11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خبر_خوب ؛ اینجا ایران است
🔴 موفقیت ایران در درمان سرطان خون با روش ژن درمانی
🔹محققان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در کشور با استفاده از روش ژندرمانی سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.
🔹ژندرمانی جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که با تلاش یک شرکت دانشبنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه میکند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است.
🆔 @ammar110
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿🌺﷽🌿🌺
💎 سخنرانی زیبای استاد محمد شجاعی
🔹 خیلی از کارایی که همسرم انجام میده اشتباهه!
اما من نمیدونم کجاها باید تذکر بدم،
کجاها باید مخالفت کنم،
و کجاها نباید ورود کنم!
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🔵 چگونه برای نوجوانان انگیزه ایجاد کنیم؟
🔷🍃 دلایل زیادی برای انگیزه نداشتن نوجوانان وجود دارد؛
💯🔹 البته نوجوانان برای انجام کارهایی که والدین شان از آنان می خواهند ، انگیزه ندارند اما برای کارهایی که خودشان دوست دارند (مثل گفت وگوی تلفنی با دوستانشان ، مهمانی دوستانه ، بازی با دوستان) با انگیزه عمل می کنند.
♻️ 👈🏻 در اینجا به بعضی از دلایل بی رغبتی نوجوانان به پیروی از دستورات والدین اشاره می کنیم :
♻️🔹♻️
🔹۱ 👈🏻 پدر و مادرها وقتی کاری را از نوجوان خود می خواهند عجول و عصبی رفتار می کنند، در نتیجه فرزند خود را دعوت به مقاومت می کنند.
🔹۲ 👈🏻 نوجوانان احساس می کنند عشق والدینشان به آنان عشقی مشروط است (اگر مطابق خواسته های آنان عمل کنم مرا دوست دارند).
🔺 این حس آسیب زننده است و نوجوان را دچار سرخوردگی و مقاومت بیشتر می کند.
🔹۳ 👈🏻 پدر و مادر اجازه نمی دهند فرزندشان چیزهایی را که به خودش مربوط می شود و برایش اهمیت دارد کشف کند.
🔹۴ 👈🏻 والدین به فرزندان خود اجازه نمی دهند از شکست خود درس بگیرند.
.
🔺 یکی از راههای آموزش مسؤولیت پذیری به نوجوانان ، بی مسؤولیتی آگاهانه است. به آنان اجازه دهید کاری را شروع کنند ، در آن شکست بخورند ، سپس با آنان همدردی نشان دهید ، به آنان کمک کنید بفهمند چه اتفاقی افتاده ، اشکال کار در کجاست ، چه درسی از آن گرفته اند و در آینده چه باید بکنند که در چنین موقعیتی موفق شوند.
🔹۵ 👈🏻 والدین در اکثر موارد به جای آنکه از فرزند خود بخواهند با منطق و استدلال صحیح ، راه حل مسأله را پیدا کند ، به فرزند خود «می گویند» چه باید بکند.
🔺 نوجوانان بیشتر دوست دارند برنامه ای را که در طراحی آن کمک کرده اند دنبال کنند.
🔹۶👈🏻 والدین انتظار دارند فرزند نوجوانشان فراموش نکند کارها و وظایف شخصی خود را در منزل انجام دهد، گویی این کار نشان دهنده مسؤولیت پذیری اوست.
🔺 نوجوانان حتی وقتی خودشان در طراحی برنامه ای همکاری کرده اند بازهم فراموش می کنند برنامه را به طور منظم و مستمر دنبال کنند ؛
🍃 چون این کارها در فهرست اولویتهای آنان مقام اول را ندارند.
🔺 این به معنی بی مسؤولیتی آنان نیست. بلکه به این معناست که آنان نوجوان هستند. یک یادآوری دوستانه مشکل بزرگی ایجاد نمی کند. از حس شوخ طبعی خود برای این کار استفاده کنید و سعی کنید زیاد بحث نکنید. مثلاً یادداشتی بنویسید. اگر مجبور شدید حرف بزنید می توانید فقط از او بپرسید : «چه قراری باهم داشتیم؟»
و
🔹۷ 👈🏻 لازم است والدین در عین قاطعیت، مهربان💙 باشند.
🔺 در فضایی به دور از عصبانیت و ایجاد تنش ، همه بهتر و راحت ترکار می کنند.
🔹۸ 👈🏻 والدین معمولاً «مهارتهای حل مسأله» را به فرزندان خود آموزش نمی دهند
🔺 این مهارتها را می توان درحین ملاقاتهای خانوادگی و صحبتهای فردی با نوجوان به وی انتقال داد.
🔹۹ 👈🏻 مهارتهای «مدیریت زمان» را با انجام کارها و فعالیتهای روزانه به کودکان و نوجوانان یاد دهید.
🔺 کلید موفقیت شما در «مشارکت» نهفته است.
🔹۱۰ 👈🏻 وظایفی بیش از حد توان به فرزند خود واگذار نکنید. حواستان به تعداد وظایف محوله و سنگینی آنها برای نوجوانتان باشد.
🔹۱۱ 👈🏻 اکثر والدین نمی دانند چگونه به فرزند نوجوان خود بگویند : «دوستت دارم. اما با این خواسته ات موافق نیستم.»
🔹۱۲ 👈🏻 والدین بیشتر به دنبال نتایج کوتاه مدت و سریع هستند تا نتایج درازمدت و ماندنی.
🔺 مثلاً ، نوجوان را وادار می کنند در همان لحظه تکالیف خود را حتی با بی دقتی و عجولانه انجام دهد. به جای اینکه به او فرصت دهند پس از استراحتی کوتاه ، با دقت و علاقه بیشتر به انجام کارها یا تکالیف مدرسه خود بپردازد.
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🌿🌺﷽🌿🌺
🔵 اگر به من بگويند زيباترين واژه ای که يادگرفتی چيست؟
💙❄️ ميگويم پذيرش است ❄️💙
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن شرايط با تمام سختی هاش
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن ادم ها با تمام نقص هاشون
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن اینکه مشکلات هست و بايد به مسير ادامه داد
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن اينکه گاهي من هم اشتباه ميکنم
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن اينکه من کامل نيستم
🔹 پذيرش يعنی:
پذيرفتن اينکه هيچ کس مسئول زندگی من نيست
🔹 پذيرش يعني:
پذيرفتن اينکه انتظار از ديگران نداشتن
💙💙 داشتن پذيرش توی زندگی يعنی پايان دادن به تمام دعواها ، اختلاف ها و جدل ها.
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
AUD-20220221-WA0024.mp3
7.84M
🌿🌺﷽🌿🌺
💥 کینه سرطان روح 👆👆
استاد محمد شجاعی قسمت ۱۷
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
امام هادی (ع)
دنيا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى ديگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.
#حی_علی_خیرالعمل
#نماز_اول_وقت
👈ائمه اطهار علیهم السلام از قرآن جدا نیستند
علم در سینه چه کسانی قرار دارد ⁉️🤔
(📚 سوره عنکبوت ، آیه 49)
🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام مهدی عج صلوات 🌹
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
خدای تو با خدای حضرت یوسف فرق داره⁉️😱
👈🏽خواستند یوسف را بکشند ، یوسف نمرد ...
👈خواستند آثارش را از بین ببرند ، ارزشش بالاتر رفت ...
👈🏿خواستند او رابفروشند که برده شود ، پادشاه شد ...
👈🏻خواستند محبتش از دل پدرخارج شود ، محبتش بیشتر شد ...
✍از نقشه های آدمها نباید دلهره داشت ، چرا که اراده ی خداوند بالاتراز هر اراده ای است ...
🌱یوسف میدانست ، تمام درها بسته هستند ، اما به خاطر خدا ؛ حتی به سوی درهای بسته هم دوید...
و تمام درهای بسته برایش باز شد...
🌷اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شد ، به دنبال درهاي بسته برو
چون خدای "تو"و "یوسف" یکی ست❗️
🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام مهدی عج صلوات 🌹
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
#تلنگر
زغال هاي خاموش را
کنار زغال هاي روشن ميگذارند
تا روشن شود
چون همنشيني اثر دارد
ما هم مثل همان زغال هاي خاموشيم
اگر کنار افرادي بنشينيم
که روشنند
که گرما و حرارتي دارند...
ما هم به طبع آن ها
نور و حرارت و گرما پيدا ميکنيم.
#حکایت ✏️
روزی در یک دهکده کوچک، معلم مدرسه از دانشآموزان سال اول خود خواست تا تصویری از چیزی که خیلی دوست دارند، نقاشی کنند. او با خود فکر کرد که این بچههای فقیر حتماً تصاویر بوقلمون و میز پر غذا را نقاشی خواهند کرد. ولی وقتی یکی از دانشآموزان نقاشی ساده کودکانه خود را تحویل داد، معلم شوکه شد. او تصویر یک دست را کشیده بود، ولی این دست چه کسی بود؟
بچههای کلاس هم مانند معلم از این نقاشی مبهم تعجب کردند. یکی از بچهها گفت: «من فکر میکنم این دست خداست که به ما غذا میرساند.»
یکی دیگر گفت: «شاید این دست کشاورزی است که گندم میکارد و بوقلمونها را پرورش میدهد.»
هر کس نظری میداد تا این که معلم بالای سر پسر رفت و از او پرسید: «این دست چه کسی است؟»
پسر در حالی که خجالت میکشید، آهسته جواب داد: «خانم معلم، این دست شماست.»معلم به یاد آورد از وقتی که این دانشآموز پدر و مادرش را از دست داده بود، به بهانههای مختلف نزد او میآمد تا خانم معلم دست نوازشی بر سر او بکشد.