در کل شعار بسیار معروف حضرت امام (ره) که همه باید به آن توجه کنند، «ما می توانیم» است. حضرت امام (ره) واقعاً به این شعار معتقد بودند و آن را مایۀ عزت می دانستند. ممکن است به چیزی که می خواهیم نرسیم، اما همین که این ما بودیم که تصمیم گرفتیم و تا آخرین لحظه نیز تلاش کردیم، اهمیت دارد، حتی اگر به هر دلیلی به هدف نرسیده باشیم. به محض برخورد با یک مشکل، به دلیل اینکه پول یا نفت دارید که نباید سریعاً منت غربی ها را بکشید.
در صحبت های حضرت امام (ره) به صورت پراکنده به این نکته فراوان اشاره شده است. حضرت امام (ره) قبل از انقلاب نیز برای قشر دانشجو که به هرحال تولیدکنندۀ دانش کشور در جهت ارتقای عزت ملی بودند، ارزش زیادی قائل بودند و آن ها را سرمایه های کشور می دانستند. بنابراین حضرت امام (ره) به داشته ها و سرمایه هایی که در مسیر تولید فرهنگ کشور قرار می گرفتند، بسیار معتقد بودند.
به نظر شما، در دورۀ پهلوی نقطۀ عطفی که مردم در آن کاملاً از محمد رضا شاه دل کندند و رژیم نیز با سرعت بیشتری به سوی زوال خود پیش رفت، چه زمانی بود؟
بنده سال 42 را نقطۀ شروع آن می دانم، زیرا با اتفاقاتی که افتاد، شاه دیگر به این یقین رسید که سقوطش حتمی است. تازمانی که مرحوم آقای بروجردی زنده بودند، چنین تصوری در ذهن شاه نمی گنجید، هرچند مرحوم بروجردی ترمزی برای شاه بودند. شاه می ترسید که آقای بروجردی همان بلایی را که آقای کاشانی یا شخصیت هایی مثل مرحوم مدرس، مرحوم حاج آقا نورالله اصفهانی و مرحوم شیخ محمدتقی بافقی سر پدرش آوردند، سر او بیاورد. بنابراین سعی می کرد خود را خیلی با مرجعیت و حوزه درگیر نکند. لذا تازمانی که آقای بروجردی زنده بودند، بر سر مسائلی کوتاه می آمد. برای مثال، لایحۀ اصلاحات ارضی سال 38 در مجلس مطرح شد، اما با یک پیام از جانب آقای بروجردی مسکوت ماند. آقای بروجردی گفتند این لایحه خلاف قانون است. البته استناد ایشان نیز قانونی بود. دو دلیلی که مطرح کرده بودند، یکی اصل دوم متمم قانون اساسی بود که به موجب آن هیچ قانونی در مجلس تصویب نمی شد مگر اینکه پنج نفر از هیئت ترازاولِ متشکل از مجتهدین، قوانین را با شرع تطبیق داده باشند.
دوم اینکه مجتهد تطبیق دهندۀ قانون با شرع باید از بین فقها انتخاب می شد. ازآنجاکه شاه این لایحه را برای تأیید فقها نفرستاده بود، این لایحه غیرقانونی بود. توجه بفرمایید که آقای بروجردی این لایحه را غیرشرعی نمی داند، بلکه آن را غیرقانونی اعلام می کند. به نظر می رسد این شیوه، شیوی حضرت امام (ره) بود. انگار که ایشان چنین توصیه ای کرده بودند. می دانید که حضرت امام (ره) در آن زمان مشاوره می دادند. بنابراین تازمانی که آقای بروجردی زنده بودند، شاه جرئت انجام بعضی کارها را نداشت. یک یا دو ماه بعد از اینکه آقای بروجردی از دنیا رفتند، لایحه دوباره به مجلس برده شد.
بعد از این جریان، حضرت امام (ره) به آقایان ساواکی که در درس ایشان حضور داشتند فرمودند آن هایی که اینجا نشسته اند این پیغام را به شاه برسانند که فکر نکند حالا که آقای بروجردی فوت کرده است هرکاری که دلش بخواهد می تواند انجام دهد. ما تا آخر جلوی این داستان ها ایستاده ایم.
شاهد چند اتفاق پیاپی در این دوران بودیم که یکی از آن ها اصلاحات ارضی بود و قاعدتاً باید برای شاه کسب پرستیژ می کرد، زیرا با تقسیم زمین بین دهقانان نمایش ها راه انداخته بود. حضرت امام (ره) در مورد این قضیه کلاً سکوت کردند، اما دربارۀ تصویب آیین نامۀ انجمن های ایالتی و ولایتی عکس العمل شدیدی نشان دادند. همۀ این اتفاقات به جریان رفراندوم و بعد از آن حمله به فیضیه منجر شدند.
سال 42 حضرت امام (ره) در فیضیه سخنرانی کردند و فقط به رژیم شاه و اقدامات آن هجوم بردند. بعد از آن مردم به صورت خودجوش به خیابان ها ریختند. آن زمان رادیو و تلویزیون در دست قدرت بود، اما مردم بعضی جاها مثل کاشان و ورامین نیز به خیابان ها آمده بودند. می دانید که ورامین یکی از جاهایی بود که لایحۀ اصلاحات ارضی در آن عملیاتی شده بود، اما همان مردمی که برای آن ها اصلاحات ارضی انجام شده بود، به نفع امام خمینی (ره) به خیابان ها ریختند. به نظر بنده، مهم ترین نقطۀ عطف تاریخ دورۀ معاصر، پانزده خرداد است. در واقع از میان رخدادهای آن دوره، رخدادی که فضا را برای ایجاد انقلاب فراهم کرد، واقعۀ پانزده خرداد بود، زیرا زمانی اتفاق افتاد که مردم کاملاً از رژیم قطع امید کرده بودند. حضرت امام (ره) نیز پانزده خرداد را نقطۀ عطف این جریانات معرفی می کنند، زیرا در این تاریخ اتفاق عجیبی افتاد. در این واقعه، مردم وارد حوزۀ سیاست شدند. تا این دوره معمولاً تغییرات با گروه ها و جریان های پیشرو و احزاب بود، هرچند امام خمینی (ره) به این چیزها اعتقاد نداشتند و همیشه توجهشان به مردم بود. ایشان تا لحظۀ آخر نیز این موضوع را به عنوان رکن اساسی امر سیاسی انقلاب خود حفظ کردند. ایشان با حضور مردم در صحنه و حل مسائل با حضور مردم موافق بودند.
در پانزده خرداد مردم سراغ امام آمدند. تا این دوران هرکس که برای مبارزه می آمد، باید مردم را جمع و با خود همراه می کرد. این قاعده ای بود که در پانزده خرداد عکس آن اتفاق افتاد. حضرت امام (ره) بدون اینکه فتوایی بدهند، صرفاً حرف خود را در مقابل رژیم زدند. این مردم بودند که خودجوش امام را پیدا کردند و پشت او به خیابان ها آمدند.
در سال ها و ماه های اخیر، رسانه های غربی بسیار تلاش کرده اند در مقابل جمهوری اسلامی و سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی غیریت سازی کنند. رویکردی که در زمان شاه به نام ژاندارمی منطقه مطرح بود، این روزها بسیار تبلیغ می شود. در برخی از شبکه های ماهواره ای آنچه نشان داده می شود، تبلیغات دربارۀ عظمت و عزت شاه است. به نظر شما، ژاندارمی منطقه چقدر برای شاه و دوران سلطنت پهلوی عزت کسب کرده است؟
باید ببینیم واژۀ ژاندارم در ذهن مردم ایران چه معنایی داشته است. نمی خواهیم این واقعه را از تاریخش جدا کنیم و آن را در حال حاضر بررسی کنیم. باید معنای ژاندارم را در همان دوران بررسی کنیم. قاعدۀ تحلیل، بررسیِ مفهوم در همان دوران است، زیرا ممکن است معنای امروز آن اندکی متفاوت باشد. امروز واژۀ پاسبان و نیروی انتظامی در ذهن مردم مظهر عطوفت است، درحالی که در آن دوران مظهر خشونت، وحشت و شکنجه بود. این دو مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند. ژاندارم در آن دوره مفهومی منفی داشت. وقتی ژاندارمی به روستایی می رفت، عموماً مردم فرار می کردند، زیرا هرچیزی را که اراده می کرد، به دست می آورد. اصلاً در رژیم پهلوی ژاندارم ها به ژاندارم مرغی معروف بودند. بنده چون سرباز دورۀ شاه در ژاندارمری بودم، از نزدیک در جریان این امور قرار داشته ام. به این دلیل آن ها را ژاندارم مرغی می نامیدند که وقتی به روستاها می رفتند، روستاییان باید به آن ها مرغ و غذا می دادند. در واقع ژاندارم می آمد، باج و رشوۀ خود را می گرفت و می رفت. اصلاً یکی از دلایل جایگزینی ژاندارمری با کمیته همین رفتار نادرست ژاندارم ها بود. ژاندارم ها چشم خان ها، ارباب ها و به طور کلی چشم رژیم در دورترین نقاط کشور در پاسگاه ها برای سرکوب مردم بودند. در فیلم های آن دوره نیز این مسائل به خوبی نمایش داده شده اند. نقش ژاندارم ها همیشه در کنار خان ها بوده است. خان ها یعنی ارباب هایی که در منطقه زور می گفتند. بنابراین تصویر خوبی از ژاندارم ها در ذهن مردم نبود که بگوییم ژاندارم منطقه بودن باعث عزت بوده است. ژاندارم ها همیشه در ذهن مردم مایۀ ذلت بوده اند. مگر ژاندارم ها در این دوران پاسبان امنیت و عزت مردم ایران بودند که بگوییم ژاندارمی منطقه مایۀ عزت بوده است؟ ژاندارمی شاه در منطقه چه سودی برای مردم ایران داشته است؟ آیا مردم ایران پیشرفته تر شده بودند؟ آیا اوضاع اقتصادی مردم بهتر شده بود؟ آیا امکانات بیشتری به دست آورده بودند؟ یا درآمد سرانۀ آن ها بیشتر شده بود؟ شاه همۀ درآمدهای نفتی این مملکت را یا صرف تجهیز تسلیحاتی کرده بود تا بتواند نگهبان منافع قدرت ها در منطقه باشد و این قدرت ها به دلیل خوش خدمتی، او را از حکومت ساقط نکنند و یا آن را در بانک ها و بنیادهای خانوادگی خود در داخل و خارج از کشور سرمایه گذاری می کرد.
معمولاً خان ها بر رؤسای پاسگاه ها تأثیر داشتند. ژاندارم ها هر دستوری که خان ها می دادند، اجرا می کردند و دیگر نیازی نبود که خان ها هزینه کنند و برای خود دارودسته درست کنند. ژاندارمی منطقه نیز با توجه به اسناد آن دوران چنین معنایی داشت؛ یعنی آمریکایی ها با هزینۀ مردم ایران منافع خود را از طریق رژیم شاه تأمین می کردند و دیگر نیازی نبود که برای ایجاد پایگاه، لشکرکشی کردن و ناو آوردن، هزینه ای پرداخت کنند. شاه این کارها را برای آن ها انجام می داد. به نظر بنده، چنین چیزی برای مردم ایران عزت محسوب نمی شد و این فکر از ذهن های مریض بعضی از سلطنت طلب ها تراوش کرده است.
از منظر عزت ملی، دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جامعۀ ایرانی چه چیزهایی می دانید؟
اولین دستاورد استقلال است؛ استقلالی که معنایش داشتن قدرت تصمیم گیری است، نه رابطه نداشتن با دنیا. ما تصمیم گیرنده هستیم. در دورۀ شاه چنین قدرتی نداشتیم. ما تصمیم نمی گرفتیم، حتی وزیر مالی و دارایی کشور نیز باید از آمریکا می آمد. مستشارهای نظامی کشور باید از آمریکا می آمدند.
تکنسین ها، فوق دیپلم ها و کاردان های آمریکایی بودند که بر اساتید ما ارجحیت داشتند. افسران جزء آمریکایی بر تیمسارهای ایرانی ارشدیت داشتند. تیمسار ما از سروان یا افسر آمریکایی وحشت داشت. به ندرت سرهنگ یا ژنرالی برای مستشاری فرستاده می شد.
حضرت امام (ره)، انقلاب و قانون اساسی
بنابراین استقلال یکی از بحث های عزت ملی برای ایران است؛ چیزی که در زمان پهلوی وجود نداشت. احساس می کردیم کشور مال بیگانگان است. انگار ما برای دیگران کار می کردیم. انقلاب اسلامی به ایران و ایرانی استقلال بخشید. هر بلایی که سر این کشور بیاوریم، خودمان کرده ایم. این شاخص بزرگی است که امروز اجازۀ تجربه کردن را در کشور خود داریم، درحالی که در زمان شاه نه در دانش، نه در تکنولوژی و نه در سیاست این اجازه را نداشتیم؛ یعنی اجازۀ تجربه کردن به ما داده نمی شد. قبل از شاه نیز وضعیت همین طور بود. می گفتند نردبان تجربه برای ما ایرانی ها به پایان رسیده است و غربی ها قبلاً همۀ این راه ها را رفته اند. اگر قرار است ایران کاری بکند؛ آن کار تقلید است.
انقلاب اسلامی حق تجربه کردن را به ما داد. هرچقدر خرابکاری کنیم، باز خودمان تجربه می کنیم و می آموزیم. تکنسین های ایرانی حتی اجازه نداشتند به موتور هواپیما نزدیک بشوند یا به آن دست بزنند، چه برسد به اینکه اوراقش کنند و این گونه تجربه کسب کنند یا مهندسی معکوس انجام دهند. برای کار روی مسائل هسته ای ایران، آمریکایی ها تصمیم می گرفتند.
انقلاب این عزت و کرامت را برای ما قائل شد و به ما حق تجربه کردن داد. هیچ ملتی بدون تجربه کردن رشد نمی کند. ایران حتی حق انتخاب سران و دولتمردان خود را نداشت. حتی شاه مملکت را بیگانگان تعیین می کردند.
در جامعۀ امروز چه مؤلفه هایی ما را در تحقق دستاوردهای مورد تأکید حضرت امام (ره)، انقلاب و قانون اساسی یاری می کنند؟
اینکه آرمان های انقلاب را حفظ کنیم. این قاعدۀ عقلی است که برای دوام هرچیز، باید علل پیدایش آن دوام داشته باشد. بنابراین برای پایدار ماندن و تداوم این انقلاب و این عزت، باید آرمان هایی به وجودآورندۀ این انقلاب پایدار بمانند. انقلاب سه رکن دارد که باید پایدار بماند. اولی استقلال است که دربارۀ آن توضیح داده شد.
دومی آزادی است؛ به این معنا که هیچ کس ارباب ما نیست. توجه بفرمایید که آزادی صرفاً در مقیاس فردی مورد توجه نیست، بلکه آزادی در مقیاس ملی و اجتماعی مدنظر است، زیرا اگر آزادی در مقیاس ملی و اجتماعی وجود نداشته باشد، آزادی فردی نیز وجود نخواهد داشت. بنابراین در استقلالی که عرض شد، بنابر فرمایش حضرت آقا، آزادی در مقیاس ملی مطرح است؛ یعنی دیگران برای شما تصمیم نمی گیرند و برای ما تعیین تکلیف نمی کنند. ما ملتی آزاد هستیم که برمبنای باورها، اعتقادات و قوانین خود برای خود و کشورمان تصمیم می گیریم.
دستیابی به این دو اصل استقلال و آزادی، جز در قالب نظام جمهوری اسلامی برای این کشور میسر نیست. براساس تجربۀ تاریخی خود در دنیا و مدل فرهنگ این کشور، به ما ثابت شده است که در پناه جمهوری اسلامی، عزت و استقلال و آزادی این کشور حفظ خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خاخامهای یهودی:
جموری اسلامی نباید ۴۰ سالگیش رو ببیند
اگر به ۴۰ برسد قدرتش چندین برابر خواهد شد و یهود را نابود خواهد کرد
🔹️ برژینسکی در جلسه ناتو آتلانتیک شمالی :
دنیا وارد یک پیچ تاریخی شده که تابلوهای این پیچ را خمینی و خامنه ای نصب کردهاند!
⚠️چند دقیقه مهم و حیاتی حتما ببینید
ـــــــــــــــــــــــ
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
شهید حسن باقری؛ معجزه انقلاب
امام خامنهای: شهید حسن باقری بلاشک یک طراح جنگی است
چه زمانی؟ در سال ۶۱
کِی وارد جنگ شده است؟ سال ۵۹
این مسیر حرکت از یک سرباز صفر به یک استراتژیست نظامی یک حرکت ۲۰ ساله، ۲۵ ساله است؛
این جوان در ظرف ۲ سال این حرکت را کرده است!
اینها معجزه انقلاب است.
بمناسبت سالروز شهادت نابغه جنگی ایران🇮🇷✌️
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ آموزشی_ایدهپردازی
عملیات ایامالله دههفجر 🇮🇷
👈 برای تماشا وارد لینک زیر شوید:
📽 https://b2n.ir/ideavane3
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
🌸👇🌸
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
دشمن شناسی دانش آموزی.zip
31.12M
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📖مجموعه نمایشگاهی پوستردشمن شناسی دانش آموزی
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
1397_168_chi_boodim_chi_nashodim.pdf
25.57M
📸مجموعه نمایشگاهی:
"چی بودیم؟ چی شدیم؟"
این مجموعه ارزشمند شامل16 تابلو نمایشگاهی است.
بخش ها:
از طاغوت تا حکومت اسلامی
از وابستگی تا استقلال
از شرمندگی تا افتخار مسلمانی
از انزوای دین تا دینداری
از برادر خواندگی یهود تا عزت شیعه
از خودباختگی تا خودباوری
و...
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
1_1412870501.pdf
3.92M
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📖کتاب(قصه انقلاب)
📖داستان روایت آغازنهضت وانقلاب حضرت امام خمینی(ره)ازسال۴۲تابهمن ۵۷ بصورت ده قصه درقالب کاربرگ رنگ آمیزی
✍مورداستفاده درمقطع ابتدایی
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مثالی زیبا و تأمل برانگیز از یک جوان روستایی
ریشه یابی علت وجود شبهه در ذهن مخاطب
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
✍️ شبهات دانش آموزی
❌ کشور ما که سومین تولید کنندهی گاز دنیاست چرا باید در زمستان خودش گاز کم بیاورد و گاز برخی از مناطق فشارش کم شود و قطع شود یا از کشوری مثل ترکمنستان گاز بخرد و او هم وقتی خودش گاز کم بیاورد گاز ایران را قطع کند؟!
🔶 اول: اگر ایران گاز خودش را صادر میکند چون گاز خودش را گرانتر میفروشد و در مقابل گاز ارزانتر میخرد.
🔷 دوم: گازی که ایران از دیگران میخرد برای مناطقی استفاده میکند که از ذخایر خود ایران دور هستند و هزینههای زیادی نیاز است که آن را از معادن گاز خود ایران به آن مناطق بفرستند ولی با خرید از کشورهایی که به آن مناطق نزدیک هستند هزینه کمتری میکند.
🔻 مثل خرید گاز از ترکمنسان برای مناطق شمالی که به صرفهتر است. چون تا بخواهد بیش از 1000 کیلومتر گاز را از جنوب به شمال ایران انتقال دهد از ترکمنسان که نزدیکتر است میخرد که هم انتقالش کمتر هم کم هزینهتر و ارزانتر است.
🔶 سوم: اما اینکه آن کشور وقتی خودش کمبود گاز داشته باشد گاز ما را قطع میکند بستگی به قرداردی است که بین دو کشور صورت گرفته است اگر آن کشور عهد کرده در صورت نیاز خودش گاز کشور خریدار را کم کند طبق قرداد عمل کرده است. و به این خاطر فشار گاز آن مناطق کم میشود.
🔻همانطور که در صورت کمبود گاز داخل کشور صادرات ما نیز به کشورهای دیگر قطع میشود. و اگر هم صادراتی باشد جنس گازش با گاز مصرفی ما تفاوت دارد.
🔷 چهارم: نکته دیگر خط لوله گاز در ایران ۳۵۰ هزار کیلومتر است(حدود ۴۰هزار کیلومتر خطوط پرفشار و ۳۰۰هزار کیلومتر شبکه فرعی).
🔻 این یعنی تقریبا ۹ برابر خط استوا؛ میتوانید با این خط لوله ۹ بار دور زمین را لولهکشی کنید؛ گاز رسانی به دورترین نقاط کشور از روستاهای لب مرز تا کوهستانهای برفگیر. این رکورد در جهان کمنظیر است. و برای این مقدار از خطوط لوله کشی سومین کشور تولیدکننده گاز دنیا که سهله اولین تولید کننده گاز دنیا هم باشید باز گاز کم میآورید و با افت فشار گاز روبهرو میشوید.
🔶 پنجم: آمریکا و روسیه اولین و دومین تولیدکننده گاز دنیا، 20 درصد از گاز مصرفی خود در اوج سرما را از طریق ذخیرهسازی گاز تامین میکنند. یعنی در زمانی که اوج مصرف گاز نیست گاز را ذخیره میکنند تا در زمان اوج مصرف گاز، با کمبود گاز مواجه نشوند.
🔷 ششم: البته ایران هم در دولتهای قبل این کار را میکرد و با ذخیره سازی گاز در فصل گرما در زمستان از گاز ذخیره استفاده میکرد اما در سال 97 شرکت ذخیرهسازی گاز توسط دولت دوازدهم منحل شد و باعث مشکل کمبود گاز در اوج سرما و مصرف گاز شدیم.[1]
🔶 هفتم: با روی کارآمدن دولت سیزدهم دوباره پروژههای ذخیرهسازی گاز در ۱۴ طرح با مجموع سرمایهگذاری ۵ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفت و تا سال ۱۴۰۶ ایران به ظرفیت عرضه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز خواهد رسید.[2]
منابع:
[1]ـ ـ سایت خبرگزاری فارس، ۴ بهانه عجیب درباره علت انحلال شرکت ذخیرهسازی گاز در دولت روحانی،27 بهمن 1401.
[2]ـ همان.
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
1_2946140798.zip
3.77M
📚روزشمار وقایع انقلاب
👈جهت استفاده مدارس در مراسمات ایام الله دهه فجر
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
در مسیر پیشرفت.pdf
2M
🔰 فایل کتاب دستاوردهای یکساله جمهوری اسلامی با عنوان در مسیر پیشرفت منتشر شد
🔴 این محتوای بسیار کاربردی، مناسب برای همه مردم، بهویژه سخنرانان، اساتید حوزه و دانشگاه و طراحان و موشنگرافان و... خواهد بود.
⁉️ در یکسال اخیر برای حل مشکلات خودرو چه اقداماتی انجام شد؟
⁉️ در یکسال اخیر در حوزه پیشرفتهای علمی و دانش بنیان چه گامهایی برداشته شد؟
⁉️ در یکسال اخیر در زمینه بهداشت و دارو چه مسیری طی شد؟
⁉️ در یکسال اخیر در رابطه با کاهش تورم چه اقدامی انجام شده است؟
⁉️ در یکسال اخیر در رابطه با مسکن چه اقدامی انجام شده است؟
‼️و...
اندیشکده راهبردی سعداء
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
Ejraye Gooroohi - Be Laleye Dar Khoon Khofte.mp3
1.32M
🔸سرودهای 🇮🇷 دهه فجر 🇮🇷
🎵به لاله در خون خفته
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
یاردبستانی من.mp3
2.28M
🔸سرودهای 🇮🇷 دهه فجر 🇮🇷
🎵یاردبستانی من
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
انقلاب ۴۳ساله.pdf
8.49M
✳️پاورپوینت با موضوع پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی
چرا انقلاب کردیم؟
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2
نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی.pdf
447.2K
📚متن سخنرانی
📜عنوان: نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @Tebyangonabad2