📢 کروبی از داخل قصرش در حصر پیام داد
⏪ واکنش کروبی به انتشار اظهارات انتخاباتی منتسب به او
مهدی کروبی:
◀️ بدین وسیله به اطلاع عموم می رسانم، مادام که در حصر هستم و امکان صحبت مستقیم با عموم را ندارم، مواضع سیاسی اینجانب به صورت مکتوب در بیانیه ها و نامه های سرگشاده ام منتشر، و یا به صورت شفاهی از طریق خانواده اعلام می گردد.
این عماریون
🔴عامل فشار به آموزش و پرورش کیست؟
🔻تصمیمات مشکوک و #صبح_جمعه_ای کجا و با چه هدفی گرفته می شود؟
🔻در حالیکه راهبرد آموزش مجازی و یا تلفیقی در مدارس، برنامه ریزی شده بود، ۴۸ ساعت قبل از آغاز سال تحصیلی، ناگهان بصورت شتابزده، تصمیمات تغییر می کند!
🔻اتفاقی که ۴۸ ساعت قبل از محرم برای هیئات نیز افتاد!
🔻ورود سریع مجلس و قوه قضاییه برای بررسی و رسیدگی به موضوع ضروری است.
🔻تخریب روح و روان و از بین بردن سرمایه اجتماعی اعتماد آینده سازان کشور از هدف های مهم طراحان امثال سند ۲۰۳۰ است.
این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: آموزش مجازی و شبکه شاد خوب است اما مراقب زیانهای فضای مجازی برای بچهها باشید
🔹۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | آیت الله خامنه ای: در باب آموزش مجازی، شبکهی شاد که به وجود آمده، بسیار چیز خوبی است منتها بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد.
🔸۲ شهریور ۱۳۹۹ | امام خامنه ای: مسئولین اهتمام لازم به فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات ندارند.
✍ میگویند رهبر انقلاب تنها نیست، اما مسئولین به تاکیداتش اهتمام ندارند.
این عماریون
با مردم چه کار دارید؟
چرا نرخ را به هم می زنید؟!
۱- تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی، سال ها لاف زدند "نیت خوانی نکنید". اما حالا که رئیس و نمایندگان مجلس به میان مردم در استان های مختلف می روند و از نزدیک با مشکلات شان آشنا می شوند و چاره جویی می کنند، همان مدعیان می گویند انگیزه شان انتخاباتی است!
۲- آنها هفت سال فرصت داشتند به میان مردم بروند و حق نوکری را در کسوت مدیر دولتی یا نماینده مجلس ادا کنند. اما جز در چند ماهه منتهی به انتخابات، ادای این وظیفه از ولی نعمتان دریغ کردند.
۳- حالا هم که منتخبان مجلس جدید، به بدیهی ترین وظیفه نمایندگی عمل می کنند، جماعت پر گو و و بد کارنامه صدای شان درآمده که؛ آهای! این چه طرز سیاست ورزی و نمایندگی است؟! همان پایتخت، پشت میز نمایندگی و زیر سیستم خنک کننده بنشینید و به خوزستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و... سر نزنید!
۴- می گویند شما را چه به آب آشامیدنی و گاز و برق و جاده و مسکن و اشتغال و کسب و کار مردم حاشیه نشین؟! می گویند چون به مردم سر زده اید، پس پوپولیست هستید! با زبان بی زبانی می گویند people (مردم)، ماشین رای کشی هستند که فقط باید شب انتخابات سراغ شان رفت و در باقی ایام رفتن، به هم زدن نرخ و طلبکار کردن مردم است!
۵- بانیان و نانخورهای مدیریت اشرافی، ناراحتی شان از این است که توانسته بودند سیاست و مدیریت را بی معیار و بی زحمت کنند؛ اما حالا کسانی پیدا شده اند که رفتار شان، معیار و تراز واقعی سنجش مسئولان را احیا کرده است. و کدام کار برای اشراف، سخت تر از این که بخواهند برای مردم عَرَق بریزند؟!
۶- از نگاه آنها سیاست و انتخابات، کلا یک شرکت سهامی با مسئولیت کاملا محدود است؛ صرفا برای غوطه خوردن در بیت المال، کام جویی از امتیازات، و بازی با طعمه قدرت و ثروت.
۷- بنابراین رفتار جهادی و انقلابی، نرخ به هم زن است و باید مرتکبان را به رگبار بست؛ درست مقابل نگاه متعجب مردم! می گویند بنشینید تا کوتاه قدی همت ما به چشم نیاید! و حرکت نکنید تا معلولیت روحی ما عیان تر از قبل نشود!
۸- قوه قضائیه از یک سال قبل، دستخوش تحولات تازه شد. ارتباط مستقیم و مداوم با مردم در دور دست ترین تقاط و شنیدن مشکلات و مطالبات شان در این قوه در اولویت قرار گرفت. اکنون نیز شماری از نمایندگان و رئیس مجلس، این رویکرد را در اولویت قرار داده اند.
۹- مدیران دولتی باید به این جنبش مبارک بپیوندند و گرنه جا می مانند. تغییر ریل از برج عاج نشینی، بروکرات مآبی و مدیریت از راه دور، به مدیریت و نظارت متواضعانه میدانی، پدیده مبارکی است که ان شاء الله در کوتاه مدت و میان مدت، برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.این عماریون
📚 نقدی علمی بر سند۲۰۳۰
♨️ کتابی که از چاپ دوم آن جلوگیری شده بود!
♨️ رهبر معظم انقلاب: دشمن قصد دارد کاری را که به وسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راه هایی مانند #سند2030 و ساختن انسان هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملت ها فراهم شود.
🔻الان هم شنیده ام سند 2030 در گوشه و کنار به وسیله آدم های ناباب یا غافل دارد اجرا می شود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید...
این عماریون
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁ایشان در محور اصلی سخنانشان، منطق و هدف آموزش و پرورش در همه دنیا را «تربیت انسان شایسته» خواندند و افزودند: البته با توجه به تعاریف گوناگون انسان شایسته در مکاتب مختلف، نوع آموزشها و پرورشها متفاوت میشود.در نظام اسلامی برون داد و حاصل ۱۲ سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان باید تربیت انسانهای مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسانهای مجاهد و اهل عمل باشد.
─┅═༅5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
👤◁حضرت آیت الله خامنهای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری پر شور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، معلمان را «افسران سپاه پیشرفت کشور» خواندند.
─┅═༅1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁برای تحقق منطق و هدف انسانسازی، آموزش و پرورش به عنوان لشکر عظیم فرهنگی نیازمند زیر بنای مستحکم و تحول بنیادی است.
🌀نگاههای رایج و متأسفانه غلط باید به سمت نگاهی که دانشآموز را امانت الهی و مجموعهای از استعدادهای خدادادی میداند، تغییر کند.دانشآموز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تربیتپذیر فعال دیده میشود بنابراین در تمام سند به جای واژه تربیت کردن از واژه تربیت شدن استفاده شده است.
─┅═༅6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁دانش آموزدر تراز جمهوری اسلامی دانشآموزی است که با باور به اعتقادات دینی و وفاداری به ارزشهای اسلامی و ایرانی با ادبیات جهانی آشنایی داشته و مسئولیت خود را در صحنه ملی و جهانی انجام دهد و برای خود اصالت فردی و خانوادگی و رسالت ملی و جهانی قائل باشد.دانشآموزان همه شایستگیها و مهارتهای لازم را برای انجام این رسالتها باید در مدارس فرا بگیرند.
─┅═༅7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁کار معلم طراحی و خلق شرایط یادگیری همراه بافضیلتهای اخلاقی، انسانی و فرهنگی است، برای این منظور ضمن داشتن رویکردی مثبت و دغدغه و شوق تربیت برای توسعه همهجانبه آیندهسازان، لازم است بهطور بسنده از صلاحیتهای دانشی، نگرشی و مهارتی برخوردار باشند، این مهم را حل مسائل انگیزشی و بهداشتی معلمان تسهیل میکند.
─═༅1⃣5⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
🗞(2)#دانش °علم نافع°
☄ارتقای علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزههای شغلی
☄ رویکرد آموزش تخصصی و حرفهای
یادگیری مداوم
🗞(3)#توسعه حرفهای
☄پژوهش
☄توانمند ساز
🗞(4)#مهارتها
☄هدایتگری
☄ارتقای توانمندیهای معلمان، پژوهشگری
─═༅1⃣3⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
─═༅1⃣6⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، علیرغم توجه به ویژگیهای دانش آموزان، نقش معلم را مهمترین و معلم محوری را پررنگتر از سایر رویکردها در نظر گرفته است. این در حالی است که اغلب رویکردهای طراحی آموزشی در دنیا مبتنی بر نیاز دانش آموزان و جامعه و چالشهای جهانی مانند محیطزیست، حقوق بشر و ... ارائه میشود.
─═༅1⃣4⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁#شاخصهای #صلاحیتهای حرفهای #معلمان براساس #سند تحول بنیادین
🗞(1)#اخلاق حرفهای و ارزشها
☄ایمان به خدای یکتا
☄اعتقاد به دین مبین اسلام
☄صلاحیتهای دینی و اخلاقی- انقلابی
☄صلاحیتهای شخصیتی
☄تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی هدایتکننده
─═༅1⃣2⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁با توجه به این مطالب میتوان گفت که از دیدگاه اسلام رابطهی معلم با شاگرد یک رابطهی معنوی است، چون معلم با روح و جان کودک در ارتباط است یک معلم با پایبند بودن به اصول و ضوابط اخلاق در جریان و روند آموزشی که بر عهدهی اوست میتواند بزرگترین خدمت را به جامعهی خویش عرضه کند.
─┅═༅4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁شرط مهم پیشرفت کشور و نگاه تمدنساز موردنظر رهبری در گرو توجه جدی و همهجانبه به آموزش و پرورش است و غفلت از آن خسارتهای جبرانناپذیری را برای مردم و کشور در پی خواهد داشت
🌀در نهادهای آموزشی نقشهای فراوانی وجود دارد و افراد زیادی دستاندرکار در تعلیم و تربیت هستند اما در این میان نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است که معلم در جریان آموزش با شاگردان برقرار میسازد.
─┅═༅3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁در دین مبین اسلام تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد و بنابراین، مبحث اخلاق در آموزش بسیار حائز اهمیت است. و از طرفی دیگر از این منظر وجود اسوه و الگو در تمامی حوزههای زندگی انسان نقش محوری را ایفا میکند، بالاخص درحوزهی اخلاق و آموزش که از ارکان اصلی در جهت دهی صحیح تربیتی محسوب میشود و نیاز به الگوهای عملی دراین زمینه غیر قابل انکار است.
─┅═༅2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁در سند تحول از دانشآموز خلاق، کارآفرین، متخلق به اخلاق الهی مثبتگرا، امیدوار به آینده، هدفمند، ظلم ستیز و عدالتگستر به عنوان دانشآموز برتر یاد شده که مدارس موظف به فراهم آوردن زمینه دستیابی به این ویژگیها هستند.دانشآموزان باید کارگروهی را در مدرسه یاد بگیرند و با مسئولیتهای فردی و اجتماعی در کلاس درس و مدرسه آشنا شوند.
─┅═༅8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁رهبر انقلاب با اشاره به گذشت ۹ سال از تنظیم سند تحول آموزش و پرورش افزودند: در این سند اهداف کلان و راهبردهای کلی مشخص شده است که باید بر اساس سیاستها، برنامه اجرایی تنظیم شود.سند تحول آموزش و پرورش باید با تبیین صحیح و تنظیم و اجرای برنامه جامع عملیاتی، زمینهساز پرورش چنین افرادی شودبرنامه اجرایی سند تحول با وجود تلاشهای دولتهای مختلف هنوز به طور کامل تنظیم نشده است که شورایعالی آموزش و پرورش و مدیریت کلان آن باید این مسئولیت را انجام دهند
─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁این سند بسیار خوب است و یک نوع ریلگذاری در کار آموزش و پرورش است و میتواند این بخش مهم از کشور را به سرمنزل مقصود برساند. اعلام این سند لازم اما ناکافی است و باید با جدیت تحقق سند تحول را پیگیری کرد که این روحیه انقلابی میخواهد.برای تحول در آموزش و پرورش، باید بدون ترس و محافظهکاری به تشخیص و تصمیم رسید و اقدام لازم را نه نمایشی و تشریفاتی، بلکه واقعی و حقیقی انجام داد. البته تصمیم و اقدام انقلابی به معنای بیتوجهی به نقد عالمانه نیست چرا که استقبال از نقد عالمانه جزو روحیه انقلابی است.
─═༅1⃣1⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
📖◁رهبر انقلاب ترمیم دورهای سند تحول با نگاه تکمیلی را از مفاد سند تحول و وظیفه شورایعالی انقلاب فرهنگی خواندند و افزودند: مسئولان آموزش و پرورش، این موضوع را پیگیری کنند.ایشان «زمانبندی» و «تعیین شاخصهای پیشرفت» را در برنامه جامع اجرای سند تحول ضروری خواندند و افزودند: برنامه جامع باید متقن و در بردارنده همه اهداف سند تحول باشد.حضرت آیت الله خامنهای تبیین صحیح سند تحول را هم مهم دانستند وگفتند: سند تحول باید برای همه سطوح آموزش و پرورش، به روشنی و جذاب تبیین شود تا همه مدیران و معلمان برای اجرای دقیق آن انگیزه پیدا کنند.
─┅═༅🔟༅═┅─
👈پاسخ به شبهه ای در مورد ولایت فقیه
✅ ضرورت ورود نخبگان
🔰از جمله شبهاتی که پس از تشکیل نظام اسلامی، مطرح شد و رواج پیدا کرد:
⏪نرسیدن برخی اخبار به رهبر انقلاب یا همان کانالیزه شدن و همچنین تاثیرپذیری از اطرافیان بوده و هست.
🔶این مساله، ضرورت تبیینِ صحیح مبانی ولایت فقیه و دفاع اصولی از عملکرد ولی فقیه را بیش از پیش آشکار می سازد.
🔸ابتدائا باید توجه داشت که شان اصلی رهبران الهی درهمه ی سطوح (پیامبران، ائمه، ولی فقیه)هدایت و تربیت انسان ها می باشد و مبارزه با طواغیت، تشکیل حکومت و تلاش برای ایجاد و گسترش عدالت اجتماعی برای تحقق این رسالت بزرگ است.
🔶در همه ی زمانها خصوصا دوران ما، کلان نگری، پیچیدگی ها، ظرافت ها، اقتضائات و شرایط، میزان آمادگی جبهه خودی و توجه به توطئه های خارجی و اردوگاه استکبار از الزامات قطعی این حرکت تاریخ ساز محسوب میشود.
🔸علت ریشه ای شبهات مذکور در ابتدای بحث را بایستی در عدم آشنایی کافی با نظریه ولایت فقیه و مبانی آن جستجو کرد، چرا که رهبری ولی فقیه با همهی مدیریت های بشری که آمیخته باخطاها، نقصها، ظلمها، جهل ها، بی عدالتی ها، شهوات و نارسایی ها است، تفاوت جوهری دارد.
در اندیشه امامین انقلاب، عدالت و تقوای درحد اعلا، علم وافر، هوش سرشار، شجاعت، عقلانیت و حکمت از ویژگی های رهبری اسلامی است و نیز ولی فقیه موید و ملهم من عندالله و مستظهر به امدادهای غیبی معنوی می باشد.
🔶حضرت آقا بارها کانالیزه شدنشان را رد کرده اند و بر اطلاع وسیع و فراوانشان از مسائل و حوادث کشوری و بین المللی تاکید می کنند و مدیران ارشد و نخبگان مطلع و منصف نیز بر این موضوع اذعان دارند(سخنان معظم له در این رابطه بزودی و به صورت جداگانه ارائه خواهد شد)
🔸ممکن است گزارش های خلاف واقع یا ناقص و آمار اشتباه به رهبر داده شود اما اولا ایشان به دلیل برخورداری تام و تمام از بینش اسلامی و شناخت درست و جامع از واقعیتها به این موارد اعتماد نمی کند و ثانیا معظم له تنها به گزارشهای رسمی و معمول اکتفا نمی کند و اتفاقات و مسائل را به فرموده خودشان از ۱۸ کانال دنبال می کنند و دایره اطلاع ایشان از همه مسئولان و نخبگان بسیار وسیع تر است.
🔶در باب مشاوران هم باید گفت فقط افراد محافظه کار به معظم له مشورت نمی دهند و افراد صالح، کارآمد و انقلابی در میان مشاوران ایشان وجود دارند. مضاف بر اینکه حضرت آقا استفاده های موردی، جزئی و تخصصی از نظرات مشورتی را در چارچوب منظومه کلان فکری ولایت قرار می دهند و تصمیمات شان صرفا بر مدار مشاوره ها نیست بلکه بر پایه ی تشخیص صائب خود ایشان استوار است.
🔸بالمناسبه عرض میشود تا هنگامی که بخش قابل توجهی از خواص طرفدار حق، فقط به بیان مشکلات بسنده کنند و فاقد روحیه مبارزه باشند و ساز و کارهای اجتماعی برای نیل به اهداف و آرمانها را طراحی و دنبال نکنند نباید انتظار داشت دستی از غیب بیرون آید و مسائل و مشکلات را مرتفع نماید، این رویکرد منعلانه علاوه بر آن که مغایر با آیات و روایات است، منطبق با روحیات بهانه جوی بنی اسرائیلی می باشد.
🔶خطابهایی نظیر :
➖یاایهاالذین کونواانصار الله
➖یاایهاالذین آمنوا کونواقوامین لله شهداءبالقسط
➖یاایهاالذین آمنواکونواقوامین بالقسط شهداءلله
➖و لتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر
ناظر به بیان وظایف اجتماعی مومنان است که مستلزم تحمل سختی ها و دشواری ها در راه انجام این تکالیف سنگین و البته نجات بخش می باشد و موجب عزت و افتخار در دنیا و روسفیدی در پیشگاه الهی میشود.
🔸حاصل آنکه برای بالندگی و شکوفایی و حرکت موفق در راه محقق شدن ۳مرحله دیگر از مراحل پنج گانه انقلاب اسلامی فقط ولی فقیه وظیفه ندارد بلکه دلسوزان و نخبگان وظایف مهم و بزرگِ بر زمین مانده ای دارند.
🔶آشنایی مطلوب با معارف ناب اسلامی، روحیه مبارزه داشتن و آگاهی بخشی به مردم از جمله آنها ست.
✍🏻حجت الاسلام محمد شاهکرمی
این عماریون۰