#تربیت_نسل_توحیدی
🌺🦋🌺چگونه و با چه روش و راهکاری باید کودکان را با امام زمان عجلالله آشنا ساخت؟
#بخش_سوم
🌺تقویت اراده🌺
🌺🦋🌺سومین راهکار برای کاشت محبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در قلب کودک، «تقویت اراده» است،
🌺🦋🌺 کودکی که در مرحله اول اطلاعات لازم را کسب کرده و در گام دوم عشق به امام زمان (عجل الله) یافته است؛ باید در مرحله سوم، اراده اش تقویت شود به طور مثال در مدارس شعارهای مهدوی به دانش آموزان آموزش داده شده و تکرار شود که این به تقویت اراده آنها کمک می کند.
🔰ادامه دارد...
@amn_org
#هر_دو_بدانیم
🌺قبـول وظایـف ازدواج🌺
🌺🦋🌺از وقتی بله عقد را میگویید، باید خود را آماده کنید تا رابطه خود و همسرتان را به شکلی منطقی پیش ببرید.
🌺🦋🌺منطقی یعنی این که هر کدام از شما جای خود قرار بگیرید. نه دوست هم باشید، نه هم خانه.
🌺🦋🌺نه طرز صحبت کردنتان با هم شبیه خواهر و برادرها باشد و نه شبیه مادر و پسر یا پدر و دختر.
🌺🦋🌺حتی باید حواستان جمع باشد که یک وقت زن، جای مرد قرار نگیرد و تبدیل به مرکز ثقل و نانآور اصلی زندگی نشود و برعکس، مرد نقشهای لطیف زنان را نپذیرد.
🌺🦋🌺 تنها در این صورت است که میتوانید تبدیل به یک زن و شوهر واقعی شوید و این چیزی است که باید از همان دوران نامزدی و عقد برایش برنامه ریزی کنید
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🦋🌺ازقدرت تاثیرگذاری خودت
🌺🦋🌺بر زندگی اطرافیانت غافل نباش
همچنان که خیلی ها توانستند
آیینه ای برایت باشند
🌺🦋🌺تو نیز آیینه دیگران باش
شفاف باش و آرام !
🌺عصر پنجشنبه تون سرشار از عشق و آرامش 🌺
@amn_org
خانواده امن
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃
🌺🍃🌺
🍃
🌺
🍃
🌺
#داستان_شب
#استقامت_بلال
🌺🦋🌺بلال بن ریاح از کسانی است که در پذیرفتن اسلام از دیگران سبقت گرفت.
🌺🦋🌺وی از غلام زادگان طایفه ی بنی جمع بود، ابوجهل او را بر زمین میخوابانید و سنگهای گران و سنگین بر پشتش میگذاشت و در آفتاب گرم و سوزان حجاز نگه میداشت به قدری که از حرارت و التهاب پشتش میسوخت، به او میگفت:
🌺🦋🌺 به پروردگار محمد کافر شو، پاسخ بلال در مقابل سخن ابوجهل فقط این کلمه بود:
🌺🦋🌺 احد، احد. روزی ورقة بن نوفل بر او گذشت در آن حال که عذاب میشد و احد، احد میگفت، نالههای جانسوز و نوای توحیدی از دل بلال برمی آمد و هر کس میشنید متأثر میشد، ورقه گفت: بلال اگر بر همین وضع بمیری به خدا سوگند قبر تو را محل ناله و سوز و گداز قرار میدهیم.
🌺🦋🌺روزی پیامبر اکرم (ص) به ابوبکر فرمودند:
🌺🦋🌺اگر مالی داشتم بلال را از صاحبش خریداری میکردم. ابوبکر نیز ص: ۲۴۶ عباس بن عبدالمطلب را دید و از او درخواست کرد بلال را برایش خریداری کند. عباس به زنی که مالک بلال بود مراجعه کرد و خریدار بلال شد. زن گفت:
🌺🦋🌺این بنده، خبیث و بدسیرت است. برای مرتبه ی دوم به او مراجعه کرد و بلال را خرید و نزد ابوبکر فرستاد. بلال مؤذن پیامبر بود با این که ابوبکر او را آزاد کرد، ولی علی را بسیار زیادتر از او احترام میکرد. به بلال اعتراض کردند که ابوبکر تو را خرید و آزاد کرد با این حال علی را بیشتر احترام میکنی؟ در جواب گفت: حق علی (ع) بر من زیادتر از ابوبکر است؛ زیرا ابوبکر مرا از قید بندگی و شکنجه نجات داد؛
🌺🦋🌺ولی علی (ع) مرا از عذاب ابدی و جهنم نجات داد و به واسطه ی دوستی و ولای او و مقدم داشتنش بر دیگران سزاوار بهشت برین و نعمت جاوید شده ام
🌺
🍃
🌺
🍃
🌺🍃🌺
🍃🌺🍃
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
@amn_org
🌺🦋🌺شب جمعه تون بی نظیر
🌺🦋🌺فرداتون سپیدو
🌺🦋🌺پرازامید
🌺🦋🌺دلتون گرم
🌺🦋🌺عشق تون خدا
🌺🦋🌺زندگیتون پویا
🌺🦋🌺حاجت تون روا
🌺🦋🌺ولحظه هاتون پراز آرامش
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀🌸🍀ســـــلام
🌸🍀🌸صبح آدینه تون بخیر و شادی
🌸🍀🌸جمعه ها
روز خانواده ست...
فرق بودن و
نبودن کنار خانواده
خیلی زیاده...
🌸🍀🌸قدر داشته هامونو
بدونیم و
🌸🍀🌸مراقبشون باشیم
@amn_org
🌸🍀🌸مدرسه باید محلّ «آموختن زندگی» باشد
🌸🍀🌸برای رسیدن بچهها به «تجربۀ زندگی خوب» چه نکاتی باید در خانه و مدرسه، رعایت شود؟
🌸🍀🌸 گفتگو با اولیاء در آستانۀ سال تحصیلی جدید
🌸🍀🌸 مسئولان مدرسه باید مدرسه را محلّ تجربههای مهمی قرار بدهند که در زندگی بهکار میآید. نباید مدرسه را صرفاً محلّی برای دریافت چند آگاهی در موضوعات مختلف تلقّی کرد. وقتی امتحانها، حافظهمحور باشند مدرسه چیزی جز دریافت دیتا (آگاهی) نخواهد داشت.
🌸🍀🌸 بخشی از تجربۀ زندگی در خانه است و بخش دیگری در مدرسه. وقتی مدرسه محلّ تجربۀ زندگی و خصوصاً تجربۀ زندگی جمعی است، چند ویژگی، خیلی اهمیت پیدا میکند:
🌸🍀🌸۱. هماهنگی بین خانه و مدرسه باید باشد تا بچه «دو هوائه» نشود. مثلاً اگر مدرسه به «ادب» اهمیت میدهد، بچه ببیند در خانه هم به ادب، اهمیت داده میشود. این هماهنگی مخصوصاً برای دوران ابتدایی خیلی برای بچهها مفید و مهم است.
🌸🍀🌸۲. استقلال بچهها را به رسمیت بشناسیم. کرامت نفس و عزت بچه از همین سنین پایهگذاری میشود. در خانه و مدرسه هیچوقت بچه نباید تحقیر بشود، نباید مقایسه بشود، نباید قضاوتِ بد بشود، نباید ترسانده بشود، نباید زیادی تشویق بشود.
🌸🍀🌸۳. بچه در بدو ورود به مدرسه کمکم باید یک حقیقت را بپذیرد و آن اختلافی است که بین انسانها وجود دارد و اینکه آدمها با هم فرق میکنند. زود دیگران را محکوم نکنیم، زود از دیگران تقدیر نکنیم؛ تفاوت بین انسانها را به رسمیت بشناسیم.
🌸🍀🌸۴. کلیّت دنیا و مسیر زندگی برای بچهها «زیبا» ترسیم بشود؛ این کارِ تربیت را آسان میکند. وقتی پدر و مادر، پیش بچه شروع کنند به درد دل و سیاهنماییِ دنیا، این تأثیر عمیقی روی بچه دارد. اینکه خیلی از جوانها دیر ازدواج میکنند، یک دلیلش همین درد دلهای بیجا و دلخوریهایی است که پدر و مادر پیش بچهها ابراز کردهاند.
@amn_org