eitaa logo
امیر فلاح
5.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
899 ویدیو
0 فایل
الهی مذهبی بودن در درون ما باشد و نه در نقاب ما... جهت ارتباط با ادمین تبلیغات @Khan_admin جهت همکاری و… @amirfallahx
مشاهده در ایتا
دانلود
فوری/ هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در اعتراض به تهدیدات ترامپ محل مذاکره را ترک کرد / تسنیم @amirfallahs
گفت‌وگو یا تحمیل؟ روایت فروپاشی سه شرط بنیادین مذاکره با آمریکا در روابط ایران و آمریکا، از پس انقلاب ۱۳۵۷ اختلاف جوهری و ساختاری وجود داشته است؛ شکافی که نه با تغییر دولت‌ها پر شده و نه با هیچ توافقی از میان رفته است. به همین دلیل، آنچه طی دهه‌ها تجربه کردیم، بیش از آنکه «حل اختلاف» باشد، نوعی مدیریت اختلاف بوده است؛ مهار موقت تنش و نه درمان ریشه‌ای آن. در چنین بستری، سه شرط بنیادین هر مذاکرهٔ برابر که همانا احترام متقابل، به‌رسمیت‌ شناختن حاکمیت، و پرهیز از تهدید است —اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. اما روایت رفتار ترامپ نشان می‌دهد که این سه ستون، یکی پس از دیگری فرو ریخته‌اند. او از همان ابتدا زبان احترام را کنار گذاشت؛ ایران را «کشور یاغی» نامید، دربارهٔ ملت ایران و تیم مذاکره کننده و حتی رهبر و رئیس‌جمهور ایران با ادبیاتی تحقیرآمیز سخن گفت و در ۲۴ ساعت گذشته نیز این بی حرمتی ها را تکرار کرد. ذکر مکرر اینکه «ایران در موقعیتی نیست که شرط بگذارد».، جایگاه ما را از «شریک مذاکره» به «سوژهٔ فشار» تقلیل می‌دهد. در ادامه، اصل حاکمیت ایران بارها هدف قرار گرفت. تهدیدهای اخیر—از «تصرف میادین نفتی ایران» تا «گرفتن خارک» و «باز کردن و تسلط بر تنگه هرمز بدون رضایت ایران»—ادامهٔ همان خطی است که پیش‌تر با تهدید به «نابودی کامل زیر ساختها » یا « انهدام تمدن ایران » بیان شده بود. وقتی یک طرف موجودیت و مرزهای طرف مقابل را موضوع تهدید قرار می‌دهد، مذاکره از معنا تهی می‌شود. و سرانجام، تهدید به ابزار ثابت گفتار او تبدیل شد: «اقدام نظامی سریع»، «فلج‌کردن اقتصاد»، «پایان ایران». وقتی تهدید کنار دعوت به مذاکره قرار می‌گیرد، پیام روشن است: مذاکره نه برای حل اختلاف، بلکه برای تحمیل خواسته‌ها ی طرف تهدید کننده ا ست. در یک نتیجه‌گیری غیر سیاسی, به دور از خطابه های احساسی؛ و در فضایی کاملا فنی و منطقی باید گفت : وقتی اختلاف جوهری پابرجاست و سه شرط بنیادین مذاکره هم‌زمان نقض می‌شود، رسیدن به توافق بردـبرد و از موضع برابر و محترمانه با آمریکا محال است. و در این میان، کسانی که با وجود این حجم از تهدید و تحقیر، همچنان شیفتهٔ ادامهٔ تحمل وضع موجودو مذاکره‌اند، باید پاسخ دهند دقیقاً دنبال چه هستند. زیرا اصرار بر گفت‌وگو با طرفی که آشکارا احترام، حاکمیت و امنیت تو را نادیده می‌گیرد، نه نشانهٔ واقع‌بینی است و نه عقلانیت؛ بیشتر شبیه نادیده گرفتن عزت ملی و چشم‌بستن بر واقعیت و توجیه‌کردن تحقیر است. در این ایام عاشورا بد نیست جملات طلایی امام حسین علیه السلام در روز عاشورا را ياد آوری کنیم که:  ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ .  هان ! اين حرامزاده پسر حرامزاده مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است : ميان شمشير و تن دادن به خوارى . و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم . خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاك و مطهّر (ى كه ما در آن پرورش يافته ايم) و دلهاى غيرتمند و جانهاى بزرگمنش ، اين را بر ما نمى پذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم . @amirfallahs
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عنه عليه السلام ـ مِن كَلامِهِ يَومَ عاشوراءَ ـ : ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ .  @amirfallahs
آتش‌بس بدون عقب‌نشینی؛ تثبیت اشغال بدون هزینه ظاهراً رژیم صهیونیستی با فشار آمریکا به آتش بس در جنوب لبنان تن داد. اما آتش‌بسی که در آن خبری از عقب‌نشینی نباشد، نامش «توقف جنگ» نیست؛ بلکه مهر تأییدی است بر تداوم اشغال، بی‌آنکه بهای سنگین آن پرداخت شود. آمریکا با اهرم سنگین نفوذ سیاسی‌اش، بظاهر میدان‌دار فشار برای خاموشی آتش درگیری است، اما نه از سرِ بازآفرینی توازن، بلکه از سرِ کمک به نجات اسرائیل از لبه‌ی پرتگاهی است که در آن قرار دارد. اسرائیل نیز این آتش‌بس را می‌پذیرد، چرا که می‌داند که اگر عقب‌نشینی در کار نباشد، آتش‌بس چیزی جز تثبیت اشغال در پوشش خاتمه منازعه مسلحانه نیست. علاوه بر آن اشغال بی‌هزینه می شود و اشغالگر می ماند بی‌آنکه با مقاومتی روبرو و تلفاتی متحمل شود و یا حتی یک گلوله برای حفظ موقعیتش شلیک کند. در مقابل مقاومت در تنگنا قرار می گیرد و هر پاسخی از سوی حزب‌الله، بی‌درنگ نقض آتش‌بس خوانده خواهد شد. رویای دیرینه‌ی اسرائیل، یعنی کمر بند حائل که رژیم تا کنون از ایجاد آن عاجز مانده است این بار بدون میدان جنگ به واقعیت می‌پیوندد. این آتش بس به حضور اشغالگر مشروعیت بین المللی می‌بخشد. جهان اینگونه تفسیر می‌کند: «اگر لبنان پذیرفته، پس حضور صهیونیستها قابل‌قبول است.» این آتش‌بس، بدون عقب نشینی نه پایان درگیری که دامی ماهرانه برای به‌زنجیر کشیدن مقاومت و رهایی دست اشغالگر در ادامه جنایت در جنوب لبنان است. بدون شک مقاومت این را نخواهد پذیرفت. دستگاه دیپلماسی ما هم باید عقب نشینی سریع و بدون قید و شرط اشغالگران را مطالبه جدی کند و بدون آن بند اول تفاهمنامه را انجام نشده تلقی نماید و مذاکرات و اقدامات ایران در چهارچوب تفاهمنامه را متوقف کند. @amirfallahs
🔴ادعای عجیب شهباز شریف ملعون/ موشک‌های بالستیک هم در دستور مذاکرات آینده قرار گرفت! نخست‌وزیر پاکستان: 🔹پیشرفت مثبت بین دو طرف، نه تنها برای خاورمیانه، بلکه در سطح بین‌المللی نیز یک تحول خوشایند است. 🔹مذاکرات همچنین شامل دارایی‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دارایی‌های مسدود شده ایران خواهد بود. 🔹ما کاملا امیدواریم که این تفاهم‌نامه طی ۶۰ روز آینده به یک توافق بلندمدت تبدیل شود و منجر به صلح در جهان شود. @amirfallahs
امیر فلاح
🔴ادعای عجیب شهباز شریف ملعون/ موشک‌های بالستیک هم در دستور مذاکرات آینده قرار گرفت! نخست‌وزیر پاکست
هیأت مذاکره کننده لطفا توضیح بدهند. اگر می خواهند که مردم مارک خیانت به آقایان نزنند لطفا روشنگری کنند. @amirfallahs
🔹 رادیو ارتش اسرائیل: نیروهای ما دو حمله جداگانه در جنوب لبنان انجام دادند @amirfallahs
امیر فلاح
🚨مشق إيران در رابطه با برخورد با پرونده لبنان هزار غلط دارد. خدا به شیعیان جنوب لبنان کمک کند. و صا
لطفا این را بخوانید . آقایان اعتراف کنید که نتوانستید بازدارندگی ایجاد کنید. هنوز لبنان دارد شهید می دهد. نه به خاطر اینکه توان ایجاد بازدارندگی نداریم. قدرت و توانایی نیروهای مسلح به اندازه کافی هست که دشمن را سر جایش بنشاند. نتوانستیم چون تصمیم گیران هیچ شناخت از ذهنیت و شخصیت صهیونیست ها ندارند. و البته تعدادی از آقایان در پاستور هم این جنگ را جنگ ما نمی دانند. با این دست فرمان نه توانستید و نه خواهید توانست صهیونیستها را سر جایشان بنشانید و باز دارندگی عملی ایجاد کنید. خدایا تو شاهد باش ما گفتیم @amirfallahs
پهپاد رژیم صهیونسیتی شهر نبطیه را هدف قرار داد. @amirfallahs
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت محمد جواد لاریجانی از نحوه مواجه مسئولان خواهان توافق با حضرت آقا مجتبی خامنه ای (مدظله العالی) 🔹محمدجواد لاریجانی: ببینید جنگ و صلح، این از اختیارات رهبری است.دولت ما می‌بایست از رهنمودهای رهبر بگیرد، بعد برای آن چهارچوب و نقشه عملیاتی خاتمه جنگ را پیدا کند، راه درست این است. 🔹️اگر در ساختار قانونی می‌خواهیم کار کنیم باید نظرات رهبر را بگیریم و بر آن، چهارچوب نقشه عملیاتی مطرح کنیم؛ نه اینکه ما برویم یک نقشه عملیاتی خودمان درست کنیم و بعد بیاییم این را در حالی که رهبر معظم انقلاب روی آن، ان قلت هم دارد، حالا بیاییم لجبازی کنیم، بالا پایین کنیم، اصرار کنیم، قهر کنیم... اینکه اصلا خلاف قانون است، خلاف مسیر قانونی است. انصاف این نیست! @amirfallahs