فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #یورش_بعثی_ها
💠 قسمت اول
📽 فیلمی از تجاوز نیروهای رژیم بعث عراق به خاک مقدس ایران اسلامی در اولین روزهای جنگ تحمیلی این قسمت خرمشهر مقاوم و غنیمت های جنگی بعثی ها ( پخش از تلویزیون عراق )
🇮🇷 زنده و جاوید باد یاد مردان مردی که مقابل این متجاوزین وحشی صفت سینه سپر کرده و با نثار جان شیرین خود از مرز و بوم کشورمان پاسداری کرده و داغ ناکامی و شکست را بر دل بعثی ها نهادند.
وستانیوز
@amniatemeli.
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺رويكردهاي مختلف سواد رسانهاي يك ـ رويكرد ايدئولوژيك به سواد رسانهاي ايدئولوژي، بخشي جداييناپذير
🔺سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي
تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيمترين ابزار بيان در ارتباطات ميانفردي است. نكته تعجببرانگيز اين است كه ارتباطات غيركلامي، نظامي پيچيده و كارآمد براي انتقال معاني نيز به شمار ميرود. بنابر اظهارات يكي از كارشناسان حوزه ارتباطات به نامِ جي. اس. فيلپات،2 بيش از دو سوم از تأثير نهايي يك پيام، در نتيجه عوامل غيركلامي رخ ميدهد.
افزون بر اين، بيل كريك،3 يك مشاور سياسي، معتقد است كه سرنخهاي غيركلامي ظريف در حركتهاي فيزيكي بدن، حالت بدن، نحو زباني و لحن صدا، بيش از 75 درصد از قضاوت مخاطب درباره شايستگي انتخاب يك نامزد انتخاباتي را شكل ميدهند. يافتههاي تحقيقاتي زير، حوزه تحليل غيركلامي را تعريف ميكنند:
ـ اطلاعات ظريف و پنهان از طريق مجاري غيركلامي در عرض چند ثانيه يا حتي يك ثانيه، انتقال مييابند؛
ـ مردم در رمزگشايي از نمونههاي ارتباطات غيركلامي نسبتاً دقيق عمل ميكنند؛
ـ رفتارهاي غيركلامي مشخص، احساسات ويژهاي نيز به همراه دارند؛
ـ نشانههاي غيركلامي به طور خاص در انتقال اطلاعات مربوط به عواطف و حس و حال تبحر دارند؛
ـ با اينكه رفتار ارتباط غيركلامي به طور كلي، با مطالعه ارتباطات ميانفردي پيوند خورده است، اما در تحليل انتقادي ارتباطات جمعي نيز ميتوان از آن بهره جست.
🔺چهار ـ رويكرد اسطورهشناختي
رويكرد اسطورهشناختي به صورتهاي مختلف به درك بهترِ محتواي رسانهاي كمك ميكند:
- شناسايي كاركردهاي اساطيري برنامه رسانهاي؛
- شناساندن محتواي رسانهاي به عنوان بازگوكننده اساطير سنتي؛
- شناسايي عناصر اساطيري در برنامههاي رسانهاي (و معناي هر يك از اين عناصر) براي رسيدن به تحليلي انتقادي از روايت؛
- شناسايي اساطير فرهنگي در برنامههاي رسانهاي؛ اساطيري كه به شناخت فرهنگ مورد نظر كمك ميكنند.
در رويكرد اسطورهشناختي بايد چند نكته را روشن ساخت. نخست، لزوم تمايزگذاري ميان قالب و محتوا. تمام مطالب رسانهاي، اسطوره به شمار نميآيند. رسانهها (نظير فيلم و اينترنت) صرفاً مجاري اطلاعاتي هستند. از اين روي، رسانه به خودي خود، اسطوره قلمداد نميشود، اما ميتواند در نقش انتقالدهنده اسطوره در دوران مدرن ظاهر شود. در نتيجه، شناسايي عناصر اساطيري در بازنماييهاي رسانهاي، گام نخست در تحليل اسطورهشناختي به شمار ميآيد.
ادامه دارد...
@amniatemeli
45.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قسمت جدید مستند تارکد
انتشار اسناد جدیدی از خیانتها و جاسوسیها و فرار بنیصدر که تاکنون نشنیدهاید.
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سه ـ رويكرد تحليل ارتباطات غيركلامي تبادل غير كلامي، آشكارترين و مستقيمترين ابزار بيان در ارتباطا
🔺پنج ـ رويكرد تحليل عناصر توليد
رويكرد عناصر توليد به سبك و كيفيت زيباشناختي را نمايش رسانهاي ميگويند. آگاهي از عناصر سبكشناختي نظير تدوين، تركيببندي، زاويه ديد، زاويه دوربين، معاني ضمني، هنر گرافيك، رنگپردازي، نورپردازي، شكل، حركت، مقياس: صداگذاري و جلوههاي ويژه به شناخت محتواي رسانهاي و در نهايت، فهمِ پيامهاي رسانهاي كمك ميكند. ارزشهاي توليد تقريباً شبيه دستور زبان در رسانههاي مكتوب است؛ چرا كه اين عناصر بر مسائل زير تأثير ميگذارند:
اول ـ شيوه دريافت اطلاعات از سوي مخاطب؛
دوم ـ تأكيد بر اطلاعات يا تفسير آن از سوي ارتباطگر رسانهاي؛
سوم ـ واكنش مخاطب در برابر اطلاعات.
عناصر توليد اغلب، مخاطب را در سطحي عاطفي تحت تأثير قرار ميدهند و حالتي را برميانگيزانند كه به تقويت پيامها يا مضمونهاي آشكار ميانجامد. ارتباطگر رسانهاي به واسطه استفاده از عناصر توليد، فضايي خلق ميكند كه مخاطب به موجب آن ميتواند پيامها را تجربه و حس كند؛ به جاي آنكه صرفاً آنها را درك كند. براي مثال، فيلمهاي ترسناك، حس ترس را در مخاطب شكل ميدهند و در نتيجه، مخاطب ميتواند با تجربههاي شخصيتهاي فيلم همذاتپنداري كند.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 مجموع موج سواریها و تناقضات صحبت های عبدالشیطان در بازههای زمانی مختلف در یک کلیپ
وستانیوز
@amniatemeli
هدایت شده از مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی
🔸ایران و ارمنستان مخالف تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز
احمدیان: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه،ناامن کننده و موجب بی ثباتی و تصاعد بحران است
آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به تهران سفر کرده است؛ بعد از ظهر امروز یکشنبه با دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و با او درباره امور دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین المللی گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر احمدیان با اشاره به آخرین تحولات منطقه ی قفقاز و ضرورت تلاش همه طرفها برای استقرار آرامش و امنیت در منطقه، تصریح کرد، هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه ناامن کنند و موجب بی ثباتی و تصاعد بحران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با تبیین سیاست اصولی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی در توسعه همکاری و تعامل با همسایگان و ایجاد منطقه ای عاری از هرگونه تنش و درگیری افزود: گفتگوهای صریح و سازنده میان کشورهای منطقه بستر ساز امنیت پایدار، توسعه متوازن و رفاه و آسایش مردم منطقه است.
احمدیان تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه بسترهای لازم را فراهم آورده، نشست بین کشورهای منطقه را تمهید نماید.
دبیر شورایعالی امنیت ملی، با تاکید بر تعاملات و همکاری های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و ضرورت افزایش مبادلات تجاری مشترک، آمادگی کشورمان را برای ارتقاء سطح روابط در همه حوزه ها اعلام کرد.
در این دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور آمادگی ایروان را برای توسعه همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دبیرشورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی در برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز، استمرار نقش آفرینی کشورمان در این زمینه را خواستار شد.
آرمن گریگوریان، پروژه های اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بر اجرای هر چه سریعتر آنها تاکید کرد.
وستانیوز
هدایت شده از غرب آسیا
🔸اعتراف کاظمیقمی به چالش طالبان برای همسایگان در نشست مسکو : ایجاد نگرانی برای همسایگان افغانستان همچنان در دستور کار آمریکا
نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان ، در پایان اجلاس روند افغانستان به میزبانی روسیه گفت : آمریکاییها همچنان به شیطنتهای خود در افغانستان ادامه میدهند و بهدنبال ایجاد دغدغه و نگرانی برای کشورهای منطقه ، از جمله همسایگان افغانستان هستند. باوجودیکه که بیش از دو سال از فرار آمریکاییها از افغانستان سپری میشود ، اما این کشور همچنان به شیطنتهای خود در افغانستان ادامه میدهد و بهدنبال ایجاد دغدغه و نگرانی برای کشورهای منطقه ، از جمله همسایگان افغانستان است.
کاظمیقمی با اشاره به حضور ۱۳ کشور منطقه از جمله ایران ، روسیه ، هند ، چین ، پاکستان ، افغانستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، عربستان سعودی و امارات در اجلاس کازان گفت : چالشهای اقتصادی و امنیتی در افغانستان بیش از هر چیز ناشی از ۲۰ سال اشغالگری آمریکا ، ناتو و متحدان آنها در این کشور و نابودی زیرساختهای اقتصادی و بنیانهای امنیتی در افغانستان است.
وستانیوز
🔺جهانیشدن : جهانیشدن به معنی کره یا سطح فراگیر یک جسم کروی است و برای کلیت فراگیر و بههمپیوسته جهان بشری به کار میرود و دیوید هلد جهانیشدن را حرکت بهسوی گونهای دموکراسی و مردمسالاری جهانی میداند.
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین 🔻 دشمنی منافقین با بسیجی ها؛ جنایت
46.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین
🔻نقش فرانسه در ایجاد تشکیلات مبارزه با انقلاب اسلامی
🔹رجوی و بنی صدر در فرانسه امکانات زیادی داشتند، رجوی به بنی صدر بخاطر نقش سیاسی او نیاز داشت. رجوی برای اینکه بتواند قدرت کامل را به دست بگیرد با دختر بنی صدر ازدواج کرد #قسمت_چهاردم
@amniatemeli
🔺سران جنگ نرم
در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارند. عدم شناخت چهره دشمنان توسط مؤمنان ممكن است آنان را در دام خود گرفتار كند. از آنجا كه در جنگ نرم، دشمن در قالب دوست و خيرخواه و با لطايفالحيل ظاهر ميشود؛ شناسايي دشمن و نقشههاي آن بسيار مهم است. از ديدگاه قرآن همواره مؤمنان از سوي چند گروه در معرض تهديد جنگ نرم قرار دارند:
يك ـ شيطان
قرآن كريم در يك اصل كلي، درباره دشمني شيطان با انسان ميفرمايد: «اي فرزندان آدم، مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را نپرستيد، زيرا وي دشمن آشكار شماست؟» (يس: 60) از نظر لغت، شيطان معناي عام دارد و به هر موجود متمرد و شرير، دور شده از رحمت حق و قرب الهي گفته ميشود (ابنمنظور، ج13، ذيل لغت) و اطلاق شيطان بر افراد انسي، از باب قرار گرفتن آنان در سلطه شيطان و به اجراء درآوردن سياستهاي انحرافي او توسط آنان است كه در حقيقت شيطان، متصرف در اراده آنان است1. خداوند متعال پس از اين هشدار با تعبير «خطواتالشيطان» (نور: 21) تاكيد ميكند كه شيوه شيطان حركتي آرام، تدريجي، بلندمدت و نرمافزارانه است و اين اشاره به مسئله دقيق تربيتي دارد و منظور اين است كه انحرافها و تبهكاريها اغلب به طور تدريجي نه به صورت دفعي و فوري در انسان نفوذ ميكند و انسان را قدم به قدم به سوي پرتگاه ميكشاند. و اين بارزترين ويژگي جنگ نرم است. امام علي عليه السلام نيز ميفرمايد: «شيطان راههاي خود را به شما آسان جلوه ميدهد، تا گرههاي محكم دين شما را يكي پس از ديگري بگشايد.»
دو ـ كافران
كافران دومين گروه از دشمنان اصلي مسلمانان و پيامبر صلي الله عليه و آله را تشكيل ميدهند. اين مطلب را خداوند بارها در آيات قرآني از جمله آيات 12 و 13 سوره انفال و آيه نخست سوره ممتحنه بيان كرده است؛ قرآن درباره كفار ميفرمايد: «و كساني كه كافر شدهاند، به باطل مجادله ميكنند تا به وسيله آن، حق را پايمال گردانند» (كهف: ۵۶) «همانگونه كه خودشان كافر شدهاند، آرزو دارند (كه شما نيز) كافر شويد، تا با هم برابر باشيد». (نساء: ۸۹)
نكته مهمي كه همواره بايد درباره دشمني كافران به آن توجه كرد و هرگز نبايد از آن غلفت شود، اين است كه دشمني كافران با مؤمنان عقيدتي است و هرگز نميتوان با تغيير راهبرد و سياست، اين دشمني را به دوستي تبديل كرد؛ چراكه وقتي عمق دشمني به عقيده ميرسد، قابل حل و فصل نيست، مگر اينكه يكي از دو طرف، مغلوب عقيده ديگري شده يا دست از عقيده خود بردارد.
دشمني امروز ايران اسلامي با استكبار جهاني مبتني بر همين تضاد عقايد است. بدين جهت است كه قرآن كريم ميفرمايد: «تاريكي درون كافران به قدري است كه نه تنها خودشان كافرند، بلكه «دوست دارند كه شما هم همانند آنان كافر شويد و مساوي يكديگر گرديد».
ادامه دارد...
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند_رد_روباه - قسمت ششم
❌توجه
❗️این ویدئو حاوی اسناد محرمانه میباشد❗️
🔹نقش آمریکا در ایران (۱)
🔸به روایت اسناد کشف شده از سفارت انگلستان
🔺تهیه شده در رسانه اینترنتی TVتاریخ
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سران جنگ نرم در نبرد ناپيداي جنگ نرم مؤمنان در يك سو و اهل حق در سوي ديگر دشمنان دين خدا قرار دارن
سه ـ يهود
از همان آغاز بعثت پيامبر، يهود يكي از سرسختترين دشمنان اسلام به شمار ميآمدند. قرآن درباره اين گروه ميفرمايد: «مسلماً يهوديان و كساني را كه شرك ورزيدهاند، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهيد يافت». (مائده: 82) تاريخ اسلام به خوبي گواه اين حقيقت است؛ زيرا در بسياري از صحنههاي نبرد عليه پيامبر و مسلمانان، يهود به طور مستقيم يا غير مستقيم دخالت داشتند و از هرگونه كارشكني و دشمني خودداري نميكردند و افراد بسيار كمي از آنها به اسلام گرويدند.
نمونههاي زيادي از كارشكني اعتقادي، سياسي و اقتصادي يهود عليه مسلمان وجود دارد كه ذكر آنها در اين مقال نميگنجد و ادامه دشمني آنان در قرون متمادي نسبت به مسلمانان، شاهد محكمي بر صدق اين مدعاست.
چهار ـ منافقان
گروه ديگري كه به شدت از نظر عقيده با مسلمان در تضاد و دشمني هستند، منافقاناند كه در جامعه مسلمانان پنهان و به شكل يك جريان خزنده در كنار مسلمانان رشد و نقش ستون پنجم را ايفا ميكنند. اينان هر گاه مسلمانان، قوي شوند، خود را پنهان ميكنند و در هنگام ضعف و سستي و بحران، نقش مخرب خود را نشان ميدهند.
منافقان به سادگي قابل شناسايي نيستند و امكان مرزبندي آشكار وجود ندارد؛ از اين رو از ديدگاه قرآن، منافقان خطرناكترين دشمنان اسلام هستند. بسياري از جلوههاي جنگ نرم مثل: تحقير مؤمنان (هود:۲۷)، ايجاد جنگ رواني (احزاب: ۱۳)، افساد در پوشش اصلاح (بقره: ۱۱)، دروغگويي (منافقون: ۱)، وعدههاي دروغين (توبه: ۷۷) و تضعيف باورهاي ديني (احزاب: ۱۲)، توسط منافقين عملي ميشود.
@amniatemeli
🔺ویژگیهای قدرت نرم
🔸قدرت نرم نیز همانند سایر مقولات دارای ویژگیهایی است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میشود:
1- سنتی است: قدرت نرم هر کشوری برآمده از یک دوره تاریخی طولانی مدت است. شیوه تفکر مردم، ایدئولوژی، سنت فرهنگی، رسوم قومی، نظام اجتماعی، رژیم اقتصادی، شیوه زندگی و... نتایج انباشتی روند تکاملی جوامع بشری هستند. در این فرایند، هر عنصر قدرت معمولاً تحت تأثیر سنت فرهنگی بوده و این در حالی است که هر فرهنگ در مسیر خاصی توسعه مییابد. بنابراین مشخص است که قدرت نرم به لحاظ ماهیت تا حد قابل توجهی سنتی است.
2- قابلیت روزآمد شدن دارد:قدرت نرم که یک قدرت غیرقابل لمس است تنها زمانی که همسو با جریان اصلی زمانه باشد توسعه خواهد یافت؛ به خصوص در جامعه مدرن، قدرت رابطه نزدیکی با پیشرفت فناورانه و عملی جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش پایه دارد. قدرت نرم با مطرح شدن ابزار و شیوههای گوناگون در جامعه بینالمللی و ظهور فنآوری اطلاعات و رسانههای جمعی به یک ابزار پرنفوذ و پویا تبدیل شده است. بنابراین جوهره قدرت نرم به گونهای است که قابلیت انطباق با شرایط ساز و کارهای نوین را دارد و به واسطه استفاده از فنآوریهای جدید میتواند ضریب دستیابی به اهداف را افزایش دهد.
3- گسترده است: قدرت نرم توانایی زیادی برای رقابت و گسترش دارد. با وقوع انقلاب اطلاعاتی و پیوند خوردن قدرت نرم با آن، قدرت نرم محدودیتهای ناشی از مرزهای جغرافیایی، قومیتها، زمان و فضا را پشت سر گذاشته و دارای دامنه اثرگذاری بسیار گستردهای شده است. از سوی دیگر در جامعه بینالملل، زمانی که طیفی از قدرتهای نرم با یکدیگر تعامل مییابند، رقابت اجتنابناپذیر است و اختلاف و منازعه ایجاد میشود که برآیند آن پیشرفت و بهبود قدرتهای نرم است. این قدرتهای نرم بعد از تعامل با یکدیگر به یک هویت جمعی تبدیل میشوند.
4- قابل تغییر است: قدرت نرم یک موجودیت ایستا نبوده بلکه یک فرآیند پویاست. قدرت نرم یک نظام تغییرپذیر بزرگ است که شکلگیری و تغییر آن به حرکت دیالکتیکی عناصر گوناگون آن بستگی دارد. راهبرد ملی، اخلاق ملی، قدرت دیپلماتیک، قدرت آموزشی و فرهنگی، کیفیت حکومت خلاف ملیت به زمان کوتاهتری برای صورتبندی و توسعه نیاز دارد. بنابراین عدم قطعیت و تغییرپذیری آنها بیشتر است.
5- وابسته است: از ویژگیهای اساسی قدرت نرم وابستگی آن به قدرت سخت است. از این رو کشورها برای رسیدن به یک قدرت ملی فراگیر باید همزمان در جهت افزایش توان مادی خود نیز فعالیت کنند؛ چرا که اگر نسبت به کسب قدرت نرم بیتوجهی یا صرفنظر شود، حفظ توسعه پایدار با اتکای صرف به قدرت سخت بسیار دشوار خواهد بود.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انقلاب فرانسه چرا به وقوع پیوست؟
@amniatemeli
📌جهاد بزرگِ حاج قاسم
✍ما شهید زیاد داریم -در بین سرداران هم شهید داریم، در بین آحاد معمولی هم شهید داریم- امّا شهیدی که به دست خبیثترین انسانهای عالم یعنی خود آمریکاییها به شهادت برسد و آنها افتخار کنند که او را توانستند شهید کنند، چنین شهیدی غیر از حاج قاسم من کس دیگری را یادم نمیآید؛ جهادش جهاد بزرگی بود، خدای متعال شهادت او را هم شهادت بزرگی قرار داد.
🔺بیانات رهبر انقلاب در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
@amniatemeli
نشست تخصصی «ایران و عربستان؛ چشمانداز روابط دوجانبه و معادلات در غرب آسیا»
همراه با پژوهشگران ارشد مسائل منطقهای و بینالمللی
🔶دکتر احمد عالیوند
🔶دکتر احمد دستمالچیان
🔶دکتر هادی رحمانی ساعد
🔻مدیر نشست: دکتر فرزاد محمدی
⏰ زمان: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲،ساعت ۱۰
📍مکان: میدان فردوسی، ابتدای قرنی، علوی دوم، پلاک ١
✳حضور در نشست برای عموم آزاد است.
‼️از علاقهمندان جهت حضور دعوت به عمل میآید درخواست خود را به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ ارسال کنند:
٠٩٩٣۵٩٠٩۵٠٣
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مستند_بهنامخلق | روایتی متفاوت از سازمان تروریستی منافقین
🔻منافقین و رژیم بعث متحدینی بر علیه جمهوری اسلامی ایران
🔹 مسعود رجوی پس از انتقال سازمان مجاهدین خلق به عراق با کمک صدام حسین در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در خلال جنگ تحمیلی برآمد. #قسمت_پانزدهم
@amniatemeli
🔺نظریات قدرت نرم
🔹قدرت نرم ریشه در تعبیر لیبرالیستی تحولات جهانی دارد. نگرش لیبرالیستی در مقایسه با نگرش رئالیستی و حتی نئورئالیستی پنج نکته کلیدی دارد که عبارتند از:
1- در نگرش لیبرالی، اصلیترین بازیگر، تهدیدکننده و تهدیدشونده و محور اساسی سیاستگذاری، بازیگران غیردولتی هستند و جامعه مهمتر از دولت است.
2- خلاف رئالیستها که امنیت ملی و منافع ملی را محور تمام سیاستگذاریها معرفی کرده و به کلیه فعالیتهای فراملی بدبین بودند، لیبرالها به امنیت بینالمللی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.
3- در نگرش لیبرالی، انسانها موجودات شریر و پلیدی نیستند، بنابراین دولت مقتدر اساساً با تعالی شهروندان در تعارض است. انسانها اصولاً شریف و مسالمتجو هستند و سیاست خارجی بازتاب استانداردهای اخلاقی شهروندان است و دولتها حتی اگر بتوانند هم، حق ندارند اخلاق ویژهای برای خود تعریف کنند چون اخلاق دولت، بازتاب و حاصل جمع اخلاق شهروندانش است. بر این اساس در نگرش لیبرالی، انسانها در جستجوی صلح هستند، پس دولتها یعنی نماینده شهروندان هم محدود و خیرخواه هستند، در نتیجه محیط بینالمللی هم که متشکل از نمایندگان ملتها است، قانونپذیر و هنجارگر است. این نگرش کاملاً عکس نگرش رئالیستی است که انسانها را گرگ همدیگر و نظام بینالملل را مبتنی بر قانون جنگل میشمرد.
4- لیبرالها خلاف رئالیستها، که غالباً در اندیشه بقاء، مبارزه و امنیت ملی هستند، عمدتاً بر مسائل مربوط به اقتصاد سیاسی تأکید مینمایند و معتقدند از طریق وابستگی متقابل فزاینده و همکاری در سطح بینالملل میتوان صلحی دائمی برقرار کرد و از مناسبات خصومتآمیز رهایی یافت. و آخرین خصیصه نگرش لیبرالی این است که نیات و برداشتها بسیار بیشتر از توانایی اهمیت دارند. آنچه مناسبات دولتها و ملتها را تنظیم میکند نه تواناییهای عینی که برداشتهای ذهنی و نیات آنهاست. بر این اساس لیبرالها برای فعالیت نهادهای بینالمللی، مبادلات فکری و بطور کلی ماهیت بیناذهنی واقعیات ارزش خاصی قائل هستند.
🔸تأمل در خصایص مفهومی لیبرالیسم نشان میدهد که این نگرش منبع فکری مهمی برای قدرت نرم تمهید کرده است. اما به رغم نزدیکی مفهومی بین فهم لیبرالی و قدرت نرم، نمیتوان این دو را دو مؤلفه مستقل و وابسته فرض کرد، برای اینکه قدرت نرم صرفاًَ منبعث از نگرش لیبرالی نیست. جفری کمپ در مقالهای ضمن تحلیل معنای قدرت نرم، تحرکات ایران در عراق و لبنان را به قابلیت و قدرت نرم ایران در این دو کشور نسبت داده است. این در حالی است که نگرش حاکم بر رفتار ایران، لیبرالی نیست. بنابراین اینگونه نیست که قدرت نرم مختص کشورهایی باشد که مشرب لیبرالی دارند، منابع قدرت نرم (فرهنگ، ایدئولوژی، عقاید و هویت تاریخی) میتواند در مکاتب مختلفی وجود داشته باشد، اما آنچه مهم است ابراز و معرفی صحیح و شایسته منابع قدرت نرم است که بنظر میرسد هر کشوری قادر به انجام آن نیست.
@amniatemeli
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت. ۱۴۰۲/۷/۱۱
@amniatemeli
✅ ناسیونالیسم
🔹 ناسیونالیسم ایدئولوژی ای است که توسط افرادی بیان می شود که مشتاقانه بر این باورند که ملت آنها برتر از سایرین است. این احساس برتری اغلب بر اساس قومیت، زبان، مذهب، فرهنگ یا ارزش های اجتماعی مشترک است. از دیدگاه صرفاً سیاسی، ناسیونالیسم با هدف دفاع از حاکمیت مردمی کشور ، حق حکومت بر خود ، و محافظت از آن در برابر فشارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از اقتصاد جهانی مدرن است. از این نظر، ناسیونالیسم به عنوان نقطه مقابل جهانی گرایی یا گلوبالیسم تلقی می شود.
🔹امروزه، ناسیونالیسم عموماً به عنوان یک احساس مشترک شناخته می شود که به دلیل میزان تأثیرگذاری آن بر زندگی عمومی و خصوصی، به عنوان یکی از بزرگ ترین، اگر نگوییم بزرگ ترین عوامل تعیین کننده تاریخ مدرن عمل می کند.
🔹با وجود این احساس رایج که مردمی که معتقدند کشورشان «بهترین» است همیشه وجود داشته است، ناسیونالیسم یک جنبش نسبتا مدرن است. در حالی که مردم همیشه احساس وابستگی به سرزمین مادری خود و سنت های والدین خود داشته اند، ملی گرایی تا پایان قرن هجدهم به یک احساس عمومی شناخته شده تبدیل نشد.
🔹انقلابهای قرن هجدهم آمریکا و فرانسه اغلب به عنوان اولین تجلی تأثیرگذار ناسیونالیسم در نظر گرفته میشوند. در طول قرن نوزدهم، ناسیونالیسم به کشورهای جدید آمریکای لاتین نفوذ کرد و در سراسر اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی گسترش یافت. در نیمه اول قرن بیستم، ناسیونالیسم در آسیا و آفریقا ظهور کرد.
🔹ناسیونالیسم در قرن بیستم با ظهور فاشیسم و نازیسم چرخشی زشت به خود گرفت. با این حال، این جنبه منفی ناسیونالیسم بود. از آن زمان، بسیاری از کشورها از ایده ناسیونالیسم تهاجمی دست کشیدند. این قطعاً به این معنی نیست که ناسیونالیسم در دوران معاصر ضعیف شده است. مردم ناسیونالیسم قوی را در ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق مشاهده کردند. ادغام ناسیونالیسم با ایدئولوژی های اقتصادی مانند سرمایه داری و سوسیالیسم وجود داشت.
🔹در قرن بیست و یکم، ناسیونالیسم رویه منفی نداشته است. در بسیاری از کشورهای دموکراتیک سیاستمداران با تکیه بر ناسیونالیسم به پیروزی می رسند.
🔹ناسیونالیسم یک نیروی قوی در جهان است و البته جنبه منفی نیز دارد. با این حال، این جنبه منفی قطعا نمی تواند اهمیت ناسیونالیسم را تضعیف کند.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قاسم سلیمانی قهرمان ملی است، این را در تاریخ خواهند نوشت
🔹ملیحه محمدی، فعال و تحلیلگر سیاسی:مردم منطقه همگی مدیون قاسم سلیمانی هستند چرا که او خلافت داعش را از بین برد؛ در استادیومهای عربستان هم تصاویر افراد سیاسی وجود دارد.
🔹آقای خامنهای کاملا درست میگوید، دولتهایی که به سراغ قمار عادیسازی با اسرائیل رفتهاند روی اسب بازنده شرطبندی میکنند.
@amniatemeli
✅شيوههاي جنگ نرم
🔺يك ـ شبههافكني و ايجاد ترديد و تشكيك در عقايد
شبههافكني و ايجاد ترديد و تشكيك در عقايد يكي از ترفندهاي دشمن در جنگ نرم است. تاريخ نشان داده هرگاه ايمان و اعتقاد به باورهاي ديني در جامعهاي تقويت شود، اين جامعه و حكومت شكستناپذير خواهند شد. در نقطه مقابل ايجاد ترديد در قلوب مؤمنين و القاء شبهات اعتقادي يكي از روشهاي دشمنان در جنگ نرم با هدف شكست جامعه ايماني است.
ازاينرو، امروزه يكي از اهداف اصلي برخي شبكههاي ماهوارهاي القاء، بسط و گسترش شبهه در اعتقادات اقشار مختلف جامعه، به ويژه جوانان است و در صورت ورود اين شبهات به بطن اذهان جامعه و بيپاسخ ماندن آنها، به انحرافات اعتقادي منجر خواهد شد. از ديدگاه قرآن كريم ايجاد شك و ترديد در عقايد در ابعاد مختلف صورت گرفته است:
اول ـ ايجاد ترديد در نبوت با تحقير رهبران آسماني
دشمنان اسلام در جنگ نرم عليه پيامبر و مسلمانان براي ايجاد ترديد در نبوت پيامبر تلاش ميكردند تا نبوت ايشان را زير سوال ببرند و قرآن را كلام يك فرد عادي قلمداد كنند. خداوند در سوره سبأ آيه ۴۳ به اين ترفند آنان اشاره ميكند: «و چون آيات تابناك ما بر آنان خوانده ميشود، ميگويند: «اين جز مردي نيست كه ميخواهد شما را از آنچه پدرانتان ميپرستيدند، باز دارد».
نيز در سوره ص آيه ۸ از قول آنان ميفرمايد: «آيا از ميان همه ما، قرآن تنها بر او (محمد) نازل شده؟....» همچنين در آيه ۸۷ تا ۹۳ سوره هود به اين شيوه آنها اشاره شده، گفتند: «اي شعيب! آيا نمازت به تو دستور ميدهد كه آنچه را پدران ما ميپرستيدهاند، رها كنيم، يا در اموال خود به ميل خود تصرف نكنيم؟ راستي كه تو بردبار فرزانهاي.» يعني اين رفتار و چنين سخناني از تو بعيد است.
مشركان با اشاره به اين مسئله كه انسان رشيد و عاقل كسي است كه سنتهاي يك قوم را زير پا نگذارد و آزادي عمل را از صاحبان اموال سلب نكند، از روي استهزاء گفتند كه تو نه مطالعه كافي داري و نه عقل درست و نه انديشه عميق!
همچنين مشركان براي ايجاد شك در نبوت، شخصيت و موقعيت پيامبر را تحقير ميكردند. به عنوان مثال قرآن كريم از قول آنان ميفرمايد: «و گفتند: چرا اين قرآن بر مردي بزرگ از (آن) دو شهر (مكه و مدينه) فرود نيامده است؟» (زخرف:31)؛ تخريب چهره تابناك دين مبين اسلام و چهره مبارك پيامبر صلي الله عليه و آله و القاء اسلامهراسي از طريق رمان، فيلم و كاريكاتور و.... در رسانههاي غربي ادامه همين شيوه است.
ادامه دارد...
@amniatemeli