eitaa logo
🌹آموزش مجازے قرآن🌹
2.6هزار دنبال‌کننده
288 عکس
141 ویدیو
36 فایل
آموزش حفظ - تجوید - صوت و لحن - روخوانی و روان‌خوانی - تفسیر - آموزش قرآن به زبان انگلیسی. معرفی مربی آموزشی توسط ادمین‌: 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 @soroosh6698
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻آغاز طرح بزرگ حفظ قرآن کریم 💠برنامه بیست پنجمین روز_کاری_حفظ💠 ✅حافظان گرامی با عنایت پروردگار و کمک اهل بیت دو جز قران را حفظ نمودیم این هفته شما ص ۴۲/۴۳را حفظ نمایید و مجدداتمامی محفوظات خود را چندین بار در طول روز مباحثه کنید .این هفته این دوجز را به خوبی تثبیت نمایید . ⏱زمان پیشنهادی:۱۲۰دقیقه روزانه مباحثه روزانه فراموش نشود . ⏱زمان پیشنهادی:60دقیقه ☸لطفا آیات را از حفظ برای یک شخص دیگر تلاوت نمایید.واز صوت استاد پرهیزگار یا استاد منشاوی استفاده نمایید. درضمن حتما مرور را از اول مباحث انجام دهید .حافظ گرامی ب معنی آیات توجه کن کم کم بر معنی مسلط می شود توجه توجه بیست ص محفوظات فراموش نشود درضمن شماره آیات کار شود «سال نو مبارک به امید بهاری نیکو برای همه ی قرآن اموزان» با ما همراه باشید...🙏🙏🙏 💥کانال تخصصی آموزش مجازی قرآن کریم💥 @amoozesh_quranmj
سلام وقت بخیر .فایل های ترتیل جز ۳استاد منشاوی ☝️☝️ @amoozesh_quranmj
بهترين روش حفظ قرآن حفظ ديداري بهترين روش براي حفظ قرآن است. حفظ شنيداري و اشاره‌اي دو نوع ديگر حفظ هستند كه عموميت حفظ ديداري را ندارند و توصيه نمي‌شوند. حفظ قرآن با روش ديداري به دو طریق محقّق مي‌شود:  نخست اینکه فرد كل مقطع مورد نظر براي حفظ (براي مثال صفحه اول جزء 30) را چندين بار از ابتدا تا انتها از رو مي‌خواند و البته اين خواندن را با نيت حفظ كردن و همراه با دقت بر الفاظ آيات و محل قرار گرفتن هر آیه انجام می‌دهد. طریقه دیگر این است که فرد به جاي خواندن مكرر كل مقطع و حفظ يكباره آن، به خواندن و حفظ كردن تك‌تك آيات مي‌پردازد و سپس با كنار هم قراردادن آنها، كل مقطع را حفظ مي‌نمايد. تجربه نشان داده كه حفظ به طریقه دوم زمان كمتري مي‌گيرد و از طرفي كيفيت كار نيز در اين روش مطلوب‌تر است. از اين‌رو بهتر است براي پرداختن به حفظ قرآن از روش دوم استفاده كنيم @amoozesh_quranmj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ ┓ ━🌹 ﷽ 🌹━ ┏ ؛ ♦️۲۹ نهج‌البلاغه♦️ ؛ ┛ ━🌹 ﷽ 🌹━ ┗ 🍃 و قَدْ كَانَ مِنِ اِنْتِشَارِ حَبْلِكُمْ وَ شِقَاقِكُمْ مَا لَمْ تَغْبَوْا عَنْهُ فَعَفَوْتُ عَنْ مُجْرِمِكُمْ وَ رَفَعْتُ اَلسَّيْفَ عَنْ مُدْبِرِكُمْ وَقَبِلْتُ مِنْ مُقْبِلِكُمْ🍃 🌟 امام علی علیه السلام می‌فرماید: پراکندگی شما و دشمنی و پیمان‌شکنی شما (در آستانه جنگ جمل) چیزی نبود که شما از آن آگاه نباشید ولی من مجرمان شما را عفو کردم و شمشیر را از فراریان برداشتم و کسانی را که به سمت من آمدند پذیرفتم. 🍃 فإِنْ خَطَتْ بِكُمُ الْأُمُورُ اَلْمُرْدِيَةُ وَ سَفَهُ الْآرَاءِالْجَائِرَةِ إِلَى مُنَابَذَتِي وَ خِلاَفِي فَهَا أَنَا ذَا قَدْ قَرَّبْتُ جِيَادِي وَرَحَلْتُ رِكَابِي🍃 🌟حال اگر افکار مهلک و آرای ضعیف و منحرف شما را به ستیزه جویی و مخالفت با من بکشان ، من همان مرد دیروزم . سپاه من آماده و اسب ها را زین کرده و جهاز بر شتران گذارده‌ام. ✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾ @amoozesh_quranmj ‌‌✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾
؛ ┓ ━🌹 ﷽ 🌹━ ┏ ؛ ♦️۲۹ نهج‌البلاغه♦️ ؛ ┛ ━🌹 ﷽ 🌹━ ┗ 🍃 و لَئِنْ أَلْجَأْتُمُونِي إِلَى اَلْمَسِيرِ إِلَيْكُمْ لَأُوقِعَنَّ بِكُمْ وَقْعَةً لاَ يَكُونُ يَوْمُ اَلْجَمَلِ إِلَيْهَا إِلاَّ كَلَعْقَةِ لاَعِقٍ 🍃 🌟 امام علیه‌السلام می‌فرماید: و اگر مرا مجبور به حرکت خود سازید حمله‌ای به شما بیاورم که جنگ جمل در برابر آن مانند ليسيدن ليسنده باشد (ته ديگ را) [یعنی جنگ جمل در برابر آن بسیار کوچک باشد.] 🍃 معَ أَنِّي عَارِفٌ لِذِي اَلطَّاعَةِ مِنْكُمْ فَضْلَهُ وَ لِذِي اَلنَّصِيحَةِ حَقَّهُ غَيْرُ مُتَجَاوِزٍ مُتَّهَماً إِلَى بَرِيٍّ وَ لاَ نَاكِثاً إِلَى وَفِيٍّ🍃 🌟در ادامه امام علیه‌السلام اضافه می‌کند: در عین حال از فضل و برتری مطیعان شما آگاهم و حق ناصحان شما به خوبی می‌شناسم و هرگز به خاطر وجود متهمی، شخص بی‌گناه را کیفر نمی‌دهم و وفادار را به خاطر پیمان‌شکن مجازات نمی‌کنم. ✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾ @amoozesh_quranmj ‌‌✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾
؛✨🍃🍂☘️🍃🍂☘️🍃🍂☘️ ؛🍃🍂☘️🍃🍂 ؛🍂☘️🍂 ؛☘ 🌟 امام علی علیه‌السلام اشاره دارند به این نکته که اینطور نیست که خشک و تر با هم بسوزند و بی‌گناه و گناهکار هر دو کیفر شوند. ابشان در برخورد با مخالفان ابتدا گفتگو می‌کردند و به شبهات مخالفان پاسخ می‌دادند و به دنبال راه مسالمت آمیز بودند اما اگر مخالفان دست به قیام علیه حکومت اسلامی می‌زدند و امنیت جامعه را به خطر می‌انداختند با آنها برخورد قاطع داشتند. 🌟 نکته دیگر اینکه با مقایسه‌ی رفتار امیرالمومنین علیه‌السلام در برابر معاویه و مخالفینی مثل عایشه، اصحاب جمل و خوارج می‌بینیم که امام علی علیه‌السلام معاویه و دستگاه سیاسی حاکم بر شام را به عنوان فتنه‌ی اسلام می‌دانست و برای ریشه‌کنی آن هیچگونه مصلحتی را نمی‌پذیرد در حالی که حضرت بعد از جنگ جمل و جنگ خوارج عفو عمومی صادر می‌کنند به شکلی که عایشه آنچنان تحت تاثیر برخورد کریمانه و بزرگوارانه ایشان قرار گرفت که پس از جنگ می‌گفت: آرزو داشتم 20 سال قبل از آن حادثه مرده بودم. ✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾ @amoozesh_quranmj ‌‌✾✾═══⚜️🌺⚜️═══✾✾ ☘️ 🍂☘️🍂 🍃🍂☘️🍃🍂 ✨🍃🍂☘️🍃🍂☘️🍃🍂☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا