eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.5هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.6هزار ویدیو
30 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺جهانی‌شدن : جهانی‌شدن به معنی کره یا سطح فراگیر یک جسم کروی است و برای کلیت فراگیر و به‌هم‌پیوسته جهان بشری به کار می‌رود و دیوید هلد جهانی‌شدن را حرکت به‌سوی گونه‌ای دموکراسی و مردم‌سالاری جهانی می‌داند. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎥 #مستند_به‌نام‌خلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 دشمنی منافقین با بسیجی ها؛ جنایت
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻نقش فرانسه در ایجاد تشکیلات مبارزه با انقلاب اسلامی 🔹رجوی و بنی صدر در فرانسه امکانات زیادی داشتند، رجوی به بنی صدر بخاطر نقش سیاسی او نیاز داشت. رجوی برای اینکه بتواند قدرت کامل را به دست بگیرد با دختر بنی صدر ازدواج کرد @amniatemeli
🔺سران جنگ نرم در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارند. عدم شناخت چهره دشمنان توسط مؤمنان ممكن است آنان را در دام خود گرفتار كند. از آنجا كه در جنگ نرم، دشمن در قالب دوست و خيرخواه و با لطايف‌الحيل ظاهر مي‌شود؛ شناسايي دشمن و نقشه‌هاي آن بسيار مهم است. از ديدگاه قرآن همواره مؤمنان از سوي چند گروه در معرض تهديد جنگ نرم قرار دارند: يك ـ شيطان قرآن كريم در يك اصل كلي، درباره دشمني شيطان با انسان مي‌فرمايد: «اي فرزندان آدم، مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را نپرستيد، زيرا وي دشمن آشكار شماست؟» (يس: 60) از نظر لغت، شيطان معناي عام دارد و به هر موجود متمرد و شرير، دور شده از رحمت حق و قرب الهي گفته مي‌شود (ابن‌منظور، ج13، ذيل لغت) و اطلاق شيطان بر افراد انسي، از باب قرار گرفتن آنان در سلطه شيطان و به اجراء درآوردن سياست‌هاي انحرافي او توسط آنان است كه در حقيقت شيطان، متصرف در اراده آنان است1. خداوند متعال پس از اين هشدار با تعبير «خطوات‌الشيطان» (نور: 21) تاكيد مي‌كند كه شيوه‌ شيطان حركتي آرام، تدريجي، بلندمدت و نرم‌افزارانه است و اين اشاره به مسئله‌ دقيق‌ تربيتي دارد و منظور اين است كه انحراف‌ها و تبهكاري‌ها اغلب به طور تدريجي نه به صورت دفعي و فوري در انسان نفوذ مي‌كند و انسان را قدم به قدم به سوي پرتگاه مي‌كشاند. و اين بارزترين ويژگي جنگ نرم است. امام علي عليه السلام نيز مي‌فرمايد: «شيطان راه‌هاي خود را به شما آسان جلوه مي‌دهد، تا گره‌هاي محكم دين شما را يكي پس از ديگري بگشايد.» دو ـ كافران كافران دومين گروه از دشمنان اصلي مسلمانان و پيامبر صلي الله عليه و آله را تشكيل مي‌دهند. اين مطلب را خداوند بارها در آيات قرآني از جمله آيات 12 و 13 سوره انفال و آيه نخست سوره ممتحنه بيان كرده است؛ قرآن درباره كفار مي‌فرمايد: «و كساني كه كافر شده‌اند، به باطل مجادله مي‌كنند تا به وسيله آن، حق را پايمال گردانند» (كهف: ۵۶) «همان‌گونه كه خودشان كافر شده‌اند، آرزو دارند ‏‏(كه شما نيز) كافر شويد، تا با هم برابر باشيد». (نساء: ۸۹) نكته مهمي كه همواره بايد درباره دشمني كافران به آن توجه كرد و هرگز نبايد از آن غلفت شود، اين است كه دشمني كافران با مؤمنان عقيدتي است و هرگز نمي‌توان با تغيير راهبرد و سياست، اين دشمني را به دوستي تبديل كرد؛ چراكه وقتي عمق دشمني به عقيده مي‌رسد، قابل حل و فصل نيست، مگر اينكه يكي از دو طرف، مغلوب عقيده ديگري شده يا دست از عقيده خود بردارد. دشمني امروز ايران اسلامي با استكبار جهاني مبتني بر همين تضاد عقايد است. بدين جهت است كه قرآن كريم مي‌فرمايد: «تاريكي درون كافران به قدري است كه نه تنها خودشان كافرند، بلكه «دوست ‏دارند كه شما هم همانند آنان كافر شويد و مساوي يكديگر گرديد». ادامه دارد... @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- قسمت ششم ❌توجه ❗️این ویدئو حاوی اسناد محرمانه میباشد❗️ 🔹نقش آمریکا در ایران (۱) 🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان 🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سران جنگ نرم در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارن
سه ـ يهود از همان آغاز بعثت پيامبر، يهود يكي از سرسخت‌ترين دشمنان اسلام به شمار مي‌آمدند. قرآن درباره اين گروه مي‌فرمايد: «مسلماً يهوديان و كساني را كه شرك ورزيده‌اند، دشمن‌ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهيد يافت». (مائده: 82) تاريخ اسلام به خوبي گواه اين حقيقت است؛ زيرا در بسياري از صحنه‏هاي نبرد عليه پيامبر و مسلمانان، يهود به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشتند و از هرگونه كارشكني و دشمني خودداري نمي‏كردند و افراد بسيار كمي از آنها به اسلام گرويدند. نمونه‌هاي زيادي از كارشكني اعتقادي، سياسي و اقتصادي يهود عليه مسلمان وجود دارد كه ذكر آنها در اين مقال نمي‌گنجد و ادامه دشمني آنان در قرون متمادي نسبت به مسلمانان، شاهد محكمي بر صدق اين مدعاست. چهار ـ منافقان گروه ديگري كه به شدت از نظر عقيده با مسلمان در تضاد و دشمني هستند، منافقان‌اند كه در جامعه مسلمانان پنهان و به شكل يك جريان خزنده در كنار مسلمانان رشد و نقش ستون پنجم را ايفا مي‌كنند. اينان هر گاه مسلمانان، قوي شوند، خود را پنهان مي‌كنند و در هنگام ضعف و سستي و بحران، نقش مخرب خود را نشان مي‌دهند. منافقان به سادگي قابل شناسايي نيستند و امكان مرزبندي آشكار وجود ندارد؛ از اين رو از ديدگاه قرآن، منافقان خطرناك‌ترين دشمنان اسلام هستند. بسياري از جلوه‌هاي جنگ نرم مثل: تحقير مؤمنان (هود:۲۷)، ايجاد جنگ رواني (احزاب: ۱۳)، افساد در پوشش اصلاح (بقره: ۱۱)، دروغ‌گويي (منافقون: ۱)، وعده‌هاي دروغين (توبه: ۷۷) و تضعيف باورهاي ديني (احزاب: ۱۲)، توسط منافقين عملي مي‌شود. @amniatemeli
🔺ویژگی‌های قدرت نرم 🔸قدرت نرم نیز همانند سایر مقولات دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌شود: 1- سنتی است: قدرت نرم هر کشوری برآمده از یک دوره تاریخی طولانی مدت است. شیوه تفکر مردم، ایدئولوژی، سنت فرهنگی، رسوم قومی، نظام اجتماعی، رژیم اقتصادی، شیوه زندگی و... نتایج انباشتی روند تکاملی جوامع بشری هستند. در این فرایند، هر عنصر قدرت معمولاً تحت تأثیر سنت فرهنگی بوده و این در حالی است که هر فرهنگ در مسیر خاصی توسعه می‌یابد. بنابراین مشخص است که قدرت نرم به لحاظ ماهیت تا حد قابل توجهی سنتی است. 2- قابلیت روزآمد شدن دارد:قدرت نرم که یک قدرت غیرقابل لمس است تنها زمانی که همسو با جریان اصلی زمانه باشد توسعه خواهد یافت؛ به خصوص در جامعه مدرن، قدرت رابطه نزدیکی با پیشرفت فناورانه و عملی جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش پایه دارد. قدرت نرم با مطرح شدن ابزار و شیوه‌های گوناگون در جامعه بین‌المللی و ظهور فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی به یک ابزار پرنفوذ و پویا تبدیل شده است. بنابراین جوهره قدرت نرم به گونه‌ای است که قابلیت انطباق با شرایط ساز و کارهای نوین را دارد و به واسطه استفاده از فن‌آوری‌های جدید می‌تواند ضریب دستیابی به اهداف را افزایش دهد. 3- گسترده است: قدرت نرم توانایی زیادی برای رقابت و گسترش دارد. با وقوع انقلاب اطلاعاتی و پیوند خوردن قدرت نرم با آن، قدرت نرم محدودیت‌های ناشی از مرزهای جغرافیایی، قومیت‌ها، زمان و فضا را پشت سر گذاشته و دارای دامنه اثرگذاری بسیار گسترده‌ای شده است. از سوی دیگر در جامعه بین‌الملل، زمانی که طیفی از قدرتهای نرم با یکدیگر تعامل می‌یابند، رقابت اجتناب‌ناپذیر است و اختلاف و منازعه ایجاد می‌شود که برآیند آن پیشرفت و بهبود قدرت‌های نرم است. این قدرت‌های نرم بعد از تعامل با یکدیگر به یک هویت جمعی تبدیل می‌شوند. 4- قابل تغییر است: قدرت نرم یک موجودیت ایستا نبوده بلکه یک فرآیند پویاست. قدرت نرم یک نظام تغییرپذیر بزرگ است که شکل‌گیری و تغییر آن به حرکت دیالکتیکی عناصر گوناگون آن بستگی دارد. راهبرد ملی، اخلاق ملی، قدرت دیپلماتیک، قدرت آموزشی و فرهنگی، کیفیت حکومت خلاف ملیت به زمان کوتاه‌تری برای صورت‌بندی و توسعه نیاز دارد. بنابراین عدم قطعیت و تغییرپذیری آنها بیشتر است. 5- وابسته است: از ویژگی‌های اساسی قدرت نرم وابستگی آن به قدرت سخت است. از این رو کشورها برای رسیدن به یک قدرت ملی فراگیر باید همزمان در جهت افزایش توان مادی خود نیز فعالیت کنند؛ چرا که اگر نسبت به کسب قدرت نرم بی‌توجهی یا صرفنظر شود، حفظ توسعه پایدار با اتکای صرف به قدرت سخت بسیار دشوار خواهد بود. @amniatemeli
📌جهاد بزرگِ حاج قاسم ✍ما شهید زیاد داریم -در بین سرداران هم شهید داریم، در بین آحاد معمولی هم شهید داریم- امّا شهیدی که به دست خبیث‌ترین انسانهای عالم یعنی خود آمریکایی‌ها به شهادت برسد و آنها افتخار کنند که او را توانستند شهید کنند، چنین شهیدی غیر از حاج قاسم من کس دیگری را یادم نمی‌آید؛ جهادش جهاد بزرگی بود، خدای متعال شهادت او را هم شهادت بزرگی قرار داد. 🔺بیانات رهبر انقلاب در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ @amniatemeli
نشست تخصصی «ایران و عربستان؛ چشم‌انداز روابط دوجانبه و معادلات در غرب آسیا» همراه با پژوهشگران ارشد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی 🔶دکتر احمد عالیوند 🔶دکتر احمد دستمالچیان 🔶دکتر هادی رحمانی ساعد 🔻مدیر نشست: دکتر فرزاد محمدی ⏰ زمان: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲،ساعت ۱۰ 📍مکان: میدان فردوسی، ابتدای قرنی، علوی دوم، پلاک ١ ✳حضور در نشست برای عموم آزاد است. ‼️از علاقه‌مندان جهت حضور دعوت به عمل می‌آید درخواست خود را به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ ارسال کنند: ٠٩٩٣۵٩٠٩۵٠٣
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻منافقین و رژیم بعث متحدینی بر علیه جمهوری اسلامی ایران 🔹 مسعود رجوی پس از انتقال سازمان مجاهدین خلق به عراق با کمک صدام حسین در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در خلال جنگ تحمیلی برآمد. @amniatemeli
🔺نظریات قدرت نرم 🔹قدرت نرم ریشه در تعبیر لیبرالیستی تحولات جهانی دارد. نگرش لیبرالیستی در مقایسه با نگرش رئالیستی و حتی نئورئالیستی پنج نکته کلیدی دارد که عبارتند از: 1- در نگرش لیبرالی، اصلی‌ترین بازیگر، تهدیدکننده و تهدیدشونده و محور اساسی سیاستگذاری، بازیگران غیردولتی هستند و جامعه مهمتر از دولت است. 2- خلاف رئالیست‌ها که امنیت ملی و منافع ملی را محور تمام سیاستگذاری‌ها معرفی کرده و به کلیه فعالیت‌های فراملی بدبین بودند، لیبرالها به امنیت بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. 3- در نگرش لیبرالی، انسانها موجودات شریر و پلیدی نیستند، بنابراین دولت مقتدر اساساً با تعالی شهروندان در تعارض است. انسانها اصولاً شریف و مسالمت‌جو هستند و سیاست خارجی بازتاب استانداردهای اخلاقی شهروندان است و دولتها حتی اگر بتوانند هم، حق ندارند اخلاق ویژه‌ای برای خود تعریف کنند چون اخلاق دولت، بازتاب و حاصل جمع اخلاق شهروندانش است. بر این اساس در نگرش لیبرالی، انسانها در جستجوی صلح هستند، پس دولتها یعنی نماینده شهروندان هم محدود و خیرخواه هستند، در نتیجه محیط بین‌المللی هم که متشکل از نمایندگان ملتها است، قانون‌پذیر و هنجارگر است. این نگرش کاملاً عکس نگرش رئالیستی است که انسانها را گرگ همدیگر و نظام بین‌الملل را مبتنی بر قانون جنگل می‌شمرد. 4- لیبرالها خلاف رئالیستها، که غالباً در اندیشه بقاء، مبارزه و امنیت ملی هستند، عمدتاً بر مسائل مربوط به اقتصاد سیاسی تأکید می‌نمایند و معتقدند از طریق وابستگی متقابل فزاینده و همکاری در سطح بین‌الملل می‌توان صلحی دائمی برقرار کرد و از مناسبات خصومت‌آمیز رهایی یافت. و آخرین خصیصه نگرش لیبرالی این است که نیات و برداشت‌ها بسیار بیشتر از توانایی اهمیت دارند. آنچه مناسبات دولت‌ها و ملت‌ها را تنظیم می‌کند نه توانایی‌های عینی که برداشتهای ذهنی و نیات آنهاست. بر این اساس لیبرالها برای فعالیت نهادهای بین‌المللی، مبادلات فکری و بطور کلی ماهیت بیناذهنی واقعیات ارزش خاصی قائل هستند. 🔸تأمل در خصایص مفهومی لیبرالیسم نشان می‌دهد که این نگرش منبع فکری مهمی برای قدرت نرم تمهید کرده است. اما به رغم نزدیکی مفهومی بین فهم لیبرالی و قدرت نرم، نمی‌توان این دو را دو مؤلفه مستقل و وابسته فرض کرد، برای اینکه قدرت نرم صرفاًَ منبعث از نگرش لیبرالی نیست. جفری کمپ در مقاله‌ای ضمن تحلیل معنای قدرت نرم، تحرکات ایران در عراق و لبنان را به قابلیت و قدرت نرم ایران در این دو کشور نسبت داده است. این در حالی است که نگرش حاکم بر رفتار ایران، لیبرالی نیست. بنابراین اینگونه نیست که قدرت نرم مختص کشورهایی باشد که مشرب لیبرالی دارند، منابع قدرت نرم (فرهنگ، ایدئولوژی، عقاید و هویت تاریخی) می‌تواند در مکاتب مختلفی وجود داشته باشد، اما آنچه مهم است ابراز و معرفی صحیح و شایسته منابع قدرت نرم است که بنظر می‌رسد هر کشوری قادر به انجام آن نیست. @amniatemeli
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت. ۱۴۰۲/۷/۱۱ @amniatemeli
ناسیونالیسم 🔹 ناسیونالیسم ایدئولوژی ای است که توسط افرادی بیان می شود که مشتاقانه بر این باورند که ملت آنها برتر از سایرین است. این احساس برتری اغلب بر اساس قومیت، زبان، مذهب، فرهنگ یا ارزش های اجتماعی مشترک است. از دیدگاه صرفاً سیاسی، ناسیونالیسم با هدف دفاع از حاکمیت مردمی کشور ، حق حکومت بر خود ، و محافظت از آن در برابر فشارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از اقتصاد جهانی مدرن است. از این نظر، ناسیونالیسم به عنوان نقطه مقابل جهانی گرایی یا گلوبالیسم تلقی می شود. 🔹امروزه، ناسیونالیسم عموماً به عنوان یک احساس مشترک شناخته می شود که به دلیل میزان تأثیرگذاری آن بر زندگی عمومی و خصوصی، به عنوان یکی از بزرگ ترین، اگر نگوییم بزرگ ترین عوامل تعیین کننده تاریخ مدرن عمل می کند. 🔹با وجود این احساس رایج که مردمی که معتقدند کشورشان «بهترین» است همیشه وجود داشته است، ناسیونالیسم یک جنبش نسبتا مدرن است. در حالی که مردم همیشه احساس وابستگی به سرزمین مادری خود و سنت های والدین خود داشته اند، ملی گرایی تا پایان قرن هجدهم به یک احساس عمومی شناخته شده تبدیل نشد. 🔹انقلاب‌های قرن هجدهم آمریکا و فرانسه اغلب به عنوان اولین تجلی تأثیرگذار ناسیونالیسم در نظر گرفته می‌شوند. در طول قرن نوزدهم، ناسیونالیسم به کشورهای جدید آمریکای لاتین نفوذ کرد و در سراسر اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی گسترش یافت. در نیمه اول قرن بیستم، ناسیونالیسم در آسیا و آفریقا ظهور کرد. 🔹ناسیونالیسم در قرن بیستم با ظهور فاشیسم و نازیسم چرخشی زشت به خود گرفت. با این حال، این جنبه منفی ناسیونالیسم بود. از آن زمان، بسیاری از کشورها از ایده ناسیونالیسم تهاجمی دست کشیدند. این قطعاً به این معنی نیست که ناسیونالیسم در دوران معاصر ضعیف شده است. مردم ناسیونالیسم قوی را در ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق مشاهده کردند. ادغام ناسیونالیسم با ایدئولوژی های اقتصادی مانند سرمایه داری و سوسیالیسم وجود داشت. 🔹در قرن بیست و یکم، ناسیونالیسم رویه منفی نداشته است. در بسیاری از کشورهای دموکراتیک سیاستمداران با تکیه بر ناسیونالیسم به پیروزی می رسند. 🔹ناسیونالیسم یک نیروی قوی در جهان است و البته جنبه منفی نیز دارد. با این حال، این جنبه منفی قطعا نمی تواند اهمیت ناسیونالیسم را تضعیف کند. @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قاسم سلیمانی قهرمان ملی است، این را در تاریخ خواهند نوشت 🔹ملیحه محمدی، فعال و تحلیلگر سیاسی:مردم منطقه همگی مدیون قاسم سلیمانی هستند چرا که او خلافت داعش را از بین برد؛ در استادیوم‌های عربستان هم تصاویر افراد سیاسی وجود دارد. 🔹آقای خامنه‌ای کاملا درست می‌گوید، دولتهایی که به سراغ قمار عادی‌سازی با اسرائیل رفته‌اند روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. @amniatemeli
شيوه‌هاي جنگ نرم 🔺يك ـ شبهه‌افكني و ايجاد ترديد و تشكيك در عقايد شبهه‌افكني و ايجاد ترديد و تشكيك در عقايد يكي از ترفندهاي دشمن در جنگ نرم است. تاريخ نشان داده هرگاه ايمان و اعتقاد به باورهاي ديني در جامعه‌اي تقويت شود، اين جامعه و حكومت شكست‌ناپذير خواهند شد. در نقطه مقابل ايجاد ترديد در قلوب مؤمنين و القاء شبهات اعتقادي يكي از روش‌هاي دشمنان در جنگ نرم با هدف شكست جامعه ايماني است. ازاين‌رو، امروزه يكي از اهداف اصلي برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي القاء، بسط و گسترش شبهه‌ در اعتقادات اقشار مختلف جامعه، به ويژه جوانان است و در صورت ورود اين شبهات به بطن اذهان جامعه و بي‌پاسخ ماندن آنها، به انحرافات اعتقادي منجر خواهد شد. از ديدگاه قرآن كريم ايجاد شك و ترديد در عقايد در ابعاد مختلف صورت گرفته است: اول ـ ايجاد ترديد در نبوت با تحقير رهبران آسماني دشمنان اسلام در جنگ نرم عليه پيامبر و مسلمانان براي ايجاد ترديد در نبوت پيامبر تلاش مي‌كردند تا نبوت ايشان را زير سوال ببرند و قرآن را كلام يك فرد عادي قلمداد كنند. خداوند در سوره سبأ آيه ۴۳ به اين ترفند آنان اشاره مي‌كند: «و چون آيات تابناك ما بر آنان خوانده مي‌شود، مي‌گويند: «اين جز مردي نيست كه مي‌خواهد شما را از آنچه پدرانتان مي‌پرستيدند، باز دارد». نيز در سوره ص آيه ۸ از قول آنان مي‌فرمايد: «آيا از ميان همه ما، قرآن تنها بر او (محمد) نازل شده؟....» همچنين در آيه ۸۷ تا ۹۳ سوره هود به اين شيوه آنها اشاره شده، گفتند: «اي شعيب! آيا نمازت به تو دستور مي‌دهد كه آنچه را پدران ما مي‌پرستيد‌ه‌اند، رها كنيم، يا در اموال خود به ميل خود تصرف نكنيم؟ راستي كه تو بردبار فرزانه‌اي.» يعني اين رفتار و چنين سخناني از تو بعيد است. مشركان با اشاره به اين مسئله كه انسان رشيد و عاقل كسي است كه سنت‌هاي يك قوم را زير پا نگذارد و آزادي عمل را از صاحبان اموال سلب نكند، از روي استهزاء گفتند كه تو نه مطالعه كافي داري و نه عقل درست و نه انديشه عميق! همچنين مشركان براي ايجاد شك در نبوت، شخصيت و موقعيت پيامبر را تحقير مي‌كردند. به عنوان مثال قرآن كريم از قول آنان مي‌فرمايد: «و گفتند: چرا اين قرآن بر مردي بزرگ از ‏(‏آن)‏ دو شهر (مكه و مدينه) فرود نيامده است؟» (زخرف:31)؛ تخريب چهره تابناك دين مبين اسلام و چهره مبارك پيامبر صلي الله عليه و آله و القاء اسلام‌هراسي از طريق رمان، فيلم و كاريكاتور و.... در رسانه‌هاي غربي ادامه همين شيوه است. ادامه دارد... @amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نقش نفوذی در شکست اعراب از اسرائیل ✍پس از گذشت نیم قرن از جنگ ۱۹۷۳ کشورهای عربی به رهبری مصر با رژیم صهیونیستی در نبرد معروف به «یوم کیپور»، ‎موساد برای نخستین بار با انتشار اسنادی محرمانه تایید کرد 🔸«فرشته» یا همان «اشرف مروان»، داماد جمال عبدالناصر و مشاور انور سادات یک روز قبل از آغاز جنگ رمضان ۱۹۷۳، در دیدار با «تسوی ضمیر» افسر اطلاعاتی موساد در لندن، ‎اسرائیل را از تصمیم سادات برای جنگ در روز شنبه (شباط) مطلع ساخته است. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅شيوه‌هاي جنگ نرم 🔺يك ـ شبهه‌افكني و ايجاد ترديد و تشكيك در عقايد شبهه‌افكني و ايجاد ترديد و تشكيك
🔺دوم ـ ايجاد ترديد در نبوت با درخواست معجزات نامعقول برخي معاندان ايجاد شك و شبهه و ترديد در دل‌ها خواستار معجزاتي نامعقول از پيامبر بودند تا در صورت عدم وقوع آنها، نبوت حضرت انكار شود و آيين شرك همچنان پايدار بماند؛ در حالي كه اگر مي‌خواستند ايمان بياورند، بارها معجزاتي از حضرت صادر شده بود كه براي تصديق نبوت ايشان كافي بود. براي مثال مي‌گفتند: «تا از زمين چشمه‌اي براي ما نجوشاني، هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد.» (‏بايد)‏ براي تو باغي از درختان خرما و انگور باشد و آشكارا از ميان آنها جويبارها روان‌سازي؛ يا چنانكه ادعا مي‌كني، آسمان را پاره پاره بر (‏سر)‏ ما فرو اندازي؛ يا خدا و فرشتگان را در برابر ‏(‏ما حاضر)‏ آوري؛ يا براي تو خانه‌اي از طلا‏(‏كاري)‏ باشد؛ يا به آسمان بالا روي و به بالا رفتن تو (‏هم) اطمينان نخواهيم داشت، تا بر ما كتابي نازل كني كه آن را بخوانيم. بگو: پاك است پروردگار من، آيا ‏(‏من)‏ جز بشري فرستاده هستم؟» (اسراء: 90ـ93) ادامه دارد... @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
🔸ایران در کم تر از ۲۴ ساعت به صورت هوشمندانه دو سیگنال مهم به دولت اسرائیلی باکو صادر می کند که هر دو قابل توجه هستند سرلشکر باقری در دیدار با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان ابتکار جدید ایران مبنی بر حضور ناظران ایرانی در مرزهای ارمنستان و آذربایجان را به مقام ارشد ارمستانی پیشنهاد کرد که این مساله نشان از هماهنگی ایرانی ها و ارمنی ها برای کنترل توسعه طلبی محور ترکیه ،باکو و رژیم صهیونیستی جهت راه اندازی کریدور جعلی زنگه زور دارد. این برای اولین بار است که این مساله توسط مقامات ارشد نظامی ایران گفته می شود مساله بعدی سخنان صریح رئیس جمهور کشورمان در دیدار با مقام ویژه دولت باکو بود که نسبت به خیال پردازی ها برای کریدور جعلی زنگه زور هشدار دادند و با آن مخالفت جدی کردند مطمئنا همه چیز برای راه اندازی کریدور جعلی زنگه زور طراحی شده است و باید نسبت به آن هوشیار بود ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽مستند کوتاه نظریه‌ی «پنجره‌های شکسته» ▪️چگونه بی‌تفاوتی نسبت به یک خلاف قانون کوچک می‌تواند سبب ازهم‌پاشیدگی نظام اخلاقی در جامعه شود؟ @amniatemeli
🔺روسیه با وجود اینکه بخش مهمی از ارتش ارمنستان عناصر روس‌گرا هستند و این کشور مهمترین متحد روسیه در قفقاز محسوب میشود در سه سال گذشته مواضعی غیر همسو با ارمنستان داشته است که این را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد. ۱- روسیه بیش از هر چیز بدنبال امتیاز به ترکیه جهت نپیوستن این کشور به محور کی‌یف می‌باشد. تبدیل شدن ترکیه به قطب گازی غرب آسیا و حال قطب صادرات غلات در جهان ناشی از این مسئله است. این در حالی بود که اگر گزینه مقابل اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز میشد. مواضع ترکیه بسیار با اوکراین همسوتر بود. ۲- با توجه به اینکه در حال حاضر باکو و ابوظبی مهمترین گردنه‌های دور زدن تحریم‌های ضد روسی محسوب می‌شوند، حضور الیگارشهای روس در باکو بسیار مهم است. البته حضور الیگارشی روس در باکو مربوط به آغاز دوران الهام علیف است که برخی از این الیگارشها همچون «فرهاد آخمدوف» از حامیان علیف بودند. ۳- چرخش مواضع ایروان به سمت غرب باعث شده که پوتین در همین دوره پاشینیان طرح غازان که شامل عقب نشینی نیروهای ارمنی از قره‌باغ می‌باشد را اجرایی کند. راهکاری که قطعا آینده سیاسی پاشینیان را دچار مشکل خواهد کرد. پاشینیان از بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ سعی کرد تا روابط خود را با کرملین ترمیم کند که موفق نبود و در نهایت در هفته‌های اخیر انتقادات تندی را علیه روسیه مطرح کرد. ۴- عامل آخر که از قضا مهمتر از سه عامل بالایی است به معنی امتیاز روسیه به اروپا می‌باشد. انتقال کم هزینه گاز دریای مازندران که در ید شرکتهای بریتانیایی همچون BP است به مثابه امتیاز روسیه به اروپا در عوض مسئله اوکراین قابل تحلیل است. به این معنی که روسیه در عوض مسئله اوکراین و خنثی سازی خطر پیوستن اوکراین به ناتو بدنبال اعطای امتیاز سهولت دسترسی به گاز خزر از طریق دالان زنگزور است. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺دوم ـ ايجاد ترديد در نبوت با درخواست معجزات نامعقول برخي معاندان ايجاد شك و شبهه و ترديد در دل‌ها
🔺سوم ـ ايجاد ترديد در وحياني بودن قرآن قرآن كريم از زبان مخالفان درباره شبهه‌افكني درباره وحياني بودن قرآن مي‌فرمايد: «آيا از ميان ما (‏وحي)‏ بر او القا شده است؟ ‏(‏نه)‏ بلكه او دروغگويي گستاخ است... (قمر: 25ـ26). افسانه معرفي كردن قرآن1 از جمله در آيه 31 سوره انفال2 و آيه 24 سوره نحل3 نيز براي ايجاد اين ترديد بود. آنچه نويسنده كتاب آيات شيطاني و نويسندگان كتب ضاله درصدد اثبات آن هستند، ايجاد ترديد و به تبعيت، تكذيب كامل وحياني بودن قرآن كريم است. ادعاي امروزي بعضي روشنفكران معاصر كه قرآن را تجربه شخصي وحياني پيامبر مي‌دانند و الفاظ قرآن را به پيامبر نسبت مي‌دهند، نه وحي منزَل، ناظر به همين شبهه است. دو ـ تضعيف رهبري با توجه به نقش حساس و مهم رهبري در جامعه، دشمنان همواره رهبري جامعه اسلامي را مورد حمله قرار داده‌اند. نمونه رهبران الهي، انبيا و بعد از ختم نبوت، ائمه معصوم عليهم السلام و در امتداد آن ولايت فقيه است. تاريخ نشان مي‌دهد در راستاي راهبرد تضعيف رهبري، در طول تاريخ علاوه بر كشتن پيامبران (آل‌عمران: ۲۱)، همواره نبرد نرم با انبياء و جانشينان آنان جريان داشته است. نقش رهبران حق و باطل در جامعه تا آنجاست كه چه كشته شوند و چه تخريب شخصيت، يا جبهه حق يا باطل فرو مي‌پاشد يا حداقل بخش مهمي از توان خود را از دست مي‌دهد. به همين جهت قرآن دستور مي‌دهد: «پس با پيشوايانِ كفر بجنگيد» (توبه: ۱۲). آيات فراواني از قرآن كريم ناظر به اقدامات خصمانه فرهنگي و به اصطلاح براندازي «نظام و رهبري» از طريق تضعيف و تخريب چهره رهبر اسلامي؛ يعني شخص رسول‌الله است. در ديدگاه قرآن، تضعيف رهبري در جامعه اسلامي به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌پذيرد: اول ـ تهمت زدن به رهبر از شيوه‌هاي رايج دشمنان براي تخريب رهبران آسماني، تهمت زدن به آنان بوده است؛ چنان كه قرآن در مورد تهمت رياست‌طلبي و جنون به حضرت نوح عليه السلام مي‌فرمايد: «و اشراف قومش كه كافر بودند، گفتند: «اين (‏مرد)‏ جز بشري چون شما نيست، مي‌خواهد بر شما برتري جويد، و اگر خدا مي‌خواست قطعاً فرشتگاني مي‌فرستاد. (‏ما) ‏در ميان پدران نخستين خود، چنين ‏(چيزي)‏ نشنيده‌ايم. او نيست جز مردي كه در وي (‏حال)‏ جنون است، پس تا چندي درباره‌اش دست نگاه داريد.» (مؤمنون: ۲۵ ـ ۲۴). نسبت ديوانگي به پيامبران نيز از تهمت‌هاي رايج بوده است؛ چنان كه قرآن مي‌فرمايد: حضرت هود عليه السلام را سفيه و جزء دروغ‌گويان دانستند (اعراف: ۶۶) و به موسي عليه السلام تهمت فسادانگيزي زدند (غافر: ۲۶) و او را متهم به ساحري و آواره كردن مردم از ديار و سرزمينشان كردند. (اعراف: ۱۱۰ ـ ۱۰۹) تضعيف پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله از طريق تهمت‌هاي ناروا نيز مطلبي است كه قرآن مكرر آنها را نقل كرده است. از جمله موارد آن: در غنايم جنگي خيانت مي‌كند (آل‌عمران: 161)؛ كارهاي زشت و ناهنجار انجام مي‌دهد (نساء: 78)؛ مجنون و جن زده است (صافات: 36)؛ دروغ‌گو و شاعر است (انبياء : ۵)؛ گرايش به كهانت دارد (طور: 29)؛ به خدا نسبت‌هاي دروغ مي‌دهد (سبا: 7 و 8)؛ جادوگر (يونس: 2) و افسون شده (اسراء: 47) است. دوم ـ تهمت زدن به بستگان رهبر از جمله معروف‌ترين موارد تهمت به بستگان رهبر مي‌توان به ترور شخصيت پيامبر گرامي صلي الله عليه و آله از طريق افك و بهتان به همسر وي اشاره كرد كه در آيات 11 تا 13 سوره نور گزارشي از آن آمده است. سوم ـ تحقير اطرافيان رهبر از شيوه‌هاي جنگ نرم عليه رهبران، القاء اين مسئله است كه آدم‌هاي نخبه از رهبر جامعه حمايت نمي‌كنند. براي مثال از نظر اشراف و بزرگان قوم نوح، جز فرومايگان كسي ديگر از او پيروي نمي‌كرد. ادامه دارد... @amniatemeli