eitaa logo
قرارگاه فرهنگی عمار
464 دنبال‌کننده
35.2هزار عکس
21.8هزار ویدیو
150 فایل
✊... " ما تا آخر ایستاده ایم " ...✊ 💪... مقاومت رمز پیروزیست ...💪 ☎️ تماس با ما : @MMirzaei72 ✍انتقاد ... پیشنهاد ... عضویت و همکاری 🔴 عمار در اینستاگرام : shahriyar_ammar@
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام سجاد (ع) و تحقق جامعه آرمانی خیررسان 🔹معرفت دینی، موجب تکامل روحی انسان در دو بعد فردی و اجتماعی می‌شود، به همین جهت است که کلام گهربار معصومین علیهم‌ السلام ضرورتاً باید در پیشانی همه کارهای جامعه اسلامی قرار گرفته، و همت و رغبت همگان در تحقق بخشیدن به کلام آن بزرگواران باشد. برای ساخته شدن ، راهی نیست جز آن که همه افراد آن جامعه، به سهم و اندازه و توان خود در شکل‌دهی ارزشهای واقعی جامعه نقش داشته باشند. در این باره، سخن بسیار راهگشای (ع) میتواند محور اساسی نیل به چنین جامعه آرمانی باشد. امام زین‌العابدین (ع) در این باره با زبان دعا و درخواست از خدای متعال، عرض میکنند: «به دست من برای مردم و جاری کن و آن را با منّت‌گذاری من تباه مکن، و مرا اخلاق والا عطا فرما و از فخرفروشی نگاه‌دار». [۱] 🔹در دین اسلام رساندن به دیگران، یکی از دغدغه‌های اساسی مؤمنان شمرده شده است؛ تا جایی که رسول خدا (ص) میفرماید: «هرکس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، مسلمان نیست». [۲]  به جامعه اسلامی، ابعاد و مصادیق گوناگون و مصادیقی متناسب با شرایط زمان و مکان دارد. برای گسترش افراد جامعه نسبت به یکدیگر مراحلی قابل تصور است؛ چنانکه در دعای مذکور امام سجاد (ع) نیز دیده میشود. شوق و رغبت درونی آن حضرت، اولین عامل سوق‌دهنده ایشان به سوی نیکی‌رسانی به مردم است و به همین خاطر است که از خدای متعال درخواست میکند او را واسطه خیررسانی به مردم قرار دهد. 🔹با اینکه به نظر میرسد این مرحله، چندان اهمیتی نداشته باشد، اما در واقع مهم‌ترین مرحله برای خیررسانی به مردم همین مرحله است. در توضیح آن باید گفت؛ کسی میتواند خواهان واقعی خیر رسیدن به دیگران باشد که قبل از آن، روح خود را از رذایل اخلاقی بزرگی همچون تنگ نظری، حسد، تکبر و... آسوده کرده باشد. در غیر اینصورت، همچنان که در عبارت بعدی دعای امام سجاد (ع) آمده است، شخص در هنگام کمک به دیگران، ارزش و فایده کار خود را با منّت نهادن بر دیگران از بین می‌برد و کار خود را ضایع می‌کند؛ به عبارت دیگر کسی می‌تواند میل و رغبت وافر نسبت به به دیگران داشته باشد که راه دل خود را از هر مانع اخلاقی هموار ساخته باشد. 💠ریشه‌های منت‌گذاری 🔹با اینکه گاهی، اخلاق اطرافیان موجب می‌شود تا انسان نیز همانند آنها به در کارهای خیر عادت کرده باشد، اما منت نهادن در هنگام انجام خوبی‌ها، ریشه‌هایی عمیقتر از این دارد. ضعف ایمان به خدا و یا غفلت از آخرت از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود انسان به جای امید داشتن به اجر اخروی، درصدد یادآوری کار نیک خود برآید. قرآن کریم، را از نظر تأثیر، همانند ریاکاری دانسته و میفرماید: «اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، صدقه‌‏هاى خود را با و آزار، باطل نکنید، مانند کسى که مالش را براى خودنمایى به مردم، انفاق میکند و به خدا و روز بازپسین ایمان ندارد». [۳] 💠ضعف شخصیت درونی 🔹تفاوت اساسی و درونی انسان های کریم با دیگر افراد این است که آنها بر خلاف دیگران، ظرف دل خود را با ارزش‌تر از آن میدانند که بخواهند آن را با دلبستگی‌ های کم ارزشی مثل مادیات و یا با اخلاقهای پستی همچون تکبر و حسد پر کنند. کسی که کار خیر خود را به دیگران گوشزد میکند، شرایطی دارد که کار نیکش، دلش را پر کرده؛ در حالی که افراد بزرگوار، از سویی کارهای نیک خود را به راحتی فراموش میکنند و از سوی دیگر، کار نیک دیگران را یادآوری میکنند؛ چنانکه امیرالمؤمنین (ع) در این باره میفرماید: «هرگاه کسی در حق تو احسان و کار خوبی انجام داد آن را یادآور شو و هرگاه تو کار خوبی در حق کسی انجام دادی آن را فراموش کن». [۴] 🔹عدم توانایی در فراموشی کارهای خوبی که انجام داده‌، از سویی و یادآوری آنها به دیگران که موجب از دست رفتن ارزش آن کار نیک میشود، از سوی دیگر، نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی درونی و شخصیتی فرد در فراموش کردن کارهای نیکش است. همچنان که در ادامه دعای امام سجاد (ع) آمده است، نشانه دیگر ضعف شخصیت افراد آن است که به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند یا میتوانند انجام دهند به دیگران فخرفروشی میکنند. امام علی (ع) نیز در این باره میفرماید: «فخرفروشى، از بى‌مقدارى است». [۵] برای داشتن جامعه‌ای بزرگ و آرمانی، باید همه افراد، دلهایی بزرگ، همت هایی برای به یکدیگر بدون منت گذاری داشته باشند. پی نوشت‌ها؛ [۱] صحیفه سجادیه، نیایش بیستم [۲] علل الشرائع، ص۱۳۱ [۳] بقره، آیه ۲۶۴ [۴] مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۲، ص۳۶۱ [۵] تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۰۷ حجت‌‌الاسلام محسن رفیعی استاد حوزه علمیه قم منبع: تسنیم @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_eng
⭕️اعتقاد به مهدویت منشأ امید 🔹چند خصوصیت در این عقیده‌ی هست، که این خصوصیات برای هر ملتی، در حکم خون در کالبد و در حکم روح در جسم است. یکی، است. گاهی اوقات دست های قلدر و قدرتمند، ملت های ضعیف را به جایی می رسانند که امیدشان را از دست می دهند. وقتی امید را از دست دادند دیگر هیچ اقدام نمی کنند، می گویند چه فایده ای دارد؟ ما که دیگر کار از کارمان گذشته است، با چه کسی دربیفتیم؟ چه اقدامی بکنیم؟ برای چه تلاش بکنیم؟ ما که دیگر نمی توانیم! اعتقاد به ، به وجود مقدس مهدی موعود (ارواحنا فداه)، را در دل ها زنده می کند. هیچ وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی شود. چرا؟ چون می داند یک پایان روشن حتمی وجود دارد، برو برگرد ندارد. سعی می کند که خودش را به آن برساند. بیانات مقام معظم رهبری ۷۶/۰۹/۲۵ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ لَيْسَ الْإِيمَانُ بِالتَّحَلِّي وَ لَا بِالتَّمَنِّي وَ لَكِنَّ الْإِيمَانَ مَا خَلَصَ فِي الْقَلْبِ وَ صَدَّقَهُ الْأَعْمَالُ. ایمان نه به‌ظاهر است و نه به آرزو، بلکه ایمان آن است که در دل خالص باشد و عمل آن را تصدیق کند. بحار الانوار، ج ۶۶، ص: ۷۲ ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
نهج البلاغه حکمت 251 - تلخى هاى و شيرينى هاى دنيا و آخرت‏ 🔸وَ قَالَ عليه‌السلام مَرَارَةُ اَلدُّنْيَا حَلاَوَةُ اَلْآخِرَةِ وَ حَلاَوَةُ اَلدُّنْيَا مَرَارَةُ اَلْآخِرَةِ 🔹و درود خدا بر او، فرمود: تلخكامى دنيا، شيرينى آخرت، و شيرينى دنياى حرام، تلخى آخرت است ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ مشکلات شما... تنها عکس‌العمل بخشی از خلاف‌ها و کارها بد خودتان است... البته خدا خیلی از گناهانتان را می‌بخشد 📖 سوره شوری آیه ۳۰ ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
✍آیت الله قاضی طباطبایی: ‏لقمه حرام انسان را دشمن دین می‌کند همانطور که ٣٠ هزار حرام خوار در روز عاشورا با امام حسین علیه السلام دشمنی کردند. لقمه شبهه ناک هم انسان را شبهه افکن در دین می‌کند. ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹علامه طباطبائی: برای اینکه خیر و برکت وارد زندگی شما بشه و شر و گرفتاریها از زندگی شما دور بشه دائم در هر جا که هستید سوره قل هو الله احد را بخوانید و هدیه کنید به امام زمان علیه السلام ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکر نعمت، نعمتت افزون کند 💠🔹مرحوم شیخ صدوق با سند مذکور از حسین بن عمر بن یزید از مردی از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام روایت کرده که فرمود: هر کس در هر روز هفت مرتبه بگوید: 《اَلْحَمْدُ للهِ عَلىٰ کُلِّ نِعْمَةٍ کَانَتْ أَوْ هِیَ کَائِنَةٌ》 شکر نعمت‌های گذشته و آینده را نموده باشد ↲ثواب الأعمال و عقاب الأعمال جلد۱، صفحه۹، حدیث۱ ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تاثیر وراثت در تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره) 🔹از آن وقتی که حاصل نشده بین پدر و مادر، برای ساختن انسان دستور دارد چه زنی را انتخاب کند، چه مردی را آن زن انتخاب کند، وضع اخلاقی‌اش چه جور باشد، وضع دیانتش چه جور باشد. یک نفر زارع وقتی می‌خواهد یک زراعتی بکند و یک تخمی را در یک زمینی کشت بکند، این زمین را باید ملاحظه بکند، آن چیزهایی که موجب تربیت این است باید ملاحظه بکند، این چیزهایی که وقتی ظهور پیدا کرد، باید آنها را ملاحظه کند که چه چیز مفید با این است، چه چیزهایی مخالف با این است، از آن رد بکند؛ باید همین طور مواظبت کند تا وقتی که رشد کرد و به ثمر رسید. همین معامله را با افراد کرده است. یعنی معامله یک نفر زارع که می‌خواهد یک کِشتی بکند و می‌خواهد از آن استفاده بکند. از قبل از اینکه کشت بشود دستور دارد و چه جور باید باشند، یعنی چه جور باید باشد. 🔹این برای این است که ملاحظه عاقبت این امر را کرده است که اگر [یکی از] پدر و مادر مثلًا اخلاقش فاسد باشد، اعمالش اعمال غیر انسانی باشد، این بچه‌هایی که پیدا می‌شود به واسطه وراثتی که هست در کار اینها هم در او تاثیر دارد؛ و لهذا مثل یک کشت‌کار بسیار دقیق، بسیار دلسوز، اسلام به نوع انسان مراعات کرده است. و از آن اول تا زمانی که ازدواج می‌شود؛ ازدواج که شد، چه تربیتی در ازدواج است. بعد در قضیه لقاح چه جور آداب؛ آداب بسیار در آنجا هست. بعد در زمان حمل آداب بسیار در آنجا هست. بعد در زمانِ - عرض می‌کنم - رضاع آداب بسیاری در آنجا هست. بعد در دامن مادر آدابی هست. بعد در ظل پدر آدابی هست. بعد در مدرسه آدابی هست. بعد در اجتماع آدابی هست. این بچه را از آن وقتی که باز به دنیا نیامده مراعات کرده تا برسد به مرتبه عالی، و برای همه‌ی اینها دستور دارد. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۷/۱۱/۳۰ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️هدف از خلقت، عبودیت است برای همۀ بشر 🔹باید همۀ ما متوجه و ملتفت باشیم که هدف از خلقت، است برای همۀ بشر. باید بدانیم که این یک کلمه «إِلّا لِیَعْبُدُونِ» [ذاریات، ۵۶]، معنایش این است که هرچه هست و نیست، در همین عبودیت خداست. هرچه هست و نیست، در تحصیل رضای خداست؛ در اعتقادات و در عملیات. باید بدانیم که حقِّ میل به یمین و یسار [تمایل به راست و چپ] نداریم [بلکه] باید در [حرکت کنیم.] «أَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُستَقِیمٌ». [یس، ۶۱]   🔹باید بدانیم که تمام نتیجه و تمام سعادت در این است که ما موفق باشیم که عزم ثابتِ مستمر بر ، در اعتقادیات و در عملیات داشته باشیم. باید همین را هم از خدا و از مقربین خدا و از انبیا و اوصیا و وصیّ وقت [امام زمان علیه‌السلام] بخواهیم [که] از خدا بخواهند که ما موفق باشیم به اینکه در هر آن، هرجا باشیم، فقط و فقط را در نظر داشته باشیم. بخواهد، برویم؛ بخواهد، بایستیم. بخواهد، حرکت کنیم؛ بخواهد، ساکن باشیم.   بیانات حضرت آیت‌الله بهجت ۸۰/۱۲/۱۲ منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثارمعظم‌له @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله:  🔸يا علِيُّ! لَو لا أنتَ وَ شيعَتُكَ ما قامَ للهِ دِيِنٌ؛  🔹اى ! اگر تو و شيعيانت نبوديد، دينى براى خدا پا برجا نمى ماند. 📕بحارالأنوار، ج ۳۹، ص ۳۰۷ @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️قضا و قدر الهی چه نقشی در زندگی ما مسلمانان دارد؟ 🔹اعتقاد به و از آن اندیشه هایی است که در طول تاریخ به نوعی با ساختارهای قدرت مرتبط بوده است. پادشاهان مستبد دوست داشتند که مردم باشند، به خاطر اینکه هر بلایی سر مردم بیاورند، مردم بگویند که قسمت و تقدیر ما این بوده است. یکی از پیامدهای اجتماعی جبرگرایی این است که فرد برای تغییر شرایط موجود تلاش نمیکند. اگر شما احتمال بدهی که در کنکور قبول میشوی، سعی می‌کنی که در کنکور قبول بشوی، ولی اگر فکر کنی که دست من نیست و قبلا مقدر شده است، اگر قرار است که قبول بشوم، میشوم و اگر قرار باشد که قبول نشوم، نمیشوم و درس خواندن من هیچ فایده ای ندارد. شما وقتی تلاش میکنی، که فکر کنی قبول شدن شما دست خودت است. حکام جور همواره تلاش میکردند که مردم جبرگرا بشوند و نخواهند که حق شان را از حاکمان بگیرند و بگویند که قسمت ما همین بوده است. «گلیم کسی را که بافتند سیاه - با آب زمزم و کوثر، سفید نتوان کرد». این نگاه دو کس است: یکی نگاه انسان تنبل که میخواهد توجیهی برای تنبلی اش داشته باشد. یکی حاکمان و مستبدانی که نفعشان در تنبلی مردم است. 🔹علامه اقبال لاهوری میگوید: بعد از هر شکست بزرگ، ملتهای شکست خورده نگاه جبرگرانه پیدا میکنند. مثلا مغول، مردم کشورهای اسلامی را شکست داده و اذیت کرده و بعد اشعار جبرگرانه در آن دوره در میان مردم زیاد است. زیرا این جبرگرایی نوعی واکنش مردم است برای اینکه شکست خودشان را توجیه کنند و خودشان را آرام کنند، فرافکنی بکنند و بگویند که خدا این کار را خواست و تقدیر الهی بوده است و بگویند که کاری از دست ما برنمی‌آید. وقتی اسرای کربلا را به دارالعماره‌ی کوفه می آورند، ابن زیاد ملعون به امام سجاد (ع) نگاه میکند و میگوید که این کیست؟ می‌گویند که ایشان علی پسر امام حسین (ع) هستند. ابن زیاد با بی ادبی می‌گوید که مگر علی بن حسین (اشاره به حضرت علی اکبر ع) را خدا نکشت؟ امام سجاد (ع) می‌فرمایند: آن علی بن حسینی که کشته شده برادر بزرگ من بود و او را خدا نکشت، بلکه مردم کشتند. ابن زیاد می‌خواست از خودش رفع اتهام بکند و بگوید که حضرت علی اکبر (ع) را خدا کشت. 🔹 نوعی است. جامعه‌ای که دنبال است فرسوده میشود و خالی از شوق و ذوق عمل می‌شود. در جوامعی که به معتقد هستند، در یک جاهایی خسته میشوند و به درهای بسته می‌خورند؛ آن جوری که می‌خواهند نتیجه نمی‌گیرند و ناامید می‌شوند. به نظر می‌رسد جبر و اختیار که است از این جهت به ما کمک میکند که ما نوعی بالانس معنوی و فکری هم پیدا می‌کنیم. یعنی ضمن اینکه موظف هستیم که تلاش کنیم، از آن طرف میدانیم که همواره یک منبع مطمئن حمایت کننده در کنار ما هم وجود دارد. من تلاش خودم را میکنم و از او هم کمک میگیرم، پس حتما برای من اتفاق خوبی خواهد افتاد. ما می‌گوییم: مال حلال را دزد نمی بَرَد، ولی اگر مالِ حلال را هم مواظبش نباشید دزد می برد. 🔹مردم در راهی با پیامبر (ص) می‌رفتند، برای خوردن غذا در وسط راه، همراهان از پیامبر اکرم (ص) پرسیدند که پای شترها را ببندیم یا توکل بکنیم؟ مثل این که بگوییم خودرومان را قفل کنیم و به دزدگیر مجهز نماییم، یا بدون این اقدامات، به خدا بسپاریم؟ پیامبر (ص) فرمودند: شترها را ببندید و توکل کنید. شاعر که می‌گوید: با توکل زانوی اشتر ببند، اشاره به این حدیث است. پس خودروتان را قفل کنید و توکل هم بکنید. خودروتان را قفل کنید، زیرا اگر اینکار را نکنید آن را می‌دزدند؛ و هنگام قفل کردن توکل هم بکنید، زیرا خیلی از خودروها را هم قفل کردند، ولی باز دزد آن را برد. پس مال حلال را هم دزد می‌برد. کسانی که در ازدواج‌ هایشان انتخاب‌ های موفق می‌کنند، می‌گویند که ما حواسمان را جمع کردیم، ولی در ازدواج‌هایی که به شکست ختم می‌شود، می‌گویند که بخت ما یا قسمت ما این بود. کسی که اشتباه کرده، برای اینکه وجدان خودش را آرام کند می‌گوید که قسمت ما این بود. یا اینکه بقیه برای اینکه او را آرام کنند می‌گویند که قسمت تو بود و خدا را هم بدهکار می‌کنند. حقیقت این است که خداوند تعهد نکرده است که کوتاهی‌های ما را جبران بکند. منبع: راسخون @tabyinchannel منبع ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️السَّلامُ عَلَیکِ یَا أُمّ البَنِین وَ بَاب الحَوَائِج هرکـــس گره افتاده به کـــارش خـــبر کنید روضـــه به نامِ مـــادر ســـقّای کـــربلاست.... ▪️ سالروز وفات شهادت گونه مادر ادب و وفا حضرت ام البنین (س) تسلیت باد (س) ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 قربان شهامت این زن ◾️روضه‌خوانی تکان‌دهنده‌ و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها ◾️ انتشار به‌مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
ام البنین است دیگر! عباس بزرگ می کند که بشود عصای دست حسین ... ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
🏴 ▪️سرشته از غم زهرا گلش بود نگاه تار زینب قاتلش بود... ▪️نیفتاد از لبش نام حسینش اگر چه داغ سقا بر دلش بود... 🥀درود خدا بر بانویی که بعد از شنیدن خبر شهادت چهار دلاورش گفت: فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است، فدای حسینم باد. 🥀وفات ام الشهدا، مادر ادب حضرت علیهاالسلام بر ارواحنا فداه و منتظران حضرتش تسلیت باد🥀 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
السلام علیکِ یا عزیزة الزهراء ﺷﻬﻴﺪ ثانی ﮐﻪ ﺍﺯ ﻓﻘﻬﺎﯼ بزرگ ﺷﻴﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﺪ:‌ ﺍﻡ ﺍﻟﺒﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﻭ ﻋﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺑﻮﺩ. ﻭﯼ ﻣﺤﺒﺘﯽ ﺧﺎﻟﺼﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻭﻗﻒ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﯽ ﻭاﻟﺎ ﻭ ﻣﻮﻗﻌﻴﺘﯽ ﺍﺭﺯﻧﺪﻩ ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺯﻳﻨﺐ ﮐﺒﺮﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮﺵ ﺷﺘﺎﻓﺖ ﻭ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﭼﻬﺎﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﻴﺖ ﮔﻔﺖ. ﭼﻨﺎﻥﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻋﻴﺎﺩ ﻧﻴﺰ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ، ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮﺵ ﻣﺸﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ربانی خلخالی ،کتاب چهره درخشان قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام,ج۱,ص۶۰ ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab
🥀 ای بانی اشک و روضه های سقا ای فاطمۀ دوّم بیت مولا از دامن تو روح ادب را آموخت آن تشنۀ بی دست کنار دریا (س) 🥀 .🏴 ✳️ 🆔 https://eitaa.com/ammar_enghlab