مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 دشمنی منافقین با بسیجی ها؛ جنایت
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین
🔻نقش فرانسه در ایجاد تشکیلات مبارزه با انقلاب اسلامی
🔹رجوی و بنی صدر در فرانسه امکانات زیادی داشتند، رجوی به بنی صدر بخاطر نقش سیاسی او نیاز داشت. رجوی برای اینکه بتواند قدرت کامل را به دست بگیرد با دختر بنی صدر ازدواج کرد #قسمت_چهاردم
@amniatemeli
🔺سران جنگ نرم
در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارند. عدم شناخت چهره دشمنان توسط مؤمنان ممكن است آنان را در دام خود گرفتار كند. از آنجا كه در جنگ نرم، دشمن در قالب دوست و خيرخواه و با لطايفالحيل ظاهر ميشود؛ شناسايي دشمن و نقشههاي آن بسيار مهم است. از ديدگاه قرآن همواره مؤمنان از سوي چند گروه در معرض تهديد جنگ نرم قرار دارند:
يك ـ شيطان
قرآن كريم در يك اصل كلي، درباره دشمني شيطان با انسان ميفرمايد: «اي فرزندان آدم، مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را نپرستيد، زيرا وي دشمن آشكار شماست؟» (يس: 60) از نظر لغت، شيطان معناي عام دارد و به هر موجود متمرد و شرير، دور شده از رحمت حق و قرب الهي گفته ميشود (ابنمنظور، ج13، ذيل لغت) و اطلاق شيطان بر افراد انسي، از باب قرار گرفتن آنان در سلطه شيطان و به اجراء درآوردن سياستهاي انحرافي او توسط آنان است كه در حقيقت شيطان، متصرف در اراده آنان است1. خداوند متعال پس از اين هشدار با تعبير «خطواتالشيطان» (نور: 21) تاكيد ميكند كه شيوه شيطان حركتي آرام، تدريجي، بلندمدت و نرمافزارانه است و اين اشاره به مسئله دقيق تربيتي دارد و منظور اين است كه انحرافها و تبهكاريها اغلب به طور تدريجي نه به صورت دفعي و فوري در انسان نفوذ ميكند و انسان را قدم به قدم به سوي پرتگاه ميكشاند. و اين بارزترين ويژگي جنگ نرم است. امام علي عليه السلام نيز ميفرمايد: «شيطان راههاي خود را به شما آسان جلوه ميدهد، تا گرههاي محكم دين شما را يكي پس از ديگري بگشايد.»
دو ـ كافران
كافران دومين گروه از دشمنان اصلي مسلمانان و پيامبر صلي الله عليه و آله را تشكيل ميدهند. اين مطلب را خداوند بارها در آيات قرآني از جمله آيات 12 و 13 سوره انفال و آيه نخست سوره ممتحنه بيان كرده است؛ قرآن درباره كفار ميفرمايد: «و كساني كه كافر شدهاند، به باطل مجادله ميكنند تا به وسيله آن، حق را پايمال گردانند» (كهف: ۵۶) «همانگونه كه خودشان كافر شدهاند، آرزو دارند (كه شما نيز) كافر شويد، تا با هم برابر باشيد». (نساء: ۸۹)
نكته مهمي كه همواره بايد درباره دشمني كافران به آن توجه كرد و هرگز نبايد از آن غلفت شود، اين است كه دشمني كافران با مؤمنان عقيدتي است و هرگز نميتوان با تغيير راهبرد و سياست، اين دشمني را به دوستي تبديل كرد؛ چراكه وقتي عمق دشمني به عقيده ميرسد، قابل حل و فصل نيست، مگر اينكه يكي از دو طرف، مغلوب عقيده ديگري شده يا دست از عقيده خود بردارد.
دشمني امروز ايران اسلامي با استكبار جهاني مبتني بر همين تضاد عقايد است. بدين جهت است كه قرآن كريم ميفرمايد: «تاريكي درون كافران به قدري است كه نه تنها خودشان كافرند، بلكه «دوست دارند كه شما هم همانند آنان كافر شويد و مساوي يكديگر گرديد».
ادامه دارد...
@amniatemeli
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند_رد_روباه - قسمت ششم
❌توجه
❗️این ویدئو حاوی اسناد محرمانه میباشد❗️
🔹نقش آمریکا در ایران (۱)
🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان
🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سران جنگ نرم در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارن
سه ـ يهود
از همان آغاز بعثت پيامبر، يهود يكي از سرسختترين دشمنان اسلام به شمار ميآمدند. قرآن درباره اين گروه ميفرمايد: «مسلماً يهوديان و كساني را كه شرك ورزيدهاند، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهيد يافت». (مائده: 82) تاريخ اسلام به خوبي گواه اين حقيقت است؛ زيرا در بسياري از صحنههاي نبرد عليه پيامبر و مسلمانان، يهود به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشتند و از هرگونه كارشكني و دشمني خودداري نميكردند و افراد بسيار كمي از آنها به اسلام گرويدند.
نمونههاي زيادي از كارشكني اعتقادي، سياسي و اقتصادي يهود عليه مسلمان وجود دارد كه ذكر آنها در اين مقال نميگنجد و ادامه دشمني آنان در قرون متمادي نسبت به مسلمانان، شاهد محكمي بر صدق اين مدعاست.
چهار ـ منافقان
گروه ديگري كه به شدت از نظر عقيده با مسلمان در تضاد و دشمني هستند، منافقاناند كه در جامعه مسلمانان پنهان و به شكل يك جريان خزنده در كنار مسلمانان رشد و نقش ستون پنجم را ايفا ميكنند. اينان هر گاه مسلمانان، قوي شوند، خود را پنهان ميكنند و در هنگام ضعف و سستي و بحران، نقش مخرب خود را نشان ميدهند.
منافقان به سادگي قابل شناسايي نيستند و امكان مرزبندي آشكار وجود ندارد؛ از اين رو از ديدگاه قرآن، منافقان خطرناكترين دشمنان اسلام هستند. بسياري از جلوههاي جنگ نرم مثل: تحقير مؤمنان (هود:۲۷)، ايجاد جنگ رواني (احزاب: ۱۳)، افساد در پوشش اصلاح (بقره: ۱۱)، دروغگويي (منافقون: ۱)، وعدههاي دروغين (توبه: ۷۷) و تضعيف باورهاي ديني (احزاب: ۱۲)، توسط منافقين عملي ميشود.
@amniatemeli
🔺ویژگیهای قدرت نرم
🔸قدرت نرم نیز همانند سایر مقولات دارای ویژگیهایی است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میشود:
1- سنتی است: قدرت نرم هر کشوری برآمده از یک دوره تاریخی طولانی مدت است. شیوه تفکر مردم، ایدئولوژی، سنت فرهنگی، رسوم قومی، نظام اجتماعی، رژیم اقتصادی، شیوه زندگی و... نتایج انباشتی روند تکاملی جوامع بشری هستند. در این فرایند، هر عنصر قدرت معمولاً تحت تأثیر سنت فرهنگی بوده و این در حالی است که هر فرهنگ در مسیر خاصی توسعه مییابد. بنابراین مشخص است که قدرت نرم به لحاظ ماهیت تا حد قابل توجهی سنتی است.
2- قابلیت روزآمد شدن دارد:قدرت نرم که یک قدرت غیرقابل لمس است تنها زمانی که همسو با جریان اصلی زمانه باشد توسعه خواهد یافت؛ به خصوص در جامعه مدرن، قدرت رابطه نزدیکی با پیشرفت فناورانه و عملی جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش پایه دارد. قدرت نرم با مطرح شدن ابزار و شیوههای گوناگون در جامعه بینالمللی و ظهور فنآوری اطلاعات و رسانههای جمعی به یک ابزار پرنفوذ و پویا تبدیل شده است. بنابراین جوهره قدرت نرم به گونهای است که قابلیت انطباق با شرایط ساز و کارهای نوین را دارد و به واسطه استفاده از فنآوریهای جدید میتواند ضریب دستیابی به اهداف را افزایش دهد.
3- گسترده است: قدرت نرم توانایی زیادی برای رقابت و گسترش دارد. با وقوع انقلاب اطلاعاتی و پیوند خوردن قدرت نرم با آن، قدرت نرم محدودیتهای ناشی از مرزهای جغرافیایی، قومیتها، زمان و فضا را پشت سر گذاشته و دارای دامنه اثرگذاری بسیار گستردهای شده است. از سوی دیگر در جامعه بینالملل، زمانی که طیفی از قدرتهای نرم با یکدیگر تعامل مییابند، رقابت اجتنابناپذیر است و اختلاف و منازعه ایجاد میشود که برآیند آن پیشرفت و بهبود قدرتهای نرم است. این قدرتهای نرم بعد از تعامل با یکدیگر به یک هویت جمعی تبدیل میشوند.
4- قابل تغییر است: قدرت نرم یک موجودیت ایستا نبوده بلکه یک فرآیند پویاست. قدرت نرم یک نظام تغییرپذیر بزرگ است که شکلگیری و تغییر آن به حرکت دیالکتیکی عناصر گوناگون آن بستگی دارد. راهبرد ملی، اخلاق ملی، قدرت دیپلماتیک، قدرت آموزشی و فرهنگی، کیفیت حکومت خلاف ملیت به زمان کوتاهتری برای صورتبندی و توسعه نیاز دارد. بنابراین عدم قطعیت و تغییرپذیری آنها بیشتر است.
5- وابسته است: از ویژگیهای اساسی قدرت نرم وابستگی آن به قدرت سخت است. از این رو کشورها برای رسیدن به یک قدرت ملی فراگیر باید همزمان در جهت افزایش توان مادی خود نیز فعالیت کنند؛ چرا که اگر نسبت به کسب قدرت نرم بیتوجهی یا صرفنظر شود، حفظ توسعه پایدار با اتکای صرف به قدرت سخت بسیار دشوار خواهد بود.
@amniatemeli
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انقلاب فرانسه چرا به وقوع پیوست؟
@amniatemeli
📌جهاد بزرگِ حاج قاسم
✍ما شهید زیاد داریم -در بین سرداران هم شهید داریم، در بین آحاد معمولی هم شهید داریم- امّا شهیدی که به دست خبیثترین انسانهای عالم یعنی خود آمریکاییها به شهادت برسد و آنها افتخار کنند که او را توانستند شهید کنند، چنین شهیدی غیر از حاج قاسم من کس دیگری را یادم نمیآید؛ جهادش جهاد بزرگی بود، خدای متعال شهادت او را هم شهادت بزرگی قرار داد.
🔺بیانات رهبر انقلاب در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
@amniatemeli
نشست تخصصی «ایران و عربستان؛ چشمانداز روابط دوجانبه و معادلات در غرب آسیا»
همراه با پژوهشگران ارشد مسائل منطقهای و بینالمللی
🔶دکتر احمد عالیوند
🔶دکتر احمد دستمالچیان
🔶دکتر هادی رحمانی ساعد
🔻مدیر نشست: دکتر فرزاد محمدی
⏰ زمان: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲،ساعت ۱۰
📍مکان: میدان فردوسی، ابتدای قرنی، علوی دوم، پلاک ١
✳حضور در نشست برای عموم آزاد است.
‼️از علاقهمندان جهت حضور دعوت به عمل میآید درخواست خود را به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ ارسال کنند:
٠٩٩٣۵٩٠٩۵٠٣
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین
🔻منافقین و رژیم بعث متحدینی بر علیه جمهوری اسلامی ایران
🔹 مسعود رجوی پس از انتقال سازمان مجاهدین خلق به عراق با کمک صدام حسین در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در خلال جنگ تحمیلی برآمد. #قسمت_پانزدهم
@amniatemeli
🔺نظریات قدرت نرم
🔹قدرت نرم ریشه در تعبیر لیبرالیستی تحولات جهانی دارد. نگرش لیبرالیستی در مقایسه با نگرش رئالیستی و حتی نئورئالیستی پنج نکته کلیدی دارد که عبارتند از:
1- در نگرش لیبرالی، اصلیترین بازیگر، تهدیدکننده و تهدیدشونده و محور اساسی سیاستگذاری، بازیگران غیردولتی هستند و جامعه مهمتر از دولت است.
2- خلاف رئالیستها که امنیت ملی و منافع ملی را محور تمام سیاستگذاریها معرفی کرده و به کلیه فعالیتهای فراملی بدبین بودند، لیبرالها به امنیت بینالمللی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.
3- در نگرش لیبرالی، انسانها موجودات شریر و پلیدی نیستند، بنابراین دولت مقتدر اساساً با تعالی شهروندان در تعارض است. انسانها اصولاً شریف و مسالمتجو هستند و سیاست خارجی بازتاب استانداردهای اخلاقی شهروندان است و دولتها حتی اگر بتوانند هم، حق ندارند اخلاق ویژهای برای خود تعریف کنند چون اخلاق دولت، بازتاب و حاصل جمع اخلاق شهروندانش است. بر این اساس در نگرش لیبرالی، انسانها در جستجوی صلح هستند، پس دولتها یعنی نماینده شهروندان هم محدود و خیرخواه هستند، در نتیجه محیط بینالمللی هم که متشکل از نمایندگان ملتها است، قانونپذیر و هنجارگر است. این نگرش کاملاً عکس نگرش رئالیستی است که انسانها را گرگ همدیگر و نظام بینالملل را مبتنی بر قانون جنگل میشمرد.
4- لیبرالها خلاف رئالیستها، که غالباً در اندیشه بقاء، مبارزه و امنیت ملی هستند، عمدتاً بر مسائل مربوط به اقتصاد سیاسی تأکید مینمایند و معتقدند از طریق وابستگی متقابل فزاینده و همکاری در سطح بینالملل میتوان صلحی دائمی برقرار کرد و از مناسبات خصومتآمیز رهایی یافت. و آخرین خصیصه نگرش لیبرالی این است که نیات و برداشتها بسیار بیشتر از توانایی اهمیت دارند. آنچه مناسبات دولتها و ملتها را تنظیم میکند نه تواناییهای عینی که برداشتهای ذهنی و نیات آنهاست. بر این اساس لیبرالها برای فعالیت نهادهای بینالمللی، مبادلات فکری و بطور کلی ماهیت بیناذهنی واقعیات ارزش خاصی قائل هستند.
🔸تأمل در خصایص مفهومی لیبرالیسم نشان میدهد که این نگرش منبع فکری مهمی برای قدرت نرم تمهید کرده است. اما به رغم نزدیکی مفهومی بین فهم لیبرالی و قدرت نرم، نمیتوان این دو را دو مؤلفه مستقل و وابسته فرض کرد، برای اینکه قدرت نرم صرفاًَ منبعث از نگرش لیبرالی نیست. جفری کمپ در مقالهای ضمن تحلیل معنای قدرت نرم، تحرکات ایران در عراق و لبنان را به قابلیت و قدرت نرم ایران در این دو کشور نسبت داده است. این در حالی است که نگرش حاکم بر رفتار ایران، لیبرالی نیست. بنابراین اینگونه نیست که قدرت نرم مختص کشورهایی باشد که مشرب لیبرالی دارند، منابع قدرت نرم (فرهنگ، ایدئولوژی، عقاید و هویت تاریخی) میتواند در مکاتب مختلفی وجود داشته باشد، اما آنچه مهم است ابراز و معرفی صحیح و شایسته منابع قدرت نرم است که بنظر میرسد هر کشوری قادر به انجام آن نیست.
@amniatemeli