eitaa logo
موسسه امیر بیان علیه السلام 🇵🇸
4.4هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
938 ویدیو
134 فایل
کانال رسمی موسسه تخصصی خطابه امیر بیان علیه السلام ارتباط با مدیر کانال: @YasserKomroodi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴برجام پروژه نظام بود؟🔴 🔷با مرگ برجام، جریان اصلاحات و اعتدال تلاش می‌کنند برجام را پروژه نظام و رهبری معرفی نمایند. 🔷بازخوانی ابلاغ مهم رهبر انقلاب به رئیس‌ جمهور برای اجرای برجام، به این پرسش پاسخ می‌دهد که برجام پروژه نظام و رهبری بود یا پروژه‌ لیبرال‌های غربگرا. رهبر انقلاب در 29 مهر 94 طی ابلاغی به آقای روحانی فرمودند : «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه، می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده کشور منتهی شود.» رهبر انقلاب در این ابلاغ، اجرای برجام را منوط به اجرای بندهای 9 گانه مجلس، 10 گانه شورایعالی امنیت ملی و 9 بند مورد نظر خودشان دانستند. 🔷با این شرایط چنانچه بند‌های 28 گانه ابلاغ رهبر انقلاب برای اجرای برجام عملی می‌شد، برجام پروژه نظام و رهبری محسوب می‌گردید و در غیر اینصورت، برجام پروژه لیبرال‌های جریان اعتدال و اصلاحات است که را به منافع ملی وارد آورده است. /رضاسراج/
🔴هزینه را بالا ببریم 🔵مسئولین آمریکایی اعلام می‌کنند که باید نظام ایران را تغییر دهیم و حتی شیوه های براندازی را با صراحتی بیشتر از گذشته بیان می کنند . 🔻نمونه آخر این نقشه های بر اندازانه سخنان رودی جولیانی وکیل ترامپ است که گفته است: ترامپ در برابر ایران متعهد به است. "بزودی در خواهیم بود". با بازگشت تحریم های ایران، فرصت خیزش دوباره اعتراضات مردمی وجود خواهد داشت. " 🔺این سخنان گستاخانه در حالی بیان می شود که مولفه های قدرت ملی در ایران بسیار مستحکم تر از آمریکا است، اما مسوولان اجرایی و دیپلماتیک کشورمان در مقابل این یاوه گویی ها با سکوت و خضوع می گذرند به گونه ای این تروریستها برای سخنان شدیدتر علیه مردم و انقلاب پروایی به خود راه نمی دهند و با تصریح بیشتر بیان میکنند. 🔺کاری نداریم که اگر شبیه همین سخنان از زبان یکی از نیروهای ضدآمریکایی در کشورمان در مورد آمریکا گفته شده بود اکنون جلوتر از آمریکا کشورمان را محاکمه می کردند. 🔻لازم است که کشورمان با پیگیری های حقوقی در سازمان ملل و مراجع حقوقی دنیا هزینه بیان جملات تهدید آمیز علیه ایران را برای آمریکا بالا ببرند تا این ذهنیت در آنها ایجاد نشود که ایران را منفعل کرده و در گوشه رینگ قرار داده و میتوانند به او مشت بزنند. 🔻 مبتنی بر اصول بازدارندگی باید مسوولان از مکانیسم و دینامیک‌های فیزیکی، مکانی، روحی و شناختی مواضع آمریکا را مورد تهاجم قرار دهند تا برخی کشورهای عقب مانده منطقه که هنوز به گرد پای قدرت و استحکام انقلاب ایران هم نمی رسند نیز جرات تکرار این جملات را نداشته باشند. 🔻مسولان دیپلماسی کشورمان نیاز به دارند؛برای اینکه شکست ناپذیر باشند باید به شکست ناپذیری برسند و مولفه های شکست ناپذیری در کشور ما به صورت عینی برای همه جهان ملموس است و باید دیپلماتهای خودمان هم به آن ایمان داشته باشند. 🔻تواضع و خضوع و زودباوری در عرصه بین الملل تبعات سنگینی برای کشورمان به دنبال دارد .لازم است مسوولانه تر در قبال فرهنگ و تمدن و قدرت ایران عمل کنیم و به یاد داشته باشیم که عرصه بین الملل عرصه قدرت است نه کرنش و رودربایستی! /فرهاد مهدوی/
نشریه اخبار و تحلیل‌ها یک‌شنبه 13 خرداد.pdf
152.3K
🔶 نشریه #اخبار_و_تحلیل_ها 13 خرداد #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان
یاد بلند و پروازهای معنویِ انسانهای بزرگ، به دلها آرامش و اطمینان و اعتمادبه‌نفس میبخشد. آیه‌ی شریفه(هُوَ الَّذىِّ اَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایمانًا مَعَ ایمانِهِم وَ لله جُنودُ السَّماواتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَلیمًا حَکیمً) ، سکینه و آرامش را در دلهای مسلمانان ناشی از الهی میداند و آرامش را و اطمینان را و سکینه‌ی قلبی را مایه‌ی تقویت ایمان و ازدیاد ایمان معرّفی میکند؛ عکس این را و ضدّ این را برای امّت اسلامی و برای جامعه‌ی مؤمن و متحرّک و پویای ما دنبال میکند... یکی از قلّه‌های بلند است و بعد از این هم ملّت ما، امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پُرقدرت انقلاب به هدفهای خود، به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت. امام خامنه ای 97/03/14
🔴الگوی رفتاری #امام_خمینی (ره) از منظر امام خامنه ای97/03/14 #معاونت_فرهنگی_سیاسی #موسسه_امیربیان
در یک پدیده‌ی شگفت‌آوری وجود دارد؛ سه بظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است. امیرالمؤمنین، هم انسان است، انسان قدرتمندی است، هم درعین‌حال است، و هم درعین‌حال در حوادث گوناگون است؛ این سه خصوصیّت در امیرالمؤمنین و در حالات آن بزرگوار مشهود است.امام خامنه ای97/03/14
نشانه‌های او(امیرالمومنین) در رفتار دشمنان، در رفتار حسودان، در که عواملِ دشمنانش به امیرالمؤمنین در زمان حیات او وارد آوردند، در او که بعضی از نزدیکانش و خواصّش به‌خاطر از او جدا شدند- است. اینها نشانه‌ی مظلومیّت آن بزرگوار است. این فشارِ واردآمده‌ی از جوانب مختلف بر این انسان بزرگ تا حدّی است که گاهی این انسان صبور و دریادل و شکیبا، آن‌طوری که معروف است با چاه درددل میکند، با چاه حرف میزند؛ این نشان‌دهنده‌ی مظلومیّت امیرالمؤمنین است. بعد از رحلت او و شهادت او هم تا سالهای متمادی، دشمنان او که بر اریکه‌ی حکومت، بر سلطنت مسلّط شده بودند، در سرتاسر کشور اسلامی وسیع بر سر منابر به او اهانت میکردند و [نسبت] به امیرالمؤمنین -مجسّمه‌ی تقوا و عدالت و دادگری- بدگویی میکردند.امام خامنه ای97/03/14
امام بزرگوار یک انسان بود؛ انسانی که توانست وراثتی را بعد از دو هزار سال، در این کشور وسیع و بزرگ از اریکه‌ی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت میطلبد؛ نشانه‌ی قوّت فوق‌العاده‌ی امام بزرگوار است. توانست را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به وادار کند؛ توطئه‌ها را خنثی کند؛ و طرّاحان را ناکام بگذارد. آن کسانی که جنگ تحمیلی را طرّاحی کرده بودند، غرضشان نابود کردن انقلاب و ریشه‌کن کردن نظام اسلامی بود؛ امام بزرگوار از این ، یک به وجود آورد؛ اینها نشانه‌ی قوّت و قدرت و اقتدار امام بزرگوار است. امام خامنه ای97/03/14
عزیزان من، جوانان عزیز، ملّت بزرگ ایران! که شما از مشاهده میکنید، نشانه‌ی دشمن است، نشانه‌ی عصبی شدن دشمن است، نشانه‌ی اقتدار او نیست. آنچه از دشمن امروز علیه جمهوری اسلامی سر میزند، از سرِ اقتدار نیست؛ به‌خاطر این است که از پیشرفت جمهوری اسلامی، از عظمت جمهوری اسلامی، از ایران آشفته است، عصبی است، دستپاچه است؛ این حرکات، ناشی از آن است. امام خامنه ای97/03/14
راحل هم از این ترکیب شده است. آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در داخل، در مقابلِ امام بزرگوار ما بودند. اینها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیّتِ انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند؛ آنها هم دنبال برای این حکومت بودند و هستند؛ جایگزینهای آنها هم امروزند؛ آنها هم معلوم است که چه کسانی [هستند]. در جبهه‌ی مخالفین امام، ، همان همرهان سست‌کمربندند. وای از آن همرهان سست‌کمربند که در مقابل خواسته‌های دنیایی نتوانستند مقاومت کنند! میدان تسابُق‌الی‌الخیرات را تبدیل کردند به میدان جنگ برای قدرت و جنگ برای دستیابی به حطام دنیوی! در بین آنها هم همه‌جور [بودند]؛ در زمان امیرالمؤمنین، هم امثال طلحه و زبیر بودند، هم افراد کوچکی در این جمع ناکثین وجود داشتند. در زمان امام هم قضیّه همین بود و امام بزرگوار در مقابل این جبهه‌ی گسترده‌ی وسیعِ متنوّع ایستاد. -ناآگاه‌ها- آن‌ کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، را نتوانستند تشخیص بدهند. امام خامنه ای97/03/14
چند امام بزرگوار اوّلاً امام در مواجهه‌ی با این دشمنی‌ها و دشمنان، برخورد داشت، برخوردِ از روی ضعف و انفعال نداشت؛ امام هرگز منفعل نشد؛ نه احساس ضعف کرد و نه از خود ضعف نشان داد؛ در مقابل دشمنان، قدرتمندانه و به‌صورت فعّال ایستاد. دوّم: امام از پرهیز میکرد؛ امام در مقابل حوادث، هیجان‌‌زده نمیشد و تکیه به احساسات خالی از عقلانیّت نمیکرد؛ تصمیم‌های امام، تصمیم‌های شجاعانه و همراه با احساسات محکم بود امّا مبتنی بر . سوّم: امام را رعایت میکرد؛ تمرکز بر اولویّتها میکرد. فرض بفرمایید در دوران مبارزات، اولویّت امام مقابله‌ی با رژیم سلطنت بود و مسائل حاشیه‌ای را وارد میدانِ کار خود نمیکرد؛ در دوران جنگ تحمیلی، اولویّت امام مسئله‌ی جنگ بود؛ امام بارها این را فرموده بودند که جنگ در رأس امور است، دفاع مقدّس در رأس امور است، و واقع هم همین بود. متمرکز بر یک مسئله‌ی دارای اولویّت میشد و حواشی را واردِ میدانِ اهتمامِ خود نمیکرد. در اوّل انقلاب -در همان روزهای اوّل و هفته‌های اوّل- در رفتار امام، انسان با شگفتی مشاهده میکند تکیه‌ی امام بر ، بر ایجاد نظام، بر و بر این چیزها بود؛ یعنی بر روی آن نقطه‌ی اصلی متمرکز میشد. چهارم: ؛ امام، ملّت ایران را ملّتِ بزرگ و آگاه و توانایی میدانست، به آنها اعتماد میکرد، به آنها خوش‌بین بود؛ مخصوصاً به . مشاهده کنید در فرمایشات امام که چقدر نسبت به ملّت خوش‌بین است، نسبت به جوانان خوش‌بین است. پنجم: ؛ امام در طول ده سال حضور بابرکت خود در رأس نظام اسلامی، یک لحظه به دشمن اعتماد نکرد؛ به پیشنهادهای دشمن بدبین بود؛ به تظاهرات آنها بی‌اعتنا بود؛ دشمن را به معنای واقعیِ کلمه، دشمن میدانست و به او اعتماد نمیکرد. ششم: اهتمام به ؛ این هم یکی از خصوصیّات الگوی رفتاریِ امام در مقابل این دشمنی‌ها بود. هر چیزی که ملّت را به دو دسته تقسیم کند، به دو قطب تقسیم کند، از نظر امام مردود بود. هفتم: ایمان و اعتقاد راسخ به و به وعده‌ی الهی؛ این هم آن نقطه‌ی اصلی. اتّکاء امام به نصرت الهی بود؛ همه‌ی تلاش خود را میکرد، با همه‌ی وجود در میدان بود، امّا امید او بسته‌ی به نصرت الهی و به قدرت الهی و تکیه‌ی او به قدرت الهی بود. امام به اِحدی‌الحُسنَیین اعتقاد واقعی داشت -ما لنا الّا اِحدی الحُسنَیین-و معتقد بود که اگر کار را برای خدا بکنیم، درِ ضرر بسته است؛ اگر انجام بگیرد، هیچ‌گونه ضرری متوجّه و عاید نخواهد شد؛ یا پیشرفت میکنیم، یا اگر پیشرفت هم نکردیم، کاری را که وظیفه‌ی ما بوده است انجام داده‌ایم و در مقابل پروردگار سرافرازیم. امام خامنه ای97/03/14