هدایت شده از ابوقاسم
مساله فرهنگ سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تحقق بنیادین وریشه ای آن در جامعه نقش بسیار مهمی در پیشرفت در بخش های تربیت، آموزش،علمی،اقتصادی و سیاسی وحرکت به سمت تمدن... دارد چراکه فرهنگ قدرت جریان سازی بی نظیری در متن جامعه دارد و جهت دهی محتوایی این عنصر فرصت های زیادی برای بستر سازی جهت حرکت همگانی جامعه به سمت تربیت،اخلاق و دانش را ایجاد می کند.
بشر برای قوی شدن به برنامه سالم و حیات بخش نیاز دارد این برنامه باید از یک مسیر اصولی و صحیح وارد چرخه زندگی شود تا باورها،رفتارها،ارزش ها و توانایی ها در شاکله و شخصیت رسوخ کند. دوران کودکی بهترین زمان برای آغاز پروسه تربیت و آموزش است و تربیت و اموزش ریشه اصلی شکل گیری فرهنگ و بعد از آن تمدن در یک جامعه است.
این مسیر آن هم با محوریت تربیت و آموزش می تواند الهام بخش شکل گیری جامعه سالم در نسل های آینده باشد،جامعه ای که سرشار از امید،پیشرفت ،رفتارها و خلقیات سالم،باور های عمیق،شکل گیری خانواده سالم،مقدمه سازی برای نیروسازی و...است و می تواند ازهویت و باورهایی که پیشرفت خود را مرهون آن می داند حمایت و دفاع کند،این باورها و رفتارها که ریشه مذهبی و ملی دارند را فرهنگ می گویند.
سرمایه گذاری بر رشد و تربیت کودک بدون تردید نتیجه ای جز حرکت به سمت سالم سازی جامعه در نسل های آینده نخواهد داشت،تحقق این مساله در گرو بازنگری در روش های سنتی و غیر اصولی و تصمیم گیری های جزیره ای در نظام اموزشی و کارگروه های تصمیم گیر وتصمیم ساز کشور است. بدون تحول در نظام آموزشی وتغییر یا اصلاح قوانین وبرخی رویکردها و برنامه های فاقد مبنای سالم و کارشناسی شده نمی توانیم شاهد فرهنگ پویا و سالم در جامعه باشیم.
پرورش در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر برای خلق مهارت و تکامل استعدادهای کودک و نوجوان است این یک اصل بایسته درهمگانی سازی عناصر مشترک در فرهنگ یک جامعه است.
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
🔴چرا غرب در فرهنگ سازی موفق بود اما ما نشدیم
اگر بخواهیم عمیقا به مساله فرهنگ بپردازیم باید بگوییم که فرهنگ یک مقوله پژوهشی و مطالعاتی است،پشیرفت و توسعه امروز دنیای غرب حاصل آغازی منطقی و ساختارمند برای مدیریت فکری و شخصیتی بشریت در جهان بود فرایندی که نزدیک به 600 سال قبل آغاز و منجر به شکل گیری تمدن غرب شد.
بعد از دوران خفقان قرون وسطی و آغاز دوران رنسانس در سده 13 و 14 مردم ایتالیا و بعد از آن انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غربی عامل عقب ماندگی جوامع و ملل خود را کلیساهای متحجر و انحصار گرا می دانستند،کلیساها و روحانیون مسیحی با تفتیش عقاید و حذف نخبگان ودانشمندان و برخورد خشن با مردم و همچنین راه اندازی قتل و ترور برعلیه مخالفین خود همه چیز را برای یک دگرگونی اجتماعی و علمی آماده کردند،تنزل جایگاه کلیساها در ذهن مردم و همراهی دانشمندان ونخبگان منجر به تولید دانش و اختراعاتی نظیر صنعت چاپ، راه اندازی حمل ونقل دریایی،باروت،تلسکوپ و... شد.
پژوهشگران ایتالیا در نقطه مقابل کلیسا برای تعریف فرهنگ جدید به کارهای مطالعاتی و پژوهشی روی آوردند،براساس این پژوهش ها،تعریف جدیدی درباره ماهیت انسان شکل گرفت،و متناسب با این تعریف، جهان بینی ،ایدئولوژی و فرهنگ جدیدی برای آن تعریف کردند،حیوان هوشمندی که نیازی به ارتباط با ماوراء ندارد،هیچ مصلحتی بالاتر از منفعت شخصی او نیست و به هر قیمتی حتی ظلم،قتل،استبداد و استعمار فردی وساختاری باید به منافع و خواسته های خود برسد، اندیشمندان غربی در واکنش به انحصارگرایی و تحجر و همچنین برده داری سنتی کلیساها آزادی های مطلقی برای انسان تعریف کردند .
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
غربی ها بعد از تعریف جدید از انسان و تدوین جهان بینی متناسب با تعریفی که ارائه شد شخصیت مطلوب مورد نظر خود از انسان را برای جوامع بشری تبیین کردند و برای همگانی کردن این جهان بینی و اندیشه قالب های تربیتی ،آموزشی ،تبلیغی و رسانه ای طراحی کردند.
در سده های گذشته غربی ها با تکاملی که در فناوری وعلم و تکنولوژی و ارتباطات ایجاد کردند روش های نویینی را برای تنوع سازی حیات مادی جوامع به کار بردند و مردم را از مرحله همراهی به وابستگی و تغییر ذائقه و علایق آن ها تغییر دادند.بنابراین غربی ها با یک فرهنگ سازی پژوهش محور که در سده 14 آغاز شد اندیشه وفکر انسان ها را تسخیر کردند و امروزه میلیاردها انسان ایده آل با برنامه های خود را در اختیار دارند و آموزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی غرب را دنبال می کنند،و در هر جای دنیا که زیست می کنند مثل غرب می اندیشند،زندگی می کنند ،لباس می پوشند ،غذا می خورند و با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند.
شکل گیری تمدن غرب ، توسعه علم و فناوری و در یک کلام فرهنگ سازی در حوزه دانش وفلسفه، تکنولوژی ،فناوری،ارتباطات،دانش تجارت و باز تعریف شخصیت انسان و گفتمان سازی رشد و ترقی میان جوامع غربی همگی مرهون پژوهش و مطالعات غربی ها و قبول واقعیت آزمون وخطاء در تدوین نقشه راه برای توسعه جوامع خود بوده است.
آن ها با این مکانیزم فرهنگ توسعه و پیشرفت را جایگزین فرهنگ تحجر و وادادگی کلیساها کردند و در این سال ها بود که توانمندی های فردی مردم به کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل شد و با ساخت دستگاه های مورد نیاز در حوزه آهن،نساجی،بافندگی و بخار موتور یک صنعت بزرگ در کارخانجات به راه افتاد و فرهنگ تکنولوژی سازی تولیدی ها و کارخانجات و آموزش مهارت های کاربردی به نیروهای کار در بخش های مختلف اجتماعی به راه افتاد.
این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانیم فرهنگی که پیش نیاز ضروری برای گام برداشتن به سمت تمدن سازی است به تحقیق و پژوهش و مطالعات وسیع نیاز دارد ،کسانی که متولی امر فرهنگ و آموزش در کشوراند باید روشن شود دقیقا از چه سطحی از بینش وفکر و پختگی داده های کلربردی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی برخوردار هستند.
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
ارتباط با ابزارهای روز دنیا و استفاده از آن ها در بخش های مختلف بخصوص آموزشی و فرهنگی که حالا بحث ما است یک ضرورت است و رسیدن به این ضرورت برای ما و متولیان فرهنگی بسیار اهمیت دارد. عدم بکار گیری این ظرفیت در بخش های مختلف به معنای پشت کردن به روش های فرهنگی نوین و امروزی است ، در عصر زندگی دیجیتال و فناوری که زندگی همه جوامع بشری متاثر و حتی متولد از آن شده عدم استفاده ازصنعت دیجیتال و فناوری ،ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی کشور و اقدامات آن ها در مقوله فرهنگ را بی فایده کرده است.
وقتی از فرهنگ سازی دانش و مهارت های دیجیتالی میان جامعه کودک و نوجوان صحبت می کنیم منظور بکارگیری دانش برای خدمات هوشمند و برطرف سازی نیازهای کشور با آن است،این فرهنگ سازی منجر به ایجاد چرخه ای دانش بنیان در نسل های بعدی کشور می شود و تربیت یافتگان همین فرهنگ نخبگانی خود به بازتولید مهارت اعم از مهارتهای کاربردی و خدماتی و دیجیتالی و تولید علم و تربیت نیرو خواهند پرداخت و اینگونه یک جامعه نخبه پرور و دانش محور تبدیل می شود.
ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
این گوشه ای از برنامه جامع پیشرفت و توسعه با محوریت فرهنگ است که توسط نخبگان و متخصصین مجموعه فراهوش طراحی و تدوین شده است
ما در مجموعه فراهوش که خبرگزاری وستانیوز زیر نظر این مجموعه فعالیت می کند مسیر مشخصی رابرای تحول در نسل کودک و نوجوان ترسیم کرده ایم.
مسیری که با محوریت فرهنگ پژوهش محور با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص ترسیم شده است و باتوجه به زیرساخت های فنی مجموعه فراهوش قابلیت عملیاتی سازی ایده را در کم ترین زمان ممکن دارا هستیم.
مجموعه فراهوش برای مهارت افزایی، رشد و تربیت نسل کودک و نوجوان برنامه جامعه و کاملی را در اختیار دارد و برای آن از زیرساخت هایی نظیر، کار پژوهشی و مطالعاتی، ایده، خلاقیت، برنامه ریزی و توان فنی برای تولید محتوا، ساخت انواع اپلیکیشن های حرفه ای آموزشی و فرهنگی برخوردار است.
امید است که بتوانیم مسیر اشتباه نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران برای تربیت کودک را اصلاح کنیم تا نسلی سالم مفید و دانا برای آینده تربیت کنیم
ابوقاسم
✅جنگ نسل چهارم
🔹جنگ نسل چهارم یا به عبارت دیگر(4GW) در راستای معرفی مناقشات پست مدرن که در آن عملیات به شیوه ای غیرمتمرکز انجام می شود و محیطی که تمایز بین جنگ، سیاست،جنگجویان و غیرنظامیان کم رنگ شده؛ نام گذاری می شود. همچنین دولت ها به طور ناخواسته انحصار و به کارگیری نیروی نظامی را در چنین محیطی از دست داده اند.
🔸 اصطلاح جنگ نسل چهارم جنگ مناقشه ای را در بر می گیرد که در آن یکی از مخالفان بازیگر غیر دولتی است و همانند یک دولت یا نظام حاکمیتی که از لحاظ بین المللی دارای ساختار و چارچوب مشخص است عمل نمی کند.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جنگ هیبریدی(ترکیبی)، پاسخ هیبریدی!(زبان اصلی)
وستانیوز
@amniatemeli
✅ویژگی های جنگ در عصر پست مدرن
🔹جنگ دیگر وجود ندارد؛ اما تقابل، درگیری و مبارزه بدون شک در سراسر جهان ادامه دارد.وجود چنین طبیعت پايداری از خصوصیات بارز درگیری های قرن بیست و یکم است که آن ها را کاملا از قرن های گذشته جدا می سازد.
🔸جنگ ها دیگر اعلام نمی شوند و با شروع آن ها شاهد یک الگوی ناآشنا و غافلگیرانه از آن ها هستیم.
@amniatemeli
✅ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان: با همهی اعتقاد و با قابلیت اثبات عرض میکنم با انقلاب اسلامی زمینه برای نخبهپروری فراهم شد/ واقعا باید از دانشگاهیها تشکر کنیم که نگذاشتند محتاج غربیها بمانیم
🔻برای اینکه نخبه بتواند آن استعداد ذاتی را بروز بدهد و فرصت تلاش پیدا کند، زمینه لازم است؛ گاهی نخبه هست و آمادگی کار هم دارد اما زمینه برایش فراهم نمیشود. این زمینه در دوران طاغوت وجود نداشت، اگر هم بود خیلی جزو سیاستهای رسمی طاغوت نبود، زمینه وجود نداشت. خیلیها بودند دارای استعدادهای خوب، آمادهی تلاش هم بودند، اما توی سرشان میزدند. من چون از اول انقلاب در مجموعهی دانشجویی و دانشگاهی و دانشگاه تهران و دانشگاههای دیگر حضور داشتم با استاد و با دانشجو و اینها دائم نشست و برخاست داشتم، من این را با همهی اعتقاد و با قابلیت اثبات عرض میکنم، با انقلاب اسلامی زمینه برای نخبهپروری فراهم شد.
🔹 اولاً توسعهِی دانشگاهها؛ شما ببینید کجای کشور الان دانشگاه ندارد؟ همهجای کشور دانشگاه هست.
🔹 بعد هم دانشگاهیان، گسترش دامنهی دانشگاهی چه دانشجو چه استاد. حدود بیست و پنج برابر دانشجویان کشور رشد پیدا کردهاند، بیست و پنج برابر. خیلی است. سالهای اول انقلاب همان سالهای حدود ۵۹، ۶۰ آنطور که در ذهنم هست حدود ۵۰۰۰ استاد هیئت علمی در کشور بود. الان بیش از ۱۰۰ هزار است.
🔺 این توسعهی علم در کشور خیلی چیز باارزشی است. جزء زمینههای نخبهپروری یکی این است. یعنی واقعاً باید تشکر کنیم از خود دانشگاهیها؛ دانشگاهیهای ما نگذاشتند که ما محتاج غربیها بمانیم. ۱۴۰۱/۷/۲۷
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان: با همهی اعتقاد و با قابلیت اثبات عرض میکنم با انقلاب اسلام
✅ نخبگان دانشگاهی ما مایهی آبروی ایران شدند / ساخت رباتهای انساننما در دانشگاه تهران مهم است / میگفتند تصاویر پهپادهای ایرانی فتوشاپ است! حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است
🔻بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایهی آبروی ایران شدند. شما نسلِ جوانِ نخبگان هستید. قبل از شما هم نخبگان زیادی، نسلهای قبل از شما، در این چهل سال وجود داشتند که آبرو دادند به کشور. در هر مسئلهای دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمی جهان مورد تحسین واقع شد. حالا من چند نمونهاش را اینجا بگویم که البتّه همهی شما هم میدانید:
🔹 تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان؛ نه فقط در مسئلهی سلولهای بنیادی، در شبیهسازی حیوان زنده، این در دنیا یک چیز کمیابی بود، این اتّفاق افتاد.
🔹 انتقال ماهواره به فضا. این مال چند کشور است. همهی کشورها این را ندارند. خیلیها ماهواره در فضا دارند، ولی مال خودشان نیست، خودشان پرتاب نکردند. آنهایی که خودشان پرتاب میکنند تعداد معدودی کشورند. ما البتّه عقبیم، امّا پرتاب کردیم، توانستیم، رفتیم. دانشمندان ما متمرکز شدند.
🔹 ساخت رباتهای انساننما در دانشگاه تهران مهم است.
🔹 دستاوردهای بنیادین در صنعت هستهای؛ ما به مسائل بنیادین در صنعت هستهای دست پیدا کردیم. ما دنبال سلاح و بمب اینها نمیرویم امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد. ما توانستیم دست پیدا کنیم.
🔹 ساخت تجهیزات پیشرفتهی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است. حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید.
🔹 ساخت واکسن های پیچیده به خصوص واکسن کرونا و امثال اینها.
🔺 خب اینها کارهایی است که نخبهی ایرانی انجام داده. این برای کشور آبروست.۱۴۰۱/۷/۲۷
@amniatemeli
35.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جنگ شناختی و روش صحیح مقابله با آن
🔹جنگ شناختی جنگی است که در آن شناخت انسانها نسبت به وقایع پیرامون خود مورد هدف قرار میگیرد.
🔸دراینبین خطرناکترین بخش این جنگ، تلفات انسانی آن است که علاوهبر از دست دادن نیروی انسانی، سبب میشود تا فرد با تمام اطلاعات و منابع شناختی خود به خدمت نیروهای مهاجم درآید.
🔹بههمیندلیل روش صحیح مقابله با تهاجمات دشمن در جنگ شناختی، افزایش سطح اطلاعات و اقناعسازی عمومی در سطوح گسترده است.
@amniatemeli
✅قدرت نرم
🔹قدرت نرم توانایی بدست آوردن از طریق مجذوب کردن می باشد.این کار از طريق جذابیت های فرهنگی، ایده های سياسی و اقتصادی صورت می گیرد. زمانی که سیاستهای ما در چشم دیگران مشروعیت دارد قدرت نرم ما تقویت شده است.
🔸 در واقع زمانی که شما دیگران را وادار می کنید ایده های شما و آنچه شما می خواهید را بپذیرند بدون اینکه برای این کار هزینه زیادی صرف کنید، در آن صورت شما از قدرت نرم استفاده کرده اید.
🔹اساس قدرت نرم در ارزش ها، فرهنگ و نحوه رفتار با هر کشور در سطح ملی،منطقه ای یا بین المللی و ایجاد حس مشروعیت برای اهداف بینالمللی یک کشور نهاده شده است.
🔸قدرت نرم توانایی بدست آوردن چیزی است که می خواهیم با جذب و اقناع سایرین جهت تحقق اهداف خود احصاء کنیم.اساسا این نوع قدرت با قدرت سخت متفاوت است به جهت اینکه ارزان تر و کاراتر از اجبار است.
وستانیوز
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✅امنیت سایبری چیست؟
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✅حراست از امنیت ملی؛ مسئولیت اصلی و افتخار آمیز نیروهای مسلح
@amniatemeli
✅تهدیدات امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
🔹تهدیدات نظامی-اطلاعاتی
۱-جنگ و نبرد نظامی با خاستگاه برون مرزی
۲-جنگ و نبرد نظامی با خاستگاه درون مرزی
۳-ترور و تروريسم
۴-تهدیدات سایبری در حوزه نظامی و اطلاعاتی
۵-جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی
۶-تسلیحات هسته ای و سلاح های نامتعارف
🔸تهدیدات اقتصادی-اداری
۱-بحران های ناظر بر فضای اقتصاد کلان
۲-جاسوسی اقتصادی و صنعتی
۳-فسادهای اقتصادی و اداری
۴-وابستگی اقتصادی
۵-تحریم ها و انزوای اقتصادی
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✅یکی از ابرازهای قدرت امنیت ملی
@amniatemeli
سرو است و به ایستادگی متهم است
از شش جهت آماج هزاران ستم است
شعرم همه ارزانی این یک مصراع:
جمهوری اسلامی ایران، حرم است
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅تهدیدات امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران 🔹تهدیدات نظامی-اطلاعاتی ۱-جنگ و نبرد نظامی با خاستگاه برون
🔹️تهدیدات فرهنگی سیاسی
۱-گروه های معاند سیاسی
۲-بحران های ناشی از فناوری های جدید
۳-بحران هویت
۴-آسیب های اجتماعی
۵-بحران های قومیتی و مذهبی
۶-بحران های حوزه علم و فناوری های نوین
🔸تهدیدات منابع-محیطی
۱-بحران آب
۲-بحران خاک و زمین
۳-بلایای طبیعی
۴-بحران های زیست محیطی
۵-بحران های مربوط به منابع تجدید ناپذیر
۶-بحران مربوط حوزه سلامت عمومی
۷-بحران جمعیت
42.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅مقام معظم رهبری(حفظکم الله):
🔹جنگ ترکیبی(هیبریدی) دیکتاتوری رسانه ای و جهاد تبیین
@amniatemeli
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥✅چرا وضعیت ایران در منطقه به نسبت سایر همسایگان ویژهتر است؟
🔹وضعیت ایران در نظام بینالملل تدافعی است!
🔸️دکتر ابراهیم متقی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران: افکار عمومی ایران نظام بینالملل را خوب میشناسد و نسبت به آن یک درک دقیقی دارد، شرقشناسان مفهوم گزنوفوبیا را درباره ایران و نظام بینالملل به کار میگیرند یک نوع بیگانه هراسی. اما باید به ریشههای این بیگانه هراسی که در بستر تاریخ جای دارد توجه کرد.
🔹برخی فکر میکنند جمهوری اسلامی نگاهش، یک نگاه تعارضی خصومتی است، اتفاقا رفتار جمهوری اسلامی در عرصه بینالملل به واقعیت ایرانی بیشتر تطبیق دارد.
🗂منبع: برنامه شیوه/ شبکه ۴
وستانیوز
@amniatemeli
✅امنیت سیاسی
🔹تهدیدات سیاسی به مشروعیت داخلی واحد سیاسی که عمدتا به ایدئولوژی ها و دیگر اندیشه های سازنده و موضوعات تعریف کننده ی دولت و شناسایی دولت از سوی جهان خارج و مشروعیت خارجی باز می گردد.تهدیدهای خارجی لزوما متوجه حاکمیت نیستند؛بلکه می توانند مشروعیت ایدئولوژیک-یعنی ستون داخلی آن را نشانه روند.
@amniatemeli
هدایت شده از غرب آسیا
🔴برای درخواست عضویت در تیم خبرنگاری افتخاری خبرگزاری وستانیوز فرم زیر را پر کنید.👇
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvQlcjnBMNAdrRZLelFieGCu6jICEq_uuk59SF9oMUSrC-Jg/viewform?usp=sf_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✅نماهنگ| مایه آبروی ایران
🔹مروری بر اشاره اخیر رهبر انقلاب اسلامی به چند دستاورد علمی برجستهی دانشمندان و نخبگان ایرانی
وستانیوز
@amniatemeli