نامه 53، بند 133، ص 424)
اصولاً اسلام هرنوع ایجاد وحشت و هراس را در دل انسانهایی که مرتکب خلافی نشده اند ظلم و تجاوزی بس بزرگ تلقی می کند و آن را از جرایم می شمارد.(عمید زنجانی عباسعلی، مبانی اندیشه اسلام، سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، تهران، 1375، ص 412)
ابعاد امنیت
موضوع امنیت از لحاظ سطوح به امنیت فردی، امنیت گروهی، امنیت ملی، و بین المللی و ابعاد متنوعی همچون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و غیره تقسیم می گردد که به تشریح آن می پردازیم.
1. امنیت فردی
امنیت فردی عبارت است از حالتی که فرد - جسماً و روحاً - در آن فارغ از ترس و آسیب به جان و یا مال و یا آبروی خود یا از دست دادن آن ها زندگی کند. علاوه بر جنبه های مادی فردی و اجتماعی، و بنا به آیه شریف الا بذکرالله تطمئن القلوب، (رعد: 28) امنیت فردی را باید در ایمان واقعی، آرامش روحی، اطمینان و طمانینه نفس و یاد خداوند متعال جست و جو کرد.
2. امنیت اجتماعی
امنیت اجتماعی شخص به معنی امنیت جان، مال، آبرو و موقعیت اجتماعی شخص از جانب عوامل اجتماعی می باشد. در اندیشه اسلامی، امنیت اجتماعی را باید در سایه تقوا، عدالت، رعایت حرمت، حقوق انسان ها و دفاع از مظلومان و محرومان و برخورد با مفسدان، مجرمان، بزهکاران و رفع فقر، تامین رفاه و معیشت مردم و حفظ آزادی های مشروع و حاکمیت عادلانه، قانونی و معیارهای انسانی جست و جو کرد.
3. امنیت ملی
به تعبیر رابرت ماندل:
معنی کردن مفهوم امنیت ملی در جهان امروز کار پیچیده ای است.(رابرت ماندل، چهره متغیر امنیت ملی، ص 43)
این واژه در قرن بیستم و به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم متداول شده است. در ساده ترین تعاریف، امنیت ملی این گونه تعریف می شود: توانایی یک ملت برای حفاظت از ارزش های حیاتی داخلی در مقابل تهدیدات خارجی و این که کشورها چگونه سیاست ها و ت
صمیمات لازم را برای حمایت از ارزش های داخلی در مقابل تهدیدات خارجی، اتخاذ می کنند. محمد ایوب معتقد است که مفهوم سنتی امنیت ملی کاربرد خود را از دست داده است. وی بر عوامل داخلی امنیت عنایت خاصی داشته و برتفاوت معضلات و نگرش امنیتی کشورهای شمال و جنوب تاکید می کند و معتقد است که تفسیر شمالی ها از امنیت به نحوی است که ناامنی جنوبی ها از آن متبادر می شود و برعکس. در واقع امنیت جنوب،( cunited statd linne ,The Third world security predicament ,Mohammad Ayoob.
. p213 ,1995 ,rinnerpublishher )
ناامنی شمال و امنیت شمال، ناامنی جنوب تلقی می شود.
در دیدگاه اسلامی، می بایست امنیت ملی را در سایه اقتدار، استقلال، دانایی و توانایی، ارتباطات قوی و سازنده امت اسلامی در کلیه ابعاد و زوایا و ایستادگی در برابر یورش و توطئه و تهدید دشمن و بیگانگان و بیگانه پرستان و نفوذ ایادی شیطانی آنان پیگیری کرد.
امروزه هیچ کشوری در تامین امنیت ملی، تنها به مقابله با تهدیدات نظامی بسنده نمی کند، بلکه انواع تهدیدات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، روانی، رسانه ایی و... را در نظر می گیرد.
4. امنیت سیاسی
امنیت سیاسی به معنای تامین آرامش و طمانینه لازم توسط حاکمیت یک کشور برای شهروندان قلمرو خویش از راه مقابله با تهدیدات مختلف خارجی و همچنین تضمین حقوق سیاسی آنان در مشارکت جهت تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی آن ها می باشد. نظام سیاسی در راستای امکان بخشی و تسهیل مشارکت و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه می بایستی امنیت و حضور آزادانه و برابر ایشان را فراهم آورد و هیچکس را به داشتن باور سیاسی خاصی وادار یا بازداشت نکند.
از مهم ترین مسائلی که مستقیماً بر امنیت سیاسی جامعه تاثیرگذار است، نحوه توزیع قدرت و شکل رژیم سیاسی می باشد. نظام سیاسی بسته و مشارکت گریز که تداول قدرت و چرخش نخبگان را بر نمی تابند، فاقد امنیت سیاسی لازم هستند.
5. امنیت فرهنگی
بسیاری معتقدند بحث از امنیت فرهنگی در ذیل موضوع امنیت ملی قرار دارد و یکی از مؤلفه های اصلی آن را تشکیل می دهد. امنیت فرهنگی یکی از مهم ترین ابعاد امنیت ملی و به مفهوم آن است که از یک سو فرهنگ جامعه از مولفه های عقلایی، واقع بینانه، سازنده، عادلانه، پویا و منطبق با معیارهای مطلوب علمی شکل گرفته باشد و از سوی دیگر فرهنگ و تولیدات فرهنگی جامعه نیز ضمن درامان بودن از خطر تهدیدها، از روند رشد فزاینده ای برخوردار باشند.(سید مجتبی تهامی، امنیت ملی، ص 89)
از منظر اسلامی، امنیت فرهنگی به معنای از بین بردن کلیه تنوع ها و تفاوت های موجود در بین افراد اجتماع در حوزه فرهنگی و یکسان سازی آن ها نیست. البته لازم است در هر نظام سیاسی مواظبت شود تا تفاوت ها به شکاف های عمیق تبدیل نشوند و این شکاف ها دائماً می بایستی از حیث عمق و سطح توسط دولت ها کنترل شود تا جامعه دچار ازهم پاشیدگی نگردد.
از سوی دیگر مقابله با تهاجم فرهنگی در تضمین امنیت فرهنگی بسیار مهم است که دارای سه صورت »تحمیل فرهنگی«، »تخریب فرهنگی« و »تهدید فرهنگی« می باشد.
6. امنیت اقتصادی
از سال 1945، ایده امنیت اقتصادی جایگاه والایی در دستور کار نظام های سیاسی یافته است. و همه آن ها تلاش نموده اند که برای مردم خود امنیت اقتصادی ایجاد کنند.
از نظر رابرت ماندل امنیت اقتصادی عبارت است از میزان حفظ و ارتقای شیوه زندگی مردم یک جامعه از طریق تامین کالاها و خدمات؛ هم از مجرای عملکرد داخلی و هم حضور در بازارهای بین المللی.
در همین راستا قانوان اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت را به پی ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه های تغذیه، مسکن، کار، بهداشت، تعمیم بیمه، تامین خودکفایی در علوم و فنون و صنعت و کشاورزی موظف کرده است.
7. امنیت حقوقی یا قضایی
امنیت حقوقی حکایت از وجود امنیت در محیط حقوق دارد. گاهی ممکن است مقصود از امنیت حقوقی، بخشی از مجموعه خاص حقوقی باشد که به امنیت ارتباط دارد. از چنین منظری باید امنیت حقوقی را به مفهوم حقوق امنیت یا حقوق امنیتی به کاربرد. شاید بتوان امنیت حقوقی و قضایی در معنای اول را بیشتر به قواعد ماهوی مورد مشاهده قرار داد. بنابراین امکان دادخواهی، وجود دادگاه با شرایط رسیدگی منصفانه، امکان داشتن وکیل، فقدان موانع برای دفاع، اعمال اصل برائت، وجود صلاحیت نسبی و تخصصی در دادگاه ها، رعایت اصل قانونی بودن جرم و مجازات و صلاحیت ضابطان و مجریان قضایی را باید از شاخص های امنیت حقوقی و به ویژه امنیت قضایی دانست.
در مفهوم دوم (حقوق امنیتی)، مقررات مربوط به نظم عمومی، اخلاق حسنه مانند قوانین جزایی، مقررات مربوط به نظم سیاسی و بین المللی مانند قانون اساسی و برخی کنوانسیون ها و موافقت نامه ها و مقررات خاص امنیتی مورد توجه است.
8. امنیت زیست محیط
از جمله ابعاد نوین ا
منیت، بعد زیست و شرایط اقلیمی هر کشور می باشد. محیط زیست از آن جنبه که می تواند موجبات تقویت بنیه های اقتصادی و سلامت جسمی و روانی کشور را فراهم سازد، عاملی مطلوب و تقویت کننده در جهت اهداف امنیت ملی به شمار می آید.
امنیت محیط زیست، به مفهوم وجود شرایطی است که امنیت نسبی مطلوبی را در برابر خطرها و تهدیدهای ناشی از فعل و انفعال های گهواره ی زمین، پدیده های جوی، آلودگی خاک، آب و هوا، آلودگی صوتی و اشاعه ی بیماری ها برای ادامه ی حیات سالم،ثمربخش و با نشاط انسان، جانوران، گیاهان و به طور کلی تمامی موجودات زنده و عدم تخریب جامدات، فراهم می سازد.(همان)
نظام های سیاسی با مطالعه دقیق ویژگی های زیست محیطی کشورهایشان و برنامه ریزی علمی در این راستا و رعایت استانداردهای حفظ محیط زیست، موجبات تقویت امنیت ملی و منطقه ای را فراهم خواهند ساخت.(اخوان کاظمی، بهرام، امنیت در نظام سیاسی اسلام، کانون اندیشه جوان، 1385، ص 23 - 40)
منافع ملی و رابطه آن با امنیت ملی
منافع ملی، اهداف عام و همیشگی است که ملت در راه تحقق آنها فعالیت می کند. هر جامعه باید به مثابه یک کل و دارای مسوولیت و هنجارهای مشترک برای تمامی شهروندانش در نظر گرفته شود. منافع جامعه همان خیر مشترکی است که از طریق ارزیابی بهره مندی اجتماع در رهگذر برنامه، تحقق بهترین زندگی مشترک ممکن برای افراد تعیین می شود. منافع ملی، پدیده ها و اموری را در برمی گیرد که تحقق آنها معطوف به بیشینه سازی امنیت همه جانبه ملت و دولت می باشد. در واقع هرچه بیشتر بتوان منافع ملی یک کشور را وسیع تر ساخت و مصداق آن را در نظام بین الملل گسترش بخشید، به همان میزان به صورت بالقوه می توان نسبت به بهره مندی از محیط و امکانات موجود امیدوار بود. در مباحث جدید امنیت ملی، علاوه بر وجه سلبی و نبود تهدید، برای تعریف امنیت، داشتن وجه ایجابی آن یعنی وجود اطمینان خاطر ضروری است. در این جا، »امنیت ملی« مجموع توانمندی های (طبیعی، بهره برداری و راهبردی) یک نظام برای دستیابی به منافع ملی را شامل می شود که نبود تهدید صرفا مقدمه آن است. بر این اساس امنیت ملی ظرفی تلقی می گردد که در چارچوب آن می توان بدون دغدغه خاطر جوانب مختلف منفعت ملی را دنبال نمود. خلاصه باید گفت ملاحظات امنیت ملی در راس منافع ملی (منافع حیاتی و اولیه) همه کشورها قرار دارند.
اهداف ملی و امنیت ملی
اهداف ملی تصویر آینده و در واقع »مطلوب« نهایی یک جامعه را دربرمی گیرد. مهم ترین عوامل دگرگون کننده اولویتها و سلسله مراتب اهداف ملی عبارتند از: کشمکش های داخلی میان نخبگان سیاسی، سیاست افزایش قدرت مانور دولتها در عرصه بین الملل، رفع نیازهای داخلی و سرانجام تغییر رفتار دیگر بازیگران. یک کشور ممکن است امنیت ملی نداشته باشد، اما سایر اهداف ملی خود را حفظ و نگهداری نماید. امنیت ملی را فی نفسه نمی توان به صورت یک ابزار عینی فرض نمود که با دستیابی به آن بتوان اهداف ملی را حفظ کرده و گسترش داد. آن چه مهم است احساس امنیت و اطمینان خاطری است که جامعه در لوای آن می تواند با خیالی آسوده اهداف خود را پی گیری نماید. در تعریف امنیت ملی وسیع پنداشتن اهداف ملی، در تمامی شرایط مثبت به نظر نمی رسد، بلکه حتی می تواند تهدیدزا نیز باشد. باید میان این دو مساله توازنی باشد که عامل توازن دهنده آن سطح توانایی ها و مقدورات ملی است.
تهدیدها و آسیب پذیری های امنیت ملی
بر خلاف قدرت ملی که برخی از فرصتهای ملی و کسب امنیت را به ذهن متبادر می سازد، مبحث تهدیدها و آسیب پذیری های ملی، فقدان امنیت و ناامنی را در ملاحظات امنیت ملی یک کشور، مورد توجه قرار می دهد. جداسازی تاثیرات ملی از تهدیدها و یا آسیب پذیری های ملی کاری دشوار و حتی ناممکن می باشد. در واقع ترکیب این دو موضوع، سطح امنیت و ناامنی ملی را مشخص می سازد. آسیب پذیری وجه داخلی ناامنی و تهدیدها وجه خارجی آن است. بنابراین هرچه دولت با توجه به عوامل تاثیر گذار فراوان داخلی ضعیف تر باشد، در نتیجه از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است. این مساله در افزایش تهدیدها علیه آن دولت نیز کاملاً تاثیر مستقیم دارد. در واقع آسیبی پذیری ممتد داخلی در نتیجه ضعف های درونی، موجب افزایش کیفیت و کمیت تهدیدهای بیرونی نیز می گردد. تعامل بیش از اندازه آسیب پذیری های درونی با تهدیدهای بیرونی در دولت های ضعیف به جایی خواهد رسید که عملاًنمی توان مرز چندان دقیقی میان دو حوزه آسیب پذیری ها و تهدیدها قائل شد. ضمن اینکه این تعامل باعث می گردد بسیاری از آسیب پذیری ها تبدیل به تهدیدهای ملی گردند؛ ولی توانمندی ملی و برخورداری از یک دولت قوی باعث می گردد، بسیاری از آسیب پذیری ها از فرصت کمی برای نمود یافتن برخوردار شوند و از سوی دیگر تهدیدهای بیرونی نیز تا حدود زیادی با توجه به قدرت درونی مورد جذب و هضم قرار گیرند.
استراتژی ملی و استراتژی امنیت ملی
هر کشوری
برای پی گیری سیاست های امنیت ملی خود ناچار از داشتن درک روشنی از استراتژی ملی خود است. استراتژی ملی مجموعه ای از انتخاب های ملی است که با توجه به محدودیت ها و امکانات ملی به قصد نایل شدن به اهداف ملی تدارک می شوند. برای استراتژی ملی، دو زیر استراتژی در نظر گرفته می شود که عبارتند از: استراتژی توسعه ملی و استراتژی امنیت ملی.
بر طبق این دیدگاه در استراتژی توسعه ملی، کشورها به تعقیب اهدافی می پردازند که متضمن رشد، توسعه، آبادانی و تکامل آنهاست، ولی در استراتژی امنیت ملی کشورها اهداف امنیتی و بقای خود را پی جویی می کنند. مرز کشیدن دقیق میان توسعه و امنیت، در برداشت های جدید امنیت ملی چندان واقعی به نظر نمی رسد، بدون آنکه معتقد باشیم که امنیت یعنی توسعه و توسعه یعنی امنیت، باید پیچیدگی های ارتباطی خاص این مفاهیم با یکدیگر را در شرایط جدید در نظر داشت. رویکرد »درون نگر« و نیز »بسیطنگر« در ملاحظات جدید امنیت ملی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. نگاه اجمالی به مباحث جدید امنیت ملی و نیز آثاری که بر استراتژی امنیت ملی کشورها تمرکز و دقت نظر دارند، کافی است تا جایگاه پراهمیت مسایل توسعه را در سیاست های امنیت ملی دریابیم.
این عماریون
■■■ پدافند زیستی مجموعه اقدامات شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکار سازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی و مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی است.
تهدید زیستی چیست؟!
تهدیدات میکروبی و زیستی همواره وجود داشته و سابقه استفاده از میکروب و ویروس به عنوان جنگ افزار به قدمت انسان و نزاع¬های بشری میرسد، اما در سده اخیر تحت تاثیر پیشرفتهای زیست شناسی به یک پدیده ترسناک تبدیل شده است. پیشرفتهای علوم زیستی وعدههای شگفت انگیزی را برای درمان بیماریها و شیوههای جدید درمان ارائه میدهند، اما همان دانش و تجهیزات میتواند برای مهندسی پاتوژنهای مرگبار بکار گرفته شود در واقع هر گونه استفاده از عوامل زیستی که موجب تضعیف و نابودی سرمایههای انسانی یا آسیبهای اقتصادی از طریق تخریب و نابودی محصولات کشاورزی، گیاهی، دام و طیور، آب آشامیدنی، صنایع غذایی و محیط زیست در کشور شود و ثبات و امنیت جامعه را به خطر اندازد تهدید زیستی محسوب میشود.
تهدیدات زیستی امروزه در سه حوزه حوادث طبیعی، بیوتروریسم و جنگ زیستی قابل بحث است. حوادث طبیعی بدون دخالت انسان و در اثر انتشار طبیعی عوامل زیستی یا ضعف در رعایت ایمنی در فعالیتهای آزمایشگاهی تحقیقاتی و صنعتی صورت میگیرد گسترش طبیعی بیماریها تابعی از پیوستگی رو به رشد جهان است. همانطور که تجارت، اقتصاد، شهرنشینی و سرمایه جهانی میشود و جریان پیچیده کالا خدمات و انسانها بصورت شبکهای و در هم تنیده در حال انجام است بیماری ها، ویروسها و میکروبها نیز به سادگی توان انتقال و جابجایی دارند.
بیوتروریسم که به سلاح خاموش نیز معروف است شق عمده دیگری از تهدیدات زیستی محسوب میشود که بعنوان تهدید هزاره جدید شناخته میشود. بر اساس تعریف پلیس بین الملل در سال ۲۰۰۷ بیوتروریسم عبارت است از منتشر کردن عوامل بیولوژیکی یا سمی با هدف کشتن یا آسیب رساندن به انسانها، حیوانات و گیاهان با قصد و نیت قبلی و به منظور وحشت آفرینی، تهدید و وادار ساختن یک دولت یا گروهی از مردم به انجام عملی یا برآورده کردن خواستهای سیاسی یا اجتماعی.
بیوتروریسم نسبت به حمله زیستی در سطح محدودتری انجام میشود. منشاء دیگر تهدیدات زیستی حمله کشور متخاصم میباشد که بصورت آشکار یا پنهان علیه منابع انسانی یا زیرساختهای اقتصادی توسط یک کشور علیه کشور دیگر با هدف وارد نمودن ضربه و از بین بردن مقاومت و تحمیل خسارت و خدشه دار نمودن امنیت ملی کشور هدف انجام میگیرد. امروزه وجود سلاحهای بیولوژیک را نمیتوان انکار کرد و بیوتروریسم یک فرضیه یا توهم نیست بلکه یک واقعیت است که اتفاق افتاده و در آینده هم میتواند در سطحی بسیار گستردهتر از آنچه تاکنون دیده و شنیده ایم به کار برده شود.
[۶/۲، ۱۵:۲۶] +98 901 787 6410: پدافند زیستی چه میکند؟!
پدافند زیستی مجموعه اقدامات شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکار سازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی است.
تهدیدات زیستی در زمان صلح با هدف آسیب رساندن به زیرساختهای اقتصادی، از بین رفتن امنیت بهداشتی و غذایی، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، ایجاد بازار فروش محصولات دارویی و مواد مبارزه با آفات و بیماریهای کشورهای غربی، آسیب پذیر نشان دادن کشور در مواجهه با بحرانها و ایجاد تنشهای سیاسی و اجتماعی در جامعه، آسیب رساندن به سلامت عمومی جامعه، تحمیل هزینههای سنگین مقابله با آفات و بیماریها و تضعیف جایگاه بهداشت و سلامت کشور در میان جوامع بین المللی میباشد.
در زمان جنگ نیز تهدیدات زیستی با هدف فشار به دولت برای تسلیم شدن، خدشه دار نمودن چهره مقتدر نیروها، قتل عام مردم و از بین بردن نیروها، کاهش توان و آمادگی نیروهای رزم و پشتیبانی، ایجاد غافلگیری و وارد نمودن ضربه نظامی و ابجاد و حشت عمومی انجام میگیرد.
در زمینه پدافند زیستی دولتها باید از آخرین پیشرفتها و تحولات تسلیحات زیستی مطلع باشند حتی آنها باید از سیستم تولید توزیع و مصرف مواد غذایی و فراوردههای خوراکی به خاطر آنچه که در حوزه محصولات کشاورزی، فراوردههای دامی و صنایع تبدیلی بحث میشود و ذیل عنوان آگرو تروریسم قرار میگیرد کاملا آگاه باشند.
واقعیت این است که برای پیشبرد اقدامات تدافعی در مقابل تهدیدات تروریستی هم افزایی سازمانها و نهادهای متعددی از جمله نهادهای امنیتی و حفاظتی، سازمانهای نظامی، وزارتخانههای بهداشت و کشاورزی، پلیس، شهرداریها و سازمانهای تابعه، مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی مورد نیاز است.
این عماریون
🔴اشتباه راهبردی قالیباف در انتصاب یک شخص حاشیه دار دیگر
قالیباف محمد سعید احدیان، مدیر مسؤل بدنام روزنامه خراسان را به سمت دستیار سیاسی و مشاور رسانهای خود در مجلس منصوب کرد.
📌محمدسعید احدیان یکی از تسهیلگران تصویب و تایید برجام در عرصه رسانه بود که باعث وارد شدن این خسارت سنگین به کشور شد.
آقای قالیباف شما صرفا با رای جبهه انقلابی و فعالیت عناصر حزب الهی در عرصه رسانه پیروز انتخابات شدید . انتخاب امثال احدیان یعنی دهن کجی به عناصر حزب الهی و انقلابی در عرصه رسانه که رای شما را رقم زدند.
امیدواریم حیات سیاسی شما مانند لاریجانی با انتصاب این عناصر دارای حاشیه رو به افول نرود....
این عماریون
قدیری ابیانه:👈حکومت ریاستی، پارلمانی یا ولایی / کدام مطلوب ترند؟
باسمه تعالی
برخی ها اخیرا با تکیه بر این جمله حضرت امام (ره) که فرموده اند که "مجلس در راس امور است" خواستار حذف پست ریاست جمهوری و انتخاب نخست وزیر توسط مجلس شده اند. و یا حتی با حفظ پست ریاست جمهوری خواستار انتخاب هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر به سبک آلمان و ایتالیا و هند توسط مجلس شده اند.
اینکه گفته شده مجلس در راس امور است به خاطر این است که قانون در راس امور است.
ولی در رابطه با اعمال حکومت ولی مطلقه فقیه در راس امور است.
با حذف پست ریاست جمهوری و وجود نخست وزیر موافقم ولی نخست وزیر و یا رئیس قوه مجریه را باید رهبر انتخاب کند و نه مجلس. مجلس می تواند در مورد وزرا رای اعتماد دهد و بر آنها نظارت کند.
حذف ریاست جمهوری هیچ لطمه ای به جمهوریت نظام نمیزند.
مگر هند، آلمان، ایتالیا و آمریکا جمهوری نیستند ولی رئیس جمهوری که مستقیماً منتخب مردم باشند ندارند!
در هند و آلمان و ایتالیا رئیس جمهور را مجلسین انتخاب می کند
ولی در آمریکا رئیس جمهور منتخب کنگره نیست. بلکه مردم در ایالت های مختلف افرادی را انتخاب می کنند. آن افراد جلسه ای تشکیل می دهند و هستند که در آن جلسه نفر اول کشور را انتخاب می کنند و البته بلافاصله منحل می شوند و کارکرد دیگری ندارند.
در کشور ما هم مردم عده ای را انتخاب می کنند (مجلس خبرگان رهبری) و آنها هستند که نظرشان در مورد نفر اول کشور (رهبر) تعیین کننده است و البته دوره آن 8 ساله است و آنها هر آن اراده کنند می توانند رهبر را تغییر دهند.
بنابراین اگر رئیس جمهور هم نداشته باشیم، همینکه نفر اول مملکت را مجلسی منتخب مردم انتخاب می کند جمهوریت آن مستحکم تر از جمهوریت آمریکاست.
بهتر است رهبر یا به عبارتی ولی مطلقه فقیه خود رئیس قوه مجریه را تعیین کند و هر آن که اراده کند بتواند او را تغییر دهد، شبیه به اختیاری که رئیس جمهور آمریکا یا رئیس جمهور خودمان در نصب و عزل معاون اول خود دارد. حال هر اسمی که مایلیم برای مسئول اجرایی منصوب رهبر انتخاب کنیم.
در اینجا ممکن است گفته شود در اینصورت مسئولیت امور کشور و از جمله ناملایمات آن بر دوش رهبر خواهد افتاد. وقتی رهبر خود رئیس قوه مجریه را انتخاب کند مسئولیت عواقبش را هم طبیعتا می پذیرد و پاسخگو خواهد بود. هم اکنون نیز رهبر پاسخگوی مجلس خبرگان رهبری است.
معتقد به نظام ولایی هستم و معتقدم اگر این نقیصه رفع شود امور کشور گردش بهتری خواهد داشت و ثبات بیشتری را در همه امور شاهد خواهیم بود.
حضرت امام خمینی(ره) در این باره میفرماید:[1]
«... این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود، یا اختیارات حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت رسول اکرم(ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است؛ لیکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه(ع) در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولایت و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است؛ منتها شخص معینی نیست، روی عنوانِ "عالم عادل" است».
ایشان در تبیین مسأله یاد شده، بر این مسأله انگشت میگذارند که:
فرق است بین «مقامات تکوینی» و «مقامات اعتباری». مسأله ولایت «به معنای زعامت و حکومت»، امری اعتباری است که شارع به افراد دارای صلاحیت واگذار کرده است؛ لیکن هر کس رهبری و حکومت را در دست گیرد - چه معصوم باشد و چه فقیه عادل - باید از اختیارات لازم و کافی مربوط به حکومت و اداره اجتماع، برخوردار باشد. بنابراین در این زمینه، فرقی بین پیامبر(ص) و امام(ع) و ولی فقیه نیست. آنچه فرق هست، در حوزه ولایت تکوینی و مقامات معنوی حقیقی و نیز در توسعه فراحکومتی ولایت اعتباری است.
لذا میفرماید:[2]
« برای امام مقامات معنوی هم هست که جدا از وظیفه حکومت است و آن مقام خلافت کلی الهی است که گاهی در لسان ائمه (ع) از آن یاد شده است، خلافتی است تکوینی که به موجب آن جمیع ذرات در برابر «ولی امر» خاضع اند».
✍️محمدحسن قدیری ابیانه
📆 ۲۰ تیر ۱۳۹۵
👈پاورقی:
[1] - امام خمینی، ولایت فقیه، ص 40، چاپ هفتم، 1377
[2] - همان، صص 42 - 43.
این عماریون
✅•⇦ #درمان_زخم_معده ⇩⇩⇩
❶ مصرف عسل در حالت ناشتا به خصوص به صورت محلول در آب برای درمان زخم معده و روده موثر میباشد
❷ یک قاشق غذاخوری بارهنگ با یک لیوان عرق نعناع به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده و بعد با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و هر شب یک لیوان قبل از خواب میل شود و بستگی به شدت وضعف بیماری از ۷یا ۱۴ روز تا ۴۰ روز مصرف شود.
این عماریون
■■■سردار سرتیپ پاسدار حمید اصلانی کیست؟
🔹️محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز مهندس حمید اصلانی را برای معاونت اجرایی مجلس انتخاب کرد؛ اما حمید اصلانی کیست و پیش از این در چه پستهایی خدمت کرده است؟
🔸بیست و ششم فروردین ماه سال 96، سردار اصلانی طی حکمی از سوی محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس شد.
🔹️او در همان زمان معاونت اجرایی کل سپاه پاسداران را نیز بر عهده داشت.
اما نکته جالب توجه در رزومه معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، نام او در تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «بادیگارد» بوده است؛ در تیتراژ پایانی این فیلم نوشته شده: « باتشکر از سردار سرتیپ حمید اصلانی »
🔸موضوع این فیلم درباره بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی کرده است.
این عماریون
■■■دریافت ویلای لوکس ۴۲۰ میلیاردی در قبال فرار یک متهم اقتصادی
🔹نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری:
#اکبر_طبری در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است.
وی با تشکیل گروه مجرمانه و مراودات ناسالم و تبانی با صاحبان پول و ثروت موجب شد تا دفتر وی به عنوان کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود.
🔸طبری با اعمال نفوذ در پروندههای بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی با اعمال نفوذ در مراجع قضایی و دستگاههای اجرایی حداکثر سوء استفاده مالی و اداری را به دست آورده است.
همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و در حال حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.
🔹فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوهای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است.
این عماریون
🚫 اشتباهات عجیب و بسیار خطرناک...
آمریکا میتواند به ما کمک کند؟
🇺🇸آمریکا با این وضعیت؟!
➕ «و به هر حال به توفیق الهی، به لطف الهی، آمریکاییها با رفتارهای خودشان رسوا شدند؛ آن، مدیریّتشان در قضیّهی کرونا، که آنها را در دنیا رسوا کرده و الان هم این رسوایی ادامه دارد؛ با اینکه دیرتر از خیلی از کشورها اینها ابتلا پیدا کردند و میتوانستند از تجربههای دیگران استفاده کنند و میتوانستند آمادگیهای لازم را به وجود بیاورند، ضعف مدیریّت در آن کشور موجب شده که امروز تلفاتشان چندین برابر تلفات کشورهای دیگر است و ابتلائاتشان هم همین جور. نتوانستند مدیریّت کنند و نمیتوانند مدیریّت کنند؛ به خاطر همین خصوصیّات فسادی که در دستگاه حاکمهی آمریکا وجود دارد. این هم وضع ادارهی مردم، این هم برخورد با مردم؛ زبانشان هم دراز است؛ مردم را میکُشند و با جنایت واضح و آشکار، خودشان را نشان میدهند و عذرخواهی هم نمیکنند؛ در عین حال زبانشان هم دراز است، میگویند حقوق بشر! آن مرد سیاهی که آنجا کشته شد، ظاهراً بشر نبود و حقوقی نداشت؛ این جوری است.»
این عماریون
# شبهه : چرا سپاه تو سیاست و اقتصاد و...وارد میشه؟؟؟؟
مگه امام توصیه نکرد که سپاه تو این موارد دخالت نکنه؟؟؟
پس چرا دخالت میکنه؟؟؟
چرا سپاه غیر قانونی تو کارای سیاسی و اقتصادی و....دخالت میکنه؟؟؟
✅پاسخ شبهه :✅
1⃣آنانکه چنین شبهه هایی را ایجاد میکنند یا از قانون اساسی و قوانین مجلس شورای اسلامی و اساسنامه ی سپاه آگاهی ندارند، یا مغرضند و عملکرد شایسته ی سپاه را مانع نیات شوم خود میبینند ، لذا درصدد تخریب اند.
چ
2⃣اگر این مدعیان واقعا تابع قانون هستند ، به توضیحات زیر دقت کنند:
عملکرد سپاه دقیقا مطابق قانون اساسی است:
✔️اصل ۱۵۰ قانون اساسی:
وظیفه سپاه ، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن است.
- بنابراین هرتهدید وآسیبی که متوجه انقلاب و آرمانهای آن شود، در هر جا و هرمکانی ، سپاه طبق قانون باید دخالت و مقابله کند.
✔️اصل ۱۴۷ قانون اساسی:
نیروهای مسلح موظفند که با حفظ آمادگی رزمی خود در برنامه های اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی دولت مشارکت کنند.
- این اصل ، نه تنها به سپاه اجازه داده ، بلکه موظف کرده که در پیشبرد فعالیتهای دولت ، با آن همکاری و مشارکت نماید.
3⃣طبق ماده ۱۰ اساسنامه سپاه، مصوب ۶۱/۶/۱۵ مجلس شورای اسلامی ، یکی از وظایف سپاه، مشارکت در عملیات امدادی به هنگام بروز بلایا، حوادث و انجام خدمات امدادی، آموزش، تولیدی، جهادسازندگی و.... میباشد.
- پس طبق قانون، سپاه ، هرکجای کشور که نیاز به آبادانی ، طرح های عمرانی و سازندگی دارد ، برای کمک به دولت و گاها ، مواردی که دولت کوتاهی میکند، باید ورود کند.
4⃣طبق اساسنامه مصوب مجلس: یکی از وظایف سپاه ، همکاری با ارگانهای اطلاعاتی کل کشور است.
- براساس این قانون ، حفاظت اطلاعات سپاه ، هم با وزارت اطلاعات همکاری میکند و هم مواردی که شاید دولت کوتاهی کند مثل دستگیری متهمان دانه درشت اقتصادی ، مستقیما وارد عمل میشود که موارد زیادی دراین چندسال اخیر مشاهده شده.
6⃣طبق اساسنامه مصوب مجلس:
سپاه موظف است عملکردش براساس تدابیر و رهنمودهای رهبری که فرمانده کل قواست، باشد.
- رهنمودرهبرمعظم انقلاب درخصوص فعالیتهای سپاه اینگونه است ، که هم مهرتأیید عملکرد است و هم دستور :
◀️سپاه علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی درعرصه های دیگر همچون سازندگی، عمرانی ، خدمت رسانی به محرومان ، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکرانقلابی نقش آفرین و تأثیرگذاراست که «این اقدامات باید ادامه یابد». ۹۵/۶/۲۸
7⃣ براساس این قوانین ، سپاه اقدام به تأسیس، بسیج مستضعفین ، بسیج سازندگی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نموده و نیز اردوهای سازندگی برای محرومیت زدایی از مناطق محروم برگزار میکند.
8⃣ همه ی مردم ایران ، آنهایی که منصفانه قضاوت میکنند ، میدانند که عملکرد سپاه در عمران وآبادانی و اجرای پروژه های بزرگ سازندگی و ازهمه مهمتر ، ایجاد امنیت و حفظ منافع ملی کشور بسیار مفید و موثر بوده است.
حتی مردم منطقه هم میدانند که سپاه پاسداران، چه زحماتی را در مقابله با ترویستها و اشرار متحمل میشوند.
اما آنچه باعث عصبانیت دشمن میشود این است که سپاه ، یک نهاد انقلابی ، اسلامی و تحت فرمان رهبریست واین باب میل دشمنان نیست ، لذا درحدتوان، سعی برتخریب وجهه آن دارند.
✅ امام خمینی( ره ) :
اگر سپاه نبود کشورهم نبود.
✅امام خامنه ای :سپاه ، سنگر مستحکم انقلاب است.
این عماریون
چرا محاکمهی اکبر طبری کار بسیار بزرگی محسوب میشود؟
این فرد ۲۰ سال تو قوهقضائیه ریشه کرده و با ایجاد شبکهی فساد تیشه به ریشهی قوه و نظام میزده، حتی رئیس سابق قوه هم گفته بود ما بررسی کردیم و ایشون بیگناهه(!) حالا ببینید رئیسی چه کار بزرگی کرده نه تنها دستگیر شده بلکه به سرعت هم وارد جریان دادرسی شده تا بابت ۲۰ سال فسادش جواب پس بده 👌
و مهمتر اینکه وقتی دم از شفافیت و عدالت میزنی باید از مجموعه خودت هم حساب بکشی که این کارو آقای رئیسی به خوبی انجام داد 👏
این عماریون
لیست کمیسیونبندی و اعضای کمیسیونهای ۱۵گانه تخصصی مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
بر اساس فرم امتیازبندی، نمایندگان مجلس طبق شاخصها و فاکتورهای مورد نظر امتیازبندی شده و بر این اساس به عضویت کمیسیونهای تخصصی مجلس درآمدند.
البته گفتنی است این اسامی و لیست اولیه عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیونهای تخصصی مجلس است.
اولویت نام نماینده حوزه انتخابیه
کمیسیون آموزش و تحقیقات
2 سیدجواد ساداتی نژاد کاشان و آران و بیدگل
2 عباس مقتدایی اصفهان
2 امیرحسین بانکی پورفرد اصفهان
کمیسیون اقتصادی
1 مهدی طغیانی اصفهان
1 سیدناصر موسوی لارگانی فلاورجان
1 سمیه محمودی شهرضا و دهاقان
1 حسینعلی حاجی دلیگانی شاهین شهر، میمه و برخوار
2 روبرت بگلریان ارامنه جنوب کشور
امنیت ملی
1 عباس مقندایی اصفهان
1 الهام آزاد نایین و خوروبیابانک
1 حسین میرزائی اصفهان
2 سیدصادق طباطبایی نژاد اردستان
شوراها و امور داخلی
1 ابوالفضل ابوترابی نجف آباد و تیران و کرون
1 حسین محمدصالحی دارانی فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت
انرژی
1 روبرت بگلریان ارامنه جنوب کشور
2 محمدتقی نقدعلی خمینی شهر
برنامه بودجه و محاسبات
2 مهدی طغیانی اصفهان
بهداشت
1 زهرا شیخی مبارکه اصفهان
1 سیدمسعود خاتمی گلپایگان و خوانسار
2 پروین صالحی مبارکه
صنایع و معادن
1 پروین صالحی مبارکه
2 سمیه محمودی شهرضا و دهاقان
2 رحمت الله فیروزی پوربادی نطنز و بخش قمصر
عمران
2 سیدناصر موسوی لارگانی فلاورجان
1 رحمت الله فیروزی پوربادی نطنز و بخش قمصر
2 الهام آزاد نایین و خوروبیابانک
فرهنگی
1 امیرحسین بانکی پورفرد اصفهان
کشاورزی، آب و منابع طبیعی
1 سیدجواد ساداتی نژاد کاشان و آران و بیدگل
1 سیدصادق طباطبایی نژاد اردستان
1 محمدتقی نقدعلی خمینی شهر
2 زهرا شیخی مبارکه اصفهان
2 حسینعلی حاجی دلیگانی شاهین شهر، میمه و برخوار
اجتماعی
2 حسین محمدصالحی دارانی فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت
*در تاریخ جهان چه کسانی بیشترین تعداد انسانهای بی گناه را کشته اند؟*
1⃣ هیتلر
🔸او یک مسیحی بود که فقط در جنگ جهانی دوم ۵۰ تا ۵۵ میلیون انسان را کشته است. اما رسانه ها هیچ وقت مسیحیان را تروریست خطاب نمیکنند!!
2⃣ ژوزف استالین، مشهور به "عمو جو"
🔸او 20 میلیون انسان را قتل عام کرد که 14.5 میلیون نفر آنها از گرسنگی مردند!
آیا او مسلمان بود؟؟
3⃣ مائو تسه تونگ (چینی)
🔸او بین 14 تا 20 میلبون نفر را قتل عام کرد.
آیا او مسلمان بود؟؟
4⃣ بنیتو ماسولینی (ایتالیایی)
🔸او 400 هزار نفر را کشت!
آیا او مسلمان بود؟؟
5⃣ محاصره اقتصادی که توسط جرج_بوش در عراق اعمال شد
🔸تنها 1میلیون و 200 هزار کودک در عراق کشته شدند!
آیا جرج بوش مسلمان بود؟؟
6⃣ جنگ جهانی اول: 17 میلیون کُشته (عامل آن غیر مسلمانان)
7⃣ جنگ جهانی دوم : 50-55 میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
8⃣ بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما ۴۵۰ هزار کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
9⃣جنگ ویتنام، بیش از 5 میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
🔟 جنگ در بوسنی/ کوزوو، بیش از 500 هزار کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
1⃣1⃣ جنگ عراق، تاکنون ۲ میلیون کشته (عامل آن غیر مسلمانان)
2⃣1⃣ افغانستان، عراق، فلسطین، میانمار (توسط راهبان!) و ...که همچنان ادامه دارد (به دست غیر مسلمانان)
3⃣1⃣ در کامبوج 1975-1979، حدود 3 میلیون کشته (بدست غیر مسلمانان)
◀️ در جنگهای میان مسلمانان هم براساس اسناد منتشر شده از سوی خود غربیها، عامل تحریک و ادامه جنگها جهان استکبار بوده است.
✔ تصور کنید که رسانه ها هرگز این افراد و کشورها را تروریست نمی نامند!!
🔷 اما علیرغم این آمارهای گویا، امروز اکثر غیرمسلمانان از شنیدن کلمه «جهاد» وحشت میکنند.
🔹«جهاد» واژه ای قرآنی است که ریشه ای عربی دارد. «جهاد» یعنی مبارزه علیه شر و بدی برای دستیابی به خیر و عدالت. جهاد به معنی کشتن انسانهای بی گناه نیست.
🔹تفاوت در این است که ما در جهاد، مقابل شر می ایستیم، نه در کنار آن.
👈 آیا حقیقتاً مسألۀ مشکل ساز، اسلام است؟؟؟
✅ هیچ یک از سلاح های کشتار جمعی و تهاجمی، توسط مسلمانان اختراع نشده
✅ و هیچ یک از گروه های نظامی که به اصطلاح، «تروریستان مسلمان» نامیده میشوند توسط سازمانهای اسلامی تأسیس نشدند. طالبان درست مانند داعش توسط غرب پدید آمدند
✳ «مسلمانان، تروریست نیستند و تروریستها هم مسلمان نیستند»
این عماریون
💢 دشمنيِ دشمن توهّم نيست!
♦️امام خامنه ای :عليه انقلاب، تبليغاتي سازمان يافتهيي دارد ميشود؛ کار مطبوعاتي، کار سياسي و کار ديپلماسي بسيار قوي دارد ميشود! عوامل آنها در داخل هم هستند... از آنها الهام ميگيرند و در داخل، عليه انقلاب کار ميکنند، يا قلم ميزنند، يا توطئه ميکنند، يا ضربهي اقتصادي و ضربهي سياسي ميزنند...
♦️ هرکس اينها را توهّم بداند - کما اين که کساني ميخواهند بگويند اينها توهّم است - مثل کسي است که شب در جنگلي قرار گرفته، اطرافش را گرگها احاطه کرده و منتظر يک لحظه غفلت او هستند، تا او را بدرند، ولي او بگويد که من خيال ميکنم!... با «خيال ميکنم»، اين دشمن موجود و مترصّد، از دست نخواهد رفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محاکمه اکبر طبری را علنی برگزار کنید
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست آملی لاریجانی، صبح فردا به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار میشود.
در این جلسه، کیفرخواست اکبر طبری و 17 متهم دیگر این پرونده قرائت خواهد شد.
اعمال نفوذ در پروندهها و برخی روابط ناسالم، از جمله اتهامات طبری است که سخنگوی قوهقضائیه پیش از این به آن اشاره کرده بود.
این عماریون
پورابراهیمی: ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم
نماینده مردم کرمان در مجلس:
🔹انتظار ما از وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی اجرای طرح جامع مالیات است و این که جلوی فرار سرمایه گرفته شود فرار سرمایه در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
✅خبر خوب «اکبر طبری» پای میز محاکمه! یار غار آملی لاریجانی
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.
🔸اکبر طبری ارتباطات سری و غیر سری و ناصوابی با متهمان پروندههای مختلف داشته و با دخالت در پرونده آنها به نوعی قصد در برهم زدن روند دادرسی پروندهها داشته است.
🔹رد پای طبری در پرونده فساد پتروشیمی هم دیده شده است و به گفته قاضی مسعودی مقام نام طبری در پرونده پتروشیمی خودنمایی میکند.
🔸امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده طبری در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک است که به ریاست قاضی بابایی برگزار میشود و باید دید چه پشت پردههای دیگری از پرونده او و ارتباطات ناصوابش با اصحاب پرونده برملا خواهد شد.
این عماریون
وصیت نامه شهید مصطفی چمران بسمه تعالی اینها را به نیت آن ننوشته ام که کسی بخواند و بر من رحمت آورد بلکه نوشته ام که قلب آتشینم را تسکین دهم و آتشفشان درونم را آرام کنم.هنگامی که شدت درد و رنج طاقت فرسا می شد و آتشی سوزان از درونم زبانه می کشید و دیگر نمی توانستم آتشفشان وجود را کنترل کنم، آنگاه قلم به دست می گرفتم و شراره های شکنجه و درد را ذره ذره از وجودم می کندم و بر کاغذ سرازیر می کردم ... و آرام آرام به سکون و آرامش می رسیدم. آنچه در دل داشتم بر روی کاغذ می نوشتم و در مقابلم می گذاشتم و در اوج تنهایی خود با قلب خود راز و نیاز می کردم آنچه را داشتم به کاغذ می دادم و انعکاس وجود خود را از صفحه مقابلم دریافت می کردم و از تنهایی به در می آمدم... اینها را ننوشته ام که بر کسی منت بگذارم، بلکه کاغذ نوشته ها بر من منت گذاشته اند و درد و شکنجه درونم را تقبل کرده اند...اینجا قلب می سوزد اشک می جوشد وجود خاکستر می شود و احساس سخن می گوید.اینجا کسی چیزی نمی خواهد انتظاری ندارد ادعایی نمی کند ... فریاد ضجه ای است که از سینه ای پردرد به آسمان طنین انداخته و سایه ای کمرنگ از آن فریادها بر این صفحات نقش بسته است. چه زیباست راز و نیازهای درویشی دلسوخته و ناامید در نیمه شب، فریاد خروشان یک انقلابی از جان گذشته در دهان اژدهای مرگ، اعتراض خشونت بار مظلومی زیر شمشیر ستمگر، اشک سرد یاس و شکست بر رخساره زرد دلشکسته ای در میان برادران به خاک و خون غلتیده، فریاد پرشکوه حق، از حلقوم از جان گذشته ای علیه ستمگران روزگار.چه خوش است دست از جان شستن و دنیا را سه طلاقه کردن، از همه قید و بند اسارت حیات آزاد شدن، بدون بیم و امید علیه ستمگران جنگیدن، پرچم حق را در صحنه خطر و مرگ برافراشتن، به همه طاغوتها نه گفتن، با سرور و غرور به استقبال شهادت رفتن. جایی که دیگر انسان مصلحتی ندارد تا حقیقت را برای آن فدا کند، دیگر از کسی واهمه نمی کند تا حق را کتمان نماید...آنجا، حق و عدل، همچون خورشید می تابد و همه قدرتها و حتی قداستها فرو می ریزند و هیچکس جز خدا - فقط خدا- سلطنت نخواهد داشت.من آن آزادی را دوست دارم و از اینکه در دوره های سخت حیات آن را تجربه کرده ام خوشحالم و به آن اخلاص و سبکی و ایثار و لذت روحی و معراج که در آن تجربه ها به آدمی دست می دهد حسرت می خورم.خوش دارم که کوله بار هستی خود را که از غم ودرد انباشته است بر دوش بگیرم و عصا زنان به سوی صحرای عدم رهسپار شوم.
این عماریون
وصيت نامه شهيد «حاج محمد ابراهیم همت»
شهيد حاج محمد ابراهيم همت در دومين وصيت نامه بجامانده از خود نوشته است: خويشتن را در قفس محبوس مي بينم و مي خواهم از قفس به در آيم.سيمهاي خاردار مانعند.من از دنياي ظاهر فريب ماديات و همه آنچه كه از خدا بازم مي دارد متنفرم.
به تاريخ 59/10/19 شمسي ساعت 10:10 شب چند سطري وصيت نامه مي نويسم : هر شب ستاره اي را به زمين مي کشند و باز اين آسمان غمزده غرق ستاره است ، مادر جان مي داني تو را بسياردوست دارم و مي داني که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهيدان داشت.
مادر، جهل حاکم بر يک جامعه انسانها را به تباهي مي کشد و حکومت هاي طاغوت مکمل هاي اين جهل اند و شايد قرنها طول بکشد که انساني از سلاله پاکان زائيده شود و بتواند رهبري يک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گيرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است.
مادرجان، به خاطر داري که من براي يک اطلاعيه امام حاضر بودم بميرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سينه و وجود گنديده من بوده و هست. اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهيد برايم دعا کنند تا شايد خدا من روسياه را در درگاه با عظمتش به عنوان يک شهيد بپذيرد ؛ مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهاي سازش کار و بي تفاوت و متاسفانه جواناني که شناخت کافي از اسلام ندارند و نمي دانند براي چه زندگي مي کنند و چه هدفي دارند و اصلا چه مي گويند بسيارند. اي کاش به خود مي آمدند.
از طرف من به جوانان بگوئيد چشم شهيدان و تبلور خونشان به شما دوخته است بپاخيزيد و اسلام را و خود را دريابيد نظير انقلاب اسلامي ما در هيچ کجا پيدا نمي شود نه شرقي - نه غربي؛ اسلامي که : اسلامي ... اي کاش ملتهاي تحت فشار مثلث زور و زر و تزوير به خود مي آمدند و آنها نيز پوزه استکبار را بر خاک مي ماليدند.
اهداف جنگ نرم از نظر مقام معظم رهبری*
استحاله فرهنگي در جهت تأثيرگذاري شديد بر افكار عمومي جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رساني هدفمند و كنترل شده كه نظام سلطه همواره از اين روش براي پيشبرد اهداف خود سود جسته است.
2- استحاله سياسي به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياه نمايي اركان آن نظام.
3- ايجاد رعب و وحشت از مسائلي همچون فقر، جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر و پس از آن دعوت به تسليم از راه پخش شايعات و دامن زدن به آن براي ايجاد جو بي اعتمادي و ناامني رواني.
4- اختلاف افكني در صفوف مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقام هاي نظامي و سياسي كشور مورد نظر در راستاي تجزيه سياسي كشور.
5- ترويج روحيه ياس و نااميدي به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفت هاي كشور.
6- بي تفاوت كردن نسل جوان به مسائل مهم كشور.
7- كاهش روحيه و كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخه هاي مختلف نظامي و امنيتي.
8- ايجاد اختلاف در سامانه هاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف.
9- تبليغات سياه (با هدف براندازي و آشوب) به وسيله شايعه پراكني، پخش تصاوير مستهجن، جوسازي از راه پخش شب نامه ها و...
10- تقويت نارضايتي هاي ملت به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي نسبت به دولت خود به طوري كه در مواقع حساس اين نارضايتي ها زمينه تجزيه كشور را فراهم كند.
11- تلاش براي بحراني و حاد نشان دادن اوضاع كشور از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليل هاي نادرست و اغراق آميز.
جنگ نرم به ابزارها و امکاناتی نیازدارد تا بتواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.
این عماربون
سلام علیکم
روزتان منور به نور محمدی ص
دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹
یا قاضی الحاجات
این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴🔴
💢 عدالت اجتماعی، زیربنای جامعه اسلامی 💢
🔻امیرالمؤمنین(علیه السلام) خطاب به ابنعباس:
تو خیانت کردی!
اگر اموالی را که بُردهای برنگردانی و دستم به تو برسد، با شمشیری به تو میزنم که به هرکس زدم وارد جهنم شد…
والله اگر حسن و حسین این کار را میکردند، پیش من من هیچ عذری نداشتند...
این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢💢💢
🎥⭕️ رحیم پور ازغدی:
اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی یعنی همین که برای خودشان وام چند میلیاردیِ بدونِ سود برمیدارند، برای مردم وام با سود ۲۴ درصد.
# اسلام ناب
# انقلاب مستضعفین
# مطالبه آرمان های انقلاب۵۷
این عماریون