eitaa logo
این عماریون
365 دنبال‌کننده
241.3هزار عکس
65.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠آیت الله جوادی آملی: چیزی که نمیتوانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه ببین، نه بشنو، نه بگو، نه بنویس. -------------------------- "الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ •🇮🇷••
⭕️آیت الله العظمی بهجت (ره): 🔹یک نگاه تند که سبب ایذای یک مؤمن و یا هتک حرمت او شود، حرام است؛ همچنین یک تبسم به اهل معصیت که موجب تشویق او بر گناه باشد، حرام است. بنابراین، کسی که می خواهد به درجات کمال و یقین نائل گردد، باید از این گونه گناهان هم پرهیز نماید. 📕در محضر بهجت، ج٢، ص٧ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ العضمی بهجت
26.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 پروژه کشته‌سازی این‌بار با لیوان آب‌آلبالو در مشهد! 🍃🌹🍃 ✅ شناسایی و دستگیری عوامل اغتشاشات در دانشگاه فردوسی مشهد توسط سازمان اطلاعات
روش های کنترل استرس در آزمون و نکات اضطراب امتحان در نوجوانان 🔶چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای کمک و حمایت از فرزندانمان در کنترل استرس و اضطراب امتحانشان انجام دهیم. • جدول زمانی بازنگری: بدون شک جدول زمانی تجدید نظر یک ایده عالی است. آنها به مدیریت موثرتر زمان کمک می کنند. اگر نگران زمان هستید، ساعت ها را در این مورد تلف نکنید. در عوض به سادگی یک تقویم هفتگی مانند این تقویم فراهم کنید و جزئیات زیر را به آن اضافه کنید: ⚠️تاریخ و زمان امتحانات هر رویداد مهم اوقات مدرسه / دانشگاه! 🔶سپس از بقیه زمان موجود برای برنامه ریزی در جلسات تجدید نظر استفاده کنید. توصیه های زیادی در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد اما در واقع به ترجیح شخصی بستگی دارد. ⚠️سه قانون اصلی وجود دارد: 1- شما باید در وقفه های منظم برنامه ریزی کنید. طول جلسه برای افراد شخصی است اما وقفه ها ضروری است. در مورد آنچه می توان به دست آورد واقع بین باشید. 2- افراد را با توجه به اهمیت و نیاز شخصی در اولویت قرار دهید. 3- جلسات را با توجه به زمان امتحانات هدف قرار دهید. بنابراین ، برای مثال ، اگر اولین امتحانات انگلیسی و فرانسوی باشد ، ابتدا روی این موارد تمرکز می کنید. به عنوان یک پدر و مادر ، کمک به نوجوان خود در این روش سازمان یافته می تواند در تغییر نگرش اساسی باشد. بلافاصله آنها می توانند از احساس خستگی زیاد و ندانستن اینکه از کجا شروع کنند، احساس کنترل کنندو برنامه ای داشته باشند. با آنها به آرامی بررسی کنید تا ببینید که برنامه زمان بندی آنها چگونه پیش می رود و ببینید آیا کار دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید. • چگونه می توان تجدید نظر کرد: در واقع ، تجدید نظر: به خاطر سپردن حقایق ، ارقام و تاریخ ها و استراتژی های تمرین در مورد چگونگی ساختاردهی پاسخ ها با استفاده از تکنیک های خاص است. تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد مثل: استفاده از کارت های نشانه - برای یادآوری حقایق اصلی. بسیاری از استراتژی های دیگر ، مانند این موارد وجود دارد . آنها را امتحان کنید و ببینید چه چیزی مفید است. مهمتر از همه  اقدام کنید - حتی اگر اواخر روز باشد.
🔴 توهین‌های مجله تایم آمریکا به زنان ایرانی چه بود؟ 🔸 جلد مجله تایم با معرفی زنان ایرانی به عنوان قهرمان با واکنش‌های زیادی همراه شد اما در متن این مجله آمریکایی می‌شد توصیف‌هایی را از زنان ایرانی خواند که خوشایند نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه به احساس 🔹خیلی وقت‌ها کودک تنها نیاز دارد به احساساتش گوش دهید... کودک چه شش ماهه باشد چه شانزده ساله، نیاز دارد به احساساتی که بروز می‌دهد توجه کنید. بعد از آنکه احساساتش را بروز دهد، می‌تواند رهایشان کند تا از زندگی‌اش بیرون بروند. آنگاه تعجب خواهید کرد این کار تا چه اندازه خونگرمی و صمیمیت را در او افزایش می‌دهد.
در هر شهر و دیاری که هستیم به این نکته مهم باید توجه داشته باشیم؛ ای که در طول چند سال نمایندگی، از گرفتن مواضع صریح نسبت به تخلفات مدیران، مفاسد گردن کلفت ها و ناهنجاری های اجتماعی فرار کند؛ یعنی هزار سال دیگر هم نماینده باشد، آش همان آش و کاسه همان. به اسم جذب و پشت عنوان مقدس ، از ورود به حوزه مفاسد دانه درشت ها خودداری خواهد کرد و موضع نخواهد گرفت. و مثلا پیگیری های و اش هم در جواب منتقدین، اگر قرار بود حلال مشکلات باشد؛ می بایست ملت ثمره اش را ببینند... من بعد اگر مواضع جنجالی یا نطق های کوبنده!!! نماینده انقلابی! شهرتان، فضای رسانه را پر کرد، خوشحال نباشید؛ بوی انتخابات به مشام رسیده است!!! ✍حجت الاسلام علی معظمی
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای جلیلی! چرا شما در دولت آقای رئیسی ورود نکردید؟ ⁦⁦⁦
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥💠از جوجه داعشی ها، هرگز نباید آشفت 🔹بانوای : حاج میثم مطیعی حماسی خوانی با موضوع اغتشاشات اخیر
⁉منظور از با خدا و رسول چيست؟ ايا به معناي مخالفت با احكام و اوامر خدا يا اسلامي است؟ در اين چند روز متني در فضاي مجازي منتشر شد با اين مضمون كه "چه خداي كوچكي داريد كه با بستن خيابان و چاقو كشيدن ميشه باهاش جنگيد "😔 صرف نظر از اينكه آيا عنوان محاربه بر محسن شكاري صادق است يا نه و آيا در اين صورت، مستحق اعدام بوده است يا مجازاتهاي ديگر؟ به مفهوم محارب در قران مي پردازيم. 👈برخلاف تصور عمومي رايج ، مجازات محارب ، اصلا ارتباطي با مخالفت با خدا و رسول ندارد بلكه مجازات ذكر شده در ايه 33 سوره مائده براي كساني است كه عليه مردم سلاح مي كشند. ✅علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این گونه گفته است:"(يحاربون الله ) دشمنى با خدا معناى وسيعى است كه هم شامل مخالفت با يك يك احكام شرعى مى شود و هم بر هر ظلمى و اسرافى صادق است و ليكن از آنجا كه در آيه شريفه رسول خدا (ص) را هم ضميمه كلمه (الله ) كرده ، و فرموده : (الذين يحاربون الله و رسوله ) اين معنا را به ما مى فهماند كه مراد از محاربه ، دشمنى با خدا در خصوص مواردى است كه رسول نيز در آن دخالتى دارد و همينكه بعد از ذكر محاربه با خدا و رسول جمله : (و يسعون فى الارض فسادا) را آورده ، معناى منظور نظر را مشخص مى كند و مى فهماند كه منظور از با خدا و رسول، در زمين از راه اخلال به امنيت عمومى و راهزنى است ، نه مطلق محاربه با مسلمانان ، بنابراين مراد از محاربه و افساد بطورى كه از ظاهر آيه بر مى آيد به است ." ✅آیت اله مکارم شیرازی نیز در تفسیر نمونه چنین گفته است: "منظور از «محاربه با خدا و پیامبر» آن چنان که در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)وارد شده و شأن نزول آیه نیز کم و بیش به آن گواهى مى دهد این است که: کسى با به وسیله به جان یا مال تجاوز کند، اعم از این که به صورت دزدان گردنه ها در بیرون شهرها چنین کارى کند و یا در داخل شهر. بنابراین، افراد چاقوکشى که به جان و مال و نوامیس مردم حمله مى کنند نیز مشمول آن هستند. 👈جالب توجه است که: محاربه و ستیز با بندگان خدا در این آیه، به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و این، تأکید فوق العاده اسلام درباره ها و رعایت آنان را ثابت مى کند." ✅"تعبير «محاربة الله و رسوله» از قبيل مجاز در اسناد است با حفظ معناى حقيقى محاربه، يعنى محاربه با خدا و پيامبر به معناى محاربه با آن چيزى است كه خدا و پيامبر بر آن ولايت دارند كه عبارت باشد از و ، و به قرينه جمله (وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً) كه عطف بر جمله اول شده است، مشخص مى‌شود كه مراد از محاربه، همان ايجاد فساد در زمين از طريق اخلال در امنيت و است نه هرگونه محاربه‌اى از قبيل محاربه كافران و باغيان با مسلمانان. بدين معنا كه هر كس با مسلمانان محاربه كند، مانند آن است كه با خدا و رسول محاربه كرده است و از چنين تعبيرى، زشتى و سنگينى اين جرم فهميده مى‌شود. 💢حاصل كلام آنكه، قياس اين آيه به آيه كه در آنجا رباخوارى در حكم محاربه با خدا و پيامبر بيان شده است، قياسى بسيار خلاف ظاهر است" 🖊 ايت الله هاشمي شاهرودي،بايسته‌هاي فقه جزا
❇️ از از بزرگترين گناهان است‌ 💠قالَ رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِلْمُجْرِمِينَ (۱۷/قصص) 🌱‏(سپس موسی) گفت: پروردگارا! به خاطر (قدرت و) نعمتی كه بر من ارزانی داشتی، پس هرگز پشتيبان تبهكاران نخواهم بود. 🔷‏در فقه اسلامی باب مفصلی پيرامون" اعانت بر اثم" و" معاونت ظلمه" با احاديث فراوانی داريم كه نشان می‌دهد يكی از زشتترين گناهان ياری ستمكاران و ظالمان و مجرمان است و سبب می‌شود كه انسان در سرنوشت شوم آنها شريك باشد. 🔷‏اصولا ظالمان و ستمگران و افرادی همچون فرعون در هر جامعه‌ای افراد خاصی هستند، و اگر توده جمعيت با آنها همكاری نكنند فرعونها فرعون نمی‌شوند اين گروهی از مردم زبون و ضعيف و يا فرصت‌طلب و دنياپرست هستند كه اطراف آنها را می‌گيرند، و دست و بال آنها و يا حد اقل سياهی لشكرشان می‌شوند، تا آن قدرت شيطانی را برای آنها فراهم می‌سازند. 🔷‏در قرآن مجيد روی اين اصل اسلامی و انسانی كرارا تكيه شده است: در آيه دوم سوره مائده می‌خوانيم: وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‌ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ‌:" بر نيكی و تقوی تعاون كنيد، و به گناه و تعدی هرگز كمك نكنيد". قرآن با صراحت می‌گويد:" ركون بر ظالمان موجب عذاب آتش دوزخ است" وَ لا تَرْكَنُوا إِلَی الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ (هود- ۱۱۴). 🔷‏" ركون" خواه به معنی تمايل قلبی باشد، يا به معنی همكاری ظاهری، يا اظهار رضايت، و يا دوستی و خيرخواهی، يا اطاعت كه هر يك از مفسران تفسيری برای آن كرده‌اند و يا مفهومی كه جامع همه اينها است، و آن اتكاء و اعتماد و وابستگی است، شاهد زنده‌ای بر مقصود ما است.