─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما باید به عنوان حکومت دینی، فضای گفتوگو را در جهان ایجاد کنیم و اگر اینگونه نشود، هیچ گمکردهراهی هدایت نمیشود. به همین دلیل است که رهبر انقلاب در جایی فرمودند که گاهی میتوان از طریق دیپلماسی به اهدافی رسید که از طریق جنگها نمیتوان. بنابراین نه صلح و نه جنگ، هیچکدام فینفسه دارای ارزش و اهمیت نیستند. آن چیزی که از اهمیت و ارزش برخوردار است، همانطور که گفته شد، حفظ دین، حفظ وحدت امت اسلام و دعوت مردم به دین است.
─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁از سویی دیگر، به نظر میرسد که عدهای یک خلط میان مفهوم «جهاد» و «جنگ» انجام دادهاند و این دو را یکسان میبینند. اسلام دین جهاد است و حضرت زهرا و امیرالمؤمنین نیز جهاد را مایهی عزت اسلام میدانند، اما جهاد لزوماً جنگ نیست. جهاد یک حکم دینی است و تعطیلی و سستی هم ندارد، ولی شکل جهاد الزاماً جنگ نیست. رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی دارند که میفرمایند: رزمندگان یعنی کسانی که در مقابله با دشمن مجاهدت کردند، مجاهدت هم اعم از مقاتله است. مقاتله یعنی جنگ نظامی و مجاهدت مجموعهای از انواع مبارزههاست: جنگ نظامی، جنگ فکری، جنگ روحی، جنگ اجتماعی، مجموعهی اینها اسمش مجاهدت است.
─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁جایی که عزت مسلمانان زیر سؤال برود، عرصهی جنگ است. جایی که اصل دین در خطر باشد نیز عرصهی جنگ است، اما همیشه که چنین شرایطی نداریم. این در حالی است که جهاد همیشگی است. زمانی که صلح تمام میشود، جنگ آغاز میشود و بالعکس. اما جهاد در هر دو حال ادامه دارد و یک کار فیسبیلالله است. این یکسانپنداری •میان جنگ و جهاد•، منجر به همان اشتباهی میشود که حتی صحابهی امام حسن علیهالسلام نیز مرتکب آن شدند و امام را به اتهام اینکه جنگ نکردهاند، زیر سؤال بردند. بنابراین نرمش قهرمانانه یکی از سختترین عرصههای جهاد است که باید به آن دقت شود.
─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁برخی ممکن است نرمش قهرمانانه را به معنای پذیرش خواستههای ناحق طرف مقابل قلمداد کنند، مرز میان نرمش قهرمانانه و ذلتپذیری چیست؟در نرمش قهرمانانه، آن فردی که قهرمان است، اصولی آشکار دارد و با همهی وجود به آن پایبند است و از آن عدول نمیکند اما متناسب با شرایطی که دارد، ممکن است از خود انعطافهایی نشان دهد تا از یکسو نقاط ضعف دشمن را شناسایی کند و از سوی دیگر، حُسننیت خود را نشان دهد. در عین حال آن چیزی که از همه مهمتر است آنکه وجه هدایتگری را نیز بر مخاطب نمیبندد.
─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁در صلح حدیبیه نیز میبینیم که کفار ابتدا «بسمالله» را حذف کردند و بعد نام «رسولالله» را و بعد که پیامبر به مردم بازگشتند، عدهای که کاسهی داغتر از آش بودند، از پیروی پیامبر استنکاف کردند. این در حالی بود که پیامبر اسلام در مقام گفتوگو و مذاکره است و نمیتواند با تندی و خشونت حرف خود را بزند. با پرهیز از کوتهنظری و مقطعنگری است که انسان میتواند به عمق مفهوم و اهمیت نرمش برسد. امام حسن علیهالسلام نیز در یک روایت تصریح میکنند که نمیتوانید حکمت کاری که انجام دادهام را دریابید و اینکه به من خشم میورزید، به دلیل نادانی نسبت به حکمت عمل من است.
─┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما امروز هم به راه علمی باقرین علیهماالسلام، هم سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام، هم ذلتناپذیری امام حسین علیهالسلام و هم همکاری با حکومتها بهصورت «مشروط» نیاز داریم و امکان تفکیک وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب نیز در آن سخنرانی تصریح کردند که اگر دشمن به ما حمله کند و ما را در تنگنا قرار دهد، ما اقدام عاشورایی انجام میدهیم. واضح است که اینجا صحنهی سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام و علم باقرین علیهماالسلام نیست و پیداست که صحنهی شهادتطلبی و کوبیدن بر دهان دشمن مکار است.
─┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
جناب استـــــاد #بــابــــایی
سپـــــــاسگزاریم .عالی
اجرتون با سیـــد الشهدا
علیه الســـــــلام
از همـــــــراهی همـه دوستان
ولایی سپاســــــگزاریم ....
پایان قسمت پنجم
التمــــــاس دعای فرج
یا حسیـــــــــــن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴#ما_ملت_امام_حسینیم
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
〰〰〰〰🏴〰〰〰〰
📖☆◁#کنفــــــرانس_آنلاین
📖☆◁#نگاهی_متفاوت_به_خالق_عاشورا
📖☆◁قسمت #سوم
〰〰〰〰🏴〰〰〰〰
⏰ساعت:19/30
🎙ارائه:جناب دکتر #رجبی نیا
🗣طرح سوال:جناب استاد #علی علی
🆔@porsemanammareyon
🚫#کپی برداری از #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها وگپشن ها بدون اجازه #جایز_نیست
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
197.7K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
486.4K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
512.6K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
199.2K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
984.9K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
جناب دکتر #رجبی نیا
سپـــــــاسگزاریم .خدا قوت
اجرتون با سیـــد الشهدا
علیه الســـــــلام
از همـــــــراهی همـه دوستان
ولایی سپاســــــگزاریم ....
پایان کنفرانس
التمــــــاس دعای فرج
یا حسیـــــــــــن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🕊◁{4⃣}.#بسته_مناسبتی_محرم
🌘◁روز شمار وقایع دهه اول محـــــرم
🔮#اتحادیه_عماریون
🆔 @ammareyon
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
┄═┅═✧❁﷽❁✧══┅┄
🌒#وقایع_روز_پنجـــــم_ماه_محــــــرم_الحرام
یـــــــک نفــــــس آمـده ام تاکــــــه
عمـــــــــــۅ را نـــــــزنـی
کــــه بـــه ایـن سینه مجـــــروح تۅ
بـــــــــا پـــــــا نـــــــزنـی
ذکر لاحــــۅݪ ولا ازدۅ لبش میبارد
باچنیݧ نیـــزه سرسخٺ به لبهانزنی
عمه نزدیک شده برسرگۅداݪ ای تیغ
میشـودبه سوی حنجــــــره حالا نزنی
┄═┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🏴#اتحـــــــادیه_عمــــــــاریون
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
🌒(4)در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام "شبث بن ربعی" را به همراه یک هزار نفر به طرف کربلا گسیل داد.
👤شبث بن ربعی کوفی
يكى از دعوت كنندگان حضرت امام حسين عليهالسلام بود كه ابن زياد به نزد خود خواست او نخست خود را به بيمارى زد ولى شب به پيش او رفت و جايزه گرفت و با چهار هزار نفر به كربلا رهسپار شد و روز پنجم محرم به كربلا رسيدند ۶۱ قمرى
▪اين مرد شخصى منافق و خبيث بود زيرا اول از اصحاب حضرت علىعليهالسلام بود بعد از خوارج شد سپس توبه كرد بعد براى كشتن امام حسين به كربلا آمد و بعد از وقعه كربلا با جناب مختار به طلب خون امام حسين قيام نمود سپس در قتل مختار حضور پيدا كرد و در حدود سال ۸۰ در كوفه درگذشت
┄═┅┅═༅𖣔7⃣𖣔༅══┅─
─══┅═༅🕊🌑🕊༅═┅═┅─
🌀در خباثت اين مرد بى دين كافيست كه صاحب يكى از مساجدى است كه در كوفه بعد از قتل امام حسين عليهالسلام جهت سرور و خوشحالى از كشته شدن امام آنها را تجديد بنا نمودند آن مساجد عبارتند از مسجد اشعث بن قيس °مسجد جرير بن عبدالله بَجَلى ° مسجد سماك بن مخرمه - مسجد شبث بن ربعى
💭اين مرد هزار چهره همان بود كه امام روز عاشورا به او خطاب فرمود:...اى شبث بن ربعى و اى حجّاربن اَبْجر و اى قيس بن اشعث و اى زيد بن حارث مگر شما نبوديد كه براى من نامه نوشتيد كه ميوه هاى اشجار ما رسيده و بوستانهاى ما سبز گشته از براى يارى كردنت لشكرها آراسته ايم.
▪اين وقت قيس بن اشعث گفت ما نمى دانيم چه مى گوئى لكن حكم يزيد و ابن زياد را بپذير، حضرت فرمود لا واللّه هرگز دست ذلت به دست شما ندهم و از شما هم نگريزم.
┄═┅┅═༅𖣔8⃣𖣔༅══┅─
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
🌒(5) عبیداللّه بن زیاد در این روز دستور داد تا شخصی بنام "زجر بن قیس" بر سر راه کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری امام حسین علیهالسلام داشته و بخواهد به سپاه امام علیهالسلام ملحق شود، به قتل برساند. همراهان این مرد 500 نفر بودند.
🌒(6) در این روز با توجه به تمام محدودیتهایی که برای نپیوستن کسی به سپاه امام حسین علیهالسلام صورت گرفت، مردی به نام "عامر بن ابی سلامه" خود را به امام علیه السلام رساند و سرانجام در کربلا در روز عاشورا به شهادت رسید
┄═┅┅═༅𖣔9⃣𖣔༅══┅─
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
🌒 (7)وقوع سریه عبدالله بن انیس .
☄این نبرد از آن جا آغاز گردید که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم با خبر شد که سفیان بن خالد لحیانى در عرنه منطقه اى نزدیک عرفات اردو زده و مردم قبیله خویش و دیگر دشمنان اسلام را گرد آورد و آماده نبرد با مسلمانان است .
👤پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم ، عبد الله بن انیس را به حضور طلبید و وى را ماءمور خاموش کردن این فتنه نمود. عبدالله بن انیس به تنهایى از مدینه خارج شد و بدون این که یار و یاورى با خود داشته باشد، عازم عرفه گردید. پس از چند روز راه پیمایى به اردوگاه سفیان بن خالد رسید.
┄─┅══༅𖣔🔟𖣔༅═┅═┅─
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
🌀عبد الله بن انیس ، پیش از این ماجرا، هیچ گاه سفیان بن خالد را ندیده بود. به همین جهت پیش از حرکت از مدینه ، نشانه هاى وى را از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم درخواست کرد. آن حضرت به عبدالله فرمود: نشانى وى ، این است که هر گاه او را از بینى از او ترسى در تو پیدا مى شود و به یاد شیطان خواهى افتاد و دلت مى خواهد که از او کناره گیرى نمایى .
🗣عبدالله بن انیس گفت : آن نشانى اى که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به من فرموده بود، به محض دیدن سفیان بن خالد در من آشکار گردید. با این که من از هیچ چیز نمى ترسیدم ، با دیدن این مرد، لرزه بر اندامم افتاد ولى خود را کنترل کرده و به وى نزدیک شدم و گفتم که من از قبیله خزاعه ام و براى جنگیدن با محمد بن عبدالله ، به تو پیوسته ام و خواهم در سپاه تو حضور یابم .
┄═┅┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅══┅─
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
☄بدین ترتیب ، عبدالله بن انیس با گفتارى شیرین و خواندن اشعارى دل نواز، سفیان را مجذوب خود ساخت و در اندک مدتى به وى نزدیک گردید
👤سفیان که رهبرى شورشیان و کینه توزان ضد اسلام را بر عهده داشت ، پس از فراغت از امور جارى سپاه به خیمه خویش بر گشت . وى به عبدالله اطمینان کامل پیدا کرده بود. به همین جهت وى را در سراى خویش جاى داد و از او به گرمى استقبال و پذیرایى نمود.
▪اما همین که نیمه شب فرا رسید و همه در خیمه هاى خویش آرام گرفته و به خواب فرو رفته بودند، عبدالله از بستر خویش برخاست و به بستر خالد نزدیک گردید و وى را با زیرکى خویش غافلگیر کرد و سرش را از بدن جدا ساخت و از آن اردوگاه گریخت و به غارى در بلندى هاى اطراف پناهنده شد.
┄═┅┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅══┅─