هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁فدک تا زمان وفات پیامبر صلوات الله در دست حضرت فاطمه سلام الله بود و افرادی به عنوان وکیل، کارگزار و کارگر در فدک کار میکردند.
❍ پس از واقعه سقیفه و به خلافت رسیدن خلیفه اول، او اعلام کرد فدک ملک کسی نیست؛ از این رو آن را به نفع خلافت خود مصادره کرد. مالکیت فدک در دوران خلیفه دوم و سوم نیز به خاندان پیامبر صلوات الله بازنگشت.
✪ گفته شده است خلیفه اول علاوه بر فدک، باغهای هفتگانه • الحوائط السبعة• را از فاطمه گرفت.
❖ نقل شده این باغها اموال مُخیرق یهودی بود که اسلام آورد و وصیت کرد اگر در جنگ کشته شد، باغهایش از آنِ پیامبر صلوات الله باشد. وی در جنگ احد به شهادت رسید. پیامبرصلوات الله نیز این هفت باغ را با فدک به زهرا بخشید.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁پس از تصرف فدک، فاطمه سلام الله نزد خلیفه اول رفت و برای بازگردان مالکیت فدک با او گفتگو کرد.
❏ در این گفتگو که در منابع تاریخی و روایی با اختلافاتی جزئی نقل شده، آمده است؛ خلیفه اول در جواب فاطمه گفت:
❁ از پیامبرصلوات الله شنیده است که اموالش پس از او به مسلمانان میرسد و از او میراثی نمیماند. فاطمه سلام الله پاسخ داد....پدرم این ملک را به من بخشیده است.
☆ خلیفه اول از حضرت فاطمه سلام الله برای اثبات آنکه پیامبرصلوات الله فدک را بدو بخشیده است، شاهد خواست.
✸ به نقل برخی منابع حضرت علی علیه السلام و امایمن شهادت دادندو بنابر برخی دیگر، ام ایمن و یکی از موالی پیامبر صلوات الله و بنابر برخی دیگر امام علی علیه السلام، امایمن و حسنین گواه شدند.
─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁خلیفه اول پذیرفت و کاغذی نوشت تا کسی به فدک دستدرازی نکند. وقتی فاطمه سلام الله از مجلس بیرون آمد، خلیفه دوم او را دید و نوشته را گرفت و پاره کرد.
❍ بنابر برخی منابع ° اهل سنت° خلیفه اول شاهدان فاطمه را نپذیرفت و دو مرد را برای شهادت طلبید.
✪ ابن ابی الحدید عالم سنی میگوید....از ابن فارقی مدرس بغداد پرسیدم آیا فاطمه راست میگفت. ابن فارقی گفت آری. پرسیدم پس چرا خلیفه اول فدک را به او نداد؟
❖ گفت اگر چنین میکرد فردا خلافت را برای شوهرش ادعا میکرد و خلیفه اول نمیتوانست سخنش را نپذیرد؛ چرا که درباره فدک حرف او را بدون شاهد پذیرفته بود.
♤ ابن ابی الحدید در ادامه مینویسد..ابن فارقی اگرچه به شوخی این سخن را گفت، حرفش صحیح بود
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پــــایـــان قسمت اول
─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از بیسیمچی
─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄
❥︎#تسلیت_ایام_فاطمیه
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#یک_ساعت_در_باغ_فدک
📖☆◁#قسمت دوم
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#چهارشنبه1403/08/23
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #نام_ابتکارات
#طراحی_و_تنظیمات_کنفرانس ها_کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
#عماریون_بدون_اجازه_و_به_هر_نحوی_شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁اگرچه منابع تاریخی، سقطشدن محسن را مربوط به ماجرای حمله به خانه زهرا سلام الله دانستهاند،
❏ کتاب الاختصاص، منسوب به شیخ مفید، آن را در ماجرای اعتراض به غصب فدک ذکر کرده و نوشته است
❁ در ماجرای فدک پس از اینکه خلیفه دوم نوشته را خواست، فاطمه سلام الله آن را نداد و خلیفه دوم با لگد به او زد، در حالی که فاطمه سلام الله بر محسن حامله بود
☆ و با این لگد، محسن سقط شد. سپس خلیفه دوم به فاطمه سلام الله سیلی زد و نوشته را گرفت و پاره کرد.
─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁نقل شده است پس از مصادره فدک، امیرالمؤمنین به مسجد آمد و در حضور مهاجر و انصار به خلیفه اول اعتراض کرد چرا فاطمه را از چیزی که پیامبر صلوات الله به او بخشیده، منع کرده است. پس از آن خلیفه اول شاهدِ عادل طلبید که امام علی علیه السلام استدلال کرد
❍ اگر چیزی در دست کسی باشد و دیگری مدعی آن شود، فرد مدعی باید برای خود بینه ° دلیل و شاهد° بیاورد نه فاطمه که فدک از قبل در دستش بوده است.
✪ همچنین نقل شده است هنگامی که خلیفه سوم به خلافت رسید، عایشه و حفصه پیش او رفتند و از او خواستند آنچه پدرانشان °خلیفه اول و دوم° به آنان میدادند، مجدد به آنان بدهد؛ اما خلیفه سوم گفت به خدا سوگند چنین چیزی به شما نمیدهم...
❖ آیا شما دو نفر نبودید که نزد پدرتان شهادت دادید... پیامبران ارث نمیگذارند. روزی چنین شهادت دادید و روزی میراث پیامبر صلوات الله را درخواست میکنید؟
─┅═══༅𖣔🔟𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁پس از بینتیجه ماندن دادخواهی فاطمه سلام الله نزد خلیفه اول ، فاطمه به مسجد پیامبر رفت و خطبهای را جهت روشنکردن ماجرا و بازپسگرفتن فدک در جمع صحابه خواند.
❏ فاطمه سلام الله در این سخنرانی که به خطبه فدکیه مشهور است از غصب خلافت گفت و سخن خلیفه اول را تکذیب کرد که طبق چه قانونی او را از ارث پدر محروم کرده است؟! آیا آیهای از قرآن چنین گفته است؟! و سپس او را به دادگاه خداوند در روز رستاخیز واگذار کرد و یاران پیامبر را به پرسش گرفت چرا در مقابل این ستمها ساکت نشستهاند.
❁ فاطمه سلام الله آشکارا گفت که آنچه آنان ° خلیفه اول و اطرافیانش° کردهاند، شکستن سوگند • نکثوا ایمانهم • است و در پایان خطبه، ننگ کار آنان را جاودانی و سرانجام آن را دوزخ خواند.
─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁علاوه بر منابع شیعه، منابع اهل سنت نیز نقل کردهاند حضرت زهرا سلام الله پس از ماجرای فدک سخت از خلیفه اول و دوم ناراحت شد و تا زمان شهادت بر آن دو غضبناک باقی ماند..
❍ فاطمه دختر رسول خدا غضبناک گردید و از خلیفه اول روی گرداند و تا پایان عمر به همین شکل باقی ماند
✪ روایات دیگری نیز با همین محتوا از اهل سنت نقل شده است. همچنین نقل شده است خلیفه اول و دوم برای جلب رضایت فاطمه سلام الله تصمیم گرفتند با او دیدار کنند؛ اما فاطمه نپذیرفت. آنان سپس با واسطه قرار دادن امام علی علیه السلام با فاطمه دیدار کردند.
❖ حضرت زهرا سلام الله در این دیدار به این حدیث پیامبر صلوات الله اشاره کرد...خشنودی فاطمه خشنودی من است، و خشم فاطمه خشم من است، پس هر کس فاطمه دخترم را دوست بدارد مرا دوست داشته است، و هرکس فاطمه را خشنود کند مرا خشنود کرده است، و هرکس فاطمه را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است.. در نهایت فاطمه سلام الله از آنان راضی نشد
─┅═══༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁فدک در زمان خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام نیز در دست مخالفان بود. اگرچه امام این اقدام خلفای گذشته را غصب میدانست، داوری درباره آن را به خدا واگذار کرد.
❏ درباره اینکه چرا امام علی علیه السلام تلاشی در پسگرفتن فدک نکرد، روایاتی در منابع حدیثی آمده است؛ از جمله امام علی علیه السلام خود در خطبهای میگوید اگر دستور میدادم فدک به ورثه زهرا سلام الله برگرددبه خدا سوگند مردم از پیرامون من پراکنده میشدند.
❁ همچنین در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است.. امام علی علیه السلام در این مسئله به پیامبر صلوات الله اقتدا کرد
☆ پیامبرصلوات الله در روز فتح مکه خانهای را که پیش از آن از او به ظلم گرفته شده بود، بازپس نگرفت
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پــــایـــان قسمت دوم
─┅═══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از بیسیمچی
─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#گوهر_درخشنده
📖☆◁#قسمت اول
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#پنجشنبه1403/08/24
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #نام_ابتکارات
#طراحی_و_تنظیمات_کنفرانس ها_کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
#عماریون_بدون_اجازه_و_به_هر_نحوی_شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❏◁علامه سید محمّدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در آخرین روز ماه ذیالحجه °29 ذی الحجه° سال 1321 هـ.ق برابر با اسفند سال 1282 هـ.ش در تبریز متولد شد.
✪ اجداد علاّمه طباطبایی از طرف پدر از اولاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و از طرف مادر از اولاد حضرت امام حسین علیه السلام هستند.
🗯 علامه در سنّ پنج سالگی مادر را و در سنّ نُه سالگی پدر را از دست میدهد و از آن دو اولادی جز ایشان و برادر کوچکترشان به نام سید محمد حسن، کس دیگری باقی نمیماند.
❖ علامه پس از خواندن قرآن که در روش درسی آن روزها قبل از هر چیز تدریس میشد آثاری چون «گلستان»، «بوستان»، «نصاب الصبیان»، «اخلاق ناصرى»، «انوار سهیلى»، «تاریخ عجم»، «منشآت امیر نظام» و «ارشاد الحساب» را نزد ادیبى لایق، به نام شیخ محمد على سرائى آموخت
⛈ و همه اینها را در مدت شش سال °از سال 1290 هـ.ش، تا سال 1296 هـ.ش° فرا گرفت و علاوه بر آموختن ادبیات، زیر نظر میرزا علینقی خطاط به یادگیری فنون خوشنویسی پرداخت.
─┅════𖣔1⃣𖣔════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❍◁علامه، در سال 1297 هـ.ش، وارد مدرسه طالبیه تبریز شد. ایشان پس از مرحلهاى کوتاه که توفیق چندانى در علماندوزى نداشت، مشمول عنایت ویژه الهى شد و شور و شوقى دیگر در وجود خویش احساس کرد
❀ و ادبیات عرب، منطق، فقه، اصول، کلام و حکمت را نزد اساتید گرانقدر آن دیار به خوبى فرا گرفت.
🗯 مرحوم علاّمه طباطبایی، معارف الهیه، اخلاق و عرفان را نزد عارف عالیقدر و کم نظیر مرحوم آیتالله سید علی آقای قاضی طباطبائی آموخت
❁ و در سیر و سلوک و مجاهدات نفسانیه و ریاضات شرعیه تحت نظر و تعلیم و تربیت آن استاد کامل بود
⛈ اساتید نقل میکنند که مرحوم علاّمه طباطبایی هر وقت عنوان استاد را به طور اطلاق به کار میبردند، مرادشان مرحوم قاضى بود
─┅════𖣔2⃣𖣔════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❏◁گویا در چشم ایشان، تمام اساتید دیگر با وجود همه مقامات علمی و عملی و عظمتی که داشتند، در برابر مرحوم قاضی کوچک جلوه مىکردند
✪ در مجالس عمومى اگر سخن از اساتید ایشان به میان مىآمد، از فرط احترام، نام «قاضى» را نمىبردند و او را همردیف سائر اساتید نمىشمردند.
🗯 سال 1314 بر اثر اختلال وضع معاش، ناگزیر به مراجعت از نجف شده، به زادگاه اصلى خود °تبریز° برگشت و ده سال و خردهاى در آن سامان به سر برد
❖ ایشان در آغاز سال 1325 هـ.ش، پس از ساماندهى نسبى به امور معاش خویش، از اقامت در تبریز روى برتافت و راهى قم شد و خدمات فراوانی در تفسیر قرآن کریم، فلسفه، عرفان و ... انجام داد
⛈ علامه طباطبایی در ابتدای ورودشان به قم به «قاضی» معروف بود، ولی چون از سلسه سادات طباطبایی هم بود خود ایشان ترجیح داد که به «طباطبایی» معروف شود و شاید یکی از علل این امر این بود که نمیخواست همنام استاد خود مرحوم قاضی باشد
─┅════𖣔3⃣𖣔════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❍◁علاّمه طهرانی نقل میکنند..
علاّمه طباطبایی، جهانى از عظمت بود؛ عیناً مانند یک بچه طلبه در کنار صحن مدرسه روى زمین می نشست و نزدیک به غروب در مدرسه فیضیّه مىآمد، و چون نماز بر پا مىشد مانند سائر طلّاب نماز را به جماعت مرحوم آیتالله آقاى حاج سیّد محمّد تقى خونسارى مىخواند.
❀ آنقدر متواضع و مؤدّب، و در حفظ آداب سعى بلیغ داشت که من کراراً خدمتشان عرض کردم: آخر این درجه از ادبِ شما و ملاحظات شما ما را بى ادب مىکند!
🗯 شما را به خدا فکرى به حال ما کنید!از قریب چهل سال پیش تا به حال دیده نشد که ایشان در مجلس به متّکا و بالش تکیه زنند، بلکه پیوسته در مقابل واردین، مؤدّب، قدرى جلوتر از دیوار مىنشستند؛
❁ من شاگرد ایشان بودم و بسیار به منزل ایشان مىرفتم، و به مراعات ادب مىخواستم پائینتر از ایشان بنشینم؛
⛈ ابداً ممکن نبود.ایشان بر مىخاستند، و مىفرمودند.. بنابراین ما باید در درگاه، و یا خارج از اطاق بنشینیم!
─┅════𖣔4⃣𖣔════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❏◁مرحوم علاّمه طباطبایی دانشمندی بود دارای عدالت، تقوا، تواضع، ادب، زهد، احسان، قناعت، صفا، صمیمیّت، رأفت و دیگر فضایل قرآنی و انسانی،
✪ زیرا وی عمری در خدمت قرآن کریم زندگی کرد و درباره قرآن سخن گفت، نوشت و نشر داد و معارف قرآن در جانش مستقر شده بود و آثار قرآن مجید در سیره آموزنده او مشهود بود
🗯 مجلس او مجلس ادب اسلامی و خلق الهی و سرشار از برکات علمی و معنوی بود و «ترک اولی» کمتر در ایشان اتفاق میافتاد.نام هیچ کس را به بدی بر زبان نمیراند و بدِ کسی را نمیخواست، بلکه خیر و سعادت همگان را آرزو داشت.
❖ مرحوم علاّمه طهرانی نقل میکنند که حالات استاد علاّمه در چندین سال آخر عمر بسیار عجیب بوده است، پیوسته متفکر و درهم رفته و جمع شده به نظر مىرسید؛ و مراقبه ایشان شدید بود و کمتر تنازل مىنمودند
⛈ و تقریباً در سال آخر عمر غالباً حالت خواب و خَلسه غلبه داشت، و چون از خواب بر مىخاستند فوراً وضو مىگرفتند و رو به قبله چشم بهم گذارده مىنشستند
─┅════𖣔5⃣𖣔════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🔮🔮🍃✿══┅─
❍◁ ایشان در روز سوم ماه شعبان 1401 هـ.ق به محضر ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام مشرف شدند و 22 روز در آنجا اقامت نمودند، و سپس به جهت مناسب نبودن حالشان ایشان را به تهران آورده و بستری کردند،
❀ ولی دیگر شدت کسالت طوری بود که درمان نیز نتیجهای نداشت تا بالاخره به شهر مقدس قم که محل سکونت ایشان بود برگشتند و در منزلشان بستری شدند و غیر از خواص از شاگردان کسی را به ملاقات نپذیرفتند.
🗯 حال ایشان روز به روز سختتر میشد، تا اینکه ایشان را در قم، به بیمارستان انتقال دادند و در وقت خروج از منزل به زوجه مکرّمه خود مىفرمایند.. من دیگر بر نمىگردم
❁ قریب یک هفته در بیمارستان بسترى مىشوند، و در دو روز آخر، بیهوش بودند تا در صبح یکشنبه هجدهم محرّم الحرام 1402 هجری قمری °برابر با 24 آبان 1360 هـ.ش° سه ساعت به ظهر مانده به سراى ابدى انتقال و لباس کهنه تن را خَلع و به خلعت حیات جاودانى مخلّع مىگردند و در بالا سر قبر مطهر حضرت معصومه علیه السلام دفن میشوند.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پــایـان قسمت اول
─┅════𖣔6⃣𖣔════┅─
هدایت شده از بیسیمچی
─┅════✧✿﷽✿✧═══┅┄
❥︎#تسلیت_ایام_فاطمیه
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕯#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#یک_ساعت_در_باغ_فدک
📖☆◁#قسمت سوم
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:#جمعه1403/08/25
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #نام_ابتکارات
_طراحی و#تنظیمات_کنفرانس ها_کپشن هاو#بنرهای_اتحادیه_عماریون_بدون_اجازه_و_به_هر_نحوی_شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁در نامه امام علی علیه السلام به عثمان بن حنیف درباره فدک و داوری درباره آن آمده است..در زیر این آسمان تنها فدک در دست ما بود. مردمی بر آن بخل ورزیدند و مردمی سخاوتمندانه از آن دیده پوشیدند. بهترین داور پروردگار است، و مرا با فدک و جز فدک چه کار در حالی که فردا جایگاه آدمی گور است؟!
❍ فدک در دوران امویان و عباسیان نیز در دست خُلفا بود و فقط در برخی دورههابرای مدتی به فرزندان فاطمه بازگشت
✪(1)..دوران خلافت عمر بن عبدالعزیز
✪(2).. دوران ابوالعباس سفاح،
✪(3).. دوران مهدی عباسی
✪(4).. دوران خلافت مأمون
❖ پس از مأمون، متوکل عباسی دستور بازگرداندن فدک را به وضعیت قبل از دستور مأمون صادر کرد
♤ بیشتر کتابهای تاریخی ماجرای فدک را بعد از متوکل ذکر نکردهاند
─┅═══༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁سیدجعفر شهیدی بر این باور است
❏ هدف زهرا سلام الله برای مطالبه فدک، گرفتن تعدادی درخت خرما و مقداری گندم نبود، بلکه او به دنبال زنده نگهداشتن سنت پیامبر صلوات الله و برپایی عدالت بود
❁ و نسبت به بازگشت ارزشهای جاهلیت و برتری قبیلهای که در کمین جامعه اسلامی بود، احساس نگرانی میکرد..
─┅═══༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
❥︎◁ سید محمدباقر صدر معتقد است مطالبه فدک نه یک مسئله شخصی و نزاع مادی، بلکه نوعی اعلام مخالفت علیه حاکمیت وقت
❍ و نامشروع دانستن بنیانهای حاکمیت یعنی سقیفه بود که افرادی نظیر شیخین و ابوعبیده جراح پیریزی کرده بودند.
✪ او مطالبه فدک را نقطه آغاز نهضت حضرت زهرا سلام الله علیه حاکمیت و یکی از مراحل دفاع ایشان از امامت و ولایت میداند.
─┅═══༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
✿◁حضرت زهراء سلام الله در محیط علم یک دانشمند والاست.
❏ آن خطبهاى که فاطمۀ زهرا سلام الله در مسجد مدینه بعد از رحلت پیغمبر ایراد کرده است، خطبهاى است که به گفتۀ علامه مجلسى،
❁ بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!... اینقدر پرمغز است، از لحاظ زیبایى هنرى، مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهجالبلاغه است.
☆ فاطمهى زهرا سلام الله مىرود در مسجد مدینه، در مقابل مردم مىایستد و ارتجالاً حرف مىزند، شاید یک ساعت، با بهترین و زیباترین عبارات و زبدهترین و گزیدهترین معانى صحبت کرده است.
۞ #بیانات_رهبر_معظم_انقلاب در دیدار جمعی از مداحان.. 71/6/25
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــــایـــــان
─┅═══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═══┅─