eitaa logo
این عماریون
372 دنبال‌کننده
238.7هزار عکس
64.7هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان ▫️احساس غم،ناامیدی،حس پوچی و ناتوانی از برقراری ارتباط عاطفی با نوزاد موارد شایعی هستند که در هفته‌های اولیه پس از زایمان اغلب مادران آن را تجربه میکنند. 📜 وارد کردن موادغذایی سرشار از آهن و همچنین مصرف انواع ماهی ها، مغز گردو، دانه کتان و شاهدانه به دلیل داشتن امگا3 در پیشگیری و کاهش افسردگی بعد از بسیار مفید خواهد بود.
〽️ تسکین درد دندان با : ❗️ سیر میخک پیاز آبغوزه آب نمک گرم برگ گیاه گواوا ❗️ قطعه یخ عصاره وانیل آب سبزه گندم مخلوط نمک ، فلفل ، آب ✅ هر کدام را مستقیم بر روی دندان خراب قرار دهید
عادات خطرناکی که به چشم آسیب می زنند !❌👁 ▫️مالش چشم ▫️فراموش کردن عینک آفتابی ▫️سیگار کشیدن ▫️رژیم غذایی فقیر ▫️کمبود خواب ▫️ننوشیدن آب کافی
♨️ مسیح مهاجری، تندرو و بی منطق! ♦️ مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اقدام به تفسیر آرا انتخابات1400کرده است و طبق تعبیر خودش این آمار و ارقام مشارکت را موجب در خطر افتادن پشتوانه مردمی نظام تلقی میکند. ⏪ اولا انتخابات1400 با توجه به هجمه رسانه ای قبل از انتخابات و شرایط ایجاد شده در زندگی مردم توسط دولت برای ایجاد جو نارضایتی و عدم مشارکت در این انتخابات، بسیار باشکوه بود و حتی برخی از چهره های ضد نظام و انقلاب و رسانه های خارجی به این مساله اذعان داشتند. 💢 ثالثا اگر آمار و ارقامی که شما حساب و کتاب می کنید درست هم باشد دلیل این وضع همفکران و بزرگان شما هستند که با عملکرد ضعیف خود در طول این هشت سال از زدن هیچ ضربه ای به نظام و اقتصاد و معیشت مردم دریغ نکردند. ♦️ثالثا مردم همیشه به حرمت خون شهیدان به هر نحوی پای نظام ایستاده اند اما اختلاف رای منتخب مردم با سایر رقبا که جز رفیقان شما بوده این را نشان میدهد که مردم دیگر به شما و تفکرات شما اعتقاد نداشته و از این بعد فریب توطئه های شما را نخورده و از نیروهای انقلابی حمایت خواهند کرد.
📌جای شما بودم انصراف میدادم 🔹بعد از احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در اظهارنظری عجیب خطاب به رقبای انتخاباتی گفت: جای شما بودم انصراف میدادم. 🔹اما به نظر میرسد این جمله را باید خطاب به ایشان و در قبال مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد گفت؛ چراکه با نگاهی به کارنامه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) متوجه اشکالات اساسی مانند: تطهیر سران فتنه، امام، تبلیغ ویلاهای میلیاردی، القاء شبهه دولت تدارکاتچی، مدح نامزد ریاست سازمان جاسوسی سیا و.. میشویم. 🔹در حقیقت این مؤسسه رویکردی جناحی در پیش گرفته و زمانیکه با انتقاد دلسوزان مواجه میشود به جای اصلاح رویه به آنان هجمه میکند و گویا روحیه نقدپذیری در میان گردانندگان وجود ندارد! 🔹بدون تردید ادامه فعالیت مؤسسه تنظیم و نشر با رویکرد کنونی سبب تحریف بیشتر اندیشه‌ها و نظریات امام(ره) و سوء استفاده بیشتر از نام امام راحل در جهت تضعیف آرمان‌های ایشان خواهد شد و بازخواست الهی را به دنبال دارد.
✍️امام صادق (علیه‌السلام): تره بخورید که چهار خاصیت دارد⇩ 🌸خوشبوکننده دهان است 🌸بادها را ازبدن خارج 🌸و بواسیر را ریشه کن می‌کند 🌸در صورت مصرف دائمی ایمنی از جذام است 📖کافی؛ج۶؛ص۳۶۵ ‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌
⭕️معنای انتظار 🔹 ، به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای است، به معنای است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که میشود به آن دست یافت که برای رسیدن به آن عاقبت بایستی تلاش کند. ما که داریم، (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ 🔹باید تلاش کنیم در راه ایجاد ؛ هم کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم که جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط است، جامعه‌ی معنویّت است، جامعه‌ی معرفت است، جامعه‌ی برادری و اخوّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی عزّت است. سخنرانی‌تلویزیونی‌رهبرانقلاب ۹۹/۱/۲۱ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
💠نقشه خوانی امام رضا(ع) و خنثی کردن تک تک اهداف مأمون 🔷 کنترل امام رضا(ع) و جلوگیری از فعالیت های ایشان بود، اما حضرت با تربیت شاگردان متعدد، ارسال نمایندگان خود به اطراف و مدیریت غیرمستقیم پیروانشان، وظایف امامت خود را به نحو احسن انجام داده و تهدید مأمون را به فرصت تبدیل کردند. به دنبال جلوگیری از شورش انقلابیون بود، اما (ع) از همان ابتدا به گونه ای رفتار کردند که حضورشان مانعی بر سر راه انقلابیون نبود و در واقع اختیار قیام به خود آنها واگذار شده بود. 🔷 قصد تخریب جایگاه امام(ع) را داشت، اما حضرت قبل از سفر به خراسان با روضه خوانی و گریه در کنار مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) [۲] به مردم فهماند که اعطای پست و مقام نیست، بلکه او به دنبال (ع) است. نقشه خلیفه عباسی در تخریب وجهه معنوی و قداست امام(ع) نیز با شکست رو به رو شد، زیرا (ع) در زمان ولایتعهدی، باز هم روی حصیر می نشستند و غذای ساده می خوردند تا به مردم بفهمانند که چه در کاخ باشند و چه در کوخ، ساده زیستی، زهد و تقوای ایشان هم چنان باقی است و تغییری نخواهدکرد. 🔷 به دنبال جبران جنایت پدرش بود، اما (ع) در مواضع متعدد گناهکار بودن آنان را نمایان کرد. به عنوان نمونه دو مسافر به خراسان آمدند؛ در آنجا به خدمت امام رفتند و پرسیدند: ما از فلان جا آمده‌ایم، آیا نماز ما شکسته است یا تمام؟ با اینکه آن دو نفر از یک منطقه آمده بودند و تفاوتی در سفر آن‌ها نبود، (ع) به یکی از آنها فرمود: نماز تو شکسته است و به دیگری فرمود: نماز تو تمام است! مسافران که از این پاسخ امام متعجب شده بودند، دلیل حکم امام را پرسیدند. 🔷ایشان خطاب به شخصی که نمازش را کامل دانسته بود، فرمود: تو به قصد دیدار سلطان (مأمون) آمده‌ای، بنابراین سفر تو، سفر گناه است و سفر گناه موجب شکسته شدن نماز نمی‌شود. [۳] و در آخر نیز نقشه در مشروعیت بخشیدن به حکومتش و شریک جرم کردن امام(ع) نیز با شکست مواجه شد؛ زیرا هر چند (ع) چاره‌ای جز پذیرفتن ولایت‌عهدی در پیش نداشت، امّا شرط‌ هایی برای آن نهاد که مأمون را در رسیدن به اهداف خویش ناکام ساخت. شرط های امام این بود که: در امر و نهی حکومت دخالت نکند، فتوا ندهد، قضاوت نکند، در عزل و نصب شرکت نجوید و امور و سنن دینی را جابه جا نکند.[۴] پی نوشت [۱] شیعه در اسلام، ص۲۱۲ [۲] بحارالانوار، ج۴۹ ص۱۱۷ [۳] وسائل الشیعه ج۸، ص۴۷۸ [۴] کشف الغمّه، ج۳، ص۶۹ نویسنده: سایبان منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️مردم و حکومت اسلامی (بخش دوم) 💠 در نظام (شکل گیری و استمرار) 🔷امیرالمومنین امام علی(ع) میفرماید: «پیامبر(ص) به من فرمود: ای پسر ابوطالب! ولایت امت من برعهده تو است. پس اگر به سلامت قدرت را به تو سپردند و در مورد زمامداری تو، با خشنودی اتفاق کردند، سرپرستی امورشان را برعهده گیر؛ ولی اگر در مورد تو رأی دیگری ابراز داشتند، آنان را به حال خود رها کن». [کشف المحجة، ص ۱۸۰] این روایت نشان میدهد: ۱) (ع) از سوی (ص) به ولایت منصوب شده است؛ بنابراین وابسته به رأی مردم نیست. ۲) اعمال ولایت آن حضرت، به مقبولیت و پذیرش مردمی مشروط است. 🔷بنابراین وقتی کسی از سوی ، به ولایت منصوب میشود، - بدون توجه به استقبال یا عدم استقبال مردم - است و جامعه، وظیفه دارد از او پیروی کند؛ اما تشکیل عملی حکومت از سوی «ولی امر» به آرای عمومی و وجود شرایط و بستر مناسب اجتماعی، مشروط است. به عبارت دیگر، همانطور که جامعه به پیروی از ولی امر موظف است، نیز وظیفه دارد، مسؤولیت سنگین اداره و رهبری جامعه را انجام دهد. شرط اعمال این رسالت، وجود موقعیت و بستر مناسب اجتماعی است که «پذیرش و مقبولیت مردمی» مهم ترین رکن آن به شمار می آید. 🔷امام خمینی(ره) درباره میفرماید: «اگر برای فقها امکان اجتماع و تشکیل حکومت نباشد، هر چند نسبت به عدم تأسیس حکومت اسلامی معذورند، ولی آنان ساقط نمی شود؛ با اینکه حکومت ندارند، بر امور مسلمین و بلکه بر نفوس مسلمین دارند». [امام خمینی، البیع، ج۲، ص۴۶۶] بر این اساس، رأى، رضایت، کمک و همدلى مردم، باعث به وجود آمدن و تحقق عینى مى شود. امیرالمومنین (ع) میفرماید: «اگر حضور بیعت کنندگان نبود، و با وجود یاوران، حجّت بر من تمام نمى شد... رشته کار [حکومت] را از دست مى گذاشتم». [نهج البلاغه، خطبه۳]. 🔷همچنین مى فرماید: «لا رأى لمن لا یطاع؛ کسى که فرمانش پیروى نمى شود، رأیى ندارد». [همان، خطبه۲۷] این سخنان همگى بیانگر در پیدایش، تثبیت و کارآمدى حکومت الهى، خواه حکومت رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) و خواه حکومت فقیه در زمان غیبت است. حکومت اسلامى بر اراده تشریعى الهى استوار است و رأى خدا در همه جا مطاع بوده و اعتبار تا وقتى است که با دین تنافى نداشته باشد. بنابراین «مقبولیت مردمى» با «مشروعیت الهى» نه تلازمى دارد و نه تنافى. 🔷در مقابل، در نظام های غیر الهی، مشروعیت نظام سیاسی برخواسته از خواست و اراده مردم است و لازمه آن این است که اگر مردم حکومتی را نخواستند آن حکومت نامشروع باشد، هر چند در پی مصالح مردم باشد و اگر مردم خواستار حکومتی بودند آن حکومت مشروع می گردد، هر چند خلاف مصالح مردم حرکت کند و ارزش های اخلاقی را رعایت نکند. [محمد تقی مصباح یزدی، حقوق و سیاست در قرآن، ج۱، ص ۱۰۳-۱۰۴] منبع: وبسایت پرسمان
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دوازدهم) 💠چرا مبغوض خدا و برادران شيطان شمرده شده‏‌اند؟ 🔷علت اين مطلب را بايد در جهان‌‏بينی و اعتقادات اسلامی جستجو كرد و تبيين آن، در مورد مي‏تواند چنين باشد كه خداوند امر به عدالت و احسان مي‏كند و طبعا را دوست مي‏دارد. «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ‏» و از آنجا كه از اين فرمان سرپيچی كرده و بی عدالتی در مصرف را پيشه خود ساخته‌‏اند، قهرا مورد خشم و دشمنی خداوند قرار خواهند گرفت، 🔷ولی در مورد علت همدست‏ بودن و شباهتشان به را از آيه شريفه مي‏توان استنباط كرد آنجا كه مي‏فرمايد: « » و تعبير برادر در لغت عرب، به معنی مشابه و نظير هم می‌آيد و شيطان در برابر پروردگارش ناسپاس است، و از طرف ديگر به معنای های خداوند است و خود نوعی ناسپاسی است، نسبت ‏به آن نعمت ها، 🔷و نخستين فردی است كه همه چيز را ناديده گرفت و تمرد از فرمان خدا كرد و راه را باز نمود، لذا آنها كه مبتلا به اين باشند از همكاران و همدستان ‌شيطان خواهند بود و از آنان با عنوان ياد شده است و اين است رمز تعبير زيبای . ... نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات
🔸بصیرت ملت در تحقق با وجود کارشکنی های مختلف مقامات دولتی و آگاهی آن ها در انتخاب مرد میدان عمل یعنی آیت الله در نشان داد که جامعه در حال حاضر به سطح نسبتاً مناسبی از آگاهی رسیده که فریب دغل بازی و از موضوعات اصلی با فریبکاری هایی همچون پیامک دادن به دختران و آب بازی در پارک، و...... را نخورده و اشخاص فریبکار را سنگ روی یخ می نماید. 🔺کاش که این آگاهی و بصیرت در زمان های مختلف همچون انتخابات 96 هم وجود داشت تا فریبکاران با کذبیاتی چون دیوارکشی در خیابان, بر امور زندگی مردم مسلط نشده و با بروز فجایعی چون مرغ 40 هزار و پراید 120 میلیون تومانی, موجبات بدبینی مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و کارآمدی آن فراهم آورده و از آن مهمتر زندگی را تا این حد بر مردم سخت و دشوار نمایند. 🤲انشاالله جامعه تأثیرات مدیریت انقلابی و تفکر "ما می توانیم" را به مرور بر شئون مختلف زندگی خود مشاهده خواهد نمود... 🌐بصیرت
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️عوامل حسابرسی آسان در (بخش دوم) 🔶حسابگری خدا و حسابرسی خداوند به معنای آن است که هر عملی، بلافاصله اثرش پشت سرش قرار دارد چه در دنیا باشد، چه در آخرت. 🔴سه عامل حساب آسان در نگاه پیامبر اکرم (ص) 🔷بنابر نظر قرآن کریم کسانی که نامه اعمالشان بدست راستشان داده می شود، حسابشان آسان، گرفته می شود؛ اما چه کسانی حسابشان آسان است؟ در کلام (ص) چنین آمده که فرمودند: «هر کس دارای باشد خداوند در روز قیامت هم او را آسان می گیرد و هم او را وارد بهشت نموده و از رحمت واسعه خود بهرمند می سازد. اصحاب گفتند: یا رسول الله این سه صفت چیست که اینگونه نتیجه عالی دارد؟! به کسی که چیزی به تو نداده بخشش کنی، با خویشاوندانی که با تو قطع ارتباط کرده اند ارتباط برقرار کنی و از کسی که به شما بدی کرده است بگذری.» [۱] 🔸«اولین‌عامل: »؛ عطا کردن به کسی که تو را محروم کرده، یعنی پا روی نفس گذاشتن، نفسی که مدام در اینگونه موارد به انسان هشدار می دهد که مبادا تو به آن کسی که محرومت کرده، عطا کنی؛ مگر او به تو کمک کرده که تو به او کمک کنی؛ اینجاست که آسان میگیرد و بدون کینه و عداوتی در دل، بر نفس پا می گذارد و با آسان گیری به محروم کننده، عطا می کند. 🔸«دومین‌عامل: »؛ در مورد دوم نیز این گونه است؛ کسی که با تو کرده است، چگونه است که آدمی با وی ارتباط برقرا کند؛ اینجا وی پا روی می گذارد و بدون آنکه مقابله به مثل کند، با وی ارتباط برقرار می کند و چون آسان می گیرد، خداوند نیز در آخرت با وی آسان می گیرد. 🔸«سومین عامل: »؛ در مورد سوم نیز سخت ترین مورد است؛ بخشیدن کسی که در حق آدمی ظلم رو داشته انصافاً کار بسیار سختی است؛ چقدر انسان باید با خودش مراقبه کرده باشد و از نفس خود حساب کشیده باشد که در مقابل ظلم شخصی، عفو و گذشت کند و از گناه ظلم دیگری بگذرد. پی‌نوشت‌ها [۱] بحارالانوار، ج ۷، ص ۹۶ منبع: وبسایت‌راسخون‌