📌 #رشته_توییت درباره سقط جنین در ایران
1️⃣ طبق پژوهشهای میدانی، سقطجنین در خانوادههای ثروتمند، بیشتر است.
بیش از ۸۰ درصد سقطکنندهها از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده میکردهاند؛
«نگاه منفی اجتماع نسبت به داشتن فرزند بیشتر» و «رواج فرهنگ تکفرزندی» از مهمترین عوامل سقطجنین در ایران بوده است.
2️⃣ بعد از انتشار گزارشم درباره آمار تکاندهنده سقط جنین در کشور، از ایراناینترنشنالِ سعودی تا فاطمه دانشور» عضو شورای شهر تهران تلاش کردند این موضوع رو به سیاستهای جمعیتی و عدم دسترسی به روشهای تنظیم خانواده ربط دهند. در حالیکه پژوهشها کاملا «عکس این موضوع» را ثابت کردهاند.
3️⃣ مهمترین و گستردهترین پژوهش در این خصوص تحقیقی است که دکتر «امیر عرفانی» استاد جامعهشناسی سلامت دانشگاه نیپسینگ کانادا روی چند هزار نفر از زنان تهران، انجام داده؛ این تحقیق در دو بازه زمانی به فاصله ۵سال انجام شده است؛ در ادامه، به مهمترین نتایج آن اشاره میکنم.
4️⃣ مهمترین نکته اینکه طبق این پژوهش در «بیش از ۸۰درصد» موارد سقط، بارداری در حین استفاده از روشهای پیشگیری بوده. این یعنی آمار بالای سقط جنین، ارتباطی به دسترسی نسبت به وسایل پیشگیری ندارد
5️⃣ نکته مهم بعدی اینکه بیشترین موارد سقط مربوط به «زنان ثروتمندتر» بوده. یعنی برخلاف القائات، مشکل اقتصادی خانواده عامل گرایش به سقط نبوده.
[ضمن اینکه طبیعتا این زنان، دسترسی آسان و بدون مشکلی به امکانات پیشگیری داشتهاند].
6️⃣ سوم بیشتر زنانی که اقدام به سقط میکنند، «دارای تکفرزند» یا «بدون فرزند» هستن. این یعنی عدم تمایل به داشتن فرزند، تحتتاثیر فرهنگ فردگرایی سالهای اخیر، یکی از علتهای اصلی سقطجنین تو کشور ماست
7⃣ پژوهشهای دیگر هم این نتایج را تأیید کردهاند؛ از جمله تحقیقی که رقیه نوریزاد (دانشجوی دکترای دانشگاه شهید بهشتی) روی زنان آذری زبانی انجام داده که تجربه سقط جنین داشتهاند.
💢 بر اساس این تحقیق، یکی از دلایل اصلی اقدام به سقط، «نگرش منفی اجتماع نسبت به فرزند بیشتر» بوده است.
8⃣ در این تحقیق آمده:
نگرانی از عدم پذیرش اجتماع بهعلت محدودیتهای اجتماعی فرزندآوری (ترویج فرهنگ تکفرزندی و دو فرزندی)، یکی از ابعاد اصلی نگرانی زنانی است که اقدام به سقط نمودهاند. یعنی سقط در خلأ اجتماعی رخ نمیدهد و گاهی جو فرهنگی جامعه، زنان را به سوی سقط سوق میدهد.
9⃣ نوریزاد در ادامه به سایر پژوهشهایی که در این خصوص انجام شده، اشاره میکند و مینویسد: سایر مطالعات ایرانی نیز «نگرش منفی اجتماع نسبت به تعدد کودکان» را در عدم تداوم بارداری ناخواسته مؤثر گزارش کردهاند.
🔟 در انتهای این پژوهش دانشگاهی تأکید شده «با اینکه طی سالهای اخیر سیاست جمعیتی ایران در جهت تشویق به افزایش فرزندآوری تغییر کرده است، اما هنوز فرهنگ تکفرزندی و دو فرزندی بسیار رایج میباشد؛ به طوری که درک و تجارب زنان ایرانی از بارداری ناخواسته را تحتتأثیر قرار داده است.»
👤 سیده راضیه حسینی
💠 @ammar_iran
مصی علینژاد بعد ازمصاحبه با پسر خارج نشین #شهردار_قم، میگه: ادعا میکردن میخوان انقلاب رو صادر کنن اما فرزندانشون رو صادر کردن...
سرکارخانم! صادرات انقلاب، تخم و ترکه خاتمی، روحانی، لاریجانی و شهردار قم نیستن؛ صادرات انقلاب، شهیدان هادی نصرالله و ابراهیم حوثی و ۶پسر شهیدِ شیخ زکزاکی هستن!
💬 فرید ابراهیمی
💠 @ammar_iran
4_6001387296241222840.mp3
10.17M
🎙نماهنگ «خورشید نیزهها»
🔹نماهنگ «خورشید نیزهها» با صدای امیر عباسی مداح اهل بیت(ع) و همراهی گروه سرود احلی من العسل منتشر شد.
💠 @ammar_iran
وقتی از یکسو دقیقاً چند روز مانده به پایان ضرب الاجل دوم، جناب #نوبخت صحبت از #خزانهی_خالی و سختی تامین بودجه میکند و #روزنامه_شرق از ترزیق ۵ تا ۱۵ میلیارد دلار به #اینستکس در صورت توقف روند کاهش تعهدات برجامی خبر میدهد، معلوم میشود که تمام آنچه در این چند روز در حول و حوش اجلاس سران جی۷ رخ داده صرفاً برای ممانعت از برداشتن #گام_سوم از سوی ایران بوده ولاغیر!!
➕ البته بماند که این روزنامه در سابقهاش تضمین دانستنِ #امضای_کری در زمانِ تصویب #برجام نیز وجود دارد!!
💠 @ammar_iran
▪️شاخص مهم عزاداریِ سیاسی چیست؟
▪️عزاداری غیرسیاسی چگونه است؟
🔻 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره) - ۱
🔹 از همان اول انقلاب، یک جریانی میخواست عزاداریِ غیرسیاسی را ترویج دهد، و جریان دیگری هم عزاداری و گریه را از نظر سیاسیاجتماعی، مفید نمیدانست بلکه مضر میدانست؛ حضرت امام(ره) با هر دوی اینها مقابله کرد.
🔹 منبر یا روضۀ سیاسی، منبر یا روضهای است که ادامۀ راه امامحسین(ع) و ادامۀ دشمنی با امامحسین(ع) را هم ببیند و ادامۀ طرفداری از امامحسین(ع) را هم ببیند. این یک شاخص برای منبرِ سیاسی است.
🔹 ما در زیارت عاشورا میخوانیم: «انّی سلمٌ لِمَن سالَمَکُم» یعنی ما فقط با امامحسین(ع) «سلم» نیستیم، بلکه با کسانی که در مسیر او هستند نیز «سلم» هستیم و اهلبیت(ع) مکرراً این را به ما سفارش کردهاند.
🔹 ادامۀ ولایتمداری، ولایتمداری نسبت به ولایتمداران است، ادامۀ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هم عزاداری برای همۀ مظلومان عالم است. اهلبیت(ع) فرمودهاند، هرکسی برای مظلومی از مؤمنین و شیعیان ما اشک بریزد، مثل این است که برای ما اهلبیت(ع) اشک ریخته است (امالی مفید/۱۷۵)
🔹 اگر ما برای سیدالشهدا(ع) گریه کنیم اما به کسانی که امروز در راه سیدالشهدا(ع) دارند کشته میشوند، توجهی نداشته باشیم، این نامردی است! اگر علیه حرمله و شمر، لعن کنیم و فریاد بزنید، اما علیه حرملهها و شمرهای زمان خودمان حرفی نزنیم، این نامردی است!
🔹 سیاسینبودن در هیئت، مثل این است که بگوییم: «یا امامحسین(ع)، کسانی که در آن زمان، شما را تیرباران کردند یا متوکل عباسی که در آن زمان، قبر شما را با خاک یکسان کرد، لعنت بر آنها باد، ولی الان اگر کسی بخواهد قبر شما را با خاک یکسان کند، من با او کاری ندارم!»
🔹 همین امروز اگر انگلیس خبیث با ایادیِ خودش میتوانست آیا -مثل متوکلِ عباسی- قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکرد؟! آیا داعشیها را جز همین انگلیس و آمریکا درست کردند؟! اگر نیروهای مقاومت نبودند، آیا داعشیها به دستور سرویسهای انگلیسی، قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکردند؟!
🔹 مگر میشود من به هیئت بروم و علیه شمر بن ذیالجوشن حرف بزنم، ولی نفرت خودم را از انگلیس خبیث، اعلام نکنم؟! در این صورت، اهلبیت(ع) از ما قبول نمیکنند.
#قرارگاه_فرهنگی_عمار
💠 @ammar_iran
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اذن ورود به محرم
🏴 با نوای حاج میثم مطیعی
#قرارگاه_فرهنگی_عمار
💠 @ammar_iran
🌀چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ در اثر سازشِ ابوموسیاشعریها!
🌀اگر ریشۀ تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بررسی کنیم به «خط سازش» میرسیم
🔻 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره)- ۲
🔹 چه شد که امامحسین(ع) به قتلگاه رفت؟ آیا جز در اثر سازشِ اشعثها و ابوموسیاشعریها این اتفاق افتاد؟! در واقع این اشعثها و ابوموسیاشعریها بودند که مقدمات کربلا و غربت امامحسین(ع) را فراهم کردند.
🔹 چرا امیرالمؤمنین(ع) ابوموسیاشعریها را لعنت میکرد؟! آیا جز این بود که آنها دم از صلح میزدند و میگفتند «علی(ع) همهاش جنگ راه میاندازد!» آیا واقعاً علی(ع) جنگ راه میانداخت یا اینکه جنگ را به ایشان تحمیل میکردند؟!
🔹 با اینکه ابوموسیاشعری، خودش رانتخوار بیتالمال بود، مردم برخلاف نظر امیرالمؤمنین(ع)-که میفرمود: «او شایسته نیست»- به ابوموسی رأی دادند.
🔹 چرا ابوموسیاشعری رأی آورد؟ آیا مردم افراد رانتخوار را دوست داشتند؟! نه، بهخاطر اینکه ابوموسی شعار دروغین «صلح» را مطرح میکرد. همینها بودند که مقدمۀ کار یزید را فراهم کردند و یزید را بهقدرت رساندند.
🔹 اگر ریشههای تاریخی مظلومیت امامحسین(ع) را بیان کنید، به خط سازش میرسید و به آن حدیث مشهور میرسید که میفرماید: این امت هم سامری دارد، سامری این امت، شعارش «لا قتال» است و نمونۀ سامریهای امت پیامبر(ص) ابوموسی اشعری و کسانی مثل اشعث هستند. (امالی مفید/ص۳۰)
#قرارگاه_فرهنگی_عمار
💠 @ammar_iran
👤سلسه توییت های استاد #رائفی_پور درباره سریال بوی باران
🔺صدا و سیما جای همه است جز انقلابی ها!
چند قسمتی از سریال #بوی_باران را دیدم
نقد فنی اش به کنار ، شعار زدگی محض ،فیلمنامه هندی ، سیاه نمایی ،وهن حجاب،هزینه بالای تولید و ... هم به کنار
آنچه من دیدم خواسته یا نا خواسته آموزش قدم به قدم تبدیل یک شهروند عادی به یک آشوبگر بود
🔺آموزشهای : ضد بازجویی ،ضد تعقیب و گریز و مراقبت ،ضد رد یابی مخابراتی ، اینترنتی و ماهواره ای ،نقل و انتقال مالی غیر قابل رد یابی و...
نام نویسنده را جستجو کردم
با تعجب دیدم همان نویسنده جنجالی نشریه موج است که به دلیل توهین به امام زمان (عج) در دهه هفتاد تا مرز اعدام هم رفت!!!
🔺بیشتر سرچ کردم ...
دیدم در زمان ریاست ضرغامی بر صدا و سیما ،وی در حکمی او را به عنوان دبیر شورای هماهنگی تولیدات نمایشی سیما ، به منظور طراحی تمهیدات لازم برای بهبود فرآیند تولیدات نمایشی و ارتقای صلاحیت حرفهای ! عوامل مختلف سریالها و فیلمهای تلویزیونی منصوب کرده بوده است!!!
🔺از سال 87 تا 89 نیز قائم مقام مدیركل اداره طرح و برنامه سیما هم تشریف داشته اند
یعنی طرح برنامه هایی كه از تلویزیون نظام اسلامی پخش می شده ابتدا باید از زیردست حضرت ایشان می گذشته!
دیگر آثار این نویسنده در رسانه ملی نیز در زمان خود موجب جنجال بوده است
مانند سکانس بازجویی ها یا دیالوگ نوشابه درسریال نون و ریحون
ظاهرا همینکه بازیگر نقش اول،از اواسط سریال چادری شود(آنهم به بلاهت بار ترین شکل ممکن)برای فریب دادن مدیران سازمان کافی است
تازه اگر بپذیریم نفهم هستند نه مغرض
راستی چشمان سازمانی که پستان گرگ آرم تیم آ.اس.رم را می بیند
اینجا چرا کور می شود؟
#نفوذ
💠 @ammar_iran