امام کاظم علیه السلام:
مؤمن کم حرف و پر کار است و منافق پر حرف و کم کار
تحف العقول صفحه۳۹۷
امام علی علیه السلام:
همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحبالزمان ارواحنا لهالفداء) باشيد و يأس و نااميدی از رحمت خدا به خود راه ندهيد.
بحارالانوار، ج ١٥
امام کاظم علیهالسلام:
از کبر و خودخواهی بپرهیز، که هرکس در دلش به اندازهی دانهای کبر باشد، داخل بهشت نمیشود.
@amn_org
#گلهای_کوچک_خانه ۷۴
#اصلاح_رفتار_کودک ۲۵
اگر کودکتان در مکان های عمومی به حرفتان گوش نمیکند؛
عدم همکاری اش را با محرومیت همراه کنید.
@amn_org
#باهم_بسازیم ۲۳
پندار
گفتار
و
کردار هر انسانی
ساختار وجودی او را شکل میدهد"
با شناخت این ساختار، میتوانی بفهمی تا چه میزان با دستورات الهی منطبق هستی!
و در سیر به سوی تکامل سرعت بگیری.
@amn_org
ما که تا حالا به بچههامون آزادی ندادیم، چکار کنیم؟؟؟
قسمت اول
خیلی از پدر و مادرا، وقتی با بحث آزادی مواجه میشن و مطالبی رو دربارش میخونن، این سوال تو ذهنشون ایجاد میشه:
پس ما چکار باید بکنیم؟ یعنی آثار منفی آزادی ندادن تو بچههای ما پیدا میشه؟ آیا راهی برا جبران این آثار منفی وجود نداره؟
برا جواب دادن به این سؤالا، به چند تا نکته باید توجّه کرد:
آزادی دادن از همین حالا
اگه بچه ی شما هنوز هفت سالش تموم نشده، خیلی زود، حقّ آزادی رو بهش برگردونین. ممکنه بچهی شما به خاطر ممنوعیتایی که براش گذاشته بودین، به محدودیت عادت کرده باشه و به خاطر همین هم از شما درخواست آزادی نداشته باشه. در این صورت، خودِ شما زمینۀ آزادی رو براش فراهم کنین.
مدارا با آثار منفی
شاید بچه ی شما به خاطر وجود محدویت، گرفتار آثار منفی اون شده باشه. آثاری مثل لجاجت، مخفیکاری، ترس و ... .
در این صورت، اگه کودک تو سن زیر هفت سال هست و شما هم حقّ آزادی رو بهش برگردوندین، آروم آروم، آثار منفی محدودیت از بین میره. تو این مدّت هم مراقب باشین به بهانۀ آثار منفی، بین خودتون و بچهتون، تنش ایجاد نکنین.
ممکنه فرزند شما از هفت سالگی عبور کرده باشه ولی فاصلۀ زیادی با اون نگرفته باشه. در این صورت، اگه تو رفتاراش گرایش به آزادی بود، مانعِش نشین.
اگه هم کودکتون از هفت سالگی عبور کرده و به مرز نوجوونی رسیده، باز هم باید باهاش مدارا کنین، ولی مدارا تو این سنین، باید همراهِ عمل کردن به نکتۀ باشه.
ادامه دارد...
استاد عباسی
@amn_org
یک نوع ریا هست که نه تنها مذموم نیست
بلکه سفارش هم شده است
مثل اینکه کسی خیلی اهل نظافت نباشد
ولی برای اینکه مردم او را آدم نظیفی بدانند خود را پاکیزه کند
یا لباس و ظاهرش را برای حضور در جمع آراسته
و تزئین کند
این نوع ریا نه تنها جایز که
بسیار سفارش شده است
پیامبر فرمود:
خداوند دوست دارد که بنده برای برادران خود زینت کند
وقتی که به سوی ایشان میرود.
@amn_org
زود قضاوت نکنیم
خانم معلمی تعریف میکرد که در مدرسه ابتدایی بودم.
مدتی بود تعدادی از بچهها را برای یک سرود آماده میکردم. به نیت اینکه آخر سال مراسمی برایشان گرفته شود.
روز مراسم بچهها را آوردم و مرتبشان کردم. پدرومادرها هم دعوت بودند.
موقع اجرای سرود ناگهان دختری از جمع جدا شد و بهجای خواندن سرود، شروع کرد به حرکت جلوی جمع. دستوپا تکان میداد و خودش را عقبوجلو میکرد و حرکات عجیبی انجام میداد.
بچهها هم سرود را میخواندند و ریز میخندیدند، کمی مانده بود بهخاطر خندهشان هرچه ریسیده بودم، پنبه شود.
با خود گفتم:
چرا این بچه این کار را میکند؟ چرا شرم نمیکند از رفتارش؟ اینکه قبلش بچه زرنگ و عاقلی بود!
رفتم روبهرویش و اشاراتی کردم. هیچی نمیفهمید. به قدری عصبانیام کرده بود که آب دهانم را نمیتوانستم قورت دهم.
خونسردی خود را حفظ کردم، آرام رفتم سراغش و دستش را گرفتم. خودش را از دستم رها کرد و رفت آن طرفتر و دوباره شروع کرد!
فضا پر از خنده حاضران شده بود. مدیر هم رنگش عوض شده بود، از عصبانیت و شرم عرقهایش سرازیر بود.
از صندلیاش بلند شد و آمد کنارم، سرش را نزدیک کرد و گفت:
فقط این مراسم تمام شود، ببین با این بچه چهکار کنم. اخراجش میکنم.
مادر دختر هم که نزدیک من بود، بسیار پرشور میخندید و کف میزد. دخترک هم با تشویق مادر گرمتر از پیش شده بود.
همین که سرود تمام شد، پریدم بالای سن و بازوی بچه را گرفتم و گفتم:
چرا اینطوری کردی؟! چرا با رفقایت، سرود را نخواندی؟!
دخترک جواب داد:
آخر مادرم اینجاست. برای مادرم این کار را میکردم!
گفتم:
آخر ندید بَدید همه مثل تو مادر یا پدرشان اینجاست. چرا آنها اینچنین نمیکنند و خود را لوس نمیکنند؟!
خواستم بکشمش پایین که گفت:
خانم معلّم صبر کنید. بگذارید مادرم متوجه نشود، خودم توضیح میدهم؛ مادر من مثل بقیه مادرها نیست، مادر من ناشنواست. چیزی نمیشنود و من با آن حرکاتم شادی و کلمات زیبای سرود را برایش ترجمه میکردم تا او هم مثل بقیه مادران این شادی را حس کند!
این کار من رقص و پایکوبی نبود، این زبان اشاره است، زبان ناشنواهاست.
همین که این حرفها را زد، انگار مرا برق گرفت. دست خودم نبود. با صدای بلند گریستم و دختر را محکم بغل کردم و گفتم:
آفرین دخترم!
فضای مراسم پر شد از پچپچ و درگوشی حرفزدن و... تا اینکه همه موضوع را فهمیدند. نهتنها من که هرکس آنجا بود از اولیا و معلمان همه را گریاند.
از همه جالبتر اینکه مدیر آمد و عنوان دانشآموز نمونه را به او تقدیم کرد.
با مادرش دست همدیگر را گرفتند و رفتند. گاهی جلوتر از مادرش میرفت و برای مادرش جستوخیز میکرد تا مادرش را شاد کند.
@amn_org
صرفهجوییهای اشتباهی
قدرت جذب شما، بشدت با میزان کرامت و بخشندگی شما رابطهی مستقیم دارد.
هرچه انسانهای بیشتری بر سفرهی رزق شما، مهربانی شما، آرامش شما، نشاط شما و ... بهره بگیرند،
قدرت جذب و سطح محبوبیت شما بالاتر خواهد رفت.
انسانهای تک خور و خسیس، اساساً قدرت جذبی نخواهند داشت!
شبتون متعالی
@amn_org
💫💛💫💛💫💛💫💛
💛💫💛
💫💛💫
💛
💫
💛
💫
💫💛💫امام صادق (علیه السلام) :
💫💛💫به ديدار هم برويد و براي هم حديث بخوانيد همانا با حديث قلبهای زنگار گرفته جلا مي یابد و با حديث امر ما زنده می شود پس خداوند رحمت كند كسی كه امر ما را زنده كند.
📒بحارالأنوار ، ج1 ، ص202
💫💛💫در بالای ایوان طلای حضرت امیر (ع) نوشته شده است
💫💛💫 «رسول خدا (ص) فرمود:
اگر همه مردم بر محبت علی علیهالسلام گِرد میآمدند، هرگز خداوند آتش جهنم را نمیآفرید».
📒در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲
💫
💛
💫
💛
💫💛💫
💛💫💛
💫💛💫💛💫💛💫💛
@amn_org