🔸چگونه رباتها و ترولها در شبکههایاجتماعی فریب میدهند؟!
🔺رباتها از طریق هوش مصنوعی، رفتار کابران اینترنتی را شبیهسازی میکنند تا انتشار اخبار جعلی طبیعی به نظر برسد. رباتها حتی میتوانند محبوبیت مصنوعی ایجاد کنند و یک شخص یا جنبش را تاثیرگذار کرده و تقویت کنند.
🔺رباتها، اخبار جعلی را ابتدا با جستوجو و بازیابی اطلاعات غیرمجاز در وب منتشر میکنند؛ سپس به طور مداوم در سایتهای رسانههای اجتماعی پست میکنند و از موضوعهای پرطرفدار و هشتگها استفاده میکنند.
🔺بهترین راهحل، نادیدهگرفتن و در واقع بیمحلی به آنهاست. آنها با «توجه و پاسخهای احساسی» روحیه میگیرند آنها را میتوانید مسدود(بلاک) کنید.
🔴برای دفاع و محافظت خود در برابر تبلیغات و هرزنامههای ارسال شده توسط ترولها و رباتهای مخرب، میتوانیم پیشزمینه هر موضوع را با دقت بررسی کنیم و با استفاده از دادههای بزرگ و یادگیری، رباتها را از کاربران واقعی تشخیص دهیم. هرچند تمایز قائل شدن بین ترولینگ و ربات با کسی که واقعا میخواهد در مورد موضوعی بحث کند سخت است اما میتوان با کسب تجربه و مقایسه، آنها را تشخیص داد.
🔴رباتها و ترولها خیلی زود از موضوع خارج میشوند و بارها پست میگذراند تا زمانی که پاسخی را که میخواستند برانگیزند. آنها از میمها، گیفها و تصاویر برای پاسخ دادن به دیگران استفاده میکنند. از دیگر راههای تشخیص رباتها نادیده گرفتن شواهد و حقایق است که اگر با دیدگاهشان متناقض باشد، تائید نمیکنند. بیشتر ترولها و گاهی رباتها از لحن تحقیرآمیز یا تقابلی استفاده و طرف مقابل را تحریک میکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصف جهان که نه به دل تمام جهانی تو
ای اصفهان ترین حالت اصفهان کجایی؟
حال و هوای بسیار خوب در روز هایی که زاینده رودمان جاریست ... !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوزستان-دزفول
منطقه شهیون
🔺️🔻ناکامیِ حزب اردوغان در انتخابات شهرداریها
🔹️پساز شمارش بیش از ۹۹ درصد از صندوقهای رأی در انتخابات شهرداریهای ترکیه، حزب اپوزیسیون «جمهوریخواه خلق» با ۳۷.۷۴ درصد آرا از حزب حاکم «عدالت و توسعه» پیشی گرفت و همچنین کنترل خود بر شهرهای مهم استانبول، آنکارا و ازمیر را حفظ کرد.
🔹اردوغان در واکنش به شکست حزبش گفت: ارادهٔ ملت پای صندوقهای رأی آشکار شد؛ نتایج انتخابات شهرداریها را با صراحت تحلیل خواهیم کرد و خود را با نقد سازنده بررسی میکنیم. این یک دستاورد بزرگ برای دموکراسیِ ماست.
🔺️🔻«سیزده بهدر» واقعا نحس است؟
میرشکرایی، مسئول تدوین و تهیه پرونده جهانی «نوروز»:
🔹نحس بودن سیزدهبدر باوری غلط است. در آیینها و اعتقادات ما هیچ روزی نحس نیست.
🔹با این وجود گروهی دیگر بر باورِ نحسی سیزدهم فروردین پافشاری میکنند.
🔹بر اساس باور به اساطیر نجومی در ایران، عمر جهان ۱۲ هزار سال است و احتمالاً تحت تأثیر همین تصور، سال را به دوازده ماه تقسیم کردند.
🔹باور به نحس بودن ۱۳ تنها در میان ایرانیان رواج نداشته؛ برخی میگویند چون یَهودا که به حضرت عیسی (ع) خیانت کرد، سیزدهمین عضوی بوده که در «شام آخر» حضور داشته است، پس از آن زمان، ۱۳ نحس شده است.
🔹با این وجود باورها و فرهنگ عامه مردم موضوعی است که همواره دستخوش تغییرات شده است
🔹در سالهای نخست قرنِ نو، احتمالا کمتر کسی بپذیرد که یک عدد یا یک روز خاص، بتواند سرنوشت او را در طول یک سال تعیین کند.
🔹با این وجود البته هنوز هم کم نیستند افرادی که سیزدهبدر را نحس میدانند و برای فرار از نحسی آن از خانه خارج شده و به طبیعت میروند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فردی که خواستار حمله اتمی به غزه بود ادب شد
🔹یک مرد حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا، پلاکاردی در دست دارد و روی آن نوشته شده است: «نه به توقف جنگ؛ همین الان غزه را با بمب اتم بزنید».
🔹در این میان مردم جوانی به این درخواست جنونآمیز او اعتراض میکند و در نهایت، این تقابل به کتک خوردن فرد حامی رژیم صهیونیستی ختم میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادرپدرایی که نماز نمیخونن کلی لذتها و صحنههای زیبا از بچههاشون رو از دست میدن😍
🔰 مگر میشود این علی را دوست نداشت
🖋توماس کارلایل مورخ و فیلسوف اسکاتلندی در کتاب "درباره قهرمانان، قهرمان پرستی و نقش قهرمانی در تاریخ" میگوید:
🔻As for this young Ali, one cannot but like him. A noble-minded creature, as he shows himself...
⬅️ در مورد این علی جوان (باید گفت که)، نمی توان او را دوست نداشت. موجودی نجیب، چنان که خود را اکنون و همیشه بعد از آن نشان می دهد. پر از محبت، پر از شهامت.
او جوانمرد بود؛ شجاع چون شیر؛ با این حال پر از لطف و محبت بود.
با ترور در مسجد درگذشت. مرگ او ناشی از انصاف سخاوتمندانه خودش و اعتماد به انصاف دیگران بود (عدالت فوق العاده)
او درباره قاتلش گفت: اگر این زخم به مرگ منجر نشد، آنها باید قاتل را ببخشند.
◾️شهادت #امام_علی
🔻سارا تبریزی بهانه جدید براندازها در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ توسط هیچ نهاد امنیتی یا قضایی احضار یا بازداشت نشده بوده
▪️بازداشت وی بهعلت تلاش برای خروج از کشور با گذرنامه جعلی و مربوط به ۷۰ روز قبل از مرگش است
🔹طی روزهای گذشته، اخبار غیردقیق و نادرستی درباره علت درگذشت سارا تبریزی در برخی رسانهها و فضای مجازی منتشر و تلاش شد فوت وی به احضار توسط نهادهای امنیتی و قضایی مرتبط شود.
🔹این در حالی است که بررسیهای دقیق صورتگرفته نشان میدهد هیچ احضاری از سوی نهادهای امنیتی یا قضایی برای فرد نامبرده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ صادر نشده است.
🔹طبق مدارک موجود، سارا تبریزی در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ به اتهام استفاده از اسناد و گذرنامه جعلی برای خروج از کشور، بازداشت و پس از طی مراحل تحقیقات پرونده در تاریخ ۲۵ دی گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد میشود و از آن تاریخ تا زمان فوتش( ۲ ماه و ۱۰ روز بعد) مجددا به زندان بازنگشته و تنها برای وی حکم حبس تعلیقی صادر شده بوده است.(حکم حبس تعلیقی به این معنا بوده که تا ۲ سال اجرا نشده و چنانچه نامبرده ظرف ۲ سال بعد از صدور حکم مرتکب جرم دیگری نمیشد، این حکم منتقی تلقی میشود)
🔹حدود ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح روز ۵ فروردین ۱۴۰۳، پدر نامبرده طی تماس با کلانتری نزدیک محل سکونتشان در شهرستان شهریار استان تهران اعلام میکند دخترش از خواب بیدار نمیشود و ظاهرا فوت شده است.
🔹مقامات قضایی، مامورین نیروی انتظامی و کارشناسان پزشکی قانونی بلافاصله در محل حاضر و بررسیهای لازم در این باره آغاز میشود.
🔹سپس پیکر سارا تبریزی پس از احراز فوت وی به پزشکی قانونی منتقل و آزمایشهای لازم جهت تعیین علت مرگ انجام شده که نتایج این آزمایشها هنوز مشخص نشده است.
🔹پدر نامبرده همچنین اعلام کرده دخترش شب قبل از فوت بهدلیل احساس کسالت به درمانگاه منتقل شده و در آنجا تحت درمان قرار گرفته است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشدار
🚨هشــــــــدار امام جـــمـــــــــعه خرمشهر به مسئولین
♦️نماز جمعه۱۰فروردین۱۴۰۳ خرمشهر
💢روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه خرمشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ مهدی رسولی برای شهادت امیرالمؤمنین
🔹زمانه بر سرِ جنگ است؛ یا علی مددی!
🔹مدد ز غیر تو ننگ است؛ یا علی مددی!
🔹 جوابیه اندیشکده قصد درباره اظهارات جناب حجتالاسلام فاضل دربارۀ تردیدها در اقتصاد اسلامی
۱. نفی معماری اسلامی با این استدلال که «اسلام نمیگوید در این شهر بیمارستان کجا باشد، آتش نشانی و دانشگاه و پارک کجا باشد» حاکی از فقدان آگاهی کافی درباره مسایل اساسی معماری و شهرسازی است و تعمیم نفی معماری اسلامی به اقتصاد اسلامی نیز ناشی از اختلاف تعبیر است. با استدلال مطرحشده ایشان اسلام سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، نظم اجتماعی و ... هم ندارد و درنتیجه، «حکومت» هم ندارد! درحالیکه امام خمینی (ره) در کتاب البیع میفرماید «الاسلام هو الحکومة بجمیع شؤونها» و اگر اسلام همان حکومت است با جمیع شؤونش، «باید» اقتصاد و سیاست و فرهنگ و شهرسازی و معماری و طب با وصف «اسلامی» داشته باشد.
۲. آنچه علم اقتصاد متعارف خوانده میشود چیزی جز مکتب لیبرالیسم سرمایهداری نیست که با پنهانشدن در پشت نقاب علم، مبادی ارزشی و ایدئولوژیک خود را از معرض نقادی برحذر داشته است. متخصصین و کارشناسان «علم اقتصاد» غربی که ایشان به آنها ارجاع میدهد دقیقا چه کسانی هستند؟ کدام اقتصاددان یا کدام مکتب اقتصادی را انتخاب کنیم تا از آموزههای آن بهره ببریم؟ این نظریات اقتصادی غربی کجای دنیا را آباد کرده است که ما از آنها درس بگیریم؟ سه قرن تاریخ استعمار و چپاول دنیا که نتیجۀ آن غارت منابع و استضعاف آحاد انسانها در سراسر جهان است برای اثبات ناکارآمدی و فریبکاری این نظریات اقتصادی و اجتماعی کفایت نمیکند؟ بنابراین این تصور بسیار اشتباه است که آنچه علم اقتصاد خوانده میشود صرفا مباحث کارشناسی و محاسباتی است و ربطی به اسلام و ارزشها ندارد، مگر اینکه مراد از علم اقتصاد چیز دیگری باشد که نه در غرب و نه در شرق وجود خارجی ندارد!
۳. مسأله اساسی اقتصاد اسلامی تنظیم امور مسلمین براساس آموزههای شریعت و قواعد فقه است. آنچه در اقتصاد اسلامی اهمیت دارد تطبیق احکام و عناصر ثابت شریعت با اقتضائات زمان و مکان است و این چیزی نیست که بتوان از غرب یا شرق وارد کرد. در حکومت اسلامی که ولی فقیه حاکم است چطور نمی توان به امرِ ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است صفت اسلامی داد؟ آیا اسلام در مورد چگونگی ساخت موشک نظر داده؟ آیا نمیتوان به سلاحهای پیشرفتهای که برای مقابله با دشمن برمبنای اسلام ساخته شده و کارکرد اصلی آن بازدارندگی و نقطهزنی است نه کشتار جمعی کور، «سلاح اسلامی» گفت؟ آیا برای ساخت سلاح اسلامی باید روایت یا آیه مستقیم داشت که جزئیات ساخت را بیان کرده باشد؟
۴. هیچ کس ادعا نکرده که در آیات و روایات درباره همه ریزهکاریهای اقتصادی و نهادهای مستحدث سرمایهداری مثل بورس و بانک مستقیما مطلبی آمده باشد، بلکه اساس استنباط فروعات از اصول که انتظار امامان معصوم از علمای اسلام است، یافتن قواعد کلی و نظریات علمی اسلامی است که بتواند مسایل و چالشهای روز مسلمانان را حل کند. وگرنه صرف خواندن کتب فقهی چند صد سال پیش و توقف فقه در مسائل قدیم، به هیچ درد امروز مسلمانان نخواهد خورد و همین رویکرد باعث انزوای روزافزون فقه حتی در میان متشرعان امروز شده است. آیا روزی که تمدن غرب شروع به شکلگیری کرد تمام جزییات و ریزهکاریهای اقتصادی از بورس و بانک گرفته تا... را در کتابی نوشت و بعد مو به مو اجرا کرد یا بر اساس مبانی و جهت گیری ماتریالیستی و الحادی خود سعی کرد به مسائل پیش رویش پاسخ دهد؟ چه در علوم انسانی و چه در علوم طبیعی.
۵. فرض کنیم از صفت اسلامی برای شهرسازی و معماری و اقتصاد عدهای از متخصصین مسلمان از شیخ بهایی گرفته تا مهندسین متعهد امروز استفاده نکنیم. آیا با بیان این نکته که اینها اسلامی نیستند به ت«تخصص» احترام گذاشتهایم؟ یا بیجهت تلاش اندیشمندان مسلمان را تخطئه و تحقیر کردهایم؟ انکار اقتصاد اسلامی و سایر علوم اجتماعی اسلامی نهتنها دردی را از جامعه مسلمانان و از حکومت اسلامی دوا نمیکند بلکه راه را برای سلطه بیشتر اندیشههای اقتصادی ضددینی لیبرالیستی فراهم میسازد و ضمن تضعیف تلاشهای متفکران مسلمان برای تسهیل و تعمیق دینداری، زمینه را برای استعمار غرب و شرق فراهم میسازد.
🟢 مبارزه امیرالمؤمنین(ع) با دو طبقه
🔹 علی(ع) دو طبقه را سخت دفع کرده است:
۱. منافقان زیرک
۲. زاهدان احمق
🔹همین دو درس برای مدعیان تشیع او کافی است که چشم باز کنند و فریب منافقان را نخورند، تیزبین باشند و ظاهربینی را رها نمایند، که جامعه تشیع در حال حاضر سخت به این دو درد مبتلاست.
📗 استاد شهید مطهری، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۱۶۰
یالطیف
ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت مولا امیرالمومنین علیه السلام، به مناسبت ۱۳ فروردین؛ نگاهی گذرا برسیزده بدر:
میزنم سبزہ گرہ، تاگرہ ای واگردد
سالمان، سال ظهور گل زهراگردد
میزنم سبزہ گرہ، نیتم اینست خدا
یوسف گمشدہی، ارض وسمابرگردد
میزنم سبزہ گرہ، سبز شود دست دعا
وانکه رفتست زدستم، به دعابرگردد
غیبت یارسفرڪردہ، بلایی ست عظیم
عاشقان سبزہ ببندید بلابرگردد
نظر اسلام در مورد سیزده بدر چیست آیا آیین سیزده بدر مورد تایید اسلام است یا خیر ؟:
پاسخ:
از دو نظر می توان به مراسم سیزده بدر نگاه کرد:
۱- اگر مراسم سیزده بدر به عنوان یک رسم بت پرستی و اعتقاد به نحسی سیزده که در اسلام مردود است انجام شود شکی در غلط و ناروا بودن آن نمی باشد.
آیت الله مکارم شیرازی چنین بیان می دارد: سرچشمه مراسم خرافى سیزده بدر از نظر تاریخى به اصحاب الرس که در قرآن به آن اشاره شده بر مى گردد، به حالات اصحاب الرس درتفاسیر اشاره شده، و در یکى از شرح هاى نهج البلاغه نیز داستان مفصل آن را چنین یافتم ؛ دوازده شهر یا آبادى بود که هر شهر و آبادى به یکى از ماه هاى سال خورشیدى نامیده شده بود، آیین مردم آن شهرها بت پرستى بود، درختان صنوبر را پرستش مى کردند، زیرا صنوبر منبع درآمد خوبى براى آنها بود، روز اول سال، همه مردم از تمام دوازده شهر یا روستا در شهر فروردین جمع مى شدند، و مراسم جشنى داشتند. فردا به شهر اردیبهشت مى رفتند، و در آنجا مراسمى داشتند، روز سوم به آبادى خرداد مى رفتند…، تا به آبادى اسفند که مى رسید، دوازده شهر تمام مى شد؛ روز سیزدهم دسته جمعى از آبادى ها خارج شده، به بیابان ها مى رفتند، و مراسم سیزده و جشن و پایکوبى و آلودگى به انواع مفاسد را در آنجا برگزار مى کردند، بنابراین سیزده بدر سنتى بوده که از بت پرستان باقى مانده است، همانطور که مراسم شب چهارشنبه سورى، که احترامى براى آتش قائل مى شوند، سنّتى از آتش پرستان است.۱
۲- اما اگر مراسم سیزده بدر به عنوان خارج شدن از شهر و فضای آلوده آن و پناه بردن به دل طبیعت و استفاده از هوای پاکیزه آن و تفریح واستراحت سالم برای شروع مجدد به کار با انرژی و توان کافی باشد، بدون آنکه اعتقاد به نحسی سیزده و رسم بت پرستی محرک این تفریح باشد امری ناشایست نخواهد بود، به خصوص اگر این کار همراه با تفکر و اندیشه، در حیات مجدد درختان و گیاهان باشد و در نتیجه انسان از حیات آنها درس زندگی بگیرد و به یاد عظمت و قدرت و علم نامحدود خالق آن بیفتد.۲
خداوند می فرماید: بگو در زمین سیر کنید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را به وجو د آورده است.۳
پیامبر گرامی فرمود:
عاقل ساعات خود را به چهار بخش تقسیم می کند؛ ساعتی برای عبادت خداوند، و ساعتی برای محاسبه نفس، و ساعتی برای تفکر در مخلوقات خداوند، و ساعتی برای تفریح و بهره مندی از حلال های خداوند.۴
این مضمون از حضرت علی نیز نقل شده است.۵
وباز پیامبر گرامی فرمود: تفریح داشته باشید همانا من ناراحتم که در دین شما خستگی و بی نشاطی باشد.۶
منابع:
۱- پاورقی قهرمان توحید ، ص۸۴
مسائل جدید از دیدگاه مراجع ج۱ ص۱۵۵.
۲- قهرمان توحید ، ص۸۴.
۳- عنکبوت۲۰.
۴- وسایل الشیعه ج۱۶ ص۹۷.
۵- نهج البلاغه حکمت ۳۹۰.
۶- نهج الفصاحه ص۲۵۹.
اللهم عجل لولیک الفرج.
درپناه خداوندمتعال انشاءالله.
♦️ فتنه ها را یکی یکی پرده برداری می کنند ...
و جماعتی را سر گرم فتنه
هم خودی و هم غیر خودی
1⃣ تخریب مجلس را کلید زدند
2⃣ بعد تخریب عالم دینی
3⃣ الان تخریب قوه قضائیه اگاهانه و نا اگاهانه مغرضانه یا دلسوزانه
4⃣تخریب دولت که ادامه دارد ....
🔸 زمان نشان خواهد داد ..
پشت سر این تخریب ها دست های پنهان دشمن فعال است
🔹 فرمایشات رهبر همواره برایمان فصل الخطاب باشد
.
ثابت کردیم «نظر اکثریت» ملاک معتبری برای یافتن صلاح جامعه نیست؛
برای محکم تر شدن ادعایمان به سراغ «اختلاف ها» میرویم؛
_یعنی چه⁉️
یعنی در همین لحظه از زمان، ممکن است نظر اکثریتِ مملکتی از شرق عالم با نظر اکثریت کشوری در غرب عالم زمین تا آسمان با هم فرق کند❗️
اختلاف اگر در مسائل «سلیقهای» و «اعتباری» باشد مشکلی را ایجاد نمیکند؛
💢اما همیشه اینگونه نیست!
وقتی حرف از درست و غلط یا صلاح و تباهی میشود، بحث از «سلیقه» نیست؛✖️
در این موارد اگر خود و جامعه مان را با حقیقتی که در عالم است، تنظیم کنیم به خوشبختی میرسیم...
پس حقیقتی هست؛
🔰و وقتی دو جمعیت دو نظر کاملا متفاوت از هم در چنین مسائلی دارند یعنی:
حداقل یک طرف اشتباه میکند!
⬅️ همین کافیست برای اینکه نتوانیم به نظر اکثریت تکیه کنیم.⚠️
🔻حالا همین مطلب را در مسئله «چگونکی پوشش» بررسی کنید.
#ادامه_دارد
#روایت/۷
🔸#ادامه 👇
❕از جمله امورى كه دلالت بر بطلان بجاى آوردن نماز تراويح به جماعت دارد، اينكه در روايات بسيارى پيامبر مردم را وادار نموده تا نماز نافله را در خانه به جاى آورند، زيرا اين امر به اخلاص و قبولى نزديكتر است.
🔸عبداللَّه بن مسعود از پيامبر سؤال نمود: نماز مستحبّي را در خانه به جاى آوردن بهتر است يا در مسجد؟ حضرت فرمود: آيا نمى بينى كه خانه من چقدر به مسجد نزديك است، با اين #وصف من دوست دارم كه نمازهايم را در خانه ام به جاى آورم، مگر اينكه نمازهاى واجب باشد.
📚الترغیب و الترهیب ج 1 ص 379
❕همچنين آن بزرگوار فرمود: «نماز واجب را بايد در #مسجد خواند و نماز مستحبى را در خانه.»
📚کنزالعمال ج 8 ص 384
👌همچنين آن بزرگوار فرمود: «بر شما باد به نماز در خانه هايتان، زيرا بهترين نماز انسان، نمازى است كه در خانه خوانده شود، مگر نمازهاى واجب.»
📚صحيح مسلم با شرح نووى، ج 6، ص 39؛ فتح البارى، ج 4، ص 252 و التاج الجامع للاصول، ج 2، ص 67.
❕این ها روایات اهل سنت است که می گوید نمازهای مستحبی باید در خانه و به صورت فرادا ادا شود ، نه در مسجد به صورت #جماعت ، اما متاسفانه عمر به این دستورات گوش نداد و به گفته خودش بدعتی را بنا نهاد که قرن هاست اهل سنت را از طریق راست منحرف کرده است .
👌مرحوم شرف الدین می نویسد ؛
« خداوند خواسته است تا بندگانش در دل شبها با وى خلوت كنند و در پيشگاه او گريه و زارى نمايند و با مناجات و راز و نياز با وى، حوايج و گرفتاريهاى خود را عرضه بدارند و چشم به رحمت و اميد به مرحمت ذات اقدس او داشته باشند. و بدانند كه پناهگاهى جز او ندارند و نجات دهنده ايشان خداى مهربان است.
❕به همين جهت، خداوند مستحبات را از قيد جماعت، رها ساخته است تا بندگان بتوانند به تنهايى آن طور كه مى خواهند به خدا نزديك شوند. و در پيشگاه وى بنالند. و هر كس خواست به طور مستقل؛ و هر كس مى خواهد آن را به نحو اضافه انجام دهد؛ چون اين #بهترين كارهاست كه ممكن است انجام داد.
🔸چنانكه در روايات پيغمبر آمده است، ولى اگر به جماعت مربوط شود، ديگر اين نفع را نخواهد داشت و اين مزايا را از دست مىدهد.
👌به اين موضوع اضافه مى كنم كه رها ساختن مستحبات از قيد جماعت و انجام آن به طور دستجمعى، باعث مى شود كه خانه ها از بركت و شرافت نماز خواندن در آنها خالى نماند. و لذت و نشاط تربيتى آن محفوظ بماند تا از اين راه فرزندان به پيروى از پدران، مادران و نياكان خود، راه ديندارى و مسلمانى را بياموزند و آن را از نظر #دور ندارند. و در دلها و عقلهايشان اثر بگذارد.
📚اجتهاد در مقابل نص ص 324
🔸ائمه اهل بیت علیهم السلام نیز شدیدا با این بدعت عمر مخالفت کردند و از خواندن نمازهای مستحبی ماه رمضان به جماعت نهی کردند .