فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ لالایی زیبای بارون
#کلیپ
امام #رضا علیه السلام
🌸بانک محتوایی ویژه مربیان🌸
www.amoorohani.com
👇👇👇
http://sapp.ir/amoorohani
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc
هدایت شده از ریحانه
🎊 میلاد با سعادت امام رضا مبارک 🎊
💐 حضرت علیبنموسیالرضا (ع): به شیعیان من این پیام را برسان که ثواب زیارت من، نزد خداوند برابر هزار حج است.
❣️ @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از استاد تراشیون
✍ نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان"
✅ "گام اول در اصلاح آسیبهای رفتاری"
1⃣ اصلاح ناهنجاری، کمتر از ایجاد رفتارهای مناسب نیست.
🔸مثلا دونفر که یکی از آنها نه خوشاخلاق و نه بداخلاق است و دیگری بداخلاق است؛ در اینجا از بین بردن بداخلاقی در نفر دوم، کمتر از ثبوت اخلاق در نفر اول نیست.
2⃣ صبر و استمرار در جهت اصلاح رفتارهای مناسب باید مدنظر باشد.
3⃣ شناخت علل در ناهنجاریها مهم است:
🔸وقتی مشکلی پیش می آید معمولا ما به جنگ نشانهها می رویم، مثلا کودک در مسئله ای لجبازی میکند و ما در مقابل میگوییم:
اگر این کار را بکنی، فلانت می کنم! ولی باید سراغ ریشهها رفت، مثلا اگر لجبازی میکند شاید بخاطر امر و نهی باشد.
4⃣ مراقب باشید تا این ناهنجاری به یک ویژگی شخصیتی تبدیل نشود.
🔸(وقتی ناهنجاری، مدت زیادی در او (فرزند) باقی میماند؛ تبدیل به ویژگی شخصیتی می شود، مثلا لجبازی در ابتدا غیر ارادی است، ولی بعدا ارادی می شود.)
#نوشتار_تربیتی۱
#کودک_نوجوان
#اصلاح_آسیب_های_رفتاری
#اصلاح_ناهنجاری_ها
#ناهنجاری
🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ مجموعه #انیمیشن #دردونه ها: راهکار های موثر بر تربیت کودکان
🌸بانک محتوایی ویژه مربیان🌸
www.amoorohani.com
👇👇👇
http://sapp.ir/amoorohani
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc
سید عابد حسین از کشمیر
فارغ تحصیل قم
امام جمعہ و استاد حوزہ در سرینگر کشمیر
گزارش تصویری از دورہ تابستانی ایشان در کشمیر
با استفاده از مطالب کانال عمو روحانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ مجموعه #انیمیشن #دردونه ها-چند اشتباه رایج در تربیت فرزند
🌸بانک محتوایی ویژه مربیان🌸
www.amoorohani.com
👇👇👇
http://sapp.ir/amoorohani
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc
نحوه های مختلف #شروع کلاس توسط مربی 9⃣
✳️ح ـ شروع با خواندن شعر
مربیان محترم براى تکمیل موفقیت در راه رسیدن به هدف اصلى خود که قرب الهى، رشد و کمال معنوى و جذب نونهالان و کودکان و نوجوانان مسلمان به اسلام و معارف اسلامى است، نیاز به ابزارهاى جذاب، گیرا و مناسب با فضاى کودکان، نوجوانان و جوانان دارند.
شعر و سرود ـ که وسیله است نه هدف ـ یکى از عوامل و روشهاى مؤثر در نشر معارف الهى و تعلیم و تربیت مى باشد. دلنشینى کلام در شعر و جاذبه شگفت انگیز آن، دل و جان کودکان و نوجوانان را تسخیر مى کند. در استفاده از شعر براى شروع حتما باید براى هر قطعه شعرى که خوانده مى شود سؤالى را قبل از آن طرح نمود تا بعد از قرائت شعر، مخاطبان به آن سؤال پاسخ دهند.
خواندن شعر در شروعها در صورتى مفیدتر است که:
۱٫ در همان لحظه اول احساس شود که شاگردان خسته هستند. در این صورت براى رفع خستگى آنها از شعر استفاده مى شود.
۲٫ ساعت آخر یا بعد از دو یا سه کلاس مختلف، مخاطبین یک ساعت در اختیار ما هستند.
۳٫ مى خواهیم هوش و استعداد مخاطبان را بسنجیم نه معلومات آنها را. (میزان معلومات را مى توان با شروع از طریق پرسشها سنجید.)
۴٫ از برنامه هاى روحانى یا مربى قرآن و معارف یک حالت خشکى و بى روحى در ذهن مخاطبان نقش بسته باشد. (این اطلاعات را از مربیان آنها قبل از شروع کلاس به دست مى آوریم.)
✳️نمونه ها
۱٫ این سؤال قبل از خواندن شعر چند بار تکرار مى شود: «در این شعر چند بار اسم گل و غنچه آمده است؟
این سؤال هوشى است و مراد ما اسم گل و غنچه است که یک «گل یاس» و یک «غنچه» آمده است و حال آن که اکثر آنها فکر مى کنند ما
کلمه گل را مى گوییم. لذا ممکن است تا ۲۶ گل هم بگویند. این نمونه شعرها براى نوجوانان و جوانان در سن راهنمایى و دبیرستان خوب است و جواب صحیح یک گل و یک غنچه مى باشد.
گل زهرائى
گل احمد گل خوشبوى زهراست به چشم دل فقط این غنچه زیباست
همه گویند این گل همچو یاس است دلم گوید که حرفى بى اساس است
گل زهرا گل تنهاى تنهاست گل زهرا ز عالمهاى بالاست
گل زهرا گل کوثر نشان است گل زهرا گل هفت آسمان است
گل زهرا نشان از طور دارد به سینه عالمى از نور دارد
گل زهرا گل الله سرشت است گل زهرا گل باغ بهشت است
گل زهرا گل سوز و گداز است گل زهرا گل عطر نماز است
گل زهرا ندا داده کمالش دلا بنگر همه محو جمالش
گل زهرا گل ایثار و جود است گل زهرا گل صورت کبود است
گل زهرا گل زرد است و نیلى نشان دارد ز شلاق و ز سیلى
بسوزم از برایت اى گل زرد که زینب مانده بود و گریه مى کرد
در صورتى که این شعر را قبلاً خوانده باشید و مخاطبان جواب را بدانند، مى توانید بیت زیر را به اول آن اضافه کنید که در این صورت جواب سؤال شما، ۱۰۲ غنچه و یک گل یاس مى شود.
گل به گل چینم و تعریف کنم کوى تو راصد و یک غنچه بچینم ندهد بوى تو را
۲٫ قبل از خواندن شعر سؤال شود: «چند اصطلاح ورزشى در شعرى که خواهیم خواند به کار برده شده است؟» یا بعد از خواندن شعر سؤال مى کنیم: «چند بار کلمه توپ در شعر آمده بود؟»
این شعر ویژه نوجوانان دوره ابتدایى و راهنمایى و به خصوص پسرها است.
خواهى نخورى ز «تیم» ابلیس شکست باید به «دفاع» از دل و دیده نشست
چون «شوت» شود به سوى دل «توپ» گناه دروازه» دل به روى آن باید بست
بر دامن گل دست توسّل نزدیم از حرف به «میدان» عمل «پُل» نزدیم
افسوس که فرصت به تماشا بگذشت صد «گیم» تمام گشت ما «گُل» نزدیم
بگذشت زمان و دست به کارى نزدیم بر گردن لحظه ها مهارى نزدیم
صد «توپ» زدى تمام را کردى «اُوْتْ » صد «پاس» گرفته «آبشارى» نزدیم
🌸بانک محتوایی ویژه مربیان🌸
www.amoorohani.com
👇👇👇
http://sapp.ir/amoorohani
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc
#شعر شروع
اول به نام خدا که بنده ی او هستیم
ما به رسول و آلش صلوات می فرستیم
«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم »
دوم دارم یه هدیه که بهترین کلامه
هدیه برای شما درسته! اون سلامه
✅سرفصل های دوره مقدماتی تربیت مربی کودک
1-ضرورت کار فرهنگی برای کودکان و نوجوان
بیان نکته های منحصر به فرد در زمینه اهمیت کار و فعالیت برای کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه های دینی و تجربیات متخصصین و فعالیت های دشمنان در این زمینه
2--روشهای القاء غیر مستقیم مفاهیم دینی
وقالبهای ارائه محتوای دینی به مخاطب کودک ونوجوان
بیان روش ها و قالب هایی که مربیان کودک می توانند استفاده کنند و مفاهیم دینی را به صورت غیر مستقیم به مخاطبان خود آموزش دهند تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند
مثل روش قصه گویی (ارکان وعناصر قصه و سبکهای بیان قصه بهمراه اجرای نمایش خلاق )
شعر خوانی ( بیان ویژگیهای شعر خردسالان و کودکان و ... - سبک گذاری و نحوه خواندن اشعار کودک وکاربردهای شعر در برنامه کودکان)
راز ابرها — راز دایره ها —- جدول قرآنی و .... - بازی با کلمات —-
3-هنر و خلاقیت
در آموزش غیر مستقیم مفاهیم دینی استفاده از هنر و خلاقیت تاثیر گذاری بیشتری دارد . در دوره تربیت مربی روش برش کاغذ و ساخت اشکال مذهبی و نماد های دینی و آموزش اوریگامی و بیان معارف دینی ارائه می شود.
همچنین روش ساخت اشکال بادکنکی برای اهداء جایزه به بچه ها آموزش داده می شود
4- بازی و مسابقات
یکی از روش های ارائه مفاهیم دینی بازی و مسابقه است .
در دوره تربیت مربی انواع بازی ها ومسابقاتی که مناسب خردسالان و کودکان و نوجوانان باشد آموزش داده می شود
5-برگزاری کارگاه تخصصی مربیان
در انتهای دوره مربیان عزیز شرکت کننده در دوره مقداری از روش هارا که یاد گرفته اند به صورت طرح درس اماده کرده و در مقابل کارشناس و مربیان دیگر جهت رفع اشکال اجرا می کنند.
✳️اساتید این دوره از متخصصین و مربیان با تجربه کودک و نوجوان هستند که چندین سال در این زمینه فعالیت دارند
فعالیت اساتید گروه شکوفههای آسمانی در بیت رهبری و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و نقاط مختلف کشور بوده است و تاکنون بیش از صد دوره را برگزار نموده اند
یکی از ویژگی های این دوره این است که کلاس ها به صورت کارگاهی برگزار می شود و مربی در کلاس مهارت ها را به خوبی فرا می گیرید
همچنین اساتید دوره از شاگردان استاد راستگو و مجریان توانمند کشوری می باشند.
✳️لطفا جهت هماهنگی دوره ها با این شماره تماس بگیرید
۰۹۱۲۸۵۲۳۴۴۱
هدایت شده از عمو روحانی
#دوره تربیت مربی کودک مسجد مقدس جمکران
همراه با اسکان و بسته فرهنگی
ای دی ثبت نام
@sarbazkochak
در جهت اجرای سخنان امام خامنه ای در زمینه فرهنگ
محصولات فرهنگی سالم و تایید شده را از دست ندهید
سایت و کانال فرسا کالا
محصولات فرهنگی سالم
Www.farsakala.ir
@farsakala
کلاس قرآنِ ما خیلی قشنگه هی
پرِ از گلهای رنگ وارنگه هی
اینجا هست یه کلاس اونجا یه کلاس هی
یکی هست گل سرخ یکی گل یاس هی
کلاسها پرِ از صندلی ومیز هی
پنجرهَ اش میشه باز شیشه هاش تمیز هی
ما همه هم باهم شاد و خندونیم هی
هم بازی می کنیم هم درس می خونیم هی
🌸بانک محتوایی ویژه مربیان🌸
www.amoorohani.com
👇👇👇
http://sapp.ir/amoorohani
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/409141249Cbd93b95dbc