هدایت شده از ابوقاسم
📌تحولات جبهه شمال
و صحبت های سید حسن نصرالله
یکی از نگرانی های مهم نسبت به لبنان عدم انسجام درونی و درک مجموعه حاکمیت این کشور از شرایط سرنوشت ساز فلسطین و نقش تاریخی حزب الله برای نگهداری از موجودیت لبنان است که تا به الان این انسجام و درک ملی در لبنان شکل گرفته است
🔺نجیب میقاتی بخوبی می داند که پیروزی اسرائیل در نوار غزه چه پیامدهایی در جبهه شمال و لبنان خواهد داشت و این رژیم برای بلعیدن لبنان درنگ نخواهد کرد
سید حسن نصرالله همه چیز را برای آرایش نظامی در جبهه شمال آماده کرد و آمریکا را متوجه تبعات جنگ احتمالی کرد
سید حسن نصرالله می گوید:اگر جنگ به لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون قاعده، بدون کنترل و بدون سقف خواهد جنگید.
این کلیدی ترین نکته سید حسن نصرالله برای سیگنال به تل آویو است تا بخوبی اسرائیل را با یک تنش بی قاعده روبه رو کند.مساله ای که آمریکا تلاش می کند اسرائیل را از رویارویی مستقیم با حزب الله منصرف کند
🔺سید حسن نصرالله در ادامه به سطح آمادگی نیروهای خود اشاره می کند تا امنیت روانی را به جامعه لبنان منتقل کند و این اطمینان را به دولت بدهد که از یکپارچی و وفاق شکل گرفته شده در لبنان حمایت کنند👇
(ما سلاح های جدیدی به دست آوردیم و اکنون آنها را فاش نمی کنم، ما برخی از سلاح های خود را توسعه دادیم و از سلاح های جدیدی استفاده کردیم که قبلاً از آنها استفاده نکرده بودیم.
هر چیزی که باید به لبنان می رسید به لبنان رسیده است.
ظرفیت انسانی کافی، با انگیزه و آماده داریم.، نیروی انسانی بی سابقه ای برای مقاومت وجود دارد. ما 100,000 را زیاد کردیم.
حتی با فرض جنگ تمام عیار ما به این مقدار نیروی انسانی نیاز نداریم)
اولتیماتوم سید حسن نصرالله به قبرس بخش دیگر صحبت های ایشان برای نشان دادن قدرت موشکی و همچنین امکان توسعه جنگ به قبرس وهزینه سازی برای این منطقه بود که بخوبی مورد توجه رسانه های قبرسی قرار گرفته است
🔺جبهه شمال فلسطین اشغالی استعداد کامل تنش مستقیم میان حزب الله لبنان و اسرائیل را دارد و صهیونیست ها بخوبی می دانند که تمرکز آن ها در جبهه شمال و آسیب های دیوانه وار حزب الله به زیرساخت ها و بنادر استراتژیک این رژیم در مدیترانه می تواند امنیت تجاری صهیونیست ها در مدیترانه را نیز فلج کند.
همان برنامه ای که انصارالله یمن در دریای سرخ عملیاتی کرد و آمریکا دارنده قدرتمند ترین نیروی دریایی و پیشرفته ترین ناوگان نظامی موفق به برقراری امنیت تجاری این رژیم در دریای سرخ و باب المندب نشد و رژیم صهیونیستی خود نیز تا به الان نتوانست یک گلوله به سمت یمن شلیک کند و این ضعف دیگری از صهیونیست ها برای جنگ در جبهات متعدد است که آمریکایی ها را مجاب به حضور مستقیم در خاورمیانه کرد
ابوقاسم
کمپین رسانهای روسیه در جنگ اوکراین چه نتایجی را به همراه داشته است؟
«اکثر مردم اطلاعات نادرست منتشر شده توسط روسیه در مورد جنگ در اوکراین را باور نمیکنند، حتی اگر به طور مرتب از رسانههای اجتماعی استفاده کنند. عامل تعیینکننده در اثربخشی این تبلیغات این است که آیا شخص اساساً پذیرای روایتهای توطئه است یا خیر؟»
اینها یافتههای یک تیم تحقیقاتی بینالمللی به رهبری دانشگاه فنی…
مرکز: #phys
نویسنده: #Klaus_Becker
لینک منبع اصلی
https://phys.org/news/2024-06-impact-russian-social-media-campaigns.html
@amniatemeli
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید: جسورانه ترین فرار از زندان در تاریخ آمریکا
@amniatemeli
🔺همه آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیرامون مذاکرات رفع تحریم ها گذشت... دستاوردها کدامند؟!
سبحان محمدی/ کارشناس روابط بین الملل
🔸منطق و اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم در اولین نشست ریاست محترم جمهوری با رسانه های رسمی در ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به صراحت بیان شد: " سیاست خارجی ما از برجام شروع نمیشود و به آن هم محدود نخواهد شد. ما به دنبال سیاست خارجی متوازن هستیم". در ادامه، ویژگی های دیگری هم به آن افزوده شد، ازجمله نتیجه گرایی و عملگرایی در سیاست خارجی. اینها دقیقا جبران مواردی هستند که نقاط ضعف برجسته سیاست خارجی دولت های یازدهم و دوازدهم را شامل میشدند. دولت قبل با پذیرش تعهدات یک طرفه طولانی مدت، بدون متعهد کردن حقوقی طرف مقابل ( نکته دردناک اینجاست که ۴۷ سناتور امریکایی در مارس ۲۰۱۵ و در روزهای ابتدایی اجرایی شدن برجام، به دولت وقت ایران نامه زدند و گوشزد کرده بودند که توافق برجام، صرفا توافقی دولت با دولت است و از حیث اعتبار داخلی در آمریکا تقریبا هیچ ! ! !) و با اعتماد و خوشبینی مفرط، سیاست خارجی ایران را به شکل نگران کننده ای در معرض آسیب قرار داده و منفعل کرده بودند. نادیده گرفتن مزیت های منطقه ای، شرطی کردن ظرفیت های داخلی و اقتصادی و انفعال محض، سه ضربه اساسی در حوزه سیاست خارجی در دولت مدعی فهم زبان بین المللی بود!
🔹مذاکرات احیای برجام توسط دولت روحانی در روزهای انتهایی سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ و بر اساس توافق موقت سه ماهه سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیش رفت ( لازم به یادآوری است که آن توافق سه ماهه، نقض قانون لغو پروتکل الحاقی مجلس در اسفند ۹۹ توسط دولت بود)، شش دور مذاکره در وین میان ایران و اروپا، منهای آمریکا صورت گرفت. پیش از آغاز این مذاکرات رهبری انقلاب سیاست های کلی نظام در قبال مذاکرات جدید را در بهمن ماه ۹۹ تعیین کرده بودند (شامل لغو کلیه تحریم ها، اخذ تضمین معتبر و راستی آزمایی آنها). بر اساس اطلاعات موجود، ایران در آن زمان صرفا توانسته بود در مقابل تداوم زیاده خواهی های غرب، صرفا تعلیق (نه لغو)، ۱۲۰ و ۱۸۰ روزه آن هم تحریم های مغایر با برجام ( تحریم های اعمال شده در دوره ریاست جمهوری ترامپ) را با واسطه اروپاییها از آمریکا پیگیری کند( خواسته های آمریکا در همان زمان شامل بازگشت یکباره ایران به همه تعهدات برجامی سال ۲۰۱۵، لغو غنی سازی ۲۰ و ۶۰ درصد و برچیده شدن سانتریوفیوژهای نسل جدید، همچنین پذیرش اینکه در ادامه، ایران به توافقی کلی تر و طولانی تر با ایالات متحده دست یابد). باید توجه داشت که تا پایان دور ششم مذاکرات وین علی رغم تمایل دولت قبل، توافقی صورت نگرفته بود ( به علت برآورده نشدن خواسته های ایران و مغایرت نتایج دور آخر مذاکرات با سیاست های کلی ابلاغی)، اما برای همگان مبرهن شد که هدف دولت روحانی از تعجیل در دور ششم نشست وین و ماه منتهی به زمان انتخابات ریاست جمهوری چه بوده است.
🔸با آغاز به کار دولت سیزدهم، تیم جدید سیاست خارجی با خط مشی جدید، قطعی و روشن، وارد گود مذاکرات ۱+۴ شد. این قطعیت با مرور کلی و تحلیل و جمع بندی نهایی و واقع بینانه از پرونده برجام توسط تیم جدید وزارت امور خارجه تکمیل شد که سیاست جدید ایران از این پس در مذاکرات این خواهد بود که: ۱- کلیه تحریمها باید لغو شود ۲- آمریکاییها تضمینی برای عدم خروج دوباره از توافق ارائه دهند و ۳- خسارات گذشته باید جبران گردد. مضافا و در کنار همه این موارد اینکه، با آغاز دور هفتم و جدید مذاکرات در وین، ایران با ارائه دو سند جدید سیاسی با عنوان « رفع تحریمها» و « موضوع هسته ای »، نقشه راهی نیز به طرف مقابل ارائه کرد. پس باید اشاره داشت که دور جدید مذاکرات، مذاکره برای لغو تحریمها با اسناد و راهکارهای جدید از طرف ایران بوده است. این در شکل دیگر به این معناست که دولت جدید ایران چارچوب مذاکراتی و نوع توافق انجام شده در دولت روحانی را کنار گذاشته است اما به عنوان نماینده قانونی ملت ایران در صحنه جهانی، در قبال تعهدات پذیرفته شده در گذشته، رفع تحریمها را مطالبه کند.از سوی دیگر، امریکاییها و به طور مشخص دولت بایدن در طول چند سال گذشته، هیچ تغییری در سیاستهای خود در برابر ایران نداشتند و حتی در سه نوبت اقدام به تمدید تحریمهای قبلی نیز کرده اند ( دو نوبت تمدید وضعیت های اضطراری علیه ایران مصوب ۱۹۹۵ و حزب الله لبنان در ۲۰۰۷ ، همچنین تمدید تحریم شرکت هواپیمایی ماهان).
ادامه دارد..
@amniatemeli
49.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘معجزه اقتصادی ویتنام، معروف به دوی موی"
بخش سوم و پایان
🗣️زبان اصلی با زیرنویس فارسی
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺همه آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیرامون مذاکرات رفع تحریم ها گذشت... دستاوردها کدامند؟! سبحان
🔸رفتار قبلی سناتورهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ پیرامون توافق هسته ای، دوباره در دولت جدید آمریکا با عنوان« نامه ۴۳ سناتور» تکرار شد و این بار باب مِنندز ( سناتور و رئیس اکثریت دموکراتی که بایدن بدون اجازه او آب هم نمیخورد) و لینزی گراهام ( سناتور جمهوری خواه) از اتحاد حزب دموکرات و جمهوری خواه علیه هرگونه توافق با ایران سخن گفتند. در کنار این موارد، باید توجه داشت که دموکرات ها و تیم بایدن در ۲۰۲۱ انتخابات میان دوره ای را پیش روی خود داشتند و معتقد بودند که هرگونه امتیازی به ایران در مذاکرات، توسط جمهوری خواهان رقیب به عنوان حربه ای جهت تخریب آنها مطرح خواهد شد. با پایان دور هفتم مذاکرات در وین و بازگشت تیم ها به پایتخت هایشان، اروپاییها که خط سیاسی – رسانه ای خود را از واشنگتن دریافت میکنند، با فهم اینکه ایرانیها ابتکار عمل را دست گرفته اند، پروژه مقصر نمایی ایران را با این توجیه که، خواسته های ایران حداکثری و سازنده نیست، کلید زدند. با این وجود، ایران موضع « مقاومت فعال» را در دیپلماسی جدید در پیش گرفته است. این بدان معنیست که با هر اقدام متناسب و عملی طرفین غربی، ایران هم به همان مقدار، تصمیم و اقدام مشابه در پیش خواهد گرفت.
🔹القصه، دیپلمات های ایرانی در مسیر ادامه روند، به مصاف دور هشتم مذاکرات در شهر وین رفتند. ابتدای آغاز مذاکرات این دور، خبرها حاکی از تکاپوهای بیشتر طرفین در اعلام مواضع نسبت به متون ارائه شده توسط ایران بود. حتی برخی از منابع خبری نزدیک به تیم مذاکره کننده از تشکیل یک کارگروه اجرائی جهت تسریع در نتیجه گیری دادند. اما در نهایت با مشخص شدن هدف آمریکا مبنی بر یک توافق موقت و صرفا در قبال تعلیق برخی از تحریمها (همانطور که قبلا پیش بینی میشد)، حالا دیگر تکلیف ایران روشن است. اینکه آمریکاییها نه تنها تمایلی بر فاصله گرفتن از سیاست دولت قبل ایالات متحده ندارند، بلکه حتی شواهد نشان از پیگیری جدی آن سیاست توسط تیم سیاست خارجی بایدن دارد. در کنار موارد فوقالذکر و مذاکرات رفع تحریم ها، به صورت اجمالی میتوان دستاوردهای مهم سیاست خارجی دولت شهید رئیسی که ابعاد پررنگ به کارگیری مزیت منطقه ای را در خود دارد (که مزیت اصلی تاریخی دیپلماسی ایرانی نیز هست) موارد ذیل دانست:
۱- پیوستن ایران به اتحادیه منطقه ای آزاد تجاری اوراسیا( ۲۰۲۳)
۲- پیوستن رسمی به پیمان و سازمان شانگهای ( ۲۰۲۳)
۳- اجرایی شدن کریدور راهبردی شمال- جنوب با جذب سرمایه گذاری، تکمیل و توسعه بخش ریلی( ۲۰۲۳)
۴- از سرگیری روابط سیاسی با عربستان سعودی و سودان ( ۲۰۲۳)
۵- توافق تجاری ایران و روسیه و ارتقا قابل توجه حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ( ۲۰۲۴)
۶- عضویت ایران در بریکس ( ۲۰۲۴)
۷- افزایش تولید و صادرات نفت ( حتی بیش از سطح قبل از تحریم ها ) و رسیدن به میزان ۳/۴ میلیون بشکه در روز
۸- مذاکرات آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و انتقال بخشی از آن به قطر
۹- پیشبرد ۷ پروژه فضایی موفق با همکاری روسیه
@amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌حزب الله و جبهه شمال
آموس هوخشتاین مشاور بایدن در جلسه ای که با مقامات لبنان از جمله آقای میقاتی و نبیه بری داشت گفت اسرائیل در حال آماده سازی تهاجم محدود برای عقب راندن حزب الله از رودخانه لیتانی است.
حزبالله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ وارد جنگ شد که با صدور قطعنامه ۱۷۰۱ این تنش به پایان رسید در این قطعنامه قید شده است که تنها ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح یونیفل باید در مناطق مرزی تا رود لیتانی مستقر باشند
اما حزب الله بعد از شروع تنش های ۷ اکتبر حضور گسترده ای در این منطقه پیدا کرد تا به راحتی بتواند بر روند تحولات شمال فلسطین اشراف داشته باشند.
اسرائیل شرایط بسیار سختی را در تاریخ موجودیت خود سپری می کند و علی رغم همراهی های آمریکا احساس آرامش و ثبات را ندارد و سعی می کند تنش ها را به خاطر اضطراب درونی و احیای غلبه روانی در منطقه ادامه دهد
فرضیه حمله همه جانبه اسرائیل به حزب الله در محدوده رود لیتانی مطمئنا زنجیره واکنش محور مقاومت را فعال خواهد کرد
قبلا عرض کردم که محور مقاومت تحلیل دقیقی از جنگ نامتقارن و توانمدی های مقابل دارد و بر اساس همین موضوع سعی می کند از فرمول جنگ نامنظم و اصل غافلگیری و ایجاد هسته های بازدارنده استفاده کند و او را وارد جنگ تاکتیکی کند
تنوع سازی میدان برای تمرکز زدایی از قدرت دشمن راهبرد محور مقاومت در ماجرای تحولات فلسطین و اسرائیل است که بخوبی انجام شد و حزب الله و انصارالله یمن و ایران نقش خود را بخوبی انجام دادند و ابتکار عمل را از آمریکا و اسرائیل گرفتند.
این خیلی مهم است که آرایش میدان باید بر اساس واقعیت ها، امکانات و توانمندی های خود و طرف مقابل شکل بگیرد و این نشانه قوت و بلوغ مقاومت است نه ضعف آن ها
تشدید حمله اسرائیل بر علیه حزب الله یقینا دامنه تنش را به سوریه و بلندی های جولان خواهد کشاند و البته شرق مدیترانه نیز با حضور آمریکایی ها و اسرائیل می تواند آبستن تحولات و تنش های مستقیمی با حزب الله شود.
البته شرایط در مدیترانه بسیار متفاوت از دریای سرخ و باب المندب است جایی که آمریکایی ها موفق به تحقق اهداف خود برای تامین امنیت تجارت دریایی اسرائیل در این مسیر نشدند و الان در مدیترانه باید با موشک های دوربرد و دقیق حزب الله و احتمالا مقاومت عراق و یمن که چندی پیش به آن اشاره کردند مقابله کنند
نکته جالب این است که ۹۸ درصد تبادلات کالای اسرائیل به بنادر اسرائیل و عمده آن به حیفا وابسته است
مراکز صنعتی و شیمیایی و کارخانه های پر شمار در حیفا بانک اهداف برای حزب الله است که می تواند شرایط بسیار ترسناکی را برای اسرائیل ایجاد کند البته ضربات اسرائیل به لبنان نیز در همان سطح زیان بار خواهد بود.
شرایط وخیم تجاری اسرائیل در دریای سرخ و از کار افتادن بندر حیفا در جنگ احتمالی با حزب الله لبنان دقیقا سناریوی بسیار سخت برای اسرائیل است که می خواهد آن را انتخاب کند و این برای من بسیار جای تعجب دارد
فرضیه دیگر این تنش این است که دامنه جنگ به جولان اشغالی سرایت کند و محور مقاومت خط پشتیبانی برای حمایت از حزب الله را فعال کند موضوعی که اسرائیل را وارد حملات به زیرساخت های سوریه و مواضع ایران خواهد کرد و موازنه تهران(خط قرمز حمله به شخصیت ها و منافع ایران) را برهم خواهد زد و تهران را وارد زنجیره واکنش خواهد کرد با این تفاوت که حساسیت جنگ مستقیم اسرائیل و ایران بکلی از بین رفته است و هر دو قدرت ضربه مستقیم را برای توازن قدرت در انتخاب های خود خواهند داشت
شرایط در جبهه شمالی بسیار حساس است و بایدن توان لازم برای ممانعت از شکل گیری این تنش را ندارد ،تهدید قبرس توسط سید حسن نصرالله حد آستانه جدیدی برای قدرت انتخاب و اراده حزب الله و دفاع از منافع خود در مقابل اسرائیل بود که بسیار دقیق و راهبردی ارزیابی می شود
ابوقاسم
46.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تاریخ فلسفه با ارسطو، جان لاک، دیوید هیوم، شوپنهاور، نیچه و هایدگر
▪️فلسفه به زبان ساده
@amniatemeli
▫️فارن افرز: سیاست خارجی آمریکا ناکارآمد است/جنگ غزه چالش سیاسی جدی برای واشنگتن
▫️ایرنا
#بخش_اول
نشریه «فارن افرز» در تحلیلی، با اشاره به روند رو به گسترش «نظم نوین جهانی» و ناکارآمدی سیاست خارجی آمریکا در مواجهه با آن نوشت: آمریکا باید رویه برتریطلبانه و تمامیتخواه خود را کنار بگذارد.
بن رودز، قائممقام مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا و یکی از مشاوران وی برای برنامه جامع اقدام مشترک با ایران در مقاله ای برای نشریه آمریکایی «فارن افرز» نوشت: "جو بایدن، (رئیس جمهوری ایالات متحده) در روزهای ابتدایی مدیریتش عبارت «آمریکا بازگشته است» را به عنوان نقطه شروعی برای سیاست خارجی خود تکرار می کرد. وی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده می تواند تصویر خود به عنوان یک هژمون را بازپس گرفته و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را دوباره برپا کند. این شعارها راه گریزی برای دور شدن از مدیریت پر هرج و مرج دونالد ترامپ (رئیس جمهوری سابق آمریکا) ارائه شد. "
رودز در ادامه تحلیل خود افزود: با این حال، دو چالش که عمدتاً خارج از کنترل دولت بایدن است، پیام احیای ابرقدرتی ایالات متحده را تحت الشعاع قرار داده است. نخستین مورد نگرانی از بازگشت ترامپ است. متحدان بایدن با عصبانیت نظارهگر این حقیقت هستند که ترامپ تسلط خود را بر حزب جمهوریخواه حفظ کرده و واشنگتن همچنان در روبه رویی با این موضوع ناکارآمد رفتار می کند. از سوی دیگر دشمنان آمریکا، به ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در مورد عدم توانایی واشنگتن برای بازگشت به دوران قدرت سخن میگویند. این در حالی است که با توجه به تحولات گوناگون در سیاست خارجی ایالات متحده، به نظر می رسد دستیابی مجدد به توافقهای چندجانبه، مشابه توافق هستهای ایران، توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوا، یا همکاری های ترانس پاسیفیک (CPTPP) غیرممکن است.
در ادامه این مقاله آمده است: چالش دوم در برابر دولت بایدن این است که دیگر نظم بینالملل مبتنی بر قوانین قدیمی وجود ندارد. البته قوانین، ساختارها و اجلاسها در جای خود باقی میمانند. اما نهادهای اصلی مانند شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی به دلیل اختلافات موجود میان اعضای خود در شرایط مبهمی به سر می برند. روسیه متعهد به برهم زدن هنجارهای شکل گرفته توسط ایالات متحده است. چین مصمم است تا نظم جایگزین پیشنهادی خود را مطرح کند. از طرفی واشنگتن در مورد سیاستهای تجاری و صنعتی، حتی از اصول اصلی جهانی شدن پس از جنگ سرد نیز دور شده است. چرا که قدرتهای منطقهای مانند برزیل، هند، ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بسته به موضوع مورد نظر، شرکای خود را انتخاب کرده و مسیر خود را با آنها پیش می روند. در مجموع می توان گفت که با از هم پاشیده شدن «نظم بین الملل قدیمی»، این بلوک های همپوشانیکننده جدید بر سر اینکه چه چیزی جایگزین آن نظم کهن شود، با هم رقابت میکنند.
@amniatemeli
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بازجویی از صدام، تخلیه اطلاعاتی رئیس جمهور
▪️جان نیکسون، تحلیلگر سیا
▪️قسمت چهارم
@amniatemeli
▫️فارن افرز: سیاست خارجی آمریکا ناکارآمد است/جنگ غزه چالش سیاسی جدی برای واشنگتن
▫️ایرنا
#بخش_پایانی
نویسنده این مطلب فارن افرز پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات پاییز امسال را موجب از بین رفتن خطر دوره دوم ریاستجمهوری ترامپ توصیف کرده و مینویسد: با این حال این موضوع نیروی مقابلهکننده با نظام قدیمی جهانی را شکست نخواهد داد. تا به امروز، واشنگتن نتوانسته است آن چه را که سیاست خارجی این کشور پس از جنگ سرد را بی اعتبار کرد و رهبری ایالات متحده را زیر سوال برد، از بین ببرد. «جنگ علیه تروریسم» حاکمان بسیاری از کشورها را جسور کرد، منابع را به صورت نادرست تقسیم بندی کرد، به بحران جهانی مهاجرت دامن زد و به ایجاد یک قوس بی ثباتی از جنوب آسیا تا شمال آفریقا کمک کرد. همچنین استفاده بیش از حد از تحریمها منجر به افزایش راهحلهای جهانی و مقابله کشورها با تسلط آمریکا توسط دلار شد.
این مقاله با گریزی به موضوع مهم بحران در خاورمیانه و جنگ غزه افزود: در واقع، پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل (عملیات طوفان الاقصی) و حملات نظامی اسرائیل به غزه، مردم دنیا به لفاظیهای آمریکا در مورد نظم بینالمللی مبتنی بر قوانین در سراسر جهان با دیده شک و تردید نگاه کرده و آن را سرشار از نفاق می بینند، چرا که واشنگتن در کنار سخن پردازیها، همچنان از اسرائیل حمایت تسلیحاتی کرده و غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهد. این جنگ یک چالش سیاسی برای دولت آمریکا ایجاد کرده است چرا که مقامات آمریکایی، روسیه را به استفاده از همان تاکتیکهایی متهم می کنند که اسرائیل در غزه به کار برده و این در حالی است که به حمایت های خود از اسرائیل ادامه می دهند. از طرف دیگر، جنگ غزه یک چالش سیاسی برای حزب دموکرات است، چرا که گروه های موثر انتخاباتی این حزب نمیدانند چرا رئیسجمهور دموکرات آمریکا از یک دولت راست افراطی در اسرائیل حمایت می کند.آنها، اسرائیل را رژیمی می دانند که توصیههای ایالات متحده را نادیده گرفته و این رژیم را برای آمریکایی که مدعی است سیاست خارجی آن مبتنی بر ارزش های جهانی است، یک بحران اخلاقی می دانند.
نویسنده در پایان مقاله خود پیشنهاداتی برای دولت آینده آمریکا ارائه داده و نوشت: اگر بایدن برای دومین بار پیروز شود، باید برخی ملاحظات سیاسی، تمامیتخواهی و دیدگاه غربمحوری که باعث شده دولت او نیز مانند دولتهای دیگر آمریکا اشتباهات بزرگی مرتکب شود را کنار بگذارد. هر کسی که در سالهای آینده رئیسجمهور آمریکا شود، باید از جنگ جهانی اجتناب کرده، به تشدید بحران آبوهوایی واکنش نشان داده و با ظهور فناوریهای جدیدی مانند هوش مصنوعی دست و پنجه نرم کند. اینها مستلزم کنار گذاشتن طرز فکر برتری طلبانه آمریکا و درک این موضوع است که جهان برای سالهای آینده مکانی پرتلاطم خواهد بود.
@amniatemeli
🔺جنگ همه جانبه
🔸جنگ همه جانبه یعنی: وادار كردن دشمن به تسـليم بـا استفاده از تمامي اقدامات اقتصادي، نظامي و سياسي. اقدامات اقتصادي دشـمن را از منـابع حيـاتي محروم ميكند. اقدامات نظامي با كشتن و پراكنده كردن سربازان انهدام و يا غنيمت گرفتن سـلاح و …، ارتش او را منهدم ميسازد. اقدامات سياسي موجب از بين رفتن اميد دشمن بـه پيـروزي و در نهايت تزلزل در اراده او مي شود.
@amniatemeli